galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Niebronione ataki na potwory (?!)

Niniut - Sro 29 Lut, 2012
Temat postu: Niebronione ataki na potwory (?!)
Hello, everyone

Mam pytanie. Kilka dni temu przeczytałem gdzieś na forum anglojęzycznym, że potwory, które są atakowane powtórnie, nie bronią się po raz kolejny, więc tym samym jest to atak niebroniony. Nurtuję mnie to cholernie, bo gdyby tak było, to gra we dwóch graczy stała by się bardzo łatwa. A oto przykład

gracz 1: atakuje trolla (który oczywiście jest w zwarciu z graczem nr 1), ten się broni - koniec akcji gracza nr 1
gracz 2: atakuje z dystansu tego (samego) trolla, którego uprzednio atakował gracz pierwszy

Pytanie brzmi, drugi atak jest niebroniony przez trolla, czy jednak jest broniony? :)

Galron - Sro 29 Lut, 2012

Chyba nie do końca zrozumiałeś zasady gry odnośnie walki. Walka przebiega według ściśle określonych zasad a mianowicie, zanim gracz będzie w stanie zaatakować przeciwnika to najpierw musi się bronić wyczerpując w tym celu jedną ze swoich aktywnych postaci (bohaterów) lub pozostawić atak niebroniony. Wówczas obrażenia, które zada przeciwnik muszą zostać przydzielone w całości jednemu z kontrolowanych przez niego bohaterów. Po tej akcji następuje atak gracza na przeciwnika. Wybiera w tym celu swoje niewyczerpane postaci (jednego lub kilku) i atakuje wroga. Przeciwnik nie ma możliwości wyboru czy jest to atak niebroniony czy broniony. Po prostu porównuje się sumę siły ataku postaci gracza z obroną przeciwnika, a różnica to ilość obrażeń zadanych wrogowi (jeśli jakaś jest). Jeśli wróg przeżyje i nie ma więcej przeciwników w zwarciu u aktywnego gracza, wówczas drugi gracz może zaatakować tego samego wroga tylko wtedy, gdy posiada niewyczerpaną postać z cechą "dystans", ewentualnie jakaś karta zdarzenia pozwala mu na taki atak.
Tak więc przypuszczam, że źle zrozumiałeś treść anglojęzycznej wypowiedzi na forum.

Niniut - Sro 29 Lut, 2012

zasady znam dlatego to mnie zdziwiło.
Faktycznie, sprawdziłem jeszcze raz to forum i nie doczytałem, że gościowi chodziło o atak równoczesny, wtedy liczy się obronę bohatera raz (to jest oczywiste).

sorry, za problem ^^


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group