galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Runebound - Błędy i niejasności - tworzymy erratę.

moonman - Sro 22 Sie, 2007
Temat postu: Błędy i niejasności - tworzymy erratę.
Okazuje się, że słynny spryt/pomysłowość to nie wszystkie błędy - proponuję ten topic do wypisywania wszystkich błędów itd. Może Galakta z tego skorzysta i w następnych dodatkach dołączy zbiorczą erratę.


instrukcja podstawka:
str. 6: fazy Rynku -> fazy Handlu
str. 10: walki strzeleckiej -> walki dystansowej (4x)

instrukcja dodatki:
str. 9: "Należy zwrócić uwagę, że karty Wydarzeń z BERŁA KYROSA nie posiadają w lewym dolnym rogu ikony w kształcie słońca"
to już przegięcie

niejasność: Berło Kyrosa - niebieska karta: Srogiżal Wypaczony
tekst na karcie: "Jeśli podczas tego Wyzwania Bohater zostanie ogłuszony lub Sprzymierzeniec zabity, odrzuć wszystkie (symbol rany) z karty tego Wyzwania."

to jak to w końcu jest? wg instrukcji podstawki (str. 10) zawsze się odrzuca rany - a tutaj jest to wymienione na kartach i w instrukcji także (ostatnia strona) - jakby właśnie taka zasada nie obowiązywała.

jax - Czw 23 Sie, 2007
Temat postu: Re: Błędy i niejasności - tworzymy erratę.
moonman napisał/a:
instrukcja dodatki:
str. 9: "Należy zwrócić uwagę, że karty Wydarzeń z BERŁA KYROSA nie posiadają w lewym dolnym rogu ikony w kształcie słońca"
to już przegięcie

Nie mam Kyrosa pod reka, ale jak rozumiem karty jednak MAJA ten symbol?

I tak w ogole - przylaczam sie do pytan!

Lord Agrael - Czw 23 Sie, 2007
Temat postu: Re: Błędy i niejasności - tworzymy erratę.
moonman napisał/a:


niejasność: Berło Kyrosa - niebieska karta: Srogiżal Wypaczony
tekst na karcie: "Jeśli podczas tego Wyzwania Bohater zostanie ogłuszony lub Sprzymierzeniec zabity, odrzuć wszystkie (symbol rany) z karty tego Wyzwania."

to jak to w końcu jest? wg instrukcji podstawki (str. 10) zawsze się odrzuca rany - a tutaj jest to wymienione na kartach i w instrukcji także (ostatnia strona) - jakby właśnie taka zasada nie obowiązywała.


Tu chodzi o to że jak Ci to wyzwanie zabije Sprzymierzeńca podczas walki to wtedy też z tego wyzwania odrzuca się rany.

moonman - Czw 23 Sie, 2007
Temat postu: Re: Błędy i niejasności - tworzymy erratę.
jax napisał/a:
Nie mam Kyrosa pod reka, ale jak rozumiem karty jednak MAJA ten symbol?


TAK :(

Lord Agrael napisał/a:
Tu chodzi o to że jak Ci to wyzwanie zabije Sprzymierzeńca podczas walki to wtedy też z tego wyzwania odrzuca się rany.


No ale przecież tak właśnie się gra. Napiszę jaśniej, po kolei.

Instrukcja podstawka str. 7:
Cytat:
Ogłuszenie
Jeżeli Bohater gracza otrzyma liczbę ran równą lub wyższą od jego
życia, zostaje ogłuszony. Gdy to nastąpi, gracz musi:
(...)
Podobnie jak w przypadku ucieczki, odrzucić wszystkie
spoczywające na karcie Wyzwania żetony Ran
, a samą kartę
położyć na wolnym polu nierozstrzygniętego Wyzwania. Na
polu, na którym doszło do walki, należy położyć odpowiedni
żeton nierozstrzygniętego Wyzwania.


czyli jasne... wyzwania po wygranej walce "leczą" się

niejasnością natomiast jest zaakcentowanie tej czynności w przypadku olbrzymów - tak jakby właśnie, domyślnie obowiązywała zasada pozostawiania zadanych ran na kartach wyzwań - a olbrzymy tylko wykazywały zdolność samoregeneracji. Świadczą o tym wskazówki na kartach olbrzymów ("Jeśli podczas tego Wyzwania Bohater zostanie ogłuszony lub Sprzymierzeniec zabity, odrzuć wszystkie (symbol rany) z karty tego Wyzwania.") oraz fragment instrukcji str. 12 (inst. dodatków):

Cytat:
Jeśli podczas walki z Lordem Olbrzymów w mieście Bohater
zostanie ogłuszony, należy odrzucić wszystkie posiadane przez
Lorda Olbrzymów żetony Doświadczenia, a także wszystkie (symbol rany)
i (symbol zmęczenia)
, które otrzymał podczas walki.

jax - Czw 23 Sie, 2007

Lordowi Agraelowi chodzi o to, ze jesli podczas walki zginie twoj Sprzymierzeniec (ale Ty sam nie zostaniesz jeszcze ogluszony), to Wyzwanie odrzuca wszystkie rany.
I w sumie tez mi to przyszlo do glowy, ale po co w takim razie klauzula o ogluszonym bohaterze? Tak jak pisze moonman, w przypadku ogluszenia bohatera i tak standardowo odrzuca sie rany Wyzwania i nie ma potrzeby o tym dodatkowo pisac na karcie Wyzwania.

