|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Karta Gandalfa
himramir - Sob 30 Cze, 2012 Temat postu: Karta Gandalfa Prosiłbym o pomoc bo nie do końca jestem pewien co do działania karty Gandalfa.
1. Gandalf wchodzi do gry tylko w fazie planowania
2. Gdy gandalf wchodzi do gry - czyli wydaję za niego żetony ale nie przydzielam go do dorużyny, jego zdolności moga być od razu użyte ?
3. Czy jego zdolności mogą zostać użyte nie w momencie wejścia do gry a np. dopiero w fazie walki ale w turze, w której został "zakupiony" ?
4. Gandal do drużyny wchodzi wyczerpany i pod koenic tury znika więc nie ma szans walczyć ? no chyba, że jakaś karta przygotuje go do tego?
guciomir - Sob 30 Cze, 2012
Gandalf wchodzi do gry w fazie planowanie jeśli zagrywasz go normalnie z ręki. (kiedy używa się ataku z zaskoczenia, możesz go zagrać w dowolnej fazie)
Gdy Gandalf wchodzi do gry, od razu odpala się jego zdolność (i tylko wtedy). Oczywiście nie ma absolutnie żadnego powodu, żeby czarodziej wszedł do gry wyczerpany.
Póżniej, w fazie wyprawy możesz zdecydować się przydzielić Gandalfa do wyprawy (i wtedy go wyczerpiesz). Albo nie przydzielisz go do wyprawy. I wtedy wykorzystasz go np w fazie walki.
Ogólnie to przeczytaj instrukcję , bo pytania są na temat podstawowych zasad gry.
himramir - Sob 30 Cze, 2012
guciomir napisał/a: | ....(kiedy używa się ataku z zaskoczenia, możesz go zagrać w dowolnej fazie).....Albo nie przydzielisz go do wyprawy. I wtedy wykorzystasz go np w fazie walki
|
" I wtedy wykorzystasz go np w fazie walki " - ale tylko za sprawą np. "ataku z zaskoczenia" ?
JollyRoger1916 - Sob 30 Cze, 2012
Dobra jeszcze raz. Jeśli Gandalf wchodzi do gry normalnie to:
1. Zagrywasz go w fazie planowania.
2. Od razu wykorzystujesz odpowiedź (jeśli nie wykorzystasz przepada, to była jedyna szansa na wykorzystanie potęgi Gandalfa w pełni).
3. Cieszysz się Gandalfem jako sprzymierzeńcem do końca RUNDY, czyli do końca FAZY odpoczynku, odrzucasz Gandalfa i rozpoczynasz nową RUNDĘ, czyli czas na FAZĘ zasobów.
Karta Gandalfa wyraźnie mówi, o tym, że pozostaje w grze do końca rundy, a runda składa się z faz, to znaczy, że po zagraniu odpowiedzi możesz Gandalfa jeszcze wyczerpać i użyć w fazie wyprawy (przydzielasz do wyprawy), albo fazie walki (obrona, lub atak).
Jeśli grasz Gandalfa za pomocą ataku z zaskoczenia to:
1. Zagrywasz w dowolnej fazie, jeśli masz możliwość zagrywania akcji.
2. Gandalf wchodzi od gry, odpalasz odpowiedź.
3. Gandalf pozostaje w grze do końca fazy, (pomaga w wyprawie, jeśli po to został zagrany w fazie wyprawy, lub broni/atakuje jeśli zagrałeś go w fazie walki).
4. Koniec fazy Gandalf wraca do ręki i możasz go zagrać normalnie w fazie planowania.
To jest jedna z wielu akcji, które można robić dzięki kartom pozwalającym na wchodzenie do gry i wracanie na rękę, albo cofającym ze stosu kart odrzuconych. Musisz sam kombinować swoje kombosy. Na końcu gry masz tabelkę z przebiegiem rozgrywki, do tej pory mam ją otwartą jak gram, czasami zerkam, czy mogę np. teraz zagrać akcję, jeśli z niej nie korzystasz to polecam zacząć, zwłaszcza na początku przygody z lotr lcg.
Nie martw się, też mam swój zestaw od niedawna, wcześniej grałem tylko kilka razy i też zadawaje tutaj w temacie z zasadami pytania o podstawowe zasady. Na początku ciężko się tą grę ogarnia, bo trzeba pamiętać o masie rzeczy, ale trochę się ograsz i będzie ok.
himramir - Sob 30 Cze, 2012
Wszystko zrozumiałem teraz - bardzo dziękuję JollyRoger1916
ale chyba w jednej rzeczy się pomyliłeś albo nie pomyliłeś tylko zapisałeś jako formalność:
...Karta Gandalfa wyraźnie mówi, o tym, że pozostaje w grze do końca rundy, a runda składa się z faz, to znaczy, że po zagraniu odpowiedzi możesz Gandalfa jeszcze wyczerpać i użyć w fazie wyprawy (przydzielasz do wyprawy), fazie walki (obrona, lub atak). ...
Jak tutaj przydzielę go do wyprawy i będzie wyczerpany (ze względu na przydzielenie) to w fazie walki będzie bezużyteczny bo jest już wyczerpany więc nie może atakować ani też bronić - jedynie będzie po prostu w tej fazie ale bez czynnego udziału.
