galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - Gra o Tron PBF #9 - Starcie Królów - Pole Gry

Medyk - Pią 28 Wrz, 2012
Temat postu: Gra o Tron PBF #9 - Starcie Królów - Pole Gry
STARCIE KRÓLÓW

RUNDA: 3

MAPA:
Aktualna mapa 3.2


Kolejność rundy:

>Tyrell może użyć Kruka.

NAJAZDY:
>Greyjoy-Rozkaz Żelazna Flota na Golden Sound i Riverrun
>Lannister
>Baratheon-pali wsparcie na The Narrow Sea
>Martell
-----------------------------
>Baratheon-pali wsparcie w Harrenhal


MARSZE:

>Greyjoy-wygrał bitwę na Sunset Sea
>Lannister

-->Aktualizacja mapy: 3.2<--
>Tyrell
>Stark
>Martell
-----------------------------
>Greyjoy
>Lannister
>Tyrell
>Stark
------------------------------
>Tyrell
>Stark
------------------------------
>Stark


UMOCNIENIE WŁADZY:
>Greyjoy x2
>Baratheon x3 (Mobilizacja w Dragonstone)
>Tyrell x3
>Stark x3
>Martell x3 (Mobilizacja w Sunspear)




WESTEROS I:
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz.
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz.
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz.
- Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz.
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia.
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia.
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia.
- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię.
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje.

Westeros II:
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów.
- Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów.
- Starcie Królów - Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów.
- Starcie Królów (Dzicy) – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Gra o tron (Dzicy) – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię.
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje.

Westeros III:
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Atak Dzikich – Dzicy atakują!
- Nawałnica mieczy (Dzicy) – Podczas tej fazy Planowania nie można wydawać rozkazów Obrony.
- Jesienne deszcze (Dzicy) – Piechury, którzy wspierają bitwy nie zapewniają żadnej premii do siły armii.
- Uczta dla wron – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Umocnienia Władzy.
- Morze sztormów – Podczas tej fazy Planowania gracze nie mogą wydawać rozkazów Najazdu.
- Nadchodzi zima – Potasujcie tę talię.
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje.
- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje.


KARTY RODÓW i ROZKAZY JEDNORAZOWE

STARK (reszka)
1. Eddard Stark (5) – 2 x Wieża
2. Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
3. The Blackfish (4) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4. Jory Cassell (2) - 2 x Wieża
5. Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6. Arya Stark (1) – 1x Miecz
7. Old Nan (0) – Natychmiast wybierz odrzuconą Kartę Rodu któregokolwiek z przeciwników. Dla tej bitwy Old Nan ma SPECJALNĄ ZDOLNOŚĆ tej karty.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Młody Wilk [Najazd]: Można przesunąć swoje jednostki z wybranego obszaru tak, jakby był tam rozkaz marszu, ale jej rezultatem nie może być bitwa.


GREYJOY (gamaliel)
1. Balon Greyjoy (5) - 1 x Miecz
2. Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3. Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
4. Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
5. Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmiast zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
6. Dagmar Claftjaw (2) – Dodaj dodatkowe +1 do siły bojowej dla każdego Twojego statku, który graniczy z regionem ogarniętym bitwą.
7. The Reader (0) – Natychmiast otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Żelazna Flota [Najazd]: Usuń 2 DOWOLNE rozkazy z regionów sąsiadujących z miejscem położenia żetonu (poza rozkazami jednorazowymi). [reguły palenia zgodne z normalnym rozkazem-morze na ląd tak, ale nie można odwrotnie]


LANNISTER (Krw4wy)
1. Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
2. Ser Gregor Clegane (4) – 3 x Miecz
3. The Hound (4) – 1 x Miecz
4. Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5. Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
6. Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.
7. Tywin Lannister (X) – Wydaj “X” Żetonów Władzy. Siła karty wynosi tyle ile żetonów wydałeś.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Przebiegłość Lwa [Najazd]: Lannister podaję nazwę Rodu, którego jednostki graniczą z obszarem zawierającym rozkaz. Wezwany dom nie może wykonać rozkazu Marszu, Wsparcia ani Najazdu przeciwko obszarowi kontrolowanemu przez Lannistera do końca tury (może wspierać obronę przeciw Lannisterom).


TYRELL (Shutt)
1. Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
2. Paxter Redwyne (4) – 1 x Wieża
3. Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.
4. Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
5. Queen of Thorns (1) - Zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6. Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
7. Willas Tyrell (0) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmiast użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na karcie Willas'a.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Siła Highgarden [Umocnienie Władzy]: Odrzuć dowolną Kartę Rodu z ręki. Możesz żądać tyle Żetonów Władzy od rywali znajdujących się na obszarze sąsiadującym z rozkazem ile wynosi siła Twojej karty. Jeżeli była to ostatnia Karta Rodu weź cały stos na rękę.


BARATHEON (Mortyr)
1. Stannis Baratheon (4) – Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły.
2. Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
3. Ser Davos Seaworth (3) – 2 x Wieża
4. Allester Florent (3) – 1 x Miecz
5. Brienne of Tarth (3) – 2 x Miecz
6. Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
7. Patchface (0) – Natychmiast wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Wola R'hllora [Najazd]: Baratheon musi odrzucić kartę Melisandre z ręki, aby wybrać: A) usunąć rozkaz Obrony z dowolnego miejsca na planszy, B) usunąć rozkaż Wsparcia z dowolnego miejsca na planszy. Jeśli gracz nie może lub nie chce odrzucić Melisandre to rozkaz zostaje usunięty bez efektu.


