|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Kilka pytań
Pakoziom - Pią 02 Sie, 2013 Temat postu: Kilka pytań 1. Czy elita grombrindala wchodzi o 3 taniej i dostaje dodatkowy młotek jeżeli płonie strefa przeciwnika?
2. Czy jeśli będę chciał poświęcić jednostkę dla księcia demonów to czy zadam obrażenia i je przyjmę jeżeli przeciwnik atakuje moją strefę?
3. Jeśli dokładam kartę wsparcia dodatku do jednostki przeciwnika to dopłacam, gdy:
- przeciwnik posiada świątynię sigmara
- zagrał na tą jednostkę żelazną dyscyplinę
- jeżeli zagrywam ją na jednostkę Król Kazador
4. Jeśli przeciwnik wykona akcję, a ja w odpowiedzi zabiję jednostkę, która tą akcję wykonała to czy ta akcja dojdzie do skutku? Jeżeli mogę prosić o jakiś odnośnik do faq czy cytat dotyczący takich akcji.
5. Jeśli na jednostce (przykładowej) mam 1 obrażenie i dołączę do niej runę odporności(którą mogę poświęcić, jeżeli jednostka do której dołączono tę kartę ma zostać zniszczona) to czy gdy przeciwnik zada mi 2 obrażenia potrzebne do jej zabicia to usuwam z tej jednostki wszystkie obrażenia czy tylko tyle ile jest potrzebne do jej zniszczenia (1)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
syd3r - Sob 03 Sie, 2013
1. Tak
2. To zależy w którym momencie aktywujesz akcję Księcia. Jeśli poświecisz jednostkę w Oknie akcji po tym jak obrażenia zostały przydzielone, ale zanim zostaną zadane, to obrażenia, które ta jednostka dodała do puli pozostają, a obrażenia jej przydzielone po prostu przepadną (razem z nią). Oczywiscie w takiej sytuacji Książę nie będzie uczestniczył w tym ataku.
3.
- Tak
- Tak
- Tak
4. Akcja, która jest juz w łańcuchu zostanie rozpatrzona nawet jeśli jej źródło zostanie zniszczone.
Ktoś w FAQ napisał/a: | Efekty kart to pojęcie gry, które obejmuje akcje, wymuszone akcje, trwałe efekty oraz słowa kluczowe.
Po aktywacji (zazwyczaj w wyniku zapłacenia ich kosztu lub spełnienia wymagania czasowego i zadeklarowania użycia jej) efekty kart stają się niezależne od swojego źródła. Zniszczenie lub usunięcie ich źródła w tym momencie nie wpłynie na wynik rozpatrzenia efektu karty. Zasada ta także działa w odniesieniu do efektów trwałych oraz słów kluczowych, które mają warunek aktywacji, włącznie z Akcjami i efektami Wymuszonymi. |
5. Usuwasz wszystkie obrażenia.
daaz - Nie 04 Sie, 2013
mam takie pytanie. Coś się dzieje z dodatkiem dołączonym do jednostki jeśli przeciwnik przejmuje mi jednostkę złodziejem duszy? Bo w FAQ jest napisane że jeśli jednostka do której dołączono dodatek przechodzi pod kontrolę innego gracza, dodatek pozostaje pod kontrolą obecnego gracza. - i tego nie rozumiem. Mam np. jeżdżca pająka z kanonką. przeciwnik przejmuje jednostkę złodziejem duszy to co się dzieje z kanonką?
1. idzie z jednostką i przeciwnik z niej korzysta
2. idzie z jednostką ale przeciwnik z niej nie korzysta
3. zostaje w strefie bez jednostki sama, nawet jeśli jednostka wróci
4. zostaje w strefie sama, jak jednostka wróci to się dołacza
5. spada
syd3r - Nie 04 Sie, 2013
daaz napisał/a: | mam takie pytanie. Coś się dzieje z dodatkiem dołączonym do jednostki jeśli przeciwnik przejmuje mi jednostkę złodziejem duszy? (...) jeżdżca pająka z kanonką. przeciwnik przejmuje jednostkę złodziejem duszy to co się dzieje z kanonką? |
Dodatek zostaje przeniesiony razem z jednostką, nad którą przejęto kontrolę. Dodatek pozostaje dołączony do tej jednostki, a jego efekt działa bez zmian. Np. Jeśli efekt trwały dodatku daje jednostce [3 siły] to jednostka otrzymuje [3 siły] niezależnie od tego kto kontroluje dodatek.
