galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - karta Namiestnik Gondoru

the_ka - Sob 24 Lis, 2012
Temat postu: karta Namiestnik Gondoru
Namiestnik Gondoru

Gondor.Tytuł.


Dołącz do bohatera

Bohater do którego dołączono tę kartę, otrzymuje cechę Gondor

Akcja: Wyczerp Namiestnika Gondoru, aby dodać 2 żetony zasobów do puli zasobów bohatera, do którego dołączono tę kartę.

DODATEK


mam pytanie odnośnie tej karty:
- przy odpalaniu akcji mam wyczerpać ten dodatek czy bohatera do którego jest dołączony?

nie jest napisane że mam wyczerpać bohatera tylko że wówczas karta wydaje mi się być za mocna - wydam teraz 2 zasoby żeby potem za wyczerpywanie tej karty co ture dostawać 2 zasoby

JollyRoger1916 - Sob 24 Lis, 2012

Nie wyczerpujesz bohatera, tylko kartę Namiestnik. Więcej, możesz wydać 2 zasoby i od razy wyczerpać kartę, żeby dostać 2 zasoby :) Karta jest bardzo mocna.
Tarkun - Sob 24 Lis, 2012

W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:
the_ka - Sob 24 Lis, 2012

dzięki wszystkim za odpowiedź
dwarfpm - Nie 25 Lis, 2012

Tarkun napisał/a:
W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:


Co jest takiego dobrego w tym Górniku Zigilu? Czy jakoś opatrznie interpretuje tekst na karcie? To trochę loteria. Możesz trafić i nie trafić.

schen - Nie 25 Lis, 2012

No zależy od tego jak grasz i jak masz skonstruowaną talię. Jeśli masz większość kart o konkretnym koszcie, to szanse są większe. Inna sprawa, że możesz np. używać Astronomki z Imladris, czy Gildora i wtedy dokładnie wiesz co będziesz discardował.
juarez - Nie 17 Lut, 2013

Cytat:
nie jest napisane że mam wyczerpać bohatera tylko że wówczas karta wydaje mi się być za mocna - wydam teraz 2 zasoby żeby potem za wyczerpywanie tej karty co ture dostawać 2 zasoby

Dlaczego co turę ma dawać 2 zasoby? Nie jest tak ze aktywuje kartę wydaje zasoby i wtedy mam korzyść, i żeby znowu karta zadziałała to muszę ponownie zapłacić??

Kulgan - Nie 17 Lut, 2013

juarez napisał/a:
Dlaczego co turę ma dawać 2 zasoby? Nie jest tak ze aktywuje kartę wydaje zasoby i wtedy mam korzyść, i żeby znowu karta zadziałała to muszę ponownie zapłacić??

Kupujesz kartę i wstawiasz ją do gry. Jest to Dodatek, więc zostaje w grze. Możesz korzystać z jego zdolności, gdy jest przygotowany i tak długo, jak długo pozostanie w grze. Płacisz tylko raz, a korzystasz wielokrotnie. To jest jedna z namocniejszych kart do Władcy.

gregvip - Nie 17 Lut, 2013

Tarkun napisał/a:
W większości talii ta karta jest kluczowa, ona pozwala włożyć do talii droższe karty...co do przepakowania - coś w tym jest. Jak do tego dołączysz Górnika Zigilu, i Theodreda albo Gloina...żyć nie umierać, byleby starczyło kart na ręce :grin:


Ja grając talią Ekonomia, głupcze! autorstwa EstEst-a coraz bardziej skłaniam się do wywalenia tej karty z decku Theodred z dawaniem 1 zasobu innemu bohaterowi dołączonemu do wyprawy oraz Gloin dostający tyle zasobów co obrażeń plus leczenie z talii wiedzy doprowadziło mnie dzisiaj do takiej sytuacji, że zabrakło mi żetonów zasobów (nie szły karty z ręki i nie było co wystawiać).
Co prawda gram cały czas na razie "Przeprawę przez Mroczną Puszczę" więc może się mylę ale na razie moje przemyślenia wyglądają jak powyżej.

juarez - Nie 17 Lut, 2013

Cytat:
Kupujesz kartę i wstawiasz ją do gry. Jest to Dodatek, więc zostaje w grze. Możesz korzystać z jego zdolności, gdy jest przygotowany i tak długo, jak długo pozostanie w grze. Płacisz tylko raz, a korzystasz wielokrotnie. To jest jedna z namocniejszych kart do Władcy.

