|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - #PBF9.2 - Starcie Królów - Ponowny Nabór
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012 Temat postu: #PBF9.2 - Starcie Królów - Ponowny Nabór Ja chce ponownie uruchomić GoTa z zasadami umieszczonymi w 1 poście, czyli I Edycja plus COK. Gra na 6-boje się, że więcej nie uradzę. Poza tym faktem jest, że ta gra na 12 strasznie się przeciąga...
Lista chętnych:
1. reszka
2. Sardo
3. karol399
4. Beez
5. Gog
6. * Medyk
* ewentualnie
Gra oparta na I Edycji GOT'a wraz z dodatkiem CoK.
MAPA
Najważniejsze zmiany zasad względem II edycji GoT'a:
1. Fortyfikacje:
- dostępna pula: 9 sztuk dla wszytkich graczy,
- Budowanie: używamy rozkazu Umocnienia Władzy, ale zamiast zebrania Żetonów Władzy budujemy Fortyfikację (Rozkaz z gwiazdką pozwala wykonać obie akcje jednocześnie),
- Dodatkowa Siła Bojowa do obrony terenu z Fortyfikacją: +1,
- Bonus dodatkowy: każdy Rycerz (konik) atakujący lub wspierający atak na Fortecę ma siłę bojową +1 zamiast standardowych +2,
- Fortyfikacje zostaje zniszczona z chwilą opuszczenia wszystkich jednostek gracza z danego regionu (Żeton Władzy nie utrzymuje fortyfikacji) zarówno podczas normalnego Marszu jak i po przegranej bitwie w momencie wycofania jednostek (nie można przejąć Fortyfikacji przez obcy Ród),
- Tylko 1 Fortyfikacja na 1 obszarze na planszy.
2. Rozkazy jednorazowe:
- Każdy gracz posiada po 5 Rozkazów jednorazowych:
>1xZapasy [Umocnienie Władzy] – powoduje zwiększenie Zaopatrzenia o ilość beczek równej ilości beczek na obszerze na którym znajduje się ten rozkaz.
>2xRekrutacja [Umocnienie Władzy] – Pozwala przeprowadzić Mobilizację na terenie na którym znajduje się rozkaz.
>1xWymuszony Marsz [Marsz] – Pozwala zgrupować jednostki na regionie zawierającym rozkaz z regionów sąsiednich. Trzeba zmieścić się w Zaopatrzeniu.
>1xRozkaz unikalny dla danego Rodu:
-Stark – Młody Wilk [Najazd]: Można przesunąć swoje jednostki z wybranego obszaru tak, jakby był tam rozkaz marszu, ale jej rezultatem nie może być bitwa.
-Greyjoy – Żelazna Flota [Najazd]: Usuń 2 DOWOLNE rozkazy (poza jednorazowymi).
-Martell – Żądło Skorpiona [Najazd]: Możesz odrzucić wybraną Kartę Rodu jednego z graczy, którzych jednostki znajdują się na sąsiadującym do rozkazu regionie. Nie można odrzucić karty Melisandre oraz ostatniej karty na ręce gracza.
-Tyrell – Siła Highgarden [Umocnienie Władzy]: Odrzuć dowolną Kartę Rodu z ręki. Możesz żądać tyche Żetonów Władzy od rywali znajdujących się na obszarze sąsiadującym z rozkazem ile wynosi siła Twojej karty. Jeżeli była to ostatnia Karta Rodu weź cały stos na rękę.
-Baratheon – Wola R'hllora [Najazd]: Baratheon musi odrzucić kartę Melisandre z ręki, aby wybrać: A) usunąć rozkaz Obrony z dowolnego miejsca na planszy, B) usunąć rozkaż Wsparcia z dowolnego miejsca na planszy. Jeśli gracz nie może lub nie chce odrzucić Melisandre to rozkaz zostaje usunięty bez efektu.