To, że gracz zachowuje kontrolę nad dodatkiem oznacza m.in., że:
- ikona lojalności z tego dodatku jest brana pod uwagę przy liczeniu kosztu lojaloności przy zagrywaniu przez niego kart.
- jeśli karta jest unikatowa to gracz nie może zagrać drugiej takiej karty pod swoja kontrolę.
- jeśli dodatek zawiera jakieś AKCJE, to aktywować je może tylko gracz kontrolujący kartę.
Pakoziom - Sro 07 Sie, 2013
Dzięki za odpowiedzi i od razu mam kolejne pytania;)
1. Czy żelazna dyscyplina działa na:
- wybieranie cechy jednostek (np. przez jednostkę krasnoludzką Spirit Slayera)
- efekty globalne (np. runa złośliwości, osąd vereny)
- dołączanie dodatków
- jeśli anuluje w ten sposób akcje Czarnoksiężnika Tzeentcha to czy dokładam do niego żeton?
2. Karta imperialna wyższe nauczanie:
- działa na karty z napisem "tylko królestwo" lub "tylko misja"
- karty będące tymi rozwinięciami zachowują młotki, mogą bronić strefy i korzystać z akcji?
- można te karty zniszczyć (wsparcia np. spalić to, a jednostki czarnoksiężnikiem Tzeentcha)?
3. W której fazie Pola Bitwy przydzielane są obrażenia z akcji wymuszonej Heinricha Hemmlera? I czy jednostka z 1 punktem wytrzymałości po otrzymaniu takiego obrażenia będzie atakować/bronić się?
4. Karta krasnoludzka Runa Odporności działa przy efektach globalnych?
5. Jeśli wybieram cechę jednostki to muszę dopłacać jeśli przeciwnik posiada świątynię Sigmara(np. atakuje spirit slayerem i wybieram cechę wojownik, którą ma jedna z jednostek w bronionej strefie, czy muszę za taki wybór dokładać)? W miarę możliwości prosiłbym o jakiś zapis z faq.
6. Czy dokładając karty wsparcia dodatku do jednostek przeciwnika muszę dopłacać jeżeli posiada on świątynię Sigmara?
7. Jeśli przeciwnik rzuci na mnie Infiltrację, a ja posiadam Tunele Górnicze to czy dobiorę z nich karty? Czy w ogóle jest możliwy jakikolwiek dobór kart po zagraniu przez przeciwnika Infiltracji?
8. Jeśli rzucę Siłę cesarzy na moją legendę w czasie przydzielania obrażeń to czy wtedy będę mógł ją wyleczyć z obrażeń?
9. Jeśli przyjmę na chaosowego Herolda Zmiany 4 obrażenia podczas obrony to czy zginie on po fazie pola bitwy?
10. Jeśli moje wsparcie(po zagraniu karty Kamień w skórę) otrzyma 3 obrażenia przy wytrzymałości 4 to po fazie pola bitwy kiedy będzie z powrotem wsparciem te obrażenia spadają? I czy po przydzieleniu tej jednostce-wsparciu 4 obrażeń ta karta zostaje zniszczona?
11. Czy rozwinięcie, które staje się jednostką jest jednostką neutralną czy rasową?(oczywiście, jeśli nie jest to wyszczególnione na karcie)
12. Czy krasnoludzkie karty uraz po otrzymaniu obrażeń w stolicę wchodzą za darmo?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i jeżeli ktoś zna odpowiedź na jedno z pytań, a nie na wszystkie to zapraszam
syd3r - Sro 07 Sie, 2013
Pakoziom napisał/a: | 1. Czy żelazna dyscyplina działa na:
- wybieranie cechy jednostek (np. przez jednostkę krasnoludzką Spirit Slayera)
- efekty globalne (np. runa złośliwości, osąd vereny)
- dołączanie dodatków
- jeśli anuluje w ten sposób akcje Czarnoksiężnika Tzeentcha to czy dokładam do niego żeton? |
- nie
- nie
- tak
- cała akcja jest anulowana, więc nie dokładasz żetonu
Pakoziom napisał/a: | 2. Karta imperialna wyższe nauczanie:
- działa na karty z napisem "tylko królestwo" lub "tylko misja"
- karty będące tymi rozwinięciami zachowują młotki, mogą bronić strefy i korzystać z akcji?
