galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - FAZA 4: podróż

tr000tyl - Sob 25 Cze, 2011
Temat postu: FAZA 4: podróż
witam ponownie - nie kumam wszystkich zasad gry
jak dochodzi do fazy podróż w pierwszej rundzie gry - to co ja robię? nic?
oprócz tego że chcę zbadać ten obszar (żeby go odrzucić) i staje się on aktywny to co się dzieje?

pozdro

Kulgan - Sob 25 Cze, 2011

Podróż polega na zabraniu Obszaru ze Strefy Przeciwności Obszaru, żeby już nie dodawał swojej siły zagrożenia. Później badasz ten Obszar w czasie Wyprawy i jak zgromadzisz odpowiednią liczbę Żetonów Postępu, Obszar odrzucasz. Nic spektakularnego się nie dzieje przy okazji.
tr000tyl - Sob 25 Cze, 2011

ok
ale jak raz aktywuję obszar to ten obszar zostaje tam aż zostanie zbadany?
czy w następnej rundzie wraca on strefy przeciwności?

kowal85 - Sob 25 Cze, 2011

Badany obszar zostaje przy karcie Wyprawy, i zostaje tam tak długo aż go nie zbadasz do końca, w efekcie zbadania go jest odrzucany na stos kart odrzuconych Talii Spotkań.
Pamiętaj, że naraz można badać wyłącznie jeden obszar !

tr000tyl - Sob 25 Cze, 2011

ok
wszystko jasne :)

tr000tyl - Sob 25 Cze, 2011

a chcę sie jeszcze upewnić - czy jeśli karta podróży jest aktywna i zdobyłem więcej punktów wyprawy niż ona ma to czy pozostałe punkty przechodzą na kartę wyprawy ?
kowal85 - Sob 25 Cze, 2011

Cytat:
Przykład: Tomek i Krzysiek zdobyli właśnie
3 żetony postępu przeciwko obecnej karcie
Wyprawy. Aktywnym obszarem jest Zaklęty
Strumień (posiadający 2 punkty wyprawy).
Gracze muszą najpierw umieścić 2 żetony
postępu na karcie Zaklętego Strumienia. Kiedy
to zrobią, odrzucają jego kartę. Pozostały żeton
postępu umieszczają na obecnej karcie Wyprawy.


Str.15 instrukcji

tr000tyl - Sob 25 Cze, 2011

:) ok tak tez myślałem
kowal85 - Sob 25 Cze, 2011

tr000tyl napisał/a:
:) ok tak tez myślałem


Po to jest ten dział na forum, jeśli nie wiesz to zapytaj, a postaramy się pomóc :)

tr000tyl - Nie 26 Cze, 2011

a czy wykonując podróż wykonuję ją jednym oddzielnym bohaterem czy tymi które biora udział w wyprawie? i czy takiego bohatera wyczerpuję?
czy żeby wejść w podróż muszę wyczerpać jakiegoś bohatera?
i jeszcze jedna sprawa - z tego co rozumiem to pierwszą podróż na aktywny obszar można dopiero odbyć w drugiej rundzie gry - czy tak?

Karharoth - Nie 26 Cze, 2011

Cytat:
a czy wykonując podróż wykonuję ją jednym oddzielnym bohaterem czy tymi które biora udział w wyprawie? i czy takiego bohatera wyczerpuję?
czy żeby wejść w podróż muszę wyczerpać jakiegoś bohatera?



Nic takiego nie musisz robić. Po prostu zabierasz wybrany obszar z talii przeciwności i umieszczasz go obok talii wyprawy.


Cytat:
jeszcze jedna sprawa - z tego co rozumiem to pierwszą podróż na aktywny obszar można dopiero odbyć w drugiej rundzie gry - czy tak?


Gdy już położysz ten obszar staje się on aktywny i musisz/możesz wykonać "polecenia" zawarte na tej karcie. Żetony postępu możesz umieszczac na tym obszarze dopiero w następnej rundzie.

