|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Gąszcz Włóczni
kyr - Wto 21 Maj, 2013 Temat postu: Gąszcz Włóczni witam!
niadawno kupilem CS i tgrajac mieszanmyi taliami zacząłem sie zastanwaiac nad tą kartą
żeby zagrac musze wydac po 1 zasobie kazdego bohatera-ale karta ta ma symbol taktyki i powinienem na nia wydac zasoby bohaterów taktyki...
więc czy grając np jednym bohaterem taktyki i dwoma wiedzy czy ducha czy przywództwa - moge użyć ich zasobów?
jesli nie-karta nieprzydatna...
JollyRoger1916 - Wto 21 Maj, 2013
Nie możesz. Jest przydatna jak grasz taktyką jako monotalia, albo masz pieśń bitwy, czy inna kartę nakładającą sferę na bohatera z innej.
Berestaszek - Wto 21 Maj, 2013
Niestety kazdy z bohaterow musi zaplacic. Przy samym coresecie karta jest rzeczywiscie nieprzydatna chyba ze probujesz sil jedno sferowa talia. W pkzniejszych dodatkach otrzymasz rozne wspomagacze dzieki ktorym twoja postac otrzyma symbol zasobow taktyki i wtedy juz jest to mozliwe do zagrania. Ale im dalej bedziesz siegal w dodatki to jest szansa ze zrobisz talie tylko na taktyce i wtedy karta ta karta sie przyda.
c08mk - Pon 11 Lis, 2013
Właśnie też doszedłem do tego dylematu ale rozwiązałem go tak:
Cytat: | Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna
z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada
znajdująca się na karcie.
|
Czyli kartę do gry wprowadza co najmniej jeden bohater, który ma sferę taktyki, a płaci każdy bohater niezależnie od sfery wpływów.
Radziol88 - Pon 11 Lis, 2013
c08mk napisał/a: | Właśnie też doszedłem do tego dylematu ale rozwiązałem go tak:
Cytat: | Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna
z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada
znajdująca się na karcie.
|
Czyli kartę do gry wprowadza co najmniej jeden bohater, który ma sferę taktyki, a płaci każdy bohater niezależnie od sfery wpływów. |
Bzdura
Cytat: | Aby gracz mógł zagrać kartę z ręki (lub aktywować
pewne efekty kart), musi za nią zapłacić, wydając
żetony zasobów z puli zasobów bohatera, który posiada
symbol zasobów odpowiadający sferze wpływów
zagrywanej karty. |
Cytat: | Aby zapłacić za tę kartę, musisz wykorzystać żetony zasobów z pul 3 różnych bohaterów. |
Nie ma tu bezpośredniej sprzeczności.
Karta nie znosi wprost przypasowania zasobów.
JollyRoger1916 - Wto 12 Lis, 2013
c08mk napisał/a: | Właśnie też doszedłem do tego dylematu ale rozwiązałem go tak:
Cytat: | Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna
z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada
znajdująca się na karcie.
|
Czyli kartę do gry wprowadza co najmniej jeden bohater, który ma sferę taktyki, a płaci każdy bohater niezależnie od sfery wpływów. |
Jak napisał Radziol88 mocna nadinterpretacja.
Dunhren - Pon 18 Lis, 2013
Gąszcz włóczni można zagrać, jeśli w grze znajduje się przynajmniej jeden bohater sfery taktyki. Żeby zagrać kartę należy zapłacić jeden zasób każdego bohatera w grze.
Zawsze tak grałem i wydaje mi się że jest dobrze.
Radziol88 - Wto 19 Lis, 2013
Złota zasada nie jest po to, abyś sobie znosił normalne zasady kiedy tylko chcesz.
Instrukcja mówi:
1. Przypasowanie zasobów.
Karta mówi:
2. Zasoby od 3 różnych bohaterów.
1 i 2 da się połączyć bez tworzenia sprzeczności, więc obie zasady muszą być zastosowane.
Jak nie wierzysz to spójrz sobie na Legolasa i oficjalne FAQ dla niego.
