galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Horror w Arkham - Zamykanie bramy z potworem

Jeny - Pon 18 Paź, 2010
Temat postu: Zamykanie bramy z potworem
Witajcie, jestem nowa i już z pytaniami ;)

Otóż jak to jest z zamknięciem Bramy strzeżonej przez potwora? Jak wracam w Fazie Ruchu z Innego Świata i w Bramie jest potwór nie muszę z nim walczyć (str. 18 instrukcji), więc ta faza się kończy.

Potem, po Fazie Ruchu, jest Faza Spotkań, podczas której zamyka się Bramy. I tu pytanie - czy mogę zamknąć i ewentualnie zapieczętować bramę, w której jest potwór?

Jeśli tak - co się dzieje z potworem (na polu zapieczętowanym nie może być żadnych potworów) - wraca do puli, czy staje się trofeum?

Jeśli nie - z czego to wynika?

Będę wdzięczna za każdą sugestię :)

sirafin - Pon 18 Paź, 2010

Witaj :)

Na obszarze z pieczęcią nie mogą POJAWIĆ SIĘ (zmaterializować) potwory.
Zamknięcie/zapieczętowanie bramy nie usuwa potwora z obszaru (chyba że ma taki sam symbol jak usunięta właśnie brama)
Ponad to, jeśli potwór już przebywa w Arkham to może bez przeszkód WEJŚĆ na obszar z pieczęcią (np Ogar z Tindalos).

Pieczęć nie niszczy potworów, po prostu zamienia obszar z niestabilnego w stabilny.

Jeny - Wto 19 Paź, 2010

Dzięki za szybką odp. ale chyba się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o taki scenariusz:
W fazie spotkań w Arkham wciąga mnie Brama do Innego Świata.
Podczas gdy jestem w Innym Świecie w Bramie, przez którą weszłam pojawia się potwór (np. poprzez spotęgowanie).
W kolejnej Fazie Ruchu, jak już zwiedzę Inny Świat, chcę wrócić do Arkham przez Bramę, w której jest teraz potwór.
Zgodnie z instrukcją w Fazie Ruchu, w której wracam, nie walczę z potworem.
Przychodzi Faza Spotkań i … no właśnie – czy mogę teraz zamknąć i zapieczętować Bramę (potwór nadal w niej jest, bo jego fazy ruchu jeszcze nie było)? Jeśli tak – co wtedy w potworem?

sirafin - Wto 19 Paź, 2010

Potwory nie siedzą w bramie tylko na obszarze ;) Jak napisałem wcześniej, zamknięcie bramy nie usuwa potwora z obszaru, potwór tam zostanie i w następnej turze, w fazie ruchu będziesz musiała albo go unikać, albo z nim walczyć.
Jeny - Sro 20 Paź, 2010

Hmmm, a jeśli po zamknięciu Bramy będę ją mogła od razu zapieczętować Wskazówkami, to potwór przecież powinien zniknąć. Nie może być przecież potwora na polu zapieczętowanym... :roll:
sirafin - Sro 20 Paź, 2010

Na to pytanie odpowiedziałem na samym początku tego wątku...

INSTRUKCJA str. 18 napisał/a:
do końca gry na tym obszarze nie mogą się już otworzyć
nowe bramy, nie mogą się też pojawić potwory.
"Pojawić się" to nie to samo co "być". Na obszarze z pieczęcią potwory nie mogą się POJAWIAĆ (czyli przez lokację z pieczęcią do Arkham nie mogą wtargnąć nowe stwory)

Niektóre lokacje są niestabilne (czerwony symbol nad obszarem) Oznacza to, że w takich miejscach granica między naszym światem a innymi wymiarami jest cieńsza. Sprawia to, że stwory z innych światów mogą tam przedrzeć się do naszej rzeczywistości, albo mogą nawet powstać trwałe portale w postaci bram. Znak Starszych Bogów powoduje, że granica między światami staje się grubsza, wzmacnia ją, przez co nowe potwory nie mogą się już wedrzeć do naszego świata ani nie mogą otworzyć się nowe bramy, w miejscu zabezpieczonym taką pieczęcią. Nie wpływa on jednak w żaden sposób na stwory które już są w Arkham.

Znak Starszych Bogów to nie jest granat czy karabin, nie niszczy potworów, nie odgania ich, po prostu PIECZĘTUJE przejście między wymiarami.