Mockerre - Czw 23 Sie, 2007

Co do symbolu słońca, to tekst pochodzi z wersji angielskiej instrukcji, która też zawiera to zdanie.

Podobnie w przypadku Srogiżala:
If a Hero is knocked out or an Ally is
killed during this Challenge, discard all [wounds]
from this card.

jax - Pią 24 Sie, 2007

A czy Galakta moglaby wyjasnic u zrodla te niejasnosci??


Kolejna errata:
w opisie zawartosci Berla Kyroa jest mowa, ze zawiera zielone i zolte karty Wyzwan i Wydarzen podczas gdy tak naprawde zawiera zielone i zolte karty Spotkan i Wydarzen.

Cos juz za duzo tych niescislosci... :x Bylbym NAPRAWDE wdzieczny gdyby ktos tlumaczyl z sensem a nie tylko na slepo z angielskiego...

Smok - Sob 16 Lut, 2008

Mam pytanie co do zasad... w instrukcji wyczytałem, że:
"Odnawianie znaczników Przygód: W lewym, dolnym rogu każdej karty Wydarzenia znajduje się ikona w kształcie słońca. Przypomina ona o konieczności ponownego rozłożenia znaczników Przygód"

nie za bardzo rozumiem, czy odnawiają się wszystkie kolory przygód oznaczone słońcem, czy tylko te kolory przygód, z których została wyciągnięta przygoda - Wydarzenie...

moonman - Pon 18 Lut, 2008

Smok napisał/a:
nie za bardzo rozumiem, czy odnawiają się wszystkie kolory przygód oznaczone słońcem, czy tylko te kolory przygód, z których została wyciągnięta przygoda - Wydarzenie...


wszystkie oznaczone słońcem.

zloty - Nie 14 Wrz, 2008

Karta "Ciernie splątodrzewa"
po pokonaniu tego wyzwania karta staje się "Broń:Bicz"
"Walka Dystansowa: Wartość obrażeń wręcz twoich przeciwników zostaje zmniejszona o 1[do min. 1]

mógłby mi ktos ta karte wytłumaczyc nie mam pojecia jak to ma działać. Podczas naszego ataku w fazie dystansowej gdy sie bronimi w walce w recz i nie uda nam sie to przeciwnik zada o 1 mniej dobrze to rozumiem?

luk0i - Pon 15 Wrz, 2008

Ja rozumiem działanie tej karty w sposób następujący:
W fazie walki dystansowej (niezależnie od tego czy atakujesz czy się bronisz) przeciwnik zadaje 1 obrażenie mniej (minimalnie 1).
Czyli:
- jak Wyzwanie zadaje 3 w walce dystansowej to dzięki temu zadaje tylko 2 po nieudanej obronie/atakowi.
- jak Wyzwanie zadaje 1 w walce dystansowej to mimo tego zadaje 1 po nieudanej obronie/atakowi.

Przedmiot nie ma nic do walki wręcz. Przedmiot jest cały czas aktywny.

luk0i - Pon 15 Wrz, 2008

jeszcze jedna nieścisłość. Karta działa na wszystkich nie tylko na wyzwania. Na atakujacych bohaterów i ich sprzymierzeńców też.

Co za ***** wyłączył możliwość edycji własnych postów na forum??!! :x Przecież to bez sensu! :evil:

Dzejth - Pon 15 Wrz, 2008

luk0i napisał/a:
jeszcze jedna nieścisłość. Karta działa na wszystkich nie tylko na wyzwania. Na atakujacych bohaterów i ich sprzymierzeńców też.

Co za ***** wyłączył możliwość edycji własnych postów na forum??!! :x Przecież to bez sensu! :evil:


Przycisk zmien? :wink:

luk0i - Pon 15 Wrz, 2008

byłoby fajnie tylko ja go nie mam... :evil:
zloty - Pon 15 Wrz, 2008

ale tam pisze Wartośc obrażen wręcz.... to nie jest ta 2ga faza po walce dystansowej? walka wręcz?
Dzejth - Pon 15 Wrz, 2008

luk0i napisał/a:
byłoby fajnie tylko ja go nie mam... :evil:


sorki mój bład.wyglada na to ze na tym forum ta opcja jest wyłaczona :(

Serenicus - Pon 15 Wrz, 2008

zloty napisał/a:
ale tam pisze Wartośc obrażen wręcz.... to nie jest ta 2ga faza po walce dystansowej? walka wręcz?


Nie pisze tylko JEST NAPISANE :P

Tak masz racje karta ta zmniejsza wartosc obrazen wrecz nie dystansowych. Kolega co pisal posta z rozpedu pewnie sie pomylil :)

luk0i - Wto 16 Wrz, 2008

Serenicus napisał/a:
zloty napisał/a:
ale tam pisze Wartośc obrażen wręcz.... to nie jest ta 2ga faza po walce dystansowej? walka wręcz?


Nie pisze tylko JEST NAPISANE :P

Tak masz racje karta ta zmniejsza wartosc obrazen wrecz nie dystansowych. Kolega co pisal posta z rozpedu pewnie sie pomylil :)


Z kąd ta informacja?

