|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Inwazja - dyskusja ogólna - pomoc z kartami
s0ket - Sro 27 Cze, 2012 Temat postu: pomoc z kartami Podczas gry z narzeczoną doszło do kilku problemów:
WE
Mistrzowie miecza Hoetha
wojownik.elita.Pole bitwy. anuluj wszystkie obrażenia w walce przydzielone tej jednostce.
Rozumiem to że ta jednostka jest nieśmiertelna w walce?
ME
Zabójca umysłu
dodatek.urok. dołącz do wybranej jednostki. Jednostka, do której dołączono tę kartę, traci młotek.
Ta karta rzucona na przeciwnika jednostkę działa dopóki, jednostka na którą zostało rzucona nie zginie ?
Słowo bólu.
dodatek.urok. Dołącz do wybranej jednostki. jednostka, do której dołączono tę kartę nie może atakowac.
Jak wyżej.?
Przywołanie gniewu Khaina
zaklęcie.zagraj pod koniec dowolnej fazy pola bitwy. Akcja: zniszcz wszystkie jednostki, które brały udział w walce podczas tej fazy.
Nie wiem czy można zastosowac tę kartę jeśli wrogie jednostki atakują stolice a nie ma żadnych obrońców. Czy tylko jak jednostki jakieś walczą ze sobą?
Wicher mrozu
zaklęcie. Akcja:spacz wybraną jednostkę. Następnie możesz przywrócic jedną spaczoną jednostkę.
Mogę spaczyc jednostkę przeciwnika żeby odpaczyc swą? Chciałem to zastosowac po rzuceniu na stół jednostki +spaczeniowy miotacz błyskawic( ktory mi spacza jednostką, a po odpaczeniu daje 3 młotki) i po tym odrazy rzucic wicher morzu który spaczy przeciwnika a odpaczy mą jednostkę gotową do ataku bez czekania kolejki. Da coś takiego rade? Czy tą kartą spacza się swą i odpacza również swoją kartę?
Pollus - Sro 27 Cze, 2012
1. Tak jest nieśmiertelna w walce i po za walką (jeśli chodzi o obrażenia).
2. Tak. (Zawsze można zniszczyć kartę innymi sposobami niż śmiercia tej jednostki)
3. Jak wyżej.
4. Nie muszą być obrońcy, giną wszyscy którzy brali udział w walce.
5. Spaczasz dowolną, odpaczasz dowolną (u siebie bądź u przeciwnika)
Virgo - Sro 27 Cze, 2012
Pollus napisał/a: | 1. Tak jest nieśmiertelna w walce i po za walką (jeśli chodzi o obrażenia). |
Tylko w walce, obrażenia inne niż z walki mogą ją zabić.
Pollus - Sro 27 Cze, 2012
Rzeczywiście, nie doczytałem
s0ket - Czw 28 Cze, 2012
dzięki ,teraz nie pozabijamy się przy grze z narzeczoną .
legolasen - Sro 18 Lip, 2012
To może ja się dołącze, mam kilka pytań:
1. Mroczne Elfy potrafią odejmować wytrzymałość jednostek, jeśli wytrzymałość jednostki spadnie do zera to ona umiera?
2. Chodzi o dwie karty Wysokich Elfów:
- Mistrz Wiedzy Hoetha
Czarodziej. WYMUSZONY: Kiedy ta jednostka wchodzi do gry, każdy gracz otrzymuje 2 obrażenia niebezpośrednie
- Lelansi
Bohater. Jeśli inna jednostka w tej strefie ma zostać zniszczona ona wraca na rękę właściciela.
Mamy sytuacje, że Lelansi jest już na polu bitwy, wchodzi czarodziej i on zadaqje 2 NB obrażenia. Jeśli te 2 obrażenia zada na siebie to wtedy zostaje on zniszczony, więc wraca na rękę, więc jeśli mam zasoby znów mogę go połozyć na polu bitwy i zrobić ten sam manewr? Czy jest limit kładzenia jednostek 1 na turę lub coś takiego?
3. Mistrzowie Miecza Hoetha
Czyli ta jednostka jest niezniszczalna w walce i może zostać zniszczona tylko za pomocą taktyki? Jeśli ta jednostka otrzyma 2 niebezpośrednie obrażenia to on je anuluje?
4. Czy odpornośc np. 1 anuluje jedno obrażenie niebezpośrednie?
Dziobak - Sro 18 Lip, 2012
1. Jak wytrzymałość będzie równa obrażeniom, to umiera. Czyli tak.
2. Tak. Nie ma limitu.
3. Niezniszczalna w walce, czyli nie możesz jej zniszczyć tylko obrażeniami zadanymi przez jednostki w walce. Taktykami, zdolnościami, wszystkim innym możesz ją zatłuc, a niebezpośrednie nie są tutaj wyjątkiem.
