galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Obrażenia w walce

Lighto - Sro 14 Gru, 2011
Temat postu: Obrażenia w walce
Witam, wczoraj z chłopakiem kupiliśmy grę, no i mamy takie pytanka.
W sytuacji gdy zaczynam atakować chłopaka trzema atakującymi którzy np.
( 1-szy atakujący zadaje jedno obrażenie, zgodnie z symbolem siły ; 2-gi atakujący dwa obrażenia ; oraz 3-ci dwa obrażenia) nie następują żadne akcje tylko w sposób normalny chłopak się broni też trzema atakującymi którzy ( wszyscy maja po jednym symbolu siły ) .
Nom i właśnie jak przebiega walka?? Który atakujący zadaje obrażenie, któremu broniącemu?
ataki są wspólne? Czy sami wybieramy która kartę atakujemy??
Prosimy o dokładny opis ...
Z góry pozdrawiamy :)

RasTafari - Sro 14 Gru, 2011

Lighto napisał/a:
chłopak się broni też trzema atakującymi


skoro się broni to chyba są 'obrońcy' :wink:

a na poważnie nie chce mi się tego wszystkiego opisywać, więc zajrzyj najpierw do instrukcji, strona 12, punkt 4. Przydzielanie obrażeń.

W skrócie: najpierw atakujący przydziela (jeszcze nie zadaje) obrażenia obrońcom (którym wedle woli) a następnie obrońca przydziela atakującym, jeśli czegoś stamtąd nie zrozumiesz pisz.

Lighto - Sro 14 Gru, 2011

Nom tak obrońca xd

Czyli po prostu przydzielane obrażeń atakujących z np. 3 kart są sumowane i przydzielane jednostkom broniącego. A to ze ma trzech obrońców, to ja wybieram którego atakuję?

RasTafari - Sro 14 Gru, 2011

tak, są sumowane, w twoim przykładzie suma młotków z jednostek atakujących to 5, bierzesz więc 5 czaszeczek z pudełka (czy gdzie to trzymasz) i kładziesz je wedle własnej woli koło jednostek, które chcesz żeby oberwały zupełnie dowolnie, czyli np. jedna obrywa za 5 a pozostałe dwie nie obrywają lub dwie dostają po 2 obrażenia a trzecia 1 albo jedna dostaje 3 obrażenia a pozostałe po jednym bądź tez w jeszcze innych kombinacjach, savy?
Lighto - Sro 14 Gru, 2011

Dzięki ;)
Lighto - Sro 14 Gru, 2011

Mam pytania.

1. Czy do zniszczonego pola bitwy mogę dalej dawać jednostki i atakować nimi??
2. Jak mogę zniszczyć jednostki pozostałe w płonącym polu bitwy?
3. Czy po zniszczeniu pola bitwy rozwinięcia dalej zostają w tej strefie? Bo chciałabym użyć np. tej kary (Spalic to : Akcja : Zniszcz wybraną kartę Wsparcia posiadająca wydrukowany koszt równy X lub mniej... )
4.Czy jeżeli rzuciłam kartę Forteca Niczyja w fazie stolicy., mogę użyć jej efektu od razu w tym momencie, czyli wyleczyć jedno obrażenie swojej stolicy.

Wosho - Sro 14 Gru, 2011

1.Jak najbardziej.
2.Kartami które usuwają jednostki lub zmuszają do obrony np :)
3.Tak.
4.Nie, forteca nie leczy tylko anuluje pierwsze obrazenie w danej turze.

Harpia - Sro 14 Gru, 2011

A czytaliście w ogóle instrukcję i FAQ???
tam będą odpowiedzi na wszystkie poniższe pytania :)
ale niech będzie:
1. tak i tak
2. tak jak i w niepłonącym, musisz je zaatakować albo walnąć jakąś taktyką
3. tak
4. forteca nie leczy! anulujesz zadawane obrażenie, a nie takie które już tam jest.

DaRKeR - Sro 14 Gru, 2011

Lighto napisał/a:
Mam pytania.

1. Czy do zniszczonego pola bitwy mogę dalej dawać jednostki i atakować nimi??
2. Jak mogę zniszczyć jednostki pozostałe w płonącym polu bitwy?
3. Czy po zniszczeniu pola bitwy rozwinięcia dalej zostają w tej strefie? Bo chciałabym użyć np. tej kary (Spalic to : Akcja : Zniszcz wybraną kartę Wsparcia posiadająca wydrukowany koszt równy X lub mniej... )
4.Czy jeżeli rzuciłam kartę Forteca Niczyja w fazie stolicy., mogę użyć jej efektu od razu w tym momencie, czyli wyleczyć jedno obrażenie swojej stolicy.


1. Tak, spalenie strefy jedynie przybliża Cię do przegranej, strefa działa normalnie.
2. Kartami, akcjami etc.
3. Jak najbardziej rozwinięcia zostają i można z nich korzystać.
4. Tak, ino to nie leczy obrażeń na stolicy, tylko anuluje 1 obrażenie które ma być zadane stolicy.

Lighto - Sro 14 Gru, 2011

Następne pytanie ;)
Mam na stole Chopaki na Knurach (Ta jednostka zyskuje 2 ataku jeśli kontrolujesz co najmniej jedna jednostkę, która otrzymała już obrażenia), po tym rzucam My Jezdesmy Wienksi (Koszt zagrania następnej jednostki jest niższy o 1. Ta jednostka wchodzi do gry z 1 obrażeniem) i dzięki tej karcie wchodzi do gry jakaś jednostka, która dostaje to jedno obrażenie na start, wiec czy w tym momencie moje Chopaki na Knurach maja już dodatkowe 2 ataku?

Harpia - Sro 14 Gru, 2011

dostaje 2 dodatkowe topory, a nie 2 w ataku - czasem robi różnicę.
I tak dostaje te topory natychmiast po pojawieniu się jednostki z damagem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group