-Lannister – Przebiegłoś Lwa [Najazd]: Lannister podaję nazwę Rodu, którego jednostki granicza z obszarem zawierającym rozkaz. Wezwany dom nie może wykonać rozkazu Marszu, Wsparcia ani Najazdu przeciwko obszarowi kontrolowanemu przez Lannistera do końca tury (może wspierać obrone przeciw Lannisterom).
- Rozkazy zagrywane są w fazie zgodnej z napisem w “[ ]”.
- Każdy rozkaz można użyć tylko RAZ na całą grę.
- Można użyć tylko 1 Rozkaz na 1 turę gry,
- 1 obszar na planszy może zawierać Rozkaz jednorazowy oraz zwykły jednocześnie.
- w przypadku opuszczenia regionu zwierającego Rozkaz jednorazowy zostaje on ściągnięty z planszy bez efektu.
3. Zmiany zasad względem II edycji Gry o Tron:
- Najazd* działa podwójnie, ale nie może spalić Obrony.
- Umocnienie Władzy* nie pozwala na rekrutację.
- Siła Kart Rodów mieści się od -1 do 5.
- Po utracie ostatniej Karty Rodu WSZYSTKIE karty wracają na rękę.
- Brak Garnizonów.
- Brak Kart Dzikich – wygrana oznacza, że jeden gracz może wybrać jedną Kartę Rodu ze stosu odrzuconego na swoją rękę lub dokonać Mobilizacji w jednym regionie. Przegrana oznacza, że każdy usuwa 2 jednostki z planszy, a najgorszy gracz 4 jednostki.
- Troszkę inna talia Westeros:
WESTEROS I:
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje
Westeros II:
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów - Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Starcie Królów (Dzicy)– Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron (Dzicy) – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje
Westeros III:
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Nawałnica mieczy (Dzicy) – Podczas tej fazy Planowania nie można wydawać rozkazów Obrony
- Jesienne deszcze (Dzicy) – Piechury, którzy wspierają bitwy nie zapewniają żadnej premii do siły armii.
- Uczta dla wron – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Umocnienia Władzy.
- Morze sztormów – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Najazdu.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje
- Zwycięstwo na 6 Zamków/Twierdz
KARTY RODÓW
STARK ():
1.Eddard Stark (5) – 2 x Wieża
2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmist wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
3.The Blackfish (4) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Jory Cassell (2) - 2 x Wieża
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz
7.Old Nan (0) – Natychmist wybierz odrzuconą Kartę Rodu któregokolwiek z przeciwników. Dla tej bitwy Old Nan ma SPECJALNĄ ZDOLNOŚĆ tej karty.
GREYJOY ():
1.Balon Greyjoy (5) - 1 x Miecz
2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
4.Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmist zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
6.Dagmar Claftjaw (2) – Dodaj dodatkowe +1 do siły bojowej dla każdego Twojego statku, który graniczy z regionem ogarniętym bitwą.
7.The Reader (0) – Natychmist otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.
LANNISTER ():
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
2.Ser Gregor Clegane (4) – 3 x Miecz
3.The Hound (4) – 1 x Miecz
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąc jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.
7.Tywin Lannister (X) – Wydaj “X” Żetonów Władzy. Siła karty wynosi tyle ile żetonów wydałeś.
TYRELL ():
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
2.Paxter Redwyne (4) – 1 x Wieża
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze I możesz użyć go jeszcze raz.
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
5.Queen of Thorns (1) - Zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
7.Willas Tyrell (0) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmist użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na karcie Willas'a.
BARATHEON ():
1.Stannis Baratheon (4) – Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły.
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
3.Ser Davos Seaworth (3) – 2 x Wieża
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
5.Brienne of Tarth (3) – 2 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
7.Patchface (0) – Natychmist wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty.
MARTELL ():
1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
2.Areo Hotah (5) – 2 x Miecz
3.Obara Sand (3) – 1 x Miecz
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
5.Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
7.Doran Martell (-1) – Natychmist wybierz inną Kartę Rodu z ręki (jeśli możesz). Dodaj jej siłę i zdolność do karty Doran'a. Po bitwie obie karty są odrzucane.