4. Odporność 1 anuluje 1 obrażenie niebezpośrednie z jednego źródła, co jest dość ważne. Bo może przyjąć na klatę 1 obrażenie niebezpośrednie z pięciu źródeł i nic nie oberwie. Co innego z 5 obrażeniami z jednego źródła, wtedy, jak wrzucisz wszystko na tą jednostkę, oberwie 4.
Mortyr - Pią 20 Lip, 2012
Witam. Grywam w Inwazje casualowo ze znajomymi i mamy kilka wątpliwości. Mam nadzieję, że jakiś ogarnięty gracz doradzi
1) Kiedy można przydzielać obrażenia stolicy, jeśli obrońcami są jednostki posiadające anulowanie/przekierowanie obrażeń (np. odporność u krasnali, "nieśmiertelność" u Mistrzów Hoetha albo przekierowanie Kapłanów-wojowników)? Wystarczy, że przydzielę im obrażenia równe wytrzymałości, czy muszę uwzględnić też powyższe efekty?
2) Czy można użyć leczenia na jednostce, która podczas walki otrzymała obrażenia większe lub równe swojej wytrzymałości? Mój kolega teoretycznie twierdzi, że kiedy obrażenia są "przydzielone", ale jeszcze nie "zadane" to jednostka nie jest ranna i nie można jej leczyć. Z drugiej strony, kiedy obrażenia są już "zadane" to jednostka jest zabita i też nie można jej leczyć
3) Ostatnia sprawa: jeśli gracz otrzymuje 2 obrażenia niebezpośrednie (np. Wyznawcy Morka) to przydziela się 2 obrażenia jednej jednostce/strefie, czy można przydzielić po 1 obrażeniu dwóm jednostkom/strefom.
Mam nadzieję, że w miarę jasno wyjaśniłem o co mi chodzi. Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
s0ket - Sob 21 Lip, 2012
Mam problem raczej banalny dla większości , raczej nie gram kartami quest.
Czy młotki jednostki która wypełnia misję są liczone do dociągu kart?
okon - Sob 21 Lip, 2012
tak są liczone jako normalna siła przerobowa
okon - Sob 21 Lip, 2012
i teraz tak tak
1) przydzielasz obrażenia stolicy po tym jak zniszczysz wszystkich obrońców
czyli np. jeżeli broni jednostka z 2 na tarczy i jedna odpornościa a ty atakujesz gościem z 4 młotkami zadajesz 3 w obrońcę i 1 w stolice ( 2punkty wytrzymałości + 1 odporności = 3 )
3) możesz przydzielić gdzie chcesz i możesz je rozdzielić np 1 w jednostkę 1 w stolice albo 1 w jedną strefę drugie w drugą
2) co do drugiego nie jestem pewien wiec nie chce wprowadzać w błąd
Mortyr - Sob 21 Lip, 2012
Jeszcze odnośnie 1go: jak będzie z Mistrzami Hoetha? "Wchłoną" wszystkie obrażenia i nie będzie można w ogóle zaatakować stolicy?
blazius - Nie 22 Lip, 2012
ad.2 Kolega ma rację
ad. Mistrzowie Miecza - wchłaniają 3 obrażenia, nadwyżkę dajesz na stolicę, Mistrzowie przeżywają bo te 3 anulują
"Czy można użyć leczenia na jednostce, która podczas walki otrzymała obrażenia większe lub równe swojej wytrzymałości?"
Nie ma takiej sytuacji w przyrodzie że leczysz coś co zginęło. Leczysz obrażania zadane a nie tylko przydzielone.
DaRKeR - Nie 22 Lip, 2012
Mortyr napisał/a: | Witam. Grywam w Inwazje casualowo ze znajomymi i mamy kilka wątpliwości. Mam nadzieję, że jakiś ogarnięty gracz doradzi
1) Kiedy można przydzielać obrażenia stolicy, jeśli obrońcami są jednostki posiadające anulowanie/przekierowanie obrażeń (np. odporność u krasnali, "nieśmiertelność" u Mistrzów Hoetha albo przekierowanie Kapłanów-wojowników)? Wystarczy, że przydzielę im obrażenia równe wytrzymałości, czy muszę uwzględnić też powyższe efekty?
2) Czy można użyć leczenia na jednostce, która podczas walki otrzymała obrażenia większe lub równe swojej wytrzymałości? Mój kolega teoretycznie twierdzi, że kiedy obrażenia są "przydzielone", ale jeszcze nie "zadane" to jednostka nie jest ranna i nie można jej leczyć. Z drugiej strony, kiedy obrażenia są już "zadane" to jednostka jest zabita i też nie można jej leczyć
3) Ostatnia sprawa: jeśli gracz otrzymuje 2 obrażenia niebezpośrednie (np. Wyznawcy Morka) to przydziela się 2 obrażenia jednej jednostce/strefie, czy można przydzielić po 1 obrażeniu dwóm jednostkom/strefom.
