galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Ulubiony poszukiwacz?

Kufir - Sob 13 Gru, 2008
Temat postu: Ulubiony poszukiwacz?
No właśnie, mamy już przed sobą poszukiwaczy z nowej Magii i Miecz zatem nasuwa się pytanie, kto najbardziej przypadł Wam do gustu ?


U mnie wygląda to mniej więcej tak:

1. Czarownica (Genialne umiejętności, super figurka)
2. Troll (super figurka, dużo siły i życia, taki prawdziwy troll z fajna umiejętnością)
3. Druid (Ponownie jedna z lepszych figurek, fajne umiejętności typowo druidzskie)
4. Ghoul (Fajne umiejętności)
5. Elf (jak w każdej edycji, umiejętności super pasują do stylu mojej gry, chyba ulubiona postać).

Aribald - Sob 13 Gru, 2008

Jeśli miałbym wybierać to chyba Krasnolud.
Postać świetnie przygotowana do sięgnięcia po najwyższy laur. Wiele umięjetności, które w finalnym rozliczeniu dają przewagę.

Na drugim miejscu Druid. Postać bardzo wyważona i posiadająca niezwykle ciekawe umiejętności. Cechująca się dużą elastycznością charakteru...

Trzecie miejsce dla Trolla, za brutalność z jaką przedziera się przez krainę w poszukiwaniu Korony Władzy.

Jestem jednak zwolennikiem losowania postaci przed grą. Dzięki temu człowiek ma szansę sprostać wyzwaniu, mając do dyspozycji inne cechy i umiejętności.

Kufir - Sob 13 Gru, 2008

Losowanie to podstawa jednak mimo to na pewno każdy z nas ma jakieś postacie które mu szczególnie przypadły do gustu.:D
Dla mnie Krasnolud to jedna ze słabszych postaci.

uther - Pon 15 Gru, 2008

Ostatnio grałem z moja laską, ja Ghoul, a ona Złodziej i wygrała.

Potem doszedłem do wniosku że Złodziej to dobra postać.

Pajhi - Pon 15 Gru, 2008

Ja ostatnio grałem WRÓŻKA i powiem szczerze dobra postać :twisted:
1-posiada zawsze 1 czar
2-Zawsze kiedy losujesz karty przygód możesz odrzucić jedna z kart..........

a najlepszą postacia jest jak dla Mnie bez 3 zdań jestCZARNOKSIĘŻNIK

8janek8 - Pon 15 Gru, 2008

Pajhi napisał/a:

2-Zawsze kiedy losujesz karty przygód możesz odrzucić jedna z kart..........


Małe sprostowanie: losujemy tylko tyle kart ile wskazuje instrukcja, jeśli jakaś (tylko jedna) nam nie odpowiada to ją odrzucamy i losujemy nową - tą już musimy rozpatrzyć.
Niektórych na forum mogłoby to wprowadzić w błąd :wink:

Pajhi - Pon 15 Gru, 2008

8janek8 napisał/a:
Pajhi napisał/a:

2-Zawsze kiedy losujesz karty przygód możesz odrzucić jedna z kart..........


Małe sprostowanie: losujemy tylko tyle kart ile wskazuje instrukcja, jeśli jakaś (tylko jedna) nam nie odpowiada to ją odrzucamy i losujemy nową - tą już musimy rozpatrzyć.
Niektórych na forum mogłoby to wprowadzić w błąd :wink:


Wiem wiem tylko nie chciało mi sie pisać całego textu kart

Tei-chan - Sro 17 Gru, 2008

Mi osobiście jak narazie najlepiej grało się Czarownicą, Czarnoksiężnikiem oraz Minstrelem. Ale jeszcze nie miałem przyjemności trafić na wszystkie dostępne postaci w grze.
Kufir - Czw 18 Gru, 2008

Ja jeszcze nie grałem: Kapłanem, mnichem i zabójcą.
Ten ostatni generalnie jest BARDZO słaby... :(

uther - Pią 19 Gru, 2008

Złodziej ! Rzadko go losuje, ale moi przeciwnicy często i naprawde potrafią zdenerwować człowieka.

Ostatnio miałem wróżke, i złodziej ukradł mi wszystkie dobre itemy pozostawiac tylko Święty Grall i Lance (był zły wiec ich nie chciał). Potem wpadłem na Mefistofelesa, stałem się zły, musialem odrzucic itemy - nie miałem juz nic. A złodziej z mułem (ukradzionym na targowisku) z 8 zajebistymi itemami doszedł do korony władzy.

Beamhit - Pią 19 Gru, 2008

Złodziej to postać spoko, dlatego że jest trochę przegięta:

"Za każdym razem, kiedy odwiedzasz Targowisko albo Wioskę lub podczas Dnia Targowego, możesz wsiąść jedną, dowolną kartę z talii Ekwipunku za darmo."

Czyli złodziej nie musi kraść akurat to, co jest do kupienia (w Wiosce może zwinąć muła lub tratwę, jeżeli ta jest akurat dostępna).

Ma ktoś wersję angielską, jak to tam brzmi?

