|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - Pbf 38 - garść pomysłów i nabór
Martin - Sob 23 Lis, 2013 Temat postu: Pbf 38 - garść pomysłów i nabór Chciałbym zaproponować wam nową grę eksperymentalną w kierunku kooperacyjnym. Ten temat stanowi zarówno nabór do niej (jak na razie rozeznanie czy w ogóle znajdą się chętni ), jak i prezentację kilku moich pomysłów na rozgrywkę, które są jednak tylko pomysłami i nigdy nie zostały przetestowane. Dlatego też każdego, kto wyrazi zainteresowanie grą, proszę o wyrażenie swojej opinii na ich temat i sugestię, które z nich chciałby zastosować w grze .Nie będzie to bardzo długi post, ponieważ piszę z komórki. Moje propozycje wyjaśnię pobieżnie i jeśli spotkają się z pozytywnym odzewem to rozwinę je w najbliższym czasie (oczywiście wy też możecie je rozwijać ).
Generalnie chciałbym, aby była to gra w drugą edycję, z niezmienioną mapą, rodami, pozycjami startowymi i kartami. Zmiany dotyczyłyby mechaniki gry.
Pomysł 1.
Ten, przy którym najbardziej obstaję. Podział graczy na 3 drużyny dwuosobowe, które byłyby niejawne. Oczywiście chodzi o podział losowy, tzn. po wylosowaniu rodów każdy gracz dostaje prywatną wiadomość z informacją, z kim jest w sojuszu. Cała gra toczy się normalnie, nie zmieniają się żadne inne zasady poza celem - kontrolą określonej ilości zamków przez parę, a nie jednego gracza. Tą ilością byłoby 10 lub 11, ze wskazaniem na 11, żeby nie było zbyt prosto, a zarazem żeby miało to uzasadnienie - 11 to minimalnie więcej niż połowa.
Pomysł 2.
To samo, co powyżej, z dodatkową zmianą - możliwy jest transport morski cudzymi statkami. Działałoby to
tak: gracz, który chce skorzystać z cudzego transportu deklaruje swój marsz z określeniem punktu
docelowego i prosi gracza, którego statków potrzebuje o transport. Ten może go udzielić lub nie (musi to napisać publicznie, wszelkie negocjacje natomiast na priv). Działa to tak jak prośba o wsparcie. Jeśli transport nie zostanie udzielony, marsz jest zdejmowany bez efektu. W ten sposób można skorzystać z transportu gracza, z którym nie jest się w sojuszu (ale można narazić się na zdradę z jego strony ). Pozostaje kwestia transportu z udziałem większej liczby graczy. Moim zdaniem również powinna być możliwa.
Pomysł 3.
Dwa poprzednie z dodatkową możliwością przyjaznego wejścia na obszar innego gracza. Tu jeszcze nie mam pomysłów. Ale na pewno pozostałby on pod kontrolą pierwszego gracza, poza tym trzeba też rozważyć kwestie zaopatrzenia i czerpania korzyści z tego obszaru.
Pomysł 4.
żaden z powyższych - zwykła gra w 2 edycję [/b]
Pszyna - Sob 23 Lis, 2013
ja się piszę
4 gry to bylo za dużo, ale teraz została już tylko jedna więc z chęcią
W moim odczuciu albo zwykła 2 edycja, albo wymyślony przez ciebie punkt numer 1.
W pozostałych ciut za dużo już odbiegania od zasad
Mieciu - Sob 23 Lis, 2013
zgłaszam się
Germanus - Sob 23 Lis, 2013
ja też bym pograł. lubię kooperacje
Rewolta - Sob 23 Lis, 2013
Też mogę zagrać jeśli tylko będziesz umiał podzielić rody tak aby były jakieś sensowne szanse ;]
Już widzę starka z Martelem Tyrela z Gj i Lanni z Barą
Jak dla mnie to kooperacja powinna się zacząć od 4 rundy przykładowo, żeby nie było wszystko od początku takie jasne..
