galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Frostmarch - nowy dodatek do Talisman 4th Revised Edition

Nemomon - Pią 14 Sie, 2009
Temat postu: Frostmarch - nowy dodatek do Talisman 4th Revised Edition
Na Genkonie otrzymaliśmy nazwę kolejnego dodatku do TMiMa - Frostmarch. Jest to mały dodatek, jak Reaper, bez planszy. Zawiera się w około 100 kartach, dokładnie, to:

- 4 karty Poszukiwaczy
- 84 karty Przygód
- 20 kart Zaklęć
- 24 karty Zadań Czarownika
- 3 karty Alternatywnych Zakończeń gry.

Ma być dostępny na jesień tegoż roku. Dla przypomnienia grafika Zaklęcia Freeze, które miało się pojawić w Dungeon, ale finalnie tak się nie stało. Prawdopodobnie więc pojawi się teraz:



Źródło

Kufir - Pią 14 Sie, 2009

Fajny ten dodatek, zamiast jednak tych kart zadań czarnoksiężnika mogli zamieścić dodatkowe karty podziemi. No ale zobaczymy co to za karty.
Beamhit - Sob 15 Sie, 2009

Jak widzę nowi poszukiwacze to Warlock (jedna zdolność powiązana jest z questami od czarnoksiężnika), Necromancer, Ogre Cheftain (którego chyba nie atakują potwory) oraz najprawdopodobniej Leprechaun (Kobold z Magii i Miecza).
Kufir - Sob 15 Sie, 2009

Tak, figurki i postacie super! :)
Nemomon - Sob 15 Sie, 2009

Ano, Warlock, Necromancer oraz Ogre Cheftain.

Warlock rozpoczyna grę z dwoma Zaklęciami. Zdaje się na początku tury może otrzymać tyle Zaklęć, na ile pozwala mu jego Moc. Oraz po wykonaniu Zadania Czarownika może otrzymać coś innego (jakieś karty) zamiast Talizman.

Ogra nie atakują Potwory, ale może ich sam atakować, jeżeli chce.

Necromancer rozpoczyna grę z 2 Zaklęciami, a poza tem może wybrać rodzaj walki - zwykłą lub psychiczną.

Alternatywnymi zakończeniami gry są:

Crown and Sceptre
Warlock Quests
*coś niebieskiego*

Wedle zasad, karty zakończeń gry na samym początku są jawne. Np. Warlock Quests sugeruje nam, iż każdy Poszukiwacz rozpoczyna grę z 4 kartami Zadań. Jednym z nowych kart Zadań jest dostarczenie dwu Przedmiotów. W przeciwieństwie do Reapera, kiedy to użyte karty Zadań nigdy nie wracały do gry, teraz jak stos się skończy należy go potasować i zrobić nowy.

Nemomon - Sob 15 Sie, 2009

Przy okazji wypadałoby wspomnieć, iż ta Lodowa Królowa (Ice Queen), która jest na frontowej stronie, a o której się mówi na tyle opakowania, to takie wspominki do Trzeciej Edycji, do dodatku Mountains, gdzie występował pałac tej oto Królowej:


Gieferg - Sob 15 Sie, 2009

A ja tylko dodam, że niedawno wypuściłem dodatek autorski do starego MiMa w którym pojawia się Pani Lodowego Zamku, a sam Lodowy Zamek jest centralnym miejscem na planszy która przedstawia taką zaśnieżoną Krainę. Cóż za zbieg okoliczności.

No i dobrze że wychodzi coś innego niż Miasto którego się spodziewałem, ale musze powiedziec, że z Poszukiwaczami to nie poszaleli (pewnie dlatego że figurki do nich muszą dać), cóż to jest 4 Poszukiwaczy? W moim ostatnim dodatku autorskim jest 40-tu 8)

Wiadomo coś o tym jakby mogła wygladać plansza?

Kufir - Sob 15 Sie, 2009

To jest dodatek bez planszowy, tak samo jak Żniwiarz, który mam nadzieję za tydzień/dwa trafi wreszcie do sprzedaży w Polsce :)
Gieferg - Sob 15 Sie, 2009

Cytat:
To jest dodatek bez planszowy


ee, to do bani... :(

Kufir - Sob 15 Sie, 2009

Dlaczego, trzeba rozwijać potencjał głównej planszy właśnie poprzez wzbogacanie talii kart Przygód, zaklęć itp.

Plansza do nowego Talismana jest też znacznie większa niż do starej Magii i Miecz i jeśli każdy dodatek zawierałby plansze szybko większośc graczy nie miało by gdzie tego wszystkiego rozkładać.

Ja np. nie specjalnie lubię dodatki planszowe, nigdy i tak nie rozkładałem wszystkich plansz do starej MIM gdyż to wpływało negatywnie na grywalność.

Gieferg - Sob 15 Sie, 2009

No a ja własnie lubię głownie dodatki planszowe, co łatwo wywnioskować po tym jak wyglądają te, które sam tworzę. Aktualnie gramy na 10 plansz równocześnie (choć już więcej nie dodam) i mi to odpowiada, na grywalnośc wpływa jak najbardziej pozytywnie - podróżowanie bo najdalszych zakątkach świata bardziej mnie bawi niż krążenie w kółko po tych samych dwóch krainach wzbogacanych tylko o nowe karty.

No ale to w sumie nie mój problem ;)

Iesthir - Sob 15 Sie, 2009

Hmm... znajac dotychczasowa polityke FFG mozemy sie tego dodatku spodziewac na wakacjach nastepnych (a nauczeni doswiadczeniem z Reaperem to gdzies we wrzesniu konkretnie...).

Zapowiada sie ciekawie 8)

EDIT:
A zapomnialem dodac ze mialem nadzieje na figorke tej Ice Queen tak jak byla figorka zniwiarza ale coz... nie mozna miec wszystkiego... :/

Beamhit - Sob 15 Sie, 2009

Cytat:
Alternatywnymi zakończeniami gry są:

Crown and Sceptre
Warlock Quests
*coś niebieskiego*


"Warlock Quests" to nie alternatywne zakończenie, tylko raczej karta obsługi talii questów.

Nemomon - Sob 15 Sie, 2009

To jedna z kart alternatywnych zakończeń. Nigdy w TMiM się nie zdarzyło, by instrukcja danych kart była kartą sama z siebie. Zawsze ogólne zasady używania danych kart znajdują się w pliku instrukcji.
Beamhit - Sob 15 Sie, 2009

Oczywiście, możesz mieć rację. Ale też mogę napisać, że nie zdarzyło się, by karty tego samego rodzaju miały inny layout. Tymczasem "Warlock Quests" ma inną ramkę w lewym górnym rogu niż "Crown and Sceptre". Póki co możemy robić same domysły.
Nemomon - Sob 15 Sie, 2009

Wiesz, póki co nie wiemy jak wygląda trzecia karta Zakończeń, prócz tego, że jest niebieska. Zresztą zauważ, że obie te karty mają jakiś znaczek z lewym górnym rogu, mimo, iż inny, to jednak wskazujący, iż obie są kartami Zakończeń.
wookash966 - Sob 15 Sie, 2009

Wszystko fajnie, tylko żeby ten dodatek nie miał poślizgu Reaper'a... my dalej jeszcze bez dodatku...
Podoba mi się taki pakiecik kart :)

Wallenrod - Nie 16 Sie, 2009

Kufir napisał/a:
Dlaczego, trzeba rozwijać potencjał głównej planszy właśnie poprzez wzbogacanie talii kart Przygód, zaklęć itp.



zgadzam się w 100% i czekam z niecierpliwością.

Kufir - Nie 16 Sie, 2009

Wallenrod napisał/a:
Kufir napisał/a:
Dlaczego, trzeba rozwijać potencjał głównej planszy właśnie poprzez wzbogacanie talii kart Przygód, zaklęć itp.



zgadzam się w 100% i czekam z niecierpliwością.


Dodać warto że te karty przygód w jakiejś części powinny łączyć ze sobą dodatki które już zostały wydane. W miarach rozsądku oczywiście gdyż nie wszyscy pewnie będą kupować wszystkie dodatki. (ja będę ;) )

8janek8 - Pon 17 Sie, 2009

nowe fotki na www.talismanisland.com
Beamhit - Pon 17 Sie, 2009

Zwracam honor, faktycznie Questy to jedno z zakończeń. W tym przypadku ten, co wykona 4 questy i dojdzie do korony, wygrywa.
mrsin - Pon 17 Sie, 2009

Super, nowy dodatek :) do bani kiedy pomyślę o jego polskiej edycji :( Zaczynam żałować, iż zdecydowałem się na PL wersję gry
Beamhit - Pon 17 Sie, 2009

Przecież karty są kompatybilne, bo pochodzą z tej samej chińskiej fabryki. Można bez problemu łączyć dodatki różnych wersji językowych.
Nemomon - Pon 17 Sie, 2009

Yep, co kolega Beamhit powiedział. Moja wersja MiMa jest polsko-angielsko-francuska i bardzo dobrze się gra.
Kufir - Pon 17 Sie, 2009

Beamhit napisał/a:
Zwracam honor, faktycznie Questy to jedno z zakończeń. W tym przypadku ten, co wykona 4 questy i dojdzie do korony, wygrywa.


Możesz napisać coś więcej? Rozumiem że doczytałeś się co pisze na questach i przetłumaczyłeś je ?

mrsin - Pon 17 Sie, 2009

Nemomon napisał/a:
Yep, co kolega Beamhit powiedział. Moja wersja MiMa jest polsko-angielsko-francuska i bardzo dobrze się gra.


Strasznie denerwują mnie takie połączenia, przeszkadza mi to w ogólnym odbiorze gry i czerpaniu zeń pełnej przyjemności.

Kufir - Pon 17 Sie, 2009

Koleg0 to czekaj cierpliwie na wersję dodatków PL, bądź sprzedaj na Allegro to co masz PL (pewnie na tym zarobisz) i kup wszystko po angielsku, w czym problem?

Skupmy się raczej na dodatku w tym temacie niż na dylematach użytkowników.

Beamhit - Pon 17 Sie, 2009

Doczytałem tylko ostatnie zdanie z karty o questach ;)
mrsin - Pon 17 Sie, 2009

Kufir napisał/a:
Koleg0 to czekaj cierpliwie na wersję dodatków PL, bądź sprzedaj na Allegro to co masz PL (pewnie na tym zarobisz) i kup wszystko po angielsku, w czym problem?

Skupmy się raczej na dodatku w tym temacie niż na dylematach użytkowników.