Kufir - Pią 19 Gru, 2008

Cytat:
"Za każdym razem, kiedy odwiedzasz Targowisko albo Wioskę lub podczas Dnia Targowego, możesz wsiąść jedną, dowolną kartę z talii Ekwipunku za darmo."


Owszem dowolną, ale z tego co w danej lokacji jest oferowane.

Beamhit - Pią 19 Gru, 2008

Cytat:
Owszem dowolną, ale z tego co w danej lokacji jest oferowane.


A gdzie jest tak napisane? Dlatego właśnie chcę zobaczyć wersję angielską. Zauważ, że złodziej nie musi odwiedzać Kowala, tylko może odwiedzić ogólnie Wioskę (na przykład Mistyka).

Nemomon - Pią 19 Gru, 2008

Beamhit napisał/a:
Cytat:
Owszem dowolną, ale z tego co w danej lokacji jest oferowane.


A gdzie jest tak napisane? Dlatego właśnie chcę zobaczyć wersję angielską. Zauważ, że złodziej nie musi odwiedzać Kowala, tylko może odwiedzić ogólnie Wioskę (na przykład Mistyka).


O ile zgodziłem się z Tobą, jeżeli chodzi właśnie o dowolny dostępny przedmiot, o tyle raczej nie zgodzę się z Twoją obecną wersją zdarzeń. Moim zdaniem, wystarczy że zakończy ruch na obszarze Wioski. Nawet jeżeli nie odwiedza specyficznej osoby w Wiosce, to i tak wciąż bada sam obszar Wioski, więc może wziąć item.

BTW, ta dysputa winna chyba być uregulowana w temacie "Interpretacja zasad".

Kufir - Nie 21 Gru, 2008

Cytat:
Jeśli miałbym wybierać to chyba Krasnolud.
Postać świetnie przygotowana do sięgnięcia po najwyższy laur. Wiele umięjetności, które w finalnym rozliczeniu dają przewagę.


Jeszcze co prawda nie grałem tą postacią, ale faktycznie muszę przyznać że może szybko ruszyć po Koronę Władzy. Coraz bardziej się do niej przekonuje, ciekawi mnie jednak jak się sprawdzi w praktyce z silną konkurencją.

Shaciu - Wto 20 Sty, 2009

Jestem w szoku.... Nikt nie wspomniał o Mnichu?! :shock: Ludzie! On ma newerendink CIOS PSIONICZNY!!! Zaraz za nim wojownik - jest super. I jesze jeden szok. co na tej liście robi Ghul? Przecież jest zupełnie bezużyteczny!
Zresztą i tak zawsze wszystko zależy od kart i kości. :D

8janek8 - Wto 20 Sty, 2009

Co do Mnicha i Ciosu Psionicznego była już o tym mowa. Ostatnio tutaj: http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=1563
Co do tematu oceny Poszukiwaczy z podstawki zapraszam do głosowania tutaj:
http://www.gamekeeper.off...opic.php?t=2049 na najlepszego
http://www.gamekeeper.off...opic.php?t=2050 ...i najgorszego :)

Kufir - Wto 20 Sty, 2009

GFhul to bardzo dobra postać Shaciu. Jeśli twierdzisz że jest on bezużyteczny to widocznie masz słabo opanowaną grę.
Nemomon - Wto 20 Sty, 2009

Well, faktycznie lekko widać, że masz słabo opanowaną grę oraz mniejszą wiedzę na temat Talismana / MiMa, Shaciu. Brakuje Ci znajomości kart / zdolności oraz możliwości, jakie mogą one ze sobą stwarzać.

Jak kiedyś Kufir powiedział, Ghoul jest bardzo wszechstronnym Poszukiwaczem, a zdolność Wskrzeszania daje bardzo spore możliwości. Nie daje parametrów na stałe, ale w czasie walki są bardzo dobrymi boostsami do parametrów.

Shaciu - Nie 25 Sty, 2009

Wiedzy na temat oryginalnego Talismana GW nie mam żadnej - nie ukrywam.
Co do kolegi zielonego to dobra - bezużyteczny to złe określenie (możliwość wyboru rodzaju ataku to BARDZO miła rzecz). Mimo to stawianie go na tej samej półce co wróżkę, czy wiedźmę, to według mnie pomyłka. A jak mam zbierać wrogów, jako przyjaciół i tracić cenny exp, to zdecydowanie wolę Minstrela.

Kufir - Nie 25 Sty, 2009

Ale ministrem nie zdobędziesz tak przydatnego przyjaciela jak np. smok z siłą 7 dzięki któremu prawdopodobnie wygrasz walkę z poszukiwaczem i zabierzesz cenny przedmiot. To podobne postacie ale jakbym miał wybierać wybrałbym Ghula.
Shaciu - Nie 25 Sty, 2009

