galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - pierwsza gra, pierwsze problemy

parasite - Nie 30 Gru, 2012
Temat postu: pierwsza gra, pierwsze problemy
witam, zdaję sobie sprawę, że pytanie jest banalne, ale nie znajduję na nie odpowiedzi ... :oops:

1. w talii gracza dobieram tylko karty z takimi samymi strefami wpływów , co symbole zasobów na moich bohaterach ?

2. co oznacza zdanie na kartach obszarów, że: "gracz może wybrać i przygotować 1 kontrolowaną przez siebie postać ??

3. jeśli przydzielam wszystkie swoje 2 postaci do wyprawy, wyczerpując ją w ten sposób, to potem kiedy chcę zaatakować wrogów w fazie WALKI nie mogę tego zrobić, bo postacie są już wyczerpane ?? ( innymi słowy: nie mogę atakować tą samą postacią ,którą zdecydowałem się wyruszyć na wyprawę ?? )

Kulgan - Nie 30 Gru, 2012
Temat postu: Re: pierwsza gra, pierwsze problemy
parasite napisał/a:
witam, zdaję sobie sprawę, że pytanie jest banalne, ale nie znajduję na nie odpowiedzi ... :oops:

1. w talii gracza dobieram tylko karty z takimi samymi strefami wpływów , co symbole zasobów na moich bohaterach ?

2. co oznacza zdanie na kartach obszarów, że: "gracz może wybrać i przygotować 1 kontrolowaną przez siebie postać ??

3. jeśli przydzielam wszystkie swoje 2 postaci do wyprawy, wyczerpując ją w ten sposób, to potem kiedy chcę zaatakować wrogów w fazie WALKI nie mogę tego zrobić, bo postacie są już wyczerpane ?? ( innymi słowy: nie mogę atakować tą samą postacią ,którą zdecydowałem się wyruszyć na wyprawę ?? )

1. Generalnie tak, gdyż nie możesz zagrywać kart, jeśli nie masz bohatera z danym symbolem zasobu. W dodatkach pojawiły się pieśni dające dodatkowe symbole zasobów, więc daje to większe możliwości przy składaniu talii (ja np. gram talią Krasnoludów na wszystkich sferach).

2. Czyli odtapowujesz = dajesz możliwość skorzystania z tej postaci jeszcze raz np. przy ataku czy obronie lub też możesz użyć zdolności wymagającej wyczerpania postaci.

3. Dokładnie tak - nie możesz, chyba że uda Ci się ją w jakiś sposób wcześniej przygotować z powrotem - Twoje drugie pytanie, zdolność Aragorna, Nieoczekiwana Odwaga itp.

parasite - Nie 30 Gru, 2012

dzięki za odpowiedzi, po 10 krotnym przeczytaniu instrukcji można zauważyć odpowiedzi na moje pierwsze pytania :wink: więc sory za fatygę :!:

ale teraz już inna liga pytań :lol:

1. kiedy mogę zagrywać KARTY WYDARZEŃ ?? tylko w fazie wyprawy, po każdym z 3 kroków, czy w każdym momencie oznaczonym na końcu instrukcji jako AKCJE GRACZY ??

2. jeśli wróg dostał tylko obrażenia, to w następnej fazie WALKI dobieram nową kartę cienia dla niego ?? czy efekt ten już nie dotyczy tej postaci ?

Kulgan - Nie 30 Gru, 2012

parasite napisał/a:
1. kiedy mogę zagrywać KARTY WYDARZEŃ ?? tylko w fazie wyprawy, po każdym z 3 kroków, czy w każdym momencie oznaczonym na końcu instrukcji jako AKCJE GRACZY ??

2. jeśli wróg dostał tylko obrażenia, to w następnej fazie WALKI dobieram nową kartę cienia dla niego ?? czy efekt ten już nie dotyczy tej postaci ?