Pewnie kupię angielską nie zamierzając pozbywać się polskiej ( którą będę nadal kolekcjonował ). Koniec off topu

Dodatek - ciężko cokolwiek powiedzieć, za mało informacji. Najważniejsze jednak, że FFG nie koncentruje się jedynie na kopiowaniu zawartości starych edycji, wyraźnie chcą w Talisman tchnąć nowe życie. Niezwykle to cieszy. Świetnie, iż nadal rozszerzany jest potencjał podstawowej planszy, wszak drukowanie tylko kolejnych byłoby pójściem po najmniejszej linii oporu. Bohaterowie, świetne figurki i ilustracje, jeśli chodzi o zdolności, cóż trudno powiedzieć. Ice Queen / Warlock Quest, mam nadzieję, iż ciekawie wpłyną na rozgrywkę. Na razie wypowiadam się ostrożnie i ogólnikowo, czekam na więcej szczegółów.

Nemomon - Pon 17 Sie, 2009

A ja z kolei, im moja wiedza o Alternatywnych Zakończeniach jest większa, tym coraz bardziej mi się one nie podobają i śmierdzą albo prostotą (Warlock Quest), alb o recyclingiem (Ice Queen). Nie znam jeszcze efektu Crown & Sceptre, więc może coś moje zdanie się zmieni.
Kufir - Pon 17 Sie, 2009

To skoro odważyłeś się napisać taką opinię to podziel się swoją wiedzą. Jak działają te dwie karty ?
Nemomon - Wto 18 Sie, 2009

Moja wiedza jest prawie taka sama jak wasza, wiem tylko z jakiej okazji miały się one pojawić oraz ile ich pierwotnie miało być. Jednakże z domysłów Ice Queen ma zastąpić Króla Smoków, ale tego z Dragons, nie z Alternatywnych Zakończeń. Różnica taka, że Królowa ma 4 Życia i się regeneruje. Już w MM, mimo że to polskie, wiedzieli, iż Bestia jest zbyt słaba, to dali jej parametr max na 16 oraz losową walkę.
Warlock Quest wykona się nawet nie zauważając, iż się je wykonało. 4 zadania, to nie jest aż tak dużo, wykona się je okazyjnie. A potem można się pchać na KW. Póki co wielkiej filozofii oraz utrudnienia rozgrywki jeszcze nie zaobserwowałem tutaj.

Nemomon - Wto 18 Sie, 2009

No więc trochę nam się nowości ruszyło, względnie ciekawych, a na pewno dających nadzieję w przyszłość..

Znaną kartą jest Centaur, Nieznajomy, który na 1-2 zabiera nam 1 Życie, 3-4 - ignoruje oraz na 5-6 przyłącza jako Przyjaciel i zabije jednego Wroga, wedle naszego wyboru. Identyczna (no prawie ;) ) karta była w 3rd ED. w dodatku Forest (Las).

Z nazwy znamy również Frost Giant z Siłą 6, oraz kartę Zaklęcia - Hydra Spell.

No i znany jest już nasz kontrowersyjny Poszukiwacz - Warlock:

Siła: 2
Moc: 5
Życie: 4
Los: 1
Charakter: Neutralny
Start: Jaskinia Czarownika

1) Rozpoczynasz grę posiadając 2 Zaklęcia
2) Na początku każdej tury możesz wziąć tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
3) Za każdym razem, gdy wykonasz Zadanie Czarownika, możesz wziąć dowolną kartę Ekwipunku za darmo, zamiast Talizman.

Nemomon - Wto 18 Sie, 2009

Zrobiłem sobie proxa Warlocka i zagrałem nim przeciwko Dark Cultist. Wygrał w pierwszej turze, zanim jeszcze Kultystka wykonała swój pierwszy ruch. Na wejściu otrzymał Zaklęcia Spowolnienia oraz Przypadku. Na początku tury rzucił Przypadek na Kultystkę, ta wyrzuciła 1 (zamiana w Żabę), więc przerzuciła na 5 (otrzymała 1 punkt Siły). Następnie wyrzucił 1 na ruch, poszedł na Runy, wyciągnął Ekora. Przegrał z nim walkę (9-8), rzucił kością za Reapera. Wyrzucił 6, więc Żniwiarz zawędrował na Cmentarz do Kultystki. Ta wyrzuciła na nim 1 oczko, co oznacza, iż zginęła..

^ To jest prawdziwa potęga Warlocka!

Wallenrod - Wto 18 Sie, 2009

Polskie Podziemia : listopad -grudzień, a Frostmarch kiedy?? Jak myślicie?
Nemomon - Wto 18 Sie, 2009

Rozmawiałem ostatnio z Jankiem, kiedy zaczniemy pracować nad Frostmarchem. Ja się zapytałem jego, podczas której zimy zaczniemy, on odpowiedział, iż najwcześniej na koniec następnych wakacji. Mam nadzieję, iż mniej więcej już szlifuje Ci się data polskiej wersji :)
Wallenrod - Wto 18 Sie, 2009

No nie zartuj, że dopiero po przyszłych wakacjach ,za cały rok. Nie wierze w to :shock:
Nemomon - Wto 18 Sie, 2009

Well... biorąc pod uwagę fakt, iż my otrzymamy swój pierwszy dodatek, kiedy Amerykanie ich trzeci... ;)
killy9999 - Sro 19 Sie, 2009

Ja tam liczyłem, że doczekamy się albo przed przyszłymi wakacjami (wersja optymistyczna) albo wrzesień/październik 2010 (wersja pesymistyczna). Szkoda, że nie da się szybciej. Amerykanie będą pewnie do tej pory mieli przynajmniej jeden dodatek.
Nemomon - Pią 21 Sie, 2009

Nowe małe wieści. John uploadował grafiki przodu oraz tyłu pudełka w HQ.

Przód: http://images.boardgamege...s/pic544607.jpg
Tył: http://images.boardgamege...s/pic544611.jpg

Z tyłu, możemy (z nowości) się dowiedzieć, iż jakieś Zaklęcie będzie się zaczynać od wyrazu "Brain". Ponadto, po wykonaniu zadania z Warlock Quest, nie odrzucamy go (tylko zatrzymujemy jako zakrytą kartę), ani również nie otrzymujemy żadnej nagrody, ni również teleportacji do Jaskini.

killy9999 - Pią 21 Sie, 2009

Cytat:
jakieś Zaklęcie będzie się zaczynać od wyrazu "Brain"
Może znane z Miasta "Osłabienie Umysłu?"
Nemomon - Pią 21 Sie, 2009

Raczej Brainwave:

You may cast this spell on yourself or on another character as required. It will increase the recipient’s craft by their starting craft for the duration of that turn only.

Tei-chan - Sro 26 Sie, 2009

Zapowiada się naprawdę fajny dodatek. Szkoda, że nie ma jeszcze znanej konkretnej daty jego wydania przez FFG - chciałbym wiedzieć na kiedy mam odłożyć pieniążka.
Nemomon - Nie 30 Sie, 2009

Gargamel z FFG przepowiada listopda.
kowal85 - Nie 30 Sie, 2009

Nemomon napisał/a:
Gargamel z FFG przepowiada listopda.


Masz pewnie na myśli Srany Zjebmoczone ?

Na polską wersję pewnie będzie można liczyć za minimum 2 lata jak nie dłużej :)

edit: Do Galakty nie można mieć zastrzeżeń, no może tylko takie żeby lepiej się przykładali do tłumaczenia ;] dziwna polityka ffg, za to mi podpadli i na złość będę czekał X lat na polską wersję, a nie będę kupować wersji angielskiej, wspieram Swoich a nie Sr. Zj. Mają europejczyków za gorszych od siebie ?

Beamhit - Pon 31 Sie, 2009

A ja wnoszę o zbanowanie kowala85. Nie chce by na forum wydawcy ktoś tak jawnie łamał polskie prawo. Jego teksty nie są tylko wulgarne, ale ocierają też o rasizm.

Tak wiem, mogę na priva... Ale gdzie są moderatorzy, że tutaj jakiś cham po pijaku robi burdę?

kowal85 - Pon 31 Sie, 2009

Beamhit napisał/a:
A ja wnoszę o zbanowanie kowala85. Nie chce by na forum wydawcy ktoś tak jawnie łamał polskie prawo. Jego teksty nie są tylko wulgarne, ale ocierają też o rasizm.

Tak wiem, mogę na priva... Ale gdzie są moderatorzy, że tutaj jakiś cham po pijaku robi burdę?


Człowieku ogarnij się trochę, nie mam nic do ludzi z brązowym kolorem skóry, tylko do białej zarozumiałej, zadufanej bandy idiotów która rządzi USA, która nienawidzi nic innego prócz własnego widzi mi się i własnego przepychu, tylko chodzi mi o "amerykański sposób bycia", bo na pewno nie można go nazwać normalnym !

Nemomon - Pon 31 Sie, 2009

A ja bym radził wam obu się zamknąć i nie spamowac tematu, który jest całkowicie o czymś innym. Zwłaszcza Beamhit, że Ty także nie jesteś świętością jeżeli chodzi o rasizm i już raz także napisałeś słowa, które o takową rzecz się ocierały.
Beamhit - Pon 31 Sie, 2009

Sam się zamknij. Twoja notatka to nic innego jak spamująca odpowiedź na spam.
Nemomon - Czw 03 Wrz, 2009



oraz



czyli Chillbane dostępne są wreszcie na stronie FFG:

http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=774

Nemomon - Pią 04 Wrz, 2009

Okazyjnie Jon również zrobił newsa na temat newsa, dając nam grafiki znanych już nam kart, oraz wyjawiając całkowity efekt jednej karty Alternatywnych Zakończeń.

http://www.talismanisland.com

Wallenrod - Sob 05 Wrz, 2009

Dodatek zapowiada się bardzo ciekawie. Mam tylko nadzieję, że nie bedziemy musieli zbyt długo czekać.
8janek8 - Sob 05 Wrz, 2009

Zależy co rozumiesz przez "zbyt długo"
kowal85 - Sob 05 Wrz, 2009

Wallenrod napisał/a:
Dodatek zapowiada się bardzo ciekawie. Mam tylko nadzieję, że nie bedziemy musieli zbyt długo czekać.


Galakta będzie wystawiała dodatki w ustalonej kolejności, nie będzie robiła zmian w kolejce (chociaż kto go wie), a po drugie Galakta ma najmniejszy wpływ (oprócz tłumaczenia na PL), na czas realizacji/produkcji w Chinach.
+ dochodzi do tego czas transportu i wychodzi 3-6 miesięcy opóźnień, na co Galakta nie ma wpływu.