Kwestia gustu. Tego smoka to ghul musi najpierw zabić. A nie rozwinie sobie zbytnio siły nie zbierając trofeów. Ja tam wolę mniejszy bonus, ale stały. Taki wąż (4), czy nawet lew(3) pozwoli Ci wygrać więcej walk, za które weźmiesz sobie trofea, a co za tym idzie dodatkową siłę. Ale jak już mówiłem to kwestia gustu - dla mnie ghul to cienias i zawsze mam załamkę, gdy go wylosuję. Zresztą i tak nie jest na samym dole mojej listy. Tam jest chyba kapłan. Choć pewnie niepotrzebnie to piszę, bo zaraz się dowiem, że jego umiejętność odpędzania demonów jest taaaaaaka suuuuuper ;P
A tak z innej beczki - sam fakt, że mamy aż tak sprzeczne opinie na temat postaci świadczy najlepiej o jakości gry. Tak tylko mi do głowy przyszło ;)

Nemomon - Nie 25 Sty, 2009

Well, w samej podstawce Kapłan jest nawet znośny, gdyż nie ma w niej aż tak dużo Broni, a te co są, prócz Runicznego Miecza do niczego się nie nadają. Sytuacja lekko się komplikuje z Reaperem, który przynosi sporo całkiem ciekawych Broni. Ogólnie jednak jest Poszukiwaczem raczej słabym, nastawionym na zdobywanie Czarów, których i tak może mieć maxymalnie trzy. Ratuje go minimalnie jedynie wartość Losu, dzięki której zbyt szybko nie zginie. Możliwym jednak jest, że nowy dodatek przyniesie jakieś bronie, które będą mogły być używane przez Poszukiwaczy, którzy nie mogą używać normalnych broni. Wtedy jego wartość trochę podrośnie.
Kufir - Nie 25 Sty, 2009

Siła Kapłana i Mnicha leży w modlitwach. Jeśli Ci poszukiwacze będą często odwiedzali Świątynie szybko urosną w sile. Grałem nimi kilka razy i swietnie się spisywali.

Co do postaci, dziś grałem Druidem, rewelacja!!!

Nemomon - Nie 25 Sty, 2009

Co do Druida, to zgadzam się. Znajomy nim grał przeciwko mnie. Przegrałem w przedbiegach...
Shaciu - Nie 25 Sty, 2009

Co do druida, to podpisuję się pod tym rękami i nogami. Jest BOSKI! Zwłaszcza w początkowym etapie - przypadkowe odwiedziny w kapliczce, czy na cmentarzu potrafią być strasznie upierdliwe. A ten facet nie dość, że nie traci życia, to jeszcze regeneruje życie i los za free. Miodzio.
Sandman - Pon 26 Sty, 2009

Shaciu napisał/a:
Kwestia gustu. Tego smoka to ghul musi najpierw zabić. A nie rozwinie sobie zbytnio siły nie zbierając trofeów. Ja tam wolę mniejszy bonus, ale stały. Taki wąż (4), czy nawet lew(3) pozwoli Ci wygrać więcej walk, za które weźmiesz sobie trofea, a co za tym idzie dodatkową siłę. Ale jak już mówiłem to kwestia gustu - dla mnie ghul to cienias i zawsze mam załamkę, gdy go wylosuję. Zresztą i tak nie jest na samym dole mojej listy. Tam jest chyba kapłan. Choć pewnie niepotrzebnie to piszę, bo zaraz się dowiem, że jego umiejętność odpędzania demonów jest taaaaaaka suuuuuper ;P
A tak z innej beczki - sam fakt, że mamy aż tak sprzeczne opinie na temat postaci świadczy najlepiej o jakości gry. Tak tylko mi do głowy przyszło ;)


oj szeroko się uśmiechnąłem czytając ten i poprzednie Twoje posty na temat Ghula. :D
Pozwól, że odniosę się tylko do kwestii Ghula i smoka. Naprawdę tak trudno wyobrazić sobie (i wykonać) sytuację, że pokonujesz jakieś badziewie z siłą 3-4 i zaraz potem przy jego pomocy smoka? Idąc dalej - kiedy już tego smoka posiadasz za przyjaciela zgadnij jak bardzo narażony jesteś na ataki ze strony innych poszukiwaczy? :twisted:
Do tego mając umiejętność ataku psychicznego dalej Ghul taki kompletnie bezużyteczny? :D :D :D

Kufir napisał/a:
Cytat:
(...) Krasnolud. (...)


(...) ciekawi mnie jednak jak się sprawdzi w praktyce z silną konkurencją.

Co najwyżej solidnie, szczególnie jeśli nie uda się dość szybko zmienić neutralnego charakteru tej postaci.

Kufir - Pon 26 Sty, 2009

Co do Ghula, święta prawda Sandman, święta prawda :)
Z kolei co do Krasnoluda, grałem już nim w silniej obstawie i spisał się dobrze. Trzeba jedynie uważać aby rozwijać Moc a nie Siłę, bo na ten pierwszy atrybut możemy szybko dojść do Korony (Dopóki nikt nie zdobędzie Gnoma, wtedy szanse się wyrównują)

Soultaker - Pon 26 Sty, 2009

Uważam, że obiektywnie najlepszymi postaciami są Czarownica i Druid, ze względu na duże możliwości jakie wynikają z umiejętności. Przez wzgląd na własne preferencje dodam do listy dwóch poszukiwaczy którymi mi się dobrze grało - Zabójca i Złodziej, wbrew ogólnej tendencji to zaniżania Zabójcy, sądzę, że jeśli go dobrze wykorzystać to jest bardzo dobry
Shaciu - Wto 27 Sty, 2009

Ja nie wiem, Sandman chcesz się pokłócić, czy tak tylko się słówek czepiasz? ;P
Nie twierdze wcale, że guloski jest postacią, którą NIE DA SIĘ GRAĆ I ZAWSZE PRZEGRYWA, tylko jedną z najsłabszych. Takie jest moje zdanie. Perki ma całkiem fajne, ale koło zdolności wiedźmy, wojownika, czy druida to sobie może skórką poruszać.
P.S. Kwestię określenia "bezużyteczny" już sprostowałem i nie chce mi się powtarzać.

