galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Horror w Arkham - Eldritch Horror

piwoslaw - Sob 03 Sie, 2013
Temat postu: Eldritch Horror
nie wiedziałem gdzie więc daję tu nowość zapowiadana od FFG w klimatach Hoororu w Arkham :D

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4283

http://www.youtube.com/watch?v=x-J2KzQb5lI

mafiafb - Sro 07 Sie, 2013

Mam nadzieję, że nie będzie to kalka "Horroru ..." na trochę innej planszy bo niestety na to się zapowiada.
Rotevil - Sob 10 Sie, 2013

kupuję w ciemno jak galakta wyda :grin:
Lunar - Pon 12 Sie, 2013

Przeczytałem opis. Jest duża szansa, że gra będzie płynniejsza. Oczywiście, że podobna, ale wprowadzili jakieś zmiany i różnice w mechanice.. Omeny na całym świecie.. Plansza mniejsza. Jakoś to tak wydaje się być "szybsze", a to plus, bo mała prędkość była największą wadą arkham ;P Jeśli ta gra jest dynamiczniejsza, a do tego ma jeszcze więcej nastrojowych opisów (co widać po zdjęciach), to ja się na to piszę!

http://cf.geekdo-images.com/images/pic1735709.jpg
jak połowa planszy arkham http://cf.geekdo-images.com/images/pic1735714.jpg
Europa składa się z 3 najwazniejszych miast ;> http://cf.geekdo-images.com/images/pic1735715.jpg
w Polszy i Rusi rzadzi baba jaga, wstępu nie ma
Nowe upiorne fabularyzowane Mity ;> http://cf.geekdo-images.com/images/pic1735716.jpg
wtedy płyyynę płyyynę chwytam w żagle wiaaatr! http://cf.geekdo-images.com/images/pic1735708.jpg
Pan Atomowy Grzyb http://cf.geekdo-images.com/images/pic1736190.jpg
karta postaci imitująca paszport albo ID ;> http://cf.geekdo-images.com/images/pic1736188.jpg

Oby Galakta wydała! <333 :)

cfsz - Pon 19 Sie, 2013

Kolejny klon HwA... Przynajmniej grafiki nowe - wiedzą na co mogą złapać graczy ;)
Lovecraft zarabia teraz więcej niż Cobain, tyle gier z Cthulhu wychodzi... :D

aduko - Czw 22 Sie, 2013

Wytłumaczenie live ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wryK6jQcfmI

groan - Czw 21 Lis, 2013

No i proszę. Będzie w języku polskim. Brawo Galakto!!
Rotevil - Pią 22 Lis, 2013

no to zacieramy ręce i czekamy :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=q13jdF0xSSA

jak dla mnie te karty są niesamowicie klimatyczne :cool:

myceK - Pią 22 Lis, 2013

Z jednej strony się cieszyć a z drugiej wydaje mi się skoro FF poszło w nową grę to może to znaczy definitywny koniec dodatków do Horroru w Arkham :(
Rotevil - Pią 22 Lis, 2013

te które są obecnie na Polskim rynku już mocno rozbudowują grę , a jak jeszcze dojdą pozostałe to moim zdaniem nie ma sensu wydawać kolejnych dodatków do Hwa, :smile:
Rage88 - Sob 04 Sty, 2014

Witam,
jestem posiadaczem Eldritch Horror w wersji angielskiej od tygodnia. Mam też u siebie Posiadłość Szaleństwa z dodatkami, Znak Starszych Bogów i od czasu do czasu gram u kumpla w Horror w Arkham, wiec mogę się wypowiedzieć po kilku grach w Eldritcha i porównać go do wymienionych gier.

Na siedem rozegranych potyczek udało mi się wygrać tylko raz z Azathothem. Grałem jednym badaczem i miałem spore szczęście, bo wskazówki pojawiały się blisko mnie i szybko rozwiązałem trzy zadania Przedwiecznego, co równało się z wygraną:). Potem już nie było tak kolorowo, a grałem dwoma lub więcej badaczami. Ci z was którzy już zdążyli obejrzeć filmiki na youtubie, wiedzą, że w grze występuje tor Omenu. Wskazuje on na gwiazdy i w zależności ile jest bram na planszy z aktualnym znakiem, to o tyle przesuwamy Tor Zagłady. Gdy dojdzie do zera to wybudza Przedwiecznego.

