|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Cykl Przeciwko Cieniowi - Szósty dodatek ogłoszony!
Berestaszek - Wto 02 Kwi, 2013 Temat postu: Szósty dodatek ogłoszony!
Walka z Nazgulem z Minas Morgul? nice, ale jeżeli kolejny cykl również zakończy się walką z potężnym wrogiem to będzie conajmniej nieprofesjonalne ze strony FFG... Wracając do kart:
(i znowu epicki boss o poziomie zagrożenia 1 pod koniec cyklu heh...)
Dziwną rzeczą jest jednak danie jako ostatniego bohatera Theodena - bohatera rohanu. Czy to oznacza, że następny cykl będzie na terenach rohanu? (tak jak to było w przypadku ostatniego bohatera Cyklu Mrocznej Puszczy)?
Bohater wygląda bardzo okazale:
Na pierwszy rzut oka zgolność nie powala bo tylko na bohaterów, ale działa cały czas. Już widzę talie taktyki bazujące na theodenie + thalinie
Ponadto otrzymujemy jedną kartę, której nikt by nie zauważył gdyby czytał tylko pobieżnie artykuł by popaczeć na grafiki a mianowicie:
Nie jestem obcoplemieńcem + ta karta + namiestnik gondoru + dain = bezproblemowy ciągły boost krasnali. Nie klimatyczne, ale jakże genialne combo
JollyRoger1916 - Sro 03 Kwi, 2013
Wystarczy namiestnik, nie trzeba zapychać talii nie jestem obcoplemieńcem
Berestaszek - Sro 03 Kwi, 2013
Attach to Gondor or Rohan hero. A chodzi nam o daina który jest krasnalem
JollyRoger1916 - Sro 03 Kwi, 2013
Wiem, a namiestnik daje cechę Gondor
schen - Sro 03 Kwi, 2013
Tylko, że ta karta przygotowuje jedynie, gdy zostaje posiadacz przydzielony do wyprawy. Dla marnych dwóch punktów siły woli z Daina wątpię, by się opłacało, gdyby działalo przy wyczerpaniu do obrony to już byłaby inna sprawa.
JollyRoger1916 - Sro 03 Kwi, 2013
Karta totalnie pod Eowinę i tą nową kartę z ducha, która pozwala zastępować obronę siłą woli.
Sznycelek - Sro 03 Kwi, 2013
I tym sposobem Aragorn z przywództwa wraz z kamieniem celebriany i koniem idzie do wyprawy, przyjmuje na klatę, a potem jeszcze oddaje. ^^ Mam nadzieję że to jest zapowiedź nowego cyklu z przygodami w Rohanie tak jak mówicie, bo chociaż talię na Rohan da się już złożyć, to jest ona mocna tylko na wyprawie. Szkoda, że Theoden nie ma jakiejś umiejętności dotyczącej wzmocnienia rohańczyków, np. +1 do ataku dla nich, ale przynajmniej dzięki temu fani talii na samej taktyce choć trochę się ucieszą. : )
TomB - Sro 03 Kwi, 2013
Jedna uwaga i jedno pytanie:
1. Idea bossa, którego trzeba pokonać w wielkim finale - to jest coś, czego naprawdę nie znoszę.
2. Ile woli ma Theoden?
Sznycelek - Sro 03 Kwi, 2013
Theoden ma 2 siły woli. Swoją drogą, jego zdolność działa też na niego samego?
wojo - Sro 03 Kwi, 2013
Tak, jego zdolność działa na niego samego. Poza przypadkami kiedy badana jest wydrukowania wartość siły woli (np. worki troli) można uznać że jego siła woli to 3.
JollyRoger1916 - Sro 03 Kwi, 2013
Sznycelek napisał/a: | I tym sposobem Aragorn z przywództwa wraz z kamieniem celebriany i koniem idzie do wyprawy, przyjmuje na klatę, a potem jeszcze oddaje. |
Nieprawda, ta karta działa dokładnie jak zdolność fioletowego Arka i podniesiemy go tylko raz po przydzieleniu do wyprawy. Za to będzie można wrzucić zielonemu Arkowi zdolność fioletowego + miecz i mieć 2 w 1.
Sznycelek napisał/a: | Szkoda, że Theoden nie ma jakiejś umiejętności dotyczącej wzmocnienia rohańczyków, np. +1 do ataku dla nich, ale przynajmniej dzięki temu fani talii na samej taktyce choć trochę się ucieszą. : ) |
Ja tam cieszę się bardziej niż trochę Nie mogę się wręcz doczekać, mam nadzieję, że Rohan będzie jeszcze bardziej wzmocniony w taktyce, bo to chyba najodpowiedniejsza sfera dla tej cechy.
Sznycelek - Sro 03 Kwi, 2013
JollyRoger1916 napisał/a: | Sznycelek napisał/a: | I tym sposobem Aragorn z przywództwa wraz z kamieniem celebriany i koniem idzie do wyprawy, przyjmuje na klatę, a potem jeszcze oddaje. |
Nieprawda, ta karta działa dokładnie jak zdolność fioletowego Arka i podniesiemy go tylko raz po przydzieleniu do wyprawy. Za to będzie można wrzucić zielonemu Arkowi zdolność fioletowego + miecz i mieć 2 w 1.