A tak całkiem z innej... graliśmy wczoraj w 9 osób i zgadnijcie, kogo wylosowałem...

Soultaker - Wto 27 Sty, 2009

Shaciu napisał/a:
Ja nie wiem, Sandman chcesz się pokłócić, czy tak tylko się słówek czepiasz? ;P
Nie twierdze wcale, że guloski jest postacią, którą NIE DA SIĘ GRAĆ I ZAWSZE PRZEGRYWA, tylko jedną z najsłabszych. Takie jest moje zdanie. Perki ma całkiem fajne, ale koło zdolności wiedźmy, wojownika, czy druida to sobie może skórką poruszać.
P.S. Kwestię określenia "bezużyteczny" już sprostowałem i nie chce mi się powtarzać.

A tak całkiem z innej... graliśmy wczoraj w 9 osób i zgadnijcie, kogo wylosowałem...


dla mnie, to akurat Wojownik jest postacią o najmniej ciekawych umiejętnościach, i taki Ghoul przy dobrych "pomocnikach" dość łatwo go pokona.
Ale to moje prywatne zdanie, bo nigdy nie lubiłem postaci które są typowo na "hurrraaaa bij zabij" ;]

Sandman - Sro 28 Sty, 2009

Shaciu napisał/a:
Ja nie wiem, Sandman chcesz się pokłócić, czy tak tylko się słówek czepiasz? ;P
Nie twierdze wcale, że guloski jest postacią, którą NIE DA SIĘ GRAĆ I ZAWSZE PRZEGRYWA, tylko jedną z najsłabszych. Takie jest moje zdanie. Perki ma całkiem fajne, ale koło zdolności wiedźmy, wojownika, czy druida to sobie może skórką poruszać.
P.S. Kwestię określenia "bezużyteczny" już sprostowałem i nie chce mi się powtarzać.

A tak całkiem z innej... graliśmy wczoraj w 9 osób i zgadnijcie, kogo wylosowałem...

Czy inne zdanie (nawet wyrażone z lekką nuta lekceważenia) na forum oznacza od razu chęć kłótni lub czepiania się? taka już specyfika forów, że służą do wymiany różnych poglądów.

Wracając do kwestii Ghula to umiejętności predysponują go do bycia jedną z silniejszych postaci. Osobną kwestią pozostaje odpowiednie wykorzystanie ich... W rękach słabego gracza Ghul rzeczywiście zazwyczaj idzie na przemiał, ale odpowiednio prowadzony... :twisted:

Kufir napisał/a:
Z kolei co do Krasnoluda, grałem już nim w silniej obstawie i spisał się dobrze. Trzeba jedynie uważać aby rozwijać Moc a nie Siłę, bo na ten pierwszy atrybut możemy szybko dojść do Korony (Dopóki nikt nie zdobędzie Gnoma, wtedy szanse się wyrównują)

Graliśmy ostatnio mocną ekipą graczy i Krasnolud został na lajcie wciągnięty, przeżuty i wypluty. :D

Barney - Pon 09 Sie, 2010

Z tego co widze, ten temat powinien sie nazywac "najsilniejsza postac", a nie ulubiona. Ja gralem dzisiaj 1 raz w nowa wersje MiMa i poznale 3 postacie:
Czarownica-Dla mnie ma 3 swietne zdolnosci i jest to bardzo doba postac, niestety mialem pecha i wylosowalem 2x z rzedu Smoki i padlem. Mialem 3 sily wiec duzych szans nie mialem.
Troll- Ta moja kolejna postac bardzo duzo zycia i sily + zdolnosc regeneracji. Tez bardzo dobra postac.
Krasnolud- Gral nim brat wydaje sie slabszy od wyzej wymienionych, jednak ja z nim poleglem. On pierwszy o 2 ruchy byl przy Koronie i padlem w walce z nim.