Germanus - Sob 23 Lis, 2013
kooperacja tajna
Mieciu - Sob 23 Lis, 2013
mi się podoba 1 ale trzeba by było zrobić 2 koszyki do losowania
może:
1 koszyk: stark ,martell ,tyrell/greyjoy
2 koszyk: greyjoy/tyrell ,lannister ,baratheon
Germanus - Sob 23 Lis, 2013
żadnych koszyków. Jak 2 rody będą prowadzić to reszta w swoim interesie i tak się na nie rzuci
Martin - Sob 23 Lis, 2013
Tak myślałem, ze 1 to będzie najlepszy pomysł, bo też i od niego w ogóle wzięły się moje chęci prowadzenia gry. Poczekam jeszcze na ewentualne dalsze opinie.
Co do koszyków to wydaje mi się, że w takim przypadku byłoby zbyt łatwo domyślić się, kto jest czyim sojusznikiem, a właśnie o to mi chodzi, żeby tak nie było poza tym nawet jeśli trafi się bardzo można para to będzie musiała się dobrze kryć że swoim sojuszem. Atakowanie sojusznika jest jak najbardziej dozwolone
Powiedzcie jeszcze, co sądzicie o wymaganej do zwycięstwa liczbie zamków. 11 wydaje mi się optymalne, ale chce usłyszeć wasze zdanie. Po 10 rundzie podliczamy oczywiście tak samo jak zawsze, tylko że dla par. No i jest dwóch zwycięzców. (u mnie łatwiej wygrać! :p )
Co do naboru to nie napisałem na razie jak będę wybierał. Niech więc będzie tak: Ci z Was, którzy wyrazili tu sensowna opinię i chcą zagrać w opcję 1 (pod dyskusję poddaję jeszce propozycję losowania z koszyków )biorą udział. Sa to:
Pszyna
Germanus
Mieciu
Rewolta
A te miejsca, które zostaną - kto pierwszy ten lepszy:)
Sardo - Sob 23 Lis, 2013
O ja bym zagrał w coś takiego
1 opcja jest chyba najsensowniejsza, a losowanie par, totalnie losowa, żeby była większa zabawa
Zamków do zwycięstwa nie może być za mało, te 11 to chyba tak akurat.
Germanus - Sob 23 Lis, 2013
a ostatnim graczem jest....?
alek18 - Sob 23 Lis, 2013
jA.
Mieciu - Sob 23 Lis, 2013
z koszykami chodziło o to ,żeby tak jak napisał rewolta ,nie wyszły dziwne pary jak stark
i martell ale jak chcecie
Beez - Sob 23 Lis, 2013
a co wy chcecie od Starka i Martella : o
Gorzej byłoby jakby było np: greyjoy - stark (lanny ma po grze), albo Bara - Martell (Tyrell za wiele sobie nie pogra) Aczkolwiek poza takimi skrajnymi przypadkami nie powinno być źle.
Będę się z uwagą przyglądać tej rozgrywce.
rekceb - Sob 23 Lis, 2013
Jesli jest miejsce wariant 1 mi odpowiada
Martin - Sob 23 Lis, 2013
Grają (na chwilę obecną):
Pszyna (potwierdzenie?)
Mieciu
Germanus
Rewolta (potwierdzenie?)