Hellhound - Sob 05 Wrz, 2009

Tak bronicie tej Galakty. No dobra, może i nie mają wpływu ale warto by fanom chociaż szczątkowe informacje podać. Miał być Żniwiarz 10 IX i co? Dzisiaj mamy 5 IX i nie ma absolutnie żadnych wieści. Tak się nie robi.
Tristan - Sob 05 Wrz, 2009

Hellhound spokojnie. Mamy to forum, mamy info od czasu do czasu zamiast informacji za pięć dwunasta, gdy termin jest już pewny. Ci ludzie podejrzewam ,że mają teraz pewnie masę roboty i problemów do rozwiązania, które są o niebo ważniejsze niż głosy niezadowolenia. Fakt ,że ja też się niecierpliwie, ale pokrzykiwania nic nie zmienią, a jedyne co możemy zrobić to chociaż posłużyć wydawcy wsparciem zamiast dodawać nerwów. Ja apelował bym jednak o spokój i wyrozumiałość. Czy myślisz, że Galakta robi to specjalnie? Dla nich czas też się liczy i pewnie by chcieli mieć już jeden problem mniej. Powiesz, że mogli by dać znać co się dzieje, a ja uważam, że jesteśmy sami powodem tego milczenia, bo jak czytam niektóre posty adresowane do Pana Waszkiewicza to sobie myślę ,że na jego miejscu dałbym już sobie z prowadzeniem takiego "dialogu" spokój.
Nemomon - Wto 08 Wrz, 2009

Kolega zwrócił mi uwagę, iż Necromancer oraz Ogre pojawiają się z okazji kart promo.

Necromancer pojawił się w White Dwarf 177:



z kolei Ogre w White Dwarf 179:


Wallenrod - Nie 27 Wrz, 2009

Czy ktoś wie kiedy wydana zostanie angielska wersja Frostmarch??
Nemomon - Nie 27 Wrz, 2009

Niet. A przynajmniej do mnie jeszcze data wydania nie dotarła.
Freeasy - Wto 06 Paź, 2009

Jak się domyślam Podziemia już są przetłumaczone (estymuję czas potrzebny do przywiezienia gry z chin i ominięcie niebezpiecznych rejonów oceanu indyjskiego). Frostmarch - to pewnie jeszcze odległa sprawa. Narobili smaku ale coś czuję że będzie to dopiero na gwiazdkę. Ciekawi mnie ten Dowódca Ogrów (czy jak to tam zostanie przetłumaczone) i skrzat/kobold. Mimo wszystko patrząc na kartę zadań czarownika (alternatywne zakończenie) wydaje mi się, że będzie można je połączyć np.: z walką z królową lodu (tudzież Królową Śniegu - takie sentymentalne tłumaczenie w nawiązaniu do Mistrza Andersena). Mimo wszystko widzę to jako Mroźny Marsz (przez krainy spowite śniegiem i lodem) po koronę władzy. Biorąc pod uwagę, postać Ice Queen to po tym dodatku teraz bardziej skłania mnie ku górom niż miastu (chodzi mi o to w jakim dodatku pojawiła się w 3 edycji). Już tak myślę sobie o partii w której spotkaliby się Czarnoksiężnik, Czarownik, Wróżka i Mędrzec (Póki co jak gram Rycerzem to nikt mnie nie jest w stanie pokonać - postać szybko zdobywa przewagę w grze - a jak już się dorwie do świątyni to ho ho, ale nie grałem nim przeciwko Czarnoksiężnikowi). Z kolei przeciwwagą dla pojedynku magii mógłby być pojedynek Rycerza, Trola, Wojownika, Władcy Ogrów i Zabójcy. Tak czy owak w przyszłym roku w Polsce pewnie jeszcze jeden dodatek planszowy się ukaże ... i będzie coraz ciekawiej. Mam nadzieję, że nie odbiegłem za bardzo od tematu ...

PS: No i z tego co pisze na pudełku wygląda na to, że mamy do czynienia z Mroźną Marchią a nie Mroźnym Marszem. Królowa Śniegu wprowadza swoje rządy w krainach Magii i Miecza. Choć Mroźny Marsz po koronę władzy chyba mi się bardziej podoba.

Nemomon - Sro 07 Paź, 2009

Jon rozpoczął kolejną akcję prezentowania grafik z nadchodzących dodatków, tym razem z Frostmarch.

Astrolabe:



Marked For Glory:



Źródło: http://www.talismanisland.com/

Freeasy - Czw 08 Paź, 2009

Figurki i karty postaci już dostępne:

http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=846

Rewelacja!

Ale Leprechaun wygląda mi jednak na skrzata a nie na Kobolda.

Nemomon - Wto 13 Paź, 2009

Kolejny wtorek i kolejny update grafik z Talisman Island. Tym razem otrzymaliśmy dwie grafiki, jedną Chillbane znaną już nam przy okazji zapowiedzi Frostmarch przez Fantasy Flight Games. Drugą jest Bag of Carrying, który był już z nami i w Drugiej edycji i w Trzeciej, a nawet i w polskiej edycji i zwał się Sakwa bez Dna.

Chillbane:



Bag of Carrying:



Poprzednie wizerunki Sakwy:


Kufir - Wto 13 Paź, 2009

Bardzo dobra ilustracja sakwy ! :)
Sxk - Wto 13 Paź, 2009

Kufir napisał/a:
Bardzo dobra ilustracja sakwy ! :)


Rzeczywiście :D baaaaaardzo fajna ta nowa ilustracja :D

Nemomon - Sro 14 Paź, 2009

Na FFG stronie Upcoming, Frostmarch jest oczekiwanym w Październiku. I już jest na statku.
Wallenrod - Sro 14 Paź, 2009

Ja mam pytanie z innej beczki:
Czy wszystkie wersje językowe dodatków Talismana są drukowane w Chinach??
Na stronie FFG pisze ,że "ich" drukarnie są też w Stanach i Niemczech.

Jak już ktoś kupi angielską wersję niech się podzieli wrażeniami i spostrzeżeniami.

Nemomon - Sro 14 Paź, 2009

Z tego, co mi wiadomo, to tak - wsio w Chinach. Jak bedem miał Frosta, to oczywiście coś się próbować przekamuflować ;)

BTW, koreańskie żarcie jest bardzo dobre, ma tylko jedną wadę - człowiek może zdechnąć z głodu czekając na nie...

Tei-chan - Czw 15 Paź, 2009

No FFg uradowało mnie ta wieścia iz juz płynie Frostmarch. Czuje, że niedługo czekaja mnie bardzo duże zakupy u FFG.
Nemomon - Pią 16 Paź, 2009

Kolejny news ze stajni FFG: http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=858

Tym razem otrzymaliśmy kilka kart Przygód, Zadań Czarownika oraz niego samego. Obiecali nam jeszcze karty Zaklęć, ale pokazali figę. Może pierwotnie były, ale po chwili usunęli (jak poprzednim razem karty Zadań zostały ocenzurowane, a ja głupi osioł nie "ukradłem" ich, bo nie myślałem, że zostaną usunięte -_-). Tak więc otrzymaliśmy takie oto zadania:

Odwiedź Czarodziejkę:



Czyli banalne zadanie.

Pokonaj Strażnika:



Lekko trudniejsze zadanie, jako, że ta Siła 9 jednak często boli. A przynajmniej na początku...

Zabij 1 smoka:



Zajebiste zadanie \:D/ zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę smoków w grze...

Następnie dostaliśmy parę kart Przygód:



Wszystkie tri mniej lub bardziej powiązane z Questami. Ja osobiście te karty bardzo średnio minus oceniam, ale może ktoś inny bardziej. Jedynie eventualnie cieszy ten fałszywy Graal, gdyż pokazuje nam standard tzw. obowiązkowych Przedmiotów.

No i na koniec znany nam już wszystkim Warlock:


Wallenrod - Sob 17 Paź, 2009

Nemomon napisał/a:


Zajebiste zadanie \:D/ zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę smoków w grze...


może już Frostmarch rozwiąże lub chociaż zmniejszy ten "problem"...

dale - Sob 17 Paź, 2009

Smoka można również dopaść w Jaskini.
Nemomon - Sob 17 Paź, 2009

Na FFG wyliczyłem, iż jest to szansa 6/334 karty. Co do Jaskini, to jednak bym skłaniał się, iż nie można, gdyż jest ona istotą, nie Wrogiem.
8janek8 - Sob 17 Paź, 2009

Nemomon napisał/a:
Co do Jaskini, to jednak bym skłaniał się, iż nie można, gdyż jest ona istotą, nie Wrogiem.


Ale na karcie zadania nie jest powiedziane , że dotyczy tylko Wrogów...

Nemomon - Nie 18 Paź, 2009

W sumie, to może i masz rację.


Kufir - Nie 18 Paź, 2009

Nemomon napisał/a:
Na FFG wyliczyłem, iż jest to szansa 6/334 karty. Co do Jaskini, to jednak bym skłaniał się, iż nie można, gdyż jest ona istotą, nie Wrogiem.



Gram z zadaniem gdzie trzeba dostarczyć dwa trofea smoków do Czarownika. Niezłe wyzwanie ale już z Podstawką i Żniwiarzem da się je wykonać. (udało mi się kilka razy gdyż Smoki zazwyczaj długo lezą na planszy).Jest to jedno z najtrudniejszych zadan.
Cytat:



Ale na karcie zadania nie jest powiedziane , że dotyczy tylko Wrogów...


Widzisz twórcy gry znowu dali D....
Powinni sprecyzować i napisać iż chodzi o TROFEA.

Kufir - Nie 18 Paź, 2009

Mam olbrzymią prosbę, mógłby ktoś DOKŁADNIE przetłumaczyć tą kartę?
Nigdzie na forum takowego tłumaczenia nie znalazłem.


Tristan - Nie 18 Paź, 2009

Kufir napisał/a:
Mam olbrzymią prosbę, mógłby ktoś DOKŁADNIE przetłumaczyć tą kartę?
Nigdzie na forum takowego tłumaczenia nie znalazłem.



Nie ma sprawy Kufirze. Proszę:


- każdy poszukiwacz zaczyna z losowymi czterema zadaniami czarownika.

- za każdym razem, gdy poszukiwacz ukończy któreś zadanie nie jest one usuwane z gry, a w zamian poszukiwacz zatrzymuje kartę tego zadania zakrytą. Poszukiwacz nie otrzymuje żadnej nagrody(nie teleportuje się do jaskini czarownika, nie otrzymuje talizmanu) za ukończenie trzech pierwszych zadań. Jednak, gdy ukończy czwarte (cztery karty leżą przed nim zakryte) otrzymuje normalną nagrodę.

- jeżeli poszukiwacz został zabity zatrzymuje zadania zarówno ukończone jak i nieukończone

- pierwszy poszukiwacz, który osiągnie Koronę Władzy z ukończonymi czterema lub więcej zadaniami wygrywa grę

Nemomon - Nie 18 Paź, 2009

Adres tej grafiki się lekko zmienił, teraz brzmi on:
http://www.talismanisland...m_elsewhere.jpg

Co do tłumaczenia, to:

1) Każdy Poszukiwacz rozpoczyna z 4 losowymi kartami Zadań Czarownika
2) Za każdym razem, gdy Poszukiwacz wykona Zadanie Czarownika, nie jest ono usuwane poza grę. Zamiast tego, jego karta pozostaje przy innych kartach Poszukiwacza zakryta. Poszukiwacze nie otrzymują nic za wykonanie pierwszych 3 zadań (czy to teleportacja do Jaskini, czy też Talizman). Gdy wykona 4 zadanie (posiada 4 zakryte karty zadań czarownika), otrzymuje normalną nagrodę.
3) Gdy Poszukiwacz zostaje zabity, zatrzymuje wszystkie ukończone oraz nieukończone zadania.
4) Pierwszy Poszukiwacz, który dojdzie do Korony Władzy z 4 lub więcej wykonanymi zadaniami, wygrywa grę.