MARTELL (Balerion)
1. The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
2. Areo Hotah (5) – 2 x Miecz
3. Obara Sand (3) – 1 x Miecz
4. Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
5. Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6. Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
7. Doran Martell (-1) – Natychmiast wybierz inną Kartę Rodu z ręki (jeśli możesz). Dodaj jej siłę i zdolność do karty Doran'a. Po bitwie obie karty są odrzucane.

> Zapasy [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Rekrutacja [Umocnienie Władzy]
> Wymuszony Marsz [Marsz]
> Żądło Skorpiona [Najazd]: Możesz odrzucić wybraną Kartę Rodu jednego z graczy, których jednostki znajdują się na obszarze sąsiadującym z obszarem zawierającym rozkaz. Nie można odrzucić karty Melisandre oraz ostatniej karty na ręce gracza.

Medyk - Pią 28 Wrz, 2012

Nowa mapa już jest:

Mapa 1.2

PS: Jutro będę niestety dopiero popołudni jakby co. Miłego wydawania rozkazów.

Krw4wy - Sob 29 Wrz, 2012

Krukiem zmieniam rozkaz w Lannisporcie ze wsparcia na marsz+0

i oczywiście nic nie spalam najazdem

Mortyr - Sob 29 Wrz, 2012

Marsz -1 na Shipbreaker Bay:

1 Statek na Blackwater Bay

Krw4wy - Sob 29 Wrz, 2012

Marsz z lannisport:
Rycerz na stoney sept

Medyk - Sob 29 Wrz, 2012

Na PW:

Stark:
Cytat:
1 marsz Starka - konik z Winterfell do WH.


Martell:
Cytat:
1. salt shore -> starfal, zostawiam żeton ;)

gamaliel - Sob 29 Wrz, 2012

greywater watch»marsz+0»seagard»zostawiam żeton
Mortyr - Sob 29 Wrz, 2012

Niezależnie od ruchu Tyrella, zajmuję Królewską Przystań.

Marsz +0 na Dragonstone:

Rycerz i Piechur do King's Landing.

Krw4wy - Sob 29 Wrz, 2012

Marsz z stoney sept:
Koń na Riverrun
Piechur na harenhall
zostawiam żeton

Shutt - Sob 29 Wrz, 2012

Tyrell:

Konnica do Reach
Piechur do Oldtown

reszka - Nie 30 Wrz, 2012

moje ruchy do końca:

2. marsz z WH - konik do moat callin, piechur do castle black, zostawiam powerka,

3. łódka płynie na południe.

Stark finiszuje.

Balerion - Nie 30 Wrz, 2012

statek: sea of dorne - >east summer sea
gamaliel - Nie 30 Wrz, 2012

ironsman bay»marsz-1»dwa statki»sunset sea
Shutt - Nie 30 Wrz, 2012

Ściągam rozkaz z Zatoki.
reszka - Nie 30 Wrz, 2012

wprawdzie przed Lannisterem, ale się już zrekrutuję:

statek na bay of ice, statek w porcie Winterfell.

Krw4wy - Nie 30 Wrz, 2012

ja też się zrekrutuje:
2 statki na golden sund

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

Rekrutacja na PW:

Martell:
Cytat:
mobilizacja:statek x 2 na sea of dorne


Greyjoy:
Cytat:
rozkaz jednorazowy rekrutacja»dwa statki na ironsman bay

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

Umocnienie Władzy (zakładam, że wszyscy zbierają Władzę):

>Baratheon = 5
>Lannister = 4
>Stark = 4
>Martell +2 =6
>Greyjoy +2 = 6
>Tyrell +2 = 7

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

KONIEC RUNDY 1:

Aktualna mapa:
MAPA 2.0

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

RUNDA 2:

Karty Westeros:
I-Mobilizacja – Wystawcie nowe jednostki na obszarach Miast i Twierdz.
II-Starcie Królów – Licytujcie pozycję na torach trzech Sfer Wpływów.
III-Atak Dzikich – Dzicy atakują!

Shutt - Nie 30 Wrz, 2012

Chciałem zauważyć, że Dzicy przy rozpoczęciu rozgrywki posiadają siłę 2.
Ktoś zweryfikuje moją pamięć?
Jako ostatni w kolejce wstrzymam się na razie z mobilizacją i zobaczę co zrobią moi dobrzy sąsiedzi :)

Mortyr - Nie 30 Wrz, 2012

Mobilizacja Baratheona:

Dragonstone: Piechur, Statek do Portu
King's Landing: Piechur, Statek na Blackwater Bay

Krw4wy - Nie 30 Wrz, 2012

Lannister Mobilizacja:
Lannisport- 2 statki w porcie
Riverun - Rycerz
Harenhall Piechur na rycerza

Balerion - Nie 30 Wrz, 2012

Sunspear:statek port,piechur
Starfall:piechur

Shutt - Nie 30 Wrz, 2012

Reach > Piechur
Highgarden > Piechur i Statek na WSS
Oldtown > Piechur i Statek do zatoki

reszka - Nie 30 Wrz, 2012

Stark

winterfell - statek na bay of ice i shivering
MC - statek w porcie
WH - piechur.

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

reszka napisał/a:
MC - statek w porcie
WH - piechur.