- można te karty zniszczyć (wsparcia np. spalić to, a jednostki czarnoksiężnikiem Tzeentcha)? |
- nie
- tak
- tak. Można je zniszczyć jako rozwinięcia, albo jako jako Jednostkę/Wsparcie.
Pakoziom napisał/a: | 3. W której fazie Pola Bitwy przydzielane są obrażenia z akcji wymuszonej Heinricha Hemmlera? I czy jednostka z 1 punktem wytrzymałości po otrzymaniu takiego obrażenia będzie atakować/bronić się? |
Po tym jak przeciwnik aktywował Zasadzkę, a jeśli nie ma Zasadzki to po tym jak wybrano broniących. Natomiast zanim obrażenia są zliczane i przydzielane.
Jeśli jednostka zostanie zniszczona w wyniku tego efektu to zostaje natychmiast odrzucona. Nie będzie dłużej bronić/atakować.
Pakoziom napisał/a: | 4. Karta krasnoludzka Runa Odporności działa przy efektach globalnych? |
Jeśli te efekty niszczą jednostki, to działa.
Pakoziom napisał/a: | 5. Jeśli wybieram cechę jednostki to muszę dopłacać jeśli przeciwnik posiada świątynię Sigmara(np. atakuje spirit slayerem i wybieram cechę wojownik, którą ma jedna z jednostek w bronionej strefie, czy muszę za taki wybór dokładać)? W miarę możliwości prosiłbym o jakiś zapis z faq. |
Światynia przeszkadza w wybieraniu jednostek na cel efektu kart. Spirit Slayer wybiera Cechę.
Na dodatek Slayer nie targetuje (ale to w tym wypadku bez znaczenia).
Nie musisz dopłacać, bo na cel akcji Spirit Slayera nie wybierasz jednostki.
Pakoziom napisał/a: | 6. Czy dokładając karty wsparcia dodatku do jednostek przeciwnika muszę dopłacać jeżeli posiada on świątynię Sigmara? |
Musisz.
Pakoziom napisał/a: | 7. Jeśli przeciwnik rzuci na mnie Infiltrację, a ja posiadam Tunele Górnicze to czy dobiorę z nich karty? Czy w ogóle jest możliwy jakikolwiek dobór kart po zagraniu przez przeciwnika Infiltracji? |
Możesz dobrać tylko jedną kartę w rundzie, w której przeciwnik zagrał Infiltrację. To dotyczy również Tuneli górniczych.
Pakoziom napisał/a: | 8. Jeśli rzucę Siłę cesarzy na moją legendę w czasie przydzielania obrażeń to czy wtedy będę mógł ją wyleczyć z obrażeń? |
Jeśli zagrasz Siłę cesarzy w Oknie akcji po tym jak obrażenia zostały przydzielone, ale zanim zostaną zadane, to wyleczysz obrażenia, które do tej pory były na karcie. Nie wyleczysz tych, które są przydzielone.
Pakoziom napisał/a: | 9. Jeśli przyjmę na chaosowego Herolda Zmiany 4 obrażenia podczas obrony to czy zginie on po fazie pola bitwy? |
Zostanie zniszczony wraz z końcem walki. Jednostka jest niszczona w momencie gdy ma na sobie tyle obrażeń ile (lub więcej niż) ma Wytrzymałości
Pakoziom napisał/a: | 10. Jeśli moje wsparcie(po zagraniu karty Kamień w skórę) otrzyma 3 obrażenia przy wytrzymałości 4 to po fazie pola bitwy kiedy będzie z powrotem wsparciem te obrażenia spadają? I czy po przydzieleniu tej jednostce-wsparciu 4 obrażeń ta karta zostaje zniszczona? |
O ile wiem to nie ma konkretnej zasady, a zdania są podzielone. Nie mam więc pewności czy obrażenia spadną.
