|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Interpretacja kart
Likaon23 - Sro 11 Sie, 2010 Temat postu: Interpretacja kart Jak rozumiecie kartę:
Wsparcie, neutral, "Wykopalisko Spaczenia", 116
"Twoje jednostki pojawiają się w tej strefie spaczone".
Sh' EGzor - Sro 11 Sie, 2010
Chyba normalnie ,zagrywasz karte w daną strefę już obróconą o 90 stopni i taka jednostka nie może się bronić ani atakować.
Likaon23 - Sro 11 Sie, 2010
No właśnie dla mnie to jasne nie jest. Interpretacja może też być tak, że wszystkie moje jednostki w grze pojawiają się spaczone w tej strefie, czyli zostają przeniesione.
Carnage - Sro 11 Sie, 2010
Interpretacja podana przez kolegę Sh' EGzor jest prawidłowa. Jednostki zagrane w strefę w której leży ta karta wchodzą do gry spaczone.
Likaon23 - Sro 11 Sie, 2010
Jaki jest sens takiej karty wobec tego? Po cholerę paczyć swoje własne jednostki?
Sh' EGzor - Sro 11 Sie, 2010
Jak na razie to opłaca się to z tą krwawą demonką z chaosu. Moze to sie zacznie opłacać jak wejdą szczury albo inne karty.
Likaon23 - Sro 11 Sie, 2010
ok thx. Ale dalej uważam, że opis karty jest zbyt lakoniczny.
Carnage - Sro 11 Sie, 2010
Likaon23 napisał/a: | Jaki jest sens takiej karty wobec tego? Po cholerę paczyć swoje własne jednostki? |
Trochę dziwne pytanie... Jest to jedna z najczęściej występujących w prawie każdej talii kart w grze.Znakomita karta. Jej koszt to zero a daje jeden młotek. Wrzucasz ją do Quest zone'a lub Kingdoma (tam jednostki rzadziej się kładzioe a nawet jeśli to i tak nimi nie atakujesz więc mogą wejść spaczone.
P.S: sory za zwroty po angielsku ale przywykłem dop nich jako że gram od paru miesięcy w angielską wersję a polskiej jeszcze nie posiadam.
Likaon23 - Sro 11 Sie, 2010
Mam małe doświadczenie z karciankami
Dzieki za odpowiedź.
Sh' EGzor - Sro 11 Sie, 2010
Pytanie odnośnie Krwiopijca: żadne obrażenia na stole nie mogą być anulowane czy tylko te zadane przez krwiopijca? anulowane czyli np odporności się nie liczą?
0NCK0 - Sro 11 Sie, 2010
żadne obrażenia nie mogą być anulowane
Sh' EGzor - Czw 12 Sie, 2010
Może mi ktoś wyjaśnić jak działają Kapłani Wojownicy z Imperium?
Yachu85 - Czw 12 Sie, 2010
Z nimi jest tak, że pierwszy punkt obrażeń zadawany tej jednostce w danej turze przekierować należy na inną jednostkę znajdującą się na czyimkolwiek polu bitwy. Należy zwrócić uwagę na to, że:
1) Nie chodzi tu o samą bitwę (faza pola bitwy), ale całą turę. Oznacza to, że obrażenie otrzymane od tej karty:
http://deckbox.org/whi/Nurgle%20Sorceror
też ulegają przekierowaniu.
2) Przekierować można pierwszy punkt obrażeń w każdej turze, nie tylko we własnej.
3) Jeśli nie ma na kogo przekierować, to obrażenie to wchodzi w Kapłanów Wojowników.
4) Efekt ten jest wymuszony, co oznacza że może zaistnieć konieczność przekierowania tego punktu obrażeń na własną jednostkę.
pendrol - Czw 12 Sie, 2010
witam
1. Karta "forteca niczyja". Czy "podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej stolicy" oznacza, że również podczas tury przeciwnika?
2. Czy efekty wymuszone mogą być również trwałe? Przykład: karta wsparcia "Spaczeń" - "Na początku twojej tury każdy z graczy musi spaczyć..." Czy to oznacza, że w każdej mojej turze, czy tylko w turze, w której karta weszła do gry?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ravandil - Czw 12 Sie, 2010
1. Twojej tury
2. Na początku każdej twojej tury
pendrol - Czw 12 Sie, 2010
W takim razie jaka jest różnica pomiędzy "twoją turą" a "każdą turą"
Likaon23 - Czw 12 Sie, 2010
pendrol napisał/a: | witam
1. Karta "forteca niczyja". Czy "podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej stolicy" oznacza, że również podczas tury przeciwnika?
2. Czy efekty wymuszone mogą być również trwałe? Przykład: karta wsparcia "Spaczeń" - "Na początku twojej tury każdy z graczy musi spaczyć..." Czy to oznacza, że w każdej mojej turze, czy tylko w turze, w której karta weszła do gry?
Z góry dziękuję za podpowiedzi. |
1. Podczas każdej tury, czyli również przeciwnika
2. Na początku każdej tury oczywiście.
pan_satyros - Czw 12 Sie, 2010
Likaon23 jesteś pewien że 1 to poprawna interp ? Ta karta byla by wtedy dość przegięta..
Yachu85 - Czw 12 Sie, 2010
Ja uważam tak jak Likaon23. Forteca niczyja anuluje 1 obrażenie w każdej turze, a nie tylko własnej. Zastanówmy się przede wszystkim nad tym, że ona ma chronić przede wszystkim przed atakami wroga (jak to forteca ). A kiedy wróg atakuje, to jest to JEGO tura, a nie nasza. Jaki byłby sens budowania fortec, które chronią tylko kiedy sami atakujemy (czyli w naszej turze), zaś gdy ktoś atakuje nas są nieprzydatne
DaRealOdi - Czw 12 Sie, 2010
Forteca niczyja działa jak 'odporność' u krasnoludów, tyle że na stolicę.
Tzn pierwsze obrażenie przydzielone stolicy w turze przeciwnika jest anulowane i nie zostaje zadane. Karta ta 'NIE LECZY' stolicy z już zadanych jej obrażeń. Taką 'leczniczą' karte mają w swojej talii krasnoludy - porównajcie tekst na obu kartach (różni się mocno) i sprawa rozwiązana
pan_satyros - Czw 12 Sie, 2010
Teraz to ma sens
Likaon23 - Czw 12 Sie, 2010
DaRealOdi napisał/a: | Forteca niczyja działa jak 'odporność' u krasnoludów, tyle że na stolicę.
Tzn pierwsze obrażenie przydzielone stolicy w turze przeciwnika jest anulowane i nie zostaje zadane. Karta ta 'NIE LECZY' stolicy z już zadanych jej obrażeń. Taką 'leczniczą' karte mają w swojej talii krasnoludy - porównajcie tekst na obu kartach (różni się mocno) i sprawa rozwiązana |
No tak, ale nie tylko w turze przeciwnika działa Chroni też przed np. taktyką zagraną na stolicę w naszej turze. Przynajmniej ja tak rozumiem. Na karcie jest napisane "..W KAŻDEJ turze"
Ajgor - Czw 12 Sie, 2010
Ledwie Człowiek przebrnie przez zasady gry, to zaraz potrzebuje instrukcję do kart i kilka FAQ.
Jak to interpretować, jeśli na karcie jest napisane "Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej Stolicy" To może na karcie jest błąd, może powinno być "Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie przydzielone twojej Stolicy", albo "Zawsze kiedy przeciwnik przydzieli obrażenia twojej Stolicy anuluj 1"
Przyznam się że od otrzymania gry, cały czas czytam i czytam, ale się nie poddam! Będę czytał dalej.
Zaczynam się bać tej gry, a tak mi się karty podobają.
Pajhi - Czw 12 Sie, 2010
Ajgor napisał/a: | Ledwie Człowiek przebrnie przez zasady gry, to zaraz potrzebuje instrukcję do kart i kilka FAQ.
Jak to interpretować, jeśli na karcie jest napisane "Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej Stolicy" To może na karcie jest błąd, może powinno być "Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie przydzielone twojej Stolicy", albo "Zawsze kiedy przeciwnik przydzieli obrażenia twojej Stolicy anuluj 1"
Przyznam się że od otrzymania gry, cały czas czytam i czytam, ale się nie poddam! Będę czytał dalej.
Zaczynam się bać tej gry, a tak mi się karty podobają. |
ANG-"Cancel 1 damage to your capital each tur'
PL-"Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej Stolicy"
Nie bardzo wiem o co wam chodzi z TĄ interpretacja karty.Po prostu zamiast otrzymać(przykład)5obrażeń dostajesz z TĄ kartą 4.W SWOJEJ turze raczej nie zadajesz sobie OBRAŻEŃ,choć mogą być wyjątki jak np:"Spaczeniowy Meteoryt" i inne.Jak ktoś nie będzie wiedział o co chodzi to z chęcią wyjaśnię
Tak na koniec w przyszłości FFG planuje zrobić zasady do gry w kilka osób dlatego nieraz są napisane teksty tak a nie inaczej
Ajgor - Pią 13 Sie, 2010
To chyba trzeba napisać że słowo klucz na karcie, to "anuluj". Co ma nam dać do zrozumienia, że taka sytuacja jak anulowanie zachodzi w kroku 5 fazy 4. (czyli anulowanie, to nie usunięcie żetonu obrażeń ze Stolicy) Widzisz Pajhi, masz odpowiednio "spaczony" umysł i dla Ciebie to proste.
Pajhi - Pią 13 Sie, 2010
Ajgor napisał/a: | To chyba trzeba napisać że słowo klucz na karcie, to "anuluj". Co ma nam dać do zrozumienia, że taka sytuacja jak anulowanie zachodzi w kroku 5 fazy 4. Widzisz Pajhi, masz odpowiednio "spaczony" umysł i dla Ciebie to proste. |
Chyba tak bo najlepiej gra mi się CHAOSEM i w tej nacji czuje sie najlepiej
Likaon23 - Pią 13 Sie, 2010
Ajgor napisał/a: | To chyba trzeba napisać że słowo klucz na karcie, to "anuluj". Co ma nam dać do zrozumienia, że taka sytuacja jak anulowanie zachodzi w kroku 5 fazy 4. (czyli anulowanie, to nie usunięcie żetonu obrażeń ze Stolicy) Widzisz Pajhi, masz odpowiednio "spaczony" umysł i dla Ciebie to proste. |
Nie ma słowa klucza "anuluj". Jest "odporność" ale dotyczy tylko jednostki (logiczne).
Jak dla mnie interpretacja jest jasna.
"podczas każdej tury..." -czyli mojej lub przeciwnika (w dowolnej fazie!).
"...anuluj 1 obrażenie swojej stolicy" -anuluj jedno z zadanych obrażeń twojej stolicy (czyli jak wróg zada 3 obrażenia to w stolicę wchodzą 2, jak sam zadasz sobie 4 to w stolicę wchodzą 3 )
Ja naprawdę nie widzę problemu z tą kartą.
pan_satyros - Pią 13 Sie, 2010
Cytuję zapytanie 'Styku' z forum gry-planszowe.pl
"Parę pytań:
Kowal Run: Wydaj dwa żetony, aby do końca tej tury wybrana jednostka zyskała TOPÓR.