W aktualnej postaci zapis na karcie nie ma sensu. IMO na karcie jest błąd. powinno być:

"Walka Dystansowa: Wartość obrażeń w walce dystansowej twoich przeciwników zostaje zmniejszona o 1[do min. 1]"

lub

"Walka Wręcz: Wartość obrażeń wręcz twoich przeciwników zostaje zmniejszona o 1[do min. 1]"

Jaki jest prawidłowy tekst na karcie powinna dać info Galakta. Ew ktoś kto ma wydanie angielskie niech sprawdzi. Ew jeśli karta działa inaczej niż mi się wydaje to prosiłbym o wyjaśnienie.

leaf427 - Wto 16 Wrz, 2008

zloty napisał/a:
Karta "Ciernie splątodrzewa"
po pokonaniu tego wyzwania karta staje się "Broń:Bicz"
"Walka Dystansowa: Wartość obrażeń wręcz twoich przeciwników zostaje zmniejszona o 1[do min. 1]


http://www.boardgamegeek....1551?size=large
popatrzcie na 7 kartę "Wraproot Bramble"

Chodzi o błąd w polskim tłumaczeniu :evil: :x
Powinno być:
"Walka Wręcz: Wartość obrażeń wręcz twoich przeciwników zostaje zmniejszona o 1[do min. 1]
Ot, ktoś przetłumaczył .... nie sprawdził.... a teraz się ludziska zastanawiają o co chodzi :?

zloty - Wto 16 Wrz, 2008

no tak tez myślałem że to działa i tak tez graliśmy. Tłumaczenie totalnie bez sensu, nie wiadomo o co chodzi;)

Jeszcze jedno pytanie jak chce uzyć Runu teleportacji, i mam na sobie jakieś znaczniki zmęczenia to moge po teleportacji odpoczac żeby je zdjąc?

Serenicus - Wto 16 Wrz, 2008

W/g zasad nie bo run teleportacji zastepuje Ci ruch. Czyli masz w zasadzie do wyboru rzucic koscmi ( i wtedy zmniejszyc ich ilosc by odpoczywac ), ruszyc sie o jedno pole, nie ruszac sie wogole lub uzyc runy teleportacji. Po jakiejkolwiej akcji nastepuje juz faza przygody.
leaf427 - Wto 16 Wrz, 2008

zloty napisał/a:

jak chce uzyć Runu teleportacji, i mam na sobie jakieś znaczniki zmęczenia to moge po teleportacji odpoczac żeby je zdjąc?


Nie możesz. Musisz wybrać : albo się ruszasz, albo odpoczywasz.
Aby odpocząc musisz poświęcić kości ruchu (od 1 do 4).
Nawet jeśli chcesz się ruszyć o 1 , sąsiedni obszar bez rzucania kośćmi , nie możesz zdjąć z siebie zmęczenia.
Ale gdy się leczysz w mieście możesz za 1 szt. złota zdjąć z siebie całe zmęczenie ( nawet więcej niż 4 , np. 6)

slam - Wto 23 Wrz, 2008
Temat postu: kolczuga
Witam

Mam pytanie odnośnie karty KOLCZUGA , a mianowicie czy karta może zostać użyta tylko podczas trwania walki czy tez jest aktywna zaraz po zadaniu ostatecznego ciosu ?
Na przykład: mam na stanie już jedno serduszko ale jeszcze nie chce wykorzystywać kolczugi , czekam na kolejne uderzenie , udaje mi się wygrać, przeciwnik przegrywa czy teraz jeszcze mogę jej użyć (dla mnie to już koniec walki , wyzwanie przegrywa karta niejest aktywna)

Serenicus - Wto 23 Wrz, 2008

Nie mozesz.
Karta mowi "aktywuj by anulowac", czyli uzywasz zbroi dokladnie w chwili kiedy masz dostac obrazenie. Jezeli, postanawiasz jej nie aktywowac podczas walki, to po samej walce tez nie mozesz. Bo to by bylo juz leczenie, a nie anulowanie.
Pozdrawiam.

slam - Wto 23 Wrz, 2008

Ok., dzięki za odpowiedz .
Jeszcze jedno sprostowanie chciałbym usłyszeć (temat jest już zmieniony, chodzi teraz o anulowanie –leczenie)

Serenicus napisał/a:

Karta mowi "aktywuj by anulowac", czyli uzywasz zbroi dokladnie w chwili kiedy masz dostac obrazenie.


Czyli jeżeli w następnej rundzie posiadam to nieszczęsne serce i przed kolejnym atakiem bądź obroną nie będę mógł aktywować karty.-wniosek według twojej odpowiedzi .

trakcie walki z wyzwaniem podczas używania tej karty nie ma mowy o leczeniu lecz tylko anulowaniu wiec dlaczego , jak to widzisz ?

Serenicus - Wto 23 Wrz, 2008

Nie bardzo rozumiem o co pytasz :(
Jakiejkolwiek karty, ktora anuluje obrazenia, mozesz aktywowac w chwili kiedy masz otrzymac obrazenie. Czyli np. masz 5 zycia wczesniej dostales 4 obrazenia zostalo Ci jedno zycie. wykonujesz atak/obrone, niestety sie nie udal. Przeciwnik zadaje Ci 2 rany. Normalnie bys juz zostal ogluszony, ale dzieki kolczudze mozesz ja aktywowac i zanulowac otrzymane obrazenia. Dzieki czemu zyjesz dalej i mozesz kontyuulowac potyczke z wyzwaniem.

slam - Wto 23 Wrz, 2008

Fakt troszkę namieszałem , postaram się to prościej napisać .