Jeśli znalazło by się więcej chętnych to zakładam pierwszeństwo dla graczy, którzy moderują lub moderowali jakieś gry oraz "staż" na forum. Kolejność oczywiście też ma znaczenie.
Pozdrawiam i czekam na ewentualne pytania!
gamaliel - Pią 28 Wrz, 2012
Witam.
Piszę się na grę.
Balerion - Pią 28 Wrz, 2012
Też bardzo chętnie.
reszka - Pią 28 Wrz, 2012
czekam z miesiąc na nową grę wchodząc po 2 razy dziennie na forum i nie dam się wyrugować
Jestem!
edytuję:, czy my mamy te rody losowane czy też wybieramy je sobie? (w tym 2 przypadku marzę o Starku, nie grałem nim od kilkunastu gier).
Stark -->grey (dowolnie pomiędzy tymi dwoma) --->Martell ----> Tyrell ---> Baratheeon -----> Lannister
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Miło mi, że ktoś jest chętny.
Ja osobiście jestem za losowaniem Rodów dla graczy, a potem ewentualne rotację miedzy wami.
Balerion - Pią 28 Wrz, 2012
w 1ed nie grałem ... odkąd wyszła 2ed A w dodatek CoK nigdy. To byłaby ciekawostka
reszka - Pią 28 Wrz, 2012
Jest też taka możliwość, że każdy napisze kim chciałby grać i jeśli nie będzie sporów to tak zostaje. Jak się ktoś sprzeciwi, to będzie losowanie. Na innym forum działało.
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Balerion napisał/a: | w 1ed nie grałem ... odkąd wyszła 2ed A w dodatek CoK nigdy. To byłaby ciekawostka |
Dlatego chciałem wrócić do "starej" wersji. Ja głównie gram na 1 edycji. Dla tych co grali tylko w 2 proszę o zapoznanie się z opisem zmian. Jakby były jakieś pytania to pisać.
reszka napisał/a: | Jest też taka możliwość, że każdy napisze kim chciałby grać i jeśli nie będzie sporów to tak zostaje. Jak się ktoś sprzeciwi, to będzie losowanie. Na innym forum działało. |
Jak się ustali liczba graczy i uda się dogadać to nie widzę problemu
Shutt - Pią 28 Wrz, 2012
Właściwie to mogę się zgłosić
Za przykładem Mortyra:
Tyrell>Stark>Greyjoy>...
Krw4wy - Pią 28 Wrz, 2012
Witma i ja chetnie zagram. W wersje forumowa nie gralem nigdy ale z dostepem do interentu nie mam problemu a w papierowa wersje gralem kilkadziesiat razy w roznych wariantach:)
Mortyr - Pią 28 Wrz, 2012
Jako, że #6 zbliża się ku końcowi to mnie też dopisz
edit: Jakby Rody były wybierane to: Baratheon > Tyrell > Martell > Stark > Lannister > Greyjoy
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Krw4wy
Prosiłbym o informację na temat preferowanych Rodów. Może udałoby się je ustalić wtedy nie będę losował.
Na chwilę obecną "bezkolizyjne" Rody to:
Lannister
Balerion - Pią 28 Wrz, 2012
Martell->Tyrell->Baratheon->Greyjoy->Lannister->Stark. Starków bardzo lubię, tak w książce jak i gra się nimi dobrze, ale ostatnio za często a południem dawno nie grałem.
Shutt - Pią 28 Wrz, 2012
So far:
Mortyr: Baratheon
Shutt: Tyrell
Balerion: Martell
reszka - Pią 28 Wrz, 2012
do wyboru bezproblemowego pozostał grey i Lannister, jeśli będzie trzeba, to spokojnie mogę podmienić Starka na greya, choć wolałbym starka.
Shutt - ja pierwszy dokonałem wyboru
gamaliel - Pią 28 Wrz, 2012
Greyjoy>Stark>Baratheon>Tyrel>Lannister>Martell
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Wiec jeśli Krw4wy zgodzi się na Lannistera to sprawa byłaby załatwiona.
