|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Szturm na Uthulan - Har Ganeth
jerry_6 - Pon 04 Kwi, 2011 Temat postu: Har Ganeth Mam pytanko czy akcję z tej karty można odpalać ile się chce razy na początku tury, czy tylko raz ?? http://deckbox.org/whi/Har%20Ganeth
DaRKeR - Pon 04 Kwi, 2011
jeśli jest na karcie "timing" jak np. Na początku tury, Kiedy ta jednostka atakuje etc. To Akcji można użyć tylko 1 raz.
borutg - Nie 25 Wrz, 2011
witam.
mam pytanie o kartę Har Ganeth (http://deckbox.org/whi/Har%20Ganeth)
- wg. szacownego forum liczy się tylko bazowa wytrzymałość, obrażenia się nieliczą. To jest już wyjaśnione.
-ok. ale czy Har Ganeth zadziała na jednostkę z bazową wytrzymałością 1, która ma dodany dodatek Elfi wierzchowiec (http://deckbox.org/whi/Elven%20Steed) bądź inną kartę zwiększającą wytrzymałość ?
1. wg.mnie jeżeli liczymy bazową wytrzymałość WYDRUKOWANĄ na karcie, to będę mógł tę
kartę cofnąć.
2. z drugiej strony bazowa wytrzymałość zostaje podniesiona, i jednostka zostaje
Która interpretacja jest prawdziwa?
GambitG - Pon 26 Wrz, 2011
Druga, bazowa wytrzymałość jednostki została podniesiona efektem innej karty.
Mógłbyś przytoczyć link do dyskusji, w której padło to, że liczy się bazowa wytrzymałość? Najlepiej do konkretnego posta.
borutg - Pon 26 Wrz, 2011
Oto przykłady pytań i odpowiedzi które znalazłem na forum:
Pollus napisał/a: | Har Ganeth "Kingdom. Action: At the beginning of your turn, return one target unit with less than 2 hit points to its owner's hand." Powróci jednostkę do ręki która ma wydrukowany 1HP, a czy powróci jednostkę która ma wydrukowane 5HP i 4 damage? |
i odpowiedź:
Ravandil napisał/a: | Pollus poniekąd sam sobie odpowiedziałeś, jednostka z 5HP i 4 dmg ma ciągle 5HP, żeby ją cofnąć musiałbyś jej obniżyć HP, obrażenia nie obniżają HP. |
lub z innego pytania:
Spasticink napisał/a: | http://war.dbler.com/?view=dS&tS=Har+ganeth&exP=&cT=&tI=1&rVr=&pTs=0&whaaag=
czy przez mniej niż 2 pkt wytrzymałości rozumie się bazową wytrzymałość karty (1 hp), czy np. 4 pkt hp total z 3 obrażeniami (w sumie zostało 1) ? |
i opowiedź:
DaRKeR napisał/a: | bazową wytrzymałość (ew. zmodyfikowaną przez obniżenie życia np. -1hp) ale obrażenia się nie liczą. |
ziggy napisał/a: | Dokładnie, możesz zastosować działanie HG na jednostce z 1 HP lub też np. obniżyć innej wytrzymałość (powiedzmy z 2 HP) Vile Sorceress i następnie wrócić na łapę. |
GambitG - Pon 26 Wrz, 2011
No to zmodyfikowanie wytrzymałości przez dodanie życia działa dokładnie tak jak jej obniżenie, tylko w drugą stronę.
lanowiec - Pon 26 Wrz, 2011
a jeśli jednostka ma 1 HP u orków,przeciwnik rzuca na mnie obniżenie wytrzymałości jednostką -1, a mam wystawione wsparcie co dodaje +1 wytrzymałości, to efekt sie anuluje? bo jeden dodaje jeden zabiera, czyli nadal jednostka ma 1?
GambitG - Pon 26 Wrz, 2011
Tak, jeśli masz scrap heap w bf to w efekcie wszystkie jednostki tam wystawione mają +1 do hp. Kiedy ktoś obniży wytrzymałość jednostki o 1 to ta jednostka ma 1 wt.
borutg - Pon 26 Wrz, 2011
ok. dzięki za odpowiedź.
choć swoją drogą, zastanawiam się, czy intencją twórców tej karty nie było jednak cofanie poranionych jednostek (np 5 HP + 4 dmg). Liczba jednostek z HP = 1 lub 0 jest śmiesznie niska (chyba że to się zmiania w czterech ostatnich częściach cyklu Mora...)
No, ale jeżeli tak ustalamy zasady, to ich się trzymam.
Jeszcze raz dzięki.
|
|