1. Kiedy możesz - w każdym momencie oznaczonym jako "Akcje Graczy". Np. Atak z zaskoczenia z Gandalfem możesz zagrać w Fazie Planowania, aby dobrać 3 karty i od razu móc je zagrać, w Fazie Wyprawy, żeby wysłać Gandalfa do Wyprawy, w Fazie Spotkań, żeby zmniejszyć poziom zagożenia, żeby Wróg nie wszedł z nami w zwarcie, w Fazie Walki, żeby zadać Wrogowi 4 obrażenia zabijając go lub wystawiając Gandalfa jako obrońcę lub atakującego. Jak widzisz, masz sporo możliwości, żeby zagrać karty wydarzeń :mrgreen:

2. Dobierasz znowu dla niego kartę cienia, każdy Wróg w zwarciu za każdym razem dostaje kartę cienia.

parasite - Nie 30 Gru, 2012

podczas PRZEPRAWY PRZEZ MROCZNĄ PUSZCZĘ 1B brakowało mi 2 ŻETONÓW POSTĘPU, żeby móc przejść dalej. W następnej turze ( po ODPOCZYNKU ) w mojej puli było w sumie 7 ŻETONÓW POSTĘPU - co następuje ??

- przeznaczam 2 ŻETONY POSTĘPU na ukończenie 1B, potem ( w tej samej fazie WYPRAWY ) kolejne 2 ŻETONY POSTĘPU kładę na 2B i kolejne 3 ŻP na 3B ?? :neutral:

- przeznaczam 2 ŻETONY POSTĘPU na ukończenie 1B, a reszta żetonów przepada??

stforek - Nie 30 Gru, 2012

Przechodzisz do etapu drugiego, nadmiarowe żetony przepadają.

Pamiętaj też, że żetony postępu zawsze kładziesz najsampierw na aktywnym obszarze, później na karcie wyprawy.

Jak masz usunąć żetony, to najprzód z karty wyprawy, później z aktywnego obszaru.

parasite - Pon 31 Gru, 2012

dzięki :!: czyli jednak nie ukończyłem 1-ego scenariusza ... a już myślałem :lol:
dwarfpm - Pon 31 Gru, 2012

Hehe skąd ja to znam. Coś przejdę, cieszę się, a potem się okazuje, że źle grałem ;-)
Teraz po ponad 70 rozgrywkach przy dylematach jak coś rozpatrywać zawsze biorę tę wersję mniej przyjemną dla mnie bo pewnie to ona jest właściwa ;-) gra zazwyczaj nam utrudnia niż ułatwia.

crabtree - Pon 31 Gru, 2012

stforek napisał/a:

Jak masz usunąć żetony, to najprzód z karty wyprawy, później z aktywnego obszaru.

Z aktywnego obszaru usuwa się żetony tylko wtedy gdy jakaś karta nam to dokładnie nakazuje.

stforek - Pon 31 Gru, 2012

crabtree napisał/a:
stforek napisał/a:

Jak masz usunąć żetony, to najprzód z karty wyprawy, później z aktywnego obszaru.

Z aktywnego obszaru usuwa się żetony tylko wtedy gdy jakaś karta nam to dokładnie nakazuje.


Rzeczywiście tak jest. Wygląda na to, że znowu sobie komplikowałem życie.

parasite - Wto 01 Sty, 2013

witam w nowym roku i od razu do rzeczy :smile:

1. karta SIŁA WOLI ( duchów ) "kiedy odbędziesz podróż na jakiś obszar, wyczerp postać duchów, aby umieścić na danym obszarze 2 żetony postępu"

- czyli jak mam jednego bohatera z talii duchów i wyczerpuję go w fazie WYPRAWY, to mogę zastosować tą kartę ?? ( wszak, własnie go wyczerpałem :grin: ), czy muszę odbyć fazę WYPRAWY innym bohaterem, żeby móc potem wyczerpać bohatera duchów i zagrać SIŁĘ WOLI ??

2. kartę cieni dobiera się tylko dla wrogów? czy też dla obszarów?

psborsuk - Wto 01 Sty, 2013

parasite napisał/a:

1. karta SIŁA WOLI ( duchów ) "kiedy odbędziesz podróż na jakiś obszar, wyczerp postać duchów, aby umieścić na danym obszarze 2 żetony postępu"

- czyli jak mam jednego bohatera z talii duchów i wyczerpuję go w fazie WYPRAWY, to mogę zastosować tą kartę ?? ( wszak, własnie go wyczerpałem :grin: ), czy muszę odbyć fazę WYPRAWY innym bohaterem, żeby móc potem wyczerpać bohatera duchów i zagrać SIŁĘ WOLI ??

