galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - "Zjednoczeni"

choczkins - Pią 27 Maj, 2011
Temat postu: "Zjednoczeni"
Może mi ktoś dokładnie wyjaśnić jak działa karta ZJEDNOCZENI?
Mam kilka interpretacji tej karty ale nie wiem która wybrać.

FAQ niestety niewiele wyjaśnia: Jeżeli gracz używa efektu kart do zadeklarowania
kilku obrońców wobec jednego ataku przeciwnika,
broniący się gracz musi przypisać wszystkie obrażenia
pochodzące z tego ataku do jednej broniącej się
postaci.

No dobrze ale czy sumuje się tutaj obrona wszystkich obrońców, czy mogę np. przydzielić jedna postać do obrony ataków od dwóch rożnych przeciwników

DaRKeR - Pią 27 Maj, 2011

możesz przydzielić kilku obrońców i np. skorzystać z ich akcji "w odpowiedzi" gdy się bronią.

Ale obrone bierzesz pod uwagę tylko tej postaci której przydzielone zostaną obrażenia.

choczkins - Pią 27 Maj, 2011

Dzięki DaRKeR na Ciebie zawsze można liczyć :lol:
Kulgan - Pią 27 Maj, 2011

DaRKeR napisał/a:
możesz przydzielić kilku obrońców i np. skorzystać z ich akcji "w odpowiedzi" gdy się bronią.

Ale obrone bierzesz pod uwagę tylko tej postaci której przydzielone zostaną obrażenia.


Dlaczego? Jak na mój gust po to wybieramy kilku obrońców, żeby móc zsumować obronę ich wszystkich, a gdy nadmiar siły ataku przebije się przez połączoną obronę, wówczas jeden z obrońców heroicznie przyjmuje na siebie całą nadwyżkę jako obrażenia.


choczkins napisał/a:
czy mogę np. przydzielić jedna postać do obrony ataków od dwóch rożnych przeciwników


Nie, nie możesz. Obrońca w momencie przydzielania do obrony jest wyczerpywany, więc nie może już być wyznaczony do obrony kolejnego ataku.

choczkins - Pią 27 Maj, 2011

Cytat:
Dlaczego? Jak na mój gust po to wybieramy kilku obrońców, żeby móc zsumować obronę ich wszystkich, a gdy nadmiar siły ataku przebije się przez połączoną obronę, wówczas jeden z obrońców heroicznie przyjmuje na siebie całą nadwyżkę jako obrażenia.


Przyznam że podobnie odczytałem tekst tej karty ale czy nie będzie wtedy za bardzo "przegięta"?
Chociaz z drugiej strony na takiego Trolla to karta w sam raz :twisted:

Redgarex - Pią 27 Maj, 2011

choczkins napisał/a:

Przyznam że podobnie odczytałem tekst tej karty ale czy nie będzie wtedy za bardzo "przegięta"?
Chociaz z drugiej strony na takiego Trolla to karta w sam raz :twisted:

Nie będzie przegięta bo musisz wyczerpać wtedy więcej jednostek. Jak dla mnie słaba karta.

DaRKeR - Sob 28 Maj, 2011

w faq, jest napisane że obrażenia przydzielasz jednej postaci, zatem tylko tej postaci obrona się aktywuje.

Jak dla mnie to ma takie coś sens tylko przy postaciach jak Ci Gondorczycy co jak są wyznaczeni do obrony to zadają automatycznie jedno obrażenie atakującej jednostce.

Kulgan - Sob 28 Maj, 2011

DaRKeR napisał/a:
w faq, jest napisane że obrażenia przydzielasz jednej postaci, zatem tylko tej postaci obrona się aktywuje.


Dlaczego uważasz, że tylko tej postaci obrona się aktywuje? FAQ podaje tylko informację o obrażeniach, a kiedy przydzielamy obrażenia czy to z ataku, czy z działania innych kart, wartość obrony nie ma już żadnego znaczenia. Porównaliśmy atak z obroną i różnicę przydzielamy jako czyste obrażenia. Informacja w FAQ została podana, żebyśmy wybrali obrońców ze świadomością, ze nie będziemy mogli rozdzielić obrażeń, więc łączna obrona wszystkich obrońców musi być wystarczająca, żebyśmy którejś postaci nie stracili.

