galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - odkrywanie kart spotkań

balint - Nie 03 Lis, 2013
Temat postu: odkrywanie kart spotkań
Czarni Jeźdźcy dotarli. A wraz z nimi także pytania.

Mam wątpliwość odnoście cechy "Ukrywanie się X".

Instrukcja stanowi: Kiedy zostanie odkryta karta Spotkania ze słowem kluczowym ukrywanie się X....

W chwili wyciągnięcia Nazgula (posiada cechę "ukrywanie 2") z talii spotkań jest OK, nie ma tu miejsca na wąpliwości.

Ale co w chwili, gdy wydarzenie nakazuje przeszukanie talii spotkań i stosu kart odrzuconych w celu wyciągnięcia i umieszczenia w strefie przeciwności ww. Nazgula?
Czy w ten sposób zagrany Nazgul uważany jest za kartę odkrytą? Czy za odkrytą jest uznawana tylko pierwsza karta, a Nazgul "umieszczony", ale "nie odkryty"?

Sprawa ma decydujące znaczenie dla przebiegu pierwszego scenariusza z Jeźdźców.

Kulgan - Pon 04 Lis, 2013
Temat postu: Re: odkrywanie kart spotkań
balint napisał/a:
Ale co w chwili, gdy wydarzenie nakazuje przeszukanie talii spotkań i stosu kart odrzuconych w celu wyciągnięcia i umieszczenia w strefie przeciwności ww. Nazgula?
Czy w ten sposób zagrany Nazgul uważany jest za kartę odkrytą? Czy za odkrytą jest uznawana tylko pierwsza karta, a Nazgul "umieszczony", ale "nie odkryty"?

Sprawa ma decydujące znaczenie dla przebiegu pierwszego scenariusza z Jeźdźców.

Karta "odkryta" to karta z topa, a karta "umieszczona" nie jest kartą odkrytą, tylko wyszukaną.

balint - Pon 04 Lis, 2013

Dzięki, też jestem tego zdania, ale dyskusja przy stole była zażarta.
JollyRoger1916 - Pon 04 Lis, 2013

Też się zastanawiałem nad tym. Czyli można uznać efekty "po odkryciu" działają tylko jeśli karta jest ciągnięta bezpośrednio z wierzchu talii?
balint - Pon 04 Lis, 2013

Wygląda na to, że tak ;)
Corran - Pon 04 Lis, 2013

Niezupełnie. Oto cytat z FAQ:

(1.22) Efekty „Po odkryciu”
Karta jest uznawana za odkrywaną tylko jeśli karta
albo efekt gry sprawiające, że karta wchodzi do gry
wyraźnie wskazują na „odkrycie” karty.
Przykład: Jeśli gracze użyją efektu karty Wyprawy 3B
„Nie schodźcie za nic ze ścieżki” (ZP 121) w celu odnalezienia
Leśnego Pająka i umieszczenia go w grze,
efekt „po odkryciu” na karcie Leśnego Pająka nie
zostanie aktywowany, ponieważ efekt na karcie „Nie
schodźcie za nic ze Ścieżki” nie używa żadnej odmiany
słowa „odkryj”.


Moim zdaniem wynika z tego, że karta może być również odkryta np. ze stosu kart odrzuconych, ale musi być mowa o odkrywaniu. Jeśli jest jedynie polecenia umieszczenia w grze, to nie jest to odkrywanie karty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group