galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Nowy FAQ (1.2)

AvantaR - Sro 22 Wrz, 2010
Temat postu: Nowy FAQ (1.2)
http://www.fantasyflightg.../wh-faq-1.2.pdf

Co prawda Polskich graczy to poki co nie interesuje z racji braku cyklu spaczenia (chodzi mi o bolec Helfowy), ale i tak warto przeczytac.

Ogolnie to Iron Discipline dziala takze na attachmenty :)

Dzejth - Sro 22 Wrz, 2010

Swoją drogą będzie przedrukowany prawidłowo bolec? Było by miło.
SeeM - Sro 22 Wrz, 2010

Nie słyszałem, żeby jakakolwiek karta w angielskiej wersji (gdzie jest jeszcze więcej nieścisłości i błędów, niż w polskiej) była przedrukowana.
AvantaR - Sro 22 Wrz, 2010

SeeM napisał/a:
Nie słyszałem, żeby jakakolwiek karta w angielskiej wersji (gdzie jest jeszcze więcej nieścisłości i błędów, niż w polskiej) była przedrukowana.

Z tego co mi wiadomo to nowy rzut np. Core Setow bedzie juz przedrukowany z poprawionymi tekstami wedlug FAQa. Nie pamietam gdzie to czytalem, ale chyba na stronie FFG.

Pajhi - Sro 22 Wrz, 2010

Pytanie proste:czy ktos to przetłumaczy dla INNYCH!!
Nemomon - Sro 22 Wrz, 2010

Pajhi napisał/a:
Pytanie proste:czy ktos to przetłumaczy dla INNYCH!!


Wydaje się, że niedługo pojawi się oficjalne spolszczenie.

Pajhi - Sro 22 Wrz, 2010

Nemomon napisał/a:
Pajhi napisał/a:
Pytanie proste:czy ktos to przetłumaczy dla INNYCH!!


Wydaje się, że niedługo pojawi się oficjalne spolszczenie.


Dziękuje w imieniu GRACZY :twisted:

Ajgor - Czw 23 Wrz, 2010

Pozwolę sobie na lekkiego foszka, bo to "niedługo" to ciągnie się od faq 1.1. Jakiś czas temu otrzymałem informację że 1.1 jest prawie przetłumaczony, tylko trzeba do pdf-a władować. :razz:
D.W. - Czw 23 Wrz, 2010

Cierpliwości po prostu musimy częściowo to zmienić tam gdzie mamy już my poprawione a dodać tam gdzie nasze coś wyszło. To nie chodzi tylko o to aby było to to samo co angielskie tylko aby pasowało do polskiej wersji. Dotarł teraz szturm i marsz i wypuścimy już na dniach.

A tutaj powiedzmy surowe 3 ostatnie strony, tak żeby widac było, że coś się dzieje.

część faq

Carnage - Czw 23 Wrz, 2010

Oo, a kiedy Marsz będzie wysyłany dokładnie ?
Ajgor - Czw 23 Wrz, 2010

No D. W. toś mi teraz zaimponował. :grin:
D.W. - Czw 23 Wrz, 2010

Termin premiery to 28.09.

Wtedy też będzie Szturm. Nie chcemy tego dzielić już.

Likaon23 - Sro 29 Wrz, 2010

D.W. napisał/a:
Termin premiery to 28.09.

Wtedy też będzie Szturm. Nie chcemy tego dzielić już.


Szturm jest. Co z FAQ?

Likaon23 - Pią 01 Paź, 2010

Jeszcze jedno:
Przeczytałem część przetłumaczonego FAQ i dalej mam wątpliwości odnośnie przydzielania obrażeń :)

"...To oznacza,
że atakujący musi wziąć pod uwagę
punkty Wytrzymałości oraz wszystkie
efekty anulowania obrażeń, KTÓRE SĄ JUŻ AKTYWNE w chwili przydzielania
obrażeń..."

Z instrukcji wynika, że odporność jest brana pod uwagę w fazie ZADAWANIA OBRAŻEŃ, czyli NIE JEST aktywna w chwili przydzielania obrażeń.

Czy wreszcie są na 100% dobrze zinterpretowane zasady???
Jakie zasady obowiązywały na turnieju???

Proszę Galaktę o wyjaśnienie, które zasady są prawidłowe:

1. Przydzielam obrażenia zgodnie z widniejącymi na tarczach punktami wytrzymałości, jeśli karta ma zdolność Odporność, to sam decyduję czy uwzględnić tę wartość oraz ewentualne inne akcje przyznając więcej punktów obrażeń niż parametr wytrzymałość na karcie. (bo mam możliwość ocenić, co bardziej mi się w danej chwili opłaca, przyznać więcej stolicy czy dać z górką jednostce/jednostkom broniącym)

Nawet jeśli jednostki broniące, przeżyją krok 5 (zadawanie obrażeń, oraz ewentualne akcje) to obrażenia przyznane stolicy uznawane są za zadane.

TAK EWIDENTNIE WYNIKA Z INSTRUKCJI, ZWŁASZCZA Z PRZYKŁADU PODANEGO W INSTRUKCJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W PRZYKŁADZIE JEST "MŁOCIARZ Z KARAK AZUL"

2. Należy przydzielić tyle obrażeń jednostce by (teoretycznie) ją zniszczyć, biorąc pod uwagę znane efekty, W TYM ODPORNOŚĆ.

Która interpretacja zasad jest poprawna??? 1 czy 2??????? I kiedy wydacie oficjalną wersję FAQ?????
Proszę kogoś z Galakty o odpowiedź.

