|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - Gra o Tron PBF#40 - Nabór
czarnylord23 - Sob 28 Gru, 2013 Temat postu: Gra o Tron PBF#40 - Nabór Ogłaszam nabór do Wojny o Północ.
Kryterium przyjęcia takie jak u korzeni: kto pierwszy ten lepszy i dodatkowo Mistrzowie Gry mają pierwszeństwo. Pierwszy był jakby co Gog, który miejsce zaklepał zanim dostałem od niego mapkę.
Z góry uprzedzam też, że w lutym mam sesję i mogę trochę nie mieć czasu wtedy.
Beez - Sob 28 Gru, 2013
gier mi mało i trzeba mi więcej aby przetrwać od zimy do zimy
parafrazując znaną piosenkę ludzi wędrujących
Germanus - Sob 28 Gru, 2013
zgłaszam się
figol - Sob 28 Gru, 2013
Zgłaszam się Sami Mistrzowie Gry jak dotąd, może będzie szybka rozgrywka
Martin - Sob 28 Gru, 2013
Zgłosiłbym się do kompletu, ale 2 wojny o północ mi wystarczą Poza tym sesja się zbliża
Mieciu - Sob 28 Gru, 2013
zgłaszam się
też mi mało gry
rekceb - Sob 28 Gru, 2013
Zgłaszam się
bumszakalaka - Sob 28 Gru, 2013
zgłaszam się. Jeśli będzie komplet to chętnie się piszę na listę rezerwową.
Gram parę miesięcy na żywo w 2 , kiedyś pykałem w 1.
czarnylord23 - Sob 28 Gru, 2013
Przykro mi bumszakalaka ale wygląda na to że mam komplet.
Podsumowując grają:
1. Gog
2. Beez
3. Germanus
4. Figol
5. Mieciu
6. Rekceb
Lista rezerwowa:
- Bumszakalaka
Postaram się jeszcze dzisiaj rozlosować rody i założyć temat z polem gry. Dajcie mi tylko chwilę czasu by ogarnąć mapkę, bo Gog przesłał mi wersję bez poprawki na Skagos.
Przypominam, że gramy do 8 zamków. Ja grając w 35 dopiero w 6 turze się o tym dowiedziałem.
E: Poprawka. Dzięki Martin.
Martin - Sob 28 Gru, 2013
W 35 gramy 8 tur?? a nie do 8 zamków?
czarnylord23 - Sob 28 Gru, 2013
Tfu tfu o to mi chodziło. Przez 6-tą turę napisałem tur wcześniej.
Razem z moją wierną k6 rozlosowałem rody:
Mieciu Glover
Gog Frey
Beez Greyjoy
Figol Dzicy
Germanus Bolton
Rekceb Arryn
Los bardzo mocno chciał złączyć Beeza z Freyem (4 razy na pierwsze 6 rzutów), ale Gog dostał go wcześniej.
Gog - Sob 28 Gru, 2013
moze zagrajmy do 7?:d gra nabierze dynamiki? czarny porob jakies zmiany :d moze na podstawie tego co grasz:D
czarnylord23 - Sob 28 Gru, 2013
Hm, nie mam pomysłów na żadne drobne zmiany, jedynie na jakieś większe a to by wymagało pewnie sporej ilości czasu siedzenia nad mapą. I w ostatecznym rachunku zniszczyło balans.
Może być do 7 jeśli wszyscy zechcą. W sumie może wtedy gra skończy się jeszcze przed sesją.
Germanus - Sob 28 Gru, 2013
jestem za 8 zamkami
rekceb - Sob 28 Gru, 2013
Ja też za 8 zamkami
figol - Nie 29 Gru, 2013
Grajmy na 8 zamków
[0]Varamyr Pięć Skór Spójrz na wierzchnią kartę talii białych wędrowców, następnie możesz odrzucić 3 żetony władzy żeby ustawić wierzchnią kartę na górze dowolnej talii westeros
Ta działa ja czytacz z DwD ?
czarnylord23 - Nie 29 Gru, 2013
Ustawianie karty działa tak samo. Ale sam Varamyr robi o wiele więcej oczywiście.