Założyłem, że odwrotnie skoro statek do portu. Jeśli nie to napisz.

reszka - Nie 30 Wrz, 2012

ta, faktycznie, statek do portu tam gdzie port jest a pionek do konika.
gamaliel - Nie 30 Wrz, 2012

pyke»piechur na rycerza, statek do portu
seagard»piechur na rycerza,statek na zatoke

Medyk - Nie 30 Wrz, 2012

NOWA MAPA:

Mapa po Mobilizacji


AKTUALNIE-Licytacja o Żelazny Tron:

Medyk - Pon 01 Paź, 2012

Licytacja o Tron:

3:
>Greyjoy 3 (pozostały 3)

2:
>Lannister 2 (pozostały 2)

1:
>Baratheon 1 (pozostały 4)

0:
>Stark 0 (pozostały 4)
>Martell 0 (pozostało 6)
>Tyrell 0 (pozostało 7)

Ostateczną kolejność na torze Żelaznego Tronu ustala Baratheon.


AKTUALNIE: Licytacja na torze Lenników.

Mortyr - Pon 01 Paź, 2012

Żelazny Tron:

Greyjoy
Lannister
Baratheon
Tyrell
Stark
Martell

Medyk - Pon 01 Paź, 2012

Licytacja na torze Lenników:

2:
>Tyrell 2 (pozostało 5)

1:
>Greyjoy 1 (pozostały 2)
>Baratheon 1 (pozostały 3)

0:
>Stark 0 (pozostały 4)
>Martell 0 (pozostało 6)
>Lannister 0 (pozostały 2)


Ostateczną kolejność na torze Lenników ustala Greyjoy.


AKTUALNIE: Licytacja na torze Królewskiego Dworu.

gamaliel - Pon 01 Paź, 2012

Tyrell»Greyjoy»Baratheon»Stark»Lannister»Martell
Medyk - Wto 02 Paź, 2012

Licytacja na Królewskim Dworze:

5:
>Tyrell 5 (pozostało 0)

4:
>Stark 4 (pozostały 0)

3:
>Baratheon 3 (pozostały 0)
>Martell 3 (pozostało 3)

2:
>Lannister 2 (pozostały 0)

0:
>Greyjoy 0 (pozostały 2)


Ostateczną kolejność na Królewskim Dworze ustala Greyjoy.


AKTUALNIE: Atak dzikich! Siła 0. (Przypomne: zwyciężca może cofnąc Kartę Rodu na ręke (nikt nie może) lub dokonać mobilizacji na 1 ze swoich terenów)
Po Ataku przygotuje nową mapkę.

reszka - Wto 02 Paź, 2012

może szybciej będzie, jeśli tylko Martell i grey zalicytują?
Medyk - Wto 02 Paź, 2012

No tak to raczej oczywiste :wink:
Balerion - Wto 02 Paź, 2012

ja już ... czemu obrona przed dzikimi spoczywa na barkach południa :?: :wink:
gamaliel - Wto 02 Paź, 2012

Tyrell»Stark»Baratheon»Martell»Lannister»Greyjoy
Mortyr - Wto 02 Paź, 2012

Balerion napisał/a:
ja już ... czemu obrona przed dzikimi spoczywa na barkach południa :?: :wink:

Ja tam dołożyłem swoją cześć: 0/6 = 0.

Balerion - Wto 02 Paź, 2012

imponujące :smile:
Medyk - Wto 02 Paź, 2012

Atak Dzikich z siłą 0: Wygrana!

Licytacja:
>Baratheon - 0 (pozostało 0)
>Lannister - 0 (pozostało 0)
>Stark - 0 (pozostało 0)
>Martell - 3 (pozostało 0)
>Greyjoy - 0 (pozostały 2)
>Tyrell - 0 (pozostało 0)

Proszę >Martell o informację na temat nagrody.

Balerion - Wto 02 Paź, 2012

sunspear: piechur -> rycerz, piechur -> wieża
Medyk - Wto 02 Paź, 2012

Runda 2 - po kartach Westeros

Mapa 2.2

Medyk - Sro 03 Paź, 2012

Runda 2:

Mapa 2.6

Kolejność Rundy:


>Tyrell może użyć Kruka.


NAJAZDY:
>Lannister-Używa "Przebiegłości Lwa" na Greyjoyu
>Baratheon
>Martell
-----------------------------
>Baratheon



MARSZE:
>Greyjoy
>Lannister-zajął Searoad Marches
>Baratheon-zajął Blackwater oraz Cracklaw Point

-->Aktualizacja mapy: 2.4<--
>Tyrell-przegrał na Searoad Marches
>Stark
>Martell-zajął Yronwood
-----------------------------
>Greyjoy-zajął Flints Finger
>Tyrell-zajął Arbor i Three Towers
>Stark-zajął The Mountains of the Moon

->Aktualizacja mapy:2.5<-
>Martell-zajął Storms End
------------------------------
>Tyrell-wygrał na Sunset Sea

-->Aktualizacja mapy:2.6<--


UMOCNIENIE WŁADZY:
>Greyjoy
>Lannister x2
>Baratheon x3 (Mobilizacja w Kings Landing)
>Tyrell x3 (Mobilizacja w Oldtown)
>Stark x4 (Mobilizacja w Winterfell)
>Martell

reszka - Sro 03 Paź, 2012

jeżeli tyrell krukiem nie zmieni marszu na morzu, to wszystkie palenia poza Lannisterem można zdjąć.

A że Lannister może i tak wykorzystać zdolność jedynie przeciwko greyowi (albo ją zdjąć), zakładam że ją wykorzysta.

Reasumując, kruk tyrella i przechodzimy do marszy greya.