Ajgor - Pią 01 Paź, 2010

FAQ może poprawić/zmienić, to co jest w instrukcji.
Również miałem pewne wątpliwości. Ta sprawa była szeroko omawiana, gdzieś tu się to zaczyna http://www.forum.galakta....r=asc&start=135 Tam będzie wygodniej zadawać takie pytania. :wink: Znajdziesz tam odpowiedzi i wyjaśnienia.

poooq - Nie 03 Paź, 2010

Czy jest szansa na FAQ z zebranymi omówieniami zasad uporządkowanego wg. zestawów i ras do poziomu poszczególnych kart po polsku? Do wydrukowania i zerkania podczas rozgrywki, bez potrzeby wertowania kilku forów?
SeeM - Nie 03 Paź, 2010

http://deckbox.org/forum/viewtopic.php?id=232 Jest coś takiego po angielsku - instrukcja poprawiona wg. FAQ plus ta część FAQ, która wnosi coś nowego, lub poprawia karty.
poooq - Nie 03 Paź, 2010

Czy Wydawnictwo myślało o polonizacji tego zestawu?
Ajgor - Czw 21 Paź, 2010

D.W. Co tam z tym FAQ?
sirafin - Czw 21 Paź, 2010

Nie liczyłbym na odpowiedź przed zakończeniem targów w Essen...
Ajgor - Czw 28 Paź, 2010

No faktycznie, targi. To czekamy. :grin:
ixi150 - Pon 01 Lis, 2010

Skoro nie ma jeszcze tego FAQ, ani nie znalazłem odpowiedzi w starszych postach, to chciałbym zadać pytania:

1.Czy jest jakieś ograniczenie ilości dodatków przyłączanych do jednej jednostki? Może mieć tylko jeden, czy jeden z danego rodzaju (broń, zaklęcie, umiejętność, mutacja), czy jest to kompletnie dowolne i można zrobić potrójnie zmutowaną bestię z 5 broniami w łapie?

2.No i drugie pytanie: czy np. Rębak orków (dodaje 2 młotki), który można dołączyć jednostce znajdującej się na polu bitwy, zostanie poświęcony (lub przestanie działać), gdy przesuniemy jakąś taktyką uzbrojoną jednostkę na np. królestwo? Czy może za pomocą tego rębaka będzie zbierał o 2 złota więcej? Wychodzi na to, że w wypadku drugim jedynym ograniczeniem jest niemożność buffowania jednostek bezpośrednio w królestwie lub misji.

3.Podobna sytuacja z jednostką która ma napis Tylko Pole Bitwy. Czy jeżeli przesunie się ją taktyką na inną strefę to zginie, przestanie działać czy stanie się bardziej ekonomiczna niż militarna? Czy może ten napis uniemożliwa przesunięcie jej na jakąkolwiek inną strefę, bez względu środki do tego użyte?

4.Ciekawostka, ale pewnie nie można tak zrobić. Wpadłem na pomysł żeby kartą przesuwania jednostek między strefami, osadzić na jednostkę na jakiejś misji, tak by ją wykonywała. W zasadach jest, że na misje się daje karty tylko z ręki, choć napisali też, że zasady z kart są ważniejsze niż te w instrukcji. hmmm...

5.Jest w imperium karta Świątynie Shallyi, która na początku fazy królestwa może przesunąć jednostkę do innej strefy (tak, znowu o przenoszeniu jednostek :P ). Czy można w ten sposób zwiększyć sobie dochód, ustawiając jednostkę w królestwie tuż przed ciągnięciem żetonów, czy żetony ciągnie się bezwzględnie na samiutkim początku fazy królewskiej...?

6.Czy jeżeli przesunę krwiopijca... żartowałem :lol:
Tym razem o obrażeniach niesprecyzowanych, czy jakoś tak. Wiem że HE mają karty jakiś statków które tam na początku tury zadają takie obrażenia, które sam przydzielam (nie pamiętam jak sie nazywały bo grałem wtedy pierwszą rozgrywkę w życiu na cudzej talii). Pytanie brzmi: Czy mając 2 takie statki "atakują" one razem czy każde z osobna jako 2 odmienne źródła? W wariancie drugim jeden młociarz wziąłby na klatę (odporność1) salwę z 5 statków, a nawet tysiąca... W pierwszym wariancie tylko 1 takie obrażenie na odporność pójdzie, a reszta w wytrzymałość już. Jeżeli pierwszy wariant jest słuszny, to czy tylko karty tej samej nazwy się łączą, czy wszystkie mające efekt w tym samym momencie (początek tury, albo koniec fazy stolicy, itp.).


PS No to czekam na chętnego do przeczytania tego posta i śmiałka chcącego się napocić w odpowiadaniu na nie :twisted:
PS2 Sorry jeśli coś jest niezrozumiale napisane, ale godzina w której to pisałem nie świadczy pozytywnie o ilości posiadanej przeze mnie many, zwłaszcza że całą noc grałem z kumplem w WHI :mrgreen:

DaRKeR - Pon 01 Lis, 2010

ixi150 napisał/a:
Skoro nie ma jeszcze tego FAQ, ani nie znalazłem odpowiedzi w starszych postach, to chciałbym zadać pytania:

1.Czy jest jakieś ograniczenie ilości dodatków przyłączanych do jednej jednostki? Może mieć tylko jeden, czy jeden z danego rodzaju (broń, zaklęcie, umiejętność, mutacja), czy jest to kompletnie dowolne i można zrobić potrójnie zmutowaną bestię z 5 broniami w łapie?

Nie ma ograniczenia możesz mieć dowolną ilość attachmentów

ixi150 napisał/a:
2.No i drugie pytanie: czy np. Rębak orków (dodaje 2 młotki), który można dołączyć jednostce znajdującej się na polu bitwy, zostanie poświęcony (lub przestanie działać), gdy przesuniemy jakąś taktyką uzbrojoną jednostkę na np. królestwo? Czy może za pomocą tego rębaka będzie zbierał o 2 złota więcej? Wychodzi na to, że w wypadku drugim jedynym ograniczeniem jest niemożność buffowania jednostek bezpośrednio w królestwie lub misji.


Tak jako że rembak dodaje bezpośrednio młotki (a nie np. 2 dmg) to jeśli przesunięta zostanie jednostka z rembakiem do K lub Q to będzie dodawała więcej młotków. Battlefield only ma się tylko do wystawiania.

ixi150 napisał/a:
3.Podobna sytuacja z jednostką która ma napis Tylko Pole Bitwy. Czy jeżeli przesunie się ją taktyką na inną strefę to zginie, przestanie działać czy stanie się bardziej ekonomiczna niż militarna? Czy może ten napis uniemożliwa przesunięcie jej na jakąkolwiek inną strefę, bez względu środki do tego użyte?


tak jak napisałem wyżej.

ixi150 napisał/a:
4.Ciekawostka, ale pewnie nie można tak zrobić. Wpadłem na pomysł żeby kartą przesuwania jednostek między strefami, osadzić na jednostkę na jakiejś misji, tak by ją wykonywała. W zasadach jest, że na misje się daje karty tylko z ręki, choć napisali też, że zasady z kart są ważniejsze niż te w instrukcji. hmmm...


tak ale na karcie nie pisze że możesz dać jednostkę by questowała. Zatem zostaje zasada z instrukcji, że na questa musi być zagrana jednostka z ręki.

ixi150 napisał/a:
5.Jest w imperium karta Świątynie Shallyi, która na początku fazy królestwa może przesunąć jednostkę do innej strefy (tak, znowu o przenoszeniu jednostek :P ). Czy można w ten sposób zwiększyć sobie dochód, ustawiając jednostkę w królestwie tuż przed ciągnięciem żetonów, czy żetony ciągnie się bezwzględnie na samiutkim początku fazy królewskiej...?


