galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Legolas i Samotna Skała

maclis - Pon 26 Sie, 2013
Temat postu: Legolas i Samotna Skała
Czy gdy zabijemy Legolasem potwora, a aktywnym obszarem jest Samotna Skała (nie działają na nią efekty kart graczy), to kładziemy na niej 2 żetony wyprawy, czy kładziemy te żetony na wyprawie?
Kulgan - Pon 26 Sie, 2013

Kładziemy żetony na Samotnej Skale. Zdolność Legolasa nie działa bezpośrednio na Obszar, wiec możemy położyć żetony - zamiast na karcie Wyprawy - na jej buforze.
JollyRoger1916 - Pon 26 Sie, 2013

Na pewno? Mi się wydaje, że kiedyś to zagadnienie pojawiło się na forum i ktoś pisał, że zdloność Legolasa w ogóle w tym wypadku się nie odpali. Chyba tak grałem, więc jeśli to co piszesz Kulgan jest właściwym zagraniem to niepotrzebnie sobie utrudniałem :)
Berestaszek - Pon 26 Sie, 2013

jak wol na legolasie pisze na obecnej wyprawie. wiec czemu checie klasc na aktywnym obszarze? ten bufor ma swoja nazwe. w tym momencie nie mam dostepu do faq wiec jesli moglby ktos sprawdzic to byloby fajno. natomiast jak mozna na aktywny obszar to najpierw dzialaja jego zdolnosci, wiec odporny na efekty kart graczy jest przed zdolnoscia legolasa. tym niemniej jestem niemalze pewien ze zdolnosc legolasa nie dziala na aktywny obszar
TomB - Pon 26 Sie, 2013

Legolas kładzie żetony na aktywnym obszarze - FAQ punkt 1.00 Złota zasada.

Ale na Samotnej Skale, moim zdaniem, nie kładzie, bo to jest efekt z jego karty, a nie efekt z gry. Na Samotnej Skale można kłaść żetony tylko w wyniku udanej wyprawy.

Edycja: FAQ również wyjaśnia drugi problem:

P: Jeśli aktywny obszar posiada tekst „Odporny na
efekty kart graczy”, a Legolas uczestniczy w ataku
w wyniku którego zniszczony zostaje wróg, to czy
umieszczam 2 żetony postępu na aktywnym obszarze
lub wyprawie?
O: Nie. Kiedy umiejętność Legolasa pozwala na
umieszczenie żetonu postępu na obecnej wyprawie,
a w grze znajduje się aktywny obszar, należy umieścić
żeton postępu na tym obszarze. Jeśli aktywny obszar
jest odporny na efekty kart graczy, należy zignorować
zdolność Legolasa. W związku z tym, żadne żetony
postępu nie zostaną umieszczone na aktywnej lokacji
ani na obecnej wyprawie.


Wszyscy do czytania instrukcji i FAQ marsz. Ja też - po raz setny.

maclis - Wto 27 Sie, 2013

A co gdy jakaś karta usuwa żetony z obecnej wyprawy, a na obecnej wyprawie nie ma żetonów, a są one na aktywnym obszarze? Czy usuwa się żetony z obszaru?
Radziol88 - Wto 27 Sie, 2013

Karta odnosi się tylko do wyprawy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group