Krw4wy - Sro 03 Paź, 2012

Ja używam oczywiście kruka i wybieram greyjoya
Medyk - Sro 03 Paź, 2012

Krw4wy napisał/a:
Ja używam oczywiście kruka i wybieram greyjoya


Rozumiem, że chodzi o rozkaz jednorazowy > Przebiegłość Lwa [Najazd]: Lannister podaję nazwę Rodu, którego jednostki graniczą z obszarem zawierającym rozkaz. Wezwany dom nie może wykonać rozkazu Marszu, Wsparcia ani Najazdu przeciwko obszarowi kontrolowanemu przez Lannistera do końca tury (może wspierać obronę przeciw Lannisterom), a nie o Kruka :wink:

Krw4wy - Sro 03 Paź, 2012

Oczywiście pisalem szybko i nie przeczytalem co napisalem. Oczywiscie chodzilo mi o rozkaz rodowy :mrgreen:
Shutt - Sro 03 Paź, 2012

Nie mam co zmieniać rozkazów.
Niech 2 Tura się rozpocznie.

reszka - Sro 03 Paź, 2012

GREYJOY, do boju! (kasujemy najazdy z automatu, bo palenie najazdów najazdami to sztuka dla sztuki)
gamaliel - Sro 03 Paź, 2012

Bojowo zdejmuje rozkaz z sunset sea
Krw4wy - Sro 03 Paź, 2012

Marsz z lannisport na searoad marches piechurem
Mortyr - Sro 03 Paź, 2012

Marsz +0 w King's Landing:

1 Piechur do Blackwater.
1 Piechur na Cracklaw Point.

1 Rycerz zostaje.

Shutt - Sro 03 Paź, 2012

Rozkaz wieczorem :(
Shutt - Sro 03 Paź, 2012

Marsz z Reach:
Konnica > Highgarden
Piechur> SM

reszka - Sro 03 Paź, 2012

no to 1 walka w tej turze, juppy !

Tyrell 1
Lannister 4

Krw4wy - Sro 03 Paź, 2012

Dowódca poszedł na priv
Shutt - Sro 03 Paź, 2012

Mój też - Alerie [0]

edit: ja bym tego nie nazwał bitwą, a raczej ratowanie czyjegoś tyłka.

Krw4wy - Sro 03 Paź, 2012

Tyrion, usuwam rozkaz wsparcia z ironman bay
reszka - Sro 03 Paź, 2012

ściągam rozkaz marszu z morza.

teraz Martell /chyba że grey chciałby wcześniej, ruch Martella raczej nie ma wpływu na Krakena/

Balerion - Sro 03 Paź, 2012

starfall -> piechur na yronwood, drugi zostaje
gamaliel - Sro 03 Paź, 2012

pyke»marsz-1»rycerz na seagard, rycerz na flint finger
reszka - Sro 03 Paź, 2012

przerzucę się nad tyrellem:

marsz+0

konik na góry księżycowe, piechur zostaje.

next:

tyrell, Martell i tyrell

Shutt - Sro 03 Paź, 2012

Highgarden:
Konnica > Three Towers
Piechur > Arbor

Medyk - Sro 03 Paź, 2012

Bitwa na Searoad Marches:

Agresor: Tyrell
Marsz +0 z Reach: 1 Piechur;
Karta: 6. Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża;
Przewaga w Lennikach.

Siła: 1

Obrońca: Lannister
Jednostki: 1 Piechur;
Wsparcie z Golden Sand: 3 Statki;
Karta: 6. Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.

Siła: 5

Zwycięstwo Lannister. Piechur Tyrella wycofuje się do Reach.
Lannister używa zdolność Tyriona i usuwa Wsparcie z Ironmans Bay.

reszka - Czw 04 Paź, 2012

Zastanawiam się czy nie warto wprowadzić czegoś z mojego dawnego forum, mianowicie kończąc wypowiedź/ruch/efekt karty itd. piszemy czyja teraz kolej. Ok, jest to aktualizowane na 1 stronie, ale aku trzeba zrobić a poza tym czasem można się zgubić. A to raptem 2 słowa.

następny Martell

Balerion - Czw 04 Paź, 2012

sunspear: rycerz -> storm's end
wieża -> yronwood
rycerz - zostaje

Medyk - Czw 04 Paź, 2012

Tyrell na PW:

Shutt napisał/a:
Ruch z WSS na Sunset Sea


Bitwa na Sunset Sea:

Agresor: Tyrell
Marsz +1 z West Summer Sea: 1 Statek;
Wsparcie z Golden Sand: 3 statki (Lannister )
Karta: Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
Przewaga w Lennikach.

Siła: 8

Obrońca: Greyjoy
Jednostki: 2 Statki;
Karta: Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.

Siła: 4

Zwycięstwo Tyrella. 2 statki Greyjoya giną od ikon Miecza.

Krw4wy - Czw 04 Paź, 2012

Udzielam wsparcia tyrellowi
gamaliel - Czw 04 Paź, 2012

Generał wysłany
gamaliel - Czw 04 Paź, 2012

Co do umocnienia władzy to poproszę żetony władzy
reszka - Czw 04 Paź, 2012

Medyk napisał/a:
2 statki Greyjoya giną od ikon Miecza.


A nie z zaopatrzenia? karta "zignoruj..." nie neguje mieczy?

Balerion - Czw 04 Paź, 2012

ikony miecza to nie są specjalne zdolność
Medyk - Czw 04 Paź, 2012

reszka napisał/a:
Medyk napisał/a:
2 statki Greyjoya giną od ikon Miecza.


A nie z zaopatrzenia? karta "zignoruj..." nie neguje mieczy?


