|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
WHI - zestaw podstawowy - Interakcje pomiędzy kartami
Brylant - Nie 18 Lis, 2012 Temat postu: Interakcje pomiędzy kartami Witam!
Z racji, iż nie chciałem zakładać paru tematów, gdyż karty pochodzą z różnych dodatków, więc stworzyłem jedne wspólny w tym dziale. Dotyczy on bardziej współdziałań kart, aniżeli samych ich znaczeń. Oto parę wątpliwości, które pojawiły się dzisiaj podczas grania. Z góry dzięki za pomoc
1. Czy "Potwór z głębin" musi zostać spaczony, aby zadziałała jego zdolność specjalna? Czy jeżeli dołączymy do niego "Błogosławieństwo Ishy", to czy dalej będzie mógł używać swego skilla, ale już bez spaczenia samego siebie, czy po prostu zostanie mu to zablokowane? Inna sprawa, czy można w takim razie wykorzystać combo z "Chillwindem", aby po jego spaczeniu i wybraniu dwóch jednostek, zdjąć spaczenie i ponownie użyć skilla i tym sposobem sprawić, iż 4 jednostki nie są w stanie atakować ani bronić?
2. Jeżeli mamy napisane na karcie, że po przydzieleniu obrażeń jednostce, zostaje ona zniszczona, to czy ten skill będzie działał na "Mistrzów miecza", którzy anulują wszelkie obrażenia? W końcu żadne obrażenia nie są zadawane tej jednostce, więc chyba nie może ona zginąć od tego skilla zabójcy.
3. Kiedy obrażenia z umiejętności zostają zadane? Tj. w kontrataku, czyli zanim przeciwnicy zadadzą obrażenia, przez co jesteśmy w stanie uszczuplić liczbę wrogów i otrzymać ich mniej, czy po prostu skill sprawia, że zadajmy o tyle więcej obrażeń, ale już w standardowy sposób?
4. Jak często działa ten skill? Raz na turę, czy za każdym razem jak coś spadnie na cmentarz (np. coś poleciało za pomocą spella - 3 dmgu, potem atakujemy i znowu coś spadło, kolejne 3 dmgu, czy po prostu sumuje się wszystko podczas tury i zadaje je jednorazowo)?
5. Kto w końcu otrzymuje te obrażenia? Obaj gracze, razem z posiadaczem tej jednostki, czy tylko wróg? Można to dwuznacznie interpretować z racji słówka "each", gdyż w polskiej wersji pojawia się słowo "przeciwnicy", natomiast IMO logiczniej brzmi, kiedy byśmy je zastąpili na gracze, zwłaszcza że HE specjalizują się w leczeniu i dzięki temu, zadawaniu indirectów.
DaRKeR - Nie 18 Lis, 2012
1. nie nie będzie mógł użyć swojej zdolności.
2. Po 1. zdolność tego DE nie działa przy zadawaniu obrażeń, tylko gdy zostanie wyznaczony do ataku może zniszczyć wybraną jednostkę która ma na sobie już obrażenia, zatem de facto nie ma jak zabić hoethów.
3. jeżeli ta jednostka ma przeciwnika w walce, można odpalić jej zdolność i zadać obrażenia, przed przydzielaniem/zadawaniem obrażeń w fazie pola bitwy, zatem tak można uszczuplić jednostki przeciwnika jeśli wystarczy obrażeń.
4. One or more, tzn. że np. jeśli jednostki spadają po rzygu to odpalasz raz, jeśli spada 1 jednostka, to odpalasz raz. Innym słowem raz na efekt który powoduje że jakaś jednostka dwarfów opuszcza grę.
5. each opponent (raczej nie jesteś sam dla siebie przeciwnikiem) karta była tworzona z myślą o multiplayerze.
Brylant - Nie 18 Lis, 2012
Dzięki wielkie Wszystko jasne.
Przypomniała mi się jeszcze jedna karta, która wzbudziła nasze wątpliwości. Czy te devki, która powstają mogą atakować i być ofiarami kart z targetem jednostek?
DaRKeR - Nie 18 Lis, 2012
tak, traktujesz je jak developki i jednostki.
|
|