Dlaczego nie można anulować serduszek zadanych już wcześniej znaczy się w poprzedniej turze (mam tu na myśli tryb rozpoczęcia nowej rundy walki)
Przecież walka wciąż trwa a leczeniem niema co ten manewr nazywać .

Serenicus - Wto 23 Wrz, 2008

Bo anulowac to inaczej zapobiec. Anulujesz te rany ktore wlasnie masz dostac. Natomiast kiedy sciagasz te ktore juz masz to jest leczenie. Nie mozesz anulowac ran ktore juz dostales wczesniej bo ich sie nie anuluje tylko leczy.
Mysle ze teraz juz bedzie wszystko jasniej :)
Pozdrawiam.

slam - Wto 23 Wrz, 2008

wielkie dzięki :wink:
wszytko jasne

Macius - Pią 31 Paź, 2008

W ostatniej grze natknąłem się na taką sytuację: Scorpion użyła swojej umiejętności walcząc z wyzwaniem ("Raz na turę"), po czym gracz ruszający się bezpośrednio po niej zaatakował ją. I teraz: czy Scorpion może ponownie użyć swojej umiejętności? Niby tura gracza kontrolującego Scorpion już się skończyła a innego gracza się zaczęła, ale czy ona, według was, powinna użyć jej, de facto, drugi raz? Innymi słowy: czy "tura" kończy się po fazie doświadczenia Scorpion, a to co robią inni gracze to już nowe "tury", czy też raz na turę znaczy: od teraz (faza przygody) do momentu następnej fazy przygody w kolejnej turze. Możnaby wyobrazić sobie taką sytuację: 3 graczy zawziętych na Scorpion atakuje ją jeden po drugim. Scorpion raz użyła swojej umiejętności we własnej turze, walcząc z wyzwaniem. I teraz: czy może jej użyć 3 kolejne razy, w 3 kolejnych walkach, zanim dotrze do swojej tury, czy nie? Poproszę o opinie ;-)
Ajgor - Pią 31 Paź, 2008

Miałem wrażenie że tura Gracza to 5 faz. Więc atak innej postaci odbywa się w turze atakującego, a to jest tura innego gracza i do następnej swojej, "Scorpion" nie może wykorzystać ponownie tej zdolności. Ale może się mylę.
leaf427 - Sob 01 Lis, 2008

http://www.boardgamegeek.com/image/125477
"Raz na turę(kolejkę) kosztem 1 zmęczenia możesz skasować 1 ranę."
Nie jest napisane że chodzi o turę-rundę walki. Czyli chodzi o turę(kolejkę) gracza liczoną od fazy regeneracji do kolejnej fazy regeneracji ( od której zaczyna się zawsze następna tura (kolejka ) gracza).
Czyli jeśli Skorpion użyła swej zdolności (np. podczas walki z wyzwaniem, albo by anulować rany spowodowane przez kartę spotkania) nie może użyć tej zdolności ponownie (np. zaatakowana przez innego gracza) aż do swej kolejnej kolejki i fazy regeneracji.
Podczas fazy regeneracji aktywuje się przedmioty i zdolności.
Ważne: Scorpion może kosztem np. 3 zmęczeń anulować 3 rany.

Macius - Sob 01 Lis, 2008

Rzecz wobec tego sprowadzałaby się do odpowiedzi na pytanie, czy w nie swojej turze mogę użyć swoich umiejętności? A co, na przykład, z takim Varikasem? Będąc konsekwentnym, należałoby uznać, że i on, zaatakowany przez innego gracza, nie może w nie swojej turze użyć zdolności "przed walką" a taka interpretacja wydaje mi się błędna.
A co do wielokrotnego "anulowania" ran Scorpion, to uważam coś wręcz przeciwnego: jeśli stoi "Raz na turę", to można użyć tej umiejętności do anulowania jednej rany, a nie np. pięciu ran w jednej fazie walki. Ale rzecz jest niejasna, więc dyskutujmy dalej ;-)

Kolejne opinie? ;-)

leaf427 - Sob 01 Lis, 2008

Macius: motasz chłopie. Varikas może użyć zdolności w kilku walkach podczas swojej kolejki (nawet jak zostanie zaatakowany przez innego gracza). Chodzi o oznaczenie "przed walką"
Scorpion może użyć swej zdolności raz podczas tury (kolejki). Koniec kropka.
Odnośnie anulowania ran przez Scorpiona obowiązuje "zasada wielokrotnego użycia zdolności karty" o której pisałem już kiedyś na forum.
Poczytaj sobie:
Lord Agrael napisał:
Witam.
Mam jedno pytanie: Jaes ma umiejętność pozwalającą mu zadać jedną dodatkową ranę kosztem 2 zmęczeń. Ale czy mogę kosztem 4 zmęczeń zadać dodatkowe 2 rany? Wydaje mi się że można zadać tylko 1 dodatkową ranę podczas jednego ataku, bo przy posiadaniu kilku żetonów doświadczenia ze zmęczeniem tak w zasadzie można by było pokonać Margatha na raz biorąc np. 10 zmęczeń.