I teraz tak zaczyna się moja tura. mam jeszcze 6 surowców niewykorzystanych. wydaje je na powiększenie toporów kowala run. Dodatkowo dobieram w fazie królestwa 8 żetonów surowców i zwiększam topory kowala run o kolejne 4. Dzięki temu kowal run dostał +7 toporów. dobieram zatem dzięki niemu +8 kart w fazie misji?
Król Kazador: przeciwnik wypełnił misję Chwalebna Śmierć. Może zniszczyć do dwóch wybranych jednostek. Czy może zniszczyć mojego atakującego Króla Kazadora jeżeli posiada 3 żetony zasobów na karcie misji? Czy potrzebuje na karcie misji 6 żetonów? Czy nie może zniszczyć wcale?
Załoga Głazocisku: Rozumiem, że przeciwnik sam wybiera jaką jednostkę poświęca?
Nocne Gobliny: Natomiast tutaj ja wskazuję co niszczę przeciwnikowi?
Oderżnijta ich łby!: Rozumiem, że mogę rozwinięcie przeciwnika obrócić? I jeżeli zagrałem tę akcję na koniec tury przeciwnika to karta jest automatycznie anihilowana?
Totem Goroka: rozumiem, że opis dotyczy tylko i wyłącznie jednostek kontrolowanych przeze mnie?
Głazocisk: Czy jak mam dwa Głazociski to mogę z obu skorzystać w danej turze?
Z góry dzięki za pomoc "
Cogito - Pią 13 Sie, 2010
Kowal Run: wszystko poprawnie opisales
Krol Kazador - w tej sytuacji, by przeciwnik mogl wybrac krola jako cel, musi doplacic 3 - ale nie beczulki z kary questa (bo 1 z 2 nie ma nic wspolnego) a normalne beczulki zgromadzonych zasobow
Załoga glazocisku: tak
Nocne gobliny - Ty wybierasz - przeciwnikowi lub sobie
Oderznijta : tak jak jest napisane na karcie, tak
Totem - tylko Twoje jednostki sa w Twojej strefie..
Glozocisk - jesli to jest katapulta do poswiecania jednostek (nie kojarze nazwy) to tak
bogas - Pią 13 Sie, 2010
pan_satyros napisał/a: | Cytuję zapytanie 'Styku' z forum gry-planszowe.pl
"Parę pytań:
Kowal Run: Wydaj dwa żetony, aby do końca tej tury wybrana jednostka zyskała TOPÓR.
I teraz tak zaczyna się moja tura. mam jeszcze 6 surowców niewykorzystanych. wydaje je na powiększenie toporów kowala run. Dodatkowo dobieram w fazie królestwa 8 żetonów surowców i zwiększam topory kowala run o kolejne 4. Dzięki temu kowal run dostał +7 toporów. dobieram zatem dzięki niemu +8 kart w fazie misji? |
cogito napisał/a: | Kowal Run: wszystko poprawnie opisales |
Jak to możliwe skoro te 6 żetonów surowców na początku tury należy odrzucić?
odmu - Pią 13 Sie, 2010
z FAQ
Cytat: | Phase 0. Beginning of
the Turn.
Actions may be taken by either player.
Phase 1. Kingdom Phase
Active player resets all unspent
resources to resource pool. |
tlumaczenie
Faza 0 Początek tury.
Gracze mogą podejmować akcje
Faza 1 Faza królestwa
Gracze resetują (odrzucają) swoje nieużyte surowce.
bogas - Pią 13 Sie, 2010
odmu napisał/a: | z FAQ
Cytat: | Phase 0. Beginning of
the Turn.
Actions may be taken by either player.
Phase 1. Kingdom Phase
Active player resets all unspent
resources to resource pool. |
tlumaczenie
Faza 0 Początek tury.
Gracze mogą podejmować akcje
Faza 1 Faza królestwa
Gracze resetują (odrzucają) swoje nieużyte surowce. |
Super Wszystko jasne. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.
Styku - Pią 13 Sie, 2010
Cogito napisał/a: | Glozocisk - jesli to jest katapulta do poswiecania jednostek (nie kojarze nazwy) to tak |
Chodzi mi o to, że na karcie jest napisane tylko raz na turę. Ale chodzi, że te zdolność wolno użyć raz na turę ogólnie? Czy może raz na turę na kartę? Znaczy jak mam 3 karty raz na turę w grze takie same to mogę zdolności użyć 3 razy w turze?
Carnage - Pią 13 Sie, 2010
Tak - jak masz trzy takie karty w grze to możesz trzy razy użyć tej zdolności
Ajgor - Pią 13 Sie, 2010
Likaon23 napisał/a: | Ajgor napisał/a: | To chyba trzeba napisać że słowo klucz na karcie, to "anuluj". Co ma nam dać do zrozumienia, że taka sytuacja jak anulowanie zachodzi w kroku 5 fazy 4. (czyli anulowanie, to nie usunięcie żetonu obrażeń ze Stolicy) Widzisz Pajhi, masz odpowiednio "spaczony" umysł i dla Ciebie to proste. |
Nie ma słowa klucza "anuluj". Jest "odporność" ale dotyczy tylko jednostki (logiczne).
Jak dla mnie interpretacja jest jasna.
"podczas każdej tury..." -czyli mojej lub przeciwnika (w dowolnej fazie!).
"...anuluj 1 obrażenie swojej stolicy" -anuluj jedno z zadanych obrażeń twojej stolicy (czyli jak wróg zada 3 obrażenia to w stolicę wchodzą 2, jak sam zadasz sobie 4 to w stolicę wchodzą 3 )
Ja naprawdę nie widzę problemu z tą kartą. |
Tak tak, wiem że nie ma takiego słowa kluczowego "anuluj". Miałem na myśli pewien tok rozumowania związany z interpretacją treści na kartach. Tekst to tylko jedno zdanie, ale muszę z niego wywnioskować że "anuluj" to nie leczenie Stolicy. Trzeba nauczyć się takiego rozumowania, zobacz o co pyta Kolega wyżej. (raz na turę, ale jak ma 3 karty z daną zdolnością, to jak?) Można powiedzieć że "raz na turę" to raz i basta, albo raz na turę (w sumie 3) bo zdolności z kart działają osobno. Dla osób nie znających tematu, to jest problem. Jakoś musimy się podszkolić.
Likaon23 - Pią 13 Sie, 2010
Styku napisał/a: | Cogito napisał/a: | Glozocisk - jesli to jest katapulta do poswiecania jednostek (nie kojarze nazwy) to tak |
Chodzi mi o to, że na karcie jest napisane tylko raz na turę. Ale chodzi, że te zdolność wolno użyć raz na turę ogólnie? Czy może raz na turę na kartę? Znaczy jak mam 3 karty raz na turę w grze takie same to mogę zdolności użyć 3 razy w turze? |
Tak jak napisał Ci Carnage.
Na karcie nie ma słowa klucza "OGRANICZENIE", więc możesz zagrać dowolną ilość tych kart na turę. "Raz na turę" w tym przypadku dotyczy konkretnie tego egzemplarza karty.
Slautar - Pią 13 Sie, 2010 Temat postu: KRWIOPIJEC Witam!
Jak mam interpretować opis:
"Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie".
Czy to oznacza, że jeżeli na początku mojej tury mam tylko Krwiopijca w tej strefie to muszę GO poświęcić?
wookash966 - Pią 13 Sie, 2010
Jak mam rozumieć kartę taktyka Krasnoludów "Mistrzowska runa złośliwości" nr 21
"Akcja: Każda jednostka zadaje sobie obrażenia równe swojej sile."
Pytanie tylko czy wszystkie jednostki w stolicy przeciwnika czy mojej czy w danej strefie gdzie się ją zagra? Jeśli mojej to jaki jest sens zagrania tej karty?
I jeszcze kolejna zagwozdka - Chaos, wsparcie, Chmura much, nr 93 - " Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki. Na początku swojej tury możesz zadać 1 nieanulowane obrażenie jednostce, do której dołączono tę kartę, oraz innej wybranej jednostce"
Rozumiem, że jeśli nie chcę aby moja atakowana jednostka zginęła to jedno obrażenie z niej mogę przenieść na inną jednostkę na której te muchy są zagrane i dodatkowo zadać 1 obrażenie jednostce przeciwnika?
Slautar - Pią 13 Sie, 2010
Salve Wookash966!
Co do runy.
Myślę, że chodzi o wszystkie jednostki w grze. Faktycznie bolesne, jednak ma sens gdy suma Twoich strat będzie mniejsza (lub znacznie mniejsza) od sumy strat przeciwnika.
Co do "Chmury much".
To wsparcie nie chroni Twojej jednostki.
Działa raczej jak złożenie ofiary. Ranisz swoją jednostkę (tylko tą z dołączonym wsparciem "Chmura much") i dzięki temu możesz również zadać obrażenie dowolnej wskazanej przez Ciebie innej jednostce.
P.S.
Gram od niedawna więc poprawcie mnie proszę jeżeli się mylę.
Chaber - Pią 13 Sie, 2010 Temat postu: Re: KRWIOPIJEC
Slautar napisał/a: | Witam!
Jak mam interpretować opis:
"Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie".
Czy to oznacza, że jeżeli na początku mojej tury mam tylko Krwiopijca w tej strefie to muszę GO poświęcić? |
Tak bo: jesteś jednym z "każdych" graczy i musisz poświęcić jednostkę na odpowiadającej strefie czyli w szczególności Krwiopijcę.
Pozdrawiam
Piter
Chaber - Pią 13 Sie, 2010
Slautar napisał/a: | Salve Wookash966!
Co do runy.
Myślę, że chodzi o wszystkie jednostki w grze. Faktycznie bolesne, jednak ma sens gdy suma Twoich strat będzie mniejsza (lub znacznie mniejsza) od sumy strat przeciwnika.
Co do "Chmury much".
To wsparcie nie chroni Twojej jednostki.
Działa raczej jak złożenie ofiary. Ranisz swoją jednostkę (tylko tą z dołączonym wsparciem "Chmura much") i dzięki temu możesz również zadać obrażenie dowolnej wskazanej przez Ciebie innej jednostce.
P.S.
Gram od niedawna więc poprawcie mnie proszę jeżeli się mylę. |
Dokładnie o to chodzi w obu kartach, dodam tylko że ta runa jest taka krasnoludzka bo krasnale mają zazwyczaj więcej hp niż młotków i antyorkowa gdzie zazwyczaj jest nawprostprzeciwnie.
