|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Opiekun Lorien
crabtree - Nie 26 Cze, 2011 Temat postu: Opiekun Lorien Ten dodatek umożliwia odrzucenie karty z ręki aby do końca fazy otrzymać +1 Zbroja lub +1 Siła Woli. Czy można odrzucić więcej kart i "podpompować" działanie karty? Na karcie nie ma nic o wyczerpaniu po użyciu.
Kulgan - Nie 26 Cze, 2011
Oczywiście możesz
crabtree - Sro 29 Cze, 2011
Czyli można "pompować" dodatki! To znakomita wiadomość dla wszystkich "magicowców"
kufel - Sro 29 Cze, 2011
Póki nie ma ograniczenia "raz na turę" czy co innego możesz zrzucać karty do woli!
crabtree - Sro 13 Lip, 2011
A czy inny gracz może zrzucać karty żeby podpompować mojego bohatera posiadającego ten dodatek?
kufel - Sro 13 Lip, 2011
Nie może ponieważ nie kontroluje karty. Eowina ma taką zdolność ale jest to wyraźnie napisane na karcie
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
W którym momencie walki można użyć (czyli podpompować) tego dodatku żeby zwiększyć obronę bohatera? Przed odkryciem karty cienia czy po?
kufel - Wto 16 Sie, 2011
Po rozdaniu kart cienia zagrywa się akcje graczy, wtedy pompujesz Opiekuna.
Tu przydaje się Mroczna wiedza ew inne karty podglądajace karty cienia - wiadomo ile kart zrzucić
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
No widzisz, a w fazie Wyprawy można pompować po odkryciu kart przeciwności. Czyli w momencie gdy wszystko jest już jasne. Myślę, że akcja graczy może nastąpić po odkryciu karty cienia, a przed ustaleniem efektu walki.
kufel - Wto 16 Sie, 2011
nie
"Faza Walki:
* Rozdanie kart cienia
* Akcje graczy
* Rozpatrzenie ataków na pierwszego gracza:
** Wybór wroga
** Deklaracja obrońcy
** Rozpatrzenie efektu cienia (!!)
** Ustalenie obrażeń z walki
*Rozpatrzenie ataków na drugiego gracza .... itp.."
Dlatego Mroczna wiedza ma sens pomimo, ze postać dostaje -1do Siły woli
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
Zgodnie z TYM przebiegiem rundy można zagrywać akcje w trakcie walki.
kufel - Wto 16 Sie, 2011
Nie chcę Cię martwić ale to chyba nieoficjalne, ogólnie house rules
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
kufel napisał/a: | Nie chcę Cię martwić ale to chyba nieoficjalne, ogólnie house rules |
Kufel, ta rozpiska jest tym samym co masz w instrukcji na str. 30-31, z tą różnicą że wyjaśniono dokładnie momenty akcji graczy.
kufel - Wto 16 Sie, 2011
Fakt, na str. 18 "Rozpatrywanie ataków wrogów" jest zapis: Pod koniec każdego kroku gracze mogą zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje...
W takim przypadku Mroczna jest tylko po to, żeby nie puszczać niebronionego ataku z jakimś paskudnym efektem cienia.
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
Mroczna wiedza jest przydatna, bo niektóre efekty cienia potrafią dopiec zwłaszcza wtedy gdy atak jest niebroniony, np. Brzęczyrogi, Pomiot...
kufel - Wto 16 Sie, 2011
Dokładnie to napisałem
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
Ale napisałeś że Mroczna Wiedza jest "tylko po to", a ja to zmieniłem na "aż"
Burner82 - Pią 30 Lis, 2012
To ja się przypnę to tego wątku z pewnymi pytaniami:
1. Czy bohater do którego dołączam ten dodatek (Opiekun Lorien) musi być ze sfery Wiedzy, czy po prostu konieczny jest bohater ze sfery Wiedzy tylko po to, żeby tego dodatku użyć? Oczywiście pytanie to dotyczy przy okazji także innych dodatków
2. Dodatek Instynkt Samozachowawczy (Wyczerp Instynkt Samoz.aby wyleczyć dwa punkty obrażeń postaci, do której ta karta jest dołączona). Jeśli tego użyję, to - w celu ponownego użycia - muszę ponownie zapłacić koszt wystawienia czy po prostu odtapuje się sam ten dodatek w fazie odpoczynku?
3. Zwiadowca z Północy (Kiedy Zwiadowca zostanie przydzielony do wyprawy, umieść po 1 żetonie postępu na obszarze w strefie przeciwności). Jeśli jakiś obszar ma 1 punkt zagrożenia, to po zagraniu Zwiadowcą i rozpatrzeniu wyprawy karta obszaru trafia po prostu na stos kart odrzuconych, dobrze rozumuję?
Dziękuję za pomoc.
Tarkun - Sob 01 Gru, 2012
1. Dodatki możesz zagrywać na dowolnego bohatera, nie musi być z tej sfery, z jakiej jest dodatek. Ale aby go zagrać, potrzebujesz bohatera z danej sfery.
2. Dodatki z poleceniem "wyczerp" możesz odtapować w fazie odpoczynku.
3. Rozumiem, że nie chodzi Tobie o punkt zagrożenia obszaru, tylko tę wartośc, która oznacza ile żetonów postępu musisz położyć aby pokonać obszar (nie wiem czy to się jakoś fachowo nazywa, nie mam instrukcji przy sobie). Jeśli położysz zwiadowcą żeton na takich np. Brunatnych Polach to on od razu spada na stos kart odrzuconych, nie musisz czekać na rozpatrzenie wyprawy. Jeśli na obszarze jest maksymalna ilość żetonów, karta schodzi.
Burner82 - Sob 01 Gru, 2012
Tak, chodziło mi o postęp na obszarze.
Dzięki za pomoc
Jeszcze dwa pytania:
1. Poszukiwania Gandalfa (Koszt zagrania X; Akcja: Podglądnij X wierzchnich kart z talii dowolnego gracza, dodaj 1 z tych kart do ręki jej właściciela, a resztę odłóż, w dowolnej kolejności, z powrotem na wierzch talii).
Rozumiem, że X oznacza ile chcę wydać żetonów - jeśli zapłacę trzy żetony, to podglądam trzy karty itd.?
2. Siła Woli (Odpowiedź: Kiedy odbędziesz podróż na jakiś obszar, wyczerp postać duch, aby umieścić na danym obszarze 2 żetony postępu).
Kiedy tak właściwie mogę to zagrać? Zastanawia mnie ten wyraz 'odbędziesz' (czas przeszły).
- czy mogę to zagrać tylko po odbyciu podróży (czyli przesunięciu karty ze strefy przeciwności do strefy wyprawy)
- czy mogę to zagrać dopiero w następnej/następnych rundzie/rundach po przeniesieniu obszaru
- czy mogę to zagrać w dowolnej chwili pod warunkiem, że obszar znajduje się w strefie wyprawy
JollyRoger1916 - Sob 01 Gru, 2012
1. Tak.
2. Podróż odbywasz w jednym konkretnym momencie, gdy ściągasz obszar ze strefy przeciwności i umieszczasz pod kartą scenariusza. Czyli możesz zagrać Siłę Woli bezpośrednio po odbyciu podróży i wtedy kładziesz 2 żetony.
|
|