Można tak robić.(np.zadać kilka ran kosztem zmęczeń). Wyjaśniono to w FAQ na oficjalnej stronie gry. Tzw. "Zasada wielokrotnego użycia zdolności na karcie"
http://www.fantasyflightgames.com/runebound.html
To samo odnosi się oczywiście także do innych Bohaterów i Sprzymierzeńców.
Nie jestem entuzjastą tej zasady ale stosuję ją podczas gry. Moim zdaniem największą wadą Runebounda jest niedopracowana instrukcja i kilka nieprzemyślanych/ nieprzetestowanych kart.
:cry:

Macius - Pon 03 Lis, 2008

Zawsze lubię porównywać Runebound do Magii i Miecza, więc i tym razem sobie nie odmówię. Biorąc pod uwagę, że w MiM sam napisałem 1/3 instrukcji, żeby w ogóle dało się rozsądnie grać stwierdzam, że nie jest z Runebound'em źle. A karty... w każdej grze są karty świetne, które stawiają grę na głowie. W MiM był Legionista, Gandalf czy inna laska władzy, w Runebound też się więc musiały trafić. Może po prostu zmieńcie zasadę z Midnight, że wolno wam ciągnąć karty, poświęcając kości ruchu i będzie ok? Wtedy łuk nie powinien być za każdym razem w grze, to go osłabi... albo zwiększcie cenę do 15 sztuk złota, to zawsze działa ;-)
Macius - Czw 20 Lis, 2008

Ciekawe... napisałem odpowiedź nie w tym poście co chciałem ;-) A opcja "edit" dalej nie działa... grr... :evil:
Kvachu - Sro 10 Gru, 2008

W oryginalnej anglojęzycznej wersji Wyspy Strachów jedna z bohaterek nazywa się "Lyssa of the East". Czy szanowni tłumacze z Galakty mogliby wyjaśnić dlaczego w polskiej wersji jej nazwa to "Zaklinaczka Runów" (niezbyt pasująca do tej bohaterki i jej umiejętności i wyglądu)? Wkurzające to tym bardziej, że w tej samej Wyspie Strachów mamy jednego sprzymierzeńca, który nazywa się "Zaklinaczka Runów" (nie wiem jak się zwie w zagranicznej wersji ale mniemam, że to akurat jest dobrze przetłumaczone).
No chyba, że ja mam jakąś spartaczoną wersję Wyspy Strachów.
Krótko napisze jeszcze raz - bohaterka i sprzymierzeniec mają takie same nazwy. W przypadku bohaterki raczej na pewno to błąd bo w oryginale zwie się zupełnie inaczej.

Mockerre - Sro 10 Gru, 2008

Zaniepokoiłeś nas, Kvachu.

Osobiście sprawdziłem pliki, które otrzymaliśmy do tłumaczenia, i jest tak, jak byk, Rune Enchantress (Zaklinaczka Runów). Nie sądzę byś zmyślał z Lyssą, dlatego napisałem w tej sprawie do FFG i oczekuję odpowiedzi.
Jeśli to rzeczywiście błąd, a nie zmiana, to jest nam niezmiernie przykro, aczkolwiek popełniony nie u nas, a jeszcze w wydziale FFG zajmującym się przesyłaniem plików do tłumaczeń.

Kvachu - Sro 10 Gru, 2008

Tutaj jest zdjęcie kart bohaterów z angielskiej wersji Wyspy Strachu:
http://images.boardgamege...ic148776_lg.jpg - chodzi o tą laseczkę na samym dole po lewej stronie. Widać, że u nich nazywa się ona Lyssa of The East.
Dzisiaj kupiłem i rozpakowałem naszą polską wersję wydaną przez Galaktę - ta sama bohaterka to "Zaklinaczka Runów". Szkoda tym bardziej, że sprzymierzeniec (jedyny w Wyspie Strachu) też nazywa się "Zaklinaczka Runów".

To co mnie jeszcze ciekawi to:
- czy trafiłem po prostu na jakiś felerny egzemplarz? Czy może wszystkie Wyspy Strachu Galakty mają ten błąd?

Wreszcie na poważnie - w samej rozgrywce nazwa bohaterki zbytnio nie będzie przeszkadzać ale mimo wszystko błąd lekko wkurzający.

Mockerre - Pią 19 Gru, 2008

Tak jak pisałem, FFG przesłało nam felerny plik, stąd Zaklinaczka Runów jest w całym nakładzie :?
Jagmin - Pią 19 Gru, 2008

A kiedy będzie nakład z poprawkami? Z powodu tak drobnego błędu powstrzymałem się od kupna tego rozszerzenia. Mam nadzieję, że nie będę musiał wstrzymywać się długo?
D.W. - Pią 19 Gru, 2008

Na pewno nie będzie dodruku w 2009. Czy będzie w 2010 nie jestem w stanie powiedzieć.
Fugazi - Pią 19 Gru, 2008

Kurcze, ja też niestety się wstrzymam z kupnem, tak samo jak zrobiłem z dodatkami karcianymi (ciekawe kiedy w końcu będzie dodruk z poprawionym sprytem/pomysłowością i poprawionymi innymi błędami).
Na szczęście błędy ominęły podstawkę, nawet przy pierwszym nakładzie (chyba że o czymś nie wiem) - oprócz kilku drobnostek w instrukcji wszystko jest OK.