Kulgan - Nie 26 Cze, 2011

Podróż możesz odbyć w 1 rundzie, bo jest ona po Fazie Wyprawy, a zbadać Obszar możesz jeszcze w tej samej, pod warunkiem oczywiście, że masz Legolasa, który kogoś ubije w Fazie Walki :grin:
Gege - Pon 18 Lip, 2011

Proszę o wyjaśnienie zasady fazy wyprawy i podróży na konkretnym przykładzie , który teraz podam. Chodzi mi o to, czy dobrze rozumiem zasady i tym samym czy dobrze gram.
I RUNDA
Faza wyprawy:
- przydzielam bohaterów, ich siła woli = 8
- poziom zagrożenia = 6
- prosty rachunek mam dwa punkty postępu

Faza podróży
- przenoszę jeden obszar, który robi się aktywny, powiedzmy ma poziom zagrożenia = 2

czyli mam rozumieć, że ten poziom zagrożenia aktywnego obszaru nie będzie się liczył do strefy przeciwności dopiero w następnej turze, bo jak dobrze rozumuję faza wyprawy jest przed fazą podróży i najpierw rozpatrujemy wyprawę a dopiero potem aktywujemy obszar do którego chcemy podróżować.

II RUNDA
Faza wyprawy
- przydzielam bohaterów, SW = 8
- aktualny poziom zagrożenia = 4, bo w poprzedniej turze obszar z zagrożeniem 2 został przeniesiony

Proszę o wyjaśnienie mi czy dobrze postępuję. Z góry dzięki.

crabtree - Wto 19 Lip, 2011

Dobrze rozumujesz. Faza Podróży następuje po fazie Wyprawy. Kiedy podróżujesz na dany obszar to już nie dodaje on w kolejnej rundzie swojego zagrożenia.
kufel - Wto 19 Lip, 2011

Witaj!
I Runda - Tak
II Runda - Tak, oczywiście zakładając, że nie dociągniesz nic z poziomem zagrożenia (obszar, stworki) co podniesie Poziom zagrożenia

true_asbestos - Czw 25 Sie, 2011

To może ja coś jeszcze do pieca dorzucę:

1) W pierwszej rundzie nie ma żadnego obszaru by odbyć podróż, więc żetony postępu bezpośrednio kładę na wyprawę?

Troszkę podobna druga sprawa:

2) Zamykam obszar, innego nie ma by postawić. Odbywa się to tak jak przedstawiłem w punkcie 1-szym?

No i jeszcze jedno:

3) Zamykam obszar, drugi jest w strefie przeciwności. Przenoszę ten obszar ze strefy przeciwności bezpośrednio po zamknięciu, czy czekam do fazy podróży następnej rundy?

Kulgan - Czw 25 Sie, 2011

1. Tak

2. Tak - zamykasz Obszar a resztę kładziesz na Wyprawę

3. Czekasz do Fazy Podróży tej samej Rundy /jest bezpośrednio po Fazie Wyprawy/

true_asbestos - Pią 26 Sie, 2011

Podziękować tylko pozostaje.
darecki - Wto 13 Wrz, 2011

czy karty Wydarzeń z opisem "kiedy odbywasz podroz na dany obszar zrob X" lub "kiedy podrozujesz na dany obszar zrob X" (nie pamietam dokladnie) mogę zagrac jedynie w fazie podrozy czyli kiedy biore karte obszaru ze strefy przeciwnosci czy w dowolnym momencie kiedy taki obszar juz jest od X tur aktywnym obszarem?
kufel - Wto 13 Wrz, 2011

Tylko kiedy odbywasz podróż na obszar (Faza 4)
tr000tyl - Pią 30 Wrz, 2011

witam
mam takie pytanko - na karcie legolasa napisane jest że jak pokona jakiegoś potworka to mogę umieścić na karcie wyprawy 2 żetony postępu - a co jest jak mam aktywny obszar?
czy wtedy te żetony idą na obszar który jest buforem czy na wyprawę?
i co to znaczy postęp w wyprawie? czy ba to że na wyprawę kładę żetony postępu - tak?
a co jeśli mam również aktywny obszar - czy wtedy też jest postęp w wyprawie?

crabtree - Pią 30 Wrz, 2011

tr000tyl napisał/a:
witam
mam takie pytanko - na karcie legolasa napisane jest że jak pokona jakiegoś potworka to mogę umieścić na karcie wyprawy 2 żetony postępu - a co jest jak mam aktywny obszar?
czy wtedy te żetony idą na obszar który jest buforem czy na wyprawę?