Pozdrawiam
Piter
wookash966 - Pią 13 Sie, 2010
Slautar dzięki za wyjaśnienie! Jestem po pierwszej dziewiczej partii i jakoś tak na świeżo nie mogłem ogarnąć tych kart
Slautar - Pią 13 Sie, 2010
wookash966 napisał/a: | Slautar dzięki za wyjaśnienie! Jestem po pierwszej dziewiczej partii i jakoś tak na świeżo nie mogłem ogarnąć tych kart |
Ja gram od dwóch dni i też się jeszcze trochę gubię
Slautar - Pią 13 Sie, 2010 Temat postu: Dzięks Dzięki Chaber za błyskawiczną odpowiedź.
Pozdrawiam
whiteface - Sob 14 Sie, 2010
Witam wszystkich "inwazyjnych"
Mam pytanie odnośnie karty core 92 "Krwiopijec"
Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie.
Pytanie:
Czy jeżeli w w danej strefie zostanie tylko "krwiopijec" to na początku mojej tury ginie ?
pan_satyros - Sob 14 Sie, 2010
Już bez przesady, odpowiedź masz 5 postów wyżej ...
Slautar - Sob 14 Sie, 2010
whiteface napisał/a: | Witam wszystkich "inwazyjnych"
Mam pytanie odnośnie karty core 92 "Krwiopijec"
Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie.
Pytanie:
Czy jeżeli w w danej strefie zostanie tylko "krwiopijec" to na początku mojej tury ginie ? |
TAK, ginie.
P.S.
Zadałem to samo pytanie kilka postów wcześniej
whiteface - Nie 15 Sie, 2010
oj... oj... Mimo wszystko dziękuje...
Roteye - Sro 18 Sie, 2010
Witam wszystkich!
Ja mam pytanie odnośnie kart w których mowa o obrażeniach niebezpośrednich.
Jedną z takich kart jest "Posłańcy Nocy - Akcja: Spacz tę jednostkę, aby zadać niebezpośrednie obrażenia równe jej sile wybranemu przeciwnikowi (gracze sami przydzielają otrzymane niebezpośrednie obrażenia)"
Z tego co pamietam to jeszcze w tali z core setu są jakieś jednostki które zadają obrażenia niebezpośrednie, ale niestety nie mam ich teraz pod ręką.
Generalnie moje pytanie brzmi jak mam rozumieć te niebezpośrednie obrażenia? Chodzi o to że żetony obrażeń stawiam koło karty a nie na niej? czy chodzi o to że zadaje obrażenia całej grupie jednostek w danej strefie?
Ravandil - Sro 18 Sie, 2010
Niebezpośrednie obrażenia gracz atakowany przydziela sam sobie według uznania
Roteye - Sro 18 Sie, 2010
Ravandil napisał/a: | Niebezpośrednie obrażenia gracz atakowany przydziela sam sobie według uznania |
Już rozumiem dziękuje za odpowiedź.
sirafin - Sro 18 Sie, 2010
Jako że zarówno mnie, jak i moim współgraczom brak obycia z karciankami, to niektóre rzeczy nie są dla nas intuicyjne i wywołują niewielką konsternację i wątpliwości. Po przestudiowaniu instrukcji, pierwszej rozgrywce i przejrzeniu kart z podstawki, okazało się, że czasami "wydaje się nam, że niby rozumiemy, ale nie jesteśmy do końca przekonani czy rozumiemy dobrze"
Tak więc prosimy o kilka odpowiedzi, rozwianie wątpliwości odnośnie niektórych "haczyków" i poprawienie jeśli gdzieś zapędziliśmy się w nadinterpretację.
INSTRUKCJA
PRZYDZIELANIE OBRAŻEŃ
By przydzielić obrażenia stolicy, trzeba najpierw przydzielić obrońcom ilość obrażeń konieczną do ich zniszczenia.
Pytanie: Obrońca ma 3 wytrzymałości, Odporność 2 i otrzymał wcześniej już jedną ranę. Trzeba mu więc przydzielić minimum 4 obrażenia, by móc przydzielić obrażenia stolicy, zgadza się?
SPACZENIE
Spaczone jednostki nie mogą atakować ani bronić stolicy.
Pytanie: Czy spaczonym jednostkom działają normalnie zdolności (np. Akcje), symbole siły (np. produkują zasoby w strefie Królestwa) i symbole rasy (liczą się przy zmiejszaniu kosztu lojalności)?
KARTY - ZESTAW PODSTAWOWY
NEUTRALNE
Infiltracja (Misja)
Na początku swojej tury odrzuć X wierzchnich kart z talii każdego przeciwnika. X to liczba żetonów zasobów na tej Misji.
Pytanie: Jednostka wykonująca misję nie opuszcza gry, w treści nie ma też nic o wydawaniu żetonów. Czy to oznacza, że żetony zasobów nie są zdejmowane z tej karty Misji i z tury na turę przeciwnik będzie tracił karty coraz szybciej?
IMPERIUM
Świątynia Sigmara (Wsparcie)
Budowla.
Królestwo. Przeciwnicy nie mogą wybierać twoich jednostek za cel efektów kart, chyba że zapłacą 1 żeton zasobów więcej za każdy efekt.
Pytanie: Czyli gdy przeciwnik chce wywrzeć w jakikolwiek sposób (Taktyką/Jednostką/Wsparciem/Misją) efekt na moją jednostkę, to zawsze musi za to płacić dodatkowymi zasobami, tak? Czy działanie się kumuluje przy większej ilości Świątyń Sigmara?
Miejskie Bramy (Wsparcie)
Budowla.
Wymuszony: Na początku swojej tury umieść w tej strefie wierzchnią kartę ze swojej talii jako rozwinięcie.
Pytanie: Czyli ta karta co turę będzie automatycznie wzmacniać daną strefę. Czy będzie to robić nawet w przypadku gdy strefa będzie płonąć?
Gwardia Elektorska (Jednostka)
Wojownik. Elita.
Wymuszony: Do końca tej tury, ta jednostka zyskuje , za każdym razem, gdy w strefie pojawia się jakaś jednostka.
Pytanie: Gwardia oczywiście nie wywiera efektu na samą siebie (gdy wchodzi do strefy nie otrzyma bonusu za to że się sama pojawiła)?
WYSOKIE ELFY
Brygada Srebrnych Hełmów (Jednostka)
Elita. Szlachta. Jazda.
Wymuszony: Kiedy ta jednostka otrzyma 1 lub więcej obrażeń, wylosuj kartę.
Pytanie: Losuję kartę nawet jeśli otrzymane obrażenia niszczą Brygadę Srebrnych Hełmów?
MROCZNE ELFY
Podła Czarodziejka (Jednostka)
Czarnoksiężnik.
Misja. Wymuszony: Na początku twojej tury, wybrana jednostka otrzymuje -1 punkt Wytrzymałości do końca tej tury.
Pytanie: Czyli jednostka której został tylko 1 punkt Wytrzymałości natychmiast ginie, a jednostka która ma więcej wytrzymałości na końcu tury wyzwoli się spod działania Podłej Czarodziejki?
CHAOS
Sadystyczna Mutacja (Wsparcie)
Dodatek. Mutacja.
Dołącz do wybranej, kontrolowanej przez ciebie jednostki.
Wymuszony: Kiedy jednostka do której dołączono tę kartę, zadaje obrażenia w walce, zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce, lub Stolicy.
Pytanie: Czy gracz musi zaznaczyć, które konkretnie żetony obrażeń pochodzą od zmutowanej jednostki? Z treści karty można wnioskować, że to istotne, bo jeśli anulujemy te obrażenia gdy są przydzielone (ale jeszcze nie zadane), to mutacja nie zadziała.
ORKOWIE
Miaszdż-i-bum! (Taktyka)
Zagraj podczas swojej tury.
Akcja: Zniszcz X wybranych rozwinięć w jednej strefie.
Pytanie: Strefie dowolnego gracza?
Sztandara Czerwonych Słońdz (Wsparcie)
Sztandar.
Królestwo. Każdy przeciwnik, który podczas fazy Królestwa zbierze 7 lub więcej żetonów zasobów, musi przydzielić jeden z nich wybranej przez ciebie jednostce jako obrażenie.
Pytanie: Czyli przeciwnik który powinien wyprodukować 7 zasobów, produkuje tylko 6 i dodatkowo rani wskazaną jednostkę?
Oderżnijta ich łby! (Taktyka)
Akcja: Odwróć wybrane rozwinięcie. Jeśli jest to jednostka, pozostaw ją w grze, a następnie poświęć pod koniec tej tury. Jeśli to nie jest jednostka, poświęć ją natychmiast.
Pytanie: Sądziłem że gdy w treści jest "poświęć", to odnosi się to do własnej karty (nie można przecież poświęcić czegoś co nie jest nasze). Czy tą tą Taktykę mogę zagrać tylko na własne karty, by usunąć coś co mi przeszkadza w mojej stolicy, czy może zadziała ona również na kartę wroga?
Itrogash - Sro 18 Sie, 2010
ok, witam wszystkich na tym zacnym forum.
Jako, że jestem już dość obyty z Inwazją (i potrafię przeczytać angielskie FAQ), odpowiem na powyższe pytania. Dla wygody je ponumerowałem.
1. Tak. Toughness (czy tam Wytrzymałość) to taka odporność na sterydach. Jeśli nie uda ci się przez nią przebić w jednym ataku i zabić jednostkę, odnowi się i będzie mogła chronić przed następnymi obrażeniami.
2. Na wszystko tak. Spaczona jednostka nie może tylko się bronić i atakować.
3. Tak, tak i jeszcze raz tak. Inaczej ta karta byłaby bezwartościowa. Warto też dodać, że na początku tury zawsze najpierw dodaje się żeton, a później ściąga karty przeciwnika.
4. Tak, ale liczą się tylko te efekty, które wybierają konkretną jednostkę. Na Verenę czy Troll Vomit (nie mam pojęcia, jak to przetłumaczono) to nie zadziała. I tak, działanie kilku kościółków się kumuluje.
5. Tak. Rozwinięcia oprócz dodawania punktów życia strefie mają też inne zastosowania, na przykład przy Contested Stronghold'ach (czy tam oblężonych twierdzach) czy Świątyniach Taal'a.
6. Ależ oczywiście, że wywiera. Jest jednostką i wchodzi do gry, więc czemu by nie?
7. Tu szczerze mówiąc nie jestem pewien. Lizardmeny muszą przeżyć walkę, żeby zadziałało Savage (czy tam Dzikość), ale co do tych jednostek to nie jestem pewien. Bezpieczniej byłoby uznać, że oni też muszą przeżyć, choć tutaj lepiej spytać kogoś, kto gra Wysokimi.
8. Dwa razy tak.
9. Obrażenia od Mutacji i obrażenia bitewne to dwie różne rzeczy. Nie łączą się ze sobą, więc jeśli chcesz to jedno obrażenie przydzielić jednostce z Toughness, to po prostu zostanie anulowane. Najpierw przydzielasz obrażenia z walki, a potem te z Mutacji.