Sznycelek napisał/a: | Szkoda, że Theoden nie ma jakiejś umiejętności dotyczącej wzmocnienia rohańczyków, np. +1 do ataku dla nich, ale przynajmniej dzięki temu fani talii na samej taktyce choć trochę się ucieszą. : ) |
Ja tam cieszę się bardziej niż trochę Nie mogę się wręcz doczekać, mam nadzieję, że Rohan będzie jeszcze bardziej wzmocniony w taktyce, bo to chyba najodpowiedniejsza sfera dla tej cechy. |
Ach, wybacz, tak mnie to combo urzekło, że nie doczytałem... xD
Nie mam pojęcia czy zrobią z Rohańczyków typowych killerów. Wydaje mi się, że co najwyżej dorobią z dwóch czy trzech sprzymierzeńców, którzy będą w stanie wyciągnąć jakieś obrażenia. Może dostaniemy nową Eowinę? Ucieszyłbym się jak dziecko : )
Szuli - Pią 15 Lis, 2013
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4502
zapowiada się bardzo ciekawie
13thcaesar - Wto 19 Lis, 2013
Co sadzicie o fabularnym zakonczeniu tego cyklu (nie chce spoiler'owac i zdradzac fabuly, ale osoby ktore maja juz finalowy dodatek wiedza o co chodzi )?
Jak dla mnie historia przedstawiona w tym cyklu jest swietna, zwlaszcza zakonczenie
Szczerze podejrzewalem ze tak moze sie potoczyc ta opowiesc juz po ukonczeniou Lasu Druadan jednak byly to tylko przypuszczenia, ktore ku mej radosci sie sprawdzily.
Mam nadzieje ze tworcy beda kontynuowac taki bardziej narracyjny styl w nadchodzacym cyklu, i zafunduja nam rownie ciekawa opowiesc w tle
Szuli - Czw 21 Lis, 2013
ja jeszcze 2 ostatnich packów nie mam ale fabuła cyklu PC mi się podoba (co do zakończenia to mam pewne przypuszczenia od Osgiliat ale nie będe dumał jak większość to ma-zagram zobacze) też mam nadzieję, że wątki fabularne będą kontynuowane
LotR LCG zmienia się w rpg bez kości co mnie cieszy przydało by się zrobić karty kampani etc. do pozostałych scenariuszy
balint - Wto 26 Lis, 2013
Skusiłem się na przeczytanie tak zwanego "wątku fabularnego". Oto fragment: Mam nadzieję, że jego towarzystwo was wypatroszy
Przecież to jakiś impotent intelektualny pisał.....
Mistrz Tolkien w trumnie się przewraca....
(Spuszczę także zasłonę milczenia nad tym faktem, że tłumacz na język polski także nie ubrał tego w inne słowa)
aramir - Sob 07 Gru, 2013
Wytłumaczy mi ktoś jak działa ta karta http://www.cardgamedb.com...idden-cache-tmv ??
TomB - Sob 07 Gru, 2013
Akcję uruchamiasz, gdy zagrywasz tę kartę z ręki - wtedy wydajesz zasób i dociągasz kartę.
Odpowiedź odpalasz, gdy karta została odrzucona na stos kart odrzuconych bezpośrednio z twojej talii (a nie z ręki) - wtedy dostajesz dwa zasoby dla któregoś z kontrolowanych bohaterów.
TomB - Pon 03 Lut, 2014
Czy w wersji polskiej Nazgul ma błąd w tłumaczeniu (tak jak na grafice z zapowiedzi dodatku)?
13thcaesar - Pon 03 Lut, 2014
TomB napisał/a: | Czy w wersji polskiej Nazgul ma błąd w tłumaczeniu (tak jak na grafice z zapowiedzi dodatku)? |
niestety tak. Mimo to ja mam zamiar grac poprawnie.
wojo - Pon 05 Maj, 2014
Ugh ależ to jest piekielnie trudny scenariusz w wersji solo. Jak dla mnie spokojnie drugie miejsce po Ucieczce z Dol Guldur. Dopiero za szóstym podejściem udało mi się wygrać a jak sobie jeszcze poczytałem wyjaśnienia jak działa Potęga Mordoru w tym scenariuszu to jeszcze się załamałem (z odpowiedzi jaką znalazłem na BGG to liczy karty kapitana i Ku wieży i chociaż ich nie wtasowuje to wyrzuca z deku "za nie" dwie karty).
Ma ktoś jakieś podpowiedzi sugestie strategi?
Co sam rozkminiłem:
- Solo taktyka bardzo wymięka na wyprawie i za szybko rośnie zagrożenie a niestety w tym scenariusz karty przeciwności sporo dopychają i nie widzę jak się wyrobić przed 50. Próbowałem Beregond, Gimli i Legolas
- Bez taktyki walka z Nazgulem jest bardzo ciężka (tzn. trwa bardzo długo) co powoduje że masa złego może się (i zdarza) zanim ten wreszcie padnie.
- Karty cienia naprawdę mocno dają w kość więc jakieś ich anulowanie może się okazać konieczne (choć staram się bez tego na razie).
- Bardzo ciężki jest początek tego scenariusza i moment wejścia Nazgula (on sam + biały most + karta + następna faza wyprawy daje 4 karty przeciwności na raz)
- Kluczem wydaje się strategia "na trolla" (czyli bardzo niskie zagrożenie aby się wzmocnić i dopiero później wziąć się za kapitanów). Niestety tutaj bardzo przeszkadza np. Orcza straż przednia, której po prostu nie da się zlekceważyć i trzeba ją wziąć na klatę co strasznie spowalnia rozwój (a nawet potrafi go zatrzymać). Ponadto sporo jest innych kart których wczesne wejście rozwala to podejście (np. Potęga Mordoru, zajadłość Pana etc)
W skrócie wszelkie porady dla solo gracza mile widziane.
|
|