galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Beorn i Atak z zaskoczenia

Eahl - Wto 26 Kwi, 2011
Temat postu: Beorn i Atak z zaskoczenia
gramy Atak z zaskoczenia, wypluwamy Beorna, odpalamy jego akcję za +5 ataku.

Wraca na reke (z tekstu atak z zaskoczenia, pod koniec fazy wraca na rękę) czy do talii(z tekstu Beorna na koniec fazy wtasuj go do talii)?

Catra - Wto 26 Kwi, 2011

Logicznie myśląc, to wraca on na rękę bo działanie Ataku z Zaskoczenia jest działaniem priorytetowym.
dudaplx2 - Wto 26 Kwi, 2011

Ja wczoraj miałem 2 Ataki z Zaskoczenia i Gandalfa. :mrgreen:
Reszty możecie się domyśleć. :cool:

ziggy - Sro 27 Kwi, 2011

Czy jest "działaniem priorytetowym" i co to w ogóle jest "działanie priorytetowe, nie mnie oceniać, ale wydaje mi się, iż właśnie na logikę rzeczy biorąc zdolność Beorna zadziała jako pierwsza gdyż gametext karty Atak z Zaskoczenia (sugeruję się w tej chwili jedynie angielskim spoilerem, do polskiej wersji zajrzę po powrocie) uzależnia powrót bohatera na rękę tym czy NADAL znajduje się on pod koniec fazy na stole (jeśli nie wystąpiła żadna inna wymuszona okoliczność).
Skoro więc przymusowym kosztem aktywowania jego zdolności jest wtasowanie go do talii pod koniec fazy, a Atak z Zaskoczenia jedynie zakłada, że cofamy sprzymierzeńca na rękę "jeśli nadal jest w grze" (vide tłumaczenie z angielskiej wersji, podkreślam), nie damy rady w jego przypadku ominąć konsekwencji aktywowania tego efektu... Gandalf co innego.

Kulgan - Sro 27 Kwi, 2011

W polskim tłumaczeniu Atak z Zaskoczenia ma "pod koniec fazy" a Beorn "na koniec fazy", natomiast w wersji oryginalnej obie karty mają "at the end of the phase".

Argumentacja ziggy'ego trafia do mnie, chociaż i tak pewnie dopiero FAQ rozwiąże tę kwestię.

kowal85 - Sro 27 Kwi, 2011

Wezmę tok myślenia z magica, jako gracz, masz prawo ustalić kolejność triggerów na koniec tury i zadziałają one na zasadzie "stosu", LIFO, (last in, first out), czyli karta/efekt, która/y jest na wierzchu zostanie rozpatrzony jako pierwszy :)
SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011

Beorn tak czy siak poleci do decku, gdyż na koniec fazy ma tam polecieć niezależnie od tego gdzie się znajduje. Czy będzie na ręce, czy w stosie odrzuconych, czy jeszcze gdzieś indziej, tak czy siak moim zdaniem wróci do decku. Dlaczego tak sądzę? Bo między innymi karta Sneack Attack precyzuje "At the end of the phase, if that ally is still in play, return it to your hand.", karta Gandalfa również "discard Gandalf from play." natomiast na karcie Beorna nie napisano gdzie się ma znajdować.

Cytat:
W grze i poza grą
Określenie „w grze” odnosi się do kart, które zostały
zagrane lub umieszczone w grze (na obszarach gry
graczy), kart oczekujących w strefi e przeciwności,
obecnie odkrytej karty Wyprawy oraz do kart Spotkań
będących w zwarciu z graczami. Miejsca „poza grą”
to: „na ręce gracza”, „w talii” lub „na stosie kart
odrzuconych.”
str. 25


P.S. Przepraszam za angielskie teksty z kart, ale szybciej mi znaleźć je w CardGameDB niż szukać tych papierowych ;)

EDIT:
Chociaż z drugiej strony:
Cytat:
Efekty karty nie wpływają na karty
znajdujące się poza grą, chyba że efekt wyraźnie
wskazuje na dane miejsce.

a Beorn jak jest na ręce to już nie jest w grze. Chyba jednak trzeba poczekać na FAQ :(

brzozek - Sro 27 Kwi, 2011

zgodnie z zasadą "first in last out" (coś jak zasada stosu w Veto) w rozpatrywaniu zagranych kart akcji, wydaje się że po wprowadzeniu Beorna do gry w wyniku uruchomienie akcji karty Sneak Attack, i potem uruchomienia akcji Boerna najpierw trzeba ją zrealizować, czyli wtasować Beorna do talii (na koniec fazy), dopiero potem spróbować skończyć akcję SA (na koniec fazy) która jednak nie spełnia warunku "if that ally is still in play" bo Beorna już nie ma w grze, więc basta. tak to widzę. Beorn kończy w tali gracza.
SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011

Wydaje się to rozsądne, niestety w instrukcji zabrakło informacji o FILO :/
brzozek - Sro 27 Kwi, 2011

SmaugP napisał/a:
Wydaje się to rozsądne, niestety w instrukcji zabrakło informacji o FILO :/


dokładam głos że FAQ pomoże ;)

kowal85 - Sro 27 Kwi, 2011

brzozek napisał/a:
zgodnie z zasadą "first in last out"


Gwoli ścisłości, LIFO :P , Last in, First out :D

http://mtgnews.pl/forum/v...it=lifo#p544443

SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011

Cytat:
LIFO is an acronym that stands for "last in, first out ", also known as FILO ("first in, last out")

http://en.wikipedia.org/wiki/LIFO

Markus - Sro 27 Kwi, 2011

od kiedy w tej grze jest stos??? w instrukcji nic na ten temat nie jest napisane , za dużo W:I panowie i panie :) w Call of Cthulhu LCG też go nie ma i w Game of Thrones LCG także(jeżeli mnie pamięć nie zawodzi)
SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011

To, iż stosu nie ma, nie oznacza, że by się nie przydał ;)
kowal85 - Sro 27 Kwi, 2011

Smaug dobrze piszę, gdyby był stos dużo rzeczy by uległo uproszczeniu, i było by mniej nie domówień, ja korzystam ze stosu :P

A wracając do poprzedniej Twojej riposty Smaug, to tylko odwrotność tego co ja napisałem, moim zdanie lepiej rozpatruję się według mojego przykładu ale jak kto woli ^^

RadziN - Sob 28 Maj, 2011

@SmaugP
Cytat:
karta Gandalfa również "discard Gandalf from play.


By nie bylo nie jasnosci to Gandi wraca na reke - warto wiec przeczytac caly tekst karty:
At the end of the round, discard Gandalf from play; runda = 7 Faz Wiec na koniec fazy w jakiej byl wystawiony wrac na reke.

Galron - Pon 30 Maj, 2011

Atak z zaskoczenia w stosunku do karty Boerna wyjasnia oficjalny Faq. A dla leniwych powiem, ze gracz decyduje sam czy wraca do reki czy wtasowuje do talii.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group