|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Zamiana karty wyprawy
Lucie - Wto 26 Cze, 2012 Temat postu: Zamiana karty wyprawy Witam wszystkich.
Mam pytanie odnośnie zmiany karty wyprawy na kolejną. W którym momencie gry rozpatruję informacje zapisane na odwrocie kolejnej karty wyprawy?
Załóżmy, że jestem po obliczeniu czy wyprawa się powiodła, na obecnej karcie wyprawy umieszczam odpowiednią ilość żetonów postępu. Czy teraz przekręcam kartę nie rozpatrując podróży czy czekam z tym aż do kolejnej fazy wyprawy?
Także zastanawiam się, w którym momencie rozpatruję kolejną kartę wyprawy, jeśli umieściłem żetony po fazie walki (przez co uzupełniłem bieżącą kartę wyprawy) np. przez zdolność Legolasa...
wojo - Wto 26 Cze, 2012
Hej,
Do następnego etapu wyprawy przechodzisz natychmiast gdy tylko położysz wystarczającą ilość żetonów postępu (oraz spełnisz inne warunki, które mogą być wymagane), odwracasz kartę i rozpatrujesz jej ewentualne efekty. Gra wraca po tym dokładnie do momentu, w którym była wcześniej (czyli używając Twoich przykładów kontynuujesz fazę walki w przypadku Legolasa albo przechodzisz do fazy podróży w przypadku udanej wyprawy).
Cytując za ang. instrukcją:
Cytat: | Players immediately advance to the next stage of a
quest as soon as they place a number of progress tokens
equal to or greater than the number of quest points
the current quest card has.
...
The game state of other cards does not change ... and the round
sequence is not interrupted.
|
Lucie - Wto 26 Cze, 2012
Dzięki.
rudowlosa - Wto 10 Lip, 2012
wojo napisał/a: | Hej,
Do następnego etapu wyprawy przechodzisz natychmiast gdy tylko położysz wystarczającą ilość żetonów postępu (oraz spełnisz inne warunki, które mogą być wymagane), odwracasz kartę i rozpatrujesz jej ewentualne efekty. Gra wraca po tym dokładnie do momentu, w którym była wcześniej (czyli używając Twoich przykładów kontynuujesz fazę walki w przypadku Legolasa albo przechodzisz do fazy podróży w przypadku udanej wyprawy).
|
Co się dzieje, jeżeli ropatrując wyprawę mam więcej punktów niż potrzeba? Czyli mam juz zebrane 7 na 8, po wyprawie zdobywam 3. Dokładam 1 pkt, przechodzę do następnego etapu wyprawy i uzupełniam odrazu 2 pozostałe punkty? Czy te dwa punkty przepadają?
Pozdrawiam,
Rudzielec
wojo - Wto 10 Lip, 2012
Cześc,
W tym przypadku nadmiarowe punkty przepadają.
Możesz myśleć o tym w ten sposób: najpierw dokładasz żetony jako jedną "nieprzerywaną" czynność a dopiero później sprawdzasz czy żetonów jest tyle aby zakończyć wyprawę.
rudowlosa - Wto 10 Lip, 2012
wojo napisał/a: | Możesz myśleć o tym w ten sposób: najpierw dokładasz żetony jako jedną "nieprzerywaną" czynność a dopiero później sprawdzasz czy żetonów jest tyle aby zakończyć wyprawę. |
Tak właśnie rozgrywaliśmy na początku, potem pojawiły się wątpliwości dzięki za ich rozwianie
Pozdrawiam,
|
|