galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing dyskusja ogólna - Wave 2 - przecieki i spekulacje

a.probulski - Pon 24 Wrz, 2012
Temat postu: Wave 2 - przecieki i spekulacje
Postaram się na bieżąco aktualizować temat w miarę pojawiania się informacji o statkach z Wave 2.

Millenium Falcon
Główna broń: 3
Zwrotność: 1
Kadłub: 6? 8?
Osłony: 5

Pole rażenia: 90 stopni z przodu+działko 360 stopni.
Dostępne akcje: Namierzanie Celu, Skupienie

Piloci: w zestawie znajdują się cztery karty, z wartością pilotażu od 1 do 9. Zapowiedziano Hana, Chewiego, Nien Numba i Lando Calrissiana. Prawdopodobnie czeka nas zatem wybór między samym Lando (5?), duetem Han+Chewie (9), Lando i Nien Numbem (7? Falcon jako Gold 1 podczas ataku na DS II). Czwarty pilot (1) to albo postać nieunikalna (na znaczniku manewrów zamiast nazwy Falcona mamy "YT-1300"), albo ktoś z Expanded Universe (np. w "Pakcie na Bakurze" jest scena, w której Threepio i R2 pilotują Falcona...).

Rozwinięcia (14):
1x Concussion Missiles
1x Gunner
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
2x ???
2x ???

Inne: Zestaw zawiera trzy żetony z wypustkami (takimi jak na podstawkach lub na żetonie "Prom Senatora") - można spodziewać się scenariusza ze zbieraniem ładunków lub z Hanem porzucającym ładunek Przyprawy przewożony dla Jabby.

Slave I
Główna broń: 3
Zwrotność: 2
Kadłub: 6
Osłony: 4

Pole rażenia: 90 stopni z przodu+90 stopni z tyłu.
Dostępne akcje: Uniki, Namierzanie Celu, Skupienie

Piloci: Boba Fett (Pilotaż: 8) + 3 innych.

Rozwinięcia (13):
1x Gunner
2x ???
1x Homing Missiles
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???
1x ???

Inne: istnieje możliwość uzbrojenia Slave I w działo jonowe.

TIE Interceptor
Główna broń: 3
Zwrotność: 3
Kadłub: 3
Osłony: 0

Pole rażenia: 90 stopni z przodu.
Dostępne akcje: Uniki, Beczka, Skupienie, Dopalacz (Boost).

Piloci: Baron Soontir Fel (9) + 5 innych.
Rozwinięcia (2):
1x Elusiveness
1x Daredevil

A-Wing
Główna broń: 2
Zwrotność: 3
Kadłub: 2
Osłony: 2

Pole rażenia: 90 stopni z przodu.
Dostępne akcje: Uniki, Namierzanie Celu, Skupienie, Dopalacz (Boost).

Piloci: Tycho Chelchu (8) + 3 innych.

Rozwinięcia (5):
1x Deadeye
1x Concussion Missiles
1x Cluster Missiles
1x Homing Missiles
1x ???

Barbus - Pon 24 Wrz, 2012

Z tego co widziałem, Interceptor nie ma namierzania celu, a beczkę.
a.probulski - Pon 24 Wrz, 2012

@Barbus: poprawione, dzięki!
FilipsO - Wto 25 Wrz, 2012

Falcon i Slave... wow :razz:
Crane - Wto 25 Wrz, 2012

Co obstawiacie jako "Boost" ? Ja myślę że to będzie możliwość wykonania dodatkowego zielonego manewru, nie wiem tylko czy nie będzie to karane "Stresem".
Galron - Wto 25 Wrz, 2012

A ja myślę ze to będzie dodatkowy ruch w przód podczas fazy walki tuż przed rzutem kośćmi ataku w celu uniknięcia trafienia jeśli ten ruch zakończy się poza polem rażenia.
Gość - Wto 25 Wrz, 2012

Obstawiam biały ruch w przód jako akcja - dystans albo stały (1? 2?) albo uwarunkowany prędkością ostatniego wykonanego manewru (np. jeżeli ruszyłeś się z prędkością 2, to boost jest ruchem do przodu z prędkością 3 itd.).
SebaJ-bie - Wto 25 Wrz, 2012
Temat postu: fotoski:)
http://boardgamegeek.com/...tie-interceptor
http://boardgamegeek.com/...millenium-falco
http://boardgamegeek.com/...a-wing-expansio
http://boardgamegeek.com/...slave-i-expansi

Mniej wiecej widać na fotkach co znajduje sie w zestawach
Niewiem czy ktoś zauważył ale podstawki Millenium i Slave sa dużo większe

FilipsO - Wto 25 Wrz, 2012

Ja obstawiam że boost to możliwość wykonania dodatkowego jawnego manewru kosztem żetonu stresu. Jeżeli wykonamy czerwony, dostaniemy kolejny żeton. Żeton stresu "dodaje" się przed położeniem manewru, aby można było obstawić myk pt: zielony manewr i usunięcie.
Barbus - Wto 25 Wrz, 2012

Zwróciliście uwagę na nowe ciekawe żetony u Żelazka i Sokoła? (na zdjęciach są pomiędzy modelem i kartami pilotów). Żetony mają wypustki, co wskazuje, że będą poruszać się po planszy. Stawiam, że u Slave'a jeden z nich to mina sejsmiczna. Nawet przypomina trochę ten shit z Ataku Klonów(blech). U Sokoła też stawiam na jakieś miny. Ciekawi mnie ten duży żeton u Slave'a. Większy niż wskaźnik ruchu i z wypustkami.

Poza tym na Geekowych fotkach Falcon ma trzy ikony na pasku akcji. Na stronie FFG dwie, zgodnie z opisem na początku tematu. Na geekowym zdjęciu A-Wing ma na pasku akcji beczkę, a na FFG terget lock'a. Ciekawe, bo wszystkie zostały opublikowane tego samego dnia,

manowar - Sro 26 Wrz, 2012

Jeśli chodzi o kolejne sety to następny powinien zawierać: B-winga, TIE Bombera, Outrider'a i Punishing One. Z kolej następny pewnie będzie celował w E-winga, TIE Defendera, Pulsar Skate i Hound's Tooth.
Barbus - Wto 09 Paź, 2012

Duże zdjęcia modeli z BGG(powiększenie dostępne po kliknięciu):








Bardzo cieszy mnie pilot Interceptora ze skillem 9;)

Falcon - Wto 09 Paź, 2012

Rewelka, tylko nie wiem czemu podstawki to rendery.
Może statsy nie są ostateczne i druk będzie później?

Zastanawiałem się nad "boostem" - chyba najsensowniej jak będzie to akcja: dodatkowy ruch prosto o 1. Wtedy Baron będzie zabójczy ;)

Barbus - Wto 09 Paź, 2012

Cóż modele też zapewne będą nieco brzydsze niż na tych obrazkach.
Co do boosta, też mi się wydaje, że to będzie dodatkowy ruch. Nawet ikonka akcji to trzy strzałki manewrów.

JackDeToxic - Wto 09 Paź, 2012

Barbus napisał/a:
Cóż modele też zapewne będą nieco brzydsze niż na tych obrazkach.
Co do boosta, też mi się wydaje, że to będzie dodatkowy ruch. Nawet ikonka akcji to trzy strzałki manewrów.

Tak to wygląda, pewnie 1 do przodu lub na boki :) do wyboru.

Falcon - Czw 18 Paź, 2012

Strona z Insider'a:
http://i1266.photobucket....der_Page_68.png
Teoretycznie zapowiedziane na listopad

Luke jako gunner ;) w sumie logiczne - ANH

IMHO stockowy YT1300 powinien mieć mniej hulla i ataku niż MF, który w końcu był mocno zmodtfikowany przez Hana

Crane - Czw 18 Paź, 2012

Mam nadzieję że jak będzie karta Luka jako strzelca pokładowego to będzie miała zastrzeżenie że nie można go używać kiedy po stronie Rebelii jest X-Wing z Lukiem jako pilotem. Niby logiczne i zapewne dla wielu było by nie do przełknięcia taki cud że młody Skywalker jest w dwóch miejscach na raz, ale jak to w takich grach bywa co nie jest zakazane to jest dozwolone.

Przy okazji data wydania listopad 2012, tak optymistycznie :?:

Falcon napisał/a:
IMHO stockowy YT1300 powinien mieć mniej hulla

Chyba więcej hulla, Han dodał skrytki, które zapewne wpłynęły negatywnie na konstrukcję kadłuba.