Kufir - Pon 19 Paź, 2009

Dzięki wielkie chłopaki.
Nemomon - Wto 20 Paź, 2009



Autorem koncepcji oszukiwania w grze jest Artownik. Ja tylko wykorzystałem ją i zrobiłem kartę.

8janek8 - Wto 20 Paź, 2009

Nowe arty na TI:
Shiver Nymph




Ice Elemental



Jak dla mnie coraz lepiej. Drugi art daje rade :)

Nemomon - Wto 20 Paź, 2009

Mamy dzisiaj okazję zobaczyć przedostatnią odsłonę grafik na Talisman Island[. Tym razem, zgodnie z główną ideą dodatku, mamy okazję zobaczyć "mroźne" grafiki. Oto i one:

Shiver Nymph:



Ice Elemental:



Źródło: Talisman Island

Jon również chciał poprosić, aby nie hotlinkować do jego grafik. Jak pewnie zauważyliście, ja każdą grafikę uploaduje do własnego PhotoBucket, nie zapodaję direct linka, bo generalnie to jest bardzo niegrzeczne. Ponadto prosił, iż jak już gdzieś chcecie podeprzeć się jakimiś z jego grafik, to dajcie do niego credits oraz link do TI. Dużo to nie kosztuje, a obie strony są zadowolone.

Tei-chan - Sro 21 Paź, 2009

Graficzki super, już nie mogę się doczekać premiery - już w grudniu w niego pogram.
Nemomon - Czw 22 Paź, 2009

Frostmarch zmienił status na "Shipping Now", więc lekko ponad tydzień i zostanie wydany.
Neuron - Czw 22 Paź, 2009

Szkoda, że my musimy zaczekać... Ale za to dostaniemy Podziemia - oby jak najszybciej :)
Tei-chan - Czw 22 Paź, 2009

Lekko ponad tydzień i będę go miał, jupi!
Jak dobrze pójdzie to zamówię razem z Piaskami Al-Kalim w wydaniu PL.
Życie jest pełnie miłych niespodzianek.

Nemomon - Czw 22 Paź, 2009

Ano, przypuszczam, iż w przeciągu następnych dwu tygodni także będę się cieszył Frostmarchem. Albo i nie cieszył, to się jeszcze okaże ;) .

Jeszcze pewnie ze dwa newsy ze strony FFG nas czekają, myślę sobie, iż jeden może być na dniach, a drugi będzie albo announcementem o wydaniu gry oraz o Frostmarch Rules, albo tylko ogłoszenie, iż można go kupić.

Nemomon - Pią 23 Paź, 2009

Dzisiaj kolejny, crapiasty news ze stajni FFG:
http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=873

Mamy okazję jeszcze raz przyjrzeć się grafice Warlock Quests, którą i tak bardzo dobrze znamy dzięki uprzejmości Jona. Więc nihil novi sub sole....

Drugim endingiem, który nam "zaprezentowali", jest Ice Queen. Znaczy, dali średniej jakości art tejże królowej, i gdzieśtam w texcie zamieścili, iż atakujemy na Siłę, lub Moc, że ma 4 Życia, oraz jak przegramy, to cośtam się dzieje i między innymi możemy wylądować na Równinach Grozy. Czyli generalnie sami w necie możemy znaleźć więcej na jej temat, niźli wydawca nas zachęca do zapoznania się ze sztandarową postacią ich dodatku. Sad but true...

Nemomon - Pon 26 Paź, 2009

Według niepotwierdzonych informacji z BGG, Frostmarch ma być dostępny w Stanach w środę.
http://www.boardgamegeek.com/thread/455659

kammillo - Pon 26 Paź, 2009

czy tym samych zechciałeś podać nieoficjalny termin na czerwiec-wrzesień 2010 ??
Nemomon - Pon 26 Paź, 2009

kammillo napisał/a:
czy tym samych zechciałeś podać nieoficjalny termin na czerwiec-wrzesień 2010 ??


Nie :P Chciałem powiedzieć, iż prawdopodobnie w następnym tygodniu będę miał ten dodatek :P

kammillo - Pon 26 Paź, 2009

oczywiście będziesz miał ten dodatek w celu zrobienia tłumaczenia :D
Nemomon - Pon 26 Paź, 2009

kammillo napisał/a:
oczywiście będziesz miał ten dodatek w celu zrobienia tłumaczenia :D


Też nie. Muszę kupić, ale podobno w Wargamerze niedługo się pojawią.

Tei-chan - Wto 27 Paź, 2009

Nemomon napisał/a:
[Chciałem powiedzieć, iż prawdopodobnie w następnym tygodniu będę miał ten dodatek :P

No patrz to tak jak ja. Już zacieram rączki na pierwszą partyjkę w Frostmarch.

Nemomon - Wto 27 Paź, 2009

Tei-chan napisał/a:
Nemomon napisał/a:
[Chciałem powiedzieć, iż prawdopodobnie w następnym tygodniu będę miał ten dodatek :P

No patrz to tak jak ja. Już zacieram rączki na pierwszą partyjkę w Frostmarch.


:D Jak się ładnie nam koleje losu zbiegły :twisted: :wink:

Nemomon - Wto 27 Paź, 2009

Na Talisman Island pojawiły się ostatnie grafiki kart z Frostmarch. Dodatek jest już dostępny na aukcjach internetowych, najtaniej widziałem za $16.99

Co do samych więc grafik,

Cryomancer:



Obliterate:



Cryomancer jest kartą Wroga, a Obliterate Zaklęciem.

Jako, że to już ostatni preview z Frostmarch, chciałbym podziękować Jonowi New za udostępnienie nam tych grafik oraz za wzbudzanie w nas pożądania posiadania tego dodatku :) .

Wszystkie grafiki można oglądać pod tym adresem: http://www.talismanisland..._frostmarch.htm

Nemomon - Sro 28 Paź, 2009

Kolejny news ze stajni FFG dotyczący Talisman. Zbyt dużo informacji jest tam zamieszczonych, aby mi się chciało tutaj pisać - sami przeczytajcie i komentujcie!
http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=884

Wallenstein - Sro 28 Paź, 2009

Zbyt dużo informacji?
Nemomon - Sro 28 Paź, 2009

Wallenstein napisał/a:
Zbyt dużo informacji?


Ano, w końcu podali tam taką dużą garść nowych informacji, iż nie wiedziałbym od których powinienem zacząć, znaczy, które z nich najbardziej zaciekawią naszych graczy. W końcu jest tam opis przyszłości Talismana, w końcu tytuł newsa " Take Your Game to the Next Level" coś sugeruje -_-. Więc zdecydowałem, iż nie będę spojlerował, niech się reszta graczy sama przekona :) .

Kufir - Sro 28 Paź, 2009

Rozpisali się faktycznie :lol:
MorgotH - Czw 29 Paź, 2009

Jezuuuu ludzie.
Tam jest napisane, że ZNOWU jest dostępny upgrade z wersji wydawnictwa Black Industries na ichnią wersję...
Czytanie ze zrozumieniem!

Nemomon - Czw 29 Paź, 2009

MorgotH napisał/a:
Czytanie ze zrozumieniem!


Nie, prędzej dostrzeganie ironii..

killy9999 - Czw 29 Paź, 2009

Nie no, grafiki na karty fajne. Szkoda tylko, że w praktyce mają rozmiar znaczka pocztowego :? Czy tylko ja jestem zdania, że karty przygód powinny być rozmiaru takiego jak w MTG? No, może trochę mniejsze, ale chodzi o to żeby była możliwość nacieszenia oczu grafiką na karcie.
Nemomon - Czw 29 Paź, 2009

W sumie też bym się cieszył, gdyby były wielkości kart MtG, w czasie robienia własnych kart nie musiałbym się martwić, iż za dużo textu napisałem i ktoś nie może rozczytać, nie miałbym problemów z koszulkami no i lepszy art byłby, nie zapominając, iż człowiek już się jakoś przyzwyczaił do tasowania takich kart oraz takiej ilości.. (Battle of Wits anyone? ;> )
Nemomon - Czw 29 Paź, 2009

Jako, że jakiś user otrzymał już preordera Frostmarcha, to i pochwalił się paroma kartami:

Karty Zadań:
- Visit the Tavern
- Kill an Animal

Karty Alternatywnych Zakończeń
Crown and Scepter and it is just the usual Crown of Command victory condition.
Czyli, jest jak zwykły obszar Korony Władzy. Trochę jest to wielkie uproszczenie, no ale...
Generalnie Rozkaz zawsze się nam udaje oraz, gdy ktoś wejdzie na obszar KW, to nie można odzyskiwać ani otrzymywać Życia. Posiada ono jeszcze jeden efekt, ale autor artykułu póki co nie wspomniał o nim.

EDIT: Bojowe zdolności Królowej Lodu, gdy przegramy z nią jakąś walkę:
1-2) Tracimy 2 następne tury
3-4) Tracimy następną turę
5-6) Możemy uciec na Równiny Grozy

Zaklęcia
- Hydra spell: Duplikuje właśnie rzucone Zaklęcie, możemy wybrać kolejny target (nawet siebie). Z tego, co pamiętam, to chyba bylo ono na tyle pudełka FM.
- Metamorph: Gdy jakiś gracz rozpoczyna walkę, możemy rzucić te Zaklęcie. Wtedy odrzucamy Wroga, z którym Poszukiwacz miał walczyć, i zastępujemy go innym, leżącym gdzieś na planszy.
-Time steal: Ktoś automatycznie kończy turę, a my poruszamy się zamiast niego.
- Black Ice: Kładziemy na jakiś obszar, i do początku naszej tury, gdy ktoś miałby wejść na ten obszar, to wchodzi na następny. Nie działa (na pewno ;) ) w Wewnętrznej Krainie.
- Toadify: Ryzykowne Zaklęcie, rzucamy albo na Istotę albo na Poszukiwacza i mamy 50% szans na to, iż przeciwnik zamieni się w Żabę. Jeżeli nie, to my się w nią zamienimy.

Karty Przygód:

- Talismonger
- Transmutor
- Ice Queen's Palace

Karty powyżej, w zależności od rzutu kością, zamieniają nas w Ropuchę. Dla przypomnienia, Ice Queen's Palace.