Dla jasności, bo takich kart jest kilka w talii: Miecz i Wieża to ikony i tak są nazywane na kartach. Specjalna zdolność karty to jest to wszystko co jest napisane na kartach.
Dla przykładu: 7. Patchface (0) – Natychmiast wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty. - tutaj jest dokładnie sprecyzowane, bo każda karta ma siłę plus ewentualne ikony lub zdolność.

Krw4wy - Czw 04 Paź, 2012

ja poprosze dwa zetony wladzy i fortyfikacje na riverrun
Mortyr - Czw 04 Paź, 2012

Rekrutacja w King's Landing: Rycerz

Oprócz tego +3 żetony Władzy i fortyfikacja na Dragonstone.

reszka - Czw 04 Paź, 2012

Ja biorę 5 koronek,

następnie buduję fort w BC (z rozkazu z *)

następnie się rekrutuję - wieża.

został tylko tyrell i martell, który niczego nie wymyśli.

więc tyrell i nowa tura

Balerion - Czw 04 Paź, 2012

myślę....
aaa koronka :wink:

Shutt - Czw 04 Paź, 2012

Poproszę koronki + Statek na Zatokę i Piechura do Oldtown.

Budowa fortyfikacji jest zamiast umacniania władzy czy razem z nim?

Medyk - Czw 04 Paź, 2012

Razem jak jest gwiazdka. A tak musisz wybrać.
Aha i przekraczasz limit, bo tak będziesz miał 2 x 3 jednostki, a możesz mieć tylko 1 trójkę.

Shutt - Pią 05 Paź, 2012

Sorka, błąd.
Piechur > Rycerz of corz.

Medyk - Pią 05 Paź, 2012

RUNDA 3

Karty Westeros:
I- Zaopatrzenie – Przestawcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limity Zaopatrzenia.
II- Gra o tron – Obszary, na których znajdują się symbole korony dostarczają żetonów Władzy.
III- Ostatnie dni lata (Dzicy) – nic się nie dzieje.

Nowe zaopatrzenie:
>Greyjoy - 3
>Lannister - 4
>Baratheon - 4
>Tyrell - 3
>Stark - 2
>Martell - 3

Gra o Tron:
>Greyjoy +3 = 7
>Lannister +4 = 6
>Baratheon +5 = 8
>Tyrell +2 = 5
>Stark +4 = 9
>Martell +2 = 3

Medyk - Pią 05 Paź, 2012

MAPA:
Aktualna mapa 3.2


Kolejność rundy:

>Tyrell może użyć Kruka.

NAJAZDY:
>Greyjoy-Rozkaz Żelazna Flota na Golden Sound i Riverrun
>Lannister
>Baratheon-pali wsparcie na The Narrow Sea
>Martell
-----------------------------
>Baratheon-pali wsparcie w Harrenhal


MARSZE:

>Greyjoy-wygrał bitwę na Sunset Sea
>Lannister

-->Aktualizacja mapy: 3.2<--
>Tyrell
>Stark
>Martell
-----------------------------
>Greyjoy
>Lannister
>Tyrell
>Stark
------------------------------
>Tyrell
>Stark
------------------------------
>Stark


UMOCNIENIE WŁADZY:
>Greyjoy x2
>Baratheon x3 (Mobilizacja w Dragonstone)
>Tyrell x3
>Stark x3
>Martell x3 (Mobilizacja w Sunspear)

Shutt - Sob 06 Paź, 2012

Grajmy.
gamaliel - Sob 06 Paź, 2012

Żelazna flota najeżdża rozkazy na Golden Sound i Riverrun.
Mortyr - Sob 06 Paź, 2012

Palę najpierw Wsparcie Starka na Narrow Sea, a następnie Wsparcie Lannistera w Harrenhal.
Shutt - Sob 06 Paź, 2012

O ile Martell Ci tego najazdu nie spali ;)
reszka - Sob 06 Paź, 2012

ostatnie palenie Martella zdejmujemy i przechodzimy do marszy.

Najpierw greyjoy.

gamaliel - Sob 06 Paź, 2012

ironsman bay»marsz +0»sunset sea»dwa statki
proszę Starka o wsparcie

reszka - Sob 06 Paź, 2012

grey dostaje wsparcie
Shutt - Sob 06 Paź, 2012

Naprawdę nie widzę potrzeby Atakowania tego statku... O_o
Przecież się stamtąd wynoszę.

Generał jak wrócę do domu (piszę z koma).

Medyk - Sob 06 Paź, 2012

Bitwa na Sunset Sea:

Agresor: Greyjoy
Marsz +0 z Ironmans Bay: 2 Statki;
Wsparcie +1 z Bay of Ice: 2 Statki (Stark)
Karta: 3. Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz

Siła: 9

Obrońca: Tyrella
Jednostki: 1 Statek;
Karta: 2. Paxter Redwyne (4) – 1 x Wieża
Przewaga w Lennikach.

Siła: 5

Zwycięstwo Greyjoya. Statek Tyrella ginie od ikony Miecza.

Krw4wy - Sob 06 Paź, 2012

Bez względu na wynik bitwy marsz piechurem z searoad marches na stoney sept, zostwiam zeton
reszka - Sob 06 Paź, 2012

MY, Z ŁASKI NOWYCH I STARYCH BOGÓW, KRÓL RESZKA STARK,
WZYWAMY LORDÓW DO PRZERWANIA BEZOWOCNYCH WALK I SKŁONIENIA GŁÓW PRZED JEDYNYM I PRAWOWITYM KRÓLEM.