Jednostka oczywiście zostanie zniszczona jeśli otrzyma 4 obrażenia.
Pakoziom napisał/a: | 11. Czy rozwinięcie, które staje się jednostką jest jednostką neutralną czy rasową?(oczywiście, jeśli nie jest to wyszczególnione na karcie) |
Taka jednostka nie ma przynależności ani żadnego symbolu lojalności.
Pakoziom napisał/a: | 12. Czy krasnoludzkie karty uraz po otrzymaniu obrażeń w stolicę wchodzą za darmo? |
Jeśli tak wynika z treści karty to wchodzą
Pakoziom - Sro 07 Sie, 2013
Wielkie dzięki za taką szybką odpowiedź Do zobaczenia na MP-kach
Borwol - Czw 08 Sie, 2013
Jeśli chodzi o Kamień w Skórę, to czytałem gdzieś, że obrażenia mogą być tylko na kartach jednostek i legend, w związku z czym znikają, kiedy karta zmienia się we wsparcie
syd3r - Czw 08 Sie, 2013
Borwol napisał/a: | czytałem gdzieś, że obrażenia mogą być tylko na kartach jednostek i legend, w związku z czym znikają, kiedy karta zmienia się we wsparcie |
Ludzie tak piszą po internetach. Ale odkąd Misje są w stanie mieć na sobie żetony obrażeń, które nie spadają, nic już nie jest pewne
Pollus - Pią 09 Sie, 2013
Misje mogą bo mają to wyraźnie napisane.
syd3r - Pią 09 Sie, 2013
Pollus napisał/a: | Misje mogą bo mają to wyraźnie napisane. |
Było by najłatwiej gdybyś podał fragment zasad, z którego wynika, że jakieś żetony nie mogą leżeć na Wsparciach. Wtedy natychmiast porzucę heretycki pogląd o żetonach obrażeń, które leżą tam gdzie je zdołasz umieścić.
Ze wszystkiego co znalazłem da się domniemywać że tylko jednostki mogą otrzymać Obrażenia (mieć je przydzielone, zadane, przeniesione, przekierowane). Ale nie ma informacji, czy żetony obrażeń mogą gdzieś leżeć, albo nie mogą (wyjątkiem jest informacja w FAQ, że obrażenia spadają z kart, które stały się odkrytymi rozwinięciami, oraz w instrukcji, że płonąca strefa nie może otrzymywać obrażeń).
Z reguły jeśli coś nie jest wymuszone/dopuszczone przez zasady to tego nie robimy. Jeśli zasady nie wspominają, że np. żetony zasobów spadają z jakiejś karty, to zasoby z niej nie spadają. Wiemy natomiast, że żetony zasobów spadają z Misji, na której nie ma jednostki, bo tak nakazuje odrębna reguła. O obrażeniach na Wsparciach wiem tyle co o żetonach zasobów na Wsparciach, czyli że nie znam dotyczącej ich odrębnej reguły. Jeśli w trakcie gry jakiś żeton (obrażeń, zasobów) trafia na kartę Wsparcia to go tam zostawiam o ile jakaś wytyczna nie wymusza/dopuszcza zrobienie czegoś innego.
Oczywiście jest całkiem możliwe, że masz rację. Ale wrodzona nieufność i doświadczenie z instrukcjami gier każą mi pytać o jakiś argument
Virgo - Pią 09 Sie, 2013
Cytat: | Damage Tokens
Damage tokens are used to record hits that have been taken by units and by a player’s capital. |
syd3r - Pią 09 Sie, 2013
OK, present perfect. Pollus ma rację
Pakoziom - Pią 09 Sie, 2013
Miałbym jeszcze 3 pytanka:
1. Czy demoniczny miecz można dołączyć do spaczonej jednostki?
2. Czy w strefie w której znajduje się jednostka do której dołączono kartę Paranoja można dorzucić kartę neutralną?
3. Czy kartę doświadczenia, którą zabrano ze stosu kart odrzuconych przeciwnika, po zabiciu jednostki do której dołączono tę kartę, ta karta doświadczenia spada na czyj stos kart odrzuconych?
