galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - 7 prostych pytań

parasite - Sob 01 Gru, 2012
Temat postu: 7 prostych pytań
witam, zaczynam grać w WI i w związku z tym mam kilka pytań ( sporo już przeczytałem, ale chcę mieć pewność, a poza tym podobnych tematów jest trylion, a czasu brakuje ):


1.
- jednostki wsparcia takie jak ta ( z młotkiem ) w strefie pola bitwy działają samodzielnie ( atakując jednym młotkiem ), czy dopiero wtedy gdy w tej strefie znajdzie się ( obok nich ) jakaś jednostka ??
- rozumiem, że to leczenie trwa dopóty karta nie ostanie zlikwidowana przez przeciwnika ??



2.
- co mi dają 2 młotki dla jednostki która się broni ?? przecież wytrzymałość jednostek jest przedstawiana na symbolu tarczy ??



3.
- kładę na tej karcie jakąś jednostkę wraz z żetonem zasobu, następnie kolejne dwa zasoby i misja już działa ?? po skończonej fazie misji odkładam żetony zasabów, żeby w natępnej kolejce znowu je dołożyć żeby wypełnić tą misję, czy raz położone żetony zasobów znajdują się na tej karcie bez przerwy??



4.
- wszystkie, tzn. moje i przeciwnika ?? ( idąc dalej tym tropem karta: grimgor żelazna góra
"wszystkie karty wsparcia i rozwinięcia każdego gracza ... moje również ??


5.
- co to znaczy, że mam dołączyć tą kartę do wybranej jednostki ?? co to znaczy, że mogę jednostkę przywrócić i kiedy jest to możliwe ??



6.
- co to są niebezpośrednie obrażenia ??



7.
- jak rozumieć ten X ?? ile za nią płacę i ile tych rozwinięć mam usunąć ??



z góry wielkie dzięki ! na pewno pomoże mi to, w cieszeniu się rozgrywką

DaRKeR - Sob 01 Gru, 2012

1. wsparcia w polu bitwy nie dają nikomu młotków, jak też nie mogą atakować. Są +/- bezużyteczne tam.
Co więcej zdolność tej karty działa tylko w królestwie.

2. 2 młotki są dodawane obrońcy i to jest siłą którą zada atakującym jednostką. Ok może tego nie przeżyje, ale atakującym też walnie.

3. Kładziesz na tej karcie jednostkę, i odkąd ta jednostka tam jest to możesz zbierać żetony. Tutaj masz "At the beginning of your turn" wtedy kładziesz 1 żeton. Jak uzbierasz tak 3 żetony wtedy możesz użyć tej karty. A potem żeby ją użyć to musisz poświęcić jednostkę (żetony bez jednostki na queście spadają).
Co więcej te żetony na queście to nie jest zwykła kasa którą możesz wydawać.

4. Tak Twoje też.

5. wybierasz jednostkę do której dołączasz ten dodatek. Ta jednostka jest przywrócona (odpaczana) i nie może być spaczona ponownie.

6. To obrażenia które nie mają celu. Przykładowo przeciwnik otrzymuje 2 takie obrażenia, to może wybrać gdzie je daje. czy na jednostkę czy na strefy. czy w odporność jak ma.

7 dokładnie tak.

BTW. Przeczytaj jeszcze raz instrukcję i FAQ - bo inaczej ciężko widzę Twoje granie w tą grę :D

parasite - Sob 01 Gru, 2012

Cytat:
BTW. Przeczytaj jeszcze raz instrukcję i FAQ - bo inaczej ciężko widzę Twoje granie w tą grę


mam lepszy pomysł... widzę, że jesteś z wrocławia tak jak ja; krótki pokaz na żywo ?? :mrgreen:
poza tym angielski nigdy nie był moją mocną stroną :wink:
znalazłem FAQ 1.7 dopiero po napisaniu posta, aczkolwiek i tak nie skumałbym definicji niebezpośrednich obrażeń gdyby nie Ty :wink:
możesz raz jeszcze odpowiedzieć na moje 7 pytanie ( dotyczące X ) ?? bo chyba nie skumałem ...