PS: Swoją drogą co wy tacy uprzedzeni do Lwa? Chyba za dużo graliście w 2 edycję . Tutaj to Lew jest bardziej przypakowany niż Greyjoy. Chociaż to i tak zawsze wychodzi w grze.
Shutt - Pią 28 Wrz, 2012
@reszka
Spoko, nie zauważyłem po prostu
reszka - Pią 28 Wrz, 2012
Medyk napisał/a: | Tutaj to Lew jest bardziej przypakowany niż Greyjoy. Chociaż to i tak zawsze wychodzi w grze. |
Jedzie mieczami po greyu bez tarcz (no, z 1 kartą negującą miecze), najlepsza jednorazówka, tylko jak przedmówca Starkami, to 3 z 4 ostatnich gier ja grałem czerwonymi.
chyba jedyna wersja GOT, w której Lannister budzi respekt.
Krw4wy - Pią 28 Wrz, 2012
Ok spoko moge zagrac lannisterami. Mam pytanko jak jest z dyplomacja: normalnie przez priv, jakis watek osobny, czy w ogole gramy bez(co jako lannister wolalbym uniknac)
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Skoro wszyscy się dobrali to zapraszam na Pole Gry i czekam na rozkazy.
Rozmowy są dozwolone w każdej formie
Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Dla pewności:
Umocnienie Władzy z gwiazdką NIE mobilizuje, mobilizuje TYLKO Rozkaz jednorazowy! Umocnienie Władzy* pozwala zebrać żetony oraz ustawić Fortyfikację tym 1 żetonem.
Shutt - Nie 30 Wrz, 2012
Czemu Greyjoy i Martell mają 6 tokenów?
reszka - Nie 30 Wrz, 2012
mieli po koronce i położyli po 1.
Medyk - Nie 30 Wrz, 2012
reszka napisał/a: | mieli po koronce i położyli po 1. |
Dokładnie tak.
Co do pytania o siłę Dzikich. W 1 edycji zaczynało się od 0 więc tym razem wygrana macie w kieszeni, ale ktoś może wygrać mobilizację
PS: Jeśli coś gdzieś pokręcę to proszę o info, bo mogę bywać omylny
gamaliel - Nie 30 Wrz, 2012
Nie było pytania
reszka - Sro 03 Paź, 2012
Pytanie merytoryczne:
jeżeli teraz tyrell zaatakuje Greya (coś mi się wydaje, że będzie 5:5)
i tyrell położy
Queen of Thorns (1) - Zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
a grey
Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
to tyrell żeby wygrać musi użyć miecza czy nie?
Podobnie wygląda jeżeli z jakichś powodów doszłoby do starcia grey i Baratheon:
grey
Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
Baratheon
Patchface (0) – Natychmiast wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty.
Grey zneguje zdolność tej karty czy dopiero wybranej (zostawiając siłę).
Shutt - Sro 03 Paź, 2012
Mortyr to lepiej opisał
Mortyr - Sro 03 Paź, 2012
Kolejność rozpatrywania kart Rodów:
1. karty ze zdolnością "anuluj/zignoruj..." (Gorold Goodbrother)
2. karty ze zdolnością "natychmiast..." (Queen of Thorns, Patchface)
3. karty ze zdolnością "po bitwie..."
Jeśli obie karty podpadają pod ten sam podpunkt to według kolejności na Żelaznym Tronie.
reszka - Czw 04 Paź, 2012
pytanie o działanie kart.
Starka: Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa (tu jest jasne).
tyrella: Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.
Czy te 2 karty działają tak samo? Czy też słowa "nie usuwaj" znaczą tutaj "z regionu, w którym właśnie skończyła się bitwa"
Jak dla mnie, rozkaz Tyrella zostaje na polu, z którego się już ruszył a nie idzie na następne (więc wykorzystanie tej zdolności jest inne).
