galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Kolejność zagrywania i rozpatrywania akcji

TomB - Sro 18 Lip, 2012
Temat postu: Kolejność zagrywania i rozpatrywania akcji
Faza 4: podróżuję na Starą leśną drogę. W odpowiedzi:

a) mogę przygotować jedną postać
b) zagrać Siłę woli i wyczerpać postać ducha

Kolejność a i b ustala pierwszy gracz, bo są jednoczesne. Ale czy jeśli w momencie podróży nie mam przygotowanej postaci z ducha, to czy mogę zagrać Siłę woli?

Nemomon - Sro 18 Lip, 2012

A jaki jest text Siły Woli?
stforek - Sro 18 Lip, 2012

Znowu niuanse, niuansiki.

Na sile woli jest 'Kiedy odbędziesz podróż', a na Drodze, zdaje się 'kiedy podróżujesz'.

Logicznie rzecz biorąc najpierw ma miejsce podróżowanie, więc wg mnie możesz przygotować postać, a potem ją wyczerpać.

TomB - Sro 18 Lip, 2012

Nie, nie chodzi mi o niuanse. Nie mam gry przy sobie, ale jest mniej więcej tak:

Stara leśna droga: Odpowiedź: Po tym, jak podróżujesz na SLD przygotuj jedną wyczerpaną postać.

Siła woli: Odpowiedź: Po tym, jak podróżujesz na obszar, wyczerp postać ducha i połóż 2 żetony postępu na tym obszarze.


Te zdarzenia są jednoczesne, ale co, gdy w momencie uruchamiania odpowiedzi na podróż (czy odbycie podróży) nie mam podstaw do grania Siły woli, bo nie mam żadnej postaci ducha przygotowanej? Będę ją miał przygotowaną po skorzystaniu z odpowiedzi z SLD i dopiero wtedy mogę grać Siłę woli, ale czy wtedy nie jest za późno na granie odpowiedzi na wydarzenie, czyli podróż na obszar.

stforek - Sro 18 Lip, 2012

Sprawdziłem. Na SLD stoi: 'Kiedy gracze podróżują do..', a na Sile Woli: 'Kiedy odbędziesz podróż..'

Więc w tym wypadku jest tak jak pisałem.

Gdyby na obu kartach był ten sam tekst (np. 'Kiedy podróżujesz..'), to wydaje mi się, że też mógłbyś najpierw przygotować postać z SLD, a później ją wyczerpać Siłą Woli.

Niech wypowiedzą się jeszcze strażnicy reguł :wink:

Nemomon - Sro 18 Lip, 2012

A ja nie jestem pewien. Zgodnie z instrukcją, strona 25:

Płacenie za koszty
Wiele kart zostało opisanych zwrotami „zapłać lub
wyczerp X, aby Y.” W takim wypadku wszystko, co
poprzedza „aby” uważa się za koszt, a wszystko, co
następuje po „aby” za efekt.


oraz strona 12:

Aby gracz mógł zagrać kartę z ręki (lub aktywować
pewne efekty kart), musi za nią zapłacić, wydając
żetony zasobów z puli zasobów bohatera, który posiada
symbol zasobów odpowiadający sferze wpływów
zagrywanej karty.


i strona 8:

2. Koszt: Liczba zasobów, które gracz musi wydać
z odpowiedniej puli zasobów, aby zagrać tę kartę
z ręki.


A sama karta:

Odpowiedź: Kiedy odbędziesz podróż na
jakiś obszar, wyczerp postać Ê, aby umieścić
na danym obszarze 2 żetony postępu.


Wynika, iż gracz musi wyczerpać postać w czasie płacenia kosztu karty. Jeżeli nie może tego zrobić, czyli nie może zapłacić dodatkowego kosztu, to nie może zagrać karty.

Kulgan - Czw 19 Lip, 2012

stforek napisał/a:
Sprawdziłem. Na SLD stoi: 'Kiedy gracze podróżują do..', a na Sile Woli: 'Kiedy odbędziesz podróż..'

Więc w tym wypadku jest tak jak pisałem.

Gdyby na obu kartach był ten sam tekst (np. 'Kiedy podróżujesz..'), to wydaje mi się, że też mógłbyś najpierw przygotować postać z SLD, a później ją wyczerpać Siłą Woli.

Niech wypowiedzą się jeszcze strażnicy reguł :wink:

W wersji oryginalnej na obu kartach jest napisane: "After you travel", więc efekt zachodzi równocześnie, a że pierwszy gracz decyduje, więc najpierw można odpalić zdolność Starej Drogi a później Siły Woli.

TomB - Pią 31 Sie, 2012

Czy na "Wasala Pana Wiatrów" (Wymuszony: Kiedy atak, podczas którego WPW atakował, zostanie rozpatrzony, odrzuć WPW z gry.) można zagrać np. "Urodzonego w Chmurach" (Dołącz do sprzymierzeńca. Akcja: Odrzuć UwC z gry, aby cofnąć sprzymierzeńca, do którego dołączoną tę kartę, na rękę jego właściciela.) albo inny efekt wracający na rękę (np. "Lot Meneldora")? Czy po rozpatrzeniu walki nie jest już na to za późno?

