galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Okienka akcji

orions - Czw 18 Sie, 2011
Temat postu: Okienka akcji
Zainspirował mnie temat o opiekunie Lorien. Sprawdziłem instrukcję (str 30/31) i faza walki wygląda tak:

Każdemu z wrogów należy rozdać po 1 karcie cienia.
:arrow: Akcje graczy
Pierwszy gracz się broni
Kolejny gracz(e) się broni(ą)
Pierwszy gracz atakuje
Kolejny gracz(e) atakuje(ą)
:arrow: Akcje graczy


Wynikałoby z tego, że okienko akcji jest tylko po rozdaniu cienia, a kolejne dopiero po rozstrzygnięciu wszystkich ataków w obie strony.

ALE!

Wyjaśnienie koloru czerwonego i zielonego brzmi:

Czerwone - gracze nie mogą przerywać tych punktów swoimi akcjami. Odpowiedzi mogą zostać zagrane, jeżeli zostaną spełnione ich warunki.
Zielone - Każdy gracz może podejmować akcje generalnie albo pomiędzy krokami opisanymi w zasadach.

No i teraz zonk, bo to ostatnie zdanie można interpretować jako "w ramach dowolnego zielonego komponentu możesz zagrywać akcje kiedy chcesz". Czyli w przypadku walki można by było zagrywać akcje między atakami, w trakcie ataków (np. tuż po odkryciu cienia).

kufel - Czw 18 Sie, 2011

W ramach 1 zielonego koloru wykonujesz szereg czynności.
Instrukcja s.18: "Pod koniec każdego kroku (1. wybrać wroga, 2. Zadeklarować obrońcę, 3. Rozpatrzyć efekt cienia, 4 Ustalić obrażenia z walki) gracze mogą zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje"

orions - Czw 18 Sie, 2011

Co by oznaczało, że z Twojego przykładu mogę między krokiem 3 (rozpatrzenie efektu cienia), a krokiem 4 (ustalenie obrażeń) wykonać akcję, którą na ten przykład jest podpakowanie Obrońcy Lorien, żeby dostać mniej obrażeń. Nieprawdaż?
pan_satyros - Czw 18 Sie, 2011

hmm czyli ten schemat jest niepoprawny ?

http://files.boardgamegee...TR_ver_1.1.pdf?

crabtree - Czw 18 Sie, 2011

orions napisał/a:
Co by oznaczało, że z Twojego przykładu mogę między krokiem 3 (rozpatrzenie efektu cienia), a krokiem 4 (ustalenie obrażeń) wykonać akcję, którą na ten przykład jest podpakowanie Obrońcy Lorien, żeby dostać mniej obrażeń. Nieprawdaż?

Jak najbardziej!
pan_satyros napisał/a:
hmm czyli ten schemat jest niepoprawny ?
http://files.boardgamegee...TR_ver_1.1.pdf?

Jest poprawny i wręcz bardzo pomocny dla początkujących graczy szczególnie.

Kulgan - Czw 18 Sie, 2011

Tutaj po raz kolejny musi zwyciężyć logika i uważne czytanie zasad z instrukcji. Gdybyśmy nie mogli zagrywać kart w czasie walki, to już dawno wszyscy zniechęcilibyśmy się do tej gry. Nie po to mamy karty dające nam dodatkowe możliwości, żebyśmy potem nie mogli z nich korzystać :razz:

Najważniejsze w instrukcji odnośnie zagrywania akcji jest to, że w pewnych momentach /zaznaczonych na czerwono/ nie możemy zagrywać akcji, a w pozostałych możemy i tej wersji najlepiej się trzymać :grin:

Hugo - Czw 18 Sie, 2011

Dla mnie cytat z instrukcji, który przywołał Kufel, jednoznaczniej rozstrzyga problem. I rzeczywiście jest to logiczne, że możemy na te kolejne kroki reagować :)
orions - Pią 19 Sie, 2011

Ok, zgadzam się w zupełności, ale... oto cytat kufla z wątku o Obrońcy Lorien. Padło pytanie, czy można zrzucić kartę na obrońcę po odkryciu karty cienia a przed ustaleniem obrażeń:

kufel napisał/a:
nie
"Faza Walki:
* Rozdanie kart cienia
* Akcje graczy
* Rozpatrzenie ataków na pierwszego gracza:
** Wybór wroga
** Deklaracja obrońcy
** Rozpatrzenie efektu cienia (!!)
** Ustalenie obrażeń z walki

*Rozpatrzenie ataków na drugiego gracza .... itp.."

Dlatego Mroczna wiedza ma sens pomimo, ze postać dostaje -1do Siły woli


Według interpretacji z obecnego tematu Mroczna Wiedza nie ma sensu, bo możemy zrzucić karty już po odkryciu cienia - czyli nie musimy wiedzieć wcześniej, co idzie na cień, możemy na to zareagować później (no ok, upraszczam, wiedza co idzie na cień i tak się przydaje, ale rozważam to teraz tylko pod kątem ilości obrażeń).

crabtree - Pią 19 Sie, 2011

orions napisał/a:

Według interpretacji z obecnego tematu Mroczna Wiedza nie ma sensu, bo możemy zrzucić karty już po odkryciu cienia - czyli nie musimy wiedzieć wcześniej, co idzie na cień, możemy na to zareagować później (no ok, upraszczam, wiedza co idzie na cień i tak się przydaje, ale rozważam to teraz tylko pod kątem ilości obrażeń).

Tutaj się nie zgodzę. Mroczna Wiedza pozwala podejrzeć kartę cienia jednego, dowolnego wroga który jest w zwarciu z graczem! Dzięki temu można podejrzeć kartę przed przydzieleniem obrońców do poszczególnych starć i dopiero wtedy dopasować "kto, gdzie i dlaczego". Pozwala to optymalizować blok i znacznie zwiększa możliwości taktyczne, bo wiadomo np. czy można puścić atak bez bloku.

orions - Pią 19 Sie, 2011

Jasne, jasne, zresztą napisałem, że to tylko w uproszczeniu. Nie ma sensu tylko w tym aspekcie, że nie przydaje się do podejrzenia, czy idą dodatkowe obrażenia i czy mamy zrzucać karty na Obrońcę Lorien - bo możemy je zrzucić później.
kufel - Pią 19 Sie, 2011

Niebronione ataki potrafią być baaardzo nieprzyjemne, w nowych przygodach są jeszcze paskudniejsze :twisted:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group