10. Tak, dowolnego. Jak nie pisze, że w strefie przeciwnika to znaczy że dowolnego.
11. Tak. To bardzo wredne i często kląłem jak szewc na tą kartę. Dla pocieszenia dodam, ze działa na to kościółek i toughness.
12. Mam wrażenie, ze nie wiesz, do czego służy ta karta. To taki tak jakby przyrząd do zaskakiwania przeciwnika. Używasz go, żeby, kiedy atakujesz, zaskoczyć przeciwnika nagłym pojawieniem się dużego stwora. W obronie zresztą tak samo. No i dzięki temu możesz używać Krwiopijca praktycznie bez płacenia kosztu wystawienia.
I tak, możesz to zagrać na rozwinięciu przeciwnika. Przydatne, jeśli chcesz usunąć bonusy różnych budynków za rozwinięcia czy dopalić strefy, która trzyma się już tylko na jednym rozwinięciu.
Ok, to wszystko, co miałem do powiedzenia. Mam nadzieję, że pomogłem.
Cogito - Sro 18 Sie, 2010
W pytaniu :
CHAOS
Sadystyczna Mutacja (Wsparcie)
chyba chodziło o coś innego:
Jednostka atakujaca z sadistic mutation jest w "puli jednostek atakujacych", jesli ta "pula" zada choc 1dmg (nie rozroznia sie od jakiej konkretnie jest to jednostki) - to znaczy ze wszystkie jednostki z puli zadaly dmg przeciwnikowi. Na tej same zasadzie dziala pula obroncow.
pozdrawiam
Mordeczka - Sro 18 Sie, 2010
Cogito napisał/a: | Jednostka atakujaca z sadistic mutation jest w "puli jednostek atakujacych" |
Nie tak do końca, jeśli jednostka dołoży chociaż jedno obrażenie do "puli obrażeń" zadawanych przez jednostki atakujące i chociaż jedno obrażenie z tej "puli" zostanie zadane, wtedy uważa się, że dana jednostka zadała obrażenia. Nie wystarczy być w grupie atakujących, którzy zadadzą obrażenia, trzeba jeszcze coś dorzucić Pewnie to miałeś na myśli, ale wolalem sprecyzować.
Cogito - Sro 18 Sie, 2010
tak, 100% racji
sirafin - Sro 18 Sie, 2010
@Itrogash
Dzięki ogromne, teraz na pewno będzie się nam grało przyjemniej, gdy w powietrzu nie będą wisiały wątpliwości, czy karta jest interpretowana prawidłowo i czy stosujemy efekt który jest faktycznie dozwolony
Ad6.
To mnie trochę zdziwiło. Myślałem że NAJPIERW Gwardia "zajmuje sobie miejsce" w strefie i dopiero PO TYM rozpatruje się zdolność. Taka "jednoczesność" (pojawił się, ale zanim się pojawił aktywował bonus za pojawianie się) jest jeszcze dla mnie czymś nienaturalnym bo przywykłem, że rzeczy dzieją się po kolei
Ad.12
Racja! Nieuważnie czytałem tą kartę, w treści jest przecież "Rozwinięcie", a ja cały czas myślałem o "Wsparciu" i dlatego coś mi nie grało.
@Cogito, Mordeczka
Dokładnie o to mi chodziło, dzięki za wyjaśnienie.
Itrogash - Sro 18 Sie, 2010
Cytat: | Ad6.
To mnie trochę zdziwiło. Myślałem że NAJPIERW Gwardia "zajmuje sobie miejsce" w strefie i dopiero PO TYM rozpatruje się zdolność. Taka "jednoczesność" (pojawił się, ale zanim się pojawił aktywował bonus za pojawianie się) jest jeszcze dla mnie czymś nienaturalnym bo przywykłem, że rzeczy dzieją się po kolei Wink |
Wielu myślało właśnie w ten sam sposób, ale w oficjalnym FAQ zostało to wyjaśnione:
Cytat: | The Greatswords
Q. Does The Greatswords give itself +1 Power when it enters play?
A. Yes. Nate's ruling |
ygeth - Czw 19 Sie, 2010
Mam pytanie ogólne odnośnie większości kart a właściwie słów "kluczowych" typy Wojownik, Czarodziej, Jazda, Czarnoksiężnik, Demon itd...
Wydano już 8 battlepacków + duży dodatek a dalej kwestia tych nazw pozostaje tajemnicą.
Nie powinno być tak, że np. przy rzucaniu zaklęć musimy mieć na stole czarodzieja/czarnoksieżnika itp z wojownikami czy jazdą. Wydaje mi się że FFG tworzy karty trochę na sztukę aby były różne i było ich dużo.
Ma ktoś jakiś pomysł o co w tym chodzi?
Zoax - Czw 19 Sie, 2010
Możliwe że będą wychodzić karty które będą dawały dodatkowych efekt wybranemu typowi kart ( tak jak to jest na przykład w MTG )
To dobrze że tworzy dużo czym więcej kart tym ciekawsze decki i ciekawsza rozgrywka.
AvantaR - Czw 19 Sie, 2010
ygeth napisał/a: | Mam pytanie ogólne odnośnie większości kart a właściwie słów "kluczowych" typy Wojownik, Czarodziej, Jazda, Czarnoksiężnik, Demon itd...
Wydano już 8 battlepacków + duży dodatek a dalej kwestia tych nazw pozostaje tajemnicą.
Nie powinno być tak, że np. przy rzucaniu zaklęć musimy mieć na stole czarodzieja/czarnoksieżnika itp z wojownikami czy jazdą. Wydaje mi się że FFG tworzy karty trochę na sztukę aby były różne i było ich dużo.
Ma ktoś jakiś pomysł o co w tym chodzi? |
Masz takie karty jak Skaveni na przyklad, ktorzy maja slowo kluczowe Skaven. I sa karty, ktore wchodza w interakcje (bonusy, combosy itd.) z kartami posiadajacymi to slowo kluczowe. Niedlugo wyjda tez karty, ktore beda dzialac ze Slayersami.
Galadin - Pią 20 Sie, 2010
Kilka pytań:
1) Czy zawsze muszę losować tyle kart ile młoteczków w strefie misji? Np. zostało mi w decku 6 kart, i akurat mam 6 młoteczków, jeżeli wezmę te karty to natychmiastowo przegrałem.
2) Czy karty wsparcia można zagrać na strefę przeciwnika? Np. chciałbym mu wrzucić 116: Wykopalisko spaczenia?
3) 20: Zażarty opór (Krasnoludy) - dotyczy obrażeń zadanych czy tych przydzielonych również? Np. jednostka ma 2 Wytrzymałości i 1 Odporności, w walce gracz przydzielił jej 3 obrażenia - czy zanim zadziała Odporność mogę użyć 20: Zażarty opór aby wszystkie trzy obrażenia przesunąć? Czy po prostu mam tą kartę rozumieć w ten sposób, że przydzielane obrażenia to nie są jeszcze obrażenia własne danej jednostki, więc ich się nie przesuwa, dopiero te zadane można przesunąć?
4) 87: Valkia Krwawa (Chaos) - pytanie jak wyżej, przesuwam trwale zadane obrażenia czy przydzielone też?
5) Czy jeżeli jednostka mająca 1 młoteczek dostanie 2 młoteczki wynikające z jakiegoś bonusu do końca tury albo na stałe, to oznacza że ma 3 siły? Czyli że 103: Krew dla boga krwi zada jej 3 obrażenia a nie 1? I to oznacza również że w Królestwie dostaję za nią 3 zasoby a w Misji 3 karty?
6)28: Uczeń płomienia - kompletnie nie rozumiem - chodzi o to, że np. przeciwnik rzuca na jednostkę czy wsparcie (jako target) zniszcz, zadaj obrażenia, a ja dzięki tej karcie mogę za 2 zasoby anulować ten efekt?
7)94: Straszliwa mutacja - już było ale nadal mam wątpliwości - broniące się jednostki od razu dostają -1 punkt wytrzymałości co oznacza że odporność ich nie chroni? Nie pisze tutaj przydziel im 1 punkt obrażeń czy zadaj im 1 obrażenie. Rozumiem że odporność działa tylko przy przydzieleniu obrażeń a nie przy efektach mówiących zadaj obrażenia czy -x wytrzymałości?
8 )90 : Dzikie gory - zadają 2 dodatkowe obrażenia kiedy atakują - nie pisze że dostają 2 młoteczki, więc przed przydzielaniem obrażeń mogę zadać trwałe 2 obrażenia obrońcy lub rozdzielić je między dwóch obrońców?
ygeth - Pią 20 Sie, 2010
1. Tak
2. Tylko na swoje strefy (chyba, że na karcie pisze inaczej).
3. Nie pamiętam tekstu karty
4. Tylko obrażenia leżące bezpośrednio na karcie.
5. Tak, jeśli ta akcja odpowiednio wcześnie się aktywuje (przed fazą misji czy królestwa). Jeśli jednostka dostaje w jakiejś chwili +2 młotki to traktuje się ją jakby miała powiedzmy 1+2 czyli 3. Od Krwii dla krwawego boga dostaje 3 rany .
6. Tak.
7. Odporność dalej działa ale jednostki broniące traktuje się jakby miały -1 do wytrzymałości. Ta mutacja nie zadaje obrażeń tylko redukuje żywotność obrońców (łatwiej ich zabić ). Ta karta działa tylko kiedy twoja jednostka atakuje.
8. Trzeba to brać na chłopski rozum; Jeśli masz na polu walki 2 rozwinięcia, Gory zadają 2 dodatkowe obrażenia. Po prostu dodaj 2 do sumy zadanych obrażeń.
Tak ja to rozumiem.
0NCK0 - Pią 20 Sie, 2010
co do 1. Jeżeli masz 6 kart w deku i musisz wziąć te karty to po ich wzięciu jeszcze nie przegrywasz. Dopiero gdy będziesz musiał wziąć kartę a nie będziesz miał już w deku żadnych to przegrywasz. Czyli jakbyś miał 6 a musiałbyś dobrać 7.
ygeth - Pią 20 Sie, 2010
Dobrze wiedzieć. Nie było to sprecyzowane w instrukcji.
przemo - Pią 20 Sie, 2010
Cytat: | co do 1. Jeżeli masz 6 kart w deku i musisz wziąć te karty to po ich wzięciu jeszcze nie przegrywasz. Dopiero gdy będziesz musiał wziąć kartę a nie będziesz miał już w deku żadnych to przegrywasz. Czyli jakbyś miał 6 a musiałbyś dobrać 7. |
no właśnie tu się mylisz kolego, w momencie kiedy w decku masz zero kart przegrywasz od razu.