Gog - Nie 29 Gru, 2013
rozkazy poszły wybaczcie wlasnie wrocilem do domu:D
Gog - Pon 30 Gru, 2013
czarny chetnie usiąde z Toba lub innymi chetnymi osobami ktore zechcą pomóc i poprawic te mapke ;x Mimo wielu pochlebnych recenzji o jakosci i przyjemnosci grania, a także balansu, uważam, że na mapie przydadza sie głebsze zmiany w celu, np. powiększania mozliwosci zdobywania zamków przez niektórych
Beez - Pon 30 Gru, 2013
Z chęcią usiąde do takiego posiedzenia, o ile mnie chcecie.
Gog - Pon 30 Gru, 2013
chce proponowalem przed 1sza gra o polnoc;d po 1 grze o polnoc ale nikt nie chcial zmiany głownie w kontekscie zeby zdobycie morza wiązalo sie z mozliwosc zajecia zamkow 1-2-3 a nie 0 czasem ;p
czarnylord23 - Pon 30 Gru, 2013
Ja też chętnie pomogę, tylko do sylwestra zamierzałem się obijać a potem wziąć do roboty (tj do nauki) więc jakiejś większej ilości czasu mieć nie będę. Ale pomysły na zmiany na linii Glover-Greyjoy i Glover-Dziki (tylko tutaj czuję się kompetentny) mogę zawsze podać.
A front Glover-Bolton uważam za bardzo dobry.
Gog - Pon 30 Gru, 2013
PRZYPOMINAM PO RAZ KOLEJNY TO KOLEJNA GRA TESTOWA. Jak ktoś uważa cos za glupie, niesprawiedliwe i niezabalansowane niech krzyczy i najlepiej poda jakas recepte:) bedziemy wdzieczni:)
figol - Sob 04 Sty, 2014
Zagrałem dopiero jedna turę w WoPa, ale popatrzyłem dziś na tą mapkę dokładniej i mam pierwsze przemyślenia:
Jest 13 obszarów morskich, o jeden za dużo. Znika zat. błyszczącej wody na rzecz dwóch sąsiadów. Arryn dostaje wewnętrzną zatokę koło Gulltown - bez takiej zatoki to słabo jak Lannister z podstawki. Łączymy Wąskie Morze i Morze Sztormów. Połączone morze lekko można zmniejszyć na rzecz sąsiadów np. Morze dreszczy dostaje dostęp do Karhold.
Ogólnie mi się wydaje, że jest dużo obszarów, ale to północ więc uzasadnione.
Co do Dzikich, którym gram teraz to przydała by się prowincja na północy. Dziki mógłby w dwa ruchy przerzucić wojsko z jednej strony na drugą. Dodatkowo usunąć coś z: Czarny Zamek, Wieża Cieni, Nowy Dar, bo ściśnięte to bardzo.
Czekam na kontrargumenty.
Wop jest świetny, nie krytykuję tylko chce pomóc
czarnylord23 - Pon 06 Sty, 2014
Dobra, to ja też się wypowiem.
1) Odnośnie Zatoki Krabów - chętnie poznałbym zdanie tych, którzy grali Arrynem, ale wydaje mi się, że nie jest to konieczne. Spójrzmy na #40 - Frey zajął morze Arryna i od razu ma problem bo odsłonił się przed Greyjoyem. W #35 to Greyjoy zajął Zatokę Krabów, wcześniej zajmując Wybrzeże i turę później stracił Zatokę Żelaznych Ludzi po moim (czyli Glovera) ataku. Jeśli Bolton by tak wyruszył pewnie efekt byłby podobny, tylko zyskałby na tym Dziki.
O tym, czy Arryn ma za słabo powiem parę słów po końcu #35. W tej chwili jednak nie radzi sobie aż tak źle Również w #37 wojska Słowiczka poczynają sobie na razie dość odważnie
2) Wąskie Morze i Morze Sztormów jako jedność - nie widzę takiej potrzeby, chociaż byłoby to naprawdę dość ciekawe, bo żeby mieć tam statki potrzebne byłoby dobre dogadanie się z sąsiadami. Mimo to wydaje mi się (może niech Boltonowie, Freyowie i Arrynowie się wypowiedzą) że aktualny podział mórz jest tam dość ciekawy.