JollyRoger1916 - Wto 19 Lis, 2013
Za kartę taktyki płacisz zasobami taktyki - czyli, musisz wydać po 1 żetonie zasobów z bohatera przynależnego do tej sfery, jeśli nie masz 3 takich i nie zagrałeś żadnej karty pozwalającej na traktowanie bohatera z poza taktyki tak jakby miał przypisaną tą sferę do siebie to nie zagrasz GW i koniec. Tzn. jak chcesz to sobie graj tak jak teraz, ale stoi to w sprzeczności z oficjalnymi zasadami gry i tego nie przeskoczysz jak bardzo byś nie próbował. Na GW nigdzie nie jest napisane, że po zapłaceniu żetonu przez bohatera taktyki znosi przypisanie karty do sfery dla innych bohaterów. Najprościej - chcesz płacić za mieczyk, musisz płacić z puli zasobów bohatera, który ten mieczyk ma wydrukowany, lub zdobyty za pomocą działania odpowiednich kart.
stforek - Wto 19 Lis, 2013
Potwierdzam wersję Radziola.
Jest napisane 'z zasobów 3 różnych bohaterów'. Karta kosztuje 3 zasoby taktyki więc musisz mieć 3 herosów z taktyki.
EDIT: No Jolly to ładnie wyłuszczył
Dunhren - Wto 19 Lis, 2013
Ale czy na karcie jest napisane "wykorzystaj żetony zasobów z pul 3 bohaterów taktyki"?. Jest tam napisane "różnych" a więc niekoniecznie chodzi o samych bohaterów taktyki.
JollyRoger1916 - Wto 19 Lis, 2013
Serio? Masz instrukcję, czy kupiłeś same karty? Najzwyczajniej w świecie bohaterowie z innych sfer nie zapłacą za GW, bo nie mają dopasowanego odpowiedniego symbolu zasobów. Żeby zagrać GW każdy bohater musi mieć możliwość wydawania zasobów taktyki, inna sprawa, ze nie musi mieć nadrukowaneego na karcie symbolu sfery, może mieć sferę dodaną dzięki działaniu kart np. Pieśń Bitwy. W instrukcji jasno jest napisane, ze aby opłacać koszt kart trzeba korzystać z żetonów zasobów przypisanej sfery, czyli w tym przypadku każdy z bohaterów musi mieć możliwość wydawania zasobów na krty taktyki. Wszystko na temat.
Radziol88 - Wto 19 Lis, 2013
Dunhren napisał/a: | Ale czy na karcie jest napisane "wykorzystaj żetony zasobów z pul 3 bohaterów taktyki"?. Jest tam napisane "różnych" a więc niekoniecznie chodzi o samych bohaterów taktyki. |
Karta nie jest od powtarzania zasad z instrukcji.
W przeciwnym wypadku zamiast kartami, gralibyśmy książkami.
Jeśli karta nie znosi jawnie zasady z instrukcji, to ta zasada nadal obowiązuje.
"3 różnych bohaterów" nie koliduje jawnie z przypasowaniem zasobów, więc go nie znosi.
Każdego, kto twierdzi, że jest inaczej, proszę o zapoznanie się z FAQ dla Legolasa.
W jego przypadku są przesłanki do interpretowania, że znosi zasadę z instrukcji (ale wątpliwą) i nawet w jego przypadku złota zasada nie działa.
FAQ napisał/a: | Złota zasada obowiązuje, kiedy występuje bezpośredni
konflikt pomiędzy treścią karty, a treścią zasad. Jeśli
możliwe jest zastosowanie zarówno treści karty jak
i treści zasad, oba przypadki są stosowane. |
Dunhren - Sro 20 Lis, 2013
FAQ napisał/a: | Złota zasada obowiązuje, kiedy występuje bezpośredni
konflikt pomiędzy treścią karty, a treścią zasad. Jeśli
możliwe jest zastosowanie zarówno treści karty jak
i treści zasad, oba przypadki są stosowane. | [/quote]
Jak widać obie interpretacje są poprawne. Przecież ta karta byłaby bez sensu dla posiadaczy podstawek do pewnego czasu a w wszyscy wiemy, że samą talią taktyki trudno jest wygrać scenariusz.