Cytat: | ) 20: Zażarty opór (Krasnoludy) - dotyczy obrażeń zadanych czy tych przydzielonych również? Np. jednostka ma 2 Wytrzymałości i 1 Odporności, w walce gracz przydzielił jej 3 obrażenia - czy zanim zadziała Odporność mogę użyć 20: Zażarty opór aby wszystkie trzy obrażenia przesunąć? Czy po prostu mam tą kartę rozumieć w ten sposób, że przydzielane obrażenia to nie są jeszcze obrażenia własne danej jednostki, więc ich się nie przesuwa, dopiero te zadane można przesunąć? |
przesuwać można tylko te obrażenia, które już zostały zadane (leża na jednostce jako tokeny)
Merenerook - Pią 20 Sie, 2010
Cytat: | 3) 20: Zażarty opór (Krasnoludy) - dotyczy obrażeń zadanych czy tych przydzielonych również? Np. jednostka ma 2 Wytrzymałości i 1 Odporności, w walce gracz przydzielił jej 3 obrażenia - czy zanim zadziała Odporność mogę użyć 20: Zażarty opór aby wszystkie trzy obrażenia przesunąć? Czy po prostu mam tą kartę rozumieć w ten sposób, że przydzielane obrażenia to nie są jeszcze obrażenia własne danej jednostki, więc ich się nie przesuwa, dopiero te zadane można przesunąć? |
Sprawa ma się tak:
Faza Pola Bitwy
aktywny gracz wybiera strefę ataku
(obaj możecie podejmować akcje)
Następnie aktywny gracz wybiera atakujących
(obaj możecie podejmować akcje)
Broniący wybiera obrońców
(obaj możecie podejmować akcje)
Obaj gracze liczą i przydzielają obrażenia na razie ich nie zadając
(obaj możecie podejmować akcje)
Obrażenia zostają zadane i rozstrzygnięte
zostają ich efekty. Jeżeli liczba obrażeń
jednostki jest równa lub wyższa od jej
punktów wytrzymałości, opuszcza ona
grę. W razie potrzeby kładzie się na
planszy stolicy żeton pożaru.
(obaj możecie podejmować akcje)
Jak widać kartę #20 Zażarty Opór musisz użyć w momencie przydzielania obrażeń jeżeli jednostka ma zbyt dużo obrażeń by przeżyć walkę, lub już po walce jeżeli jednostka nadal żyje. De Facto możesz tej karty użyć też poza walką przenosząc obrażenia z jednej jednostki na inną dowolną w odpowiadających strefach, czy nawet na jednostki przeciwnika. bardzo dobra karta:)
Przemo ma racje. Przesuwanie obrażeń działa tylko gdy obrażenia zostały już zadane. Przekierowanie(redirect) natomiast działa na przydzielone obrażenia. Przenoszenie obrażeń (moving) działa na obrażenia zadane i przekierowanie(redirect) na przydzielone. Co za tym idzie karta jest dużo słabsza niż myślałem mimo wszystko biorąc pod uwagę żywotność krasnoludzkich jednostek nadal się sprawdza.
Cytat: | 6)28: Uczeń płomienia - kompletnie nie rozumiem - chodzi o to, że np. przeciwnik rzuca na jednostkę czy wsparcie (jako target) zniszcz, zadaj obrażenia, a ja dzięki tej karcie mogę za 2 zasoby anulować ten efekt? |
Sprawa ma się tak:
Jeżeli zostanie uruchomiona akcja przez JEDNOSTKĘ lub kartę WSPARCIA możesz wydać 2 złota aby usunąć efekt(y) tej akcji. Akcja nie musi być wymierzona w Ciebie. Może to być akcja wykonana przez przeciwnika w jego turze której efekt dotyczy właśnie tego przeciwnika. Czyli możesz blokować fajne karty które przeciwnik ma w swojej stolicy.
Cytat: | 7)94: Straszliwa mutacja - już było ale nadal mam wątpliwości - broniące się jednostki od razu dostają -1 punkt wytrzymałości co oznacza że odporność ich nie chroni? Nie pisze tutaj przydziel im 1 punkt obrażeń czy zadaj im 1 obrażenie. Sad Rozumiem że odporność działa tylko przy przydzieleniu obrażeń a nie przy efektach mówiących zadaj obrażenia czy -x wytrzymałości? |
Jeżeli Twoja jednostka atakuje mając na sobie #94 Straszliwa mutacja a przeciwnik wybiera jednostki broniące to te jednostki natychmiast mają obniżone życie o 1 punkt. Wiec musisz im zadać o jedno obrażenie mniej by je zabić.
Najlepsze jest to że:
"P: Czy zostaje zniszczona
jednostka, która ma 0 punktów
wytrzymałości, ale żadnych
żetonów obrażeń.
O: Tak, zostaje natychmiast zniszczona,
ponieważ jej obrażenia są równe punktom
wytrzymałości."
Tym samym broniące jednostki które mają startowe życie 1 giną od razu. Dzięki temu nie zadają Ci obrażeń w walce.
Polecam przeczytać oficjalny FAQ w którym jest też errata do niektórych kart, można dzięki temu zaoszczędzić wiele godzin główkowania.
Mordeczka - Pią 20 Sie, 2010
Merenerook napisał/a: | Najlepsze jest to że:... |
No ba, pewnie że najlepsze, bo wynika z tego, że można mieć zero obrażeń Nieścisłości w regułach ciąg dalszy
przemo - Sob 21 Sie, 2010
Cytat: | Jak widać kartę #20 Zażarty Opór musisz użyć w momencie przydzielania obrażeń jeżeli jednostka ma zbyt dużo obrażeń by przeżyć walkę, lub już po walce jeżeli jednostka nadal żyje. De Facto możesz tej karty użyć też poza walką przenosząc obrażenia z jednej jednostki na inną dowolną w odpowiadających strefach, czy nawet na jednostki przeciwnika. bardzo dobra karta:) |
to nie do końca prawda, karta nie uratuje cię przed śmiercią w walce, bo nie możesz przesunąć obrażeń, które nie zostały zadane, a jak już zostaną zadane, i jest ich wystarczająco by Cię zabić, nie zdążysz tego zrobić.
Ravandil - Sob 21 Sie, 2010
Ja mam pytanko dotyczące kartyForteca Niczyja: Podczas każdej tury anuluj 1 obrażenie swojej Stolicy. Ang: Cancel 1 damage to your capital each turn.
1. Podczas każdej tury, czyli ? Podczas swojej, a potem podczas przeciwnika tury?
2. Jak dokładnie działa ta karta? Przeczytałem na forum FFG:
Canceling only affects damage that has been assigned and is going through the apply step, so since damage that has been moved to a target is not assigned, it is simply placed directly on the target, cannot be canceled.
Z tego by wynikało, że można usunąć tylko damage właśnie przyznany Stolicy, ale jeszcze nie przydzielony? Zgadza się? A może po prostu można ze Stolicy usuwać już przydzielone damage?
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
Zażarty opór to taktyka i można ją zagrać również w końcowej fazie Przydzielania obrażeń. Za to przesunięcie obrażeń wynikające z tej karty zgodnie z FAQ omija wszystkie efekty anulowania obrażeń, w tym wytrzymałość.
Re: Ravandil
Anulowanie to nie leczenie. Anulować możesz tylko w fazie walki, kiedy ktoś ci zaatakował strefę i zadał jej obrażenia lub dostałeś obrażenie poza walką (Indirect Damage)
Galadin - Sob 21 Sie, 2010
Forteca niczyja: moim zdaniem chodzi o pierwsze obrażenie w turze przydzielone stolicy. Po angielski pisze: Cancel 1 damage TO your capital each turn - to znaczy że jeżeli dostaniemy np. 1 niebezpośrednie obrażenie w swojej turze i będziemy musieli je jakoś przydzielić stolicy, to ono może zostać anulowane, ale tylko jedno na turę. Tak samo podczas obrony stolicy gdy jedno się przebije, ono może zostać anulowane. Chodzi tutaj wyłącznie o przydzielane obrażenia, w przeciwnym wypadku co turę swoją i przeciwnika można byłoby ściągać 1 obrażenie co po prostu dawałoby za dużą przewagę. Tylko Krasnoludy mogą leczyć już zadane obrażenia stolicy.
Zażarty opór: na forum http://whinvasion.pl/view...&t=44&start=760 napisano mi że tylko zadane obrażenia można tym przestawiać. Także widzicie, niby zasady proste a ile cyrku, każdy ma inne zdanie. :/
Mordeczka - Sob 21 Sie, 2010
Galadin napisał/a: | Także widzicie, niby zasady proste a ile cyrku, każdy ma inne zdanie. :/ |
W zasadzie zasady są proste, jednak trzeba je stosować słowo w słowo, bez interpretacji. Przykładem jest właśnie wspomniana wyżej taktyka, na której jest napisane "Przenieś wszystkie obrażenia z wybranej jednostki...". To właśnie "z" wskazuje na to, że te obrażenia muszą być już zadane, bo jedynie w taki sposób mogą się one znaleźć na danej jednostce (no chyba, że zostały już wcześniej przeniesione). Obrażenia przypisane nie leżą na karcie, tylko przy niej.
Jak widać wszystko jest proste jeśli nie myśli się za dużo przy czytaniu kart. Teksty na nich to raczej matematyka niż wiersze Szekspira Oczywiście zdarzają się wyjątki i te właśnie pojawiają się w FAQ, które proponuje przeczytać przed zadawaniem pytań.
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
Ja mam pytanie odnośnie Taktyki: Długa zima
Jej akcja pozwala cofnąć wybrane rozwinięcie na rękę jego właściciela. I teraz co z rozwinięciami, które nie zostały wyłożone z ręki? Też mogą zostać przeniesione do ręki, czy trzeba je jakoś oznaczać jako nietykalne?
Mordeczka - Sob 21 Sie, 2010
Anatem napisał/a: | I teraz co z rozwinięciami, które nie zostały wyłożone z ręki? Też mogą zostać przeniesione do ręki, czy trzeba je jakoś oznaczać jako nietykalne? |
Przeczytałeś może to co napisałem powyżej? Nie stosuj dziwnych interpretacji kart, stosuj się dokładnie i dosłownie do tego co jest napisane na nich. Jeśli jest napisane, że możesz zwrócić wybrane rozwinięcie do ręki właściciela to tak rób, nie ważne skąd pochodzi rozwinięcie i do kogo należy. Nie ma tam przecież żadnych obostrzeń do tego, więc nie wyszukuj ich. Na prawdę wiele "problemów" zniknie jeśli będziesz stosował tę zasadę.
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
"Cofnij na rękę", to nie to samo co "umieść na ręce" - sugeruje konkretną sekwencję zdarzeń, że karta musiała być najpierw na ręce gracza, wejść do gry jako rozwinięcie i taktyka może ją przenieść tam skąd przybyła o ile była to ręka.
No chyba, że cofnij i umieść na ręce to jednak dokładnie to samo. Wtedy OK. Tyle tylko, że słownikowe definicje tych słów są zupełnie różne.
Mordeczka - Sob 21 Sie, 2010
I to jest właśnie przykład nadinterpretacji tekstu z kart
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
Masz na to jakiś konkretny argument, czy tylko hasła w stylu - po co komplikować, albo to nadinterpretacja tekstu z karty?