Ale Morze Dreszczy z dostępem do Karholdu -> Duży plus dla Dzikiego, ale za duży minus dla Bolton. Morze nie łączyć i iść w drugą stronę - niech Morze Sztormów graniczy ze Skagos? Ale wszystko to kwestia balansu pozycji Dzikiego, a o tym jeszcze za chwilę powiem.
3)Front Dziki - Glover. Widziałbym duże zmiany. Po 1 - Glover ma za dużo beczek wokół siebie. Po 2 - Glover ma zbyt daleko do Greyjoya. Po 3 - Dziki ma za mało zamków wokół siebie. Moje propozycje zmian.
- Dodać zamek na Wyspie Niedźwiedziej. Bez koronki, ale za to z Portem. na Lodowa Zatokę.
- Deepwood Motte graniczy z Lodową Zatoką.
- Łączymy Rills i Kamienny Brzeg.
- Łączymy Barrowtown i Torrhen's Square.
Pomysł (punkt 3) i mi czasami wydaje się zbyt głupi, ale trzeba coś zrobić bo jeśli Bolton nie atakuje Glovera to ten ma wręcz zbyt nudno.
Beez - Pon 06 Sty, 2014
1:
ok no to grając Arrynem w 37 mam zamiar się wypowiedziec i powiem, że gra mi się beznadziejnie.
Nie wyglądam, aż tak źle w tej grze tylko i wyłącznie dzięki sojuszom i temu, że jestem taki biedny, że nikt mnie bić nie chce.
Jak spojrzycie głębiej na tą grę to zobaczycie, że jestem na łasce Freya...
Czarny podałeś 2 przykłady - w 1 Greyjoy zajmował morze Arryna i wystawiał się na atak od glovera, w 2 przypadku Frey zajmuje morze i wystawia się na atak. to ostatecznie agresorom się nie opłaciło, jednakże nie patrzmy na sytuacje agresorów tylko na sytuacje ARRYNA bo to o nim ta dyskusja!!!
W obu przypadkach nie miał nic do powiedzenia, a bycie pośród 3 rodów startując bez gwiazdek jest tragiczne...
Chciałem także zwrócić uwagę na port.
Jest to najsłabiej broniony port w całej grze. Pole, które jest otoczone tylko 2 regionami, na których nie mamy zazwyczaj zbyt wielu jednostek bo jest to po prostu nieopłacalne...
To powoduje, że Arrynowi bardzo łatwo stracić morze i go już nie odzyskać do końca gry
Moim zdaniem Arryn jest porównywalny z dzikim(jeśli chodzi o niezbalansowanie), ród bez mobilizacji, ze słabszymi kartami od reszty i z morzem zależnym od kaprysu pozostałych sąsiadów.
Moje propozycje rozwiązań:
-Dopakować jedną z jedynek Arryna, które są beznadziejne na np: Zigonruj tekst karty przeciwnika co pomogłoby na np: Fetora, Zrzucanie z torów, zabieranie Arrynowi żetonów, które są dla niego kluczowe.
-Wewnętrzne morze.
-Aby wzmocnić port połączyć Gulltown z Eyrie, co sprawi że będzie trudniej je podbić.
2:
Nie widzę również potrzeby łączenia tych obszarów morskich, jednakże nie zgodzę się z tym, że aktualny podział mórz jest dobry dla gry, ponieważ zależność od 4 graczy 1 morza sprawia, że niesamowicie łatwo zachować jest Status Quo i ani Bolton ani Arryn nie przedostaną się na tereny drugiego, bo jak tylko spróbuje pozostałą 3 się zmówi...
Cierpią na tym Arryn i Bolton, a zyskuje Frey, któremu nie potrzebne to morze aby mieć 8(7) w zasięgu. Natomiast nie mam pojęcia jak Arryn miałby inaczej zdobyć 8(7) zamków bez posiadania dłuższego tego morza. Nie grałem Boltonem więc się za niego nie wypowiem.
I nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu
Jak chodzi o punkt 3 to się zgadzam z czarnym, zresztą w moim podsumowaniu 25 zaznaczyłem, że Glover ma wszędzie daleko
Pozdrawiam tych, którym chce się moje wypociny czytać!
Wasz zawsze bezkompromisowy Beez!
rekceb - Wto 07 Sty, 2014
Jako że miałem przyjemność zagrać w grę o północ 3 rodami to dodam coś od siebie.
Przejęty Frey w 25
W bodajże 8 turze miałem 3 zamki a w 10 tylko decyzją Arryna nie wygrałem. Według mnie ród za silny z za dobra pozycją (1 morze 5 zamków w zasięgu). Bardzo silne karty i najsłabszy sąsiad z boku. Gra się przyjemnie i naprawdę ciężko dobrać się do skóry.
PBF 35 Grey
Mając małe doświadczenie z 2 postanowiłem po atakować Freya tyle że sam (Arryn nie był chętny na początku do współpracy) niewiele mogłem zdziałać i mimo początkowych problemów bez problemu odbudował pozycję. Na moich walkach zyskał Glover i mimo dobrego początku to ja teraz dołuję.
PBF 39 Arryn
Mój początkowy błąd wzmocnił Freya ale i bez niego nie wiele jestem wstanie ugrać bez dużego wsparcia z zewnątrz. Nie bardzo jest czym kąsać.
Jako że grałem/gram każdym z rodów na linii Grey/Arryn/Frey to podzielę się kilkoma wnioskami
Grey nie bardzo może szarżować na Freya musi uważać na północ tym samym pomaga Freyowi. Co do kart balans odpowiedni. Zmieniłbym jakiś bliski zamek na twierdzę brak dostępu do 2 twierdz co pozwoli na rekompensatę braku [*] na początku.
Arryn pozycja fatalna brak mobilki i najsilniejszy ród obok. Trzeba coś zmienić z kartami np. kartę ze zmianą na torach wpływów dać Arrynowi a nie Freyowi. Brak 2 Twierdzy podobnie jak Grey. Może na starcie dodatkowy statek w porcie byłby jakimś rozwiązaniem i zwiększenie siły początkowej armii do 6 jak u Greya.
Frey ród który ma najlepszą pozycję i silne karty z dość prostym mechanizmem zdobywania bonusów. Dodatkowo na tej linii ma mobilkę i 2 Twierdze jako jedyny. Szczęki są przesadzone może granica Stary Zamek przez środek Sisteron oraz do Gór Księżycowych trochę je zbalansuje oraz ograniczy dostęp dla Freya.
Mam nadzieję że moje wypociny mają jakikolwiek sens
Gog - Wto 07 Sty, 2014
Wiecie jaki jest problem?:d w zadnej grze o polnoc nikt nie pomyslal o zajeciu freyowi szczek;d mimo ze czesto ma tam 2-3 statki ;x i nie ma portu w twinsach, u nas np bolton 2x raz go tam zrushował, bo frey najczesciej daje tam wsparcie zeby zając biały port co do arryna rzeczywiscie tu zmiana potrzebna zastanawiam sie czy nie najlepiej mu dolozyć statek po prostu w porcie to jest do dogadania, ale jestem przeciwny zmienianiu całej mapy ;x w podstawce tez czesto trzeba dyplomacji zeby zajać morze albo sieci klamstw tu przy 4 morzach na wschodzie czesto mozna to zrobic, bezproblemowo co dodaje grze dynamiki. Pare uwag trafnych po grze jak usiadziemy na skype, to po prostu ogarniemy to od razu mówie, kazdy pomysl pod rozwage, nie licząc pomyslow ktore chca zrobic nową mapke.
Rewolta - Wto 07 Sty, 2014
A jeśli chodzi o minimalne zmiany na mapce ?
Typu inne połączenie pól ??