To jednak jest jeden z bodźców, który motywuje nas do szybszego rozwiązywania zagadek. Występują inne w formie Pogłosek, które uaktywniają dodatkowe zadania, np. szerzy się zaraza w Bombaju i w każdej następnej turze wszyscy badacze tracą coraz to więcej życia, aż padną i gra zakończy się. Gracze zmuszeni są do porzucenia swoich głównych zadań i muszą lecieć zamykać tą kartę. Oczywiście można podzielić się zadaniami. Czasami bardzo mocno krzyżuje to plany. To samo dotyczy się wyczerpania talii Mitów, która ma limit narzucony z góry przez każdego Przedwiecznego.

Mechanika gry jest zdecydowanie prostsza i szybsza niż w Horrorze w Arkham, a to zdecydowanie na plus. Mnie się to bardzo podoba. Eldritch daje po czterech literach i zdarzały mi się podbramkowe sytuacje, gdzie byłem o krok od wygrania, ale zabrakło mi czasu:). Trzeba zdecydowanie myśleć nad podejmowanymi decyzjami ze względu na ten ograniczony czas.

Karty kondycji są bardzo pomysłowe. Szczególnie Czarny Pakt, który bierze się w sytuacjach, gdzie oferują graczowi potężny artefakt albo darmowe rozwiązanie jednej z zagadek. Karty Mitów uaktywniają te pakty, a wtedy trzeba rzucić jedną kością z wynikiem jeden i rozpatruje się straszliwy jej efekt:). Gracz z tą kartą jest jak tykająca bomba:P. To samo dotyczy się pozostałych kart kondycji, ale z mniejszymi karami.

Ciekawie skonstruowani są badacze, którzy mogą sobie bardzo pomagać. Dzieje się to dzięki osobistym akcjom wsparcia, a to nastawia grę na tryb kooperacyjny.

Nie zgodzę się na narzekania niektórych osób na temat małej ilości Przedwiecznych, bo jest ich tylko czterech. No cóż, dwóch z nich ma swoje własne specjalne karty spotkań. Plus karty do rozwiązywania zadań ze wskazówkami. Dwóch pozostałych ma tylko tą ostatnią talię. W porównaniu do Arkham Horror, talie te buduje się dla każdego Stwora. Jego osobistą historię i grozę:).

W grze tworzą się często bardzo ciekawe sytuacje, które czasem stawiają nas pod ścianą, nie dając innego wyboru jak rzucenie wszystkiego co się zaplanowało wcześniej. Czyli potrafią krzyżować plany, jak to w świecie Lovecrafta.

Interesujące są również karty Ekspedycji i przesuwający się na ich podstawie żeton, który wskazuje na aktywne zadanie na planszy. Karty te pozwalają na eksplorowanie Piramid w Gizie, Amazonii, Dżungli Afryki, Tunguski, Antarktydy, czy Himalajów w poszukiwaniu starożytnych artefaktów, które pomogą w walce z potworami:).

Można przyczepić się, a zwrócił mi na to uwagę mój kolega, do trzech stosów kart mitu. Każdy z nich jest charakterystyczny i buduje się z nich jedną, wspólną talię na podstawie Przedwiecznego. I tak np. niebieski stos to same pogłoski. Po Starożytnych Szefach widać, który ma ile pogłosek, itd. Nie wiadomo nigdy jakie dokładnie się pojawią, bo karty się tasuje, ale już jakiś większy pogląd na przyszłość to daje. Dla kolegi nie było to fajne. Mnie z kolei, aż tak bardzo to nie przeszkadza. Kumpel twierdzi, że pogłoski powinny być w każdym stosie o różnym poziomie. Natomiast ja napiszę, że każdy stos ma łatwiejsze, normalne i trudne mity, które są oznaczone i potem jeśli ktoś preferuje sobie ułatwić bądź utrudnić grę to nie ma z tym problemu.

Polecam fanom H.P. Lovecrafta, a także Indiany Jonesa, bo to taki jego odpowiednik w świecie Cthullu:). Czekam z niecierpliwością na nowe dodatki:).

myceK - Czw 01 Maj, 2014

Noto mamy juz pierwszy dodatek :)

http://www.fantasyflightg...7&esem=1&epmi=s

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4789


chyba przydał by się już nowy pokój na forum pod Eldritch ;)

wanhicks - Czw 08 Maj, 2014
Temat postu: Eldritch Horror wykonanie
Witam, dziś odebrałem swój egzemplarz Przedwiecznej Grozy i to na co zwróciłem od razu uwagę to bardzo słabej jakości dykta z której wykonane są żetony. Czy ktoś odniósł podobne wrażenie, czy tylko u mnie tektura się rozłazi ?
piwoslaw - Pią 09 Maj, 2014

ja tak miałem z pierwszym małym dodatkiem do Descenta
marioosh - Sob 10 Maj, 2014