Michal - Czw 18 Paź, 2012

Mały przeciek:

Każda nazwa z kropką (czyli taka jak Luke Skywalker) może być wystawiona u gracza tylko jedna, nie ważne czy jako pilot czy rozwinięcie. Dlatego Luke nie może być jednocześnie na Sokole i równocześnie pilotować X-winga ;)

Falcon - Czw 18 Paź, 2012

Crane napisał/a:

Falcon napisał/a:
IMHO stockowy YT1300 powinien mieć mniej hulla

Chyba więcej hulla, Han dodał skrytki, które zapewne wpłynęły negatywnie na konstrukcję kadłuba.

Miał być Shield a nie Hull :)

Crane - Czw 18 Paź, 2012

Michal napisał/a:
Mały przeciek: ...

No tak, jak zwykle wyrwałem się do przodu zapominając że sprawa jest już załatwiona :mrgreen:

Co do "shielda" to wydaje mi się że pilot z 1 skilla ma tylko 4, a pozostali mają 5.

Falcon - Czw 18 Paź, 2012

Faktycznie tak wygląda, za małe te fotki, ale może i atak ma 2 zamiast 3?
Barbus - Czw 18 Paź, 2012

Wydaje mi się, że ma też hulla 6.
Tremayne - Czw 18 Paź, 2012

ale 'kanonicznie' wg expanded universe Star Wars, Millenium Falcon był dodatkowo opancerzony i miał militarnej klasy osłony - czyli powinien być wytrzymalszy niż 'stockowy'.
Barbus - Czw 18 Paź, 2012

Z drugiej strony przy konfiguracji 6+4 taki YT będzie niewiele cięższy do zdjęcia niż Y-Wing.
Falcon - Pią 19 Paź, 2012

Barbus napisał/a:
Z drugiej strony przy konfiguracji 6+4 taki YT będzie niewiele cięższy do zdjęcia niż Y-Wing.

Podejrzewam że Han albo Chewie będzie dawał na stałe 1 kośc uników

kufel - Pią 19 Paź, 2012


Barbus - Pią 19 Paź, 2012

Falcon napisał/a:
Barbus napisał/a:
Z drugiej strony przy konfiguracji 6+4 taki YT będzie niewiele cięższy do zdjęcia niż Y-Wing.

Podejrzewam że Han albo Chewie będzie dawał na stałe 1 kośc uników


No nie wiem. Zgodnie z podstawowymi regułami statystyki druga kość uników podwoiłaby odporność statku na ataki wroga. To byłoby potężne ulepszenie i musiałoby kosztować kupę punktów. Prędzej stawiałbym na jakieś przerzuty albo dodanie kości uniku kosztem akcji jak R2-F2.
Poza tym, ja się martwię standardowym YT, a nie Sokołem, który ma mieć 8 hulla + 5 shielda.

Falcon - Pon 22 Paź, 2012

Zastanawiam się jak zostanie rozwiązana prędkość większych statków
Odległość przebyta przez model to długość wzornika + długość podstawki.
Ze zdjęć wychodzi, że podstawki Slave'a i MF będą prawie 2 razy większe niż te od myśliwców -> Ruch sokołem "1" do przodu będzie = "2" X-winga...
Wychodzi troch bzdura, bo im większy statek (i podstawka) tym szybszy :???:


EDIT:
http://www.ustream.tv/recorded/26331933 od 16 minuty mamy nowe statki pokazane
Sokół ma długość mniej więcej 2 kart rozwinięć, czyli ok 12,5 cm
Oficjalna długość YT-130- to 26,5 m czyli w skali 1:270 powinien mieć 9,8 cm
Trochę urósł, ale niech bedzie

Z kolei z A-wingiem dali ciała Imho - powinien być znacznie mniejszy - max 5m długości
Wystarczy spojrzeć na proporcje głowy pilota i całej maszyny
http://images1.wikia.noco.../3b/A-Wing1.jpg

manowar - Pon 22 Paź, 2012

W końcu Sokół był najszybszym statkiem w galaktyce... no dobra do chwili gdy BoShek pobił rekord Hana ;)

Co do A-winga nie będę się czepiał bo wydaje mi się, że jest o te 3 metry krótszy od X-winga, ale dopiero będę psioczyć lub nie psioczyć jak dostanę go w swoje ręce bo zdjęciom czy filmom nie ufam i ciężko to wymierzyć.

Barbus - Pon 22 Paź, 2012

Też mi się wydaje, że nie ma co się przejmować teraz skalą. Ciężko stwierdzić tak na oko, jaką długośc mają te modele.
JackDeToxic - Wto 23 Paź, 2012

Falcon napisał/a:

Sokół ma długość mniej więcej 2 kart rozwinięć, czyli ok 12,5 cm
Oficjalna długość YT-130- to 26,5 m czyli w skali 1:270 powinien mieć 9,8 cm
Trochę urósł, ale niech bedzie

Z kolei z A-wingiem dali ciała Imho - powinien być znacznie mniejszy - max 5m długości
Wystarczy spojrzeć na proporcje głowy pilota i całej maszyny
http://images1.wikia.noco.../3b/A-Wing1.jpg


Zauważyłem niedawno, że z długością YT1300 są spore rozbieżności raz podawana jest 26,5 a innym razem 34,75 m. Jak się później okazało wynika to z wersji, YT1300 w standardzie - 26,5 m. A już YT1300 F (do której należy Sokół ) i zdaje się że model YT1300 P mają po 34,75 m.

Na boardgamegeek.com jest stronka gdzie zamieszczona jest skala Starshipów stosowana w grze X-wing. Rozumiem, że tej skali użyli producenci, a to by pokrywało się z tym że YT-1300 F Falcon będzie miał 12,7 cm

http://boardgamegeek.com/...hips-with-scale
http://ossus.pl/biblioteka/YT-1300
http://ossus.pl/biblioteka/Millennium_Falcon
http://starwars.wikia.com...light_freighter

Falcon - Wto 23 Paź, 2012

W sumie do tej pory nie zwróciłem uwagi na nowy, większy oficjalny rozmiar.
Przyzwyczajony do wielkości stosowanych do tej pory w RPGach

manowar - Wto 23 Paź, 2012

Jak już wspominałem nie ma sensu drzeć kotów zanim się tego nie weźmie do ręki i linijką nie obada. Ja raczej wątpię aby FFG dało ciała i przypuszczam że solidnie przygotowało się do odwzorowania gwiezdnych myśliwców.

PS. Ja osobiście nie mogę doczekać się 6 metrowych niszczycieli :)

TheFrontliner - Wto 23 Paź, 2012

Sokół jest niesamowity, byłem w szoku kiedy go zobaczyłem. W porównaniu z innymi statkami jest OGROMNY.

Jeśli ktoś jeszcze nie widział:

http://www.ustream.tv/recorded/26331933

mam nadzieję, że jeszcze działa, po 16 minucie zaczyna się fala 2

FilipsO - Czw 25 Paź, 2012

A ja cicho czekam na swoje TIE Huntery :P
TheFrontliner - Pon 29 Paź, 2012

Wyglądają fikuśnie, a gdzie one sie znajdują pomiędzy innymi tie?
Barbus - Pon 29 Paź, 2012

Ja mam nadzieję na E-Winga.
TheFrontliner - Pon 29 Paź, 2012

Zgodnie z informacjami z Wayland Games druga fala wychodzi 21.12.12. Kto by pomyślał że to Chubaca wywoła koniec świata :mrgreen:

http://www.waylandgames.c...g/cat_1255.html

martoln - Wto 30 Paź, 2012

TheFrontliner napisał/a:
Zgodnie z informacjami z Wayland Games druga fala wychodzi 21.12.12. Kto by pomyślał że to Chubaca wywoła koniec świata :mrgreen:

http://www.waylandgames.c...g/cat_1255.html


no i w końcu choć jeden przydatny post - wielkie dzięki!

pytanie jak do tej daty ma się polskie wydanie...?