Możesz przesunąć jednostkę by dodała Ci resource.

ixi150 napisał/a:
6.Czy jeżeli przesunę krwiopijca... żartowałem :lol:
Tym razem o obrażeniach niesprecyzowanych, czy jakoś tak. Wiem że HE mają karty jakiś statków które tam na początku tury zadają takie obrażenia, które sam przydzielam (nie pamiętam jak sie nazywały bo grałem wtedy pierwszą rozgrywkę w życiu na cudzej talii). Pytanie brzmi: Czy mając 2 takie statki "atakują" one razem czy każde z osobna jako 2 odmienne źródła? W wariancie drugim jeden młociarz wziąłby na klatę (odporność1) salwę z 5 statków, a nawet tysiąca... W pierwszym wariancie tylko 1 takie obrażenie na odporność pójdzie, a reszta w wytrzymałość już. Jeżeli pierwszy wariant jest słuszny, to czy tylko karty tej samej nazwy się łączą, czy wszystkie mające efekt w tym samym momencie (początek tury, albo koniec fazy stolicy, itp.).


PS No to czekam na chętnego do przeczytania tego posta i śmiałka chcącego się napocić w odpowiadaniu na nie :twisted:
PS2 Sorry jeśli coś jest niezrozumiale napisane, ale godzina w której to pisałem nie świadczy pozytywnie o ilości posiadanej przeze mnie many, zwłaszcza że całą noc grałem z kumplem w WHI :mrgreen:


Każde źródło indirect DMG jest przydzielane osobno. tzn. że gościu z 1 odporności z każdego z tych źródeł może jeden anulować. Jeżeli przydzielisz mu z jednego źródła indirectów więcej jak 1 DMG, to jeden pójdzie w odporność reszta w jego życie.

I tak, każdy statek, bolec, jednostka to osobne źródło.

PS no problem :)

ixi150 - Pon 01 Lis, 2010

Dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)

7.Mam jeszcze jedną wątpliwość co do przesuwania bohaterów. Czy jak jeden już jest w królestwie to czy da się tam przesunąć jeszcze jednego z np. pola bitwy jakąś taktyką? Jeżeli tak to co się wtedy z nimi dzieje?

DaRKeR - Pon 01 Lis, 2010

Nie może być 2 bohaterów w jednej strefie -> nie możesz zagrać karty jeśli taki byłby efekt. Jedyny wyjątek to wyciągnięcie drugiego bohatera z Rip your heads off, wtedy ten bohater jest automatycznie poświęcony. Każdy inny przypadek jest "nielegalny" i nie można do tego doprowadzić.
ixi150 - Sob 06 Lis, 2010

Kolejna porcja pytań na które instrukcja nie potrafi odpowiedzieć :)

8.Czy jeżeli na jednostce napisane jest "Gdy wchodzi do gry to ... coś tam się dzieje" to czy efekt dzieje się tuż przed wejściem tej jednostki do gry czy dopiero jak już jest w niej? Innymi słowy: czy efekt wywoływany wejście jednostki może dotyczyć jej samej? Może np. sama siebie spaczyć?

9.Czy można obrzygać króla? :mrgreen: Dokładniej Króla Kazadora, który nie może być CELEM efektów kart (chyba że przeciwnik zapłaci 3). Czy Trolle Rzygi też "celują" w króla, skoro celem są Wszystkie Jednostki? Rozpatruje się tego typu efekty indywidualnie czy masowo? Więc po obrzyganiu stołu zostanie na nim tylko król czy nikt zupełnie? (jeżeli rzygający nie dopłacał nic).

10.Lśniąca wieża: za każdym razem kiedy wyleczysz jednostkę zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce lub strefie przeciwnika. Trzeba to rozumieć tak, że jak z jakiegokolwiek źródła dowolna ilość obrażeń dowolnej ilości jednostek zostanie wyleczona za twoją sprawą to wtedy zadaje się ten 1 dmg, tak? Czy może da się zrobić kombo z Większym Leczeniem (wylecz wszystkie swoje jednostki), co zada tyle dmg przeciwnikowi ile jednostek wyleczono?
Trzeba więc tę Wieżę rozumieć analogicznie do Odporności (za każdym razem gdy...), czy jakoś inaczej?

11.Czy można leczyć obrażenia Przydzielone, czy tylko Zadane? Jeżeli tylko zadane to czy można jakąś leczącą taktyką lub akcją uratować jednostkę przed pójściem do zaświatów? Czy jeżeli jednostka dostanie tyle obrażeń co pkt wytrzymałości to błyskawicznie ginie?

12. 0 pkt wytrzymałości? Co się wtedy dzieje? Jeżeli jakąś kartą obniży się wytrzymałość jednostki do 0 do końca tury (nie zadając żadnych obrażeń), to zachodzi równość 0dmg=0hp i jednostka ginie?

13.Czy można atakować płonącą strefę? Jeżeli tak to czy walka z ogniem jest wciąż zwykłą walką i można zwiadowcami wyrzucać karty z ręki przeciwnika atakując to co jest już zniszczone?

14.Upewnienie: Płonąca strefa nie ma już hp więc nie można jej przydzielać niebezpośrednich obrażeń prawda? xD

15.Deklaruje atak demonem. Wtedy demon zostaje spaczony zaklęciem. Został jednak uprzednio już wybrany na atakującego, więc znaczy to że i tak atak się odbędzie? Jeżeli tak to czy można zagrać kartę spaczenia "W odpowiedzi" na wyznaczenie atakujących na zasadzie stocka?? W takiej sytuacji ze stockiem będzie jednak 1 atakujący mniej czy nic to nie zmieni? Jak tak to czy wyznaczenie atakujących jest jedną masową akcją, czy każdego atakującego wyznacza się z osobna po kolei?
Czy może jednak "W odpowiedzi" można zagrywać tylko na inne karty/efekty?
#W zasadzie jest to dość precyzyjnie opisane w instrukcji, ale myślę że niektórzy mogą pomylić Akcję z Krokiem Fazy Pola Bitwy, co jest dość znaczną różnicą jednak. Pomyślałem, że warto aby takie pytanie było na FAQ.