Jeśli można tak zrobić - to dlaczego?

Podobnie rzecz się ma z "Wiedzą Imladris(a)". Bohater może wziąć na siebie więcej obrażeń niż ma wytrzymałości, ale nie ginie, bo możemy go ratować, lecząc "Wiedzą.." wszystkie obrażenia. Gdzie jest zapis w regułach, który to umożliwia?

schen - Pią 31 Sie, 2012

TomB napisał/a:
Podobnie rzecz się ma z "Wiedzą Imladris(a)". Bohater może wziąć na siebie więcej obrażeń niż ma wytrzymałości, ale nie ginie, bo możemy go ratować, lecząc "Wiedzą.." wszystkie obrażenia. Gdzie jest zapis w regułach, który to umożliwia?


A to tak można? x_X

TomB - Pią 31 Sie, 2012

Nieoficjalny FAQ, często przywoływany na tym forum, ma przy "Wiedzy Imladrisa" taką uwagę:

Cytat:
Note that after a character is dead it is too late to use this action, although during Combat phase you have an opportunity to heal before damage is applied which could save a character from death. For example, if an enemy has Attack 6, and your Hero has 3 Health and 3 Defense, you could heal before damage is applied but the character is already at full health and it will have no impact. But you can't heal after damage is dealt because the damage in this case would kill the character completely leaving no opportunity for healing.


Może ja coś źle rozumiem?

Kulgan - Nie 02 Wrz, 2012

TomB napisał/a:
Czy na "Wasala Pana Wiatrów" (Wymuszony: Kiedy atak, podczas którego WPW atakował, zostanie rozpatrzony, odrzuć WPW z gry.) można zagrać np. "Urodzonego w Chmurach" (Dołącz do sprzymierzeńca. Akcja: Odrzuć UwC z gry, aby cofnąć sprzymierzeńca, do którego dołączoną tę kartę, na rękę jego właściciela.) albo inny efekt wracający na rękę (np. "Lot Meneldora")? Czy po rozpatrzeniu walki nie jest już na to za późno?

Według instrukcji efekt wymuszony zachodzi natychmiast po zaistnieniu okoliczności, więc po rozstrzygnięciu ataku Wasal Pana Wiatrów jest odrzucany z gry. Inne efekty nie zachodzą natychmiast, więc nie można zagrać ich równocześnie i zdecydować o kolejności.

TomB - Nie 02 Wrz, 2012

A gdyby wrócić Wasala po drugim punkcie ataku (Ustalenie siły ataku), ale przed punktem trzecim (Ustalenie obrażeń z walki)? Wtedy można grać akcje, atak jeszcze nie jest rozpatrzony (więc na Wasala nie działa wymuszenie), a jednocześnie nie ma nic o tym, że wszyscy atakujący muszą zostać do końca walki w grze. Na pewno muszą być w trakcie punktu 2, ale przed zadaniem obrażeń karcie wroga... fruuuu.
crabtree - Sro 12 Gru, 2012

TomB napisał/a:

Podobnie rzecz się ma z "Wiedzą Imladris(a)". Bohater może wziąć na siebie więcej obrażeń niż ma wytrzymałości, ale nie ginie, bo możemy go ratować, lecząc "Wiedzą.." wszystkie obrażenia. Gdzie jest zapis w regułach, który to umożliwia?

Niestety nie zrobi się użytku z tej karty w taki właśnie sposób. Gdy obrażenia są przydzielone to postać jest usuwana z gry, więc Wiedza Im. nie zdąży uleczyć bohatera.

Kulgan napisał/a:
TomB napisał/a:
Czy na "Wasala Pana Wiatrów" (Wymuszony: Kiedy atak, podczas którego WPW atakował, zostanie rozpatrzony, odrzuć WPW z gry.) można zagrać np. "Urodzonego w Chmurach" (Dołącz do sprzymierzeńca. Akcja: Odrzuć UwC z gry, aby cofnąć sprzymierzeńca, do którego dołączoną tę kartę, na rękę jego właściciela.) albo inny efekt wracający na rękę (np. "Lot Meneldora")? Czy po rozpatrzeniu walki nie jest już na to za późno?

Według instrukcji efekt wymuszony zachodzi natychmiast po zaistnieniu okoliczności, więc po rozstrzygnięciu ataku Wasal Pana Wiatrów jest odrzucany z gry. Inne efekty nie zachodzą natychmiast, więc nie można zagrać ich równocześnie i zdecydować o kolejności.

Wyciąg z instrukcji: "Postać zadeklarowana jako atakujący pozostaje atakującym aż do rozpatrzenia ataku." Tutaj chyba nie ma jak skorzystać z właściwości UwC.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group