Tak
tr000tyl napisał/a:

i co to znaczy postęp w wyprawie? czy ba to że na wyprawę kładę żetony postępu - tak?
a co jeśli mam również aktywny obszar - czy wtedy też jest postęp w wyprawie?

Tutaj ja gram tak, że postępem jest położenie żetonów na karcie wyprawy lub aktywnym obszarze.

kufel - Pią 30 Wrz, 2011

tr000tyl napisał/a:
na karcie legolasa napisane jest że jak pokona jakiegoś potworka to mogę umieścić na karcie wyprawy 2 żetony postępu - a co jest jak mam aktywny obszar?

Kładziesz na obszar
tr000tyl napisał/a:

czy wtedy te żetony idą na obszar który jest buforem czy na wyprawę?

dokładnie
tr000tyl napisał/a:

i co to znaczy postęp w wyprawie? czy ba to że na wyprawę kładę żetony postępu - tak?

tak
tr000tyl napisał/a:

a co jeśli mam również aktywny obszar - czy wtedy też jest postęp w wyprawie?

Postępy w wyprawie czynisz tylko poprzez położenie żetonów na karcie wyprawy

pchełka - Nie 11 Gru, 2011
Temat postu: postep na obszarach w strefie przeciwnosci
W grze sa sprzymierzency, ktorzy biorac udzial w wyprawie umozliwiaja polozenie po zetonie postepu na karty obszarow znajdujacych sie w strefie przeciwienstw. Co sie dzieje w przypadku, jesli na takim obszarze znajdzie sie wymagana ilosc zetonow postepu, aby pokonac ten obszar? Czy wowczas moge go odrzucic na stos kart odrzuconych bezposrednio ze strefy przeciwienstw? Czy jednak musze na niego najpierw podrozowac i polozyc w strefie aktywnosci spelniajac wszystkie wymogi zwiazane z podroza i dopiero potem odrzucic?
guciomir - Nie 11 Gru, 2011
Temat postu: Re: postep na obszarach w strefie przeciwnosci
pchełka napisał/a:
W grze sa sprzymierzency, ktorzy biorac udzial w wyprawie umozliwiaja polozenie po zetonie postepu na karty obszarow znajdujacych sie w strefie przeciwienstw. Co sie dzieje w przypadku, jesli na takim obszarze znajdzie sie wymagana ilosc zetonow postepu, aby pokonac ten obszar? Czy wowczas moge go odrzucic na stos kart odrzuconych bezposrednio ze strefy przeciwienstw? Czy jednak musze na niego najpierw podrozowac i polozyc w strefie aktywnosci spelniajac wszystkie wymogi zwiazane z podroza i dopiero potem odrzucic?


Od razu spada na stos kart odrzuconych.

Taperonix - Nie 08 Sty, 2012

A jeśli odrzucam obszar ze strefy przeciwności przez użycie sprzymierzeńca to czy zbieram bonusy tych obszarów? Chodzi o np o obszar który daje możliwość ciągnięcia 5 kart i wybraniu jednej. I co sie dzieje np ze starą leśną drogą jeśli kładę żeton postępu w strefie przeciwności to czy mogę przygotować jedną postać?
kufel - Pon 09 Sty, 2012

Jeśli w jakikolwiek sposób na obszarze znajdzie się wymagana ilość punktów postępu taki obszar uważa się za zbadany i rozpatruje się efekt jego zbadania.
darekplpn - Wto 23 Paź, 2012

mam dwa pytania:

w pierwszej rundzie położę jakieś żetony postępu na karcie wyprawy, czy w takim momencie mogę zabrać kartę obszaru ze strefy przeciwności i w dalszych rundach na nią kłaść żetony postępu a po przejściu wrócić do wyprawy na której leżą już jakieś żetony położone wcześniej?

druga sprawa:

jeżeli w jakiś sposób położę żeton na karcie obszaru który znajduje się w strefie przeciwności, to jak chcę na niego podróżować to zabieram go jako bufor do wyprawy z tym już wcześniej położonym żetonem?

dopiero zaczynam więc wolę się upewnić, dzięki za pomoc

Galron - Sro 24 Paź, 2012

Na oba pytania odpowiedź brzmi: Tak.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group