Barbus - Wto 30 Paź, 2012

Nie wydaje mi się, żeby to była oficjalna data. WG pewnie sam sobie oszacował datę premiery na potrzeby pre-ordera.
manowar - Czw 01 Lis, 2012

Nie będzie premiery bo Disney wykupił prawa do SW, a FFG ma umowę z Lucasem :D
martoln - Czw 01 Lis, 2012

manowar napisał/a:
Nie będzie premiery bo Disney wykupił prawa do SW, a FFG ma umowę z Lucasem :D


so what? :) dyć to nie ma znaczenia - zobowiązania przechodzą drogi waćpanie

Tremayne - Czw 01 Lis, 2012

zależy od umowy - możliwe, że po prostu Disney jej nie przedłuży bo uzna 'bo tak' i skończy się np po Wave 2 cała zabawa w X-Winga.
martoln - Czw 01 Lis, 2012

pozwole sobie niesmialo przypomniec, ze w swiecie biznesu nie wystepuje zwrot "bo tak" i poki wiaze sie to z wykupem praw od wlasciciela jakim teraz bedzie disney - nie mamy za bardzo czym sie przejmowac. Z tego co pamietam disney nie wydaje gier, a praw autorskich nie kupuje sie dla satysfakcji i mozliwosci schowania w biurku.


Tremayne - ty grasz ?widze ze rowniez slask - jesli tak moze jakas partyjka?

Tremayne - Czw 01 Lis, 2012

do czasu aż metka Star Wars będzie powodować zyski, to będzie wsparcie, a potem 'bo tak' skasują bo im się nie opłaca.

nie, dzięki ale nie gram, nieprzekonany jestem do żywotności X-Winga, a średnio jestem skłonny w to inwestować w ciemno.

Leviathan - Czw 01 Lis, 2012

manowar napisał/a:
Nie będzie premiery bo Disney wykupił prawa do SW, a FFG ma umowę z Lucasem :D


Ups...
:neutral:

Raf Larkin - Czw 08 Lis, 2012
Temat postu: Druga fala
Druga fala jest opuźniona i będzie dostępna dopiero w lutym.

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3721

Falcon - Czw 08 Lis, 2012

może jakiś sklep u nas by się załapał na preview...
Barbus - Czw 08 Lis, 2012

Chyba nie...

The following international distributors are participating in this event. Retailers in the following regions should contact one of these distributors:

Canada: lion@lionrampantimports.com
UK: oliver@esdeviumgames.co.uk
Denmark and Sweden: tto@bergsalaenigma.com
Holland
coen@bergsalaenigma.nl
Germany: eller@heidelberger-spieleverlag.de

Lipa...

Leviathan - Czw 08 Lis, 2012

Więcej czasu na odłożenie kasy na solidny wydatek. Mnie osobiście odroczenie wydania bardzo cieszy - nie będzie dylematu w gorącym okresie przedświątecznym.
Catra - Pią 09 Lis, 2012

Barbus napisał/a:
Chyba nie...

The following international distributors are participating in this event. Retailers in the following regions should contact one of these distributors:

Canada: lion@lionrampantimports.com
UK: oliver@esdeviumgames.co.uk
Denmark and Sweden: tto@bergsalaenigma.com
Holland
coen@bergsalaenigma.nl
Germany: eller@heidelberger-spieleverlag.de

Lipa...

To tylko oznacza, że jesli masz sklep w tych krajach to kierujesz sie do nich. W innym przypadku piszesz bezpośrednio do FFG.

Taperonix - Nie 11 Lis, 2012

Witam filmik przedstawia unboxing falcona Millennium http://youtu.be/TfB4VOSfEto koszt han solo 46 pkt i niezłe rozwinięcia.
TheFrontliner - Nie 11 Lis, 2012

Szkoda że musimy czekać do lutego na faktyczne modele, proxy to nie to samo. Ciekawe czy będą tak mili i rozpakują Slavera. "Elusivness" będzie fajnie działao z tym A wingiem co może robić akcje ze stresem, na przykład. jak by się ktoś zastanawiał nad masówkami to są juz odpowiedzi w postaci nowych rakiet :twisted:
Barbus - Nie 11 Lis, 2012

TheFrontliner napisał/a:
Ciekawe czy będą tak mili i rozpakują Slavera.


Za chwilę zaczną się pojawiać foty na BGG, bez obaw.
Ten Veteran Instinct wydaje się być trochę za tani...

TheFrontliner - Nie 11 Lis, 2012

To fakt, ale biorąc to nie będą brać marksmana czy squad leadera, może się okazać, że ta zdolność tylko na papierze wygląda super.
Barbus - Pią 16 Lis, 2012

Zdjęcia kart do Falcona(chyba z filmiku powyżej) i tabela manewrów.

http://www.afewmaneuvers....50&p=1180#p1180

Falcon - Nie 25 Lis, 2012

Powiem tak: Fel i Tycho będą wymiatać ;)
Leviathan - Nie 25 Lis, 2012

Falcon napisał/a:
Powiem tak: Fel i Tycho będą wymiatać ;)


:cool:

regrof - Nie 25 Lis, 2012

Na stronie, gdzie jest kalkulator do obliczania punktów eskadry jest już większość kart Sokoła Milenium.

scroll=falsehttp://home.comcast.net/~...ml?scroll=false

Barbus - Pon 26 Lis, 2012

Falcon napisał/a:
Powiem tak: Fel i Tycho będą wymiatać ;)


A piloci Interceptorów wymiotą Tycha razem z całą resztą:p

Breed9000 - Sro 05 Gru, 2012

Hej trochę poszperałem po sieci i wyglada na to że tych Panów możemy się spodziewać za sterami Interceptorów.

Soontir Fel - Dowódca eskadry "Saber"
Turr Phennir* - Drugi po Felu w "Saber"
E.C. Nerwal* - Dowódca eskadry "Avenger"
+
Avenger Squadron Pilot
Saber Squadron Pilot
Fresh Recuit

* - najbardziej prawdopodobni kandydaci. Jeszcze nie potwierdzeni.

Sewhoe - Pią 07 Gru, 2012

Jekie forum polecacie (ang/pol) do wyłuskiwania informacji o dodatkach do X-Winga?
Falcon - Pią 07 Gru, 2012

To ;)
wszystko si etu pojawia zazwyczaj.

Taperonix - Sro 12 Gru, 2012

Witam unboxing 4 nowych statków. Ta fala statków zmieni wszystko w dotychczasowej rozgrywce. Super modele, super karty rozwinięć,super piloci. Szkoda że trzeba czekać do lutego.

http://youtu.be/TfB4VOSfEto

http://youtu.be/dQiIfUQ5pZY

http://youtu.be/f1IdPxjiJVg

http://youtu.be/cLSyAE_Y6AA

Barbus - Sro 12 Gru, 2012

Szkoda, że do A-Winga tylko czterech pilotów. Ale ulepszenia Slave'a zmiotły mnie z krzesła.
Sewhoe - Sro 12 Gru, 2012

Kalkulator kosztowy:
http://home.comcast.net/~...ml?scroll=false
dla Rebeliantów i Imperium już zaktualizowany o karty stateczków z 2-giej fali.:)

martoln - Sro 12 Gru, 2012

masakra, masakra, masakra :)

czizas...ależ się zadzieje.

Slave - piękny
Interceptor - ciekawy, choć max drogi..
A-wing - z najdroższym pilotem wydaje mi się zajebisty

Barbus - Sro 12 Gru, 2012

Interceptory mogą ostro pokosić. Siła ognia 3 przeciwko obronie X-Winga, a o Y-Wingu nie wspominając. Tylko trochę ryzykowna sprawa. Przy odrobinie niefarta można stracić myśliwiec za 27 pkt w wyniku jednego wrogiego ataku.

tabele manewrów:
http://boardgamegeek.com/...miniatures-game
http://boardgamegeek.com/...miniatures-game
http://boardgamegeek.com/...miniatures-game
http://boardgamegeek.com/...miniatures-game

Sewhoe - Czw 13 Gru, 2012

8 rodzajów jednostek to już spore urozmaicenie. Jednakże obecnie wydana została większość ikonicznych maszyn i ich wybór do kolejnych dodatków dość drastycznie się kurczy. Na pierwszy rzut oka oczywistym wyborem do kolejnych dodatków to B-Wing, Tie-Bomber, Z-95, Shuttle dla imperium i... No właśnie co dalej? Jest sporo jednostek które przewinęły się przez karty książek/komiksów oraz pokazane zostały w grach wydanych w ramach uniwersum SW, ale nie są one już tak jednoznacznie kojarzone. Zastanawiam się co takiego FFG wymyśli i czym nas zaskoczy.
Barbus - Czw 13 Gru, 2012

Patrząc na obecne tempo wypuszczania dodatków, 4. fala wleci do sklepów najwcześniej za rok ;) Jak dla mnie Tie Defender i E-Wing to pewniaki. Może jeszcze Tie Phantom. A nawet jeśłi skończy się na 3 fali, to nie tylko liczba dostępnych rodzajów myśliwców decyduje o różnorodności armii, ale też wszyscy dostępni piloci i ulepszenia. Jak dla mnie to już naprawdę jest z czego wybierać(razem z drugą falą).
Falcon - Czw 13 Gru, 2012

plusem właśnie okazują się rozszerzenia na kartach.
Mając kilka tych samych modeli można zbudować całkiem różne squady.