Serenicus - Sob 20 Gru, 2008

Ej nie dramatyzujcie. Wstrzymac sie od kupna z powodu bledow w tlumaczeniu? I to nie jakims nadgminnym, tylko w kwestii nazwy herosa, czy jednego testu. Raz ze nic to nie przeszkadza w rozgrywce, dwa od razu wolac o dodruk? Dajcie spokoj. Nie mowie ze bledy sa ok, ale robic z igly widly to lekko niepowazne.
dorota - Sro 24 Gru, 2008

Serenicus zupelnie sie z Toba zgadzam, mam zarowno polskie dodatki karciane jak i wyspe strachu i w sumie jakbym nie wyczytla na forum ze sa bledy to nawet bym na nie uwagi nie zwrocila ;)
dorota - Sro 24 Gru, 2008

a wydawnictwo zamiast drukowac drugi raz to samo, niech lepiej drukuje cos nowego :) chocby kolejny duzy dodatek :D :D:D
zloty - Sro 24 Gru, 2008

Dokładnie niech kombinuja nastepny dodatek bo juz chce więcej...

żeby było do tematu...

W podstawce miałem 2 takie same figurki pisałem do galakty ale olali mnie ciepłym moczem

leaf427 - Pią 26 Gru, 2008

Było im przesłać zdjęcia na maila. Reklamacje powinni uwzględnić.
moonman - Pon 29 Gru, 2008

zloty napisał/a:
Dokładnie niech kombinuja nastepny dodatek bo juz chce więcej...

żeby było do tematu...

W podstawce miałem 2 takie same figurki pisałem do galakty ale olali mnie ciepłym moczem


:shock:
niemożliwe, napisz jeszcze raz lub zadzwoń
miałem kiedyś nieco podobną sytuację - Galakta zareagowała szybko i profesjonalnie

D.W. - Pon 29 Gru, 2008

Generalnie mamy wiele wad typu strona WWW nieaktualna, brak odpisywania na maile itp. itd.
Ale nie dotyczy to na pewno ewentualnych braków. Tego staramy się pilnować.

Odnalazłem korespondencję o ile to ta i w pierwszy maili jest informacja o brakującej figurce. Na co prosimy o podanie adresu na jaki mamy wysłać brakującą figurkę. I Jest kolejny mail w którym jest podany adres.

Jako, że było to w sierpniu i po tym nie otrzymaliśmy żadnej informacji, że coś nie doszło sprawa poszła w zapomnienie. Teraz nie jestem wstanie sprawdzić co się stało. Ja mam odnotowane tylko, że sprawa załatwiona.

Mogło być tak:
1. Figurka z jakiś przyczyn nie została przez nas wysłana. Ktoś zapomniał itd.
2. Poczta nawaliła i przesyłka nie dotarła. Jest wysyłana w kopercie bąbelkowej dodatkowo zabezpieczonej tekturkami.

W każdym razie jeśli prosimy kogoś o podanie adresu na jaki mamy wysłać jakąś brakującą część to jeśli ona nie dochodzi przez jakiś czas należy zadzwonić albo napisać co się dzieje.

dorota - Pon 29 Gru, 2008

ja stawiam na poczte ;/ w wakacje w ogole przestały do mnie dochodzic numery prenumerowanego czasopisma, dobrze ze wydawnictwo uwzglednilo moja reklamacje, ale i tak, zlodzieje jedne na poczcie siedza ;/
Pajhi - Nie 18 Sty, 2009

Znalazłem mały błąd(literówkę) na karcie:"ŻMIJOOGONOWY PEŁZACZ"..text:Przed walką:Test R10.Jeżeli test się powiedzie,za każdym razem kiedy PEŁACZ chyba powinno byc PEŁZACZ Very Happy
kam - Sob 07 Lis, 2009
Temat postu: Re: Błędy i niejasności - tworzymy erratę.
moonman napisał/a:
Okazuje się, że słynny spryt/pomysłowość to nie wszystkie błędy

moglbys to wyjasnic?

poza tym, mam problem z ustaleniem jak wyglada walka z lordami olbrzymow (z dodatku "berlo kyrosa", ktorzy okupuja miasta w trakcie ostatecznego starcia. chodzi o zdanie:

instrukcja z dodatku, s. 11 napisał/a:
Dla potrzeb testów wartości (percepcja), (siła) i (magia) Lorda olbrzymów są równe jego (percepcji), (sile) i (magii) - 10.

czy "testy wartosci" oznaczaja rowniez testy walki? innymi slowy, czy gracz po lewej od nas ustanawia rzutem kostkami wartosci statystyk lorda olbrzymow, z ktorym walczymy, tak jak przy walce bohaterow?
mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno. z gory dzieki za odpowiedz.

Lord Agrael - Sob 07 Lis, 2009

Co do testów u Lordów Olbrzymów t po prostu oznacza to, że aby pomyślnie wykonać test musisz rzucić co najmniej 10 (chyba, że twój bohater ma jakieś cechy zapewniające premie do różnych rodzajów testów).
kam - Nie 08 Lis, 2009

hm, ja to zrozumialem troche inaczej. sugerujesz, ze wszystkie olbrzymy broniace miast maja statystyki rowne 10? wedlug mnie znak"-" oznacza tutaj minus, czyli jezeli olbrzym ma 16 percepcji, to dla "potrzeb testow wartosci" jego percepcja wynosi 6 (plus rzut 2k10).

chcialem raczej zapytac, czy "testy wartosci" dotycza:
1. testow umiejetnosci - czyli jezeli olbrzym okupujacy miasto chce skorzystac z przedmiotu, ktory wymaga testu, odejmuje sobie najpierw 10.
2. testow walki - czyli w przypadku ataku gracza, statystyki olbrzyma wynosza (cecha minus 10 plus 2k10); rzuty, jak rozumiem, wykonuje gracz po lewej od atakujacego
3. obydwu opcji

instrukcja pisze o tym na tyle niejasno, ze naprawde trudno mi powiedziec jak powinno sie grac. a roznica w poziomie trudnosci jest ogromna.

