|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Niejasność w kartach
eiregrime - Nie 04 Lis, 2012 Temat postu: Niejasność w kartach Dobry wieczór Wszystkim.
Niedawno kupiłem podstawowy zestaw gry Władca Pierścieni. Wciągnęła mnie na długie godziny.
Studiowałem instrukcję kilkanaście razy, ale ciągle mam kilka niejasnych sytuacji, których nie potrafię rozwiązać z instrukcją i nie umiem wywnioskować z gry. Bardzo proszę o pomoc.
1.Karta Obszar 'Brunatne Pola' mówi, że powinienem umieścić na tej karcie 1 żeton kiedy na niego podróżuję - ale przecież punkt wyprawy jest 1 więc i tak należy umieścić 1 żeton żeby zbadać ten obszar. Czy jest jakieś inne znaczenie jeżeli chodzi o umieszczenie tego żetonu?
2.Karta wróg 'Wódz Ufthak' mówi, że kiedy atakuje należy umieścić żeton zasobów - z postaci atakowanej czy wspólnej puli?
3.Jeżeli w fazie walki użyję jakiejś akcji, która powoduje, że wróg w zwarciu nie może zaatakować, to czy karta cienia na karcie wroga pozostaje nieodkryta do następnej rundy czy należy ją odrzucić.
Z góry dziękuję za wasze cenne wskazówki i pomoc
Berestaszek - Nie 04 Lis, 2012
witam
ad. 1 Kiedy podróżujesz na ten obszar to automatycznie go przechodzisz (schodzi na stos kart odrzuconych jako zbadany obszar)
ad. 2 Ten żeton jest umieszczany na karcia wodza Ufthaka (czy jak się go tam pisze) za każdy żeton który on posiada na sobie dostaje boosta do siły
ad. 3 Tu mnie zaskoczyłeś hahaha. Nie bardzo wiem jak Ci odpowiedzieć Natomiast według instrukcji karty cienia otrzymują dopiero po określeniu z kim są w zwarciu. A zagranie takiej karty by potwory nie atakowały planujesz już po podróży także możesz użyć tej karty po sprawdzeniu z kim będą w zwarciu i nie otrzymają karty cienia
eiregrime - Nie 04 Lis, 2012
uff czyli nie ma żadnych ukrytych dziwactw do których bym w życiu nie doszedł. Jak tak dalej pójdzie, to będę siedział przy stole kolejne 10 godzin, nie przypuszczałem, że to takie dobre. Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam
wojo - Pon 05 Lis, 2012 Temat postu: Re: Niejasność w kartach
eiregrime napisał/a: |
2.Karta wróg 'Wódz Ufthak' mówi, że kiedy atakuje należy umieścić żeton zasobów - z postaci atakowanej czy wspólnej puli?
3.Jeżeli w fazie walki użyję jakiejś akcji, która powoduje, że wróg w zwarciu nie może zaatakować, to czy karta cienia na karcie wroga pozostaje nieodkryta do następnej rundy czy należy ją odrzucić. |
2. Żeton jest brany z puli zasobów a nie z atakowanej postaci.
3. Każdy wróg w zwarciu z graczem dostaje kartę cienia (bez względu czy atakuje czy nie). Natomiast jeżeli wróg nie atakuje (np. w wyniku finty) to jego karta cienia jest odrzucana bez efektu. W następnej rundzie dostanie nową kartę cienia.
Berestaszek - Pon 05 Lis, 2012
dobra co do punktu 3 zgadzam się z wojo moja omyłka myślałem że na kartach jest napisane do końca tej tury a jednak jest do końca fazy a według okienek akcji dopiero po rozdaniu kart cienia można zagrywać akcje. Cholera takie braki w wiedzy...
eiregrime - Pon 05 Lis, 2012
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, są bardzo przydatne szczególnie dla początkujących jak ja. Co do wspólnej gry jeszcze muszę sam posiedzieć z tym i oswoić się z kartami, ale w przyszłości jak najbardziej.
Pozdrawiam
mpuchatek - Wto 06 Lis, 2012 Temat postu: Re: Niejasność w kartach
eiregrime napisał/a: | 1.Karta Obszar 'Brunatne Pola' mówi, że powinienem umieścić na tej karcie 1 żeton kiedy na niego podróżuję - ale przecież punkt wyprawy jest 1 więc i tak należy umieścić 1 żeton żeby zbadać ten obszar. Czy jest jakieś inne znaczenie jeżeli chodzi o umieszczenie tego żetonu? | Poniekąd tak. Po prostu nie zawsze będziesz mógł na niego podróżować, bo np. podróżujesz aktualnie na inny i masz na nim zbyt mało postępu. A 'Brunatne Pola' leżąc bezczelnie w strefie przeciwności dodają do niej swoje zagrożenie. Czyli straszne są te pola i groźne, ale tylko z daleka. Jak już się na nie wlezie, to się okazuje, że strach miał wielkie oczy (fabularnie patrząc).
|
|