JollyRoger1916 - Sob 30 Cze, 2012
Masz rację, zjadło mi "albo". Zedytowałem.
mykel - Sob 30 Cze, 2012
Mam takie pytanko, w instrukcji napisane jest, że faza wyprawy składa się z trzech kroków i pod koniec każdego możemy zagrywać akcje, teraz skoro pierwszym z nich jest przydzielanie do wyprawy to czy jak zagramy Gandalfa atakiem z zaskoczenia to czy nie jest już za późno na przydzielenie go do tej wyprawy??
JollyRoger1916 - Sob 30 Cze, 2012
Jeśli zagrasz w trakcie przydzielania to możesz. Na końcu w instrukcji jest skrót przebiegu rundy, wszystko co jest na zielono pozwala na zagrywanie akcji, nawet jeśli nie jest napisane, akcje graczy. Te wszystkie pola, które nazywają się akcje graczy pomagają raczej określić, kiedy jeszcze możesz zagrywać kontry.
mykel - Nie 01 Lip, 2012
Ok, dzięki za wyjaśnienie.
wojo - Pon 02 Lip, 2012
Jedna uwaga: przyznam że dla mnie podsumowanie przebiegu rundy na końcu instrukcji było bardzo mylące (pomimo że w zasadach wiele rzeczy jest dobrze opisanych). Polecam Plik na BGG który znacznie lepiej podsumowuje kiedy można zagrywać akcje a kiedy nie.
JollyRoger1916 - Pon 02 Lip, 2012
Gdzieś na forum krąży polski plik, stworzony przez jednego z użytkowników, więc jak ktoś nie zna języka polecam poszukać.
wojo - Pon 02 Lip, 2012
Dzięki za info nie wiedziałem że jest wersja polska tego pliku.
JollyRoger1916 - Pon 02 Lip, 2012
W zeszłym tygodniu drukowałem, ale zapomniałem, z którego tematu
camel77 - Nie 02 Gru, 2012
witam. Mam problem z tym zasadami kiedy można zagrywać karty wydarzen etc. w instrukcji str. 18 walka podzielona jest na 4 kroki pod koniec ktorych dany gracz moze(witam. Mam problem z tym zasadami kiedy można zagrywać karty wydarzen etc. w instrukcji str. 18 walka podzielona jest na 4 kroki pod koniec ktorych dany gracz moze zagrywac akcje. 3 to rozpatrzenie efektow cienia a 4 ustalenie obrazen. rozumiem ze np po odkryciu jakis efekt cienia daje mojemy wrogowi powiedzmy dodatkowa pkt ataku to po tym kroku (3) przed ustaleniem obrazem moge jeszcze rzucic jakies wydarzenie np spory (infighting) i przenieś obrażenia z innego stwora na obecnego aby go zabić i nie dopuścić do 4 kroku ( ustalenia obrażeń z walki) lub Out of Sight albo jakis uruchomic jakis inny efekt ktory podpakował by mi siłę albo obrone (oczywiscie wiadomo ze nie dodatek bo to zagrywam w fazie planowania). Mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi. Pytam ponieważ wojo polecił jakis plik na BBG gdzie jest to inaczej przestawione - wynika z tego, żę nic nie można zrobić. Jak już pisałem wcześniej instrukcja dzieli tą faze na kroki po ktorych mozna wykonywać akcje. więc jak to jest? pozdr:)
kufel - Pon 03 Gru, 2012
Pisałem w innym temacie.
Instrukcja str. 18
Rozpatrywanie ataków wrogów
Aby rozpatrzyć ataki wrogów, gracze powinni wykonać kolejno 4 poniższe kroki. Pod koniec każdego kroku gracze mogą zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje.
1. Wybrać wroga.
2. Zadeklarować obrońcę.
3. Rozpatrzyć efekt cienia.
4. Ustalić obrażenia z walki.
Pierwszy gracz powtarza te 4 kroki dla każdego wroga.
Kiedy pierwszy gracz rozpatrzy wszystkie wymierzone w niego ataki wrogów, przychodzi kolej gracza po lewej itd
Czyli w praktyce wygląda to tak:
1. Wybierasz wroga - możesz zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje
2. Deklarujesz obrońcę - możesz zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje
3. Rozpatrujesz efekt cienia - możesz zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje
4. Ustalasz obrażenia z walki - możesz zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje
Wskazujesz kolejnego wroga czyli przechodzisz do punktu 1...
psborsuk - Pon 03 Gru, 2012
Naszło mnie niedawno takie pytanie odnosnie karty Gandalfa właśnie. Wiem, że gracze grają 3 sztukami w talii, jednak w instrukcji jest informacja, że do talii daje się jedną kopię tej karty. Czy jest jakaś aktualizacja? W kwakach nie znalazłem niczego. Pytanie całkiem luźne, jak napisałem, naszło mnie podczas jednej z gier.
JollyRoger1916 - Pon 03 Gru, 2012
Instrukcja jedynie zaleca wrzucić chociaż jedną kopię Gandalfa do talii. Ogólnie talie budujesz jak chcesz i z czego chcesz, jedyne ograniczenie to zasada, że możesz mieć max. 3 karty o tej samej nazwie w talii.
juarez - Nie 17 Lut, 2013
A ja mam takie pytanko umiejętność Gandalfa pozwala losować 3 karty, skąd te karty losować rozumiem że z talii gracza i jak je wylosuje to muszę tasować talię gracza??
Kulgan - Nie 17 Lut, 2013
juarez napisał/a: | A ja mam takie pytanko umiejętność Gandalfa pozwala losować 3 karty, skąd te karty losować rozumiem że z talii gracza i jak je wylosuje to muszę tasować talię gracza?? |
Losuj = dobierz z góry talii Wówczas nie musisz tasować talii.
|
|