Lord Agrael - Pon 09 Lis, 2009

Również chodziło mi o to, że w instrukcji jest znaczek "minus", tylko może niejasno trochę napisałem. Więc w tym punkcie masz rację.

Co do Twojego drugiego pytania, to wydaje mi się, że w instrukcji brakuje przecinka. Powinno być:
"Dla potrzeb testów, wartości percepcji, siły, magii..."

Tak więc, według mnie słowo "wartości" odnosi się do tych trzech parametrów, a nie do słowa "test".

A tak ogólnie to w grze jako test ja rozumiem właśnie te rzuty przed walką, a w samej walce występują nie testy walki a rzuty walki.[/i]

kam - Sro 11 Lis, 2009

Lord Agrael napisał/a:
A tak ogólnie to w grze jako test ja rozumiem właśnie te rzuty przed walką, a w samej walce występują nie testy walki a rzuty walki.

masz racje. i tak bede gral.
w ogole, teraz to mysle, ze zacytowany fragment instrukcji dotyczy po prostu wykorzystania przedmiotow, ktore pozwalaja olbrzymom wykonac pojedynczy atak "przed walka".
dzieki za rozjasnienie sprawy

byku666 - Sro 25 Lis, 2009

Macius napisał/a:
A co do wielokrotnego "anulowania" ran Scorpion, to uważam coś wręcz przeciwnego: jeśli stoi "Raz na turę", to można użyć tej umiejętności do anulowania jednej rany, a nie np. pięciu ran w jednej fazie walki. Ale rzecz jest niejasna, więc dyskutujmy dalej ;-)

Kolejne opinie? ;-)


Uważam podobnie. jezeli tekst umiejetności na karcie jest pogrubiony to oznacza jakaś fazie walki bądź ruchu/tudzież tury. i wtedy trzeba go rozpatrzec właśnie w tej turze/rundzie walki. Oczywiście tylko raz(tak jak to jest z umiejętnościami przed walką !!!

kam - Pon 28 Gru, 2009

mam problem w piaskach al-kalim. chodzi mianowicie o ekwipunek pustynny. instrukcja podaje:
Cytat:
odrzuc po rzucie koscmi za test umiejetnosci, aby otrzymac premie +3 do tego rzutu

natomiast na samych kafelkach pisze:
Cytat:
faza opowiesci: odrzuc po rzucie za test umiejetnosci, aby otrzymac premie do +3

w koncu mozna tego uzyc tylko w fazie opowiesci, czy w kazdej fazie gry?

8janek8 - Pon 28 Gru, 2009

Skoro na kafelku pisze "Faza opowieści", tzn. że tylko w tej fazie.
kam - Pon 28 Gru, 2009

tak, tylko, ze w instrukcji pisze inaczej >.>
8janek8 - Pon 28 Gru, 2009

W instrukcji jest tylko wzmianka opisująca 3 kafelki ekwipunku podróżnego - szczerze mówiąc zbędna. Nie jest tam napisane, że "w dowolnej fazie". Ponadto szczegółowa instrukcja danego elementu (karty czy kafla) zawsze zapisana jest na nim i do owej należy się odnosić. Jakby to wszystko miało być zapisane w głównej instrukcji to powstałaby żmudna lektura, w której chcąc coś znaleźć podczas gry, trwałoby to wieki. Ogólnie, byłoby to bez sensu.
kam - Pon 28 Gru, 2009

w instrukcji sa dwie wzmianki dotyczace wykorzystania ekwipunku, a to juz duzo, bo to znaczy, ze ktos z premedytacja nie napisal nic o fazie opowiesci. dlaczego te informacje mialyby byc zbedne? nie zgadzam sie, ze opis na kafelkach jest "wazniejszy" niz dwa opisy w instrukcji. poza tym, nie powinno sie przykladac tej samej miary do kafelkow i do kart. wg mnie kwestia jest taka: albo ktos zapomnial w dwoch roznych miejscach w instrukcji dopisac "faza opowiesci", albo ktos nieopatrznie wstawil ten opis na kafalek.

pewnie bym sie nad tym wogole nie zastanawial, ale problem ten ma dla mnie znaczenie. obydwie wersje maja zupelnie inny wplyw na gre:
- jezeli mozna ekwipunku pustynnego uzyc tylko w fazie opowiesci, to znaczy, ze jest cieniutki (i mocno odstaje od uzytecznosci wielbladow i buklakow), bo ma zastosowanie tylko w przypadku 10 kart opowiesci (z 25)
- jezeli mozna go uzywac po kazdym rzucie umiejetnosci, to jest raczej niesamowity (i znow odstaje od pozostalego ekwipunku)

szczerze to wedlug mnie ten kafelek mial pomagac przy wszystkich rzutach wymaganych w legendarnych zadaniach, ale ktos cos po drodze spierdolil i wyszko, jak wyszlo...