16. Ostatnie na dziś: Czy można zagrać taktykę i w odpowiedzi na nią jednostkę, tak by wskazać symbol lojalności z karty taktyki? Czy może wystawienie jednostki nie jest akcją, którą da się stockować? Jeżeli faktycznie nie jest, to czy da się zrobić tak z 2 taktykami, by wskazać 1 dodatkowy punkt lojalności?

edit, jeszcze jedno :)
17. Czy można Poświęcić jednostkę przejętą od innego gracza, choćby na jedną turę?

DaRKeR - Sob 06 Lis, 2010

ixi150 napisał/a:
Kolejna porcja pytań na które instrukcja nie potrafi odpowiedzieć :)

8.Czy jeżeli na jednostce napisane jest "Gdy wchodzi do gry to ... coś tam się dzieje" to czy efekt dzieje się tuż przed wejściem tej jednostki do gry czy dopiero jak już jest w niej? Innymi słowy: czy efekt wywoływany wejście jednostki może dotyczyć jej samej? Może np. sama siebie spaczyć?


Dopiero po wejściu jednostki i tak może a czasem nawet musi spaczyć samą siebie, jak np. Festing nurglings wchodzą i nie ma nikogo innego to spaczają same siebie.

ixi150 napisał/a:
9.Czy można obrzygać króla? :mrgreen: Dokładniej Króla Kazadora, który nie może być CELEM efektów kart (chyba że przeciwnik zapłaci 3). Czy Trolle Rzygi też "celują" w króla, skoro celem są Wszystkie Jednostki? Rozpatruje się tego typu efekty indywidualnie czy masowo? Więc po obrzyganiu stołu zostanie na nim tylko król czy nikt zupełnie? (jeżeli rzygający nie dopłacał nic).


Zdolność Kazadora nie zadziała jeśli nie jest on konkretnie celem. Na rzygu nie ma celów, tylko giną wszystkie jednostki (łącznie z Kazadorem.)

ixi150 napisał/a:
10.Lśniąca wieża: za każdym razem kiedy wyleczysz jednostkę zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce lub strefie przeciwnika. Trzeba to rozumieć tak, że jak z jakiegokolwiek źródła dowolna ilość obrażeń dowolnej ilości jednostek zostanie wyleczona za twoją sprawą to wtedy zadaje się ten 1 dmg, tak? Czy może da się zrobić kombo z Większym Leczeniem (wylecz wszystkie swoje jednostki), co zada tyle dmg przeciwnikowi ile jednostek wyleczono?
Trzeba więc tę Wieżę rozumieć analogicznie do Odporności (za każdym razem gdy...), czy jakoś inaczej?


Uważam że za każdą jednosktę (nawet z wielkiego leczenia, możesz strzelić)

ixi150 napisał/a:
11.Czy można leczyć obrażenia Przydzielone, czy tylko Zadane? Jeżeli tylko zadane to czy można jakąś leczącą taktyką lub akcją uratować jednostkę przed pójściem do zaświatów? Czy jeżeli jednostka dostanie tyle obrażeń co pkt wytrzymałości to błyskawicznie ginie?


Można leczyć tylko obrażenia Zadane, chyba że tak jak na Master Rune of Valaya pisze że już assigned.
Generalnie narazie można co najwyżej przekierowywać obrażenia nie ma nic leczącego obrażenia co by powstrzymało przed zabiciem jednostki w danym momencie.

ixi150 napisał/a:
12. 0 pkt wytrzymałości? Co się wtedy dzieje? Jeżeli jakąś kartą obniży się wytrzymałość jednostki do 0 do końca tury (nie zadając żadnych obrażeń), to zachodzi równość 0dmg=0hp i jednostka ginie?


0ptk hp = dead (analogicznie jeśli z We'z bigga jednostka wchodzi z tyloma obrażeniami ile ma Hp to automatycznie ginie.

ixi150 napisał/a:
13.Czy można atakować płonącą strefę? Jeżeli tak to czy walka z ogniem jest wciąż zwykłą walką i można zwiadowcami wyrzucać karty z ręki przeciwnika atakując to co jest już zniszczone?


Tak i tak :) był combat nic nie zrobił no bo strefa i tak zniszczona, ale scoro scout przeżył to wyrzuca karte.

ixi150 napisał/a:
14.Upewnienie: Płonąca strefa nie ma już hp więc nie można jej przydzielać niebezpośrednich obrażeń prawda? xD
dokładnie tak nie można.

ixi150 napisał/a:
15.Deklaruje atak demonem. Wtedy demon zostaje spaczony zaklęciem. Został jednak uprzednio już wybrany na atakującego, więc znaczy to że i tak atak się odbędzie? Jeżeli tak to czy można zagrać kartę spaczenia "W odpowiedzi" na wyznaczenie atakujących na zasadzie stocka?? W takiej sytuacji ze stockiem będzie jednak 1 atakujący mniej czy nic to nie zmieni? Jak tak to czy wyznaczenie atakujących jest jedną masową akcją, czy każdego atakującego wyznacza się z osobna po kolei?
Czy może jednak "W odpowiedzi" można zagrywać tylko na inne karty/efekty?
#W zasadzie jest to dość precyzyjnie opisane w instrukcji, ale myślę że niektórzy mogą pomylić Akcję z Krokiem Fazy Pola Bitwy, co jest dość znaczną różnicą jednak. Pomyślałem, że warto aby takie pytanie było na FAQ.


nie odpowiesz na wyznaczenie atakującego, ale przed wyznaczeniem masz okienko na akcje i tam musisz spaczać jednostkę.
deklaracja strefy
akcje
deklaracja atakujących
akcje
deklaracja broniących
akcje
assign
akcje
deal
akcje.

ixi150 napisał/a:
16. Ostatnie na dziś: Czy można zagrać taktykę i w odpowiedzi na nią jednostkę, tak by wskazać symbol lojalności z karty taktyki? Czy może wystawienie jednostki nie jest akcją, którą da się stockować? Jeżeli faktycznie nie jest, to czy da się zrobić tak z 2 taktykami, by wskazać 1 dodatkowy punkt lojalności?


Symbole z taktyk nie liczą się do symboli loyalności. i nie można zagrywać jednostek w odpowiedzi na taktykę. tak samo supportów i developmentów.

Ajgor - Sob 06 Lis, 2010

I co tam z tym FAQ? Jakieś postępy?