Source: http://boardgame.geekdo.com/thread/457720

Kufir - Czw 29 Paź, 2009

Cytat:
Karty Przygód:

- Talismonger
- Transmutor
- Ice Queen's Palace

Karty powyżej, w zależności od rzutu kością, zamieniają nas w Ropuchę.



HURA!!!!!! \:D/ \:D/ \:D/

8janek8 - Czw 29 Paź, 2009

http://www.fantasyflightg...ws.asp?eidn=886

Instrukcja: http://www.fantasyflightg...march-rules.pdf

Tristan - Czw 29 Paź, 2009

Niektóre pomysły naprawdę ciekawe...
Nemomon - Pią 30 Paź, 2009

Jon New uploadował parę przykładowych kart z Frostmarch na BoardGameGeek:
http://boardgame.geekdo.com/image/594608

Z tych kart możemy rozpoznać:

Karty Przygód

Yeti

Siła 4, Przed walką rzucamy kością, jeżeli wypadnie więcej lub równo naszej Mocy, to przed walką tracimy 1 Życie.

Frost Drake

Smoq z Siłą 7

Frostbite

Broń, Magiczny Przedmiot, daje nam +1 do Siły w czasie walki, jak wygramy walkę z innym Poszukiwaczem i zabierzemy mu 1 Życie, to traci on dodatkowo 1 turę.

Zaklęcia

Toadify!

Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:

1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.

Freeze

Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym będziemy toczyć walkę lub walkę psychiczną. Nasz przeciwnik nie rzuca kością w tej walce albo walce psychicznej.

Obliterate

Rzucamy na początku naszej tury albo po zakończeniu ruchu. Odrzucamy na stos kart odrzuconych wszystkie karty Przygód w tej Krainie.

Karty Zadań

- Odwiedź Czarodziejkę
- Odrzuć 1 Broń
- Módl się w Świątyni

Kufir - Pią 30 Paź, 2009

Cytat:
Toadify!

Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:

1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.


REWELACJA!!!! Czegoś takiego mi brakowało.

Zadania są kiepskie, mówiłem iż tak będzie. ;)
Jednak wykonanie 4 nawet bardzo prostych zadań stanowi już jakieś wyzwanie. (Głównie czasowe)

Tristan - Pią 30 Paź, 2009

Zgadzam się z Kufirem zadania jak zwykle kapa, ale reszta kart (zwłaszcza zaklęcia) naprawdę mnie ucieszyła :)
Kufir - Pią 30 Paź, 2009

Tristan TMIM robią ludzie bez większej wyobraźni więc czego się można spodziewać. Marnowany potencjał po raz kolejny.


Teraz pozostaje pytanie.
Czy gra z 4 zadaniami ale bardzo łatwymi jest lepszym wyjściem niż, granie z jednym trudnym zadaniem autorskiego pochodzenia.

Tristan - Pią 30 Paź, 2009

Kufir napisał/a:
Tristan TMIM robią ludzie bez większej wyobraźni więc czego się można spodziewać. Marnowany potencjał po raz kolejny.


Teraz pozostaje pytanie.
Czy gra z 4 zadaniami ale bardzo łatwymi jest lepszym wyjściem niż, granie z jednym trudnym zadaniem autorskiego pochodzenia.


Ponownie się zgadzam - prawda jest taka ,że gdyby FFG zleciło opracowanie 4 edycji "naszemu" forum to chyba mielibyśmy bestseller :)
Aż żal, że nie chciano się skonsultować ,albo nawet wziąć po prostu żywcem jakichś pomysłów...

Kufir - Sob 31 Paź, 2009

Skoro znamy już wszystkie Oryginalne zadania i nie zachwycają nas. Zastanawiam się czy jest sens zrobienia nowych autorskich zadań oraz poprawienia już istniejących (kilka wymaga poprawki). ?
Piotr - Sob 31 Paź, 2009

Myślę, że nowa edycja mimo wszystko idzie w dobrą stronę, pamiętajmy, że jej obecny twórca JG musi podlegać pewnym naciskon ze strony FFG i wypośrodkować między zbytnim utrudnianiem gry, a jej prostota, co pozostaje siłą Talimana. W jednym z wywiadów nawet wspominał, że jest za utrudnieniem wewnętrznej krainy, stąd Władca diabłow z Otchałani, ale ostatecznie zmieniono jego właściwości i nie wpływa on na parametry samych Diabłów. Jest mnósto skomplikowanych gier, którymi jednak większość ludzi poza pasjonatami nie chce sobie zaprzątać głowy. TMiM chyba jednak pozosatnie rodzinną rozgrywką mieszczącą się w znośnych ramach czasowych i z określonym poziomem komplikacji, a kto chce zawsze może go sobie utrudnić na różne sposoby (to też siła tej gry). Nie ma chyba co zatem narzekać, tylko cieszyć się, że w ogóle ktoś to po latach wydał i to w prawdziwej wersji HD. :D
dale - Sob 31 Paź, 2009

@Kufir
Znaczy co? Masz na myśli, że przypadkowo tekst do druku tłumaczenia na język polski, będzie odbiegał od oryginału? :P

Kufir - Sob 31 Paź, 2009

dale napisał/a:
@Kufir
Znaczy co? Masz na myśli, że przypadkowo tekst do druku tłumaczenia na język polski, będzie odbiegał od oryginału? :P



Mowa o tych zdaniach:

http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=1792

dale - Sob 31 Paź, 2009

No tak, a mi chodzi o to, aby przez przypadek, jako oficjalne tłumaczenie na kartach, wydrukować teksty autorskie. Zupełnie przypadkowo :P FFG przecież nie musi wiedzieć ;)
Kufir - Sob 31 Paź, 2009

Takie zagranie nie ma miejsca bytu,a szkoda wspólnymi siłami można by było naprawdę zamieszać i zrobić kilka świetnych kart :)

:wink:

Nemomon - Sob 31 Paź, 2009

Ano niestety, ostatnim razem, jeszcze nawet w czasach, gdy coś takiego jak prawa autorskie nie były mocno ścigane, gdy tylko Sfera wydała bez pozwolenia Jaskinię, to utraciła możliwość wydawania MiMa.

W przypadku Galakty jeszcze bardziej by się to odbiło echem, nie tylko by cofnęli możliwość wydawania TMiMa, ale najprawdopodobniej również wszelkie inne gry FFG. Zresztą, to nie jest tak, iż możemy tłumaczyć Talisman w dowolny sposób, aby tylko grafiki kart się zgadzały.

Kufir - Nie 01 Lis, 2009

Tristan napisał/a:
Zgadzam się z Kufirem zadania jak zwykle kapa...


W przypadku gdy mamy wykonać 4 zadania byc może będzie to jakieś wyzwanie. Zadania nie mogą być na pewno zbyt trudne gdyż wtedy marna jest szansa o bezpośrednią walkę o Koronę Władzy. Z kolei zbyt łatwe ośmieszają idee zdobycia Talizmanu. Te 4 zadania być może wypośrodkowują stopień trudności. Trzeba zagrac i przetestować.

dale - Nie 01 Lis, 2009

Zdaję sobie sprawę, że nie ma szans na takie zagranie, bo nie tylko echem by się dobiło ale pewnie kilkoma pozwami.
A już na pewno głupotą by było, napisanie o tym na forum wydawcy w Polsce :D

Pozostają domowe modyfikacje - więcej losowanych zadań, podkręcania tych istniejących, czy też robienie własnych.

Sxk - Nie 01 Lis, 2009

W temacie kart zadań nie jestem na bieżąco, toteż mam dwa pytania.
1. Coś czytałem na forum o zasadzie, że bez wykonania zadań czarownika nie da się skończyć gry (zupełnie niezależnie od talizmanu). Czy to oficjalna zasada, a jeżeli tak to z którego dodatku?
2. A co myślicie o takim pomyśle by wyciągnąć wszystkie karty "talizman" z talii przygód plus te karty dzięki, którym można zyskać talizman?
Oczywiście te pytania dotyczą sensowności wykonywania zadań czarownika, ponieważ jak długo gram w MiM nie przypominam sobie by ktoś kiedyś wykonał jakieś zadanie (na pewno często się to nie dzieje) przy zasadach podstawowych.

8janek8 - Nie 01 Lis, 2009

Ad 1.: Instrukcja z podstawki str. 17
Cytat:
Czarownik powstrzyma
każdego Poszukiwacza, który podjął się wykonania zadania, od otwarcia
Tajemnych Wrót zanim go nie wykona.

Sxk - Nie 01 Lis, 2009

8janek8 napisał/a:
Ad 1.: Instrukcja z podstawki str. 17
Cytat:
Czarownik powstrzyma
każdego Poszukiwacza, który podjął się wykonania zadania, od otwarcia
Tajemnych Wrót zanim go nie wykona.

Tak, ale po cóż w ogóle podejmować się wypełnienia zadania?

Nemomon - Nie 01 Lis, 2009

Bowiem wraz z liczbą nowych kart, liczba dostępnych Talismanów będzie się zmniejszać, a Warlock póki co jest jedynym pewnym póki co miejscem.
Nemomon - Pon 02 Lis, 2009

Goblin Sapper: Stranger: "You may pay 1 gold to move the Sapper to any space with an Adventure Card. You must then choose 1 Adventure Card on that space and discard it."

Energize: "Cast on yourself at any time. Your Strength value is doubled until the end of the turn."

Brainwave: "Cast on yourself at any time. Your Craft value is doubled until the end of the turn."

Path of Destiny: "Cast on any character that does not have a quest at the start of his turn. That character must draw and accept a Warlock Quest Card."

Nemomon - Pon 02 Lis, 2009

Artownik napisał/a:
To mi się nie podoba, niby fajna mechanika, ale te gobliny to zajeżdżają MTG, klimat jak dla mnie nieodpowiedni względem MiM.


Nah, Gobliny i hobgobliny od zawsze były w MiMie, teraz są w Talismanie. Poza tem, Dungeon jest pełen wsio maści goblinów i hobgoblinów, tutaj jest chyba ten tylko jeden (aczkolwiek nie zwracałem większej uwagi na ten spis).

Artownik napisał/a:
Path of Destiny też nieciekawe.


A mi się podoba :) . Tobie się pewnie nie podoba dlatego, że i same zadania Ci się nie podobają :P , mnie się podoba, bo to jest ciekawy sposób, aby powstrzymać gracza na parę tur lub więcej przed wkroczeniem do Wewnętrznej Krainy. Lekko strategiczne Zaklęcie, które może nawet zdecydować o tym, kto wygra grę (w szczególności, gdy gra toczy się z Alternatywnymi Zakończeniami, gdzie nie trza poświęcić miliona tur na wygranie gry, tylko gdy nawet 4 więcej rundy w Wewnętrznej, które z Ice Queen tylko pomogą nam wygrać grę).