Sardo
alek18
Jeśli zwolni się miejsce to rekceb
Pary wylosuję, bez koszyków, bo taka jest wola większości, jak i moja Zapewniam, że wylosuję całkowicie losowo, więc nie będzie sensu dociekać: X nie jest w parze z Y, bo tak by nigdy nie wybrał
Pszyna - Sob 23 Lis, 2013
potwierdzam, potwierdzam!
figol - Sob 23 Lis, 2013
Ciekawy pomysł. Na pewno zerknę do pola gry i spróbuję wydedukować kto z kim gra
JaX7 - Nie 24 Lis, 2013
Szkoda, że tak późno się zorientowałem, bo też z chęcią "potestowałbym"
Jak większość zgadzam się, że pomysł nr 1 jest najsensowniejszy, bo pozostałe 2 mieszają bardzo dużo w zasadach i wprowadzają możliwości ataku Martella na Starka już w drugiej turze gry co jest dosyć dziwne. Ale moim zdaniem sojusze dosyć szybko wyjdą na jaw i bardzo mocno ograniczy to dyplomację (skoro mamy sojusz między graczami 1 i 2 oraz 3 i 4 to jedynie gracz 1 może się dogadać z graczem 3 co do ataku na 5 i 6). Poza tym ujmuje to pewnego rodzaju niepewności w grze, która jest chyba jej podstawą. Chodzi mi o to, że wyklucza 100% zdradę u jednego z graczy co jest z jednej strony dużym bonusem, ale z drugiej strony spłyca grę.
Całkowicie losowe rody na pewno urozmaicą grę, bo w przypadku koszyków przy 6 graczach to jeden z graczy znając swoją parę ma tylko 2 możliwości doboru pozostałych graczy w pary. Co prawda przy całkowicie losowym rozdaniu zwiększa to możliwości tylko do 3, ale to zawsze coś
Ciekawi mnie tylko czy przy połączeniu (Stark, Greyjoy) (Baratheon, Tyrell) (Martell, Lannister) ktokolwiek będzie w stanie powstrzymać atak z północy
Co do ilości zamków to też uważam, że 11 jest optymalne, ale prawdopodobnie wszystko wyjdzie w praniu. Może się to okazać albo za łatwe albo za trudne
Gratuluję pomysłu i na pewno będę się przyglądał
Rewolta - Nie 24 Lis, 2013
Potwierdzm, ale przydałoby się jeszcze coś do tego ,żeby gracze aż tak szybko nie rozkminiali sojuszy
Ale nie mam pomysłu więc wieczorem można już zagrać
Martin - Nie 24 Lis, 2013
Czyli mamy pełny skład postaram się dzisiaj rozlosować rody i sojusze. Mapę zrobię niestety dopiero jutro. Najchętniej już z rozkazami, chyba że bardzo chcecie przed (ale to standardowa 2 edycja więc chyba wszyscy znają). Dzisiaj niestety jestem zajęty
JaX7 - Nie 24 Lis, 2013
Można jeszcze zrobić tak jak w PBF #27: 12 graczy podzielonych na 6 lub 4 drużyny
Martin - Nie 24 Lis, 2013
Oj, to może innym razem Na razie spróbujmy tak. Dziękuję za wszystkie uwagi (oczywiście nadal jestem otwarty na kolejne), ale pozostaniemy już przy tym, tzn. opcja pierwsza, sojusze dwuosobowe, reszta zasad absolutnie bez zmian.
Rody rozlosowałem następująco:
Baratheon - Pszyna
Stark - Sardo
Lannister - alek18
Greyjoy - Mieciu
Tyrell - Germanus
Martell - Rewolta
Sojusze zaraz będą na priv, mapa i temat z grą jutro, ale już możecie wysyłać rozkazy (i ustalać strategie)
Mieciu - Nie 24 Lis, 2013
można atakować sojuszników dla niepoznaki?