Mam nadzieję, że w miarę jasno wyjaśniłem o co mi chodzi. Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam |
widzę tutaj sporo dziwnych odpowiedzi, niektóre są bardzo złe, więc się wypowiem.
1. Zasada jest taka, przy przydzielaniu bierzesz pod uwagę WSZYSTKIE efekty anulujące obrażenia, jedynym wyjątkiem jest przekierowanie, bo ono nie anuluje obrażeń, tylko daje je gdzie indziej. Zatem Mistrzowie Miecza Hoetha, wezmą na siebie wszystkie obrażenia, podczas ataku.
2. Nie można uleczyć obrażeń które jeszcze nie są zadane, a po zadaniu nie ma miejsca na akcję nim jednostka zginie. Zatem nie, nie można uleczyć takiej jednostki.
3. obrażenia niebezpośrednie możesz dowolnie rozdzielić, należy jednak pamiętać, że obrażenia niebezpośrednie z jednego źródła (np. Morki) zostaną po rozdzieleniu zadane jednocześnie, jest to ważne przy odporności, ponieważ odporność 1 na jakiejś jednostce, zawsze wciągnie 1 obrażenie z 1 źródła, jeśli ktoś uderzy 20 razy z morka, to dwadzieścia razy 1 obrażenie zostanie wciągnięte przez 1 odporności, a resztę trzeba będzie przydzielić gdzieś indziej.
Mortyr - Nie 22 Lip, 2012
dzięki wielkie za profesjonalną opinię ^^
s0ket - Wto 24 Lip, 2012
Taktyka
Potrzebujemy Twojej Krwi- do końca tej tury wybrana jednostka otrzymuje -1 wytrzymałości,a inna wybrana jednostka zyskuje + 1 punkt wytrzymałości.
Jednostka
Korsarze z ghrondu pole bitwy, wymuszony: kiedy ta jednostka opuszcza grę, do końca tej tury wybrana jednostka otrzymuje -2 punkty wytrzymałości
Podła czarodziejka misja, wymuszony. na poczatku twojej tury wybrana jednostka otrzymuje -1 punkt wytrzymałości do końca tej tury.
Można wziaśc tą wytrzymałośc jednostką które mają 1 punkt wytrzymałości? czyli po odjęciu zgineły by te jednostki. Musze miec pisemny dowód przed narzeczoną, inaczej nie zagra ze mną .
Taktyka
łaska Morka akcja do końca tej tury wybrana jednostka traci młotek a inna wybrana jednostka zyskuje młotek.
Do użycia tej taktyki przeciwnik musi miec jakąś jednostkę w grze ? Moja kobieta uważy oczywiście inaczej , a nie chcę się kucic z nią.
szukam Pomocy.
Mortyr - Sro 25 Lip, 2012
1) Jeśli liczba ran (w tym wypadku zero) równa się lub przewyższa wytrzymałość jednostki (w tym wypadku również zero) to jednostka ginie. Czyli w skrócie - można odjąć wytrzymałość i zabić.
2) Musisz wybrać za cel jakąś jednostkę, która straci młotek zanim dodasz młotek innej. Ale zauważ, że ta taktyka nie wskazuje, że musisz odebrać ten młotek jednostce przeciwnika - możesz np. odjąc jakiejś swojej w Królestwie/Misji i dodać np. atakującemu.
s0ket - Sro 25 Lip, 2012
Dzięki, teraz przynajmniej spokojniej będzie się grało
s0ket - Czw 26 Lip, 2012
Nowe karty i nowe problemy. Jak jest z szamanem orków. Kiedy zagrywam rozwinięcie z ręki, umieśc na tej karcie 1 żeton zasobów.
Chodzi o to że za każde jedno rozwinięcie w jednej turze mam jeden żeton czy na jedną turę niezależnie ile dam rozwinięc będzie jeden żeton na tej karcie?
Wczoraj kłótnia poszła o to czy wsparcia z młotkiem na polu bitwy dają atak a obronie, ataku czy nie. Możecie napisac żebym nie miał problemów z grą. dzięki wielkie z góry.
Mortyr - Czw 26 Lip, 2012
1) Możesz zagrać tylko jedno rozwinięcie z ręki na turę, więc ogólnie źle gracie
2) Wsparcia nie mogą zostać ani obrońcami ani atakującymi. Nie uczestniczą bezpośrednio w walce.
akjjjfff - Czw 09 Sie, 2012
a mi się właśnie podoba i nawet zacząłem sam tak grać możesz mi szymuss odjąć -100 od pe
---------------------------
Lunettes Carrera Pas Cher 2012
|
|