galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Spis kart z Dungeon

Nemomon - Pią 24 Kwi, 2009
Temat postu: Spis kart z Dungeon
Jon na forum FFG zapodał spis kart z Dungeon. Oto on:

Spell Cards:

Spell Call (x2)
Strength (x2)
Craft (x2)
Weakness (x2)
Finger of Death
Summon Storm
Magic Shell
Divine Intervention (x2)
Restoration (x2)
Temporal Vortex
Twist of Fate (x2)
Magic Portal (x2)

Adventure Cards:

Event-
Dark Denizens (x2)
Trap Door (x2)

Enemy Animal-
Burrow Worm (S4)

Place-
Dungeon Door (x2)
Rune Gate (x3)

Treasure Cards:

Magic Object-
Totem Staff
Book of Lore
Bag of Holding
Clockwork Owl
Aegis
Talisman
Orb of Prophesy
Elixir of Life
Wand of Dragonfire
Cloak of Feathers

Dungeon Cards:

Event-
Cave-In
Fire
Green Mist
Lone Dwarf
Magic Mirror
Trap Door
Sliding Walls

Enemy Animal-
Giant Rat (S3) (x3)
Giant Beetle (S6) (x2)
Umbra Spider (S4) (x2)
Giant Worm (S5) (x2)

Enemy Construct-
Battle Hulk (S10) (x2)
Grinder (S4) (x2)
Living Statue (S5) (x2)
Gate Smasher (S6)

Enemy Dragon-
Bronze Dragon (S8)
Miser Dragon (S8)

Enemy Monster-
Goblin Sniper (S2) (x2)
Goblin Ambusher (S2)
Goblin Marauders (S5)
Goblin Marauders (S7)
Goblin Marauders (S9)
Mimic (S?)
Goblin Trapsmith (S1)
Crawling Slime (S6) (x2)
Cave Goblin (S2) (x3)
Cave Troll (S6) (x2)
Goblin Tunneler (S4) (x2)
Goblin King (S5)
Gnoll (S3) (x3)
Kobold Brute (S4) (x2)
Black Elf (M3) (x2)
Colossal Ogre (S8)
Hobgoblin (S3)
Bloodroot (S4)
Gargoyle (S5)

Enemy Cultist-
Servant of Darkness (M3) (x2)
Soulbinder (M2) (x2)
Dark Acolyte (M2) (x2)
Vassal of Darkness (M?) (x2)

Enemy Spirit -
Shadow Stalker (M5) (x2)
Nightmare (M6) (x2)
Phantom Hound (M4) (x2)
Vampire Bats (M2) (x3)
Blight Haunt (M5) (x2)
Death Knight (M8) (x2)
Rune Dancer (M6) (x2)
Spirit of Vengeance (M3)
Tinker Imp (M4) (x2)
Tomb Warden (M7) (x2)
Lesser Demon (M7)
Crypt Keeper (M5)
Shadow (M2)
Vampire Prince (M9)
Gate Keeper (M10)

Stranger-
Dungeon Keeper
Sister of Fate
Oracle
Weaponsmith
Armoursmith

Follower-
Holy Avenger
Faithful Hound
Wise Man
Hunchback
Tunnel Fighter
Miner

Magic Object-
Blood Stone
Elixir of Rage
Goblin Slayer
Crystal of Power
Scroll of Exile
Gauntlet of Might
Elixir of Wrath
Book of Diablerie
Amulet of Speed
Soul Drinker
Anointed Robe
Shielf of Faith
Talisman
Spell Ring
Gold Seeker

Object-
Chest
Two Bags of Gold (x3)
Three Bags of Gold
Torch (x2)
Weighted Dice
Casket
Oaths of Vengeance

Place-
Tinker Forge
Rune Gate
Secret Passage
Snake Pit
Passageway

Tei-chan - Pią 24 Kwi, 2009

Mmm, normalnie miód na moje serce. Jest na co czekać - spis potworków imponujący.
Kufir - Pią 24 Kwi, 2009

Zgadza się, z chęcią bym zobaczył skany tych kart :)
Monev - Nie 26 Kwi, 2009

Jedyny minus tej nowej serii MiM to malo poszukiwaczy. W starej MiM z Podziemia dostawalo sie prawie tyle samo nowych poszukiwaczy co w podstawce i to jeszcze jakich, a teraz cos na nich skapia ;)
Sxk - Nie 26 Kwi, 2009

Jest szansa, że jakiś Amerykanin wrzuci na gameboardgeek jakieś skany :D
Nemomon - Nie 26 Kwi, 2009

