| |
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Inwazja - dyskusja ogólna - Wsparcie DE Zagroda Dla Niewolników
barteks - Nie 30 Wrz, 2012 Temat postu: Wsparcie DE Zagroda Dla Niewolników Proszę o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Karta tego wsparcia ma w akcji: poświęć jakąś jednostkę, aby umieścić na tej karcie 1 żeton zasobów.
Czy mogę poświęcać jednostki którym zostały przydzielone obrażenia pozwalające je zniszczyć oraz np gdy mają zginąć w wyniku innych taktyk, akcji?
Przykład.
Karta orków - Załoga Głazocisku ma w akcji: Poświęć tę jednostkę , aby zmusić przeciwnika do poświęcenia kontrolowanej przez niego jednostki.
Zakładam, że mam 1 jednostkę i tytułowe wsparcie. Mogę poświecić moją jednostkę w kontrakcji na akcję Załogi Głazocisku?
Mając 3 karty wsparcia Zagrody Dla Niewolników mogę stosować jej zasadę dla trzech jednostek?
Nilis - Nie 30 Wrz, 2012
jeżeli masz poświęcić jednostkę to nie możesz w odpowiedzi jej poświęcić inną kartą(jeżeli jednostka jest poświęcana to już w tym momencie jej niema w grze, nic nie można jej zrobić w odpowiedzi)
czyli
załoga zmusza Cię do poświęcenia, nie zadziała Slave Pen.
natomiast
jeżeli jednostka ma zostać zniszczona przez Czaroksiężnika Tzeentcha - możesz ją poświęcić
jeżeli po fazie przydzielania obrażeń w walce twoja jedostka ma zginąć również możesz ją w okienku akcji poświęcić slave Pen'em
jedna akcja jednego slave Pena na jedną jednostkę. niema możliwości żeby jedna jednostka podlegała trzem akcjom trzem slave Penom
barteks - Wto 02 Paź, 2012
Czyli nie mogę poświęcić jednej jednostki i położyć po jednym żetonie na każdej posiadanej karcie Zadrody?
Tak sie ma zasada do wszystkich kart wsparć? Np w akcji:jak przeciwnik odrzuca kartę/karty z ręki to mogę przydzielić mu obrażenia nieanulowanle w stolicę w liczbie jeden czy w liczbie posiadanych kart?
piotrest - Wto 02 Paź, 2012
| Nilis napisał/a: | jeżeli masz poświęcić jednostkę to nie możesz w odpowiedzi jej poświęcić inną kartą(jeżeli jednostka jest poświęcana to już w tym momencie jej niema w grze, nic nie można jej zrobić w odpowiedzi)
czyli
załoga zmusza Cię do poświęcenia, nie zadziała Slave Pen.
j |
nie wydaje mi się. mając jedną jednostkę może poświęcić ją na Zagrodę dla niewolników, to samo może zrobić mająć 2, 3 itd. jednostek - jedynym warunkiem który musi spełnić to poświęcenie swojej jednostki na akcję Załogi głazocisku (to jest nieodwołalne)
piotrest - Wto 02 Paź, 2012
| barteks napisał/a: | | Czyli nie mogę poświęcić jednej jednostki i położyć po jednym żetonie na każdej posiadanej karcie Zadrody? |
nie, nie możesz bo daną akcję z zagrody odpalasz za każdym razem osobno, czyli za każdym razem musisz poświęcić 1 jednostkę na daną kopię zagrody.
Qadi - Czw 04 Paź, 2012
Po prostu możesz to zrobić w odpowiedzi na prawie wszystko:
1) Gdy blokujesz jakąś jednostką, zostaną przydzielone obrażenia, ale jeszcze przed ich zadaniem możesz poświęcić jednostkę na zagrode
2) Gdy leci jakaś taktyka np. Trole Rzygi, także możesz w odpowiedzi poświęcić na zagrodę
3) sytuacja z załogą: Ty masz 1 jednostką i jedną zagrodę, przeciwnik odpala załogę i robimy stos:
a) Załoga mówi ci POŚWIĘĆ JEDNOSTKĘ
b) ty w odpowiedzi poświęcasz swoją jedyną jednostkę na zagrodę
stos rozpatrujemy od końca, czyli najpierw twoje poświęcenie na zagrodę, a potem akcja załogi która wchodzi i nic sie nie dzieje bo nie masz jednostki którą miałbyś poświęcić.
Jeśli jednak masz 2 jednostki, i 1 zagrodę, i w odpowiedzi na akcje załogi poświęcisz jednostkę na zagrodę, to obie jednostki zostaną poświęcone.
4 Co do pytania co jeśli masz 3 zagrody? możesz poświęcać na 3, ale każdą jednostkę z osobna. czyli 1 jednostka-1 zagroda
barteks - Czw 04 Paź, 2012
Qadi? Nilis napisał, że "jeżeli masz poświęcić jednostkę to nie możesz w odpowiedzi jej poświęcić inną kartą(jeżeli jednostka jest poświęcana to już w tym momencie jej niema w grze, nic nie można jej zrobić w odpowiedzi)
czyli
załoga zmusza Cię do poświęcenia, nie zadziała Slave Pen. "
Wychodzi na to, że ja nie zdążę zagrać akcji z karty wsparcia, gdyż poświęconej jednostki już nie ma w grze.
Qadi - Czw 04 Paź, 2012
Załoga ma napisane AKCJA... a na akcję możesz ZAWSZE odpowiadać inną akcją.
Więc
Jeśli masz TYLKO 1 jednostkę, i przeciwnik odpala akcję załogi, ty MOŻESZ w odpowiedzi poświęcić ją dla zagrody. Akcja załogi rozpatruje się jako druga i ty nie masz już co poświęcić.
Nilis - Pią 26 Paź, 2012
| piotrest napisał/a: | | Nilis napisał/a: | jeżeli masz poświęcić jednostkę to nie możesz w odpowiedzi jej poświęcić inną kartą(jeżeli jednostka jest poświęcana to już w tym momencie jej niema w grze, nic nie można jej zrobić w odpowiedzi)
czyli
załoga zmusza Cię do poświęcenia, nie zadziała Slave Pen.
j |
nie wydaje mi się. mając jedną jednostkę może poświęcić ją na Zagrodę dla niewolników, to samo może zrobić mająć 2, 3 itd. jednostek - jedynym warunkiem który musi spełnić to poświęcenie swojej jednostki na akcję Załogi głazocisku (to jest nieodwołalne) |
rzeczywiście źle napisałem, jak najbardziej możesz odpowiedzieć na akcję załogi głazocisku akcją Zagrody Niewolników
|
|