Sewhoe - Czw 13 Gru, 2012

Co dla nas jest plusem, nie jest już plusem dla FFG. Zastanawiam się co wymyślą w ramach dojonka. W instrukcji jest enigmatyczna zapowiedź "kilku wielkich niespodzianek" (some large surprises). Po prostu nie widzi mi się aby wydawca ograniczył się do formuły 100 punktów i tych załóżmy na to 12-16 rodzajów pojazdów. Zapewne jakieś koncepcje rozwoju tej marki mają, tylko zastanawiam się jak to będzie wyglądało.
kufel - Czw 13 Gru, 2012

Executor albo Home One :lol:
Sewhoe - Czw 13 Gru, 2012

No właśnie :) Maszynki myśliwców są bardzo ładne, ale przyjęta skala w moim odczuciu dość mocno ogranicza skalę starcia. O ile można toczyć zażarte pojedynki myśliwców i maszyn niewiele większych, tak nie widzę w grze żadnych dużych jednostek, a szkoda. Wychowany na starych symulatorach typy X-Wing, TIE-Fighter i inne brakuje mi trochę starć gigantycznych flot. Dlatego głowi mnie cóż takiego wymyślą. Pożyjemy, zobaczymy.
kufel - Czw 13 Gru, 2012

Dla potrzeb skali X-winga 1 krawędź ustalacie, że to fragment SD, nafaszerowany turretami i tyle, inaczej raczej się nie da ;) Scenariusz to np. atak na generator pola siłowego. :mrgreen:
Falcon - Czw 13 Gru, 2012

Ale w symulatorach tak naprawdę latając myśliwcem miało się znikomy wpływ na walkę capitali - to był dodatek fabularny ;)

Można by pomyśleć o czymś w rodzaju kampani właśnie z symulatora - można by opracować jakaś pseudo - sztuczna inteligencję dal sił przeciwnika. W wielu planszówkach się to sprawdza

Barbus - Czw 13 Gru, 2012

Falcon napisał/a:

Można by pomyśleć o czymś w rodzaju kampani właśnie z symulatora - można by opracować jakaś pseudo - sztuczna inteligencję dal sił przeciwnika. W wielu planszówkach się to sprawdza


Jest coś takiego na bgg. Znajdziesz w profilu gry w zakładce Files. Z resztą chyba jakiś polski użytkownik to opracował, bo ma naszą flagę w avatarze. Nie sprawdzałem tego systemu u siebie na stole, ale opinie na forum były pozytywne.

Sewhoe napisał/a:
Co dla nas jest plusem, nie jest już plusem dla FFG. Zastanawiam się co wymyślą w ramach dojonka.

Myślę, że ludzie z FFG wiedzą jak wydoić kasę z ludzi nawet bez nowych modeli. Gdyby ukazał się pack zawierający wyłącznie karty z nowymi pilotami albo ulepszeniami, to na pewno dużo osób by to kupiło. Mogą też wypuścić na rynek książeczkę ze scenariuszami i nowymi elementami do nich. A zawsze można zrobić nowy system w innej skali. Już oni coś wymyślą.
Sewhoe napisał/a:
W instrukcji jest enigmatyczna zapowiedź "kilku wielkich niespodzianek" (some large surprises).

Sądzę, że mowa tu o Falconie i Slave I.

Catra - Pią 14 Gru, 2012

Ale pomyślcie :) taki Star Destroyer na stole - nawet statyczny - wyglądałby cudnie :D
Barbus - Pią 14 Gru, 2012

A masz 6-metrowy stół w domu?;)
kufel - Pią 14 Gru, 2012

Fajny scenariusz pokazujący o jakiej skali mówimy ;)

Sewhoe - Pią 14 Gru, 2012

I to by było na tyle w temacie "capital ships" w X-Wingu :mrgreen:
kufel - Pią 14 Gru, 2012

No ale dla chcącego nic trudnego :twisted: :
Star Destroyer
http://www.papercraftando...-destroyer.html



albo taki
http://boardgamegeek.com/...40_w_border.pdf



i Corellian Corvette
http://boardgamegeek.com/...an_Corvette.pdf


Barbus - Pią 14 Gru, 2012

Łeee, o kant dupy potłuc takie niszczyciele. Zrobić i postawić na stole to jedno, a wprowadzić do gry to drugie. Trójwymiarowe modele statków większych niż falcon raczej nie mają sensu, bo będą tylko przeszkadzać myśliwcom w ruchu.
drapichrust - Sob 15 Gru, 2012

Mnie ciekawi czy będzie B-Wing albo Tie Defender
Barbus - Nie 16 Gru, 2012

Na BGG już pojawiają się zdjęcia nowych statków w akcji: http://boardgamegeek.com/...miniatures-game
Barbus - Pon 17 Gru, 2012

Zdjęcia z Kessel Run http://boardgamegeek.com/...millennium-falc
regrof - Pon 17 Gru, 2012

Ja już widziałem wszystkie karty pilotów i dodatkowych umiejętności i uzbrojenia do A-winga i Tie - Inceptora, będzie się działo.

zainteresowanych odsyłam do arkusza kalkulacyjnego.

rozpiski

Barbus - Nie 30 Gru, 2012

http://boardgamegeek.com/...millennium-falc

X-wing obok Falcona.

Barbus - Pią 04 Sty, 2013

"Nowe" info na FFG http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=3844
Barbus - Sro 23 Sty, 2013

Tym razem na FFG info o Slave I http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=3903 już myślałem, że zapomnieli o tych dodatkach...
Crane - Czw 24 Sty, 2013

Jak patrzę co robi Bobba Fett to się zastanawiam co będzie robił Han Solo :shock: Przy okazji czy ja dobrze widzę że Homing Missile nie wymagają odrzucenia Target Lock ?
Barbus - Czw 24 Sty, 2013

Crane napisał/a:
Jak patrzę co robi Bobba Fett to się zastanawiam co będzie robił Han Solo :shock:


Han może przerzucić wszystkie kostki raz podczas każdego swojego ataku.

Crane napisał/a:

Przy okazji czy ja dobrze widzę że Homing Missile nie wymagają odrzucenia Target Lock ?


Oooooo! Tego nie zauważyłem. Faktycznie na tej karcie, w przeciwieństwie do wszystkich innych rakiet, nie ma mowy o konieczności odrzucenia target lock'a.

rospondek - Wto 29 Sty, 2013

Działa wklejanie YT? Chiba nie...

Unboxing Sokoła... :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=TfB4VOSfEto

I Slave, który już żadnego wrażenia nie robi po powyższym ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FhtvDmrH19Q

Jakieś wieści kiedy Galakta wrzuci to na nasz rynek? Angielska wersja ma być w szeroko pojętym lutym.

Catra - Wto 29 Sty, 2013

Filmy te sa juz od dłuzszego czasu w tym temacie :P Wystarczyło przejrzeć dokładnie :)
rep02 - Wto 29 Sty, 2013

rospondek napisał/a:
Jakieś wieści kiedy Galakta wrzuci to na nasz rynek? Angielska wersja ma być w szeroko pojętym lutym.