Wydaje mi się, że jest to np. takie kombo, na highgardzen są 2 wieże i pion. Kładzie tam rozkaz marszu+1 i specjalny forced march. Atakuje 2 wieżami. ściąga wieże spowrotem. atakuje ponownie bo karta "przywróciła" mu rozkaz marszu na highgarden.
Mortyr - Czw 04 Paź, 2012
Coś mi się kiedyć obiło o uszy, że atakując przesuwasz swój rozkaz Marszu ze sobą, a po bitwie zdejmujesz. W związku z tym Mace Tyrell pozostawia wykorzystany Rozkaz Marszu na obszarze do którego się przesunął, a nie z którego przybył.
Ale głowy nie dam za to, trzeba sprawdzić w FAQ.
Oprócz tego Rob Stark wykonuje swój marsz natychmiast, tak jakby znajdował się tam Marsz +1* (nie przesuwa zużytego Rozkazu). Natomiast Tyrell może wykorzystać swój rozkaz dopiero w kolejnym ruchu.
Medyk - Czw 04 Paź, 2012
reszka napisał/a: | Starka: Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa (tu jest jasne). |
Tak jak pisał Mortyr - natychmiast się to wykonuję i zawsze Marsz+1, ale jest zastrzeżenie, że tylko Rycerze Starka.
reszka napisał/a: | tyrella: Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz. |
Tak jak pisał Mortyr - dochodzi jakby jeden Marsz gratis w rundzie, ale na jego wykonanie trzeba poczekać. I rozkaz jest przesuwany na pole, na którym toczy się bitwa, zatem kolejny ewentualny Marsz będzie można rozpatrzyć z obszaru który się zdobyło. Przeszukałem kiedyś FAQ oraz BGG, żeby się upewnić.
Medyk - Czw 31 Sty, 2013
Hej!
Jako, że PBF troszkę popadały, a zdaje się, że w najbliższych kilku tygodniach będę miał trochę czasu więc jakby znaleźli się chętni to mógłbym poprowadzić nową grę na tych samych zasadach co poprzednią.
Co prawda pewnie prędkość i jakość gry nie dorówna Adamowi, czy Mortyrowi, ale postaram się, aby grało się w miarę szybko i przyjemnie.
Czekam na ewentualne chętne osoby.
Georgie - Czw 31 Sty, 2013
PISZE SIE ! MOWISZ O WERSJI NA 12 CZY 6 GRACZY ? DOMYSLAM SIE ZE JEDNAK CIEZKO BEDZIE MAPKE NA 12 ZDOBYC OD MORTYRA .
gamaliel - Pią 01 Lut, 2013
A na jaką ilość osób planujesz grę, bo jak widać im więcej tym mniejsza szansa na dotrwania do końca.
Ja na grę dla 6ciu się piszę.
Edit: Oczywiście jeśli to 1sza edycja, to odpadam.
kiwi - Pią 01 Lut, 2013
Też się piszę:)
Gog - Pią 01 Lut, 2013
masz mnie:D
reszka - Pią 01 Lut, 2013
Ja też się zgłaszam
Dredzilla - Pią 01 Lut, 2013
To i ja do kompletu, chyba ze zasady 1 edycji to odpadam
Medyk - Pią 01 Lut, 2013
Ja chce ponownie uruchomić GoTa z zasadami umieszczonymi w 1 poście, czyli I Edycja plus COK. Gra na 6-boje się, że więcej nie uradzę. Poza tym faktem jest, że ta gra na 12 strasznie się przeciąga...
Lista chętnych:
1. reszka
2. kiwi
3. Gog
4. ....
5. ....
6. ....
W obecnej sytuacji pozostały 3 wolne miejsca.
gamaliel - Pią 01 Lut, 2013
Dzieki za propozycję ale za bardzo przesiąkłem II edycją.
Georgie - Pią 01 Lut, 2013
wycofuje moja kandydature, myślałem ze chodzi o 2 edycje
kiwi - Pią 01 Lut, 2013
Tak samo 1edycji nie znam. Jeżeli zmienisz na II to zagram.