16.11.2010 - Halooo... Sprawa uśpiona? :wink:

ixi150 - Pią 19 Lis, 2010

17. Czy trzeba dopłacać 3 piwa by wsadzić Świetliste Czyraki na Kazadora? Wydaje mi się że nie bo to dodatek :neutral:

18. Jest taka nieśmiertelna karta HE Swordmasterów Hoeta. Da się ją na inne sposoby niż walką zabić, to wiem. Ale na forum angielskim jakimś podali taką interpretację tej karty że powinna kosztować chyba z 6 piw. Mianowicie: Zadając w pole bitwy legionem krasnoludzkim wzmocnionym katapultą itp itd 50 obrażeń to i tak ponoć muszę wszystkie przydzielić Swordmasterom, bo mam ich zniszczyć niby... czyli że ściana nie do przejścia, a przecież w zasadach jest napisane, że MOGĘ przydzielić więcej dmg danej jednostce spodziewając się efektów anulowania. Z zasad rozumiem że mam zadać tyle obrażeń ile jednostka ma pozostałych pkt życia. Według tej interpretacji można przydzielić 2 czachy Młociażowi z odpornością 1, a resztę stolicy. Ja traktuje nieśmiertelność bojową Swordów jako taką odporność 'nieskończoność' działającą tylko w walce na polu bitwy :P
Jeżeli odporność tak nie działa jak powiedziałem to wszystko jasne czemu Swordzi wszystko na klatę biorą, ale jeśli wcale nie muszą umrzeć jednostki z odpornością to nie wiem czym się to różni od nieśmiertelności bojowej.
I jeszcze coś, czy właściciel tych Nieśmiertelnych może powiedzieć że nie anuluje tych dmg, bo dostał tylko 1, a np będzie miał jakieś korzyści z leczenia go potem, czy jest to efekt równoznaczny z wymuszonym?

18*. Taka ciekawostka bardziej - Czy wie ktoś z jakiej racji FABULARNIE Swordmasterzy są tacy nieśmiertelni? Z tego co pamiętam to w Warmłotku firurkowym dało się ich w walce zabić :P

19. Co do tej lśniącej wieży jeszcze. Jak wyleczę sobie jednocześnie 3 jednostki to zadaje wybranej jednostce 3 dmg czy rozdzielam dowolnie 1 + 1 + 1 ? A jeżeli druga opcja prawidłowa to czy można tym zabić kogoś z odpornością 1?

20. Skoro 0pkt wytrzymałości to autokill to czy posiadanie na misji 3x Podła czarodziejka nie jest troche zbyt lame? :D Co turę za free zabijać sobie 3 słabe jednostki, lub 1 z 3 hp? oO

21. Czy ktoś mi wytłumaczy czemu karta Mroczny Zelota jest tak gówniana? Gdyby była za 2 piwa to wszystkie grzechy odpuszczone, ale ani to się nie łączy z jakimiś innymi kartami odnoście zealota ani nic takiego. Dla porównania weźmy takich zwiadowców Imperium: kosztują tyle samo piw, tyle samo lojalności, mają tyle samo młotów, tyle samo wytrzymałości i do tego jeszcze mają zwiad!, a nasz Zelota nic... W ogóle kto to przetłumaczył "Zelota"!? Przecież to Mroczny Fanatyk jest :neutral:

22. Czy właściciel Kazadora też musi płacić za efektu rzucane na niego?

DaRKeR - Pią 19 Lis, 2010

ixi150 napisał/a:
17. Czy trzeba dopłacać 3 piwa by wsadzić Świetliste Czyraki na Kazadora? Wydaje mi się że nie bo to dodatek :neutral:


Po FAQ 1.2 tak, ponieważ attachmenty targetują unita.

ixi150 napisał/a:
18. Jest taka nieśmiertelna karta HE Swordmasterów Hoeta. Da się ją na inne sposoby niż walką zabić, to wiem. Ale na forum angielskim jakimś podali taką interpretację tej karty że powinna kosztować chyba z 6 piw. Mianowicie: Zadając w pole bitwy legionem krasnoludzkim wzmocnionym katapultą itp itd 50 obrażeń to i tak ponoć muszę wszystkie przydzielić Swordmasterom, bo mam ich zniszczyć niby... czyli że ściana nie do przejścia, a przecież w zasadach jest napisane, że MOGĘ przydzielić więcej dmg danej jednostce spodziewając się efektów anulowania. Z zasad rozumiem że mam zadać tyle obrażeń ile jednostka ma pozostałych pkt życia. Według tej interpretacji można przydzielić 2 czachy Młociażowi z odpornością 1, a resztę stolicy. Ja traktuje nieśmiertelność bojową Swordów jako taką odporność 'nieskończoność' działającą tylko w walce na polu bitwy :P
Jeżeli odporność tak nie działa jak powiedziałem to wszystko jasne czemu Swordzi wszystko na klatę biorą, ale jeśli wcale nie muszą umrzeć jednostki z odpornością to nie wiem czym się to różni od nieśmiertelności bojowej.
I jeszcze coś, czy właściciel tych Nieśmiertelnych może powiedzieć że nie anuluje tych dmg, bo dostał tylko 1, a np będzie miał jakieś korzyści z leczenia go potem, czy jest to efekt równoznaczny z wymuszonym?


Chodzi o to że musisz jednostce zadać tyle dmg by ją zabić a dopiero potem możesz walić w stolice. W tym przypadku nie możesz jej tak zabić więc nie możesz też dać dmg na stolice.

ixi150 napisał/a:
18*. Taka ciekawostka bardziej - Czy wie ktoś z jakiej racji FABULARNIE Swordmasterzy są tacy nieśmiertelni? Z tego co pamiętam to w Warmłotku firurkowym dało się ich w walce zabić :P


No idea :P

ixi150 napisał/a:
19. Co do tej lśniącej wieży jeszcze. Jak wyleczę sobie jednocześnie 3 jednostki to zadaje wybranej jednostce 3 dmg czy rozdzielam dowolnie 1 + 1 + 1 ? A jeżeli druga opcja prawidłowa to czy można tym zabić kogoś z odpornością 1?


moim zdaniem zadajesz za każdą jednostkę osobno, ale nie zabijesz nikogo z odpornością, bo za każdym razem to jest 1 dmg nie sumuje się.

