galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Budowa talii - Elity Grombirdala - Artykuł by Jaszczur

DaRKeR - Sob 18 Cze, 2011
Temat postu: Elity Grombirdala - Artykuł by Jaszczur
Kolejny artykuł od Jaszczura z cyklu Karta Tygodnia !

Cytat:
W zeszłym tygodniu nie było CotW, więc postanowiłem w tym zrobić dwa wydania. Dzisiejsza karta nie jest zbyt często spotykana na stołach, mimo że pojawiła się parę miesięcy temu. Osobiście uważam Grombrindal's Elite za jedną z najciekawszych kart dla dwarfów. Nie mają może tak dobrej zdolności jak Blood Dragon, Rodrick, czy DCC (Dwarf Cannon Crew) bo ich broń leży w całkiem innym miejscu - zaskoczenie i niedoszacowanie naszych możliwości co do następującej po przeciwnika tury. Zacznijmy standardowo od przedstawienia karty oraz jej wad i zalet:

Grombrindal's Elite
Warrior, Elite
Cost : 3
Loyality: 2
Power: 1
PV: 3

Lower the cost to play this unit by 3 if a zone is burning. This unit gains 1P if a zone is burning.

Wady:
- gdy żadna strefa nie płonie, jednostka nie ma żadnej zdolności i jest uważana za zwykłe 3/1/3 - czyli za straszną nędze
- jest niegrywalna w początkowych etapach gry, co teoretycznie by motywowało do podłożenia jej na developke, ale nie jest to zwykle optymalne zagranie i musimy ją trzymać na ręce
- słaba przeciw taliom które podpalą strefę tak, ażeby żyła ona na developkach, a potem w jednej turze spalają dwie strefy

Zalety:
- gdy płonie strefa mamy darmową jednostkę 3/2/3, nic więcej chyba nie trzeba dodawać

Jednym z ciekawszych aspektów tej karty jest jej użyteczność zarówno w grze ofensywnej, jak i defensywnej. Jeśli to my wygrywamy i palimy strefę, to jesteśmy przekonani że w następnej turze nasz atak będzie jeszcze mocniejszy, więc możemy sobie pozwolić na zagranie np. My Life for the Hold na jedną z naszych jednostek przeznaczonych do ataku podcza stury przeciwnika. Jeśli to przeciwnik spali nam strefę, to mając np.2 GE możemy spokojnie odbudować się i w swojej turze silnie zaatakować. Ta karta służy w tym przypadku do podgonienia przeciwnika w atakach z możliwością obrony własnej stolicy i solidnego zaatakowania przeciwnika.

Jeśli chodzi o strefę jej wystawiania to chyba tylko raz pojawila się u mnie w innym miejscu niż battlefield. GE jest jednostką ściśle ofensywną, która powinna zawsze po swoim wyjściu atakować przeciwnika. W dobie małych ptaków, Vampirów, Wilhelmów, Loreców i innych cudów usuwających jednostki w swojej turze lepiej mieć pewność zadania 2 obrażeń, niż możliwości stracenia jednostki z 2 powera. Dodatkwo nie ginie ona od Spita i przeżywa psy chaosu, co ostatnimi czasy bardzo się przydaje.

Grombrindal's Elite spełnia jeszcze 2 ważne funkcje napisane przeze mnie wcześniej - zaskoczenie i psychologia. Głównym elementem zaaskoczenia jest fakt, że zazwyczaj przeciwnik na początku swojej tury oszacowywuje co my możemy w swojej turze zrobić (na podstawie liczby kart i surowców które będziemy mieli). Grając GE przeciwnik nigdy nie może dobrze oszacować jak duży może byc nasz następny atak i ile jednostek uda nam sie wystawić. Kwestia psychologiczna pojawia się w 2, 3 grze gdy GE już zostały ujawnione. Wiele gier wygrałem, gdy przeciwnicy bojąc się moich GE woleli nie dopalać stref tylko podpalać kolejne, co w 99% było błędem.

Przykładowa talia do GE, którą grałem w Pszczynie i udało mi się zdobyć 4 miejsce, gdzie Grombrindale wygrały mi sporo gier:

http://deckbox.org/sets/48602

Pozdr

choczkins - Sob 18 Cze, 2011

Fajny artykuł, dla mnie bardzo pomocny bo cały czas grywam dwarfami. Od siebie mogę dodać że razem z nową legendą Grombindalem dostajemy dodatkowy młotek za spaloną strefę co znacznie bardziej wzmacnia ta jednostkę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group