galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Najnowszy dodatek The Nether Realm !

maxus32 - Pią 20 Gru, 2013
Temat postu: Najnowszy dodatek The Nether Realm !
Zamiast jednego mamy DWA NOWE DODATKI !!!!

Oto po The Firelands kolejny nowy dodatek zaprojektowany przez fana gry Talisman:
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4558

Chłopaki z FFG zaszaleli i chyba stąd było to opóźnienie ;-)
Ciekawe czy Galakta wyda ten dodatek w naszym kraju ?.

Istne SZALEŃSTWO :-D

Yapex - Sob 25 Sty, 2014

Co więcej, są to dwa małe dodatki, więc wciąż czekamy na zajęcie ostatniego narożnika planszy - i nadal to, czym ono będzie, pozostaje niepewne.
Innymi słowy, wciąż wisi nad nami widmo "W kosmicznej otchłani".

Tak czy inaczej, też mnie bardzo kręcą nowe dodatki, bo zapowiadają się ciekawie :)

Nemomon - Sob 25 Sty, 2014

Yapex napisał/a:
Innymi słowy, wciąż wisi nad nami widmo "W kosmicznej otchłani".


Akurat bym mocno chciał, ażeby to widmo się spełniło :P .

normall - Pon 27 Sty, 2014

ja bym chcial zeby byly rzeki jako dodatek np najpierw trzeba kupic statek zeby zbadac tereny xD
PiotrM - Nie 02 Lut, 2014

Widmo kosmicznej odchlani wisi nad talismawnem, mam nadzieje ze juz tak sobie będzie wisiec i nie spadnie. Zrobili Relica niech tam sie bawią w kosmos . . . ja chętnie widzialnym spodziewany przez wszystkich las w formie etapów. Zagajnik -> Las -> Bór do tego 3 osobne talie, coraz cięższe i ciekawsze.
Choć w sumie to bez znaczenia byle nie kosmos :)

el_g - Czw 10 Kwi, 2014

Dodatek 'The Nether Realm' jest baaardzo skromny (nie ma nawet ladnego pudelka). Zawiera 3 alternatywne zakonczenia i 36 kart przygod, z ktorych wiekszosc to przeciwnicy. Nie sa to dodatkowe karty przygod lecz nowe karty Nether Deck (maja inny nadruk z tylu). Z zalozenia kart z nowej talii powinno uzywac sie tylko grajac w zakonczenia z tego dodatku. W praktyce nowe karty mozna wykorzystac na kilka wlasnych sposobow, np. na poczatku rozgrywki polozyc je na losowych miejscach na planszy lub umowic sie, ze kazdy z graczy podrozujac po wewnetrznej krainie ciagnie jedna z tych kart za kazdym razem kiedy ma zamiar eksplorowac miejsce ALE zanim je eksploruje (czyli zamin bedziemy rzucac koscmi ze Smiercia najpierw musimy przejsc przez karte; oczywiscie ta zasada nie dziala jesli gracz zdecyduje sie wracac).
Nowi przeciwnicy z zalozenia mieli byc troche trudniejszym wyzwaniem niz wiekszosc przeciwnikow, ktorych znamy z kart przygod. Po czesci sie to udalo. Wprawdzie statystyki potworow nadal nie sa oszalamiajace (najsilniejsi maja 12 sily i 13 magii) ale jest sporo takich, ktore posiadaja wredne wlasciwosci, np. stwor rzuca dwoma koscmi - uzywa wyzszego wyniku a gracz nizszego, a jesli wypadl dublet gracz ginie (Basilisk o sile 2), majac mniejszy wynik na kosci w rzucie na atak niz przeciwnik jest sie zamienionym w zabe (Dragon Toad o sile 1) a nawet zabitym (Nether Torment o magii 5).
Podsumowujac - ten dodatek wiele nie wnosi (zreszta kilku przeciwnikow pojawilo sie juz w poprzednich dodatkach) ale moze troche podniesc cisnienie graczom, zwlaszcza takim, ktorzy lubia sie koksac i wyprawa po Korone Wladzy nie jest dla nich wyzwaniem.

Nemomon - Czw 10 Kwi, 2014

el_g napisał/a:
Nowi przeciwnicy z zalozenia mieli byc troche trudniejszym wyzwaniem niz wiekszosc przeciwnikow, ktorych znamy z kart przygod. Po czesci sie to udalo. Wprawdzie statystyki potworow nadal nie sa oszalamiajace (najsilniejsi maja 12 sily i 13 magii) ale jest sporo takich, ktore posiadaja wredne wlasciwosci,


Chciałbym odnieść się do tego akapitu.

Nie jest problemem stworzyć wroga, który będzie miał Siły 50. Nie oznacza to wcale, iż będzie on dużo groźniejszy od Dzika z Siłą 1. Wyższy atrybut jedynie oznacza, iż musimy dłużej grac, by takiego wroga pokonać. Zabić kilka - bez rzutu kością - smoków, by za otrzymane trofea "podrosnąć". To gry wcale nie czyni trudniejszą, tylko nudniejszą.

Trudność w grze otrzymuje się poprzez dodatkowe efekty, np. jak wspomniałeś poprzez używanie mniejszego rzutu kością czy poprzez automatyczną śmierć. Z automatyczną śmiercią też należy uważać i nie dozować jej zbyt mocno, bowiem w przeciwnym razie zbyt częste śmierci postaci spowodują, iż gra przestanie być interesująca, a jej zakończenie znacznie się wydłuży (w końcu trza będzie budować postaci od nowa).

Osobiście uważam, iż poziom trudności talii wcale nie jest taki mały. Rzecz jasna, korzystając z szablonów PSD czy też programu Strange Eons każdy sam może sobie stworzyć własną groźniejszą talię.

el_g - Pią 11 Kwi, 2014

Nemomon napisał/a:
Nie jest problemem stworzyć wroga, który będzie miał Siły 50.
Ano, nie jest ^__^
Nemomon napisał/a:
Nie oznacza to wcale, iż będzie on dużo groźniejszy od Dzika z Siłą 1.
Smiem twierdzic inaczej :)
Nemomon napisał/a:
Trudność w grze otrzymuje się poprzez dodatkowe efekty, np. jak wspomniałeś poprzez używanie mniejszego rzutu kością czy poprzez automatyczną śmierć. Z automatyczną śmiercią też należy uważać i nie dozować jej zbyt mocno, bowiem w przeciwnym razie zbyt częste śmierci postaci spowodują, iż gra przestanie być interesująca, a jej zakończenie znacznie się wydłuży (w końcu trza będzie budować postaci od nowa).
I wlasnie o to mi chodzilo kiedy pisalem, ze w Nether Deck udalo sie czesciowo wprowadzic wyzszy stopien trudnosci. W sytuacji kiedy z tej talii ciagnie sie karty w wewnetrznej krainie, szanse pokonania przeciwnikadla postaci wykoksanej i takiej, ktora z niskimi statystykami postanowila zaryzykowac pojscie po KW sa zblizone.
Osobiscie przeciwnikow, ktorzy maja swoje specjalne zdolnosci cenie bardziej - nawet jesli z gory wiem, ze wygram to bardzo czesto jest szansa, ze z tej walki i tak nie wyjde bez szwanku. Dodatkowe efekty nie tylko podnosza trudnosc rozgrywki ale tez dodaja jej smaczku :D
Co nie zmienia faktu, ze (moim zdaniem) w przypadku The Nether Realm tworcy mogli postarac sie troszke bardziej...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group