Sigismond - Czw 21 Paź, 2010

Ciekawe uzasadnienie:)

Rozumiem, że Ogar nie "pojawia się", tylko "rusza się" na obszar z pieczęcią i dlatego może tak zrobić, tak?

sirafin - Czw 21 Paź, 2010

Dokładnie tak :)

Jak ktoś oglądał Star-Trek, to tam były takie urządzenia, które uniemożliwiały teleportację na jakiś obszar. W takich przypadkach drużyna teleportowała się gdzieś w pobliżu i wchodziła na taki obszar pieszo i zapewniam, że nie znikali z tego powodu. Znak Starszych Bogów działa na tej samej zasadzie ;)

Sigismond - Czw 21 Paź, 2010

Widocznie Ogar, jako jeden z nielicznych stworów, oglądał Star Treka.;)
poooq - Czw 21 Paź, 2010

W Tindalos powtarzają właśnie pierwszy sezon z 66 roku... Strasznie warczy na Spock'a.
zvish - Sob 14 Kwi, 2012

A ja pomyślałem sobie jedną rzecz. Czy uznając że Znak Starszych Bogów czyni z obszaru niestabilnego stabilny to czy w takim układzie winniśmy uznać że potwory drapieżne nie powinny wkraczać na taki zapieczętowany obszar na którym przebywa badacz?


A apropos Ogara z Tindalos to dla ścisłości fabularnej też nie powinien ;) . Wszak Ogar przemieszcza się nie fizycznie ale jakoby teleportuje się pojawiając się w kątach. :D

Sandking - Wto 08 Maj, 2012

Ja czasem stosuję home rule co by nieco grę ułatwić, że potwór znajdujący się na zamkniętej bramie zawsze schodzi. Od strony fabularnej ma dla mnie też więcej sensu :]
gwizdzius - Sro 09 Maj, 2012

Potwory nie mogą się pojawić na zapieczętowanych obszarach, ale mogą na nie wkroczyć. Jest to zapisane w instrukcji.
JoeFrasier - Pią 18 Maj, 2012

A ja mam takie pytanie...

Horror w Arkham podstawka + Wioska Dunwich, na zapieczetowanym obszarze stoi pani naukowiec, ktora z racji swoich zdolnosci "chroni" obszar przed pojawianiem sie na nim pieczeci i potworow... w fazie mitow nastepuje rozerwanie pieczeci, na polu, na ktorym stoi pani naukowiec. Czy dochodzi do rozerwania ? Naturalnie brama i potwor, pojawic sie nie moga, ale co z istniejaca pieczecia ?

gwizdzius - Pią 18 Maj, 2012

Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Z treści instrukcji Dunwich str.6:

"Rozerwanie bramy działa w taki sam sposób jak normalna karta Mitów, jednakże, jeśli na wskazanym obszarze znajduje się żeton Znaku Starszych Bogów, brama rozrywa te mistyczne osłony i usuwa ten żeton z planszy. Następnie na takim obszarze otwiera się brama i pojawia się potwór."

Moim zdaniem, karta Mitów powoduje rozerwanie pieczęć, ale dzięki temu, że na obszarze znajduje się Naukowiec nie otwiera się nowa brama i nie pojawia potwór.

sirafin - Pią 18 Maj, 2012

Niestety ta wątpliwość nie jest wyjaśniona przez FAQ (i raczej już nie będzie bo ostatnia aktualizacja była najwyraźniej w 2007 roku). Na forum FFG gracze doszli do wniosku, że stabilizator nie pozwala rozerwać pieczęci, jednak potwory latające poruszają się.
wezuwiusz - Pią 18 Maj, 2012

raczej - jeżeli nie pojawia się brama, tj nie otwiera się nawet na tyle przy przemsknął się marny potwór do naszego wymiaru to co ma rozerwać ową pieczęć? Musi być brama by na świat wydostała się energią która rozdupcy znak starszych bogów. to jak WTC7 który zawali się mimo że nic w niego nie uderzy?
mathias999 - Nie 20 Maj, 2012

a co tu wyjaśniać? Zdolności poszukiwaczy czy itemów są ZAWSZE ponad home rules :)
Nie pojawia się brama i nie pojawia się potwór, a żeton zapieczętowania zostaje. Wątpliwe też czy należy uruchomić latające potwory - w końcu zdolność eliminuje całe zdażenie - jedyne co spowoduje to na planszy Innsmouth należałoby dołożyć jeden UPRISING TOKEN>

beszcza - Sro 23 Maj, 2012

Oczywiście zgodzę się z mathias999 ponieważ nawet w instrukcji jest napisane, że umiejętności na kartach są w hierarchii ważności karty wyżej ;) Ja bym zagrał w ten sposób, że nie pojawia się brama i nie ma rozerwania pieczęci. A dlaczego ? A no dlatego, ze jest tak naukowiec który ma powiedzmy specjalny sprzęt i nie pozwala w tym miejscu na ingerencję siła zła :twisted: :twisted:
espanoles - Nie 20 Sty, 2013