DaRKeR - Sob 01 Gru, 2012

jeśli chodzi o wrocław to co tydzień we wtorek gramy w Saloniku o 18:15 ligę zatem tam zapraszam (braniborska 2/10)

Jeśli chodzi o pytanie 7.

Tyle ile zapłacisz tyle rozwinieć możesz zniszczyć w 1 strefie.

parasite - Sro 05 Gru, 2012

DaRKeR napisał/a:

Co więcej te żetony na queście to nie jest zwykła kasa którą możesz wydawać.


jak mam to rozumieć ? proszę o rozwinięcie tego :oops:

DaRKeR - Sro 05 Gru, 2012

te żetony co kładziesz na queście, nie bierzesz z puli którą masz do wydania, chyba że na misji wyraźnie tak jest napisane. To są żetony z puli żetonów, które mają poprosu oznaczać postęp na misji. Nie można ich wydawać do płacenia za karty i nie są to żetony którymi się płaci.
Swiety - Czw 06 Gru, 2012

żeby niepotrzebnie nie tworzyć kolejnego wątku

Jestem nowy w inwazji i mam parę pytań

1.
Jeżeli mam Lion Chariot of Chrance http://deckbox.org/whi/Li...t%20of%20Chrace

to mogę wielokrotnie go zranić by osiągnąć większy kontratak?

2.
Scion of the Everqueen http://deckbox.org/whi/Sc...the%20Everqueen
Czy to działa tylko jeżeli ma być jej obniżone życie (-1 def) czy na zwykły dmg też to działa?

3. "any corresponding zone" czy mogę wybrać własną strefę?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;]

alanbdg - Czw 06 Gru, 2012

1. Tak. Wtedy kontratak się sumuje czyli po 2 obrażeniach bedzie to kontratak 4. Pamiętaj, że każdorazowe zadanie obrażenia to akcja, na którą przeciwnik może odpowiedzieć (dwie akcje = dwie możliwości odpowiedzi) oraz, że nie pozwoli Ci to wykorzystać kilku kontrataków (uderzyć w kilka jednostek) tylko zwiększy wartość pojedynczego kontrataku

2. Jej zdolność działa wyłącznie na obniżanie hp. Obrażenia dostaje normalnie

3. Jak najbardziej. "any" czyli dowolną (Twoją lub przeciwnika)

parasite - Pią 07 Gru, 2012

witam, pojawiły się nowe wątpliwości :razz:


1.
atakując strefę przeciwnika- on wybiera do obrony np. 2 jednostki, każda z jednym młotkiem, a każda z moich jednostek ma po 2 tarcze obrony.To czy obrońca zadając mi obrażenia rozdziela je jak chce pomiędzy moje 2 jednostki ??? ( po jednym obrażaniu na każdą jednostkę, czy np. 2 obrażenia na daną jednostkę i niszczy ją ??? )

2.
czy skażonej jednostce można zadawać obrażenia ???

3.
czy ta jednostka zaraża za każdym razem po wznowieniu rundy gracza posiadającego ją, czy robi to tylko jednnorazowo ( po wyłożeniu z ręki ) ???



4.
jak wyżej. Za każdym razem dobieram 5 kart przy wznowieniu swojej tury, czy czynię to tylko raz ???



5.
jak wyżej. przeciwnik jednorazowo podwyższa koszt swojej jednostki, czy za każdym co turę??



6.
czy młociarz anuluje obrażenia zadawane mu podczas ataku, gdy obrońca zadaje obrażenia ??



7.
rozumiem, że jeśli w dwóch strefach mam rozwinięcia, a w trzeciej nie, to z tych dwóch strref usuwam je, a w trzeciej zadaję jedno obrażenie ??