DaRKeR - Sob 28 Maj, 2011

Hmm jak dla mnie obie interpretacje są prawdopodobne :) Ale jeśli będziemy brali pod uwagę obronę każdej broniącej jednostki to niejako rozdzielamy obrażenia pomiędzy obronę tych postaci, a potem resztę przydzielamy jednej. Najlepiej będzie jak wyślę zapytanie do FFG.


Zapytanie - wysłane :)

Kulgan - Sob 28 Maj, 2011

No to poczekamy na odpowiedź jedyną i niepodważalną :grin:
Galron - Pon 30 Maj, 2011

To dziala podobnie jak atak na wroga w zwarciu tylko w odwrotnym kierunku. Ludzie opanujcie sie w tym szukaniu dziury w całym. Skoro kilka postaci moze atakowac jednego przeciwnika i sumuje swoja sile ataku, to dlaczego niby broniacy sie we dwoch przeciwko jednemu wrogowi nie mieliby sumowac obrony. Gdyby nie bylo to mozliwe to ta karta bylaby bezuzyteczna. I tyle. W faq mowa jest tylko o przydzieleniu calosci otrzymanych obrazen jednemu z broniących sie powstalych w wyniku walki.

Ps.
Zreszta fajnie by to wygladalo. Idziemy we dwoch ale ja sie bronie a ty zbierasz reszte na klate :)

brzozek - Pon 30 Maj, 2011

Kulgan napisał/a:


Dlaczego? Jak na mój gust po to wybieramy kilku obrońców, żeby móc zsumować obronę ich wszystkich, a gdy nadmiar siły ataku przebije się przez połączoną obronę, wówczas jeden z obrońców heroicznie przyjmuje na siebie całą nadwyżkę jako


całkowicie się zgadzam i tak samo to rozumiem, tylko wtedy ma sens "zużywanie" postaci na obrońców

DaRKeR - Wto 31 Maj, 2011

Dobra obrona się sumuje :

"Defense STR from all defenders is used. Then, if damage must be dealt,
it must still be dealt to a single character."

Zwracam honor, to takie nie Inwazjowe :) trudno będzie trzeba się przestawić :]

crabtree - Sro 13 Lip, 2011

A nie jest przypadkiem tak że deklarujemy dowolną liczbę obrońców przeciwko każdemu wrogowi w zwarciu? Czyli np. w zwarciu jest Troll i Uftak. Mamy w grze 3 herosów i 2 sprzymierzeńców i najpierw całą piątką blokujemy Trolla (sumując oczywiście wszystkie obrony, a obrażenia przechodzą w jedną postać), a następnie blokujemy tymi samymi postaciami kolejnego przeciwnika. Nie pamiętam dokładnej treści karty "Zjednoczeni" ale chyba jest coś takiego że "blokujemy dowolną liczbą postaci, każdego przeciwnika w zwarciu." Gdyby tak to działało to karta by była całkiem przydatna, bo jeśli możemy zablokować tylko jednego przeciwnika (zgodnie z przepisami blokujący przecież musi zostać wyczerpany) to karta nadaje się tylko na Trolla.
kufel - Sro 13 Lip, 2011

Nie, nie jest tak, sumujesz obronę przydzielonych obrońców przeciw jednemu atakującemu, coś jak atakowanie jednego przeciwnika przez kilka postaci :D
crabtree - Czw 14 Lip, 2011

No wiem, ale można za to przydzielić blokujących, np. 2 na 1 i 3 na 1.
kufel - Czw 14 Lip, 2011

A czy ja twierdzę coś innego? Pisałeś, że można blokować kilku a tak nie jest, kilka postaci może blokować jednego atakującego
crabtree - Czw 14 Lip, 2011

A czy ja Ci coś zarzucam? :D Podsumowałem tylko działanie tej karty ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group