ixi150 napisał/a:
20. Skoro 0pkt wytrzymałości to autokill to czy posiadanie na misji 3x Podła czarodziejka nie jest troche zbyt lame? :D Co turę za free zabijać sobie 3 słabe jednostki, lub 1 z 3 hp? oO


tak jest 0 hp=dead i DE flafowo mają odejmowanie życia. zamiast zadawanie dmg. (to tak jakby ta jednostka zadawała 1 dmg.(może troche słabsze :) )

ixi150 napisał/a:
21. Czy ktoś mi wytłumaczy czemu karta Mroczny Zelota jest tak gówniana? Gdyby była za 2 piwa to wszystkie grzechy odpuszczone, ale ani to się nie łączy z jakimiś innymi kartami odnoście zealota ani nic takiego. Dla porównania weźmy takich zwiadowców Imperium: kosztują tyle samo piw, tyle samo lojalności, mają tyle samo młotów, tyle samo wytrzymałości i do tego jeszcze mają zwiad!, a nasz Zelota nic... W ogóle kto to przetłumaczył "Zelota"!? Przecież to Mroczny Fanatyk jest :neutral:


Chaos ma fajne arty ale dostaje gówniane karty, przyzwyczaj się :D

ixi150 napisał/a:
22. Czy właściciel Kazadora też musi płacić za efektu rzucane na niego?

Nie bo na Kazadorze jest napisane że każdy przeciwnik musi dopłacać.

Ajgor - Sob 20 Lis, 2010

Przepraszam że się wtrącam, ale czy jest sens rozwijać w tym wątku listę pytań, skoro istnieją odpowiednie tematy dotyczące instrukcji oraz interpretacji kart? Robi się lekki bałaganik. :wink:
DaRKeR - Sob 20 Lis, 2010

odpowiadam jak pytają :)
Ajgor - Sob 20 Lis, 2010

Wiem DaRKeR, wiem. Sam potrzebuję twojej pomocy! :mrgreen:
ixi150 - Sob 20 Lis, 2010

Nie wiem czy jest sens rozwijania, ale wiem że mam wątpliwości to pytam, a inni widząc dużo pytań w jednym miejscu to może znajdą w tym jakiś pierwowzór tego nowego FAQ skoro ni ma jeszcze. Moje wątpliwości i jak już są bardziej detaliczne i praktycznie wszystko jasne już jest (kto pyta nie błądzi), ale zobaczymy co się stanie jak dojdzie mi 300kart za parę dni xP

tymczasem jedno takie pytanko:

23. Czy jeżeli jednostka wraca na rękę to tak jakby opuszczała grę?
Np, ktoś używa fenixa i wraca mi na rękę wszyskie unity. Ja mam na misji krasnoludzkiego zwiadowcę i sporo innych krasnali. Czy mogę sobie wybrać w jakiej kolejności wracają na rękę i zwiadowcy dać szansę postrzelania z kuszy, czy to przeciwnik wybiera, czy może po prostu wszystkie na raz wracają na łape i nie ma znaczenia kolejność?
To w sumie 2 pytania xD

PS na to drugie właściwie mam odpowiedź z zagranicznego FAQ, że np.Rzygi wywalają wszystko z gry, a kusznik musiałbym przeżyć akcję żeby strzelić (przydała by się karta odwrotna do Długiej Zimy [zamiana w kamień :D ]), ale ciekawy jestem jaki wy macie na to pogląd.

DaRKeR - Sob 20 Lis, 2010

jeśli jednostka trafia na discard, wraca do ręki lub jest zabita (lub poświęcona) to opuszcza gre. [tak jeśli to krasnolud można za niego odpalić rangera]

I dobrze podejrzewasz co do flamesów, działa to tak jak rzygi czy verena, wszystkie karty schodzą jednoscześnie więc nie możesz wybrać kolejności [i ranger nie odpali się]

Ajgor - Wto 30 Lis, 2010

FAQ 1.2 PL będzie niespodzianką na święta? :razz: D.W. naskrob coś w wolnej chwili, że w marcu czy czerwcu 2011. :mrgreen:
DaRKeR - Wto 30 Lis, 2010

ale właśnie o co chodzi z FAQ 1.2 ? czy FAQ 1.1 wyszło w PL ?

bo jeśli tak to w faq 1.2 zmieniły się tylko 2 rzeczy :P 1. Bolce są raz na turę, 2. zagranie attachmentu na jednostkę targetuje ją czyli działa Iron Discipline.

Ajgor - Sro 01 Gru, 2010

Pewnie chciałem sobie troszkę po marudzić. Większość informacji można wyczytać na forum bez większego problemu, jednak często są odwołania do FAQ. (Ludzie czy wy nie czytacie FAQ) Jak Ci Ludzie mają go przeczytać jeśli nie znają języka? Gra jest PL, a my cały czas: attachment, target, itp. Jak się mało gra, to dobrze jest mieć FAQ PL pod ręką. Jeśli gra została wydana PL, to fajnie jest mieć odpowiednie wsparcie.

Oczywiście nie ma potrzeby rozwijać tej myśli, to tak na marginesie. Jakoś Ludzie grają i nie marudzą, chyba tylko ja o to pytam. :oops:

Mordeczka - Sro 01 Gru, 2010

Ajgor napisał/a:
...chyba tylko ja o to pytam. :oops:

Ja też bym o to pytał gdyby to miało jakiś sens :neutral:

DaRKeR - Sro 01 Gru, 2010

Jak rozumiem z Twojej wypowiedzi to nie ma żadnego FAQ PL ?
Mordeczka - Sro 01 Gru, 2010

DaRKeR napisał/a:
Jak rozumiem z Twojej wypowiedzi to nie ma żadnego FAQ PL ?

Jest, ale nieoficjalne v.1, tłumaczone przez jerrvixa z moim składem. Od Galakty jest instrukcja, która miała uwzględniać pierwsze faq, ale niestety nie robi tego w pełni (w całości?). Jeśli gdzieś jest faq od Galakty to poproszę linka.

DaRKeR - Sro 01 Gru, 2010

nie no ja tylko dopytuje, bo korzystam z FAQ eng i ciągle wysyłamy pytania do FFG w sprawie kolejnych kwesti.

Np. czy nowy bohater krasnoludzki jeśli zabije jednostkę to i tak dostanie od niej DMG.

