galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Budowa talii - Dominacja Slaanesha - Artykuł by Jaszczur

DaRKeR - Czw 09 Cze, 2011
Temat postu: Dominacja Slaanesha - Artykuł by Jaszczur
Cały Artykuł zafundował nam jakiś czas temu Jaszczur, polecam :)

Cytat:
Jako że ostatnimi czasy zanikły trochę poradniki dla początkujących graczy, postanowiłem co jakiś czas pisać jakiś tekst, który pomógłby im zrozumieć jak używać niektórych kart. Karty tu przedstawione nie będą może najmocniejszymi tj. Trolls Vomit czy Rodricks Riders, bo używanie ich jest dosyć proste i nie wymaga jakiejkolwiek pomocy. Postaram się skupić na kartach które mają spory potencjał, ale używanie ich wymaga pewnych umiejętności.

Dzisiejsza karta to:

Slaanesh's Domination

2CC

Action: Reveal up to three cards at random from one target opponent's hand. You may play any tactics thus revealed as though they were in your hand for no cost.

Wady:
- losowość, chyba że przeciwnik ma 3 lub mniej kart
- działa tylko na taktyki, więc może się okazać martwą kartą przy wylosowaniu 3 jednostek, supportów, questów
- przeciwnik (o ile ma surowce) może się pozbyć bolących go taktyk, praktycznie nieskuteczne przeciwko taktykom za 0

Zalety:
- rzucone w odpowiednim momencie potrafi wygrać gry (wylosowanie Vomita i Pillaga, Vereny z Will'em)
- zmusza przeciwnika do szybszego rzucania taktyk, niżby chciał (w odpowiedzi na Dominacje, żeby nie być ofiarą swoich taktyk)
- nie ma ograniczenia jak część najlepszych taktyk do rzucania w swojej turze

Dosyć ciężko zdefiniować, gdy należy tą taktykę rzucać - wszystko zależy od talii przeciwko której się gra (o tym później) i w którym momencie gry się ją rzuca. Rozróżniamy parę kluczowych momentów, podczas których można zagrać SD:

- 1 tura - rzadko spotykane, pierwsza tura służy zwykle rozwojowi questa - wyjątek przeciwko twardej Verenie
- 2 tura - najlepszy moment - zazwyczaj przeciwnik wystawił tanie jednostki, supporty i zostały mu na ręce taktyki
- 3-4 tura - kluczowe tury podczas których jedna ze stron zdobywa kontrolę stołu i zauważalną przewagę; rzucone w odpowiednim momencie potrafi zarówno ochronić swój stół, jak i zyskać przewagę poprzez zniszczenie stołu przeciwnika (tu chcemy trafić w niszczenie supportów, Vomita, Bombe, Verene, ale także Iron Discipline, Infiltracja)
- 5 i późniejsze - raczej nie ma znaczenia, chyba że trafi się Vomita

SD ma też różne zastosowanie jeśli chodzi o potyczki z różnymi deckami. Przykładowe zastosowani przeciw topowym taliom (1 i 2 miejsce z Regionalsów)

1. Orc Control Przema.

Tu mamy spore pole do manewru, bo taktyk jest sporo (42%):

3x Rip dere Eads Off
3x Easy Pickin's
1x Brutal Offering
3x Long Winter
3x Burn it Down
3x Troll Vomit
3x Pillage
3x Raise Dead

Interesują nas głównie Rip i niszczenie supportów w początkowych fazach. Przeciwko tej talii najlepiej wystawiać tylko supporty przed zagraniem SD - możliwość trafienie Easy Pickin's i Troll Vomit. Raise Dead i Long Winter mogą nam znacznie pomóc.


2. Quest control Ostrego

Tu mamy ich trochę mniej (32%), ale wylosowanie ich może być znacznie ważniejsze.

3x Ancient map
3x Iron Discipline
3x Will of the Electors
3x Pilgrimage
2x Łańcuch błyskawic
1x Długa zima
1x Judgement of Verena

Praktycznie wylosowanie każdej z tych kart daje nam przewagę:
- Iron Discipline - ważne żeby przeszły nasze bomby i inne targetujące akcje
- Will of the Electors - przeniesienie z questa i battlefielda do kingdoma ochroni nasz przed pielgrzymką/heblami
- Pilgrimage - wracanie z questów, ewentualnie można rzucić na swoje przesunięte jednostki do kingdoma
- Łańcuch błyskawic - można to rzucić nawet gdy nie ma żadnych atakujących jednostek, np. nie w battlefield phase
- Ancient Map - na początku odcina od questów, w późniejszym etapie może posłużyć żeby przetasować talię - gdy np. kluczowe karty wylądują na spodzie talii

Aspekt psychologiczny:
To chyba najważniejsze w tej talii. Większość przeciwników w drugiej i trzeciej grze po zobaczeniu SD, w momencie gdy nie będą mogli zagrać swoich niszczących taktyk, będzie podkładało je jako developki. Dlatego jedną z głównych aspektów tej karty nie jest zagranie taktyk z ręki przeciwnika, ale przestraszenia ich na tyle, żeby to oni musieli ciągle uwzględniać fakt, ze macie tą kartę.

Mam nadzieję, że przyda się taki mały poradnik początkującym graczom, a i Ci doświadczeni będą mogli z niego skorzystać. Piszcie, czy coś takiego wam się podoba i ewentualnie jakie karty chcielibyście mieć w taki sposób przedstawione.

Pozdr


Miłego czytania :)

GambitG - Czw 09 Cze, 2011

Bardzo fajny artykuł. Krótki, przyjemny w czytaniu i bardzo merytoryczny zarazem. Brawo.
Pollus - Sro 22 Cze, 2011

Czy taktyki zabrane przeciwnikowi trzeba użyć od razu, czy można je trzymać dłużej np. do końca tury?
DaRKeR - Sro 22 Cze, 2011

odrazu ;]
radaner - Czw 23 Cze, 2011

a co jeśli taktyki maja obostrzenia w stylu 'zagraj w danej chwili' albo taktyka nie ma legalnych celów? Może mi ja przeciwnik po prostu 'zużyć' zawsze?
DaRKeR - Czw 23 Cze, 2011

oczywiście nie, tak samo jak jeśli zagrasz DS w turze przeciwnika i wyciągniesz kartę "zagraj w swojej turze" to nie możesz jej użyć.
Amaroczek - Pią 24 Cze, 2011

Nie mogę jej użyć, ale karta spada?
Anatem - Pią 24 Cze, 2011

Spadają tylko użyte taktyki, więc nie.
Amaroczek - Sob 25 Cze, 2011

DaRKeR napisał/a:
oczywiście nie, tak samo jak jeśli zagrasz DS w turze przeciwnika i wyciągniesz kartę "zagraj w swojej turze" to nie możesz jej użyć.


Hmm a to trochę bez sensu. Bo co w takim razie z Vereną? Okej, jest napisane "Zagraj w swojej turze" ale te taktyki zagrywamy właśnie jako "swoje" więc spokojnie to może wejść.

GambitG - Sob 25 Cze, 2011

Czytaj dokładnie. Dominację możesz zagrać w turze przeciwnika, JEGO turze. Jak wtedy wyciągniesz kartę "zagraj podczas swojej tury" to nie możesz z niej skorzystać.
Amaroczek - Sob 25 Cze, 2011

Ale mi chodziło o akcję, gdzie zagrywam Dominację w MOJEJ turze i losuje u przeciwnika Verenę. Wtedy spokojnie mogę tę kartę zagrać.
DaRKeR - Sob 25 Cze, 2011

tak

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group