galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Mushroom Hunters działanie

metatron - Sro 23 Lis, 2011
Temat postu: Mushroom Hunters działanie
Jeżeli na początku tury z karty Mushroom Hunters odsłonie Azhag the Slaughterer to ile młotków dostanie? 0? 3? 9?
Czy jak ma już jednostkę z obrażeniem w grze i z Mushroom Hunters pokaże Squig Herders to dostanie 1 czy 2 młotki?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Harpia - Sro 23 Lis, 2011

ad1 - moim zdaniem 9 :)
ad2 - raczej 1, bo squigi są poza gra więc tekst na karcie się nie liczy.

DaRKeR - Sro 23 Lis, 2011

Co do legendy to niezłe pytanie, zaraz zapytam Lukasa, chociaż obstawiam że młotki tak jakby z jednej strefy.

Co do squigów to na bank 1.

DaRKeR - Pią 25 Lis, 2011

Good question. You will gain power equal to the lowest number of power
icons on any one side of the card. So in any case, you will gain power
equal to the icons on any one side of the card, since all the legends have
the same amount of power.


Czyli tak jak mówiłem, z jednej strony legendy dostajemy młotki, w przypadku gdyby wartości się różniły (na legendzie) to dostajemy młotki z najniższej strony karty.

borutg - Czw 01 Mar, 2012

witam. mam pytanie(a)
zacznę od:
1. wracając do Mushroom Hunters - jako, że jest to akcja, to czy mogę ją odpalić kilkukrotnie (w fazie początku gry) ?

2. WŁÓCZNICY Z NAGGAROTH (http://war.dbler.com/index.php?view=card&cardid=2223(
Czy muszę mieć dokładnie tyle żetonów zasobów ile mam rozwinięć w tej strefie ? Czy mogę wydać mniej żetonów ?

3. LEŚNY SMOK (http://deckbox.org/whi/Forest%20Dragon) – to pytanie się już pojawiło na szanownym forum, ale nie daje mi spokoju odpowiedź którą dał KUFEL. To że akcję tej jednostki mogę odpalać dowlną ilość razy jest dla mnie zrozumiałe. Ale że tylko za 9 żetonów ( młotki: 3x2=6, 6x2=12 itp.) mogę mieć jednostkę z 24 !!! młotkami to nie mieści mi się w głowie. 2-3 szturmy i po grze (np. w połączeniu z Leśnymi Duszkami ściągającymi wszystkie obrażenia odwetowe). Czy aby na pewno nie liczy się siła bazowa jednostki, czyli 9 żetonów = 12 młotków ????

Ravandil - Czw 01 Mar, 2012

1. Tylko raz, właśnie dlatego że jest "na początku tury". (FAQ -> akcje aktywowane)
2. Dokładnie tyle ile rozwinięć, X=X.
3. Zgadza się, za każdym razem możesz podwoić jego siłę, czyli za 9 może walnąć za 24 :)

borutg - Czw 01 Mar, 2012

dzięki za odpowiedź.

Ad2)
Ale proszę o jeszcze jedno wyjaśnienie z inna kartą zawierająca 'nieszczęsny" X
Już wcześniej je zadałem, ale wtedy głównym pytaniem był Szaman Orków(http://deckbox.org/whi/Orc%20Shaman).
a więc:
CZARNOKSIĘŻNIKa TZEENTCHA (http://deckbox.org/whi/Sorcerer%20of%20Tzeentch)
czy za każdym razem będę musiał wykorzystać wszystkie X-y/obrażenia ?
jeżeli tak to zgodnie z tym co wtedy:
np. X=4 a jednostka którą chcę zniszczyć ma HP 2 - to czy mogę zdać tylko 2 obrażenia aby ją zniszczyć czy muszę obrać inny, wytrzymalszy cel z HP minimum 4 (HP=X) ?i dalje HP=5... Tak aby X=X jak w przypadku Włóczników.

P.S. sprawdziłem kartę angielską i nie ma tam, jak w przypadku szamana, "up to X damage" czyli nie mogę dać mniej .

sorry, że tak walczę z tym "X" ale w partiach są o to ostre spory.

Ravandil - Czw 01 Mar, 2012

Czarnoksiężnik zada tyle obrażeń ile ma żetonów, ale nie ma przeszkód żeby zadać je jednostce z mniejszym HP, czyli możesz walić z ptaka 4 demedże na jednostkę np. z 2 HP.
borutg - Czw 01 Mar, 2012

tak mi się też wydaje, ale tak sobie myślę :

Jeżeli czarnoksięznikiem nie zadam X obrażeń (bo np. mam 4 żetony na Ptaku, a jednostka 2 HP) to w tym momencie X nie będzie się równać X (bo defacto zadam mniej obrażeń ).
Idąc tym tropem dlaczego u włócznika mam się sztywno trzymać X=X a u Ptaka nie ?

DaRKeR - Czw 01 Mar, 2012

borutg napisał/a:
tak mi się też wydaje, ale tak sobie myślę :

Jeżeli czarnoksięznikiem nie zadam X obrażeń (bo np. mam 4 żetony na Ptaku, a jednostka 2 HP) to w tym momencie X nie będzie się równać X (bo defacto zadam mniej obrażeń).
Idąc tym tropem dlaczego u włócznika mam się sztywno trzymać X=X a u Ptaka nie ?


po 1 tamto jest kosztem akcji a to jest efekt, tamto tyczy się płacenia a to zadawania obrażeń, po 3 poczytaj sobie o obrażeniach instrukcję.

borutg - Czw 01 Mar, 2012

ok. dzięki za wyjaśnienie.

p.s


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group