Martin - Wto 07 Sty, 2014
Gog napisał/a: | Wiecie jaki jest problem?:d w zadnej grze o polnoc nikt nie pomyslal o zajeciu freyowi szczek;d mimo ze czesto ma tam 2-3 statki ;x i nie ma portu w twinsach |
W 35 na początku straciłem Seagard na rzecz Greya tylko dlatego, że Bolton miał atak ustawiony na Szczęki i byłem pewien, że spróbuje zaatakować (choć nigdy się nie przekonałem), więc jedyną moją szansą był atak uprzedzający i zrzucenie go w mieczu, przez co nie mogłem zrobić tego samego z Greyem.
Gog - Wto 07 Sty, 2014
no to oczywiste juz nawet o tym mowilem poprzesuwanie granic mórz np sam zaproponowalem zmiany itd
tamten - Sro 08 Sty, 2014
Chciałem zająć Szczęki na początku, ale zorientowałem się, że Dziki będzie mnie atakował, więc zrezygnowałem z tego pomysłu. Nie miałem szans jednocześnie utrzymać Szczęki i walczyć efektywnie z Dzikim.
Frey ma rzeczywiście zniechęcające karty do ataku na niego. Jak zrzuci najmocniejsze to nikt nie zdąży go zaatakować, bo zaraz przewija talię.
Ma też nieciekawą sytuację bo dużo sąsiadów w około, więc dałbym mu jakąś mocną kartę do obrony zamiast Malwysa np. Margery Tyrell - na obszarze gdzie ma żeton siła przeciwnika spada do 2.
Gram na razie tylko Boltonem, w takiej sytuacji, w której mam na karku Dzikiego,którego Glover nie dręczy, więc nie mam szans utrzymać więcej niż 4 zamków.
Pozostałe są za daleko, żeby je zdobyć i utrzymać dłuzej niż jedną rundę.
Myślę, że trzeba trochę skrócić dystanse między Boltonem a pozostałymi rodami (ale to zmiana mapy;))
Ewentualnie zwiększyć ilość statków oraz rycerzy/pionków dostępnych w puli, tak żeby można w jedną rundę szybko się przemieścić.
Miałem taką sytuacje, że mogłem zaatakować Szczęki z portu, ale nie mogłem przejąć statku, gdyż wszystkie 6 broniło morza przed Dzikim.
czarnylord23 - Sob 11 Sty, 2014
Dobra, kończąc kwestię Arryna - jestem za statkiem w porcie, [1] proponowaną przez Beeza i połączeniem Orlego Gniazda z Gulltown. Odnośnie dodania wewnętrznego morza - byłbym raczej za zmniejszeniem liczby mórz (ostatnio zaczął pukać mi do głowy pomysł połączenia Zatoki Błyszczącej Wody i Lodowej Zatoki). Chyba, że zwiększymy ilość dostępnych statków do 7. A w sumie Dzikiemu, Boltonowi, Greyjoyowi i Freyowi taka zmiana również wydaje się na rękę, więc jestem zdecydowanie za 7 statkiem.
A teraz mam pytanie do wszystkich graczy - czy tasujemy talię gdy padnie 3xMobilizacja/Zaopatrzenie/Starcie Królów/Gra o Tron?
Jest nas 7 każdy ma 1 głos wygrywa większość nie można się wstrzymać.
Ja ze swoim głosem chciałbym zaczekać na argumenty Goga za tą zmianą (tak ,wiem że pewnie w 25 gdzieś bym je znalazł, ale jestem leń i nie chce mi się szukać. ).
Gog - Sob 11 Sty, 2014
rachunek prawdopodobieństwa na np 5-6 clashy pod rząd ;p (pewnie gmowie czasem przerzucaja zeby nie bylo takiej mozliwosci) ale my w realu gralismy 3 razy z nadchodzi zima, skończylismy jak wypadło 7 clashy z rzedu, a raz 6 zaopatrzeń z rzędu, jak tasujemy przy 3 clashach itd, odrzucamy te kartę i jest jej o jedną mniej w talii, wiec szansa na chory uklad znaczenie mniejsza:)
figol - Sob 11 Sty, 2014
Jestem za , nie chcę tych samych wydarzeń wiele razy pod rząd.
Beez - Sob 11 Sty, 2014
A ja wolę standardowe granie.