Corypheaus - Sro 25 Sie, 2010

Moją ulubioną postacią jest Nekromanta i Wampir, po prostu zawsze lubiłem nimi grać. :wink:

A jeśli chodzi o to, który poszukiwacz jest według mnie najsilniejszy, bez dwóch zdań odpowiem, że Wódz Ogrów :wink: . Ludzie, bez przesady, tą postacią łapiemy każdego potwora i w walce z Panem Ciemności używamy wszystkich mając niezłego ,,kopa'' do siły. I tak kończymy grę po 30 minutach. :wink:

Dremil - Pon 30 Sie, 2010

Nekromanta ma przewage nad Wodzem Ogrów, poniewaz nie musi najpierw pokonywac napotkanegego widma, od razu łapie do przyjaciół. Poza tym liczba widm z dodatkami ostatnimi bardzo wzrosła. Nieznosze tej postaci ;p bardzo szybko konczy grę przez podziemia, nie miałem sesji zeby nie wygrała ta postać więc staram się jej nie rozdawac ^^
Kaktus - Pon 30 Sie, 2010

Lubię Mroczną Kultystkę... chociaż nazwa ssie, to IMO jest dosyć potężnym poszukiwaczem, ma interesujące zdolności. Po prostu przypadła mi do gustu ;)
Gryf - Pią 03 Wrz, 2010
Temat postu: Zawadiaka
lubie zawadiake. pomimo nie ciekawych stat to ma fajne umiejetnosci:
-że losuje 2 karty na polach(uwielbiam losowac duzo kart)
-ze jak pokona wroga to odbywa dodatkową turę-a łatwo jest zabic wrogow typu dzik czy cień

Arbaal - Czw 09 Wrz, 2010

Moją ulubioną postacią jest oczywiście Minstrel :D bardzo chciałbym posiadać taką umiejętność w codziennym życiu jaką on właśnie posiada :razz: Dla przypomnienia powiem że każdemu napotkanemu poszukiwaczowi mogę odebrać Dziewicę lub Księżniczkę :D Każdy normalny mężczyzna przyzna mi rację :mrgreen:

Lubię grać Zawadiaką z tego powodu co wymienił Gryf i lubię też grać Cyganką ponieważ wychwytuje wszystkie dobre zaklęcia a w następnej turze się może odegrać :)

Powyższe postacie lubię za ich umiejętności. Natomiast jeśli chodzi o jakiś klimat i o tym czym lubię grać bez względu na los który mnie spotka podczas gry to postać Gladiatora. Nawet z małą ilością przyjaciół(1-2) potrafię nim sobie jakoś radzić :) Czekam również na Walkirię bo to będzie moja postać nr 1 pod tym względem wtedy :)

faj3r - Czw 23 Wrz, 2010

ja tam nie mam ulubionego :)
każdym przegrywam tak samo :cool:

kostki mnie po prostu nienawidzą :D

Nemomon - Czw 23 Wrz, 2010

faj3r napisał/a:
ja tam nie mam ulubionego :)
każdym przegrywam tak samo :cool:

kostki mnie po prostu nienawidzą :D


Zagrasz Alchemikiem, zmienisz zdanie ;) Będzie ciężko, to nie jest Poszukiwacz typu Jasnowidz ze starego MiMa, który zginie jedynie wtedy, gdy na stosie kart Przygód znajdować się będzie 12 smoków pod rząd, ale wciąż ma realne szanse na przeżycie dłuższej liczby tur ;)

pjay29 - Czw 23 Wrz, 2010

Corypheaus napisał/a:
Moją ulubioną postacią jest Nekromanta i Wampir, po prostu zawsze lubiłem nimi grać. :wink:

A jeśli chodzi o to, który poszukiwacz jest według mnie najsilniejszy, bez dwóch zdań odpowiem, że Wódz Ogrów :wink: . Ludzie, bez przesady, tą postacią łapiemy każdego potwora i w walce z Panem Ciemności używamy wszystkich mając niezłego ,,kopa'' do siły. I tak kończymy grę po 30 minutach. :wink:



W walce z Panem ciemności nie możesz ich używać...

Nemomon - Czw 23 Wrz, 2010

pjay29 napisał/a:
Corypheaus napisał/a:
Moją ulubioną postacią jest Nekromanta i Wampir, po prostu zawsze lubiłem nimi grać. :wink:

A jeśli chodzi o to, który poszukiwacz jest według mnie najsilniejszy, bez dwóch zdań odpowiem, że Wódz Ogrów :wink: . Ludzie, bez przesady, tą postacią łapiemy każdego potwora i w walce z Panem Ciemności używamy wszystkich mając niezłego ,,kopa'' do siły. I tak kończymy grę po 30 minutach. :wink:



W walce z Panem ciemności nie możesz ich używać...


Może. Ci "Przyjaciele" nie walczą zamiast Poszukiwacza, tylko razem z nim. Więc normalnie dodają swe punkty do Siły Ogra.

q_ral - Czw 23 Wrz, 2010

Graliśmy już z przyjaciółmi trochę i muszę powiedzieć, że zgadzamy się co do niektórych postaci jakoby te nie były zbyt dobrze zbalansowane.
Poszukiwacze produkujący sobie armię przyjaciół awansują zwyczajnie szybciej opierając rozgrywkę jedynie na walce. Gladiator np. włazi do podziemi i po kilku rundach żaden z rywali już mu bezpośrednio nie zagraża. Zabójca za to w inny sposób szlachtuje wszystko bez problemu (musiałby mieć sporo pecha żeby zginąć). Generalnie musimy sztucznie ograniczać takie postacie wymyślając dodatkowe zasady. Np. wykorzystani przyjaciele w walce, po jej przegraniu giną itp.