Wystarczy napisać, czy w obecnej wersji zasad jest, czy też nie ma rozróżnienia pomiędzy "cofnięciem na rękę", a "umieszczeniem na ręce". Albo dlaczego te słowa są niby jednoznaczne.
Mordeczka - Sob 21 Sie, 2010
Anatem napisał/a: | Masz na to jakiś konkretny argument, ... |
Mam, mianowicie taki, ze nigdzie w zasadach nie ma opisanej różnicy między rozwinięciami wyłożonymi z talii, a tymi wyłożonymi z ręki. Rozwinięcie to rozwinięcie i tyle. Gdybyś zapoznał się dokładnie z zasadami, jak również z FAQ, to byś wiedział o tym. Czy to wystarczający argument za tym abym mógł twierdzić, że nad interpretujesz ten tekst?
I jeszcze raz powtórzę, zapoznaj się dokładnie z instrukcją, z FAQ, jak również stosuj dokładnie to co jest napisane na kartach, a częstotliwość występowania wątpliwości zmniejszy się drastycznie Sam tego przestrzegałem i wątpliwości miałem bardzo mało, a i to raczej w bardziej skomplikowanych sprawach.
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
Gdyby czytanie instrukcji i FAQ rozwiewało wszystkie wątpliwości, to FAQ tak dynamicznie by się nie rozwijał... I to głównie za sprawą aktywności na oficjalnym forum, którego lekturę z kolei ja ci polecam.
Czyli całkowicie legalne będzie zagranie Grobowca rodowego, umieszczenie w danej strefie dwóch wierzchnich kart z talii, przejrzenie ich, a potem użycie Długiej zimy, żeby wziąć sobie jedną na rękę?
Jedyny problem, że nie będzie to "cofnięcie", a "umieszczenie". I dla mnie to nie jest nadinterpretacja, bo posługuję się logiką i semantyką. To raczej użycie słowa "cofnięcie" jest tutaj niezbyt fortunne.
Mordeczka - Sob 21 Sie, 2010
Anatem napisał/a: | I to głównie za sprawą aktywności na oficjalnym forum, którego lekturę z kolei ja ci polecam. |
Nie czytam, wystarczy mi instrukcja, faq i to forum, tam rozwiałem swoje wszystkie wątpliwości, również te opisywane na oficjalnym forum - polecam lekturę. To że FAQ się rozrasta jest wynikiem pojawiania się nowych kart i ich, w większości przypadków, złej interpretacji. Bo jak inaczej nazwać takie pytanie z FAQ:
Can I still use abilities draw cards/get resources if the relevant zone is burning?
A: Yes. A burning zone still functions normally except that it cannot be assigned damage.
skoro nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że płonąca strefa traci swoje zdolności?
Anatem napisał/a: | Czyli całkowicie legalne będzie zagranie Grobowca rodowego, umieszczenie w danej strefie dwóch wierzchnich kart z talii, przejrzenie ich, a potem użycie Długiej zimy, żeby wziąć sobie jedną na rękę? |
Nie wiem co to za karta, mam anglojęzyczną wersję, ale podglądanie swoich kart rozwinięć jest jak najbardziej legalne, zagranie "Długiej Zimy" na swoje rozwinięcia też jest legalne, więc wniosek nasuwa się sam
Anatem napisał/a: | Jedyny problem, że nie będzie to "cofnięcie", a "umieszczenie". |
Odnośnie logiki, semantyki i innych pierdół, to jeśli nie ma różnicy w tym skąd się wzięło rozwinięcie, to po co się nad tym zastanawiać? Ma ci zwrócić/umieścić/cofnąć do ręki, więc to zrób i tyle.
Anatem - Sob 21 Sie, 2010
Chodzi o Grobowiec rodowy i Długa zima. Tekst obu jest po polsku identyczny.
W FAQ rozrastają się też hasła na zasadzie doprecyzowania poprzedniego objaśnienia, np. Indirect Damage.
A "nadinterpretacja" z płonącą strefą wynika z tego, że w sumie wydaje się to całkiem logiczne. Spalona=zniszczona=nie funkcjonuje Nie zamieszczenie informacji o czymś, to czasami trochę za mało.
Merenerook - Sob 21 Sie, 2010
Cytat: | A "nadinterpretacja" z płonącą strefą wynika z tego, że w sumie wydaje się to całkiem logiczne. Spalona=zniszczona=nie funkcjonuje |
Logicznie wynika że strefy nie mogą nie funkcjonować po spaleniu. W takim wypadku gra kończyła by się po spaleniu kingdoma lub questu.
Mordeczka ma sporo racji. Brać karty dosłownie.
A propos Long Winter: "ACTION: Return target development to its owner's hand." Czyli wróć wybrany developement na rękę własiciela. Jeżeli developement(rozbudowa, czy jak to tam przetłumaczyli) znajduje się w twojej strefie wraca na twoja rękę, jeżeli natomiast znajduje się w stolicy przeciwnika wraca na jego rękę.
Tłumaczenie karcianek źle się kończy. Zresztą tłumaczenie jakichkolwiek tekstów różnie wygląda, kodeksy W40k mówią same za siebie. Nie rozumiem na przykład po co tłumaczyć tytuły kart, ostatecznie nie ma to znaczenia przecież, a po przetłumaczeniu często brzmi śmiesznie czasami bez sensu w ogóle.
Galadin - Sob 21 Sie, 2010
A ja tłumaczenia lubię. Nie ma to jak swój własny język, a nie ciągłe zachłyśnięcie się angielszczyzną. Brać przykład z Francuzów, dla nich nauka obcego języka to jak obelga. Nie mówię żeby się nie uczyć języków, nic nie poradzimy na to że angielski jest tak powszechny na świecie. Jednak sam mam duży szacunek do ludzi którzy chcą tłumaczyć gry czy to planszowe czy komputerowe. Może by tak przestać tłumaczyć książki? Ciekawie by to nie wyglądało.
Ajgor - Sob 21 Sie, 2010
Tłumaczy się wszystko, bo to wersja PL, a nie mieszana. Bardzo podoba mi się przykład z Francuzami, sam mam tam sporą część Rodziny i na każdym kroku da się zauważyć, że FR jest najlepsze. W śród nas obserwuję często efekt całkowicie odwrotny, jak PL to musi być złe i nie wolno tłumaczyć żadnych gier, papierowych czy komputerowych. Moim zdaniem tłumaczenia są bardzo potrzebne i chwała tym co starają się to robić. Nie wszystkie przekłady są idealne, ale warto próbować. Przepraszam że nie na temat.
SeeM - Sob 21 Sie, 2010
Anatem napisał/a: | Jedyny problem, że nie będzie to "cofnięcie", a "umieszczenie". I dla mnie to nie jest nadinterpretacja, bo posługuję się logiką i semantyką. To raczej użycie słowa "cofnięcie" jest tutaj niezbyt fortunne. |
Angielski używany w karciankach jest czasem dość specyficzny. Zwrot "return to owner's hand" jest dość powszechny w grach i akurat przetłumaczono go dobrze.
A jeśli chodzi o logikę, to wystarczy pamiętać o jej podstawowej zasadzie: jeśli nie jest napisane, że nieprawda/nie możesz, to znaczy, że prawda i możesz. Zawsze domyślnie przyjmuje się, że TAK, o ile nie ma żadnych NIE.
Z pytaniem o działanie spalonych stref spotkałem się na kilku forach. Myślę, że z początku tak to właśnie było planowane i stąd taki "dosadny" znacznik.
Merenerook - Nie 22 Sie, 2010
Długa zima to dobry przykład na to że w języku angielskim tekst jest jasny, natomiast w języku polskim budzi wątpliwości. Cieszy mnie to że tłumaczą WHI dzięki temu graczy będzie tylko więcej, znam kilka przypadków kiedy ludzie po kupieniu Core Seta rezygnowali z gry bo była po angielsku. Tyczy się to szczególnie młodszego pokolenia. Chodzi tylko o to aby starać się utrzymać klimat Warhammera Fantasy w tych tłumaczeniach i zrobić to na tyle dobrze aby nie było wątpliwości. Natomiast to że turnieje galakty dyskryminują wersje oryginalną. Gdyby obie wersje wyszły mniej więcej w tym samym momencie miało by to sens. I tu nie chodzi o nagrody tylko o dopuszczenie do gry dodatków w obu wersjach językowych. Bo Przecież największą satysfakcją jest zwycięstwo a nie bony do wykorzystania w sklepie. Ale cóż takie jest życie, pewnie nie dziś najprawdopodobniej nie jutro ale może kiedyś się coś zmieni.
Google - Pon 30 Sie, 2010
Witam szanownych forumowiczów
1. Chciałbym się upewnić co do działania orkowego Rembaka (Dodatek. Broń. Dołącz do wybranej jednostki na Polu Bitwy. Jednostka, do której dołączono tę kartę, zyskuje dwa młoteczki): Po dołączeniu tej karty do dowolnej jednostki na polu bitwy, jednostka ta została przeniesiona do innej strefy (na przykład na skutek akcji imperialnego Wilhelma). Moje pytanie więc brzmi: czy rembak działa w innej strefie (i zwiększa np zasoby)? Z opisu karty byłbym skłonny stwierdzić że nadal działa, jednak podczas rozgrywki jakiś czas temu mój oponent długo się spierał że jest inaczej...
2. Sprawa dotyczy imperialnego Johannesa, który lata na gryfie. De Facto sama obecność tego jegomościa zwiększa moc stref Królestwa i Misji o 1?
3. Urguck (Podczas swojej fazy Stolicy możesz wydawać znajdujące się na tej jednostce obrażenia tak, jakby były żetonami zasobów). Jak rozumiem wydawać żetony obrażeń, czyli pozbywać się ich? Ten Pan w dość przyjemny sposób potrafi sam się leczyć?
4. Smiaszdż ich, sgładź ich (Misja. Akcja: Odrzuć 1 żeton zasobów z tej karty, aby do końca tej tury wybrana jednostka na Polu Bitwy zyskała 1 młotek). Mogę zatem wydać 2 żetony z tej misji aby dodać 2 młotki?
pozdr.
PS. ta gra jest kapitalna
Yachu85 - Pon 30 Sie, 2010
Do Google'a:
1) Tak, młotki rembaka zwiększają liczbę zasobów w królestwie lub liczbę dociąganych kart w strefie misji.
2) Johannes faktycznie w jednej turze może "obskoczyć" wszystkie strefy (tzn. zwiększać dociąg zasobów i kart, potem zaatakować, a na koniec wrócić do królestwa), ale gracz musi zadeklarować jego przeskok. Pamiętaj, że możesz "skakać" Johannesem także w czasie tury przeciwinika
3) Było to już tu pisane, ale powtórzę - tak, Urguck sam się leczy, na dodatek w sposób przyjemny dla naszej puli zasobów.
4) Można wydawać więcej niż 1 punkt zasobów, aby mieć więcej młotków.
Przyjemnego grania!
Kajak - Pon 30 Sie, 2010
Wielce szanowni interlokutorzy!