Losowość to też element tej gry i 7 Clashy z rzędu mi pasuje jak najbardziej bo takie po prostu są zasady i trzeba się na to przygotować.
Równie dobrze moglibyśmy zmieniać karty Lannisterów, żeby były bardziej dopakowane vs gj, albo dać Tyrellowi możliwość mobilizacji w 1 turze aby Martell mu nie dał wjechać.
Nie widze skrajnego powodu aby zmieniąć tą zasadę wyżej, bo prawdopodobieństwo, że wypadną same Clashe -> nadchodzi zima -> Clashe jest prawie tak samo niemożliwe jak wypadną same Clashe w proponowanej wersji losowania.
Gog - Sob 11 Sty, 2014
Beez napisał/a: | A ja wolę standardowe granie.
Losowość to też element tej gry i 7 Clashy z rzędu mi pasuje jak najbardziej bo takie po prostu są zasady i trzeba się na to przygotować.
Równie dobrze moglibyśmy zmieniać karty Lannisterów, żeby były bardziej dopakowane vs gj, albo dać Tyrellowi możliwość mobilizacji w 1 turze aby Martell mu nie dał wjechać.
Nie widze skrajnego powodu aby zmieniąć tą zasadę wyżej, bo prawdopodobieństwo, że wypadną same Clashe -> nadchodzi zima -> Clashe jest prawie tak samo niemożliwe jak wypadną same Clashe w proponowanej wersji losowania. |
lepsze karty dla lanniego juz są i nie widze nic złego nie oszukujmy sie gra jest niedopracowana nie jest tak samo Beez było to juz rozkminiane w innym temacie przemawia za nami praktyka, nie chcesz nie musisz w swoich grach tego stosować np
Beez - Sob 11 Sty, 2014
każdy miał wyrazić swoje zdanie - wyraziłem je i szanuje wasze - co nie zmienia faktu, że nie zmieni to mojego poglądu na ten wątek
Martin - Nie 12 Sty, 2014
Nie gram w tej grze, więc nie jest to głos do puli, ale się wypowiem. Zgadzam się z Beezem z tej przyczyny, że te clashe (bo to o nie chodzi, 7 x mobilizacja albo zaopatrzenie nie powodowałoby takiej dyskusji) to jak najbardziej możliwy scenariusz gry i trzeba brać go pod uwagę. Przecież zawsze jest dylemat: farmic korony, czy atakować. 7 clashy premiuje graczy, wszechstronnych, czyli takich którzy oprócz zajmowania obszarów zarobią odpowiednią liczbę żetonów władzy do licytacji I czasem w licytacji zostawia trochę żetonów na później. Zapobiegawczosc moja ulubiona sytuacja: clash plus brak korol w nast turze. W tej sytuacji po prostu nie wolno nie zostawić przynajmniej jednego żetonu, a gdyby było wiadomo od np 5 tury ze clash już nie wypadnie to nie mogłoby się zdarzyć.
Mieciu - Nie 12 Sty, 2014
Moim zdaniem nieprzewidywalnosc kart wydarzeń jest jak najbardziej wskazana. Trzeba ciągle wybierać
między zdobywaniem terenów z beczkami a terenów z zamkami oraz między farmieniem koron a liczeniem
na Grę o Tron.Najlepiej jest starać się zadbać o każdy z tych aspektów gry
rekceb - Nie 12 Sty, 2014
Ja nie zmieniałbym żadnych zasad odnośnie kart wydarzeń.