Rage88 napisał/a:
Witam,

Do jednej rzeczy do której można się przyczepić, a zwrócił mi na to uwagę mój kolega, który jest tym posiadaczem Arkham, że są właśnie trzy stosy mitów i każdy z nich jest charakterystyczny z którego buduje się jedną, wspólną talię na podstawie Przedwiecznego. I tak np niebieski stos tali Mitów to same pogłoski i już po Starożytnych Szefach widać, który ma ile pogłosek, itd. Nie wiadomo nigdy jakie dokładnie się pojawią, bo karty się tasuje, ale już jakiś większy pogląd na przyszłość to daje. Dla niego nie było to fajne. Mnie z kolei bardzo aż tak to nie przeszkadza. Kumpel twierdzi, że pogłoski powinny być w każdym stosie o różnym poziomie. Natomiast ja napiszę, że każdy stos ma łatwiejsze, normalne i trudne mity, które są oznaczone i potem jeśli ktoś preferuje sobie ułatwić bądź utrudnić grę to nie ma z tym problemu.




Należy zwrócić uwagę, na jedną rzecz. Co prawda w niebieskiej talii są same Pogłoski, ale one są często bardzo mocne. Na dodatek w zielonej talii, są karty, które pozostają w grze, jednak nie są pogłoskami i nieco od nich słabsze. W AH oba te typy były w jednym worku "RUMOR". Po prostu w AH RUMOR(czyli po polsku Pogłoska) to był typ karty, który pozostawał w grze. W EH mamy dwa typy kart ONGOING - pozostająca w grze oraz RUMOR, jako trait specjalnego znaczenia(taki kamień milowy). Nieukończenie Pogłoski w EH ma przeważnie bardzo złe konsekwencje.

groan - Pon 26 Maj, 2014

Właśnie jestem po pierwszej partii. Niestety z powodu braku chętnych do gry, była to partia solo z dwoma badaczami. Wybrałem Azathota jako przedwiecznego i wcale nie było łatwo.
W ciągu gry zmieniłem badaczy 3 razy, czyli ukończyłem grę 5 i 6 badaczem. Pod koniec gry na planszy były 3 otwarte bramy i 10 żetonów potworów. Ogólnie gra dała mi w kość, karty mitów były tak ułożone że na początku gry nie było żadnych ze wskazówkami, szybko pojawiła się karta zaraza, która zostawiona samej sobie plus efekty jeszcze jakieś karty - uśmierciła szybko kolejną parę bohaterów.
Gra nie jest łatwa, potworów nie jest łatwo ubić (przynajmniej mając 2 badaczy).
Ostatecznie wygrałem, rozwiązując trzy tajemnice. Żeton zagłady znajdował się na polu nr 2, i właśnie rozpatrzyłem ostatnia kartę mitów z talii. Udało się tylko dlatego, że trzecia karta tajemnicy pozwalała na położenie na niej żetonu wskazówki z właśnie rozwiązanego spotkania badawczego niezależnie od miejsca.
I na koniec: pojawił się problem. Jedna karta mitów kazała mi rozpatrzyć ponownie jedną kartę mitów-pogłosek. Ponieważ nie było aktywnych w grze musiałem wylosować jedną z odrzuconych. I tu pytanie. Rozpatruje wszystko z tej karty? łącznie z przesunięciem omenu, otwarciem bram, pojawieniem się potworów itp. czy tylko właściwy efekt karty, nakazujący coś tam zrobić?
I jeszcze jedno - mała nieścisłość w tłumaczeniu. Jakaś karta nakazuje wzięcie karty stanu Szaleństwo. Nie ma takiej karty - jest karta stanu Panika, na której przy opisie działania jest słowo kluczowe(?) Szaleństwo. Trochę się naszukałem tej karty w talii.