Była informacja, że luty/marzec.

rospondek - Sro 30 Sty, 2013

Catra napisał/a:
Wystarczyło przejrzeć dokładnie :)

Faktycznie maj mistejk, sansej :D
Ale na swoją obronę, prócz Tie Fightera w stodole mam to, że zerknąłem na pierwszego posta bez uzupełnionych danych, później na dwie ostatnie strony, które podawały szczątkowe informacje, które na filmach były widoczne dokładnie i jakoś tak.... moja logika mnie zawiodła :D

Luty/marzec. Kurde. Marzec... I człowiek zaczął mieć dylemat. UK czy czekać. Jak ja nie lubię takich sytuacji :(

Barbus - Sro 30 Sty, 2013

Wersja polska nie będzie raczej dużo później. O ile dobrze pamiętam polska podstawka i dodatki z w1 pojawiły się u nas 2 dni po amerykańskiej premierze. W innych państwach europejskich raczej nie będzie szybciej niż u nas, bo wszystko i tak jedzie ze stanów.
rospondek - Sro 30 Sty, 2013

Co do podstawki to się nie wypowiem, bo dorwałem się do gry po kilku miesiącach ;) A kwestia poślizgu w EU. W UK nie ma problemu z tłumaczeniem (US=UK) więc tu tylko czas dostawy. U nas jednak musi być zrobione to tłumaczenie i dodruk. W sumie nie wiem kto się zajmuje samymi nadrukami polskiej wersji. Czy Galakta czy to też się robi gdzieś za granicą :)
Jeśli jednak serio podstawka wyszła praktycznie równolegle to jestem pod wrażeniem i trzymam Cię za słowo, że i tym razem będzie tak samo :D

Tak czy inaczej jak widzę te nowe modele to aż się cieszę, że ktokolwiek wymyślił tą grę. Trzy moje ulubione statki z SW w jednym dodatku.

Ciekawe co będzie w trzeciej fali. Zostały już chyba tylko wahadłowce. Na resztę raczej skala nie pozwoli.
Jakoś statki z nowej trylogii już mnie nie kręcą...

Barbus - Sro 30 Sty, 2013

Wydaje mi się, że FFG drukuje wszystko u siebie, ale głowy nie dam. Z tą dostępnością w lutym, to też bym nie był taki pewien, bo to wymysły sklepów, a nie oficjalna data od FFG. Od nich dowiesz się tyle że "dostępne wkrótce" albo "wczesnym 2013".
rep02 - Sro 30 Sty, 2013

No już od około tygodnia jest status "On the boat" a obok w legendzie jest ze taki status trwa od 4 do 6 tygodni, po tym "shipping now" który trwa 7-10 dni co łatwą matematyką daje koniec lutego, początek marca w sklepach w stanach. A jak z Europą, tego już nie wiem.
Crane - Sro 30 Sty, 2013

Barbus napisał/a:
Wydaje mi się, że FFG drukuje wszystko u siebie,
w Chinach :mrgreen:
X-Wing jest chyba robiony od razu we wszystkich wersjach językowych więc, wersja PL będzie dostępna ± tydzień w porównaniu do wersji angielskiej, już nie raz się zdarzało, że jakaś gra był w Polsce wcześniej niż w Stanach, więc nic nie jest wykluczone.

Zastanawiam się jak to teraz będzie, nadal optymalnie będzie się grało na 100 punktów czy trzeba będzie zrobić eskalację.

Catra - Czw 31 Sty, 2013

rep02 napisał/a:
No już od około tygodnia jest status "On the boat" a obok w legendzie jest ze taki status trwa od 4 do 6 tygodni, po tym "shipping now" który trwa 7-10 dni co łatwą matematyką daje koniec lutego, początek marca w sklepach w stanach. A jak z Europą, tego już nie wiem.

Dochodzi około w 5 tygodni, ale do USA. I to wychodzi już połowa marca. Potem jeszcze do EU i dopiero dalej do poszczegolnych krajów. Obstawiam pierwszą połowę kwietnia.

rep02 - Czw 31 Sty, 2013

Ale polska wersja wcale nie musi iść najpierw do USA, tylko wszystkie europejskie wersje językowe mogą być kierowane bezpośrednio do Europy. Nie ma reguły.
Catra - Czw 31 Sty, 2013

rep02 napisał/a:
Ale polska wersja wcale nie musi iść najpierw do USA, tylko wszystkie europejskie wersje językowe mogą być kierowane bezpośrednio do Europy. Nie ma reguły.

A do kogo w tej Europie mialo by to iść ? Sam sprowadzałem kontenery z Chin i jakoś tego nie widzę. Odbiorcą jest FFG i wszystko musi najpierw przejść przez magazyny FFG. Chciałbyś, żeby Twój produkt zanim go zobaczysz, poszedł do klienta ?

Jak już FFG odhaczy cały towar, przesyła dalej do swoich odbiorców na całym świecie.

Crane - Czw 31 Sty, 2013

Catra napisał/a:
rep02 napisał/a:
Ale polska wersja wcale nie musi iść najpierw do USA, tylko wszystkie europejskie wersje językowe mogą być kierowane bezpośrednio do Europy. Nie ma reguły.

A do kogo w tej Europie mialo by to iść ? Sam sprowadzałem kontenery z Chin i jakoś tego nie widzę. Odbiorcą jest FFG i wszystko musi najpierw przejść przez magazyny FFG. Chciałbyś, żeby Twój produkt zanim go zobaczysz, poszedł do klienta ?

Jak już FFG odhaczy cały towar, przesyła dalej do swoich odbiorców na całym świecie.

Wiesz wydaje mi się że taniej byłoby wysłać człowieka do Chin żeby sprawdził załadunek niż kręcenie towarem po morzu. Na 99% procent wersje europejskie płyną od razu do Europy. Moim zdaniem jeśli X-Wing jest już "On boat" to termin koniec lutego/ początek marca jest bardzo realny.

Catra - Czw 31 Sty, 2013

Crane napisał/a:

Wiesz wydaje mi się że taniej byłoby wysłać człowieka do Chin żeby sprawdził załadunek niż kręcenie towarem po morzu. Na 99% procent wersje europejskie płyną od razu do Europy. Moim zdaniem jeśli X-Wing jest już "On boat" to termin koniec lutego/ początek marca jest bardzo realny.


To dobrze, że Ci się wydaje :)

Normalny proces wygląda tak
Towar - > Magazyn - > Dystrybutor

Magazyn FFG znajduje się w Minnesocie. Koniec i kropka.

Towar sprawdza sie podczas wyładunku. Co z tego , że ktoś pojedzie, sprawdzi, jak potem chinczyk moze sobie wyjąc ten tip top towar i wsadzić swoje low budgetowe g... ( oj zdarza się ;) ) A do tego podczas transportu moze się coś wydarzyć.

Na 100 % cały towar jedzie do Minnesoty.


Aha, sprawa wygląda inaczej, jesli drukarnia jest w Niemczech ;)

Crane - Pią 01 Lut, 2013

Catra napisał/a:
Na 100 % cały towar jedzie do Minnesoty.

Jest jedno ale dotyczące tego rozumowania, już pomijając gigantyczne koszty transportu (Chiny > USA > rozładunek, odprawa celna i transport lądowy do Minnesoty (praktycznie centrum kontynentu) > ponownie transport lądowy do portu > port w Hamburgu > rozwiezienie towaru po Europie), to trzeba pamiętać że to nie jest towar FFG tylko Galakty, przecież FFG nie jest dystrybutorem polskich wersji gier.

Catra - Pią 01 Lut, 2013

Przeczytaj dokładnie co jest napisane na stronie FFG :
ONE THE BOAT:

The product is traveling from the printer to our warehouse. The duration of this process varies depending on where the printer is located, be it in the US, China, or Germany, but generally takes four to six weeks.


SHIPPING NOW :

The product is being shipped from the FFG warehouse in Minnesota to stores and distributors. This process takes between 7-10 days for the US, or a few days longer in Canada.


Szczególnie drugi akapit. Przypominam tutaj , że rozmawiamy cały czas o produktach z Chin.

Towar z Chin jest towarem FFG a nie Galakty, bo to FFG zamówiło w drukarni a nie Galakta.
Zresztą jak widzisz rozliczenie transakcji z amerykańskim kontrahentem jak na dokumentach będziesz mieć chińskie dane ?
Jak widzisz w ogóle rozliczenie sie FFG z ichnim fiskusem ? Zapłaci VAT za towar a nie zapłaci cla ? Bo przeciez VAT zapalci bo musi mieć na stanie towar, który potem sprzedaje Galakcie.
FFG zebyć mieć na stanie towar musi zapłacić VAT i cło tak czy inaczej.
I co ich w ogóle obchodzi koszt transportu ? Przecież to i tak TY płacisz go w cenie produktu ;) Zresztą nie sa one tak gigantyczne jak opisujesz.
Proces jaki podajesz jest strasznie złożony i nieekonomiczny z biurokratycznego punktu widzenia.
Najprostszy sposób to ten który przedstawiłem, bo wiadomo w nim kto jest kim, dlaczego i kiedy.

