galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Hrabina Iseara + Załoga Głazocisku

venoir - Nie 27 Mar, 2011
Temat postu: Hrabina Iseara + Załoga Głazocisku
Hrabina posiada zdolność - "Wydaj 1 żeton zasobów i wybierz jednostkę ze swojego stosu kart odrzuconych. Do końca tej tury ta jednostka zyskuje Nekromancję", przywołuje z grobu Załogę głazocisku, która wykonuje swoją samobójczą akcję "Poświęć tę jednostkę, aby zmusić przeciwnika do poświęcenia kontrolowanej przez niego jednostki" i tym samym, schodzi do grobu, z którego... wyciąga go ponownie hrabina i tak do wyczyszczenia stołu..

Ale co z zasadą nekromancji, która nakazuje jednostce powrót na spód talii? Czy w tym momencie jest to zasada poniekąd 'ważniejsza' od treści akcji Załogi Głazocisku?

RasTafari - Nie 27 Mar, 2011

jeśli poświęcisz Załogę to już nie będzie jak miała pójść na spód talii skoro będzie na stosie kart odrzuconych nieprawdaż :mrgreen:
DaRKeR - Nie 27 Mar, 2011

nekromancja nakaże Ci dać jednostkę na spód decku tylko jeśli na koniec twojej tury będzie ona w grze.

Czyli jak najbardziej kombo jest prawidłowe ino trochę drogie.

Spasticink - Pon 28 Mar, 2011

Powiedzmy że Hrabina jest w grze i Załoga jest w grobie. Kiedy można to uzyskać ? Wydaje mi się że w 3 turze już to kombo można kręcić.
Za każdy dostępny 1 zasób masz de facto - zniszcz jednostkę przeciwnika. Wg mnie dość przegięte :/ Sposobem na to jest ubicie Hrabiny.

Czarny - Pon 28 Mar, 2011

Nie za jeden zasób, tylko za pierwszym razem za 3, a potem za 2. Musisz zapłacić za jednostkę, która wchodzi z nekromancji, tak jak byś ją wystawiał z ręki.
Spasticink - Pon 28 Mar, 2011

My bad ! Źle zrozumiałem nekromancję z Hrabiny :oops:
ermidius - Pon 05 Gru, 2011

Odkopie trochę temat, co w wypadku jak mamy nowy budynek do nie umarłych ?

Powiedzmy w liczbie x2 ?

Mam na stole hrabinę, w grobie załogę daję załodze nekromancje i wskrzeszam ją za darmo do momentu aż przeciwnik nie będzie mieć już jednostek?

I teraz załoga w grobie wchodzi pod spód tali czy zostaje w grobie ?

kufel - Pon 05 Gru, 2011

Czemu za darmo? Support działa tylko raz na turę "Lower the cost of the first card you play from your discard pile each turn by 1."
Jeśli ją poświęcisz to spada do discarda

ermidius - Pon 05 Gru, 2011

no dobra ale na koniec tury zostaje w nim czy idzie do pod spodek
kufel - Pon 05 Gru, 2011

Jeśli jej nie poświęcisz to na końcu tury idzie na spód talii, tylko po co ich wystawiać jeśli nie ma wrogich jednostek ;)
ermidius - Pon 05 Gru, 2011

ale dobrze rozumiem że jak już raz zapłacę hrabiną raz za nekromancje, to później płacę tylko 2 za załogę ?
kufel - Pon 05 Gru, 2011

1. Poświęcasz Załogę
2. Za 1 beczkę Hrabina daje Załodze "Nekromancję" do końca tury
3. Jak masz na stole 2x Burial Mound to Załoga wchodzi za free
4. Poświęcasz Załogę
5. Grasz Załogę z discarda za 2 beczki
...
powtarzasz kroki 4-5 do skończenia zasobów :D

ermidius - Pon 05 Gru, 2011

i o to mi chodziło :)
Harpia - Pon 05 Gru, 2011

Za nekromancję do załogi płacisz za każdym razem!
Czyli w tym przypadku za pierwszym razem 1 za nekromancję i jeśli masz 2 nowe supporty to nic za jednostkę. Poświęcasz załogę. Jeśli byś chciał wystawić ją po raz drugi musisz już zapłacić 3. 1 za nekromancję i 2 za wystawienie.