Dzięki ja widocznie coś źle zrozumiałem zmyliła mnie instrukcja. Jest tam napisane "Aby gracz mógł zagrać kartę z ręki (lub aktywować pewne efekty kart), musi za nią zapłacić, wydając żetony zasobów z puli zasobów bohatera...." , "Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów
. Aktywowanie zdolności karty już znajdującej
się w grze nie wymaga przypasowania zasobów, chyba
że dana zdolność wskazuje co innego." Rozumiałem to tak że zagrywam kartę z ręki płacę i za każdym razem kiedy aktywuję efekt karty również płacę. :mrgreen:
Dzięki za wyjaśnienie :grin:
A i jeszcze pytanko kupuje kartę wydaje 2 zasoby aktywuje efekt wydaje kolejne 2 zasoby i wtedy już mogę korzystać z niej bez końca dopóki jest w grze??

crabtree - Nie 17 Lut, 2013

juarez napisał/a:

A i jeszcze pytanko kupuje kartę wydaje 2 zasoby aktywuje efekt wydaje kolejne 2 zasoby i wtedy już mogę korzystać z niej bez końca dopóki jest w grze??
Nie. Płacisz 2 zasoby, dołączasz ten dodatek do jakiegoś bohatera i jeszcze w tej samej rundzie wyczerpujesz Namiestnika i ten bohater dostaje 2 zasoby. I w każdej rundzie możesz wyczerpać dodatek żeby właściciel otrzymał 2 zasoby. Jest to naprawdę potężna karta.
Kulgan - Pon 18 Lut, 2013

gregvip napisał/a:
Ja grając talią Ekonomia, głupcze! autorstwa EstEst-a coraz bardziej skłaniam się do wywalenia tej karty z decku Theodred z dawaniem 1 zasobu innemu bohaterowi dołączonemu do wyprawy oraz Gloin dostający tyle zasobów co obrażeń plus leczenie z talii wiedzy doprowadziło mnie dzisiaj do takiej sytuacji, że zabrakło mi żetonów zasobów (nie szły karty z ręki i nie było co wystawiać).

Czasami też mam zasobów tyle, że nie mam co z nimi zrobić. Jednak Namiestnik w 1 turze, nie dość, że de facto wchodzi za darmo, to przez najbliższych kilka tur daje +2 żetony Bohaterowi, do którego jest dołączony. Szybkie wstawienie droższych Sprzymierzeńców bardzo ułatwia grę. W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:

crabtree - Pon 18 Lut, 2013

Kulgan napisał/a:
W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:
Ale przecież NG jest unikalną kartą więc nie może być dwóch takich w tym samym momencie.
JollyRoger1916 - Pon 18 Lut, 2013

Ja tam miewam za dużo zasobów w taktyce bez Rogu Gondoru nawet. Samo wciąganie zasobów to jedno, ułożenie talii, żeby wystarczyło na wszystko nawet jak nie dojdą bonusy to drugie. Taktyką łatwo taki manewr zrobić, bo jest masa tanich i bardzo mocnych wydarzeń, więc z reguły jestem w stanie na początku trochę poodkładać.
Kulgan - Pon 18 Lut, 2013

crabtree napisał/a:
Kulgan napisał/a:
W późniejszym czasie Namiestnik może powędrować do kogoś innego, szczególnie jak się gra w 2 osoby :mrgreen:
Ale przecież NG jest unikalną kartą więc nie może być dwóch takich w tym samym momencie.