Mam takie pytanie.Jak jest z wydawaniem punktów ruchu potrzebnych do użycia ksiąg w momencie zamykania bramy bo podejrzewam ,że w innych światach lub przy zatrzymaniu to wydaje nam się ,że nie ma punktów ruchu . Wątpliwości pojawiają się przy zamykaniu bram.Prosze o wytłumaczenie tego zagadnienia bo widziałem że było to już poruszane ale jakoś nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi.
wezuwiusz - Nie 20 Sty, 2013

rozumiem że chodzi o sytuację gdy wyszedłeś z bramy w fazie ruchu i stoisz se ze znaczkiem eksploracji i masz zamiar w fazie spotkań zamknąć bramę i jeszcze chciałbyś w tej samej fazie ruchu (która poprzedza fazę spotkań) se poczytać książkę? Stawiam że to nielegalne. Chyyyyyyyyba że - tu spekuluję. Chyba że jest taka karta

odwróć karte by dostać dwa dodatkowe punkty ruchu.

i wtedy wracasz z innych światów do Arkham i wtedy odpalasz te karte z dodatkowymi punktami które zużywasz na czytanie książki. Da się?

zvish - Pon 21 Sty, 2013

Generalnie to takiej karty nie ma, patrząc na dodatki jakie znam (czyli Faraon, Żółty król i Dunwich), może w przyszłości sie czegoś takiego doczekamy. Taki plan Arkham, czy motor dają dodatkowe punkty ruchu, ale w fazie ruchu w jakiej powraca się do Arkham nie ma się wogóle punktów ruchu. Więc te karty też nie daja nam nic.

Podsumowując. Jeżeli jest faza ruchu w której powracasz do Arkham, nie otrzymujesz punktów ruchu i nie możesz czytać ksiąg. Ta faza ruchu jest na tyle specyficzna że zauważ żę również nie musisz nic robić z potworami strzegącymi bram, ani unikać, ani walczyć (chodź wlczyć możesz, ale nie musisz ;) ). Takie żekłbym obusieczne ostrze, ty czegoś nie możesz, oni też czegoś nie mogą.
Jednak jeżeli pozostaniesz na nie zamkniętej bramie ze znacznikiem eksploracji do nastepnej tury, wówczas normalnie otrzymujesz punkty ruchu, możesz wtedy przeczytać ksiązki żeby zdobyć przykładowo wskazówki na zapieczętowanie bramy w nadchodzącej fazie spotkań.
Niestety też, jeżeli są tam nadal jakieś potwory musisz coś z nimi zrobić (unik, albo walka)

wezuwiusz - Pon 21 Sty, 2013

a pozwolisz że dziś będę "adwokatem Nyaralahtoteheotepa" ;D

skoro po powrocie przez bramę mogę jeszcze w tej samej fazie ruchu dojechać potwory jeżeli taką będę miał fantazyję akurat, to cóż mi broni odpalić np. trzy plany Arkham albo motór albo nawet

http://www.arkhamhorrorwi...tary_Motorcycle

i poczytać książkę?

zvish - Pon 21 Sty, 2013

Oczywiście że pozwolę, jednak Pelzający nie potrzebuje myślę adwokata :D


A kto Ci zabroni? Instrukcja :)

Dlaczego nie możesz powracająć z Innego Świata odpalić, planów Arkham, czytać ksiąg itd? Ponieważ ten ruch zaliczany jest jako ruch w Innyych światach, a jak wiadomo badacze nie otrzymuje punktów ruchu i wykonywać czynności do których są im one potrzebne będąc w Innych światach.

A dlaczego możesz mimo to pobić potwora, ponieważ instrukcja napisała że "nie musisz" unikać ani walczyć z potworami, podczas tury w której wracasz z IŚ.
A jeżeli nie musisz to możesz. Bo jak byś nie mógł to by napisali że nie możesz :D



A i jeszcze dodam że winienem wziąść poprawkę na istnienie nowego wieliiego FAQ i wcale bym sie nie zdziwił jak by tam się zaraz okazało że wszystko źle z instrukcji przeczytałem <hahaha> :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group