A jeszcze dodam, że już dawno ustaliliśmy sposób poziomowania poszukiwaczy w walce, opierający się o zasadę zdobywania coraz to większej ilości doświadczenia, w miarę coraz to wyższych poziomów. Przykładowo:
Aby przeskoczyć poziom z Sześciu na Siedem Siły/Mocy trzeba ubić wrogów za 7 pkt.
Ale żeby przeskoczyć poziom z Siedmiu na Osiem Siły/Mocy trzeba uzbierać już 8 pkt.
Z 8 na 9 już 9 pkt i tak dalej.

Polecam spróbować - bardzo delikatnie zmienia rozgrywkę na mniej skoncentrowaną na walkę, a tym samym wg mnie ciekawszą i bardziej urozmaiconą.

romeck - Pią 24 Wrz, 2010

Bardzo mi się podoba ta modyfikacja q_ral. Na pewno wypróbuję. Czy w przypadku niskich poziomów też to stosujecie? Np. przy poziomie 2 trzeba uzbierać tylko 3 itd.? Bardzo fajnie to (przynajmniej na pierwszy rzut oka) wygląda - słabi mogą szybciej podgonić. Silni muszą się starać coraz bardziej. A jeszcze przy okazji utrudnia takie bezsensowne żyłowanie na absurdalny poziom, typu 15 siły, kolejny smok, i już jest 16.

Super!

q_ral - Sob 25 Wrz, 2010

Do usług :)
Zaczynamy to stosować powyżej 7 poziomu, bo do 7 gra jest ciekawa i zmusza do podejmowania wyborów i kalkulacji ryzyka. Powyżej leci już z górki i dlatego postanowiliśmy tą górkę ograniczyć.

dizzit - Pią 08 Paź, 2010

Tak ożywie temat troche :)

1. Pytanie mógłby ktoś że tak powiem taktyke Czarownicy zdradzić :) . W sumie to chodzi o pomysł na grę bo ja na przykład na taki nie wpadłem i według mnie to jedna ze słabszych postaci :/. Dlatego jak by ktoś mógł napisać jaki ma sposób na gre tą postacią to nowe sciezki może by mi sie otworzyły :) .

2. Wogóle tak jak ktos napisał niestety wszystko od losu zależy, ale przyklad. Nikt nie wspominal o Elfie :) (to jako wstawka że nim tez można elegancko szyko nabić expa i wygrać - taki pomysl na gre). Niby taki sobie ale przy odpowiednich okolicznościach. Wbijam sie jak naszybciej na którą kolwiek puszcze (od razu po starcie 1/3 szans że sie na nia trafi - trzeba wyrzucić 5 albo 6) no i potem juz tylko kicamy w kółko po 3 puszczach - chyba że jakis kąsek poza nimi to trzeba zboczyć. No ale na puszczach jest sie niesmiertelnym prawie, i do tego jak jakimś fartem trafi sie nam na tym obszarze jakieś źrodełko to sami je czyścimy skakajac w te i we wte. Niestety jak będziemy losowac karty typu bagno które tylko zamulają pole, albo silne potworki to zapchamy puszce i trzeba sobie radzić według normalnych zasad :( .

Z podstawiki dla mnie najlepsza wróżka i druid - bezkonkurencyjnie.
Co do dotaków to tendencja jak dla mnie że postacie coraz silniejsze :/ (przynajmniej w stosunku do tych z podstawki) - najbardziej m przypada do gustu gladiator i czarownik.

q_ral - Sob 09 Paź, 2010

Taktykę Czarownicy opieram na ciągłym bieganiu za poszukiwaczami i odbieraniu im przyjaciól i przedmiotów. Ta prosta taktyka zazwyczaj wystarcza aby Czarownica stanowiła poważną konkurencję dla innych graczy. Podczas moich rozgrywek, dwa z trzech przypadków kiedy była wylosowana, zapewniła właścicielowi zwycięstwo.
romeck - Sob 13 Lis, 2010

Wprowadziliśmy do gry modyfikację q_rala odnoście punktów za trofea i sprawdza się doskonale. Z tym, że kompleksowo - aby przejść na poziom siły (lub mocy) np. z 2 na 3, trzeba uzbierać trofeów w liczbie 3, aby przejść z 10 na 11, trzeba uzbierać 11. Za tym, żeby robić to również przy małych liczbach (poniżej 7) przemówiło to, że np. ktoś staruje z siłą 2 i aby uzbierać nawet 3, musi czekać na względnie słabe potwory, bo inaczej nie ma szans powalczyć, a za słabe potwory ma ma kiepskie trofea, w związku z tym bardzo powoli zbiera na każdy następny punkcik. A przy tej modyfikacji szanse się wyrównują, słabsi chętniej walczą, gra jest szybsza, bo trofea szybciej podnoszą cechy.
q_ral - Nie 14 Lis, 2010

My raczej kombinujemy jakby tu wydłużyć rozgrywkę i poziomowanie. Zdecydowanie wolę jeśli poszukiwacze mają szansę zginąć we wczesnej fazie gry. Poważnie ranni są zmuszeni do lawirowania co spowalnia, wg mnie czasem zbyt szybki, "marsz śmierci" takich postaci.