Gog - Nie 12 Sty, 2014
Mieciu napisał/a: | Moim zdaniem nieprzewidywalnosc kart wydarzeń jest jak najbardziej wskazana. Trzeba ciągle wybierać
między zdobywaniem terenów z beczkami a terenów z zamkami oraz między farmieniem koron a liczeniem
na Grę o Tron.Najlepiej jest starać się zadbać o każdy z tych aspektów gry |
troche nie rozumiem misiu co ma jedno z drugim wspólnego, ale ok bo juz np 6 zaopatrzenie lub mobilka tez nie jest fajna wg mnie ;x tutaj nie ma takiej sytuacji bo gmowie najczesciej se rzuca jeszcze raz:d
Mieciu - Nie 12 Sty, 2014
Gog napisał/a: | Mieciu napisał/a: | Moim zdaniem nieprzewidywalnosc kart wydarzeń jest jak najbardziej wskazana. Trzeba ciągle wybierać
między zdobywaniem terenów z beczkami a terenów z zamkami oraz między farmieniem koron a liczeniem
na Grę o Tron.Najlepiej jest starać się zadbać o każdy z tych aspektów gry |
troche nie rozumiem misiu co ma jedno z drugim wspólnego, ale ok bo juz np 6 zaopatrzenie lub mobilka tez nie jest fajna wg mnie ;x tutaj nie ma takiej sytuacji bo gmowie najczesciej se rzuca jeszcze raz:d |
Chodziło mi o to ,że trzeba się przygotować jak najlepiej na każdy aspekt gry na wypadek np 6 zaopatrzeń ,które są dla mnie jak najbardziej naturalne
Gog - Nie 12 Sty, 2014
zwłaszcza jak nie masz gwiazdek np, wtedy super sie gra:d przygotujesz sie po ***** na takie cos ale ok:D lubie was, ale wasze argumenty nie sa racjonalne tylko klimatyczne
czarnylord23 - Nie 12 Sty, 2014
Dobra, to ja też głosuję za normalnymi zasadami i kończymy głosowanie.
Uważam, że ani same Zaopatrzenia ani same Starcia Królów nie są aż tak nienormalne by trzeba było się przed nimi dodatkowo chronić. I tak jak mówi Mieciu trzeba przyjąć taką strategię by ani brak mobilizacji ani ciągłe Starcia Królów były jak najmniej niekorzystne dla niego. Mniej sprawiedliwe są moim zdaniem Gry o Tron, ale to tylko przez to że jest ograniczona ilość Żetonów Władzy. Na szczęście są jeszcze zawsze ataki Dzikich/Białych. Szansy na brak ataku jednak nie chce mi się już liczyć
Gorzej, jakby były same Zaopatrzenia i Gry o Tron, wtedy dwóch graczy przez cały czas nie może mobilizować... Ale na taki układ szanse są już nieporównywalnie mniejsze. Konkretnie 0,00000026% do 0,00508054%.
czarnylord23 - Sob 18 Sty, 2014
Hm, coś mnie dzisiaj wzięło (pewnie powodem tego jest brak chęci na c++ ) i trochę sobie porysowałem na mapce, praktycznie zupełnie zmieniając pole dzikiego i wyszło mi coś takiego: http://imageshack.com/a/img829/5750/8giy.jpg Jakby co inne kolory pokazują inne wersje mojego pomysłu. Teraz omówię zmiany i powody tychże:
1) Zupełna zmiana pół dzikich - na aktualnej mapce bardzo trudno jest Dzikim zdobyć 6 zamków, a 7 czy 8 jest praktycznie niemożliwe. Teraz mają łatwy dostęp do 6 zamków i morza z obu stron... Po prostu jak Stark w podstawce. No i dodałem 3 garnizony o sile 3 na murze, by za różowo nie było. Teraz tak się jeszcze zastanawiam, czy morze Garnizon na Skagos by się nie przydał (jak w Orlim Gnieździe), ale mapkę już wrzuciłem do neta to nie chcę zmieniać.
2) Pole z niczym na Frozen Shore - sam nie wiem czy to dobry pomysł, taki raczej żeby Dziki nie popadł w samozachwyt i mógł zostać ładnie zaskoczony bez straty morza.
3) Mniej pół wokół Glovera - może wydawać się, że Glover ma dużo ciężej, jednak jeśli Greyjoy nie pójdzie na północ całą siłą ma spokojny dostęp do 5 zamków. Jeśli Greyjoy pójdzie i zmówi się z Dzikim - jest gorzej, Glover w sumie może mieć po grze. Dlatego zarzuciłem drugą opcję w której Glover może o wiele szybciej zrobić dużą flotę (DM graniczy z dwoma morzami), ale też jeśli straci zewnętrzne morze - jest w gorszej sytuacji.