Gog - Pią 01 Lut, 2013
odpadam j.w.
Sardo - Pią 01 Lut, 2013
To ja się spróbuję tutaj, jeśli wszystkie różnice między II edycją a tą wersją są wypisane w pierwszym poście
Medyk - Pią 01 Lut, 2013
Tak różnice są wypisane w 1 poście. Nie ma ich za dużo, i wydaje mi się, że nie zmieniają aż tak gry, aczkolwiek dają trochę większe pole manewru, a nowe karty Rodów zawsze znacznie urozmaicają rozgrywkę.
Mam nadzieję, że jeszcze znajdą się chętni.
Gog - Pią 01 Lut, 2013
odpychający jest brak efektu uw z * ;p
Medyk - Pią 01 Lut, 2013
Niby tak, ale balansują to rozkazy jednorazowe, które są dla wszystkich jednakowe, a układ kiedy nie pada licytacja przez 4-5 tur i ktoś jest odcięty od mobilizacji z UW* też daje w kość i trochę wypacza wynik gry-tutaj tego nie ma.
Takie UW* to pomysł 2 edycji, który dla mnie wydawał się przesadzony (wychowany jestem na I edycji) i faktycznie to największa zmiana, ale dla mnie jest to taka zmiana nie do końca pozytywna z wyżej wymienionej przyczyny.
Gog - Pią 01 Lut, 2013
jak sie uzywa karty nadchodzi zima to wlasnie takie chujowe rozgrywki gracie:D
Medyk - Sob 02 Lut, 2013
Bez tej karty też taka sytuacja może mieć miejsce... Ale nie zmuszam, każdy ma prawo grać w co ma ochotę.
karol399 - Pon 04 Lut, 2013
Zgłaszam sie do gry, (bede ogarniac zasady przez najblizsze 2 dni)
reszka - Pon 04 Lut, 2013
jakie 2 dni
pół kartki a5 zmian zapisanych w punktach, z czego największe to 4 rozkazy jednorazowe, inne działanie koronki z * i palenia z *, zwycięstwo przy 6 zamkach. Reszta to totalnie poboczne kwestie.
karol399 - Pon 04 Lut, 2013
W sumie racja, juz jestem w stanie grac
myslalem ze sie troszke pomecze nad tym
Medyk - Sro 06 Lut, 2013
Niestety widzę, że z ochotnikami ciężko więc chciałbym ustalić czas do niedzieli na ewentualne odnalezienie chętnych. Jak się nie uda to przepraszam tych co się zgłosili, ale cofnę nabór na grę, bo nie chce trzymać tak gry w "niepewności"
Beez - Nie 10 Lut, 2013
Hey.
Choc dużo bardziej komfortowo czulbym się grajac w 2 edycja (jako moją pierwszą forumową), to w wypadku kiedy nie odbywa się żaden nabór do w/w edycji myślę, że warto tu spróbować. Oczywiście jeżeli nie macie nic przeciwko. Wiem, iż nie mam stażu na forum, ale na komputerze bywam spory kawał dnia więc problemów z komunikacją i czekaniem by nie było. Zrozumiem oczywiscie jak do gry mnie nie dopuscicie (i tak nie wiadomo czy sie w ogole odbedzie) Tak czy siak - ja jestem chętny
Pozdrawiam
Beez
Medyk - Nie 10 Lut, 2013
Beez nie ma problemu.
Jeśli jeszcze jedna osoba się znajdzie to jak pisałem mogę być 6 i moglibyśmy ruszać... Zobaczymy.
Gog - Nie 10 Lut, 2013
dobra niech strace gram ^^
Medyk - Nie 10 Lut, 2013
To fajnie:)
Pytanie: czy ja mam grać jako 6 gracz? Chyba, że ktoś się zgłosi do jutra to może wejść w moje miejsce.
Proszę o odp i potwierdzenie gotowości. Jutro postaram się wylosować Rody i ruszyć grę.