Dobrze by było spytać się Galakty jak to na prawdę jest. Bo dopoki nie będzie oficjalnego stanowiska to kazda nasza teza jest tylko przypuszczeniem. ;)

Barbus - Pią 01 Lut, 2013

Ta dyskusja chyba trochę wymknęła się spod kontroli:p
Crane - Pią 01 Lut, 2013

Barbus napisał/a:
Ta dyskusja chyba trochę wymknęła się spod kontroli:p

Zgadzam się :) Zakończmy to tak że jak do końca marca nie będzie polskiej wersji drugiej fali do X-Winga to kolega Catra otrzyma ode mnie piwo :)

Wracając do właściwego tematu, grał już ktoś na proxach z "dużymi" statkami ?

Barbus - Wto 05 Lut, 2013

FFG zapowiada dodatki na marzec.
Barbus - Czw 07 Lut, 2013

Tak żebyście nie mogli się doczekać jeszcze bardziej: Falcon i A-wing w eskadrze na 300pts. http://boardgamegeek.com/...iniatures-game.
Barbus - Pią 15 Lut, 2013

Artykuł od FFG na temat Interceptora: http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=3945

Po raz kolejny zmianie uległa przewidywana data dostępności nowych myśliwców - tym razem na luty:D

Barbus - Wto 19 Lut, 2013

Zgodnie z info na stronie FFG dodatki dotarły już do ich magazynu w U.S. i teraz powinny być w drodze do sklepów. 6 marca premiera w Polsce:)
D.W. - Sro 20 Lut, 2013

W przypadku produkowania Polskich wersji w Chinach.

1. FFG zleca druk na podstawie zamówienia od Galakty na Polską wersję.
2. Wyprodukowany towar jest własnością Galakty i płaci za cały wyprodukowany nakład.
3. Tansport do Polski wyprodukowanego towaru jest organizowany bezpośrednio z fabryki i organizuje go Galakta. Sama go też opłaca.

Nie za bardzo rozumiem po co miałby być transport do USA towaru przeznaczonego na Polski rynek.

Crane - Sro 20 Lut, 2013

D.W. napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem po co miałby być transport do USA towaru przeznaczonego na Polski rynek.

Tak podświadomie wyczuwałem, ale stuprocentowej pewności nie miałem więc dziękuję za ustosunkowanie się do naszej dyskusji. W takim wypadku wszystkie znaki na niebie i stronie Galakty :wink: wskazują że piwo wypiję sam, a kolega Catra będzie przynajmniej zdrowszy (bo oczywiście wypiję za jego zdrowie) :smile:

Mam nadzieję że dzięki nowym modelom znowu odżyje u nas granie, bo coś ostatnio sporą przerwę mieliśmy. Kasa na Firespraya już odłożona :smile:

Barbus - Sro 20 Lut, 2013

Drogo, drogo. Miałem nadzieję, że duże cena dużych statków nie przekroczy 90 zł.
Barbus - Sro 20 Lut, 2013

O a-wingu na ffg http://fantasyflightgames...s.asp?eidn=3957
Barbus - Czw 28 Lut, 2013

Mam:) rety, ale one piękne:D
rospondek - Czw 28 Lut, 2013

A gdzie to kolega zdobył?
Taperonix - Czw 28 Lut, 2013

Do mnie już lecą będę je mieć jutro :-)
Barbus - Czw 28 Lut, 2013

rospondek napisał/a:
A gdzie to kolega zdobył?


W Rebelu. Mam tą przyjemność mieszkania w mieście, w którym mają sklep stacjonarny. Premiera był dzisiaj.

Barbus - Czw 28 Lut, 2013

Nie mam za bardzo czasu na cykanie fotek. Jutro wrzucę coś z pierwszej potyczki.
Na początek takie małe porównanie wielkości




Ten żeton w lewym dolnym rogu to mina zbliżeniowa, którą może wystawić Firespray.

Barbus - Czw 28 Lut, 2013

No i jeszcze świetne szczegóły w wykonaniu Falcona:
[IMG=http://img850.images...63ba.jpg][/IMG]

[IMG=http://img4.imagesha...64zn.jpg][/IMG]

[IMG=http://img600.images...67pn.jpg][/IMG]

Nie postarali się jednak silnikami, bo z tyłu mamy zwykły szary pasek.
[IMG=http://img577.images...168t.jpg][/IMG]

Barbus - Czw 28 Lut, 2013

Firespray może nie imponuje rozmiarem, jak Falcon


ale dorównuje mu pod względem wykonania;] poodrapywana farba, połyskująca szyba kabiny no i tył statku są po prostu obłędne.






Privmat - Pią 01 Mar, 2013

Wygląda całkiem nieźle. A jak a-wing i interceptor się prezentuje?
Barbus - Pią 01 Mar, 2013

Privmat napisał/a:
Wygląda całkiem nieźle. A jak a-wing i interceptor się prezentuje?


Tego nie powiem, bo czekam z zakupem do przyszłego tygodnia. Ale może ktoś inny podzieli się wrażeniami.

martoln - Sob 02 Mar, 2013

wykonanie to jedno... do ktorego nie mozna sie przyczepic - jest na pewno poprawne, a-wing dla mnie wyglada bajkowo. inna sprawa...to skutecznosc kolubryn...falcon i slave...robia masakre na polu walki...gdy atakowalem 3 tie'ami falcona to zasadniczo bylem posrany i to zasadnie. jedna salwa i po howlrunnerze...dobrze sprawdzał się przez chwilę klątwa - bo nie pozwalał przerzucać kości. Han solo robił rozpier... :) po 2 stronie slave... z działem laserowym...2 strzaly i x-wing z a-wingiem w piach (przy lekkim dobijaniu przez zaprzyjaznionego tie'a) ale robi rowniez zło. wybornie zapowiadaja sie turniejowee potyczki.
rospondek - Sob 02 Mar, 2013

Nie bez powodu to są dwa najlepsze statki w uniwersum Gwiezdnych Wojen :D
Chociaż może jakiś balans zasad się po jakimś czasie pojawi.

Barbus - Nie 03 Mar, 2013

Duże statki wnoszą baaaardzo dużo na x-wingowe stoły. Ciężko mi powiedzieć, jak sprawdzają się w potyczkach na 100p, ale w większych bitwach robią niesamowitą borutę. Falcon właściwie niczym nie musi się przejmować, może sobie latać w kółko i zawsze znajdzie się dla niego jakiś cel. Mnie najbardziej z pilotów Falcona przypadł Lando - po wykonaniu zielonego manewru może wybrać przyjazny statek w zasięgu 1, który może wykonać darmową akcję ze swojej belki akcji. Luke jako załogant Falcona po prostu wymiata.
Slave też kozacki, zwłaszcza wspomniane przez martolna ciężkie działo laserowe. Siła ognia 4 na zasięgu 2-3. Obrońca nie dostaje modyfikatora do obrony na zasięgu 3, bo w końcu jest to broń dodatkowa. Z kolei na zasięgu 1 i tak strzelamy z siłą ognia 4 z broni głównej. Jak dla mnie Slave z tym działkiem nie potrzebuje już rakiet ani torped. Z owym działkiem fajnie działa pilot Krassis Trelix, który może przerzucać jedną kosć podczas ataków broniami dodatkowymi.
Duże statki wprowadzają również modyfikacje, w które można wyposażyć dowolny myśliwiec. Urządzenia maskujące podnoszą zwinność o 1, ale są odrzucane, kiedy myśliwiec otrzyma hita w wyniku ataku. Świetnie sprawdza się na Tie'ach wszelkiego rodzaju. Ciekawe jest też ulepszenie silnika, które dodaje akcję boost do belki akcji myśliwca.

Mareczq - Nie 03 Mar, 2013

No niestety najgorsze jest to, że mamy mało kart tych ulepszeń:/ Wiecie może czy są już jakieś zaktualizowane zasady turniejowe? Bo nie wyobrazam sobie aby wymuszali na mnie kupowanie 4-5 dodatków każdy za 100 zł tylko dla kilku kart...
Barbus - Nie 03 Mar, 2013

Przynajmniej po 2 egzemplarze dali. Szkoda że "Expose" tylko jeden w Slavie, bo całkiem fajna umiejętność.

Edit:
Mareczq napisał/a:
No niestety najgorsze jest to, że mamy mało kart tych ulepszeń:/ Wiecie może czy są już jakieś zaktualizowane zasady turniejowe? Bo nie wyobrazam sobie aby wymuszali na mnie kupowanie 4-5 dodatków każdy za 100 zł tylko dla kilku kart...


