|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Runa Zdławienia Magii vs. Ofiara dla Hekarti
Karl82 - Sro 25 Sty, 2012 Temat postu: Runa Zdławienia Magii vs. Ofiara dla Hekarti Runa Zdławienia Magii :
Action: Sacrifice this card to cancel an action just played that targets a @ unit you control.
Ofiara dla Hekartii
Discard X resource tokens from this card to give target unit - X Hit Points until the end of the turn.
Pytanie : czy po poświęceniu runy przeciwnik może znowu użyć akcji na misji mając tą samą liczbę żetonów?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Dziobak - Sro 25 Sty, 2012
Odrzucenie żetonów z misji jest kosztem, co oznacza, że w momencie zagrania akcji przeciwnik musi odrzucić konkretną ich liczbę. A potem ty możesz (kosztem odrzucenia karty) ją anulować.
Ale jeżeli będzie miał zapas żetonów na misji to może odpalić akcję jeszcze raz, bo runa zdławienia anuluje wyłącznie 'właśnie zagraną akcję'.
DaRKeR - Sro 25 Sty, 2012
Dziobak napisał/a: | Odrzucenie żetonów z misji jest kosztem, co oznacza, że w momencie zagrania akcji przeciwnik musi odrzucić konkretną ich liczbę. A potem ty możesz (kosztem odrzucenia karty) ją anulować.
Ale jeżeli będzie miał zapas żetonów na misji to może odpalić akcję jeszcze raz, bo runa zdławienia anuluje wyłącznie 'właśnie zagraną akcję'. |
Tutaj nie ma tak łatwo, bo dobry gracz powinien rozgrywać to tak.
Akcja -1 życia - wchodzi ?
ok rozpatrujemy
i kolejne Akcja -1 życia - wchodzi ?
itd. więc runą uratuje tylko 1 życia ;]
Dziobak - Sro 25 Sty, 2012
Czyli zostaje żelazna dyscyplina albo tarcza saphery tylko?
DaRKeR - Czw 26 Sty, 2012
też nie do końca, bo jeśli jest odpowiednia liczba żetonów na hekatri, to będę Ci obniżał po 1
a jak w końcu w odpowiedzi rzucisz ID lub Tarczę, to ja w odpowiedzi odejmę resztę życia ;]
Karl82 - Pon 30 Sty, 2012
Nie żebym się specjalnie sprzeczał z taką interpretacją, ale wydaje mi się, że ta runa może być zupełnie bezradna w działaniu przeciwko karcie hekarti dlatego, że swego czasu znalazłem na forum fantasyflightgames interpretację dotyczącą następującej sytuacji.
Potwór z Głębin(Monster of the Deep) wyklucza się, żeby np. nie pozwolić zaatakować dwóm jednostkom, a przeciwnik rzuca na jedną ze swoich jednostek Żelazną Dyscyplię.
Za oficjalne rozwiązanie powyższej sytuacji uznano cofnięcie całej akcji i w konsekwencji możliwość ponownego wykluczenia Potwora, którego akcja zadziała do momentu wybrania na cel jednostki chronionej przez ŻD.
Dlatego też, pomyślałem, że omawiana w temacie runa po użyciu przeciwko akcji na hekarti spowoduje anulowanie działania tej ostaniej analogicznie do przykładu z Potworem z Głębin. Efekt byłby tego taki, że gracz kontrolujący misje miałby ponownie tą samą liczbę żetonów do użycia.
Co o tym myślicie(poza tym, że większego problemu już nie mogłem sobie wymyślić))?
DaRKeR - Pon 30 Sty, 2012
na forum FFG ja bym brał pod uwagę tylko i wyłącznie wypowiedzi Entropy42, reszta to debile
Dziobak - Pon 30 Sty, 2012
Krótki i rzeczowy post, aż go chyba w ramkę oprawię :}
Bo jakoś interpreteacja z forum ffg też mi sie dziwna wydała...
|
|