CI, KTÓRZY ZŁOŻĄ HOŁD PRZED GODZINĄ 23.00 ZOSTANĄ UŁASKAWIENI I BĘDĄ MOGLI DOKONAĆ ŻYWOTA WŚRÓD BRACI NA MURZE, CHRONIĄC WESTEROS PRZED DZIKIMI I INNYMI NIEBEZPIECZEŃSTWAMI Z DALEKIEJ PÓŁNOCY.

CI, KTÓRZY HOŁDU NIE ZŁOŻĄ, ZOSTANĄ ŚCIĘCI, A ICH ZWŁOKI WYSTAWIONE NA WIDOK PUBLICZNY.


Podpisano

KRÓL RESZKA STARK

Shutt - Sob 06 Paź, 2012

Ha ha ha.
Tylko na tyle mnie stać.

reszka - Sob 06 Paź, 2012

No dobra, teraz ruch Tyrella, ale to już nie ma żadnego znaczenia. Nikt się nie poczuł do złożenia hołdu, zatem ścinam wszystkich.


1. Pierwszy marsz z Winterfell – wieża do mountanians do konika, a piechur atakuje Flint's Finger. Siła ataku 5, obrona greya 2, kładę kartę „4” Robba i wygrywam niezależnie od karty Greya (może mieć obrony max 8 ).
2. Drugim marszem z mountanians z siłą 6 (konik i wieża) zajmuję eyrie.
3. Forsownym marszem ściągam konika i wieżę zostawiając powerek na eyrie.
4. Marszem -1 z moat callin (zostawiam powerka) z siłą 6 atakuję Baratheona na cracklaw piont (on ma obronę 4) i kartą Robba „5” (żeby karty rodów zostały w rodzinie) w każdym wypadku wygrywam.

(ostatnim marszem mogę też zająć seagard (też kartą Robba wygram zawsze) ale obiecałem że seagard zostawię w spokoju).

Jeśli natomiast w eyrie nie mogę zostawić powerka ściągając wojska forsownym marszem (choć jestem pewny, że mogę), to zaatakuję cracklaw wieżą i koniem (siła 5 lub karta „4” negująca wszystko spokojnie wystarczy).

Jest to jednocześnie mój 6 zamek i legalnie zostaję królem. Ba, nie tylko je zdobywam, ale też utrzymam do końca tury.

Mortyr - Sob 06 Paź, 2012

:shock:
Medyk - Sob 06 Paź, 2012

reszka napisał/a:
3. Forsownym marszem ściągam konika i wieżę zostawiając powerek na eyrie.


Cóż, jest to określone mianem "przesunięcia" jednostek więc wydaje mi się, że można w tych okolicznościach zostawić Żeton Władzy.

Trudno mi też nie zgodzić się z planem rundy, którą przedstawił reszka.
Pytanie do graczy: czy się zgadzają i ogłaszamy Starka Królem Westeros, czy chcemy jeszcze kontynuować grę?

PS: Trochę mnie to zaskoczyło, że tak szybko gra ma się skończyć. Trochę szkoda...

Mortyr - Sob 06 Paź, 2012

Wygląda na to, że nie mamy wyboru.

W takim razie pierwszy zginam kolano i składam w ręce nowego władcy prośbę o łaskę. :wink:
I oczywiście gratuluję niespodziewanego, acz genialnego zwycięstwa.

Krw4wy - Sob 06 Paź, 2012

Stark królem, ale czemu graliśmy do 6 zamków? Ja wczuwając się w klimat pakuje wszystko na statki i uciekam z westeros.
Medyk - Sob 06 Paź, 2012

Cytat:
Warunki zwycięstwa w grze sześcioosobowej:

Pierwszy z 6 graczy, którzy przejmie kontrolę nad 6 miastami i/lub twierdzami, natychmiast wygrywa grę.


Zaczerpnięte z instrukcji do dodatku Clash of Kings do GoT'a wg. którego ustalane były reguły gry.

Shutt - Sob 06 Paź, 2012

A nie gramy do 7min Zamków? O_o
reszka - Nie 07 Paź, 2012

Lordowie, w pierwszym poście naboru do #9 jest wyraźna informacja, że gramy do 6 zamków/twierdz.

W 2009 r. kolega mi powiedział: "Jeśli nie znasz zasad, nie zasługujesz na koronę".

I kiedy następna gra, (aktualnie w żadnej nie uczestniczę :mrgreen: ) aktualny król musi mieć szansę obrony tytułu.

/znaczy, że się piszę/

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

W dodatek nigdy nie grałem i już wiem dlaczego ;)
Stąd moje pytanie, 6 Zamków to jak widać dosyć niski próg.

Mortyr - Nie 07 Paź, 2012

Ja bym chętnie zaczął jeszcze jedną, o ile Medyk ma jeszcze ochotę na hostowanie :P
Z drobną zmianą - do 7 zamków.

reszka - Nie 07 Paź, 2012

ej, chłopaki, ja gram w GOT już 4 lata przez forum i 7 zamków to jest totalna porażka.

Wymieńcie 7 zamków z nazwy, które musi zająć Lannister czy Martell żeby wygrać. Oni z 6 mają mission impossible.

Ja z kolegami grając do 6 (bez dodatku, z pierwszym dodatkiem) notorycznie dochodziliśmy do 10 tury - ot wystarczy pamiętać że trzeba się blokować! - w turze 3 NIKT nie położył rozkazu obrony.
Ja jestem przyzwyczajony do gry atak-atak-atak, a tutaj oprócz ataku morskiego tyrella (z którego się wycofywał) po 3 turach nikt nie przejawiał chęci działań zaczepnych.