Swiety - Nie 09 Gru, 2012

1. Tak rozdziela je jak chce.
2. Skażona jednostka nie może walczyć, lecz poza walką można jej zadawać obrażenia.
3 i 4 "After this unit enters play" w wolnym tłumaczeniu - po tym jak wejdzie do gry. Czyli jednorazowo.
5. To jest stan permamentny czyli za każdą jednostkę przeciwnik musi dopłacić o jeden więcej. Nie ma tam nic o kumulacji ;]
6. Za każdym razem jak jednostka z odpornością dostaje obrażenia to są one obniżane. Tak się dzieje przy ataku, obronie albo przy efektach innych kart i może zajść więcej razy niż raz na ture.
7. Tak

Swiety - Nie 09 Gru, 2012

wybacznie post po poście ;]

1. Jeżeli użyje Steel's Bane http://deckbox.org/whi/Steel%27s%20Bane przed walką na daną jednostkę i ta jednostka jako jedyna się broni w sytuacji kiedy wróg ma 5 młotków, a ta jednostka tylko 2 obrony. To czy wszystkie 5 młotków zostanie zanulowanych przez Steel's Bane czy też tylko 2 obrażenia wejdą w tą jednostkę (jestem za drugą opcją gdyż nie można przydzielić więcej obrażeń niż ma obrony, ale jeśli tak to pytanie drugie bardzo mnie nurtuje)?

2. I podobna sytuacja z Tyrionem http://deckbox.org/whi/Tyrion
Nie można rozdać więcej obrażeń jednostkom niż mają obrony czyli passyw Tyriona czyni wszystkie jednostki nieśmiertelnymi w walce, ponieważ jeżeli jednostka ma 2 obrony to można jej przyznać 2 obrażenia z czego jedno przekieruje.

DaRKeR - Pon 10 Gru, 2012

Cytat:
7. Doom Divers
rozumiem, że jeśli w dwóch strefach mam rozwinięcia, a w trzeciej nie, to z tych dwóch strref usuwam je, a w trzeciej zadaję jedno obrażenie ??


Najpierw o tym.
Trzeba poświęcić dowolne rozwinięcie by nie dostać 1 obrażenia w każdą strefę. Nie trzeba poświęcać rozwinięć w każdej ze stref.

1. Steel Bane, tak przeciwnik wszystko musi wpakować w tą jednostkę, w FAQ masz napisane, że przy przydzielaniu obrażeń, trzeba wziąć pod uwagę wszystkie efekty anulujące obrażenia, nim można przydzielić obrażenia w stolicę.

2. Gdzie masz napisane że nie można przydzielić jednostką więcej obrażeń niż mają życia ?:)
Generalnie jest tak, że jeśli chcesz to możesz przydzielić obrońcy czy atakującemu nawet drugie tyle obrażeń, jeśli chcesz by się nie uratował, czy też nie chcesz ranić innych jednostek, a nie jesteś w stanie wszystkie zabić. (np. przeciw Orką, często się tak robi, by np. Squig Herders nie korzystali na tym)

W przypadku przekierowania, po prostu jednostce przydzielasz 3 obrażenia, 1 przekieruje od pozostałych 2 zginie ;)

Swiety - Wto 01 Sty, 2013

Jedno małe pytanko

Jeżeli rzucam Judgement of Loec

na bohatera, to czy przeciwnik może tego bohatera wystawić ponownie?

I jak na karcie jest napisane "raz na turę" to znaczy że i w swojej turze i w turze przeciwnika mogę użyć danej akcji?

alanbdg - Wto 01 Sty, 2013

Loec robi z jednostki odwrócone rozwinięcie. Taka jednostka traci całą swoją siłe, żetony na niej zgromadzone (bo staje sie rozwinięciem), symbol lojalności (Loec daje lojalke graczowi go zagrywającemu). To co pozostaje to NAZWA KARTY i ewentualnie jej UNIKALNOŚĆ. W praktyce oznacza to, że nie można zagrać drugiej kopii tego samego bohatera, gdyż de facto jest on w grze. Takiego bohatera należy:

1) wrócić na rękę np. długą zimą
2) zniszczyć Loeca - tak jak niszczy się karty wsparcia - chyba, że gracz HE posiada w grze Tor Elyr, wtedy najpierw należy zniszczyć Tor Elyr
3) poświęcić rozwinięcie w jakiś sposób - wtedy Loec i bohater idą na discard i można zagrać nową kopię tego bohatera

Jeśli na karcie jest napisane 1 na turę oznacza to 1 w swojej turze i 1 w turze przeciwnika

Swiety - Wto 01 Sty, 2013

Dzięki za odpowiedź

1. kolejne pytanie, czy mogę uleczyć jednostkę która zebrała taką ilość dmg żeby zginąć?