RasTafari - Pon 05 Gru, 2011

@Harpia
(...)Do końca tej tury ta jednostka zyskuje Nekromancję.

Nie ma tam nic o tym że jak poświęcisz jednostkę to traci ona nekromancję.

Harpia - Pon 05 Gru, 2011

każda jednostka która trafia na discard jest "czyszczona" ze wszystkich efektów jakie na niej były, w tym przypadku również z nekromancji, która nie jest w załogę wbudowana jak przy lordach.
kufel - Pon 05 Gru, 2011

Na podstawie czego tak sądzisz? Hrabina daje nekromancję jednostce będącej w discardzie
Harpia - Pon 05 Gru, 2011

ale później ta jednostka trafia na stół :) jeśli ją zniszczymy trafia z powrotem na discard i jest czyszczona z efektów -> nekromancji. do końca tury będzie działało o ile jej nic do końca tury nie zabije.
ermidius - Wto 06 Gru, 2011

kufel napisał/a:
Na podstawie czego tak sądzisz? Hrabina daje nekromancję jednostce będącej w discardzie


ponawiam pytanie

Harpia - Wto 06 Gru, 2011

odpowiedz jak wyżej + polecam faq
DaRKeR - Wto 06 Gru, 2011

Karty nie mają pamięci, jeśli karta opuszcza grę i trafia na discard to traci swoje efekty z gry.

Przykład.

Dopalone eksperymentami nietoperze, które jakoś trafiły na discard, po zagraniu spowrotem z nekromancji nie będą miały +3 młotki.

Druga sprawa, z Mogilnego kopca nie wystawicie jednostki za 0, bo jest do minimum 1.

kufel - Wto 06 Gru, 2011

DaRKeR napisał/a:
Karty nie mają pamięci, jeśli karta opuszcza grę i trafia na discard to traci swoje efekty z gry.

Przykład.

Dopalone eksperymentami nietoperze, które jakoś trafiły na discard, po zagraniu spowrotem z nekromancji nie będą miały +3 młotki.

Oczywiście, że tak. Ale tu jest sytuacja, że karta poza grą dostaje efekt nekromancji.

DaRKeR napisał/a:

Druga sprawa, z Mogilnego kopca nie wystawicie jednostki za 0, bo jest do minimum 1.

hmmm muszę sprawdzić w domu na karcie, pisałem wg tekstu z DB:
"Burial Mound
Rules Destruction Only. Lower the cost of the first card you play from your discard pile each turn by 1."

Tu nie ma minimum.

DaRKeR - Wto 06 Gru, 2011

co do buriala Racja, coś mi się ubzdurało :D

Gdyby było tak jak mówisz z nekromancją, to nie byłoby ważne gdzie się znajduje jednostka po użyciu nekromancji, trzebaby ją wrzucić na spód talii.

kufel - Wto 06 Gru, 2011

DaRKeR napisał/a:

Gdyby było tak jak mówisz z nekromancją, to nie byłoby ważne gdzie się znajduje jednostka po użyciu nekromancji, trzebaby ją wrzucić na spód talii.

Ja nic nie twierdzę, zastanawiam się po prostu ponieważ to niecodzienna sytuacja, że karta niebędąca w grze dostaje traita :D

Harpia - Wto 06 Gru, 2011

jak to jest, że jak baba coś tłumaczy to nikt nie słucha, a przyjdzie Darker i nikt już pytań nie zadaje :D
RasTafari - Wto 06 Gru, 2011

bo wiadomo że DaRKeR to geniusz zła i się słuchać go należy :wink:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group