Moim zdaniem słabsze postacie nadrabiają zdolnościami, więc dając im dodatkowo możliwość łatwej walki sprawiasz, że mają zbyt dużą przewagę ;)

Uważam, że kluczem do sukcesu Talizmanu byłoby dobre zbalansowanie postaci, niestety wydaje mi się, że mimo wszystko nie jest ono idealne. Rozumiem jednak, że przy tak różnorodnej logice jest to niezmierne trudne. Odnośnie logiki - kiedyś z przyjacielem zastanawialiśmy się nad jej przeniesieniem do komputera i doszliśmy do wniosku, że taki projekt byłby poważnie przewarunkowany - czyli inaczej mówiąc, na naszym poziomie niewykonalny bez poważnych uproszczeń.

romeck - Nie 14 Lis, 2010

q_ral napisał/a:

Moim zdaniem słabsze postacie nadrabiają zdolnościami, więc dając im dodatkowo możliwość łatwej walki sprawiasz, że mają zbyt dużą przewagę ;)


Nie tyle łatwej walki, co zachęty do walki za cenę szybszego podnoszenia wartości siły i mocy.

Jak na razie sprawdza się to naprawdę znakomicie. Każda postać ma jakąś cechę nad inną, więc zasadniczo niczego ta modyfikacja nie psuje. Póki co, nie zauważyłem aby jakkolwiek wpłynęło to negatywnie na grę, zdecydowanie wręcz przeciwnie. :)

Boskurek - Sro 16 Mar, 2011

Witam.
Dopiero co dołączyłem do Forum, więc przede wszystkim serdecznie pozdrawiam wszystkich Forumowiczów :)
A teraz do sedna - za MiMa wziąłem się dopiero przed świętami BN 2010, więc w ekipie nie mamy ogranych wszystkich postaci, ale jakieś doświadczenie już tam jest. Faktycznie postacie można podzielić na silniejsze i słabsze, ale przy takiej formule gry, i tak małej ilości statystyk opisujących trudno, żeby wszyscy byli równi. Jak dotąd jednak, większością postaci udawało się komuś z mojej ekipy odnaleźć odpowiedni styl gry (nie mam tylko dodatku Podziemia, więc tych postaci nie znam). I oto nasze spostrzeżenia i preferencje:
Czarownica, Złodziej, Handlarz, Wampirzyca - potrafią napsuć krwi (przy założeniu, że Handlarz może wymuszać wymianę) - właśnie przez zdolności zabierania ot tak przedmiotów/przyjaciół.
Zabójca - sztyletowanie jest... zabójcze... ale pozwala tylko na nabicie szybko siły, albo eliminację niewygodnego poszukiwacza.
Krasnolud - 5 p. życia, 5 losu, neutralny charakter i ułatwienia w wewnętrznej krainie - szybko się nim kończy i przyjemnie gra.
Walkiria - ignorowałem tą postać do momentu aż kumpel dopadł nią Hieromartyra i Czempionkę... I postać stała się nieśmiertelna - Zabójca już jej nie mógł ruszyć, napotkani wrogowie też nie... Już myśleliśmy, że po grze, aż się zamieniła w żabkę i straciła przyjaciół :P
Skrzat - zdolność teleportu i łatwość pozyskiwania złota dają duże możliwości.
Mroczna Kultystka - moim zdaniem przegięta postać... Strasznie szybko się "pakuje", zalazła nam tak za skórę, że zdecydowaliśmy się ją osłabić - nie może za ofiarę uzyskać siły ani mocy, tylko teleport, albo którąś z pozostałych opcji z karty postaci (np. los).
Łotrzyca - szybko nabija punkty w mieście u czarodziejki - to też jest wkurzające...
Wróżka, Ghoul, Wódz Ogrów - też potężne postacie, ale dużo tu już o nich napisano.
To ogólnie faworyci w mojej ekipie - ulubione postacie, bo jak się którąś dostanie, to się człowiek cieszy :)
Swego czasu Czarownik był lubiany ze względu na łatwość zdobywania zaklęć, ale z czasem okazało się, że siła samych zaklęć nie wystarcza. W ogóle przydałby się temat o strategiach gry dla postaci, albo o ciekawych przypadkach, gdy ktoś fajnie rozwinął postać, jak np. ten mój przypadek z Walkirią. O strategiach gry "na" konkretnych poszukiwaczy też chętnie bym poczytał i dorzucił swoje 3 grosze :)