Okazuje się, że są od 1 marca.
http://www.fantasyflightg...es_V1.2_web.pdf

a także zaktualizowane FAQ(jeszcze bez pytań o drugą falę):
http://www.fantasyflightg...es_V1.2_web.pdf

Mareczq - Nie 03 Mar, 2013

No tak, ale to nadal nie za wiele. Powinni albo pozwolić grać na Prox-ach, jeśli mamy chociaż 1 orginał, albo powinni wydac jakiś Pack tych kart za małą kwotę (np. 20 zł i po 4 karty każdej umiejętności, rozwinięcia czy ulepszenia + po 1 szt. unikatowych). Najlepiej obie opcje ;)

Na razie w oficjlanych zasadach wyraźnie pisze, że każdą kartę musisz miec orginalną. Oczywiście w Polsce ma to małe znaczenie, bo fizycznie nie ma za dużo oficjlanych turnieji ;) Jednak ja lubię jak wszystko jest zgodnie z "zasadami".

Don_Silvarro - Wto 05 Mar, 2013

Grałem dziś w sumie 4 gry - dwie przeciw rozpisce opartej na Falconie i dwie z Fireszprajem w roli głównej. Ani jeden, ani drugi nie okazał się kluczowy dla przebiegu gry, ba, obaj oponenci po skończonej rozgrywce byli z nich średnio zadowoleni. Bardzo możliwe, że rozbija się to o brak praktyki - takim betonem faktycznie ciężko się lata. Ale dodatkowym minusem jest to, że duży statek bardzo łatwo zblokować - wystarczy podrzucić np. Akademika przed twarz i już sobie toto za bardzo nie polata, bo ciężko na takiego zadymiarza nie wlecieć poczwórną podstawką. A jak jeszcze w okolicy jest jakiś kamień to w ogóle rzeź niewiniątek. Falcon ma tu przewagę nad Szprajem w postaci wieżyczki, więc przynajmniej coś postrzela, ale i tak utrata akcji bardzo boli.

Koniec końców muszę powiedzieć, że gdyby jednak wybierać, to IMO raczej Firespray > Falcon, ze względu na niższy koszt, więcej opcji uzbrojenia i drugą kostkę obrony, która jest olbrzymią premią. Falcon to połowa eskadry, a z jedną zieloną kostką jest po prostu tarczą strzelniczą, co wymusza latanie Czubaką, który ani nie jest super wyszkolony, ani nie ma żadnego większego p...nięcia. Wersją do przemyślenia jest Czubaka + Draw Their Fire jako kulołap, ale nie jestem pewien czy Rebeliantom jest potrzebny drugi kulołap obok Biggsa (który teraz może mieć np. trzecią tarczę albo Stealth Device albo Elusiveness), zwłaszcza w cenie 40 punktów z okładem.

W kwestii innych statków z Wave 2 - we wszystkich grach latałem parką Interceptorów, i muszę powiedzieć, że kombo Baron Fel + Push the Limit niszczy system - IMO kolejny po Howlrunner must-have dla imperialnych. Z kolei Turr Phennir + Veteran Instincts to taki Fel dla ubogich - mając obu na stole można wykręcać takie głupoty na manewrach, że czacha dymi.

W kwestii kart usprawnień - paczka kart wydawana w formacie Print on Demand byłaby zaprawdę sytą opcją, ale nie spodziewam się, żeby FFG na to poszło. Mnie osobiście strasznie to drażni, bo Falconem grać nie chcę, do Firespraya mam stosunek 'meh' póki co, ale karty zarówno z jednego, jak i drugiego to IMO must-have.

Za największy dick-move uważam brak Assault Missile w pudełku z A-Wing. Karta, która redefiniuje połowę mety (imperialny swarm w oparciu o Howlrunner) dostępna za 110zł w jednej sztuce... Trolling Level: FFG.

Mareczq - Wto 05 Mar, 2013

Zdecydowanie coś źle graliście taktycznie... przede wszystim tych statków nie ustawia się tak aby walczyły w 1 lini, to nie ma sensu - nie od tego są ;)

Slave 1 jest mega na odległosc i trzeba nim tak manewrować aby unikać bliskich starć. Jednak jak już ma to bliskie starcie to dobrze postawiona mina potrafi zrobić grę :)

Millennium jest troszkę inny taktycznie. Tutaj więcej zależy od pilota. Jego 1 obrony naprawdę bardzo nie przeszkadza, jak musi fizycznei wbić mu 13 obrażeń aby go zdjać. Masz rację też, że można starać się go zablokować, ale ktoś kto gra nim sprytnie będzie po prostu trzymał się z daleka (zwłaszcza jak gra Han Solo) bo i tak wszędzie będzie mógł praktycznie strzelać. Latanie na boki taby aby mieć nadal zasięg nawet na 3 nie bedzie zbyt trudno, wiadomo trzeba tylko trzymać się od środak mapy.

Do tego w miarę fajne combo jest Lando Calrissian + Nunb. Wtedy naprawdę łatwo o ten manwer zielony ;)


Ogólnie jednak zgadzam się Slave 1 jest lepszy według mnie. Zwłaszcza przez to, że jego działo daje naprawdę dużo. Strzelanie z siłą 4 na dalekim zasięgu bez modyfikatora dla przeciwniak naprwdę miażdzy. I tutaj moim zdaniem "najtańszy" pilot specialny wymiata - Krassis Trelix.


Ważna też sprawa na ile gramy punktów. Przy 100 punktach na pewno są słabsi, ale już na 200-300 punktów przy mapie 1,2mx1,2m bardzo dużo zyskują ;)

Don_Silvarro - Sro 06 Mar, 2013

Mareczq napisał/a:
Zdecydowanie coś źle graliście taktycznie...

Slave 1 jest mega na odległosc i trzeba nim tak manewrować aby unikać bliskich starć. Jednak jak już ma to bliskie starcie to dobrze postawiona mina potrafi zrobić grę :)


Tego oczywiście nie wykluczam - obaj oponenci grali pierwszy raz swoimi grubasami, a ja pierwszy raz przeciwko nim, więc to póki co dopiero pierwsze wrażenie :smile: Zgadzam się, że jeśli Firespray to najlepiej Trelix + sturmkanone i grzanie z maksymalnego zasięgu - przeciwnik w tej kwestii faktycznie zagrał suboptymalnie.

Cytat:

Millennium jest troszkę inny taktycznie. Tutaj więcej zależy od pilota. Jego 1 obrony naprawdę bardzo nie przeszkadza, jak musi fizycznei wbić mu 13 obrażeń aby go zdjać.


Cóż, w pierwszej grze wbijałem mu po 4-5 plomb na rundę, więc to nie jest tak, że jest jakiś niezabijalny z tymi swoimi 13HP. Z drugiej strony gdyby nie siedział w nim Chewie, to z pewnością byłby posprzątany o wiele szybciej na skutek takich i owakich krytyków. Z trzeciej strony w drugiej grze okazało się, że najlepszą metodą na pokonanie Falcona jest... ignorowanie go, bo wtedy to 40+ punktów, które strzelają jak 20-punktowy X-Wing... O wiele bardziej opłacalne było przeczyszczenie reszty statków i walenie w Falcona dopiero, gdy został sam na stole.

Cytat:

Masz rację też, że można starać się go zablokować, ale ktoś kto gra nim sprytnie będzie po prostu trzymał się z daleka (zwłaszcza jak gra Han Solo) bo i tak wszędzie będzie mógł praktycznie strzelać. Latanie na boki taby aby mieć nadal zasięg nawet na 3 nie bedzie zbyt trudno, wiadomo trzeba tylko trzymać się od środak mapy.


Troszeczkę nie trafia do mnie ten argument, zważywszy na nową akcję boost. Mamy stateczek, który nijak nie sięga do Falcona, nawet na 3 zasięgu - no to cyk, 5 do przodu + dopalacz + dwie długości podstawki i nagle jesteśmy w jedynce. A taki Fel z PTL od razu ma w pakiecie unik żeby przetrwać kontrę i skupienie na deser...

Cytat:

Ważna też sprawa na ile gramy punktów. Przy 100 punktach na pewno są słabsi, ale już na 200-300 punktów przy mapie 1,2mx1,2m bardzo dużo zyskują ;)


Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.

Barbus - Sro 06 Mar, 2013

Don_Silvarro napisał/a:

Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.


Nie wiem, skąd taki wniosek. Gram już tylko na 150-200p i wszystko wydaje się być bardzo dobrze zbalansowane.