Prawda :wink: Ale czasami karty unikalne znikają ze stołu przez karty zła, typu odrzuć kontrolowany przez siebie dodatek, i wówczas można obdarować prezentem kogoś innego :mrgreen:

crabtree - Pon 18 Lut, 2013

JollyRoger1916 napisał/a:
Ja tam miewam za dużo zasobów w taktyce bez Rogu Gondoru nawet. Samo wciąganie zasobów to jedno, ułożenie talii, żeby wystarczyło na wszystko nawet jak nie dojdą bonusy to drugie. Taktyką łatwo taki manewr zrobić, bo jest masa tanich i bardzo mocnych wydarzeń, więc z reguły jestem w stanie na początku trochę poodkładać.
Są tanie wydarzenia, jak i tani sprzymierzeńcy, ale mi osobiście brakuje jakiegoś generatora zasobów który nie bazuje tylko na krzywdzie ludzkiej (Róg Gondoru) :)
Jest Zaradny, ale bez tajności nie wchodzi w grę.

juarez - Sro 20 Lut, 2013

A do jakich kart odnosi się ten fragment instrukcji??
Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów. Aktywowanie zdolności karty już znajdującej
się w grze nie wymaga przypasowania zasobów, chyba
że dana zdolność wskazuje co innego.

JollyRoger1916 - Sro 20 Lut, 2013

Najkrócej jak to możliwe: płacisz za wstawienie do gry, używasz gratis ;) Wyjątkami będą sytuacje, gdy karta ewidentnie mówi, że aby coś tam zrobić musisz ponieść koszt iluś tam żetonów.
Mitrel - Sro 20 Lut, 2013

Też kiedyś szukałem odpowiedzi na ten temat i faktycznie tak jak mówią koledzy, wyczerpuje się tylko namiestnika bohater zostaje do dyspozycji. Ale ogólnie karta trochę przepakowana jak na podstawkę :)
crabtree - Czw 21 Lut, 2013

Myślę że na takie możliwości jakie daje ta karta, powinna jednak kosztować 4 zasoby.
JollyRoger1916 - Czw 21 Lut, 2013

Dokładnie, zwłaszcza, że taki zaradny kosztuje 4, a jest zdecydowanie słabszą kartą. Jedyna przewagą jest to, że nie ma ograniczenia i można zagrać 3x Zaradnego.
juarez - Czw 21 Lut, 2013

Cytat:
Najkrócej jak to możliwe: płacisz za wstawienie do gry, używasz gratis ;) Wyjątkami będą sytuacje, gdy karta ewidentnie mówi, że aby coś tam zrobić musisz ponieść koszt iluś tam żetonów.

Wiem że płacę za wstawienie do gry ale ten fragment instrukcji odnosi się do kart które już są w grze

JollyRoger1916 - Czw 21 Lut, 2013

No tak i wyraźnie mówi, że nie płacisz za to co jest już w grze. Wyjątkami są sytuacje, gdzie działa złota zasada i na karcie jest napisane, że musisz wydać x zasobów, żeby aktywować jakiś efekt. Namiestnik nie posiada takowego zapisu, więc nie wiem w czym problem.
juarez - Czw 21 Lut, 2013

Wiem wiem tylko dla mnie ten zapis z instrukcji jest idiotyczny, bo wynika z niego co innego.
Odnosi się do kart które są już w grze i jest napisane że aby aktywować efekt trzeba zapłacić zasoby.

Galron - Czw 21 Lut, 2013

Prosty przykład karta Aragorna. Płacisz zasób i aktywujesz zdolność. Wszystko się zgadza z instrukcją.
Pozdrawiam.

JollyRoger1916 - Pią 22 Lut, 2013

juarez napisał/a:
Wiem wiem tylko dla mnie ten zapis z instrukcji jest idiotyczny, bo wynika z niego co innego.
Odnosi się do kart które są już w grze i jest napisane że aby aktywować efekt trzeba zapłacić zasoby.


Tylko jeśli w tekście karty jest tak napisane. W połączeniu z ustępem o złotej zasadzie jest to właściwy i logiczny zapis w instrukcji.

crabtree - Pią 22 Lut, 2013

juarez napisał/a:

Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów. Aktywowanie zdolności karty już znajdującej
się w grze nie wymaga przypasowania zasobów, chyba
że dana zdolność wskazuje co innego.

Treść instrukcji jest trochę niefortunna i może być zrozumiana na opak. Powinno być tak :"Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Zdarza się, że takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów.
"

juarez - Pią 22 Lut, 2013

Cytat:
Treść instrukcji jest trochę niefortunna i może być zrozumiana na opak. Powinno być tak :"Niektóre karty posiadają zdolności, które mogą zostać
AKTYWOWANE jeżeli dana karta znajduje się w grze.
Zdarza się, że takie karty wymagają od aktywującego gracza wydania
zasobów. "

Zgadzam się :smile:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group