Marna, nawet bardzo, ale jest. Myślę, że za jakiś miesiąc, może mniej będzie dostępny na Allegro. Może więc zeskanuję go. W Londynie dzisiaj był release, więc stamtąd jest bliżej do Polski niźli ze zgniłego zachodu.
Kufir - Nie 26 Kwi, 2009

Monev napisał/a:
Jedyny minus tej nowej serii MiM to malo poszukiwaczy. W starej MiM z Podziemia dostawalo sie prawie tyle samo nowych poszukiwaczy co w podstawce i to jeszcze jakich, a teraz cos na nich skapia ;)


Tak ale kilkoma poszukiwaczami prawie w ogóle się nie grało bo były hmmm po prostu nie grywalne. Teraz postacie są OK, do tego figurki, stąd pewnie ich mniejsza ilość mnie jednak ona w zupełności starcza.

Tei-chan - Nie 26 Kwi, 2009

No na pewno poszukiwaczy jest mniej ale za to są bardziej wyważeni. do tego figurki przedstawiające każdego z nich. mnie osobiście brakuje większej różnorodności przedstawicieli innych ras - elfy i krasnoludy. Jak na razie mamy tylko dwóch takich, a fajniej byłoby zobaczyć więcej.
Nemomon - Nie 26 Kwi, 2009

Czy ja wiem... Przecież wciąż mamy recycling starych postaci. Z tych najnowszych Poszukiwaczy, to jedynie Filozof jest nowy (wciąż jednak stare imię). Zawadiaka, Cyganka ani Amazonka praktycznie nic się nie zmienili od starej edycji. Same for Gladiator, który dostał małego boosta co do swej trenerskiej zdolności.

Prędzej czy później albo będą robić Poszukiwaczy pod Syrenę (only humans), albo zabiorą się za resztę nieludzi.

Kufir - Nie 26 Kwi, 2009

Tei-chan napisał/a:
No na pewno poszukiwaczy jest mniej ale za to są bardziej wyważeni. do tego figurki przedstawiające każdego z nich. mnie osobiście brakuje większej różnorodności przedstawicieli innych ras - elfy i krasnoludy. Jak na razie mamy tylko dwóch takich, a fajniej byłoby zobaczyć więcej.


Dokładnie tak jest!!!
Co do nie ludzi to mamy jeszcze Ghula i Trola.
Z chęcią bym pograł jeszcze: Niziołkiem, Ceuntaurem, może jakimś Leśnym Duszkiem znanym dobrze z poprzednich części MIM, oraz jakimś Hobgoblinem też znanym ze starszych edycji :)

Sxk - Nie 26 Kwi, 2009

Tei-chan napisał/a:
No na pewno poszukiwaczy jest mniej ale za to są bardziej wyważeni. do tego figurki przedstawiające każdego z nich. mnie osobiście brakuje większej różnorodności przedstawicieli innych ras - elfy i krasnoludy. Jak na razie mamy tylko dwóch takich, a fajniej byłoby zobaczyć więcej.

Zgadzam się w pełni Ja osobiście nie mogę się doczekać Zabójcy Trolli (niestety w polskiej wersji go nie było, w smokach był jedynie Zabójca Smoków - ale jak z rysunku wywnioskowałem nic z krasnoludem nie miał wspólnego), gram w WFB i w związku z czym nie mogę się doczekać, użycia którejś mojej figurki w grze :D

Sxk - Nie 26 Kwi, 2009

Dodam:
Gram oczywiście krasnoludami i mam kilku zabójców :D

Nemomon - Nie 26 Kwi, 2009

Ale nigdy nie było Zabójcy Trolli w Talismanie. Tylko ten Dragon Slayer, który występował w Talisman 2nd oraz Talisman 3rd Edition.
Sxk - Nie 26 Kwi, 2009

Na pewno był jakiś bohater który wyglądał jak zabójca warhammerowy
natomiast jeżeli rzeczywiście był to ten zabójca z polskiego dodatku Smoki to z tego co pamiętam nie wyglądał jak krasnolud (chociaż pamięc mnie może mylić)

Sxk - Nie 26 Kwi, 2009

http://www.boardgamegeek....8238?size=large
o tego mi chodziło on w polskiej wersji był zupełnie inny z tego co pamiętam

Nemomon - Nie 26 Kwi, 2009

I owszem, to jest Właśnie Zabójca Smoków. Widzisz, Talismanowy Dragon Slayer jest odporny na Syrenę, a nasz rodzimy nie ;].
Nemomon - Nie 26 Kwi, 2009

Jako, że Friend z FFG zasypuje pytaniami, to przy okazji podzielił się paroma kartami:

Trap Door

Move your character to the dungeon entrance or any faceup dungeon door. the Trapdoor is then discarded.