I odpowiedzcie sobie na podstawowe pytania:

Czy w tej grze chodzi o to, żeby na siłę dotrwać do 10 tury i rozstrzygnąć koronę beczkami? To zwiększmy ilość zamków do 9. Czy może o to, żeby przeprowadzić szybki atak, zaskoczyć wszystkich i sięgnąć po koronę?

Po 3-4 grach na 6 zamków, gdzie dochodziło do 10 tury, zmniejszyliśmy liczbę zamków do 5.
Wszystko zależy od doświadczenia.

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

Nie zgodzę się z tym.
Lannister: Lannisport, Riverrun, HH, CrP - to już 4, w zasięgu jest KL, Reach, Seagard (już 7).
Martell: Sunspear, Yornwood, Starfall, SE, w zasięgu Reach, po wjeździe na morzu może zająć Highgarden/Dragonestone, Oldtown,.

Ja ja grałem to z reguły w 8mej Turze ktoś zdobywał ten 7my Zamek.

reszka - Nie 07 Paź, 2012

Shutt napisał/a:
Nie zgodzę się z tym.
Lannister: Lannisport, Riverrun, HH, CrP - to już 5, w zasięgu jest KL, Reach, Seagard (już 8 ).
Martell: Sunspear, Yornwood, Starfall, SE, w zasięgu Reach, po wjeździe na morzu może zająć Highgarden/Dragonestone, Oldtown, Reach.

Ja ja grałem to z reguły w 8mej Turze ktoś zdobywał ten 7my Zamek.


co do Lannistera - powinno być "to już 4", poza tym zakładasz, że 1 ród sklepie Baratheona, greya i Tyrella jednocześnie (plus CP gdzie trzeba liczyć się ze Starkiem) - wszystko co napisałeś to kontrola połowy Westeros (wymieniłeś 7 zamków).

Martell - Rich wymieniłeś 2 razy :) a realnie Odtown, hm..., no cóż, w sumie łatwiej niż np. seagard.

Jeżeli w wersję podstawową gralibyśmy do 7, to poproszę Lannistera i gwarantuję, że do 10 tury dojedziemy.

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

Poprawione :)

Ty jako Stark zająłeś: MC, WH, Winterfell, FF, Eyrie i CrP - praktycznie bez wysiłku, bo CrP i FF są zawsze dostępne dla Starka.
Gdzie tu walka?

W Gocie o to chodzi żeby zrobić wszystkich w balona (nie tego greyjoya).
Liczą się sojusze bo 7my Zamek jest trudno zdobyć, a jak ktoś ma 6 to ściąga uwagę wszystkich. To jest walka

reszka - Nie 07 Paź, 2012

Ej no, nie zachowuj się jak politycy rzucając argumenty bez pokrycia.

Chodzi mi o górnolotne sojusze, którym to argumentem wiele osób się posługuje a w rzeczywistości nic z tego nie ma.

/komentarz niżej wyłącznie na podstawie tej gry/

Problem podstawowy, to to, że nikt nie patrzy na planszę. Nikt, ani jedna osoba. A raczej patrzy się tylko na swoje okolice.

Konkrety? /bez obrażania się, gołe fakty, przywilejem zwycięzcy jest wytknąć błędy żeby się rozwijać w umiejętnościach GOTa/ Proszę, lista powodów Waszej porażki czarno na białym:

- Miejsce 5 – Martell – po prostu nie patrzy się na planszę (rozumiem przez to, że patrzy się wyłącznie na sąsiadów i swoje ziemie). Zero rozmów o super planie Starka.

- Miejsce 4, Tyrell – nie patrzy się na planszę, nie rozmawia z greyem. (patrz miejsce 1). Zero rozmów o super planie Starka.

Miejsce 3 - Baratheon kładzie na CP najazd – ok, chce zdjąć mi wsparcie z konika. Nie wyszło, jest tam marsz. Sam ma na CP obronę „tylko 4”, 2 punkty już są w ataku konikiem a na górze czeka wieża i rozkaz tą wieżę ściągający, więc atak pewny. Co robi Baratheon? Ściąga wsparcie Lannistera. (jeśli nie zdjąłby, nie zajmę CP).

Miejsce 2: Lannister – nie patrzy na planszę, był ostatnią osobą, która mogła mnie powstrzymać, dlatego tak wysoko (ze searoad atakuje Baratheona na blackwather i pisze mu: słuchaj, albo dajesz kartę „0” podmieniasz na moją kartę „1” i ściągasz wsparcie Starkowi z bay of ice albo przegraliśmy.
Sam kładzie „3” i ma blackwather i nie potrzebuje tego wsparcia na koniku, co mu je wcześniej Baratheon zdjął.)

Miejsce 1: Greyjoy – Nawet się nie zorientował, że został zrobiony w cośtam. Ale jak już zobaczył rozkazy, to mógł przeanalizować sytuację, ściągnąć marsz z konika i napisać do Tyrella: słuchaj, ocalisz statek ale zaatakuj Starka na bay of ice bo inaczej przegraliśmy .
Tyrell atakuje mnie marszem -1, kładzie kartę królowej cierni i miecz i wygrywa. Nie mam szans na zwycięstwo w tej turze, tyrell ma statek, grey ma morze, Stark ma palenie wszystkich koronek na castle black i winterfell w następnej turze/turach.

