|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - Standardowe openingi
Beez - Sob 10 Sie, 2013 Temat postu: Standardowe openingi Próbował ktoś grać Baratheonem z openingiem na 3 marsze, z czego +1 na morzu?
Rewolta - Sob 10 Sie, 2013
a mówimy o podstawce czy którymś dodatku?
Gog - Sob 10 Sie, 2013
i rushować martella?:D tak starka sie nie da jak ma mózg, + jak sie nie dogadasz ze starkiem to od 3 tury Cie nie ma na mapie:)
Beez - Sob 10 Sie, 2013
jak to starka sie nie da jak ma mózg.
W 1 turze masz jego morze z tym ustawieniem, bo on ma zazwyczaj mobilke na stolicy i ma tylko 2 ruchy.
Dla mnie to raczej martella sie nei da przez arianne.
A starka jak najbarziej tak.
Gog - Pon 12 Sie, 2013
fajny jest rush lannisterem na tyrella, jak to zrobilem w jednej grze, tylko musi pasc mobilka + najlepiej brak clashu w 2 turze i tyrell znika z mapy
Beez - Pon 12 Sie, 2013
hehe doskonale wiesz, że nie zgadzam się z tą opinią ale już się kłócić nie zamierzam.
Co byście powiedzieli na zebranie w kupę jakiś standardowych openingów dla 2 części dla nowych graczy, którzy rozpoczynają dopiero swoją przygodę?
Gog - Pon 12 Sie, 2013
i psuc im zabawę z rozpoczynania i szukania najlepszych rozwiązań ?:(
Beez - Pon 12 Sie, 2013
ci którzy chcą do nich dojść sami nie będą szukać - znam natomiast parę osób z reala, którzy szukali (na BGG są spisane, ale nie każdy potrafi dobrze mówić po angielsku) i znaleźć nie mogli
Sardo - Pon 12 Sie, 2013
Lepiej samemu sobie wymyślić
Psuje zabawę z gry, granie gotowymi rozwiązaniami.
A w dodatek to już w ogóle ...
czarnylord23 - Pon 12 Sie, 2013
No dokładnie, kucie rozwiązań psuje zabawę. To tak samo jak kiedyś chodziłem w gimnazjum na turnieje szachowe, ale w końcu przestałem jak pojawiła się generacja 8-latków która wkuła na pamięć kilkadziesiąt najlepszych pierwszych ruchów i nie miałem z nimi szans.
toszt - Pon 12 Sie, 2013
czarnylord23 napisał/a: | No dokładnie, kucie rozwiązań psuje zabawę. To tak samo jak kiedyś chodziłem w gimnazjum na turnieje szachowe, ale w końcu przestałem jak pojawiła się generacja 8-latków która wkuła na pamięć kilkadziesiąt najlepszych pierwszych ruchów i nie miałem z nimi szans. | O to właśnie chodzi, kujesz na pamięć najwięcej początków, żeby wśród przeciwników oddzielić ziarno od plew, a potem z tymi, którzy dotrzymają Ci kroku na początku można grać jakąś poważną partyjkę
czarnylord23 - Pon 12 Sie, 2013
No dobra, ale ja nawet w znienawidzonej obronie sycylijskiej byłbym w stanie nie popełniać błędu i dojść do gry środkowej, tylko jak grałem na 15 minut to przeciwnik straciłby minutę a ja 10. I graj tutaj poważną partyjkę dalej. A plewą nie byłem, jakieś puchary (co prawda głównie w drużynówce) zdobyłem.
Germanus - Pon 12 Sie, 2013
w 1 edycji to tak. w II nie ma to sensu, bo statki mogą się schować do portu, a po mobilizacji wyskoczą kolejne...
chyba że ktoś ma na to jakiś patent
Germanus - Wto 13 Sie, 2013
baratheon ma chyba tylko 2 sensowne openingi. Albo atakujesz KL albo farmisz i robisz nowe statki. Inne nie sprawdzają się przy "równych" graczach
Beez - Wto 13 Sie, 2013
dla mnie tylko ten 2 opening jest sensowny. Po co liczyć na mobilke, jak tyle samo punktów mobilizacje można mieć rekrutując w 1 ruchu i nawet jak mobilka wpadnie to w sumie zrekrutowałeś za 4pkt. Natomiast jak nie wpadnie to jesteś 2 żetony w plecy i 2 punkty mobilizacji.