Z nowości jakie otrzymaliśmy na Wilhelmie (tym co przesuwa jednostki) jest missprint i powinno być tam słowo TARGET (czyli Iron Discipline działa)

sirafin - Sro 01 Gru, 2010

Nie Ajgor, nie jesteś jedyny, mnie też macki opadają gdy tu zaglądam i widzę określenia po "angielskowemu". Wiele osób używa tego śmiesznego slangu bezwiednie, z przyzwyczajenia lub z lenistwa i tak naprawdę potrafiliby to doskonale powiedzieć po polsku :D Tak więc niby mamy w końcu polskie wydanie, ale nadal targetujemy attachmenty...

Co do FAQ PL, to przyznam że się nie dopytywałem bo korzystam z angielskiego, ale jest to momentami uciążliwe (upewnienie się jakie są oryginalne nazwy kart). Grę mamy od ponad dwóch miesięcy, w tej chwili polska edycja nagoniła angielską, więc prócz podstawki, w rodzimym języku mamy jeszcze dwa duże dodatki plus 11 małych, to OGROMNA ilość kart. Osoby które kupiły grę nie powinny więc być stawiane w sytuacji, gdzie muszą prosić o dodatkowe tłumaczenia by móc normalnie grać. Spodziewam się, że szybciej znajdą się życzliwi fani, którzy poświęcą swój wolny czas i wykonają tłumaczenie by pomóc innym graczom tak jak w przypadku FAQ v.1, niż doczekasz się oficjalnego. Nie ty Ajgor powinieneś stawiać tę ikonkę -> :oops:

Mordeczka - Sro 01 Gru, 2010

sirafin napisał/a:
Spodziewam się, że szybciej znajdą się życzliwi fani, którzy poświęcą swój wolny czas i wykonają tłumaczenie...

No właśnie, ktoś chętny na tłumaczenie? Ja to później oprawię tak, że będzie wyglądało jak oryginalne :)

Ravandil - Sro 01 Gru, 2010

Tak sobie myślę, że ostatecznie poświęciłbym parę dni na przetłumaczenie tego FAQ'a (jestem tłumaczem z zawodu), tylko liczyłbym na waszą pomoc i stanowisko Galakty w tej sprawie, bo jeśli Galakta już się tym zajęła czy chcą to zlecić swojemu tłumaczowi. Potrzebowałbym wówczas spoilery wszystkich kart po polsku (nie mam wszystkich dodatków). I waszą konsultację co do niektórych wyrażeń, zwrotów, słów kluczy itp. Może wspólnymi siłami byśmy spolszczyli FAQ-a. Tylko szkoda czasu jeśli Galakta już się za to zabrała i pracują na Faqiem. Co myślicie o pracy zbiorowej ? :D Może też Galakta w jakiś sposób byłaby skłonna wynagrodzić naszą pracę skromnie by potem uoficjalnić FAQ. ? Myślę, tu o kimś obeznanym dobrze w grze, żeby uniknąć błędów. Czyli stworzenie fanowskiego mini zespołu (2-3 osoby - tłumacz, konsultant, korektor i tester :D ) Co myślicie?
Mordeczka - Sro 01 Gru, 2010

Ravandil napisał/a:
...tłumacz, konsultant, korektor i tester...

+ grafik :wink: Jestem za, inaczej nigdy się nie doczekamy na to faq i każde następne :evil:

Ajgor - Sro 01 Gru, 2010

D. W. Opublikował kawałeczek nowego FAQ, jednak od tej pory minęło sporo czasu.
Przyznam się szczerze że tego typu wsparcie jest potrzebne, a ciągnie się to straszliwie.

sirafin - Sro 01 Gru, 2010

Ravandil napisał/a:
liczyłbym na waszą pomoc i stanowisko Galakty w tej sprawie, bo jeśli Galakta już się tym zajęła czy chcą to zlecić swojemu tłumaczowi.
Ravandil, zerknij do działu Batllestar Galactica, mieliśmy dostać info o dodatku Pegasus po targach w Essen, wszyscy czekają, tydzień po Essen brak informacji, decyzja - tłumaczymy sami, trzy tygodnie później cała gra przetłumaczona, zagadnij czy w tym czasie było jakieś info o Pegasusie ;) Teraz jest pomysł z zapisami na dodatki, póki nie wejdzie w życie nadal nie wiemy co z tym Pegasusem będzie.

Zerknij na początek tego wątku. Jest link od D.W. że FAQ PL jest tworzone i będzie "na dniach". To było ponad dwa miesiące temu.


Odpowiedz sobie tak szczerze, naprawdę chcesz czekać? :cool:

Jak chcesz żeby coś było zrobione... itd.

Mordeczka - Sro 01 Gru, 2010

Podaję linka do nieoficjalnego FAQ v1, może się komuś przyda.
Ravandil - Sro 01 Gru, 2010

Zacznę coś działać więc nad spolszczeniem FAQ-a 1.2, tak jak pisałem, potrzebne będą spoilery polskie (bez tego ciężko ruszyć) - nazwy kart + treści kart. Ja osobiście dysponuję CS i Szturmem, ewentualnie jakby ktoś kto posiada karty, które zawarte są w FAQu i podesłał mi ich nazwy i treści po polsku.
Druga sprawa, potrzebna będzie osoba, która siedzi w temacie na tyle żeby zająć się korektą i ogólnym posprawdzaniem czy konsultacjami odnośnie zwrotów, wyrażeń i kluczy i zasad. Mordeczka zaoferował się od strony graficznej.
Ja to widzę tak: ja tłumaczę, przesyłam stopniowo co zrobię do korekty, korektor poprawia, zatwierdza a potem całość idzie do Mordeczki i mamy FAQ-a :)
Ktoś chętny do pomocy ? Potrzeba osoby w charakterze korektora-konsultanta lub tłumacza (wtedy podzielilibyśmy się tłumaczeniami i byłoby szybciej). Uważam, że jak się za to zabieramy to zróbmy to porządnie, potem w miarę powstawania nowych wersji FAQ będziemy na bieżąco uzupełniać.