FilipsO - Pon 26 Gru, 2011

Ja gram od miesiąca i grałem dopiero 5 razy. Mogę jednak już podzielić się spostrzeżeniami (na gwiazdkę dostałem panią jeziora i żniwiarza :P ). Sam miałem przyjemność obegrać się z 7 postaciami (2 razy ginąłem). Dam je tutaj najlepsze 5 postaci w kolejności (od najlepszego do najgorszego):
1. Błędny Rycerz.
Taktyka jest prosta: kiedy inny poszukiwacz walczy z kimś słabym, to wtedy go wspieramy i dostajemy nagrodę za zadanie. Jest to naprawdę dobre, gdyż można nim w początkowej fazie gry zagarnąć większość nagród. Szczególnie sprawdza się z alternatywnym zakończeniem "Święte Jezioro". Dodatkowym smaczkiem jest możliwość korzystania z konia.
Wygrana
2. Ghul.
Mocno przegięty. Jak w późniejszym etapie gry pokonamy pare smoków, niebiaśki legion czy jak on tam się nazywa, to na koronie władzy będziemy niepokonani. Obowiązkowo na początku zgromadzić ekipę - z 10 mobów, resztę zdobędziemy "w akcji". Prosta taktyka.
Wygrana
3. Kleryk.
Mi przypadł do gustu, z powodu tego, że nie mam szczęścia do kostek. Tyle ;p
Przegrana, ale mało brakowało ;p. Wszystko przez ropuchy.
4. Mroczna Kulturystka.
Łatwo bije się nią siłę i moc, los, zaklęcia i wogóle wszystko co nam do szczęścia potrzebne. Przyjemnie się nią gra.
Wygrana
5. Wróżka.
Fajna postać, ale dałem ją na samym końcu. Mimo, że wygrałem to musiałem strasznie się napocić i stresowałem się będąc na KW, bo lazł do mnie poszukiwacz z większą niż ja siłą. Oceniłbym ją lepiej, gdyby nie ten stres.
Wygrana

Pozostałymi postaciami: elfem i mnichem przegrałem i ani trochę mi się nie spodobali.
Dzisiaj właśnie gramy z przerwami i mam kupca. Nie oceniam go jeszcze, bo po zewnętrznej jeszcze się błąkamy...[/b]

romeck - Pon 26 Gru, 2011

FilipsO napisał/a:

4. Mroczna Kulturystka.

Pudzianowska czy jak? :D

FilipsO - Pon 26 Gru, 2011

ej, nie czepiaj się, to z zamyślenia xd
Lichu - Wto 27 Gru, 2011

Moim ulubionym poszukiwaczem od samego początku przygody z MiM jest Ghul. Na początku było tak tylko ze względu na "klimat" tej postaci. Lubie grę złym, mrocznym "stworem". Jednak kiedy opanuje się rozgrywkę Ghul-em może być to poszukiwacz praktycznie niezwyciężony, z tego powodu znajomi zabraniają mi nim grać :wink: . Teraz staram się opanować do perfekcji postać Trola, ale staram się nie przesadzić żeby znowu nie dostać zakazu gry daną postacią.
Hugon Grocjusz - Czw 29 Gru, 2011

Posiadam Talisman , zdążyłem rozegrać 3 partie i jak dotąd moge stwierdzić , że Minstrel i Wróżka świetnie dają sobie radę :) :)
FilipsO - Nie 08 Sty, 2012

W podstawce wróżka wymiata, to fakt, potem coś zaczyna słabnąć :razz:
Nemomon - Nie 29 Sty, 2012

Troll akurat potężnym Poszukiwaczem jest i o tyle dobrym, że może nim grać osoba, która nigdy styczności z MiMem nie miała. Zero zdolności, tylko sama pierwotna Siła ;) .
verbes - Pią 03 Lut, 2012

W naszych grach królują postacie operujące magią, dokładnie zaklęciami. Graliśmy około 6 gier, może +/- 2gry. Zawsze wygrywała postać, która przez całą rozgrywkę trzepała zaklęcia jedno po drugim, postacie bardziej fizyczne zostawały w tyle. Ostatnio zagraliśmy w 5 osób, byłem zaskoczony, bo sprawnie poszło, nie było dużego "zamulania" i oczekiwania na swoją kolejkę, bardzo pilnowaliśmy od A do Z o dynamikę, o ile wogóle można powiedzieć, że ta gra ją ma. :) Tak się złożyło, że wojownikowi wpadł amulet do łapy i nic go nie ruszało, a ponad to dołożył do pieca siłą i nikt nie był wstanie odebrać mu tego przedmiotu(do końca gry z nim latał, bo graliśmy w alternatywne zakończenie władca demonów). Było dwóch operujących zaklęciami, a trzech bardzo sporadycznie. Gdyby jeden z naszej trójki nie zdobył różdżki, która pozwala dobierać zaklęcia to mag by wygrał. Śmieszne, bo to właśnie sam poszukiwacz(wróżka) zasugerowała zabranie tego itemka leżącego na swoją zgubę. :D Gdy już wchodził na koronę władzy rzucono zaklęcie zmiana charakteru i musiał zostawić przedmioty, których nie mógł posiadać ze względu na niepasujący charakter. Zaraz po wyrzuceniu w dolinie ognia, wpadł tam wojownik i było koniec.

Uważam, że postacie, które mogą używać stosunkowo do innych zaklęcia mają przewagę.

Niezależnie kim grałem popełniam jeden błąd - zbyt ryzykuje. W 60% gry zostaje ropuchą i już musztarda po obiedzie. Jutro kolejna partia, byle jakaś rozwojowa postać i dam łupnia dziewczynie i siostrze! :) W jeden grze zachciało mi się być dżentelmenem, zrezygnowałem z przeglądania zaklęć poszukiwaczy, gdy byłem wróżką, oraz oszczędzałem przeciwnika. never mind.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group