8janek8 - Pon 28 Gru, 2009

Ponownie, skoro na kaflu mamy "Faza opowieści", a w instrukcji nie sprecyzowano w jakim momencie można go użyć (nie ma wzmianki o "dowolnej fazie"), oznacza to, że ekwipunek pustynny można wykorzystać jedynie w fazie opowieści. Nie rozumiem twojego rozgoryczenia, a tym bardziej wulgaryzmu.
PS. Jeśli możesz, uszanuj młodszych użytkowników tego forum.

kam - Pon 28 Gru, 2009

alez jest sprecyzowane: "po rzucie na test umiejetnosci". widze, ze sie zupelnie nie rozumiemy i dalsza dyskusja nie ma sensu.
przy okazji, jak nie odpowiada ci wulgaryzm i tak bardzo zalezy ci na dobru mlodszych uzytkownikow, to napisz do adminow, zeby wlaczyli filtr.

8janek8 - Pon 28 Gru, 2009

kam napisał/a:
alez jest sprecyzowane: "po rzucie na test umiejetnosci".

A gdzie tu jest mowa w której fazie? Bo na kaflu jest to powiedziane. Nie ma sprzeczności. Sprecyzowano to po prostu na elemencie gry.

kam - Pon 28 Gru, 2009

zauwaz, ze robisz to, co ja: interpretujesz. nigdzie nie jest to rozwiazane jednoznacznie. przyjalem twoja propozycje do wiadomosci, ale jestem "strasznie rozgoryczony" takim pomyslem. i tyle.
8janek8 - Pon 28 Gru, 2009

Kwestia "podobania się" nie ma tu nic do rzeczy. Co do interpretacji, to wystarczy spojrzeć jak skonstruowane są zasady.
kam - Pon 28 Gru, 2009

zasady sa skonstruowane tak, ze jak pisze tylko "po rzucie na test umiejetnosci", to znaczy, ze po dowolnym rzucie, bez wzgledu na faze.
kilka analogii: wszelkie efekty anulujace obrazenia, artefakt oponcza obludy, sprzymierzeniec srebrny jack, gryf z dawnsmoor, borka okrutny i wiele innych (spojrzalem na kilka kart z wierzchu; o dziwo, nie wszystkie karty maja w opisie "wybrana faza: efekt")

8janek8 - Wto 29 Gru, 2009

1. Nawiązałeś do kart, nie do instrukcji. Tak jak wspominałem, zbędne są upychane opisy w instrukcji, skoro już coś zostało wyjaśnione na danym elemencie używanym w czasie gry - to rodzi tylko niepotrzebne nadinterpretacje.
2. Jeżeli w którymś miejscu jest dokładnie opisane kiedy można użyć danego Przedmiotu, oznacza to, że można go użyć właśni wtedy - w żadnym innym momencie. Czy to nie jest oczywiste?

kam - Wto 29 Gru, 2009

Cytat:
Tak jak wspominałem, zbędne są upychane opisy w instrukcji, skoro już coś zostało wyjaśnione na danym elemencie używanym w czasie gry - to rodzi tylko niepotrzebne nadinterpretacje.

wrecz przeciwnie.
Cytat:
Jeżeli w którymś miejscu jest dokładnie opisane kiedy można użyć danego Przedmiotu, oznacza to, że można go użyć właśni wtedy - w żadnym innym momencie. Czy to nie jest oczywiste?

kiedy mnie wlasnie chodzi o to ze w jednym miejscu cos jest opisane tak, a w innym inaczej. czy to tez nie jest oczywiste? jakie ma znaczenie ze rozniace sie opisy sa w dwoch roznych zrodlach? kafelki to nie karty i jezeli ktos decyduje sie je opisac (dwukrotnie) w instrukcji to powinien zachowac spojnosc (co zostalo zrobione w przypadku dwoch pozostalych kafelkow). stad miedzy innymi moje watpliwosci.

rozumiem twoje stanowisko, sprobuj zrozumiec moje: to nie jest jednoznaczne!

8janek8 - Wto 29 Gru, 2009

W instrukcji w przypadku bukłaka i wielbłąda po prostu sprecyzowano moment ich użycia, a w przypadku ekwipunku niestety nie. Dlaczego tak skonstruowano zapis? O to musiałbyś już zapytać twórców gry :/
kam - Wto 29 Gru, 2009

dokladnie tak. dlatego tez mozna to zinterpretowac dwojako, choc bardziej prawdopodobna jest twoja wersja, a moja jest bardziej logiczna pod katem przydatnosci do gry.
8janek8 - Wto 29 Gru, 2009

Mając kafel przed oczami dwojakości już nie ma. Ale wiadomo - każdy będzie interpretował po swojemu. To nieodzowny aspekt gier, dlatego proponuje zakończyć na tym nasz dialog:)
carosh - Czw 07 Sty, 2010

Ja może nie w sprawie jakiegoś niezrozumienia zasad (chociaż to się może szybko zmienić ;p), ale raczej w celu informacyjnym

Nie wiem czy to już gdzieś tu było napisane (w tym temacie nie znalazłem odnośnika), ale znalazło się podczas tłumaczenia Wyspy Strachu trochę błędów do których przyznało się FFG. Jakby co link jest tutaj :

http://new.fantasyflightg...rata%202009.pdf

Jak było to przepraszam.

Kaktus - Czw 25 Mar, 2010

ta errata już dobrą chwilę krąży po internecie ale jakiegoś wielkiego szału to nie zrobiła.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group