Ajgor - Sro 01 Gru, 2010

Mam wszystkie karty PL, wydane do tej pory.
Ravandil - Sro 01 Gru, 2010

No to świetnie, Ajgor, w takim razie odezwę się do Ciebie (PW albo mail), które dokładnie karty będą potrzebne :)
Syndelis - Sro 01 Gru, 2010

Fajna Wasza inicjatywa. Popieram ją. Jednak D.W pisał kupę czasu temu, że FAQ 1.2 będzie wydane w najbliższym czasie, na dniach. I co ? I dupa za przeproszeniem. Płacąc sporo kasy za produkty czuję, że jest on wybrakowane. I niech tu nikt się nie wykręca, że jest zawalony robotą, świętami itd. bo to się już nudne robi. To naprawdę musi być wielki problem przetłumaczyć te 3-4 strony dla wydawnictwa, który tłumaczy kupę gier. Jeśli się już podejmuję wydanie gry to trzeba się liczyć z wszystkimi późniejszymi konsekwencjami. A nie będzie drabinka opóźnieniowa - FFG wypuści FAQ 1.3, a Galakta 1.2...
Ravandil - Sro 01 Gru, 2010

Stąd nasza inicjatywa Syndelis, zrobimy swojego FAQ-a, którego będziemy na bieżąco uzupełniać, i jak wyjdzie FAQ 1.3 i kolejne, to nie będziemy czekać pół roku na oficjalny tylko będziemy robić na bieżąco :) Niestety wydawnictwo tą sprawę olało :) Pewnie wszyscy tłumacze zaangażowani są w tłumaczenie dodatków do Runebounda, HA i BG ;)
Syndelis - Sro 01 Gru, 2010

Jeśli będę potrzebny Wam, just priv message =)
Ajgor - Sro 01 Gru, 2010

Bardzo podoba mi się idea rozwijającego się FAQ-a, świetna sprawa. Jest szansa na zrobienie czegoś, co będzie służyć wszystkim graczom.
wookash966 - Sro 01 Gru, 2010

3mam za Was kciuki! Nie ukrywam, że od wydania wersji polskiej czekam na FAQ PL. Trochę wydawca zaniedbuje tak potrzebne kilka kartek tekstu... Mój ang nie jest na tyle dobry, żeby bawić się w gry słowne, szczególnie w tej grze...
Jeszcze raz powodzenia życzę w tłumaczeniu!

Ravandil - Sro 01 Gru, 2010

No ja już przeszedłem od słów do czynów i zacząłem tłumaczyć. Także, przy dobrych wiatrach i sprawnej współpracy możliwe, że w przyszłym tygodniu FAQ 1.2 PL będzie dostępne :)

EDIT:
Ajgor, mógłbyś podesłać mi na PW albo maila nazwy i treści kart objęte FAQiem z cyklu spaczenia a konkretnie:
17-Warp Lightning Cannon, 27-Repeater Bolt Thrower, 37-Zealot Hunter, 55-Rat Ogres, 64-Vigilant Electors, 65-Flagellants, 77-Reaper Bolt Thrower, 79-Deathmaster Sniktch, 115-Blessings of Tzeentch

ixi150 - Sob 04 Gru, 2010

No widzę tu zażartą dyskusję o FAQ, ale żadnych postępów konkretnych chyba.

Padło pytanie o bohatera krasnoludzkiego - czy dostaje obrażenia gdy swoją umiejętnością zabije jednostkę?

I jeszcze coś od siebie bym dodał. Coś mi nie pasuje w sile nowej misji Ciemnych Elfów. Ofiara dla Hekarti. Mam rozumieć że mając na jednej takiej misji 1 żeton, można w jednej turze zabić wszystkie jednostki gracza mające 1 wytrzymałości i zakończyć rzeźnię mając wciąż jeden żeton? Czy może jest jakieś magiczne ograniczenie o którym nie napisali? Bo mając wystawione takie 3 misje z jednostkami to jedynie z 5% jednostek jest w stanie przeżyć 0.o
Czy coś przeoczyłem czy to faktycznie aż tak dobre?

Ajgor - Sob 04 Gru, 2010

ixi150 napisał/a:
No widzę tu zażartą dyskusję o FAQ, ale żadnych postępów konkretnych chyba.


Zawsze możesz się konkretnie włączyć do tej akcji.

DaRKeR - Sob 04 Gru, 2010

ixi150 napisał/a:
No widzę tu zażartą dyskusję o FAQ, ale żadnych postępów konkretnych chyba.

Padło pytanie o bohatera krasnoludzkiego - czy dostaje obrażenia gdy swoją umiejętnością zabije jednostkę?

I jeszcze coś od siebie bym dodał. Coś mi nie pasuje w sile nowej misji Ciemnych Elfów. Ofiara dla Hekarti. Mam rozumieć że mając na jednej takiej misji 1 żeton, można w jednej turze zabić wszystkie jednostki gracza mające 1 wytrzymałości i zakończyć rzeźnię mając wciąż jeden żeton? Czy może jest jakieś magiczne ograniczenie o którym nie napisali? Bo mając wystawione takie 3 misje z jednostkami to jedynie z 5% jednostek jest w stanie przeżyć 0.o
Czy coś przeoczyłem czy to faktycznie aż tak dobre?


To jest dokładnie tak silne jak piszesz. Dodatkowo jeśli wystawisz takie 3 questy to każdy dostanie żetony.

Kolejna ciekawostka to taka, że nie trzeba zabijać jednostki by położyć tam żeton.

Przykład. Przeciwnik zagrywa rozwinięcie (karta jednostki)- rozwinięcie jest w grze. Jeśli zniszczysz przeciwnikowi takie rozwinięcie z jednostką, trafia na discard i aktywuje quest (bo jednostka trafiła na discard z gry)... tam tam tam....

ixi150 - Sob 11 Gru, 2010

Jeżeli przeciwnik poświęci Pielgrzymów by zniszczyć moją spaczoną jednostką, a ja w odpowiedzi na to mu zadam obrażenia taktyką lub akcją to czy ocaliłem swoją jednostkę? Czy może automatycznie zostaje już na starcie poświęcony i nie można w niego celować?

Podobnie, jak strzela we mnie balista i zniszcze ją taktyką w odpowiedzi to nie polecą we mnie niebezpośrednie, no nie?

DaRKeR - Sob 11 Gru, 2010

jeśli poświęcenie pielgrzymów jest kosztem akcji, więc żeby ona zaszła musisz ich odrazu poświęcić - co powoduje że nie da się już tego powstrzymać w odpowiedzi.

dalej.
Nie wiem o jaką balistę chodzi (gubie się w polskich tłumaczeniach)
ale prawdopodobnie chodzi o bolca.

Więc to wygląda tak:

odpalasz balistę, w odpowiedzi ktoś Ci ją niszczy. Balista schodzi, ale akcje jest już na stosie więc i tak zostanie rozpatrzona.

ragi - Pon 13 Gru, 2010

Mogę pomóc przy tłumaczeniu, korekcie. Mam komplet polskiego wydania Inwazji.
Jeśli będzie problem ze złamaniem FAQ mogę też pomóc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group