Mam kilka pytań:
1)Karta zwie się Dominacja Slaaanesha( 105)
Odkryj do trzech losowych kart z ręki wybranego przeciwnika. Możesz za darmo zagrać dowolną liczbę odkrytych w ten sposób taktyk (traktuj je tak, jakby znajdowały się na twojej ręce). (Koszt odkrytych taktyk zawsze wynosi 0.)
Wszystko fajnie tylko co zrobić z odkrytymi kartami które akurat pechowo nie są taktykami?Wyrzucić , cofnąć na rękę?
2)Jak działa lojalność?Czy punkty lojalności zużywają się w miarę wykorzystywania( no mam 5 takich punktów to se dobieram ileś tam kart aby łącznie było nie więcej jak 5 pt.) , czy tez stanowią próg od którego można dana kartę wykorzystać( no mam 5 takich punktów to wszystkie karty wymagające piątki i mniej tych punktów mogą wejść)?
3)Mimo braku praktyki i wiedzy nie zgodzę się z poprzednikiem w kwestii:
Cytat: | Można wydawać więcej niż 1 punkt zasobów, aby mieć więcej młotków. |
w/g mnie jeżeli pisze 1 zasób =1 młotek , to dokładnie to znaczy, tzn że nie można tego duplikować czy tez multiplikować, bo wtedy pisało by X zasobów =X młotków
Dziękuje za uwagę?
Carnage - Pon 30 Sie, 2010
1. Pozostałe karty które nie są taktykami wracają do ręki ich właściciela.
2. Nie zużywają się - stanowią próg.
3. Nie zgadzając się nie masz racji... Jeden zasób rzeczywiście równa się jeden młotek ale zauważ że na początku jest napisane: Akcja: , a potem następuje tekst. Takiej akcji możesz używać dowolną ilość razy zaraz po sobie (oczywiście jeśli masz następne żetony zasobów na niej).
Kajak - Pon 30 Sie, 2010
To akcje zostają a nie zużywają się?( tzn te pojedyncze , a nie te na jednostkach)
Carnage - Pon 30 Sie, 2010
Jeżeli karta jest na stałe w grze jak np. ta misja to oczywiście że nie zużywa się - możesz jej używać ile razy zechcesz (oczywiście jeśli starczy Ci zasobów).
Kajak - Pon 30 Sie, 2010
Dziękuje bardzo .Pomogłeś mi, coś tam zaczynam już kumać, zaraz gram po raz drugi, pewnie znowu najdą mnie jakieś pytania......
Pakman - Pon 30 Sie, 2010
Kajak napisał/a: | To akcje zostają a nie zużywają się?( tzn te pojedyncze , a nie te na jednostkach) |
Tylko żeby nie było nieporozumienia - oczywiście nie dotyczy to kart taktyk, które praktycznie zawsze są "jednorazowe" i po zagraniu odrzucane.
Kajak - Pon 30 Sie, 2010
Dobrze no to wałkujemy dalej, ale już zupełnie inne tematy:
4)( załóżmy w celu ułatwienia że na wszystkie dalej wymienione czynności w tym punkcie mam" beki") Wykładam jednostkę do której posiadam 1 próg lojalności, i ona sama taką ikonę lojalnościową ma, czy odrazy mogę wyłożyć jednostkę z progiem lojalności 2,a dalej idąc tym tropem jednostkę z lojalnością 3 itd?
5)Wykonałem misję, usunąłem z niej zasoby i to co potrzeba, czy ona dalej zostaje i kiedyś ponownie mogę ją wykonywać?
6)Czy płonące dzielnice mają jakieś ograniczenia?
No to na razie tyle żeby nie przemęczać.
Syndelis - Pon 30 Sie, 2010
1. Tak, dokladnie tak jak napisales (stolica daje 1 lojalnosc danej rasy) wykladasz taka co ma np. 1 krasnalka jako dodatkowy koszt, pozniej takiego co ma 2 krasnalki jako dodatkowy koszt etc. (poki starczy ci zasobow).
2. Wykonujesz ja caly czas, jesli na niej dalej jest jednostka, ktora dalej zbiera na ta misje zasoby i ktorej nie straciles w wyniku obrony nia strefy, badz nie musiales jej poswiecic (wynika z misji).
3. Nie, nie maja, dzialaja jak "zdrowe" (bylo to juz walkowane na forum X razy).
Taka rada na przyszlosc - pierw sprobuj poszukac na forum odpowiedzi na swoje pytania - jak nie ma, wtedy napisz posta.
Kajak - Pon 30 Sie, 2010
Acha, dzieki.
A co do rady( słusznej zresztą) no nie ma jakiegoś przejrzystego FAQ, a przewertować można kilkadziesiąt stron i nie znaleźć konkretnej odpowiedzi.
Wiem ze ciągle zadawane takie same pytania denerwują , ale jak tylko komuś wystarcza cierpliwości , to w sumie miłe z jego strony.
Syndelis - Pon 30 Sie, 2010
Spoko, jestesmy na tym forum jak kibicie reprezentacji w pilke nozna (nic sie nie stalo...) ; ]
Anatem - Wto 31 Sie, 2010
Spalone dzielnice mają jedno ograniczenie - nie można przydzielać im już żadnych obrażeń. Na wypadek gdyby gracz chciał tam upychać niebezpośrednie obrażenia.
Ajgor - Wto 31 Sie, 2010
Kajak - Wiemy że przeczytanie takiej ilości tekstu na forum może zając troszkę czasu, ale masz praktycznie dwa tematy z konkretnymi informacjami. Poświeć się i przeczytaj, zobaczysz że się opłaca. W trakcie czytania znajdziesz odpowiedzi na pytania których jeszcze nie zadałeś. Pamiętaj o instrukcji, czasem ktoś musi przeczytać ją 2-3 razy i korzystać z niej podczas gry. Warto zapoznać się z przetłumaczonym FAQ 1.0, który jest tu: http://www.boardgamegeek....nie-faq-a-v-1-0
Google - Wto 31 Sie, 2010
No czegoś takiego szukałem. Warto też podkleić na forum to faq. Dzięki
Pakman - Czw 02 Wrz, 2010
Karta MŚCICIEL: Wydaj 1 żeton zasobów i poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury każda atakująca lub broniąca się jednostka zyskała młotek.
Czy jeśli zapłacę 3 żetony i poświęcę 3 jednostki to wszystkie atakujące lub broniące się jednostki zyskają 3 młotki? Czy daje mi coś jeśli miałbym w grze (na stole) 3 takie karty?
ttrotyl - Pią 03 Wrz, 2010
Mam pytanie o kartę z najnowszego dodatku. "Czarni rycerze Morra" - "...wybrana jednostka nie może się bronić" - wg mnie jest to toższame z pojęciem nie może zostać wyznaczona do obrony. A może się mylę?
SeeM - Pią 03 Wrz, 2010
Pakman napisał/a: | Karta MŚCICIEL: Wydaj 1 żeton zasobów i poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury każda atakująca lub broniąca się jednostka zyskała młotek.
Czy jeśli zapłacę 3 żetony i poświęcę 3 jednostki to wszystkie atakujące lub broniące się jednostki zyskają 3 młotki? Czy daje mi coś jeśli miałbym w grze (na stole) 3 takie karty? |
Zapomniałeś o jednym ważnym słowie na początki karty - to jest akcja. Akcję może wykonać tylko jeden mściciel na raz. Możesz wydać jedno złoto i poświęcić jednostkę, teraz czas na akcję przeciwnika, potem możesz drugą, czekasz na przeciwnika, trzecią, itd... Na karcie zawsze jest napisane, jeśli możesz używać jej zdolności raz, czy dwa na turę.
ygeth - Pią 03 Wrz, 2010
Cytat: | Mam pytanie o kartę z najnowszego dodatku. "Czarni rycerze Morra" - "...wybrana jednostka nie może się bronić" - wg mnie jest to toższame z pojęciem nie może zostać wyznaczona do obrony. A może się mylę? |
Tak, nie może być wyznaczona do obrony.
Pakman - Pią 03 Wrz, 2010
SeeM napisał/a: | Pakman napisał/a: | Karta MŚCICIEL: Wydaj 1 żeton zasobów i poświęć jakąś jednostkę, aby do końca tej tury każda atakująca lub broniąca się jednostka zyskała młotek.
Czy jeśli zapłacę 3 żetony i poświęcę 3 jednostki to wszystkie atakujące lub broniące się jednostki zyskają 3 młotki? Czy daje mi coś jeśli miałbym w grze (na stole) 3 takie karty? |
Zapomniałeś o jednym ważnym słowie na początki karty - to jest akcja. Akcję może wykonać tylko jeden mściciel na raz. Możesz wydać jedno złoto i poświęcić jednostkę, teraz czas na akcję przeciwnika, potem możesz drugą, czekasz na przeciwnika, trzecią, itd... Na karcie zawsze jest napisane, jeśli możesz używać jej zdolności raz, czy dwa na turę. |
Dzięki za odpowiedzi ale tą nie do końca zrozumiałem.
Jeden mściciel na raz? Ale ten sam może zaraz po swojej pierwszej akcji, jeśli przeciwnik nie zagra nic w odpowiedzi, zrobić drugi raz to samo? I wtedy jednostki będą zyskiwały 2 młotki? Czy wtedy ten już nie może ale jeśli mam drugiego w grze to on może?
Anatem - Pią 03 Wrz, 2010
Możesz korzystać z akcji Mściciela ile razy chcesz/na ile starczy zasobów w czasie swojej tury, ale nie za jednym zamachem, bo po każdej aktywacji musisz dać przeciwnikowi szansę na reakcję.
Każdego Mściciela musisz aktywować z osobna, więc jeden zasób + jedna poświęcona jednostka da tylko jeden młotek bez względu na to ile kopii tej karty masz w grze.
Pakman - Pią 03 Wrz, 2010
Anatem napisał/a: | Możesz korzystać z akcji Mściciela ile razy chcesz/na ile starczy zasobów w czasie swojej tury, ale nie za jednym zamachem, bo po każdej aktywacji musisz dać przeciwnikowi szansę na reakcję.
Każdego Mściciela musisz aktywować z osobna, więc jeden zasób + jedna poświęcona jednostka da tylko jeden młotek bez względu na to ile kopii tej karty masz w grze. |
Ok, ale zakładając, że chcę aktywować mściciela w kilku momentach kiedy mogę w trakcie tury zagrać akcję, to mogę tak zrobić? Oczywiście po każdej aktywacji pytając czy przeciwnik coś zagrywa w odpowiedzi. Np. niech to będzie 4 razy, czyli poświęcę w sumie 4 jednostki i 4 zasoby i ostatecznie przed bitwą dostanę po 4 młotki? Czy zwyczajnie jeden mściciel może dać maksymalnie jeden młotek a ewentualnie jak mam ich trzech w grze to mogę ich wszystkich trzech z osobna aktywować (płacąc co trzeba) i uzyskam 3 młotki w efekcie?