A jako, że już jestem przy tym, na FFG nieśmiale ktoś w końcu dopowiedział ostatnią zdolność Crown and Sceptre to przedstawię jej pełną wersję :

- Gdy Poszukiwacz znajduje się na Koronie Władzy i nie ma na niej żadnego innego Poszukiwacza, na początku tury każdego gracza (włącznie ze swoją) musi on rzucać Zaklęcie Rozkazu. Nie rzuca on kością, Zaklęcie zawsze automatycznie się udaje i wszyscy Poszukiwacze tracą po 1 punkcie Życia.
- Gdy Poszukiwacz znajduje się na Koronie Władzy razem z innym Poszukiwaczem, na początku własnej tury musi zaatakować innego Poszukiwacza zamiast rzucić Zaklęcie Rozkazu. Może wybrać walkę albo walkę psychiczną. Nie może wybrać, gdy jest atakowany.
- * Po tym, gdy jakikolwiek Poszukiwacz przynajmniej raz dojdzie do Korony Władzy, do końca gry Poszukiwacze nie mogą otrzymywać ani odzyskiwać Życia. Gdy wszyscy inni Poszukiwacze zginą, Poszukiwacz na Koronie Władzy wygrywa grę.

* oznacza, iż efekt jest globalny (por. Frostmarch Rules).

Artownik napisał/a:
Natomiast podwajanie statów to lekka przesada.


:) .

Dotyczą wartości value, a więc tylko startowych. I mnie osobiście także się podobają, możemy je rzucić w dowolnym momencie, więc jest niespodzianką albo ratunkiem, w przypadku silniejszego przeciwnika, ponadto nie zapominajmy, iż na LoDzie musimy te 8+ jakoś ułuskać, a w zależności od Poszukiwacza, to możemy nawet otrzymać +5 do parametru, co jest prawie połową wartości LoDa, a zwyczajowo otrzymamy 2 lub 4, co jest prawie jak darmowy Najemnik.

Nemomon - Sro 04 Lis, 2009

No i dostaliśmy nowego newsa od Fantasy Flight Games z dwoma nowymi Alternatywnymi Zakończeniami Gry. Są to:

Crown of Command:

Cytat:
If a character is on the Crown of Command and no other characters are present, he must cast one Command Spell at the start of each of his turns. If a 1, 2, or 3 is rolled, the Spell has no effect. On a 4, 5, or 6 all other characters lose 1 life.

If a character is on the Crown of Command and there is another character present, at the beginning of his turn he must attack the other character instead of casting the Command Spell.


Czyli klasyczne zakończenie gry z rzucaniem Zaklęcia Rozkazu:

Danse Macabre:

Cytat:
* Whenever a character rolls on the Grim Reaper’s chart, he must subtract one from the result (to a minimum of 1).

If a character is on the Crown of Command and no other characters are present, he must send the Grim Reaper to visit any character in any Region.

If a character is on the Crown of Command and there is another character present, at the beginning of his turn he must attack the other character instead of sending the Grim Reaper to visit another character.


Czyli Taniec Śmierci:

Cytat:
* Za każdym razem, gdy Poszukiwacz bada Ponurego Żniwiarza, musi odjąc 1 oczko od wyniku (minimum 1).

Gdy Poszukiwacz znajduje się na Koronie Władzy i nie ma na niej innego Poszukiwacza, musi on wysyłać Ponurego Żniwiarza na innych Poszukiwaczy.

Gdy na Koronie Władzy znajduje się jakiś Poszukiwacz razem z innym Poszukiwaczem, na początku swej tury musi zaatakować innego Poszukiwacza, zamiast wysyłać Ponurego Żniwiarza na innego Poszukiwacza.


Oba Zakończenia Gry są typami zakrytych i odkrywanych dopiero po wejściu na KW. Gwiazdka przed umiejętnością oznacza, iż ma ona globalny efekt na wszystkich Poszukiwaczy, bez względu, gdzie ci się znajdują, odkąd karta leży odkryta na planszy.

Ściągnąć ich można z http://www.fantasyflightg...?eidm=29&esem=4

Kufir - Sro 04 Lis, 2009

Taki Taniec śmierci to mógłby zostać wcielany w życie zdecydowanie wcześniej, aniżeli dopiero po zdobyciu KW przez któregoś z graczy.
8janek8 - Sro 04 Lis, 2009

No to teraz potrzebna będzie koszulka karty w HD
Nemomon - Czw 05 Lis, 2009

W linku powyżej można także ściągnąć tyły.
Nemomon - Czw 05 Lis, 2009

Z okazji nowego newsa od FFG (powyżej), Jon także zrobił newsa na Talisman Island, dodatkowo dając kolejną z NPC (Bohater Niezależny) - Ice Queen, która podobne ma zasady jak Żniwiarz.

Source: http://www.talismanisland.com/

8janek8 - Czw 05 Lis, 2009

To sprawa koszulek załatwiona - FFG dodało je na swojej stronie.

Jeśli ktoś ma doświadczenie z "przeniesieniem" takich kart w formie wydrukowanej, mile widziana byłaby jakaś instrukcja jak najlepiej tego dokonać - jakiego użyć papieru, jak ustawić prawidłowo wielkość wydruku i sposób na to, żeby front i tył się ze sobą pokrywały - tak, żeby jak najlepiej pasowały do talii oryginalnych kart.

Nemomon - Czw 05 Lis, 2009

8janek8 napisał/a:
To sprawa koszulek załatwiona - FFG dodało je na swojej stronie.

Jeśli ktoś ma doświadczenie z "przeniesieniem" takich kart w formie wydrukowanej, mile widziana byłaby jakaś instrukcja jak najlepiej tego dokonać - jakiego użyć papieru, jak ustawić prawidłowo wielkość wydruku i sposób na to, żeby front i tył się ze sobą pokrywały - tak, żeby jak najlepiej pasowały do talii oryginalnych kart.


Na GG Ci napisałem dobrą radę ;) :) .

Nemomon - Czw 05 Lis, 2009

Na FFG znajduje się poprawiona wersja karty alternatywnego zakończenia Crown of Command, zamiast "he must attack the other character", teraz jest "he must encounter the other character". Karta jest dostępna tutaj:

http://www.fantasyflightg...-of-command.pdf

faj3r - Pią 26 Mar, 2010

nie mogę się doczekac, żeby w to zagrać :)
moonman - Pią 26 Mar, 2010

te alternatywne karty zakonczen to bonus w postaci pdf czy moze beda dodane w ktoryms z dodatkow?
Nemomon - Pią 26 Mar, 2010

Mam dzisiaj chyba chwilkę wolnego czasu, a od dwu dni (naprawdę, nawet poszukałem mojego pierwotnego ich tłumaczenia) nad nimi myślę, to może coś się z nimi ruszy. Podobnie może coś się ruszy z FAQiem (albo i nie, to większa inicjatywa na którą w tej konkretnej chwili średnio mamy czas).
Kufir - Nie 28 Mar, 2010

Mamy już prawie kwiecień więc, może jakąś konkretniejsza datę premiery Królowej Lodu :roll: Galakta może już podać ?
Arbaal - Nie 28 Mar, 2010

W środku marca(16) padło info że Królowa Lodziara będzie za 2/3 miechy. Czyli maj/czerwiec. Będąc realistą trzeba zdać sobie sprawę że poślizg musi być! Dlatego grać będziemy w polską wersję językową zapewne w sierpniu/wrześniu.
Freeasy - Sro 31 Mar, 2010

Wiosna, cieplejszy wieje wiatr, wiosna, wiosna w koło, zakwitły bzy ... :)

Jakby nie było wiosna trwa jakoś do 21 czerwa więc póki co jestem optymistą. Ptaszki ćwierkają, pączki kwitną, wszystko spod ziemi wyłazi...

D.W. - Wto 06 Kwi, 2010

Królowa Lodu pojawi się za OKOŁO 1,5 miesiąca. Jak będzie na statku, który już wypłynął to wtedy podam bardziej konkretny termin.
Transport to blisko 40 dni.

Libero - Wto 06 Kwi, 2010

Pozostaje trzymać kciuki żeby nie wpadli w ręce somalijskich piratów.
Arbaal - Wto 06 Kwi, 2010

Ja kupuje od razu jak będzie :lol:
Freeasy - Wto 06 Kwi, 2010

Proszę. Ledwo się święta skończyły, człowiek wkurzony rano wstawał, że znów do roboty trzeba iść a tu taki dobry news. Jak somalijscy piraci napadną na "nasz" statek to montuję legion ochotników co by im w końcu dać kuksańca :evil:
faj3r - Wto 06 Kwi, 2010

super :) czekam z niecierpliwością
D.W. - Pon 19 Kwi, 2010

Statek wypłynął ponoć. Należy do dzisiejszej daty dodać powiedzmy 40 dni i będzie przybliżony termin premiery Królowej Lodu.
Arbaal - Pon 19 Kwi, 2010

dodałem 40 dni i wyszło mi 27 maj :D Ja biorę na 100% jeden egzemplarz i każdy kolejny dodatek jaki wyjdzie do tej gry :)
Marcin.r - Sro 21 Kwi, 2010

A ja podzielam wypowiedz przedmówcy. :D
MorgotH - Pią 30 Kwi, 2010

Arbaal napisał/a:
dodałem 40 dni i wyszło mi 27 maj :D Ja biorę na 100% jeden egzemplarz i każdy kolejny dodatek jaki wyjdzie do tej gry :)


27 maja, kolego ;)

Libero - Czw 13 Maj, 2010

To już za 2 tygodnie, a na allegro cisza. Nie mogę się doczekać!
maxus32 - Czw 13 Maj, 2010
Temat postu: Już jest
No i mamy preorder na Królową Lodu. Premiera już 24.05.2010. No to czas zamawiać ;-)
Libero - Czw 13 Maj, 2010

Brawo! Nareszcie pogramy Ogrem i Nekromantą! :twisted:
Arbaal - Czw 13 Maj, 2010

Ja już mam pieniążki gotowe :D Nie tak długo chyba trzeba było czekać na ten dodatek :)
faj3r - Czw 13 Maj, 2010

zamówione :)
Kufir - Czw 13 Maj, 2010

Zamówione i zapłacone ;)
Freeasy - Czw 13 Maj, 2010

Zamówione i zapłacone :-)
Nemomon - Czw 13 Maj, 2010

Instrukcja do Królowej Lodu:

http://www.galakta.pl/pli..._instrukcja.pdf

maxus32 - Pią 14 Maj, 2010
Temat postu: Karty Alternatywnego Zakończenia
Może ktoś z Forumowiczy orientuje się apropo promocyjnych kart Alternatywnego Zakończenia: KORONA WŁADZY i TANIEC ŚMIERCI. Czy owe karty można "nabyć" jedynie poprzez druk tych kart ze strony Galakty, czy też będą one integralną częścią dodatku Królowa Lodu, bo się ociupinkę gubie w tej kwestii. Proszę o wyjaśnienia.
Nemomon - Pią 14 Maj, 2010