Sardo - Nie 24 Lis, 2013
Mieciu napisał/a: | można atakować sojuszników dla niepoznaki? |
można
fajny ród mi się trafił, mam nadzieję, że nie sknocę i dostanę jakiegoś fajnego sojusznika
Mieciu - Nie 24 Lis, 2013
grey i stark
od razu mielibyśmy z 7/8 zamków
Martin - Nie 24 Lis, 2013
Cytat: | można atakować sojuszników dla niepoznaki? |
To zależy od was. Prawdę mówiąc na to liczę
Mieciu - Nie 24 Lis, 2013
a co z Losami Bitwy?
ja bym chętnie zagrał
Martin - Nie 24 Lis, 2013
Założyłem z góry, że nie, ale możemy to przegłosować. Mój głos na nie (żeby było nas 7 i nie mogło wyjść po równo), ale jeśli większość będzie na tak, to zastosujemy
Rewolta - Nie 24 Lis, 2013
Mieciu napisał/a: | a co z Losami Bitwy?
ja bym chętnie zagrał |
Jeśli o nie chodzi to mi nie przeszkadzają ale można by zagrać ze zmienną pulą, chodzi mi o to iż jeśli wszystkich jest 22 (czy też24 nie pamiętam) po pierwszej bitwie 2 odrzucamy z puli do wyczerpania wszystkich, potem od nowa.
w celu ułatwienia moderator mógłby zrobić sobie listę i wrzucać ją na pierwszą stronę ,żeby było jaśniej co "odpadło". I wtedy podczas rozpoczynania ataku dowódca na pw i numerek na forum.
Chyba nie będzie dużych komplikacji, oczywiście to tylko moja myśl.
Edit
Czyli niby za ;D
Germanus - Nie 24 Lis, 2013
losom bitwy mówimy stanowcze nie!!!
Mieciu - Nie 24 Lis, 2013
to mamy 2-2
Germanus - Pon 25 Lis, 2013
Proszę prowadzącego o stworzenie osobnego wątku do pola bitwy. Jak już będzie gotowe to wysyłam rozkazy
Martin - Pon 25 Lis, 2013
Zrobię to dopiero po 19 po powrocie z pracy. Jeśli do tego czasu nie przegłosujecie inaczej, to gramy bez losów bitew.
alek18 - Pon 25 Lis, 2013
Ja też jestem przeciw losom bitwy.
Pszyna - Pon 25 Lis, 2013
Bez losów!:)
Martin - Pon 25 Lis, 2013
Czyli przeglosowane Mapa i pole gry będą ok. 19. Poza tym nic się już nie zmieni.
Martin - Pon 25 Lis, 2013
Przepraszam was bardzo, ale kurwa akurat dzisiaj mój internet musiał zawiesić współpracę :/ Mapa jest gotowa, ale z komórki z moim lichym transferem jej nie wrzucę. Jeśli do dzisiaj nie wróci, to pole gry będzie dopiero jutro ok 9-10, kiedy będę w pracy.
Germanus - Pon 25 Lis, 2013
spoko, rozkazy w 1 turze to żaden problem
Martin - Pon 25 Lis, 2013
Już jest Zapraszam
Martin - Pon 06 Sty, 2014
Nasz Lannister nie zalogował się od 4 dni, mimo tego że czekamy na niego z licytacją... Jeśli nic się nie zmieni do jutra, to proponuję go zmienić i mam nadzieję, że znajdzie się chętny do poprowadzenia go, mimo jego obecnej słabej sytuacji :/
Mieciu - Wto 07 Sty, 2014
jest jakiś chętny lannister?
jego sytuacja nie przedstawia się dobrze ,ale takim rodem można robić cuda
Martin - Wto 07 Sty, 2014
Potwierdzam, alek nadal się nie odezwał. Szukamy Lanniego - to bardzo fajny ród!
figol - Wto 07 Sty, 2014
Mieciu napisał/a: | jest jakiś chętny lannister?
jego sytuacja nie przedstawia się dobrze ,ale takim rodem można robić cuda |
Biorę Lannistera Z chęcią powolaczę z Mieciem w odwrotnym rozstawieniu niż w #32
Mieciu - Wto 07 Sty, 2014
akurat jest podobna sytuacja do mojej z 32 w 5 rundzie
Martin - Wto 07 Sty, 2014
Fanfary na cześć nowego Lannistera
|
|