Germanus - Wto 13 Sie, 2013
Beez - zob. pbf 29 gdzie właśnie wybrałem ten wariant
Beez - Wto 13 Sie, 2013
no właśnie dla mnie wybrałeś jedyne sensowne wyjście - nie widzę sensu w leceniu na kings landing
W sumie jak tak się zastanawiam to opening na 3 marsze też jest jeszcze godny ryzyka (+1 na morzu, bo zazwyczaj stark robi mobilke i masz wtedy wjazd w niego z +1 )
Germanus - Wto 13 Sie, 2013
on się cofnie do portu i co Ci to da?
TERF - Wto 13 Sie, 2013
openingi ok jesli kazdy gracz gra sam(nie ma pewnego sojuszu) ale jak ktos ma pewny sojusz to openingi juz calkowicie sie zmieniaja
Beez - Wto 13 Sie, 2013
Germanus napisał/a: | on się cofnie do portu i co Ci to da? |
Jak sie cofnie do portu a nie wypadnie mobilka to wh jest puste więc można zniszczyć - da przewage od razu ze startu
Tylko mysle głośno nad tym
Dredzilla - Sro 14 Sie, 2013
Do beeza .I wtedy jesteś bez rozkazu na kl , więc tyrell może bić cie wieża jeśli poszła mobilka dodatkowo używając lorasa
Apropo sytuacji martella w 29 , to na 200 rozegranych gotow, w 99% przypadków stawiam na branie 4 zamów, i marsz +1 na dornijskim. Martell ma na tyle silne karty ze nawet jeśli pójdzie starcie królów to nawet z tymi 4 żetonami da radę cia ugrać
Gog - Sro 14 Sie, 2013
4 zamki sux :X marsz +1 dornijskie uw z * na ss i marsz na salt shore optymalny opening jak zostawicie puste sunspear nie macie gdzie mobilizowac z UW :p
Germanus - Sro 14 Sie, 2013
zgadzam się z Gogiem. Ale tak naprawdę chyba każdy ród ma 2 optymalne starty i nie ma co się kłócić co jest najlepsze
Gog - Sro 14 Sie, 2013
tyrellem jest marsz statek uw i marsz z HG i albo na ot i reach albo ot i arbor i co ture 4 zetony jestes ustawiony jak stark
Dredzilla - Sro 14 Sie, 2013
Martell ma o tyle dobre karty ze nie potrzebuje uw w 1 turze, może cisnąć bare dalej, a jeśli ma 4 zamki i idzie mobilka to już w zasadzie jest ustawiony na cała grę
Gog - Sro 14 Sie, 2013
a jesli nie ma mobilki to idzie do domu dobre karty? do obrony chyba ;x z tronu go zrzuci? czy kaze sie wycofac?:X
Beez - Sro 14 Sie, 2013
jak już wcześniej tłumaczyłem - każdym rodem z gwiazdką nie ma sensu nie kłaść mobilki w 1 turze, Nie ma sensu ryzykowac 33% (bo baratheon mobilki nie da) na mobilke, jak można mieć 100% to samo (też zmobilizować za 5 pkt) i nie ryzykować straty 2 pewnych punktów.
Do dredzilli: Baratheon akurat może ryzykować iśćie w zamki bo on ma większe prawdopodobieństwo na mobilke niż reszta.
Germanus - Czw 15 Sie, 2013
Baratheon może zrobić UW a potem jako że siedzi na tronie zdecydować , że nic się nie dzieje i tak jest wówczas do przodu
Dredzilla - Czw 15 Sie, 2013
Żmija i doran zawsze straszy, bronić może aero, arian koks, na pewno nie zgodzę się z tym ze jeśli nie pójdzie mobilka to jest na straconej pozycji
Konca burzy nie odpusci więc zawsze można zająć się tyrellem
Beez - Czw 15 Sie, 2013
Dredzilla napisał/a: | Żmija i doran zawsze straszy, bronić może aero, arian koks, na pewno nie zgodzę się z tym ze jeśli nie pójdzie mobilka to jest na straconej pozycji
Konca burzy nie odpusci więc zawsze można zająć się tyrellem |
nikt nie mówi, że jest na straconej pozycji tylko 2 pkt mobilki w plecy bezsensownie.