sirafin - Pon 26 Maj, 2014

groan napisał/a:
(bynajmniej mając 2 badaczy)
Oj, bo jak się zaraz się zdenerwuję... Koniecznie odszukać słownik i sprawdzić co oznacza "bynajmniej", żeby więcej wstydu sobie nie robić :P


groan napisał/a:
I na koniec: pojawił się problem. Jedna karta mitów kazała mi rozpatrzyć ponownie jedną kartę mitów-pogłosek. Ponieważ nie było aktywnych w grze musiałem wylosować jedną z odrzuconych. I tu pytanie. Rozpatruje wszystko z tej karty? łącznie z przesunięciem omenu, otwarciem bram, pojawieniem się potworów itp. czy tylko właściwy efekt karty, nakazujący coś tam zrobić?
Coś mi tu nie pasuje. Jest karta, która nakazuje badaczom odrzucić tyle Wskazówek ile jest w grze Pogłosek (a nie rozpatrzyć ponownie aktywną Pogłoskę), a jeśli nie ma Pogłosek, to wylosować nową z pudełka (a nie ze stosu kart odrzuconych). Nie kojarzę innej karty nakazującej losowanie Pogłoski. Jeśli to ta karta, to nową wylosowaną Pogłoskę należy rozpatrzyć w całości, tyle że na kartach Pogłosek nie ma symboli Omenu, Bram ani Potworów.

groan napisał/a:
I jeszcze jedno - mała nieścisłość w tłumaczeniu. Jakaś karta nakazuje wzięcie karty stanu Szaleństwo. Nie ma takiej karty - jest karta stanu Panika, na której przy opisie działania jest słowo kluczowe(?) Szaleństwo. Trochę się naszukałem tej karty w talii.
To nie nieścisłość. Jeśli otrzymujesz polecenie "Wylosuj Zasób Przedmiot" to szukasz karty o nazwie "Przedmiot"? :)
groan - Pon 26 Maj, 2014

sirafin napisał/a:
Oj, bo jak się zaraz się zdenerwuję... Koniecznie odszukać słownik i sprawdzić co oznacza "bynajmniej", żeby więcej wstydu sobie nie robić :P

Poprawione.

Z tymi pogłoskami to faktycznie namieszałem. Wylosowałem rozpatrzoną bo takowe wkładałem do pudełka z powodu braku miejsca na stole. :-)

sirafin napisał/a:
To nie nieścisłość. Jeśli otrzymujesz polecenie "Wylosuj Zasób Przedmiot" to szukasz karty o nazwie "Przedmiot"?

Jednak nieścisłość. Nazwę karty stanów stanowi Wyraz w górnej ramce, zaraz nad słowem Stan. Nie ma karty stanu Szaleństwa - jest karta stanu Panika.
Słowo szaleństwo pojawia się w ramce z opisem działania karty. Nie ma takiego problemu z innymi kartami stanów do których odnoszą się karty mitów. Np. karta mitów Fala Rozpaczy mówi weź kartę Stanu Błogosławieństwo (a nie kartę stanu Łaska).
Ale jak wspomniałem to szczegół.

sirafin - Pon 26 Maj, 2014

groan napisał/a:
Jednak nieścisłość. Nazwę karty stanów stanowi Wyraz w górnej ramce, zaraz nad słowem Stan. Nie ma karty stanu Szaleństwa - jest karta stanu Panika.
Słowo szaleństwo pojawia się w ramce z opisem działania karty. Nie ma takiego problemu z innymi kartami stanów do których odnoszą się karty mitów. Np. karta mitów Fala Rozpaczy mówi weź kartę Stanu Błogosławieństwo (a nie kartę stanu Łaska).
Ale jak wspomniałem to szczegół.
Nie kojarzę karty Stanu Panika, prawdopodobnie masz na myśli Paranoję. To jednak akurat mało istotne, problem w tym, że nie zwracasz uwagi na inna ważną rzecz.

Karta Stanu Paranoja.
Karta Stanu SZALEŃSTWO.

Można bez problemu rozróżnić kiedy mowa o nazwie karty, a kiedy o typie karty. Mam nadzieję, że to rozwiązuje problem :)

groan - Wto 27 Maj, 2014

sirafin napisał/a:

Karta Stanu Paranoja.
Karta Stanu SZALEŃSTWO.


Po analizie kart w końcu zrozumiałem o co tu chodzi. :-) Niemniej jednak dla osoby, która gra pierwszy raz może wyglądać to na nieścisłość. Ja niestety nie "zauważyłem", że chodzi tu o słowa pisane normalną czcionką i pochyloną kursywą. Może ta cała dyskusja zaoszczędzi komuś w przyszłości "bólu głowy" związanego z szukaniem określonej karty.