Z góry przepraszam za pewne nieskładności w piśmie, ale nie jestem teraz w stanie lepiej tego sformułować
syd3r - Pią 09 Sie, 2013
Pakoziom napisał/a: | 1. Czy demoniczny miecz można dołączyć do spaczonej jednostki? |
Można. Spaczenie nie jest tu kosztem ani wymaganiem. Jest tylko jednym z efektów, który w miarę możliwości należy wykonać.
Pakoziom napisał/a: | 2. Czy w strefie w której znajduje się jednostka do której dołączono kartę Paranoja można dorzucić kartę neutralną? |
Nie można.
Pakoziom napisał/a: | 3. Czy kartę doświadczenia, którą zabrano ze stosu kart odrzuconych przeciwnika, po zabiciu jednostki do której dołączono tę kartę, ta karta doświadczenia spada na czyj stos kart odrzuconych? |
Nie rozumiem pytania Ale zawsze jak karta opuszcza grę to trafia do swojego właściciela (w zależności od efektu na jego rękę, do talii, na stos odrzuconych kart).
Pakoziom - Pią 09 Sie, 2013
Dzięki za 2 odpowiedzi, a co do 3 to tak myślałem, źle się wysłowiłem Więc poszukałem i w ramach przykładu podam kartę chaosową:
Skulltaker (Unit) 4CC
2 P / 4 HP
Daemon. Hero.
This unit gains P for each experience attached to it.
Action: When an opponent's unit leaves play, spend 1 resource to attach it facedown to this unit as an experience.
I stąd pytanie czy ta jednostka, którą przeciwnik dołącza do Skulltakera wraca na mój/jego stos kart odrzuconych?
syd3r - Pią 09 Sie, 2013
Pakoziom napisał/a: | I stąd pytanie czy ta jednostka, którą przeciwnik dołącza do Skulltakera wraca na mój/jego stos kart odrzuconych? |
Każda karta opuszczająca grę wraca do właściciela. W tym wypadku ląduje na twoim stosie.
Pakoziom - Sob 17 Sie, 2013
Miałbym jeszcze trochę pytań:
1. Czy kiedy atakuje np. strefę pola bitwy i jednostka z tej strefy się broni i przydzielono jej obrażenia wystarczające do jej zabicia to czy ona może zostać poświęcona (np. dla księcia demonów czy zagrody dla niewolników) i czy wtedy zada swoje obrażenia i je przyjmie czy wejdą one w stolicę?
2. Czy DE wsparcie Promenada Złośliwości działa na karty wyrzucane z ręki i rozwinięcia?
3. Jeśli przeciwnik zaatakuje moją strefę bohaterem DE, który umieszcza moją kartę z ręki w tej strefie jako rozwinięcie to gdy posiadam Tunele górnicze to dociągam z nich kartę?
4. Jeśli zabiorę przeciwnikowi żeton to mogę ten żeton użyć? (Np. w przypadku karty Nienawiść).
5. Mam fazę stolicy, załóżmy 5 zasobów czy mogę tak zagrać:
- rzucam wsparcie za 2, rzucam taktykę za 2 "wyburzenie" i dokładam za 1 jednostkę...wiem, że trochę dziwne pytanie, ale wolę się upewnić, że mogę rzucić taktykę podczas wystawiania wsparć i jednostek, a nie dopiero po ich wystawieniu.
dix - Nie 18 Sie, 2013
Ad. 1
Zależy od momentu poświęcenia. Jeżeli nastąpi ono po przydzieleniu obrażeń, ale przed ich zadaniem, to można taką jednostkę poświęcić. Obrażenia przydzielone wejdą wtedy tam, gdzie zostały przydzielone. Obrażenia przydzielone poświęconej jednostce nigdzie nie wejdą.
Ad. 3
Moim zdaniem nie, ponieważ nie zagrywasz tego rozwinięcia.
Ad. 4
Tak, możesz zrobić użytek z zabranego żetonu.
Ad. 5
Tak, w fazie stolicy możesz zagrywać wsparcia, jednostki i taktyki. Kolejność ustalasz sam, więc możesz zagrać wsparcie, taktykę, wsparcie, jednostkę i znowu taktykę.
Virgo - Nie 18 Sie, 2013
Ad.2 Tak.
|
|