Anatem - Pią 03 Wrz, 2010
Jeżeli na karcie nie ma ograniczenia, to możesz aktywować taką akcję do oporu.
Pakman - Pią 03 Wrz, 2010
Grimgor Żelazna Skóra.
Wymuszony: Kiedy ta jednostka wchodzi do gry, zniszcz wszystkie karty wsparcia i rozwinięcia w odpowiadającej strefie każdego gracza
Czy taki efekt wymuszony jest traktowany na potrzeby gry jako akcja? Czy nie, bo nie ma tam słowa akcja? Pytam w kontekście zagrania innej karty, która w jakis sposób reaguje ale właśnie na wykonaną przez jednostkę akcję.
Carnage - Pią 03 Wrz, 2010
Wejście samego Grimgora nie jest akcją. A jego efekt uaktywnia się w chwili wejścia. Co do karty którą chcesz zagrać to napisz jaka to karta i jakiego efektu się spodziewasz?
Merenerook - Pią 03 Wrz, 2010
Pakman napisał/a: | Grimgor Żelazna Skóra.
Wymuszony: Kiedy ta jednostka wchodzi do gry, zniszcz wszystkie karty wsparcia i rozwinięcia w odpowiadającej strefie każdego gracza
Czy taki efekt wymuszony jest traktowany na potrzeby gry jako akcja? Czy nie, bo nie ma tam słowa akcja? Pytam w kontekście zagrania innej karty, która w jakis sposób reaguje ale właśnie na wykonaną przez jednostkę akcję. |
Grimgora nie da się zablokować, wchodzi do gry jest efekt Forced(wymuszony, czy jak to tam przetłumaczyli) i niszczy wszystko poza jednostkami w odpowiadających strefach. Efektów Forced nie da się powstrzymać, forced nie jest akcją, akcje triggeruje gracz. Forced dzieje się mimowolnie.
Syndelis - Sob 04 Wrz, 2010
Jak bym chcial pogadac o nowej karcie krasnali z Kuzni Ciszy, a mianowicie "Warta poleglych" - czy ktos juz myslal/wie czy karta ma jakies ograniczenia. Czy mozna robic z jednostkami przywroconymi wszystko (atak/obrona). Bo jesli tak to karta chyba calkiem (bardzo) mocna jest. Wlasnie gralem pierwszy raz z nowymi kartami i ze tak powiem zastosowalem sie do karty tak jak all pisze. Przywrocilem karty w Fazie Pola bitwy, bo wybraniu strefy do ataku i pozniej tymi jednostkami zaatakowalem. Zniszczylem 1 strefe, w nastepnej turze trafila mi sie druga ta sama karta i zrobilem identycznie no i, ze tak powiem, przeciwnik polegl dostajac sromotne baty. Na karcie nie ma zadnych ograniczen. Co wy myslicie na ten temat ?
Ajgor - Sob 04 Wrz, 2010
Zrozumiałem to tak samo. Na karcie jest napisane "umieść w grze" więc myślę że te jednostki funkcjonują normalnie do końca fazy w której zostały umieszczone w grze. Ciekawa karta.
Syndelis - Sob 04 Wrz, 2010
Nie tyle ciekawa, co IMBA - przeciwnik odrzucil mi jeszcze w 2 i 3 turze entropia po 2 jednostki
Ajgor - Sob 04 Wrz, 2010
To Krasnale zamiatają.
Merenerook - Sob 04 Wrz, 2010
Ajgor napisał/a: | To Krasnale zamiatają. |
Od dawna, teraz zamiatają jeszcze dokładniej
whiteface - Nie 05 Wrz, 2010
Krasnale wcale tak nie zamiatają, jeśli odpowiednio przygotować "zielonych" i mieć świadomość tego, że może wejść "warta poległych" to nie ma strachu.
Pakman - Nie 05 Wrz, 2010
Ostatnie zdanie "Warty Poległych" brzmi: Pod koniec tej fazy poświęć te jednostki. Jak wiadomo faza pola bitwy kończy się możliwością wykonania akcji, czy w takim razie po poświęceniu ich wszystkich mogę jeszcze wykonać jakąś akcję na końcu tury czy już nie?
Syndelis - Nie 05 Wrz, 2010
Mi sie wydaje ze nie, poswiecajac ich, przechodzi sie automatycznie do poczatku tury drugiego gracza.
pan_satyros - Wto 07 Wrz, 2010
Przeglądałem właśnie ten temat, conajmniej 1/3 pytań sie powtarza ..
Inwazja to duuża gra i już z tego powodu wydaje mi się, iż należało by odpowiednio dostosować forum tak, by ułatwić orientację osobom mającym wątpliwośći.
Proponuje stworzenie subforum o nazwie 'pomoc', a w nim osobny temat dla kart z coreseta oraz osobne dla każdego z dodatków. Takie rozwiązanie sprawi iż zamiast miałkich dysput sukcesywnie powstanie rozbudowany pl faq do każdej części gry.
Ajgor - Wto 07 Wrz, 2010
Pakman napisał/a: | Ostatnie zdanie "Warty Poległych" brzmi: Pod koniec tej fazy poświęć te jednostki. Jak wiadomo faza pola bitwy kończy się możliwością wykonania akcji, czy w takim razie po poświęceniu ich wszystkich mogę jeszcze wykonać jakąś akcję na końcu tury czy już nie? |
Moim zdaniem Akcja kończy fazę i poświęcamy jednostki.
Cytat: | Proponuje stworzenie subforum o nazwie 'pomoc' |
Dobry pomysł.
Mordeczka - Wto 07 Wrz, 2010
pan_satyros napisał/a: | Takie rozwiązanie sprawi iż zamiast miałkich dysput sukcesywnie powstanie rozbudowany pl faq do każdej części gry. |
Widzę żeś niepoprawny optymista Naprawdę sądzisz, że te osoby, które zadają w większości banalne pytania, na które odpowiedzi znajdują się w instrukcji i faq, zadadzą sobie tyle wysiłku aby przeszukać jakiś wątek? Z tego co obserwuję, to większość osób woli założyć konto, zalogować się, sypnąć pytaniami i czekać na odpowiedzi. Nie wczytując się w poprzednie odpowiedzi, czy też przeszukując inne wątki czy fora. Choćby istniało najbardziej rozbudowane faq i pomoc, wyjaśniająca wszystkie wątpliwości, to i tak pojawi się osoba pytająca o np. "Czy jednostka, która ma "Tylko Pole Bitwy" może zostać wyznaczona do wypełniania misji?". Moim zdaniem subforum nie ma sensu, bo i tak 90% ludzi nie czyta wypowiedzi dłuższych niż kilka linijek, pewnie i tę niewiele osób przeczyta Pozostaje jedynie ciągłe udzielanie prawie tych samych, banalnych odpowiedzi lub nieudzielanie ich w ogóle (ewentualnie odpowiadać na faktycznie trudne pytania) w nadziei, że może sami zadadzą sobie trud przeczytania instrukcji i faq
Ajgor - Wto 07 Wrz, 2010
Mordeczka - Zdecydowanie się z tobą zgadzam, jednak fajnie jest mieć na forum porządek, zawsze to wygodniej dla nas samych i dla mniejszości, która jednak stara się coś przeczytać zanim zada banalne pytanie.
Mordeczka - Wto 07 Wrz, 2010
Ajgor napisał/a: | ...jednak fajnie jest mieć na forum porządek, zawsze to wygodniej dla nas samych i dla mniejszości, która jednak stara się coś przeczytać zanim zada banalne pytanie. |
Wydaje mi się, że prościej byłoby przykleić post z linkami do instrukcji i aktualnego faq (pozostaje kwestia szybkiego tłumaczenia przez Galaktę faq wydawanego prze FFG), takie coś w zupełności wystarczy dla tych, którzy chcą i potrafią szukać, a miejsce na forum używać do dyskusji nad bardziej skomplikowanymi problemami.
pan_satyros - Wto 07 Wrz, 2010
Nawet jeżeli ta gartska nierobów nadal będzie pisać głupie pytania to przynajmniej w odpowiednim temacie. Osoba, która będzie chciała coś znaleźć np o kartach z Kuźni Ciszy, nie będzie zmuszona przekopywać się przez 50 postów w stylu "co to są te prostokątne kartoniki w pudełku ?".
Po prostu będziemy mieć porządek w chaosie i tyle. Poza tym takie rozwiązanie sprawami iż moderacja danych tematów stanie się prostsza.
Forum wyglądało by tak, że u samej góry byłby Core Set, potem duże dodatki, a następnie Battle których tytuł poprzedzony byłby skrótem (CS, CW itd) w zależności od cyklu.
Samo poprzenoszenie postów tego tematu do odpowiednich nowych tematów, gdyby było kilku chętnych nie powinno zając wiele czasu.
Następnie ten by się usunęło i wszelkie pytania o pomoc były by w 1 dziale.
Galakta chce wprowadzić Inwazję na nowe tory, upowszechnić, nadać całości dozę profesjonalizmu, a oficjalne forum wygląda jak piaskownica.. warto o to zadbać, chociażby dla naszej własnej wygody.
Napisze do DW, może coś z tego wyjdzie.
D.W. - Wto 07 Wrz, 2010
Cytat: | Napisze do DW, może coś z tego wyjdzie. |
Coś na pewno wyjdzie. Nie chcę już opowiadać "bajek" na temat specjalnej strony bo dokąd jej nie będzie to są tylko opowiastki...
Na razie zostanie przerobione to forum aby było znośne. A potem będziemy się martwić.
Nowi gracze często zadają pytania, które denerwują graczy z dłuższym stażem. Ale także nie wszyscy mają duże doświadczenie w innych grach tego typu dlatego często przychodzi im trudniej zrozumieć rzeczy, które dla np. wieloletniego gracza w magic sa zupełnie zrozumiałe. Proszę pamiętać, że ta gra ma się otworzyć na nowych graczy także tych nie znających angielskiego czy nie mających doświadczenia i to wymaga też cierpliwości.
I miałem jeszcze taki pomysł aby np na koniec roku zrobić sondę dotyczącą tego, która z osób odpowiadających na forum na pytania dotyczące gry, zasad itp była najbardziej pracowita i ... cierpliwa. I otrzymałaby jakiś drobny upowinek. Sondę lub jakiś inny wybór ale trudno mi powiedzieć jak wskazać taką osobę.
pan_satyros - Wto 07 Wrz, 2010
Wiadomo, że nie torpeduję tu wszystkich nowych, sam nie grałem wcześniej w karcianki, ale zanim zadałem pytania przejrzałem faq pl oraz instrukcję. Niestety wiele z pytań na forum to wynik totalnego olania tych źródeł.
Cieszy mnie szybka reakcja to dobrze wróży.
Co do strony nie jest aż takim priorytetem jak sądzę, łatwiej i szybciej jest udostępnić info na forum, a już na pewno forum daje bardziej bezpośredni kontakt z społecznością graczy, co w tej chwili jest najważniejsze.
|
|