Np jednostka ma 3hp i dostała 3 dmg - czy mogę po przydzieleniu tych dmg (niekonieczne w walce) od razu je uleczyć (nptear of isha )?

2. Jeżeli Elven Scout zostaje cofnięty na rękę to aktywuje mu się umiejętność?
*edit. Doczytałem i w FAQ jest napisane że zachodzi ;]

3. Czy umiejętności "z początkiem tury" można używać tylko raz? Chodzi mi o Illyriel mogę jej umiejętność użyć wielokrotnie?
*edit. Tutaj również doczytałem. Można by rzec że poącztek tury jest tylko raz, więc nie można zagrać takiej akcji wielokrotnie.

alanbdg - Czw 03 Sty, 2013

1. nie. Jesli jednostka otrzyma tyle dmg ile wynosi jej hp to automatycznie ginie. Analogicznie w trakcie walki - przydzielone jej zostają np. 3 dmg. Nie możesz ich wyleczyć bo jeszcze nie zostały zadane. Gdy zostaną zadane jednostka zginie i nie zdążysz jej wyleczyć. Nalezy pamiętać, że mozna zginąć również od obniżania hp (bez zadawania obrażeń).
2. tak
3. tak. Jest tylko jeden początek tury i tylko raz jest opcja użycia zdolności "na początku tury"

Swiety - Czw 17 Sty, 2013

kolejne pytanka
1. czy [URL=deckbox.org/whi/Lothern Sea Master]Lothern Sea Master[/URL] może użyć swojej umiejętności nawet jeśli nie ma żetonów zasobów na sobie?

2. czy Duregan Thorgrimson jeżeli zabije swojego przeciwnika to czy on oddaje mu obrażenia skoro jest już na discardzie?

3. a jeżeli zadaje to czy zadaje je zmodyfikowane np. z dodatków jakie miał na sobie jak jeszcze żył? mnie się zdaje że tutaj najpierw ginie więc w żaden sposób nie może zostać dopalony.

morphine - Pią 18 Sty, 2013

1. Może użyć, tyle że nie zadasz obrażeń bo X=0
2 i 3. Jest w FAQ wyjaśnienie + errata - obie jednostki zadają sobie obrażenia równocześnie, więc z wszystkimi dopakowaniami na sobie :)
Cytat:
81 Duregan Thorgrimson
Durgean oraz wybrana jednostka zadają
sobie obrażenia równocześnie.
Treść powinna brzmieć: „Akcja: Na
początku twojej tury ta jednostka
oraz wybrana jednostka zadają sobie
nawzajem obrażenia równe swojej
sile.”

Swiety - Pią 18 Sty, 2013

ale z Tirancoką placówką daje to już jakiś efekt tak, że bez zastanowienia można ściągać zasoby Eltharionem ;]
morphine - Pią 18 Sty, 2013

Nie przydzielasz indirectów więc z tiranocki nie odpalisz akcji.

EDIT: Może wyjaśnij po kolei jak i co chcesz odpalać :)

Swiety - Pią 18 Sty, 2013

Mam Sea Mastera bez zasobów i Tiranocką placówkę, teoretycznie używając umiejętności Mastera zadaje 0 niebezpośrednich które są podwyższone o 1 przez placówkę
blazius - Pią 18 Sty, 2013

Efekt placówki nie zadziała dopóki nie zadasz jakiegoś obrażenia. Z Sea Mastera bez żetonów nie zadasz żadnego.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group