Germanus - Czw 15 Sie, 2013
Dredzilla napisał/a: | Żmija i doran zawsze straszy, bronić może aero, arian koks, na pewno nie zgodzę się z tym ze jeśli nie pójdzie mobilka to jest na straconej pozycji
Konca burzy nie odpusci więc zawsze można zająć się tyrellem |
dlatego w pbf 29 zastosowałem się do powyższej instrukcji bhp
Dredzilla - Nie 18 Sie, 2013
No jesli nie pojdzie mobilka, a zmobilizujesz z UW to bijesz sie na dwa fronty praktycznie, bo i o storms end i jednoczesnie albo princespass albo starfall ^^, jesli masz 4 zamki i idzie mobilka to nie dosc ze masz sunspear obstawione i mozesz mobilizowac, to jeszcze jestes mega ofensywnie ustawiony takie moje zdanie
Edit: Straci 2 pkt mobilizacji? wobec kogo ^^, Tyrell w 1 rundzien ie mobilizuje, a Bara w 99% gier takze no chyba ze wdraza swoj szatanski plan z mobilka zamiast braniem KL
Rewolta - Czw 22 Sie, 2013
Nie ten temat ale jakie mieliście największe bitwy jeśli chodzi o podstawkę
No i kto na kogo
U mnie o było 20 do 19 dla Gj w botwie o Winterfall po losach bitwy 22 do 20, ale pewnie macie większe wyniki
Gog - Czw 22 Sie, 2013
takie wynik oznacza nieumiejętne stosowanie najazdu:D
Beez - Czw 22 Sie, 2013
Gog napisał/a: | takie wynik oznacza nieumiejętne stosowanie najazdu:D |
Zawsze mogła być runda bez najazdów...
Gog - Czw 22 Sie, 2013
no tak, ale czesto sie widzi ze ludzie wolą dac obronę zamiast najazdu, a to duży błąd :p
Rewolta - Czw 22 Sie, 2013
Tak wynik wyszedł rzeczywiście przez błąd, kolega grał pierwszy raz i pomylił rozkazy w porcie na Winterfall dlatego taki wyniki - wyszłoby deczko mniej ;P
Nero - Wto 08 Gru, 2015
Odświeżam, bo ciekawy temat. Ma ktoś jakieś wskazówki dla nowych graczy?
ByeBye - Wto 08 Gru, 2015
Na BGG są opisy wszystkich sensownych ruchów dla każdej strony ;p
Nero - Sro 09 Gru, 2015
Gotowców duma mi czytać nie pozwoli.
A co z radami, że np. najważniejsze jest dobre zarządzanie sojuszami, dbanie o zachowanie korzystnego dla siebie układu sił na planszy itp.?
Germanus - Sro 09 Gru, 2015
różnie bywa. Wiele zależy kim grasz. Sojusz itp. najważniejsze dla Lannistera z uwagi na położenie. Tyrell to raczej długodystansowiec i lepiej za szybko. Na szybkie ataki i dominację nadają się chyba tylko Baratheon, Martell i Greyjoy. W grze na pewno ważne są kontakty z innymi graczami
Nero - Sro 09 Gru, 2015
Germanus napisał/a: | W grze na pewno ważne są kontakty z innymi graczami |
Uważam, że zły układ sił/sojuszy (wiadomo, że są płynne) potrafi zniweczyć nasze wysiłki i nawet najlepszą pozycję, a z drugiej strony dobry daje szanse na sukces nawet jeżeli nie mamy w żadnym z czynników przewagi nad innymi graczami.
Zawsze się skłaniałem do tego, że układ sojuszy dąży do wydzielenia się 2 obozów, czyli w GOT byłoby 3-3 (do czasu) z racji, że każdy z graczy wchodzących w 2 czy 3-osobowy sojusz (np. jedynie nie atakują się przez kilka rund) powinien zyskać przewagę nad graczem bez sojuszu, tak samo sojusz 4 graczy przeciwko 2 (ale ten sojusz szybko się załamie).
|
|