Spirit of Vengeance

If you are defeated, in addition to losing 1 life, you must take the spirit of vengeance as a follower, While it is your follower, whenever you land on a character, you must attack him. If you win, you may force him to take the Spirit of Vengeance instead of the normal reward.

Bag of Holding (treasure card)

The bag can carry an extra 8 objects for you. If you lose an attack, the victor may not take either the bag or any object stored inside.

Similarly, neither may be taken by any character's special ability or spell. If you lose the bag, you also lose any object stored inside.

Rune Gate

On your next turn, instead of your normal move, you may teleport to any other faceup Rune Gate or any Runes space.

Elixir of Life ( treasure card)

You may drink from the Elixer of Life whenever you lose a life To do so , roll 1 die.

1 the Elixir goes to the discard pile. 2: lose 1 life. 3: nothing happens 4-5: heal 1 life. 6 : heal 2 life

Wand of Dragonfire ( treasure card)

You may use the Wand when you are about to engage in battle with a character or creature. Roll 1 die and add your craft. If the score is higher than the character's strength, he must lose 1 life.If the score is higher than the creature's strength, it is killed Enemies cannot be taken as trophies.

Orb of Prophesy (treasure card)

*zdolność identyczna ze zdolnością Wróżki*

Dark Denizens

For 2 rounds following this turn, whenever a character is instructed to draw adventure cards, he must draw dungeon cards instead. etc

Restoration

Cast as required, on any character or follower to prevent a character from losing a life or a follower from being killed.

======================

Później albo WoGóle przetłumaczę.

Nemomon - Pon 27 Kwi, 2009

Jako, że na BGG zapodano parę skanów, to przetłumaczę skarby:

Totem Staff

Możemy posiadać o 1 Zaklęcie więcej niźli nam Moc pozwala. Podczas naszej tury możemy odrzucić 1 trofeum, by odzyskać maxymalnie do 2 punktów Życia.

Book of Lore

Dodaje +1 do Mocy. Na początku tury możemy otrzymać 1 Zaklęcie, jeżeli pozwala nam na to Moc.
Karta prawie identyczna ze zdolnością Poszukiwacza Sage z Reaper Expansion Set.

Bag of Holding

Worek może trzymać do 8 Przedmiotów. Jeżeli przegramy walkę, zwycięzca nie może zabrać nam ani Worka, ani Przedmiotów w nim. Nie może również zostać zabrany za pomocą jakieś specjalnej zdolności lub Zaklęcia. Jeżeli stracimy Worek, to również tracimy Przedmioty w nim.

Side Note: W FAQ rozmów wynika, iż stracić Worek można tylko stając się Ropuchą, na skutek jakieś karty (np. Whirlwind) albo z powodu Zaklęć, które są rzucane na Poszukiwacza (Shatter, który niszczy jakiś Przedmiot, czy też Gust of Wind, który przemieszcza Przedmioty o 6 obszarów zgodnie z ruchem zegara).
Karta prawie identyczna z kartą Przygody Concealed Pouch z Reaper Expansion Set.

Clockwork Owl

Podczas ruchu możemy poruszyć się na dowolny obszar w zasięgu możliwości ruchu, zamiast się ruszać na maxymalny obszar, na jaki by kość wskazywała.

Side Note: Karta razem z Ridding Horse, to prawie cudo :) .

Aegis

Pancerz
Możemy użyć Ægis, gdy nasza skuteczność jest mniejsza od skuteczności przeciwnika. Rzucamy wtedy kością:
1-3 przegrywamy ten atak
4-6 atak jest traktowany, jakby zakonczył się remisem.

Side Note: Ægis został tak stworzony, by łamał punkt instrukcji, który mówi, iż nic nie chroni przed stratą Życia w walce psychicznej. Ægis nie prewentuje straty Życia, tylko zmienia rezultat walki, więc w psychicznej także może zostać użyty.

Talisman

Jeżeli go mamy, to możemy wejść do Płomiennej Doliny.

Orb of Prophesy

Kiedykolwiek ciągniemy jakiekolwiek karty ze stosu kart Krainy, w której aktualnie się znajdujemy, możemy pociągnąć o 1 kartę więcej i odrzucić tę, która nam się nie podoba.