To są materiały dodatkowe, nie są i nie będą one uwzględnione w dodatku Królowa Lodu. Jedyny sposób, aby je posiadać, to tak jak już sam zauważyłeś, to ich wydrukowanie. Po więcej szczegółów zapraszam do tego tematu :) .
maxus32 - Sob 15 Maj, 2010
Temat postu: ....a to szkoda... ;-(
No to szkoda, bo jeśli chodzi o jakość wydruku tych kart to w domowych warunkach czy tez w drukarni "za rogiem" nie uzyskamy tego samego efektu co oryginał, bardzo szkoda. Miałem cichą nadzieje, że jak to było w wypadku wydania podstawki Talismana gdzie otrzymaliśmy dwie karty bonusowe (karty przygód) tak i w wypadku wydania Królowej Lodu otrzymamy te karty jako karty bonusowe, a tu taki ZONK....Wydaje mi się, że można bylo to inaczej "zorganizować", a tak jestem zaskoczeny takim rozwiązaniem.....Jestem niepocieszony.

ps. Mam tylko nadzieje, że "entego" dodatku nie otrzymamy w wersji "pdf" do WŁASNORĘCZNEGO WYDRUKU !. Bo mam wrażenie, że zmierza to w kierunku dodatków do gier komputerowych - chcesz taki dodatek mieć, to zapłać i sam sobie ściągnij na dysk. Co do płacenie to nie mam nic przeciw, jest to jasne, ale WŁASNORĘCZNY WYDRUK ! - MASAKRA !. W wypadku podstawki takie rozwiązanie było możliwe (dodano dwie oryginalnie wydrukowane karty bonusowe) , w wypadku dodatku już nie !..... nie rozumiem polityki !.
ps2. Czepiam się tego bo najzwyczajniej jestem...hmm...pedantem co do jakości mojej "gry z dzieciństwa" i chce mieć wszystko "perfect" !. Inaczej dawno drukowałbym dodatki autorskie a tak zostaje jedynie przy oryginałach- takie małe "zboczonko" ;-)

Nemomon - Sob 15 Maj, 2010

Eh.. Tamte dwie karty Przygód, o których piszesz, nigdy się nie pojawiły w wersji do ściągnięcia i własnego wydrukowania. One zawsze były realnymi kartami dodawanymi do gry. Te karty Alternatywnych Zakończeń z kolei nigdy się nie pojawiły jako oryginalne karty, ale zawsze istniały jedynie jako karty do ściągnięcia. Galakta tylko przetłumaczyła je.
maxus32 - Sob 15 Maj, 2010
Temat postu: Petycja ;-)
Zwracam się do wydawnictwa Galakta z petycją dotyczącą dodruku kart Alternatywnego Zakończenia: Korona Władzy i Taniec Śmierci. Życzyłbym sobie by dodruk tych kart miał miejsce wraz z wydaniem dodatku The Highland. Uważam to za dobry pomysł uatrakcyjniający wydanie kolejnego dużego dodatku.

ps. I wilk byłby syty a i owieczka cała ;-)
Proszę wydawnictwo o przemyślenie tego pomysłu.

8janek8 - Sob 15 Maj, 2010

Niestety, to raczej nie będzie możliwe.
maxus32 - Sob 15 Maj, 2010
Temat postu: :-(
No i dupa blada.....

Odebraliście mi nadzieje na ewenualny druk :-(

kowal85 - Sob 15 Maj, 2010

Zamówione i zapłacone :) hehe, teraz tylko czekać aż dojedzie do mnie poczta :D
revix - Pon 17 Maj, 2010

Ja nie muszę płacić :lol: tylko czekać na paczuszkę :P
Freeasy - Pon 17 Maj, 2010

Będzie możliwe, nie będzie możliwe - a tam.

I tak dołączam się do prośby maxusa

Libero - Pon 24 Maj, 2010

Dziś powinna odbyć się premiera Królowej Lodu. Czy nie ma opóźnień związanych z powodzią? Czy wszystko przebiega zgodnie z planem?

EDIT:
Właśnie otrzymałem nieoficjalne informacje, że premiera została przełożona na 27-maja, czyli na czwartek.

Arbaal - Pon 24 Maj, 2010

Dokładnie tak premiera w czwartek :) ale to było oczywiste już od dawien dawna :D
D.W. - Sro 26 Maj, 2010

Królowa Lodu dotarła na miejsce. Postaramy się jeszcze dzisiaj wysłać do jak największej ilości osób zamówione gry w przedsprzedaży. Jutro będziemy wysyłać towar do sklepów.
Arbaal - Sro 26 Maj, 2010

Czyli jak jutro wysyłacie do sklepów to kiedy gra będzie w Krakowskich sklepach? Jutro? w piątek?
Kufir - Czw 27 Maj, 2010

Gra dotarła dziś w południe, wydawca spisał się rewelacyjnie!
Dziękuje i pozdrawiam!

plast - Pią 28 Maj, 2010

U mnie tez byla w poludnie i juz nawet po pierwszej partyjce jestem. Zagralismy w alternatywne zakonczenie z 4 startowymi zadaniami czarownika i gralismy tylko nowymi postaciami. Ja bylem Skrzatem - po godzinie gry mialem 80% zlota dostepnego w grze :) , wylosowalem tez Zielarke, wiec co wyrzucenie 6 na ruch dostawalem 3 zlota + odzyskiwalem zycie jesli gdzies je po drodze stracilem. Liczylem na jakas Akademie czy cos, ale nie wypadla, wiec jedynie punkty losu sobie odkupowywalem. Ewidentnie postaci Skrzata brakuje miejsc gdzie by mozna zloto lepiej spozytkowac. Zlota Glupcow nie bylo ;) . Zadania Czarownika wykonalem po 30 min gry, ale nie moglem sie przebic na KW by wygrac gre, bo mimo bogactwa jakos nie moglem zdobyc sily/mocy, by przejsc TW. Ostatecznie jednak zgarnalem przedmioty innych poszukiwaczy zamienionych w ropuchy i to mi pomoglo wyjsc na prowadzenie, ktorego juz nie oddalem az do KW ;) .

Ogolnie dodatek fajny, moglby byc troche tanszy, bo to w sumie pare kartonikow i farby, no ale co tam, za przyjemnosci sie placi :) . Ilosc kart przygod z podstawka i trzema dodatkami jest juz naprawde spora i ledwo miesci sie w jednym pudelku, a srednio podczas gry wykorzystujemy 1/3-1/2 kart przygod, o ile nikt nie wchodzi do podziemi. Powtarzalnosc zatem jest dosyc niewielka przy dobrym przetasowaniu kart. Idea alternatywnych zakonczen jest swietna, fajnie, ze w "Gorach" (?) beda kolejne i szkoda ze do KL nie dolaczono kart z Dance Macabre i KW, ale nie mozna miec wszystkiego.

Duzy + dla Galakty za priorytetowa dostawe.

Aha, czy tylko mi sie wydaje czy tez rewers kart zaklec z KL jest w nieco jasniejszym kolorze niz pozostalych kart zaklec (z podstawki/Ż/Podziemi) ?

Nemomon - Pią 28 Maj, 2010

plast napisał/a:
Aha, czy tylko mi sie wydaje czy tez rewers kart zaklec z KL jest w nieco jasniejszym kolorze niz pozostalych kart zaklec (z podstawki/Ż/Podziemi) ?


Tak, słyszałem takie głosy. Z kolei karty Zaklęć z angielskiej wersji Frostmarch są ciemniejsze. Przynajmniej moje.

maxus32 - Pią 28 Maj, 2010
Temat postu: Braki !!!
Właśnie dziś otrzymałem dodatek królowa Lodu i.... no właśnie - zamiast trzech różnych kart Alternatywnych Zakończeń mam zdublowaną karte "Zadania Czarnoksiężnika" i niestety, ale nie wiem jaką kartą powinna być "ta trzecia" ?.
I drugie pytanie apropo czarów z tego dodatku, czy to jest standardowy zestaw czarów, bo cosik mi się zdaje że za dużo się tych czarów powtarza :
Zaklęcie Hydry x 1
Wyssanie Siły x 1
Wzmocnienie x2
Metamorfoza x 1
Fala Mózgowa x 2
Nadludzka Siła x 2
Czarny Lód x 1
Zropuchowaceni x 2
Ścieżka Przeznaczenia x 2
Kradzież czasu x 2
Zamrożenie x1
Naznaczony Chwałą x1
Unicestwienie x1
Magiczny Wir x1

ps a co do koszulek czarów z Królowej Lodu to sa odrobine jasniejsze, ale to ....pryszcz ;-)

Arbaal - Pią 28 Maj, 2010

Z moją Królową Lodów jest wszystko ok :D
Maxus32 mam dokładnie taką sama talie zaklęć jak Ty.
co do kart alternatywnego zakończenia:
- Zadania czarownika
- Korona i Berło
- Królowa Lodów

aro_kal - Pią 28 Maj, 2010

A jak dla mnie to bidny ten dodatek. Niewiele wnosi do rozgrywki. Kupę dodatkowych kart przygód, których teraz jest tak dużo, że nie da się wszystkich wykorzystać w trakcie gry, oczywiście dzięki temu mamy różnice między rozgrywkami. Pudełko z podstawki (jedyne z wypraską) nie jest w stanie pomieścić wszystkich kart. Rysunki nie są takie esencjonalne jak w poprzednich odsłonach.

Kupiłem bo chcę mieć kompletną tę grę, ale to jest takie wyciąganie pieniędzy ze strony FFG. Wolałbym by wydali np. pięć dużych dodatków z planszami i koniec. Dodatki karciane to lipa.

Arbaal - Pią 28 Maj, 2010

Jak będziecie narzekać to Galakta zrezygnuje z wydania całego TMiM i nikt nie będzie miał polskiego kompletu.
@Aro: weź pudełko z podziemi. Odwróć karton i masz w pizdu miejsca. Ja tak wszystko wożę.
Wiedziałem co będzie w dodatku, kupiłem, mam co chciałem i jestem happy. Jutro gram i czekam cierpliwie na Góry teraz.

Nemomon - Pią 28 Maj, 2010
Temat postu: Re: Braki !!!
maxus32 napisał/a:
Właśnie dziś otrzymałem dodatek królowa Lodu i.... no właśnie - zamiast trzech różnych kart Alternatywnych Zakończeń mam zdublowaną karte "Zadania Czarnoksiężnika" i niestety, ale nie wiem jaką kartą powinna być "ta trzecia" ?.


Skontaktuj się z Galaktą przez telefon. Numer, to (012) 425 57 87. Tam odbierze taka miła pani i przedstaw jej problem z kartami.