I jeszcze kilka pytań:
- czy "najbliższy" badacz to także badacz na tym samym polu co potwór, który atakuje najbliższego badacza? (Ogar z Tindalos)
- czy zatrzymany badacz może wykonać spotkanie walki? Atakuje go np. potwór z pytania powyżej.

sirafin - Wto 27 Maj, 2014

Bólu głowy można sobie oszczędzić dzięki uważnemu czytaniu :D Do gry dołączono Almanach, po który należy sięgać w pierwszej kolejności, gdy pojawią się wątpliwości odnośnie zasad.

Problem, który miałeś z kartą stanu rozwiązałbyś sam sprawdzając hasło "Otrzymywanie wyposażenia i stanów".

Pytanie o najbliższego badacza, rozwiążesz sprawdzając hasło "Najbliższy". (pole od którego sprawdzasz odległość też się liczy).

Ostatnie pytanie dotyczy zapewne Wstrzymanego badacza? Chyba że pisząc zatrzymany myślałeś o uwięzionym? Masz skłonność do mieszania nazw, a przez co sam tworzysz sobie nieścisłości. Żeby Almanach okazał się pomocny, musisz być precyzyjny. Co do Wstrzymanego, to ten efekt wpływa tylko na akcje i nie ma nic wspólnego ze spotkaniami (więc Spotkanie Walki odbędzie się normalnie). Bardziej obrazowo, wyobraź sobie, że badacz był czymś bardzo zajęty i nie miał czasu wykonać akcji.


Zwróć uwagę, że większość z dotychczasowych problemów wynikła z tego, że "coś ci się pomyliło". Zaprzyjaźnij się z Almanachem i czytaj uważnie, a przekonasz się, że wiele pozornych "niejasności" rozgryziesz sam ;)

Wacho - Pią 30 Maj, 2014

Hej mam pytanie techniczne dotyczące zasad:
- zamykając bramę ze znajdującymi się na niej potworami - efektem karty mitów - potwory znikają wraz z bramą czy pozostają w tej lokalizacji...? jakoś nie mogę tego znaleźć...

sirafin - Pią 30 Maj, 2014

Nie możesz tego znaleźć, bo nie ma takiej zasady. To nie Horror w Arkham ;)
Wacho - Pią 30 Maj, 2014

Tzn. Że można stosować obie zasady? A interpretacja to sprawa umowna? Wczoraj grałem że po zamknięciu bramy potwory pozostaly na planszy.... tak żeby nie było zbyt łatwo.
sirafin - Pią 30 Maj, 2014

Jak chcesz stosować zasadę, której nie ma? o_O
Jeśli nigdzie nie napisano żeby usunąć potwory to ich nie usuwasz.

Wacho - Pią 30 Maj, 2014

Czyli intuicyjne grałem dobrze :-)
sirafin - Pią 30 Maj, 2014

Tak trzymać, nie pozwól żeby Przedwieczni ci w umyśle mącili i sugerowali obłąkańcze dopowiadanie nieistniejących zasad ;)
kermit - Czw 05 Cze, 2014

Mam już za sobą 3 rozgrywki, gra się dobrze, płynnie i szybko, ale kart wydarzeń i wskazówek to poskąpili, karty zdobywania wskazówki kończą się szybko, a wydarzenia powtarzają często. Czterech przedwiecznych to śmiech na sali.
To smutne, że po trzech rozgrywkach czekam już na dodatek, który za granicą już jest.

Drow - Sob 07 Cze, 2014

Proste pytanie:
Dlaczego nie ma oddzielnego dzialu forum poswieconego Eldritch Horror?
Gra jzu oficjalnie chyba weszla do sprzedazy..?

marioosh - Nie 08 Cze, 2014

kermit napisał/a:
Mam już za sobą 3 rozgrywki, gra się dobrze, płynnie i szybko, ale kart wydarzeń i wskazówek to poskąpili, karty zdobywania wskazówki kończą się szybko, a wydarzenia powtarzają często. Czterech przedwiecznych to śmiech na sali.
To smutne, że po trzech rozgrywkach czekam już na dodatek, który za granicą już jest.


W Polsce też jest, tyle że po angielsku, z resztą bardzo , że tak powiem niezbędny bo np. kart lokacji jest 2x więcej niż w podstawce dla każdej z lokacji. Fakt faktem, jak pojawi się po polsku to pewnie będzie kolejny fajny po angielsku... :)

Germanus - Czw 12 Cze, 2014

Drow napisał/a:
Proste pytanie:
Dlaczego nie ma oddzielnego dzialu forum poswieconego Eldritch Horror?
Gra jzu oficjalnie chyba weszla do sprzedazy..?

mówisz i masz :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group