Side Note: Karta jest bardzo podobna do Kuli Jasnowidzenia, ale tam pierwej odrzucaliśmy, a potem losowaliśmy w ciemno. Tutaj jest odwrotnie. Poza tem, Wróżka ze starego MiMa miała identyczną zdolność.

Elixir of Life

Możemy wypić Elixir, gdy tracimy Życie. Gdy to zrobimy, rzucamy kością:
1 - Elixir schodzi na stos kart odrzuconych
2 - tracimy 1 Życie
3 - nic się nie dzieje
4-5 - odzyskujemy 1 Życie
5 - odzyskujemy 2 Życia

Side Note: Z rozmów wynika, iż musimy żyć, by użyć tego Przedmiotu, ponadto jest wielokrotnego użytku.

Wand of Dragonfire

Możemy użyć Różdżki, gdy rozpoczynamy walkę z Poszukiwaczem lub Istotą. Rzucamy 1 kością i dodajemy własną Moc. Jeżeli wynik jest większy od Poszukiwacza Siły, to musi on stracić 1 Życie. Jeżeli wynik jest większy od Siły Istoty, to ona umiera. Wrogów nie możemy zabrać jako Trofea.

Side Note: Tego efektu nie traktuje się jako walki, więc Poszukiwacz nie może prewentować straty jakimś Pancerzem, ponadto potem następuje normalna walka.
Karta prawie identyczna z kartą Zaklęcia Fireball z Reaper Expansion Set.

Cloak of Feathers

Kiedykolwiek używamy Losu, by przerzucić kość za ruch, możemy [b]odzyskać[/i] 1 Los. Zamiast normalnego ruchu, możemy odrzucić Peleryne i teleportować się do dowolnego obszaru w tej Krainie.

Nemomon - Pon 27 Kwi, 2009

Oki, więc moje małe podsumowanie. Niby to są te skarby. Wszystko zależy od aktualnej sytuacji w ekwipunku oraz na planszy. Karty mają swoje pros oraz cons.

Totem Staff - Możemy posiadać maxymalnie do 4 Zaklęć. Jeżeli mamy jakąś "zaklęcio-dajkę", to Przedmiot jak ulał. Z 4 Zaklęciami możemy nawet tylko stać w miejscu i nic nie robić - one same wykończą Przeciwników. Poza tem, jeżeli trzymamy trofea i nie zamieniamy ich na dodatkowe punkty, to jesteśmy nieśmiertelni. Praktycznie nie ma możliwości (prócz Dragonfire oraz najprawdopodobniej Dotyku Śmierci), by Poszukiwacz zabrał nam 2 punkty Życia naraz (czyli tym samym uniemożliwił nam odzyskania 2 Życia), więc jeszcze będziemy w stanie długo pociągnąć, nim coś się nam stanie.

Book of Lore - niby słabsza Różdżka. Ale zawsze daje to jedno Zaklęcie na początku tury. Z Różdżką czasami jest ten problem, że się zablokujemy. Z Book of Lore jest to bardzo mało prawdopodobne.

Bag of Holding - możemy w niej ukryć do 8 Przedmiotów, których wciąż możemy normalnie, nawet w czasie walki używać. Jeżeli dodatkowo Worek wsadzimy do Concealed Pouch, to mamy prawie nieśmiertelny Worek.

Clockwork Owl - wiadomo, gdy mamy Ridding Horse, to otrzymujemy limitowaną teleportację co turę. Bardzo nam to ułatwi późniejszą exploatację Krain, czy nawet Podziemi again.

Ægis - broni nas przed przegraniem ataku, nie stratą życia. Innymi słowy ma pierwszeństwo przed decyzją gracza, czy zabiera Przedmiot, sztukę złota, czy też punkt Życia. Dopiero jak się nam rzut nie uda, to przeciwnik decyduje, jaką otrzyma nagrodę. Więcej, niby można korzystać z jednego Pancerza naraz, ale potem zawsze można w jakiś inny sposób się chronić przed stratą życia. Całkiem solidny pancerzyk. Problem jest taki, że Gladiator nie może dodać +1, gdy się nim chroni :( .

Talisman - jeżeli nie udało nam się potknąć o 20 innych Talizmanów w grze, to ten zawsze jest na wyciągnięcie ręki.

Orb of Prophesy - jak już wcześniej napisałem, pierwej ciągniemy o jedną kartę więcej. Połączenie tej karty z umiejętnością Wróżki czy też Filozofa może być zabójczą kombinacją.

Elixir of Life - wielokrotnego użytku leczenie za darmo. Abstrahując od tego, co napisałem wyżej, możliwym jest, iż będzie można użyć tego, gdy będziemy tracić ostatni punkt Życia. Można by to potraktować jako kolejny typ Pancerza, jeżli oryginalny zawiedzie.