Problemem nie jest 6 zamków, spokojnie da się każdego zablokować na 6 zamków, trzeba tylko się przyglądać planszy i blokować. Dajcie mi Lannistera, będziemy w 10 turze na 6 zamków.

Poza tym to trochę głupie, po 1 grze stwierdzać że zmieniamy reguły bo ktoś wykorzystał naszą nieuwagę a my chcemy mieć prawo do nieuwagi. To jest GOT, najdrobniejszy błąd oznacza klęskę i na tym polega urok. Nie bez powodu instrukcja mówi o 6 zamkach.

/Doskonale zdaję sobie sprawę, że chyba część z Was myślała że gramy do 7 zamków, powyższa analiza tego nie uwzględnia, jeżeli ktoś wyliczył, że mogę mieć max 6 zamków ale nic mi to nie daje, to zupełnie inna historia/

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

Tyrell nie patrzył na plansze, bo był przekonany o 7miu Zamkach.
Patrząc na dwie edycje (1+ dodatek, a druga) to Stark na naprawdę ułatwione zadanie.
Pewnie dlatego zmodyfikowali zdolność Robba.

Reszka, grałeś w te edycję i masz doświadczenie, większość z nas patrzyła na grę przez pryzmat 2giej edycji.

reszka - Nie 07 Paź, 2012

wiem, ja w 2 edycję grałem raptem 2 razy na planszy (nie przez forum, gdzie można się zastanawiać).

Dlatego zaufaj bardziej doświadczonemu, 6 zamków to naprawdę sporo przy graczach którzy wiedzą, że trzeba się blokować - czego tu ewidentnie zabrakło.

A w 2 ed. gra się do 7?
My na planszy graliśmy do 6 i też dociągnęliśmy do 10 tury (gdzie wreszcie Baratheon zdobył swój 6 zamek, więc odbyło się bez beczek).

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

No to gracie okropnie zachowawczo ;)
Ani razu nie dotrwaliśmy do 10 rundy.
Oglądnij poprzednie PBFy chociaż ;)

Medyk - Nie 07 Paź, 2012

Jak to bywa w "grze o Tron" najwięcej emocji wychodzi po grze i nagle zauważa się to czego wcześniej się nie widziało. Zapewne znajomość "Clash of Kings" promowała reszkę, gdyż bardziej umiejętnie wykorzystywał rozkazy jednorazowe, co widać wyraźnie w tej ostatniej rundzie. No ale chyba wszyscy gracze grać w GoTa potrafili co najmniej na dobrym poziomie :wink:

Co do ilości zamków. Hmm powiem tylko, że smutno mi czytać, że kto nie wiedział, że gramy do 6 zamków/miast. Miałem nadzieję, że każdy przeczytał reguły tym bardziej jeśli podkreślałem, że gramy na zasadach I edycji plus dodatek. Informacja o 6 zamkach była nawet wytłuczona.

A jako, że gra już się zakończyła więc z mojego punktu widzenia układ na planszy sprzyjał Starkowi, co zostało wykorzystane. Zauważcie, że na ostatniej mapce gry Stark posiada 6 statków-najwięcej ze wszystkich, dzięki czemu ma właściwie pół Westeros w zasięgu. Z jednej strony Narrow Sea odpuścił mu Jeleń z pewnością obawiając się Martell, a z drugiej atak Tyrella spowodował, że Greyjoy musiał walczyć z Różą i Lwem i nie miał czym grozić rosnącemu w siłę Starkowi na Bay of Ice, ato właśnie statki dały mu przewagę w zdobyciu Flints Finger.

Cóż ja uważam, że reszka ma w dużej mierze rację i po prostu dał bolesną, aczkolwiek pouczającą lekcję Gry o Tron dla reszty graczy, a i ja się czegoś nauczyłem :wink: . Sam kiedyś "na żywo" miałem podobną sytuację, tylko w grze na 9 i to Arryn zrobił podobną akcję z niczego.

Z mojej strony gratulacja dla reszki!

PS: Jeśli chodzi o ewentualny rewanż to z chęcią panowie, ale musze to odłożyć o kilka tygodni, bo zaczyna mi się na studiach motłoch, a nie chciałbym, zeby gra przeze mnie kulała. Jak tylko się ogarnę to dam znać i postaram się moderować kolejną grę o ile będą chętni.
Przy okazji jakieś uwagi do GM? Z chęcią wysłucham wszelkich rad.

Medyk - Nie 07 Paź, 2012

Ogłaszam Lorda reszke STARK pierwszy tego imienia Królem Andalów, Rhoynara, Pierwszych Ludzi i Obrońcą Królestwa!

Niech żyje KRÓL !!!

Shutt - Nie 07 Paź, 2012

Mój błąd, ale czytając tematy PBF #6, #7, #8 można się zgubić. Moja wina ;)

Starkowi gratuluję.

gamaliel - Nie 07 Paź, 2012

Gratulacje dla szybkiej akcji Starka, i podziękowania dla prowadzącego.
Gog - Nie 07 Paź, 2012

zakończenie tej gry oznacza jedno:d trzeba grac w drugą edycje albo w FOC albo w RotD :D
Balerion - Pon 08 Paź, 2012

nie było mnie przez weekend i już po grze, tak się nie robi :wink:
Wydałem rozkazy żeby nie opóźniać... wiec poszło jak z płatka :wink:
to tak a propos nie patrzenia - nie miałem jak zareagować - tu przy okazji przepraszam reszke, że nie odpowiedziałem - wiadomości odczytałem dopiero w niedzielę późnym wieczorem.

Gratuluje Starkowi!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group