Mareczq - Sro 06 Mar, 2013

Cytat:
Cóż, każdy gra jak lubi, ale (przynajmniej póki co) wszystkie zasady wydają się być pisane z myślą o 100 punktach i stole 3x3 stopy.


Nie zgadzam się też. Widać to właśnie po ostatnich dodatkach, jak dla mnie zaraz zmienią się zasady turniejowe na 150-200 punktów. Bo ta gra się, az o to prosi. Powyzej 200 punktów już troszkę jest ciężej, ale właśnie te 200 puntków to optimum. Oczywiście wtedy 90x90 to za małe pole gry, min. 120x90 ;)

Cytat:
Troszeczkę nie trafia do mnie ten argument, zważywszy na nową akcję boost. Mamy stateczek, który nijak nie sięga do Falcona, nawet na 3 zasięgu - no to cyk, 5 do przodu + dopalacz + dwie długości podstawki i nagle jesteśmy w jedynce. A taki Fel z PTL od razu ma w pakiecie unik żeby przetrwać kontrę i skupienie na deser...


Nie każdy ma boosta, i też przecież Falcon ma boosta, a z HanSolo za sterami często rusza się ostatni ;) Naprawdę da radę nim fajnie manewrować tak aby trzymać się z daleka od przeciwnika. Pamiętaj też, ze on sam nie lata i włąsnie jak się koncentrujesz na innych statkach to on może sobie swobodnie strzelać - a naprawdę słaby nie jest ;)

Cytat:
Cóż, w pierwszej grze wbijałem mu po 4-5 plomb na rundę, więc to nie jest tak, że jest jakiś niezabijalny z tymi swoimi 13HP. Z drugiej strony gdyby nie siedział w nim Chewie, to z pewnością byłby posprzątany o wiele szybciej na skutek takich i owakich krytyków. Z trzeciej strony w drugiej grze okazało się, że najlepszą metodą na pokonanie Falcona jest... ignorowanie go, bo wtedy to 40+ punktów, które strzelają jak 20-punktowy X-Wing... O wiele bardziej opłacalne było przeczyszczenie reszty statków i walenie w Falcona dopiero, gdy został sam na stole.

Wbicie w niego 4-5 obrazeń, przy 100 punktach oznaczało, ze ktoś grał z tobą taktyką na pałę ;P Inaczej tego nie widze ;)

Ogólnie z tego co ja grałem to naprawdę 5 Tie/F i 1 Tie/A zostało z nimi sam na sam (wcześniej właśnie zniszczyli mi 2 szt. A-Wingów) i nim go zniszczyli zdołał zdjać 3 szt. Tie/A i prawie zniszczyć Vadera. 4 tury to trwało ;) I realnie wygrał dzięki Vaderowi i rakietom;)


Według mnie nowe statki są idealne. Są mocne, ale i bardzo drogie. Manewrwanie nimi jest trudniejsze, ale też są łatwiesze w ustawieniu na dobrej pozycji strzeleckiem. Slave 1 moim zdaniem jest mocniejszy , przy czym nie jest droższy ;) Dodam też, ze miny są bardzo mocne, mocniejsze niż myślałem na papierze. Udało mi się w jednej grze rozwalić 3 uszkodzone mocno X-Wingi dobrze postawioną miną ;P

Barbus - Sro 06 Mar, 2013

Mareczq napisał/a:

Nie zgadzam się też. Widać to właśnie po ostatnich dodatkach, jak dla mnie zaraz zmienią się zasady turniejowe na 150-200 punktów. Bo ta gra się, az o to prosi. Powyzej 200 punktów już troszkę jest ciężej, ale właśnie te 200 puntków to optimum. Oczywiście wtedy 90x90 to za małe pole gry, min. 120x90 ;)


E nie sądzę, żeby w zasadach turniejowych zmienili ilość punktów. Mimo, że sam wolę grać na więcej, to muszę przyznać, że 100p ma ten optymalny stosunek ilości strategii do czasu rozgrywki.

Mareczq - Czw 07 Mar, 2013

W 1 h. na 200 punktów można spokojnie rozegrać dobrą bitwę i strategicznie rozłożyc przeciwnika ;) Wiadomo tutaj ciężej o wyniszczenie przeciwnika, ale da radę :D
Barbus - Czw 07 Mar, 2013

No a może też przeciągnąć się na ponad 2 godziny;)
Mareczq - Pią 08 Mar, 2013

Jak masz turniej to nic się nie przeciąga. Jak mija 1 h. to rozgrywacie do końca tą turę, która jest i potem podlicza się punkty. Tak samo przecież jest teraz, na 100 punktów też nie zawsze da radę w 1 h. rozegrać grę ;)
martoln - Pią 08 Mar, 2013

dyskusja w ostatnich kilku zdaniach mocno akademicka...by nie powiedziec z dupska. pozyjemy zobaczymy. Wydaje mi sie ze poki co nie zostanie zmieniony limit punktowy do 200. Ewentualnie 150 ale sam jestem zwolennikiem 100 punktow- zachowana dynamika i sens rozgrywki malymi fighterami.
Oldster - Pią 08 Mar, 2013

martoln napisał/a:
Wydaje mi sie ze poki co nie zostanie zmieniony limit punktowy do 200. Ewentualnie 150 ale sam jestem zwolennikiem 100 punktow- zachowana dynamika i sens rozgrywki malymi fighterami.


Popieram rękami, nogami i mackami. Limit punktów to kwestia gustu (i kasy) ale uważam że najlepiej gra się na 100.

Mareczq - Sob 09 Mar, 2013

No przecież nie raz grałem na 100 punktów i też na 150/200 nie raz. Zdecydowanie z nowymi statkami , 150 punktów jest najbardziej sensowe pod każdym względem (pamiętajcie, że mamy teraz nowy rodzaj ulepszeń dla KAŻDEGO statku). Problemem może być raczej nie ilosc punktów (a na pewno nie kasa, bo to przecież jest Bitewniak), a miejsce na grę. 200 punktów wymaga już większego stołu i to jest chyba większy problem ;) Wiadomo domowe warunki to co innego niż sklepowe stoły - te najczęściej mają 1x1 m ;)

Jak ja bym organizował turniej na pewno bym mocno przemyślał, czy nie zrobić na 150 punktów. I zdecydowanie powinni wydać oficjlane wytyczne co do wielkości "stołów" przy innych punktach niż 100. Niech każdy sobie gra jak chce, ale żeby to pole walki (wraz z DZ) było chociaż zasugerowane;)

Barbus - Sob 09 Mar, 2013

Mareczq napisał/a:
No przecież nie raz grałem na 100 punktów i też na 150/200 nie raz. Zdecydowanie z nowymi statkami , 150 punktów jest najbardziej sensowe pod każdym względem (pamiętajcie, że mamy teraz nowy rodzaj ulepszeń dla KAŻDEGO statku). Problemem może być raczej nie ilosc punktów (a na pewno nie kasa, bo to przecież jest Bitewniak), a miejsce na grę. 200 punktów wymaga już większego stołu i to jest chyba większy problem ;) Wiadomo domowe warunki to co innego niż sklepowe stoły - te najczęściej mają 1x1 m ;)

Jak ja bym organizował turniej na pewno bym mocno przemyślał, czy nie zrobić na 150 punktów. I zdecydowanie powinni wydać oficjlane wytyczne co do wielkości "stołów" przy innych punktach niż 100. Niech każdy sobie gra jak chce, ale żeby to pole walki (wraz z DZ) było chociaż zasugerowane;)


Ja na 200 gram na obszarze o wymiarach 100x150cm i wystarcza w zupełności. Nawet na 250p bez dużych statków stykało. Może dodałbym 20cm na szerokość, bo lubię jak można pomanewrować przed pierwszym strzałem.
Oficjalne zasady turniejowe jakie są, takie są, a jak się zmienią to się zmienią :razz: :p Na razie jest 100p i tyle. Jak ktoś chce turniej na większa ilość punktów, to niech sam zorganizuje.

Wikary - Nie 10 Mar, 2013

Zasady turniejowe (ver 1.2) po wprowadzeniu drugiej fali nie zmieniły się pod względem ilości punktów.

Wydawanie kolejnych dodatków również raczej nie wpłynie na punkty.

Zasady dotyczą turniejów oficjalnych, w przypadku turnieju lokalnego nie wspieranego przez FFG lub Galaktę, jeśli organizator turnieju ogłosi limit pkt na 150 lub 200 to nie ma chyba przeciwwskazań aby tak grać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group