2. kartę cieni dobiera się tylko dla wrogów? czy też dla obszarów?

Ekspertem nie jestem, ale odpowiem, w razie czego poznam swoje błędy ;)

Ad 1 - Aby zastosować Siłe Woli, musisz w Fazie Podróży odbyć podróż (niezbyt to gramatyczne :wink: ) jedną niezaznaczoną postacią, a po zagraniu Siły zaznaczyć inną, tym razem ze strefy Ducha. Bez specjalnych umiejętności lub kart nie możesz przydzielić postaci do wyprawy, a potem użyć jej do zagrania Siły.

Ad 2 - Tylko dla wrogów w fazie walki.

Kulgan - Wto 01 Sty, 2013

psborsuk napisał/a:
parasite napisał/a:

1. karta SIŁA WOLI ( duchów ) "kiedy odbędziesz podróż na jakiś obszar, wyczerp postać duchów, aby umieścić na danym obszarze 2 żetony postępu"

- czyli jak mam jednego bohatera z talii duchów i wyczerpuję go w fazie WYPRAWY, to mogę zastosować tą kartę ?? ( wszak, własnie go wyczerpałem :grin: ), czy muszę odbyć fazę WYPRAWY innym bohaterem, żeby móc potem wyczerpać bohatera duchów i zagrać SIŁĘ WOLI ??

Ekspertem nie jestem, ale odpowiem, w razie czego poznam swoje błędy ;)

Ad 1 - Aby zastosować Siłe Woli, musisz w Fazie Podróży odbyć podróż (niezbyt to gramatyczne :wink: ) jedną niezaznaczoną postacią, a po zagraniu Siły zaznaczyć inną, tym razem ze strefy Ducha. Bez specjalnych umiejętności lub kart nie możesz przydzielić postaci do wyprawy, a potem użyć jej do zagrania Siły.

Wyprawa to Wyprawa, Podróż to Podróż. Po Wyprawie podróżujemy (jeśli oczywiście chcemy) = bierzemy 1 Obszar ze Strefy Przeciwności i umieszczamy obok karty Wyprawy. Nie musimy nikogo zaznaczać do tego. Żeby zagrać Siłę Woli, w momencie Podróży, czyli kiedy bierzemy Obszar i robimy go aktywnym koło karty Wyprawy, możemy zaznaczyć postać Ducha i położyć 2 żetony postępu na tym Obszarze - dokładnie w tym momencie. Może sie zdarzyć, że przy okazji zbadamy ten Obszar i właśnie o to chodzi :mrgreen:

2 - Wytłumaczenie jest ok - cienie są dla Wrogów, Obszary nas nie atakują :wink: , a tylko my na nie podróżujemy :mrgreen:

parasite - Wto 01 Sty, 2013

Kulgan napisał/a:
Żeby zagrać Siłę Woli, w momencie Podróży, czyli kiedy bierzemy Obszar i robimy go aktywnym koło karty Wyprawy, możemy zaznaczyć postać Ducha i położyć 2 żetony postępu na tym Obszarze - dokładnie w tym momencie.


no ale co z sytuacją, kiedy moja jedyna postać ducha zostaje wyczerpana już w fazie wyprawy ??


- trochę to skomplikowane, ale ja to rozumiem tak, że skoro na karcie jest napisane, że muszę wyczerpać postać ducha, żeby położyć żetony postępu na obszarze, a postać ducha została wyczerpana wcześniej ( w fazie wyprawy ) to następnie w fazie podróży z automatu przydzielam 2 żetony postępu i już :grin:

schen - Wto 01 Sty, 2013

Nie, źle to rozumiesz, skoro w fazie wyprawy wyczerpałeś postać przydzielając ją do wyprawy i w fazie podróży jest ona nadal wyczerpana, to nie możesz jej wyczerpać dla zagrania efektu tej karty. By ją zagrać musisz mieć jakąś przygotowaną postać ducha, by móc ją wyczerpać dla uzyskania efektu karty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group