Sardo - Pon 11 Lut, 2013
Jak dla mnie nie problemu byś był 6-tym i możemy ruszać nawet już teraz
karol399 - Pon 11 Lut, 2013
gotowy do zabawy
ED: Zaktualizuje avatar po dobraniu rodu
Medyk - Pon 11 Lut, 2013
Wylosowane rody:
Stark-Gog
Greyjoy-reszka
Lannister-*Medyk
Baratheon-karol399
Tyrell-Sardo
Martell-Beez
Jakieś zmiany? Jak ktoś chciałby zagrać to ma jeszcze ostatnią szansę, żeby zagrać zamiast mnie, aż ruszy gra.
Sardo - Pon 11 Lut, 2013
To ja nikomu nie oddam kwiatuszka i gotowy do gry
Beez - Pon 11 Lut, 2013
już wysyłać rozkazy czy czekać aż pojawi sie temat ?
reszka - Pon 11 Lut, 2013
czekamy na temat
Gog - Wto 12 Lut, 2013
zaraz wysle rozkazy tylko rozumiem, że rozkazy jednorazowe np mobilke klade UW dostaje koronki i dodatkowo za ten rozkazy 1razowy mobilke tak ?:d
reszka - Wto 12 Lut, 2013
gogu - na stolicy kładziesz np. rekrutację i koronkę. Za koronkę dostaniesz PW i zrekrutujesz się w fazie koronek.
może też być rekrutacja i marsz, ale wtedy marszujesz 1 jednostką, bo rozkaz rekrutacji bez wojska jest ściągany (ktoś musi zostać).
No i oczywiście rozkazy rekrutacji/karawany można palić, jak zwykłe koronki.
Medyk - Wto 12 Lut, 2013
Rozkazy jednorazowe pozwalają położyć w tym wypadku 2 rozkazy na jednym terenie: rozkaz zwykły+jednorazowy.
Gog - Wto 12 Lut, 2013
aa przeprasza bo to jest faza w nawiasie(marsz.UW) a ja myslalem ze taki rozkaz musi lezec:d sorki ^^
Medyk - Sro 13 Lut, 2013
Jeśli jakieś wątpliwości co do zasad to proszę pytać. Ja chciałem kilka spraw organizacyjnych poruszyć :
1. Aktualizować kolejność tury itp będę w 1 poście jeśli to nie robi wam różnicy. Jeśli będzie działo się coś nowego (nowa tura) to jej układ wrzucę tak jak tej pierwszej, żeby było "archiwum", ale nie będę ich aktualizował.
2. Użyte rozkazy jednorazowe będę usuwał z postu, a zużyte karty rodów i westeros pomniejszał.
3. Rozbite jednostki będę zaznaczał fioletową obramówką jeśli to nie problem.
4. Jeśli gdzieś się pomylę lub cokolwiek to proszę o informację
5. Mam nadzieję, że kazdy przeczytał różnicę w zasadach, która wynika z I edycji+CoK.
PS: Proszę pamiętać, że gramy do 6 Zamków/Twierdz, bo ostatnia rozgrywka legła w gruzach przez to niedopatrzenie.
Gog - Sro 13 Lut, 2013
a porty?:D
Medyk - Sro 13 Lut, 2013
Porty działają tak samo jak w II edycji. Nie ma żadnych różnic w tej kwestii.
Medyk - Pon 18 Lut, 2013
To dla jasności co do Dzikich niech będzie tak:
Zwycięstwo: 1 karta Rodu wraca na rękę lub mobilizacja w 1 regionie
Porażka: Wszyscy usuwają jednostki za 2 pkt mobilizacja, najgorszy za 4 pkt mobilizacji.
Sorki, że troszkę namieszałem, ale jak już pisałem uważam, że Karty Dzikich z II edycji to najlepsze co wymyślili więc I edycja wygląda mizernie. Przy 1 grze to zmieniłem, a teraz to przeoczyłem.
Medyk - Wto 19 Lut, 2013
Przepraszam za poślizg, ale mój rozkaz będzie dopiero jutro popołudniu. Sorki za zwłokę.
|
|