Co do Zaklęć, to zrobiłem update spisu kart - zawiera już spis kart z KL. Jest on tutaj: http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=1830

Kufir - Pią 28 Maj, 2010

Absolutnie się nie zgadzam. Dodatki karciane to genialna sprawa. Rozbudowują olbrzymi potencjał już istniejących dodatków, dlatego mam nadzieję iż kolejny dodatek karciany będzie zawierał nowe karty, Podziemi, Gór, Zaklęć, Poszukiwaczy, Reliktów i Skarbów.
Nemomon - Pią 28 Maj, 2010

Popieram Kufira, dodatki karciane mogą rozwinąć istniejące już pomysły. Co do samej Królowej Lodu, to poniekąd także ją lubię, sporo ciekawych kart się w nich pojawia oraz genialne Zaklęcia. Jak już kiedyś pisałem na GameKeeperze, Królową Lodu warto kupić choćby dla samych tych Zaklęć.
faj3r - Pią 28 Maj, 2010

popieram obu przedmówców.
dodatki karciane to fantastyczna sprawa i chętnie kupię kolejne. wnoszą nowy ogromny potencjał do gry.

INTEROUTLET - Sob 29 Maj, 2010

też już mam dodatek faktycznie zaklęcie bardzo ciekawe jedyny minus to brak jakiś wartościowych nowych przyjaciół
Kufir - Nie 30 Maj, 2010

A Zielarka? Ona jest genialna!
INTEROUTLET - Nie 30 Maj, 2010

nie mówię że nie nie ma fajnych tylko że mało
Dremil - Pon 31 Maj, 2010

Zagrałem z dodatkiem w koncu! :) jestem bardzo zadowolony. Walka z Krolowa Lodu(a) jest dobrym urozmaiceniem, ze względu na to ze ma 4życia. Gram na zasadach ze po pokonaniu Królowej postać zdobywa Korone władzy i na podstawowych zasadach i musi rzucać kością za zaklęcie rozkazu.
Zagrałem Nekromanta :) po godzinie miałem armie 10przyjaciół, dużo kart duchów jest w tym dodatku. Przeleciałem przez podziemie, pokonałem Pana Ciemności bez rzucania kościa, dodałem tylu przyjaciół duchów do walki żeby miec róznice 8pkt od jego max dmg. Bez talizmanu znalazłem się na Koronie Wladzy, pokonalem Królową i 3 zaklęcia rozkazu wykończyły wszystkich :) Czekam na Góry! Polecam postać NEKROMANTY! :) aha i zaklęcie Hydry ;)

Nemomon - Pon 31 Maj, 2010

Ano, Zaklęcie Hydry jest jednym z najlepszych zaprezentowanych do tej pory Zaklęć. Z drugiej strony jest ono również o wiele bardziej zabugowane niźli powinno. No, coś za coś :) Polecam się zapoznać z moim tribute do Hydry Zaklęciem:


j13 - Pon 31 Maj, 2010

aro_kal napisał/a:
A jak dla mnie to bidny ten dodatek. Niewiele wnosi do rozgrywki. Kupę dodatkowych kart przygód, których teraz jest tak dużo, że nie da się wszystkich wykorzystać w trakcie gry, oczywiście dzięki temu mamy różnice między rozgrywkami. Pudełko z podstawki (jedyne z wypraską) nie jest w stanie pomieścić wszystkich kart. Rysunki nie są takie esencjonalne jak w poprzednich odsłonach.

Kupiłem bo chcę mieć kompletną tę grę, ale to jest takie wyciąganie pieniędzy ze strony FFG. Wolałbym by wydali np. pięć dużych dodatków z planszami i koniec. Dodatki karciane to lipa.

A tu się nie zgodzę. Ja po stokroć wolę dodatki karciane, gdyż dają nam o wiele większą możliwość niepowtarzalności rozgrywki, zwłaszcza, że mając tylko podstawkę i Żniwiarza, grając w pięć osób (raz zdarzyło mi się w siedem!) raczej nie przekraczam połowy talii kart przygód, talii czarów zazwyczaj nie potrzeba ponownie przetasowywać. Z kartami z Królowej mój zestaw będzie już bliski ideałowi :wink: ***
Dodam tylko, iż nie kupiłem Podziemi i jakoś się na to na razie nie zanosi, Gór pewnie też tak szybko nie kupię. Z dwóch powodów: naprawdę już teraz mam problem żeby ogarnąć tyle miejsca na stole żeby pomieścić główną planszę i wszelakie karty każdego z graczy (a grywam rotacyjnie w czterech miejscówkach), a jestem w takim wieku, że nie jest dla mnie frajdą siedzenie w niewygodnej pozycji na podłodze, obłożony dookoła planszami. Po drugie, jak już napisałem wyżej, kart przygód jest tyle, że każda rozgrywka (oczywiście po odpowiednim przetasowaniu) jest unikalna, do tego zazwyczaj gra się innymi postaciami co również zmienia sposób rozgrywki. Jedyne czego żałuję z dodatków planszowych to nowych postaci i nowych czarów (bo karty przygody z tych dodatków odnoszą się, jeśli się nie mylę, do obszaru zawartego na dodatkowej planszy). I zapewne dla tych "bonusów" kiedyś, jak będę miał "luźną" stówkę to i Podziemia kupię :wink:

*** Do ideału brakuje jeszcze zdecydowanie większej możliwości wydania złota na ciekawy ekwipunek.

Kufir - Pon 31 Maj, 2010

No właśnie ja wiem że na pewno z wszystkimi dodatkami planszowymi grać nie będę, no chyba że naprawdę będą rewelacyjne ale nie sądzę. Ale dla samych Zaklęć i Poszukiwaczy kupić trzeba :) Jeśli już kupować to mieć wszystko.
wookash966 - Pon 31 Maj, 2010

Kufir napisał/a:
No właśnie ja wiem że na pewno z wszystkimi dodatkami planszowymi grać nie będę, no chyba że naprawdę będą rewelacyjne ale nie sądzę. Ale dla samych Zaklęć i Poszukiwaczy kupić trzeba :) Jeśli już kupować to mieć wszystko.


ot, takie hobby :D

mrsin - Wto 01 Cze, 2010

Dodatki karciane są jak najbardziej ok ( przedmówcy doskonale wyargumentowali dlaczego ) ale jednak oczko wyżej cenie te planszowe. Dzięki nim świat Talismanu staje się większy, bardziej barwny i intrygujący. Częstokroć łapie się na tym, iż gram w dużej mierze dla czystego włóczęgostwa zaś sam cel gry jest mało istotny.

Królowa Lodu - zdecydowanie lepszy dodatek od Żniwiarza, niezłe nowe postacie, wyśmienite zaklęcia, kilka podłych kart przygód i alternatywne zakończenia. Poproszę o więcej dodatków na takim poziomie :)

maxus32 - Wto 01 Cze, 2010
Temat postu: ...co jeszcze....
Mini dodatki to jest to, choć dobrym pomysłem jest też coś w mroczniejszych klimatach jak wspominany parę postów wyżej Cmentarz. Mimo iż ta edycja Talismana "czerpie garściami" z trzeciej edycji, to coś innego byłoby miłą niespodzianką. A mroczniejsze klimaty to jest to co tygryski lubią najbardziej :lol: .

ps. Apropo mojego braku jaki wkradł się do zawartości dodatku Królowa Lodu to reakcja DW była jak najbardziej godna pochwały co też czynię. Brakująca Karta Alternatywnych Zakończeń właśnie do mnie "leci".
DW - chylę czoła za profesjonalne rozwiązanie problemu i dziękuje :D .

Libero - Czw 03 Cze, 2010
Temat postu: Re: Braki !!!
Nemomon napisał/a:
maxus32 napisał/a:
Właśnie dziś otrzymałem dodatek królowa Lodu i.... no właśnie - zamiast trzech różnych kart Alternatywnych Zakończeń mam zdublowaną karte "Zadania Czarnoksiężnika" i niestety, ale nie wiem jaką kartą powinna być "ta trzecia" ?.


Skontaktuj się z Galaktą przez telefon. Numer, to (012) 425 57 87. Tam odbierze taka miła pani i przedstaw jej problem z kartami.

Ja niestety też będę musiał skontaktować się z miłą panią. W pudełku zamiast figurki Nekromanty mam drugą figurkę Czarownika...

Chyba za bardzo się śpieszyli, a teraz ja mam kłopot. Tak bardzo czekałem na tę postać... :cry:

Sxk - Wto 20 Lip, 2010

Hej mam pytanie:
Po tym jak nieco zawiodłem się kupując "Podziemia", wstrzymałem się z zakupem "Królowej Lodu" więc pytam. Opłaca się kupować ten dodatek? Fajny? Zmienia rozgrywkę, wzbogaca?
Pozdrawiam

Nemomon - Wto 20 Lip, 2010

Powtórzę się, ale powiem to raz jeszcze. Dla samych kart Zaklęć opłaca się go kupić. Reszta, to miły dodatek, ale Zaklęcia z dodatku są "muszę mieć".
Arbaal - Wto 20 Lip, 2010

imo warto kupić :) ja wykorzystuje dodatek w pełni. najlepsze są alternatywne zakończenia a moim ulubionym jest jak na razie zadania czarownika.
Są też nowe ciekawe potwory takie jak bazyliszek albo yeti albo ... zapomniałem jednej nazwy ptaka na S :D no i zaklęcia są spoko bo można kogoś w żabę zamienić :)

fafon - Sob 31 Lip, 2010

Czy tyły Waszych kart z Królowej Lodu też są trochę jaśniejsze niż w pozostałych kartach?
PiotrM - Nie 01 Sie, 2010

Tak delikatnie przynajmniej jesli chodzi o czary
MorgotH - Pią 20 Sie, 2010

Nemomon napisał/a:
Powtórzę się, ale powiem to raz jeszcze. Dla samych kart Zaklęć opłaca się go kupić. Reszta, to miły dodatek, ale Zaklęcia z dodatku są "muszę mieć".


zaklęcia są zdecydowanie przepakowane i niezbalansowane
dodatek warto kupić bo są bohatyry nowe ;)

Nemomon - Pią 20 Sie, 2010

Co kto lubi ;)

Wiadomym jest, jak ktoś, pobieżnie nawet, zna moje dodatki, że ja z TMiMa zrobiłbym grę strategiczną, więc dla mnie Zaklęcie Hydry (zmodyfikowane, że działa ma każde Zaklęcie, nie tylko na te, które się rzuca na Poszukiwacza) jest najlepszym Zaklęciem ever, bo daje nieograniczone pole manewru i raz rzucone decyduje o tym, kto wygra. O ile ktoś wyczuje moment, kiedy należy go rzucić.

A późniejszych ewentualnych interpretacji działania tego Zaklęcia także się nie boję, bo to nie jest zbyt wielki problem. Wystarczy określić jakąś stałą i wedle niej wykonywać kolejne efekty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group