psborsuk - Sro 20 Lis, 2013
Dunhren napisał/a: | Przecież ta karta byłaby bez sensu dla posiadaczy podstawek do pewnego czasu a w wszyscy wiemy, że samą talią taktyki trudno jest wygrać scenariusz. |
Jeden drobny szczegół - ta gra przeznaczona jest do gry i zbierania kolejnych dodatków, a nie do duszenia się w jednym garnku (czytaj - gry samą podstawką). Taki był zamysł twórców i wydawcy, i tak jest ukierunkowana. To, ze ktoś chce grać tylko podstawką, jest jego decyzją, ale musi się liczyć z konsekwencjami, czyli niegrywalnością niektórych kart (a raczej słabą grywalnością, niegrywalnych tu nie ma).
13thcaesar - Sro 20 Lis, 2013
Dunhren napisał/a: | FAQ napisał/a: | Złota zasada obowiązuje, kiedy występuje bezpośredni
konflikt pomiędzy treścią karty, a treścią zasad. Jeśli
możliwe jest zastosowanie zarówno treści karty jak
i treści zasad, oba przypadki są stosowane. |
|
Jak widać obie interpretacje są poprawne. Przecież ta karta byłaby bez sensu dla posiadaczy podstawek do pewnego czasu a w wszyscy wiemy, że samą talią taktyki trudno jest wygrać scenariusz.[/quote]
Zauwaz tez ze ta gra jest przeznaczona dla 1-4 graczy, wiec po zakupie podstawki tacy gracze raczej zaczna od grania gotowymi mono-taliami (zanim zalapia gre i zaczna kombinowac z sferami) - a wtedy ta karta ma jak najbardziej sens, i jest jak najbardziej grywalna.
Wiem ze lwia czesc graczy gra solo, ale jest to rowniez gra kooperacyjna i niektorzy (jak ja) kupili ja ze wzgledu na mozliwosc gry w wieksza liczbe graczy. zreszta tworcy w cyklu Przeciwko Cieniowi stworzyli wiecej takich kart wspierajacych mono-talie.
Radziol88 - Czw 21 Lis, 2013
Dunhren napisał/a: | FAQ napisał/a: | Złota zasada obowiązuje, kiedy występuje bezpośredni
konflikt pomiędzy treścią karty, a treścią zasad. Jeśli
możliwe jest zastosowanie zarówno treści karty jak
i treści zasad, oba przypadki są stosowane. |
Jak widać obie interpretacje są poprawne. |
Chyba nie rozumiesz tego "oba".
Przypadek 1: zasady mówią, że musisz zastosować przypasowanie zasobów.
Przypadek 2: kartka każe użyć zasobów z pul 3 różnych bohaterów.
Więc stosując zasadę z FAQ stosujemy oba przypadki naraz, co daje nam zasadę:
Musisz użyć zasobów z pul 3 różnych bohaterów, stosując przypasowanie zasobów dla każdego z nich.
Argument o niegrywalności kart z samej podstawki nie działa. Twórcy chcą, żeby pewne rzeczy zachęcały do kupowania dodatków.
schen - Czw 21 Lis, 2013
Dodatkowo co by nie mówić jest to karta dość mocna, wspierająca monotaktykę, dająca jej, powiedzmy, dodatkowego kopa, niedostępnego dla innego rodzaju talii, a co za tym idzie zwiększając jej unikalność. Moim zdaniem całkiem fajna sprawa, a w grze na co najmniej dwóch graczy, gracz z monosferowym deckiem taktyki znacząco zwiększa siłę drużyny.
13thcaesar - Czw 21 Lis, 2013
schen napisał/a: | Dodatkowo co by nie mówić jest to karta dość mocna, wspierająca monotaktykę, dająca jej, powiedzmy, dodatkowego kopa, niedostępnego dla innego rodzaju talii, a co za tym idzie zwiększając jej unikalność. Moim zdaniem całkiem fajna sprawa, a w grze na co najmniej dwóch graczy, gracz z monosferowym deckiem taktyki znacząco zwiększa siłę drużyny. |
Zwłaszcza gdy wczesniej zagramy ta karte :
|
|