galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - wrogowie dołączeni do kart celów

Eahl - Sob 23 Kwi, 2011
Temat postu: wrogowie dołączeni do kart celów
mają normalnie testy zwarcia czy nie?
Kulgan - Sob 23 Kwi, 2011

Z opisu w instrukcji /s. 24/ wygląda, że tak.

Bo do każdej karty Celu ze słowem kluczowym "Strzeżona" dołączasz kartę Spotkania i:

1. Dodaje ona swój poziom zagrożeńia /Obszar i Wróg/ lub rozgrywa się od razu /Podstęp/.

2. Aby móc wziąć kartę Celu, nie może być na nim kart Spotkań.

3. Jak jest Obszar, to podróżujesz tam i go badasz, a jak Wróg, to z nim walczysz - Ty wchodzisz z nim w zwarcie a on z Tobą.

4. Czyli Obszary i Wrogowie są traktowani jak normalne karty przeciwności, z tą różnicą, że "pozbycie się" ich jest niezbędne do zdobycia karty Celu.

Eahl - Nie 24 Kwi, 2011

no wlasnie dla mnie tutaj jest zagwozdka, ale moze nadinterpretuje.

Zeby wziac karte celu nie moze byc na nim karty spotkania. Jak idzie do zwarcia, to juz jej nie ma na nim, wiec na logike nie powinny same wchodzic w zwarcie tylko 'pilnowac' celu.

ale nei upieram sie :)

z tego co jest w instrukcji wynika jedynie explicite, ze doliczaja swoje rogi do calej sfery przeciwnosci.

Z drugiej strony, zeby zbadac obszar to i tak musi byc aktywny, wiec juz nie bedzie na karcie celu, wiec moze z wrogami jest analogicznie.

Kulgan - Nie 24 Kwi, 2011

Niby na logikę Wrogowie powinni pilnować celu - ale jak miałoby to wyglądać inaczej niż to podałem? Czy najpierw moja Postać musiałby w ataku zabić takiego Wroga? Czyli ja atakuję jego, a on mnie nie może? A jeśli może to na jakich zasadach? Gdyby coś takiego wchodziło w grę, to musiałoby być osobno szczegółowo opisane.

Czyli wygląda na to, że aby zdobyć kartę Celu musimy wcześniej uaktywnić Obszar a z Wrogiem wejść w zwarcie /ewentualnie utłuc ze zdolności kart/.

SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011

Cytat:
Wróg: Wróg opuszcza grę, kiedy zostanie pokonany
lub w wyniku działania efektu karty.

Obszar: Obszar opuszcza grę, kiedy zostanie w pełni
zbadany
lub w wyniku działania efektu karty.

Podstęp: Efekty podstępu są rozpatrywane albo
anulowane (karty podstępów aktywują się natychmiast,
kiedy zostaną odkryte).

Instrukcja mówi wyraźnie, że wroga trzeba pokonać, a obszar zbadać. Czyli moim zdaniem nie wystarczy z wrogiem wejść w zwarcie aby zdobyć kartę celu. Jak dla mnie to działa tak:

1. Normalnie wchodzimy z wrogiem w zwarcie. Jeśli walczymy z większą ilością wrogów, trzeba oczywiście pamiętać, który był strażnikiem celu.
2. Walczymy z wrogiem tak jak z każdym innym.
3. Dopiero po zabiciu wroga możemy zebrać kartę celu.

1. Ruszamy w podróż na dany obszar.
2. Dopiero po zbadaniu obszaru (czyli umieszczeniu na nim odpowiedniej liczby żetonów postępu) możemy zebrać kartę celu.

Oczywiście jeśli możemy pozbyć się wroga lub obszaru za pomocą jakiejś specjalnej zdolności, czy wydarzenia, to możemy go w ten sposób usunąć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group