|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Bomba Zarazy i Żelazna Dyscyplina
Sztyrlic - Wto 24 Sty, 2012 Temat postu: Bomba Zarazy i Żelazna Dyscyplina Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie podanej niżej sytuacji. Do tej pory nie spotkałem się z takim, które by mnie usatysfakcjonowało:
Przeciwnik zagrywa Bombę Zarazy wybierając 3 moje jednostki. Ja na jedną z nich rzucam Żelazną Dyscyplinę. Przeciwnik nie ma pieniędzy, żeby dopłacić kolejne 4 złote.
Opis Dyscypliny: "Until the end of the turn, cancel any other action that targets this unit..."
Żelazna dyscyplina powinna anulować wszystkie efekty Bomby Zarazy, ponieważ akcją jest wykonanie trzech czynności jednocześnie. Anulowanie jednego z 3 efektów akcji NIE jest anulowaniem akcji.
Proszę więc o odpowiedź. Dlaczego Żelazna Dyscyplina anuluje tylko 1 z efektów Bomby Zarazy, a nie całą akcję?
Pollus - Wto 24 Sty, 2012
Czemu założyłeś że anuluje tylko 1? Dyscyplina anuluje całą akcję, czyli strzał we wszystkie 3 jednostki nie powiedzie się, jeśli przeciwnika nie stać na dopłatę.
BonQ - Wto 24 Sty, 2012 Temat postu: Re: Bomba Zarazy i Żelazna Dyscyplina
Sztyrlic napisał/a: | Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie podanej niżej sytuacji. Do tej pory nie spotkałem się z takim, które by mnie usatysfakcjonowało:
Przeciwnik zagrywa Bombę Zarazy wybierając 3 moje jednostki. Ja na jedną z nich rzucam Żelazną Dyscyplinę. Przeciwnik nie ma pieniędzy, żeby dopłacić kolejne 4 złote.
Opis Dyscypliny: "Until the end of the turn, cancel any other action that targets this unit..."
Żelazna dyscyplina powinna anulować wszystkie efekty Bomby Zarazy, ponieważ akcją jest wykonanie trzech czynności jednocześnie. Anulowanie jednego z 3 efektów akcji NIE jest anulowaniem akcji.
Proszę więc o odpowiedź. Dlaczego Żelazna Dyscyplina anuluje tylko 1 z efektów Bomby Zarazy, a nie całą akcję? |
nie wiem kto Ci tak wrednie nakłamał ale masz rację z tym że żelazna anuluje cała akcję bomby.
Sztyrlic - Wto 24 Sty, 2012
Założyłem tak dlatego, że wszyscy zawsze wmawiali mi, że jest inaczej i nigdy nie wyszło na moje :/
Starałem się wszystkim to wyperswadować, teraz dzięki wam, mam dowód.
Czyli sytuacja z wyzwoleniem zaklęcia wygląda podobnie. Przeciwnik kieruje 7 strzałów w stolicę i 1 niefortunny w jednostkę, która zostaje poczęstowana Dyscypliną, która anuluje cały efekt akcji.
Dzięki za szybką odpowiedź
Ravandil - Wto 24 Sty, 2012
Obrażeń z wyzwolenia nie możesz rozdzielać na jednostki i stolice, albo ładujesz w stolice albo w jednostkę.
Sztyrlic - Wto 24 Sty, 2012
Ahh, tak. Racja, nie doczytałem tego "or".
W każdym bądź razie chodziło mi o to, że jeśli jakaś akcja targetuje kilka jednostek, a choćby za 1 nie dopłacimy, to całość akcji się nie powodzi.
DaRKeR - Sro 25 Sty, 2012
Sztyrlic napisał/a: | Ahh, tak. Racja, nie doczytałem tego "or".
W każdym bądź razie chodziło mi o to, że jeśli jakaś akcja targetuje kilka jednostek, a choćby za 1 nie dopłacimy, to całość akcji się nie powodzi. |
Jak narazie stanie się tak tylko w przypadku Żelaznej Dyscypliny i to nie dlatego że nie dopłacimy, tylko dlatego że jeśli nie dopłacimy to ta karta anuluje całą akcję.
|
|