Wand of Dragonfire - przy dużej Mocy, zawsze zadajemy 1 obrażenie w przeciwnika, któego nie może sprewentować. I to bez względu na to, czy my go atakujemy, czy on nas. Na Koronie Władzy, to jest Przedmiot-Bóg.

Cloak of Feathers - Zawsze mamy lepszą alternatywę ruchu. W połączeniu z Sową możemy przerzucać za darmo niskie wyniki. Poza tem, mamy jedną teleportację na życzenie, na wszelki wypadek, gdybyśmy jej potrzebowali.

Iesthir - Pią 08 Maj, 2009

No i mozna juz kupic w kilku sklepach internetowych Dungeona w cenie 139zl. Oczywiscie w wersji angielskiej. Wersje polskie sa przewarznie tansze, ale duzej roznicy bym sie nie spodziewal raczej...
Nemomon - Pią 08 Maj, 2009

Ja kupiłem wczoraj za 150 zł.
Iesthir - Pią 08 Maj, 2009

Nemomon napisał/a:
Ja kupiłem wczoraj za 150 zł.


Tak wogole to ten post mial byc w temacie poswieconym dungeonowi jako dodatkowi a nie spisowi kart, ale sie pomylilem... :b

Z oplata za przesylke tez w sumie wyjdzie 150. Natomiast ja poczekam do jesieni czy kiedy tam wyjdzie polska wersja. Uwazam ze podstawka i tak jest za malo wyeksploatowana, pozatym w tej chwili nie mialbym z kim grac bo wszyscy sie do sesji ucza... A tak do czerwca jeszcze kilka razy pewnie pogramy w podstawke (jak czas pozwoli), w czerwcu Reaper i w sam raz 3-4 miesiace zeby sie nim nacieszyc i ograc porzadnie a na jesien w sam raz na swieta i ferie dungeon bedzie... :]

Nemomon - Pią 08 Maj, 2009

Ja i ze sobą samym gram :p Mnie z dojazdem wyszło prawie 160 zł, ale w sumie sam nie jechałem, a z kolegą, więc jakoś tam przyjemnie czas się spędziło, a od razu po zakupie partyjkę zagrało.
Wallenrod - Pon 19 Paź, 2009

Napisze szczerze, że dużo fajniejsi wydają mi się poszukiwacze z Frostmarch niż z Podziemi. Natomiast bardzo ciekawie zapowiadają się potwory z Podziemi...

Ehh, że tez trzeba czekać jeszcze 2 miesiące na polską wersję.

Kufir - Wto 20 Paź, 2009

To w listopadzie czy w grudniu ten dodatek ?
Wallenrod - Wto 20 Paź, 2009

Kufir napisał/a:
To w listopadzie czy w grudniu ten dodatek ?


w grudniu.

kolczyk21 - Wto 20 Paź, 2009

Mam zamiar sprzedac angielską wersję Dungeon przed premierą polskiej. Jest ktoś chętny? Stan b.dobry
Tristan - Wto 20 Paź, 2009

kolczyk21 napisał/a:
Mam zamiar sprzedac angielską wersję Dungeon przed premierą polskiej. Jest ktoś chętny? Stan b.dobry


Po pierwsze nie ten dział, po drugie jeżeli ktoś nie kupił wersji angielskiej do tej pory to znaczy, że czeka na polską, więc powodzenia! :)

kolczyk21 - Wto 20 Paź, 2009

A nóż się uda ;) (za dobrą cenę)
Freeasy - Pon 26 Paź, 2009

Jak tak na spokojnie przeanalizowałem sobie karty z Podziemi to stwierdzam, że ciekawi wrogowie pojawią się w rozgrywce tylko jak ktoś zdecyduje się do nich wejść. Ale tak na prawdę nie widzę solidnego motywatora, żeby tam wchodzić (poza chęcią urozmaicenia gry). 1 reguła którą zamierzam wprowadzić jest - nie możesz przejść przez tajemne wrota, jeśli wcześniej nie przeszedłeś przez pozdziemia gdyż nie masz dość odwagi by je otworzyć :-)
Kufir - Wto 27 Paź, 2009

Może w mroźnym dodatku dojdzie kilka kart zadań czarownika powiązanych w podziemiami np. "Musisz zdobyć kartę skarbu" itp.
W sumie nie grałem jeszcze z Podziemiami ale wydawać by się mogło że faktycznie większego sensu nie ma odwiedzanie Podziemi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group