galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Wieszcz Zagłady Morra, a efekty wymuszone

Sztyrlic - Pią 27 Sty, 2012
Temat postu: Wieszcz Zagłady Morra, a efekty wymuszone
Z mojej strony na stole leży Wieszcz Zagłady Morra
Przeciwnik odpala RTF i jednostki zaczynają spadać do grave'a. Przeciwnik używa wymuszonego efektu Krasnoludzkiego Zwiadowcy

I teraz nasuwa mi się pytanie. Skoro wszystkie jednostki pod koniec fazy są poświęcane jednocześnie bez jakichkolwiek odstępów czasowych, a efekty wymuszone rozpatruje się w pierwszej kolejności, to kiedy będę mógł użyć akcji i dociągnąć kartę? Po zejściu wszystkich jednostek dociągnąć wszystkie karty, czy przerywając efekty wymuszone i dociągając po jednej karcie?

Jest to o tyle istotne, iż jeśli mogę za pomocą akcji Wieszcza przerwać wymuszanie, to mogę również "zdjąć" krasnala za pomocą innej karty zanim użyje swojego tekstu na wszystkich opuszczających grę jednostkach.

DaRKeR - Pią 27 Sty, 2012

Po 1. Nie użyjesz Wieszcza ani razu, ponieważ te jednostki nie są "niszczone" tylko "poświęcone" a to jest różnica. Zatem warunek wieszcza nie jest spełniony i nie możesz go odpalić.
Po 2. Nawet gdybyś mógł to Akcje warunkowe możesz odpalić dopiero po rozpatrzeniu WSZYSTKICH efektów wymuszonych i stałych, które zachodzą w danym momencie.

Sztyrlic - Pią 27 Sty, 2012

No dobra, to zamiast RTF używam Vereny, a Zwiadowca przeżył, bo miał na sobie runę.
W każdym bądź razie odpowiedź jest jasna - nie mogę wcisnąć się z moją akcją nigdzie i muszę spokojnie czekać na rozpatrzenie wszystkich innych sytuacji. Nie bardzo jes mi to na rękę, ale zasady, to zasady ;)

piter1991 - Nie 29 Sty, 2012

Nie można przeżyć vereny chyba , że miałeś rozwinięcie. Bo runa spada jednoczeście z jednostką.
Virgo - Pon 30 Sty, 2012

Zadziała, na zasadzie tego rulingu:
Cytat:
While you assign the damage one set at a time, the damage will all resolve at once. However, Lelansi's constant effect would still resolve, since it kicks in right before a unit is actually destroyed, and since all units would be destroyed at the same time she is still in play at this point. So the other two units return to hand, and then Lelansi is sent to the discard pile.

http://whinvasion.pl/viewtopic.php?f=4&t=1700


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group