4)Zamek w Hornwood (stare "nad białym ostrzem") - sam nie wiem czy to dobry pomysł, najpierw dałem go bo Tamten-Bolton narzekał że ma za mało zamków blisko siebie, potem oddaliłem Dzikiego i dałem Boltonowi łatwiejszy dostęp do Ostatniego Domostwa, Bolton miałby chyba jednak zbyt dobrze, wiec zmniejszyłem twierdze do zamku na Karholdzie... W sumie dzięki temu zamkowi lepiej ma Glover, ale jeszcze z trzeciej strony o wiele łatwiej miałby Frey. Ogólnie żeby ten zamek miał szanse istnieć powinny być jeszcze jakieś zmiany na południu (tzn na południu mapy), ale ja południa nie chciałem ruszać bo oprócz Zatoki Żelaznych Ludzi, Palca Flinta i Przylądku Krakena praktycznie w ogóle nie byłem zainteresowany tamtymi terenami.
Czekam na konstruktywną krytykę, bo na pewno taka się znajdzie. Sam pomysłu zbytnio nie przemyślałem, ot chciałem pokazać coś jak najbardziej nowego by nasza burza mózgów weszła na wyższy poziom.
Gog - Sob 18 Sty, 2014
pare pomyslow fajnych ;d zwlaszcza morza u gory przepraszam, że nie odnosze sie do tego jakos strasznie ;d ale po prostu dodaje te mapke do kajeciku ;d te 3 pola + garnizony wg mnie strzal w kolano ;x oddaliles ludzi od siebie to blad trzeba nam cos takiego ze zdobyc jedno morze i miec opcje 6 zamkow ;p
czarnylord23 - Sob 18 Sty, 2014
Ale Dziki jest Starkiem, a Stark zawsze był oddalony od wszystkich. Chociaż racja za dużo pól o o 1 jest między Deepwood Motte a Pięścia Pierwszych Ludzi. Może Wilczy Las połączyć z Górami i zostawić tam beczkę? A granica mórz Dzikich niech sięga do Wieży Cieni?
Ale jak mówiłem pomysł żeby rozruszać burzę mózgów, bardzo bym się zdziwił gdyby przeszedł w całości.
E: Po krótkim namyśle (i długim programowaniu) stwierdzam, że zamek w Czarnym Zamku jednak by się przydał. Żeby bardziej zachęcić Boltona i Glovera do ataku lądem. Wtedy koronka na Skagos i chyba jest dobrze.
Morze Sztormów wygląda też trochę kiepsko, bo graniczy tylko z Karholdem, może niech graniczy ono również ze Skagos (i Morzem Dreszczy)? (to 'nowe' morze miałoby nazwę Zatoka Fok. )
Hm, a może wszystkie pola Nocnej Straży połączyć w jedno? Z zamkiem i beczką.
Chociaż Dzicy mieliby wtedy trochę mało beczek w swoim otoczeniu.
Btw prowadzenie burzy mózgów sam ze sobą sprawia że czuję się trochę jak Gollum...
Glum! Glum!.
Mieciu - Sob 18 Sty, 2014
1)wątpię aby pomysł garnizonów był trafiony
2)usunąłbym zamek na skagos i zostawił tam koronkę ,ale skagos na morzu dzikiego powinno zostać w całości
3)za to bardzo mi się podoba możliwość wylądowania w terenach Wiecznej Zimy
4)co do zamków to dla glovera jeśli będzie zamek na wyspie niedźwiedziej ,barrowtown i hornwood jest całkiem dobre ,dodałbym jeszcze zamek w wieży cieni lub czarnym zamku
5)fajny jest pomysł tego morza fok czyli takiego wąskiego morza ,to daje większe szanse dzikiemu
6)moim zdaniem deepwood motte nie może być odsłonięte
7)z deepwood jest za daleko na północ ,można zostawić w tym rejonie tak jak jest w pbf40
8)na morzu na zachodzie jest taka niebieska kreska ,to jest granica mórz czy nie?
ogólnie rzecz biorąc to dużo dobrej roboty wykonałeś czarnylordzie
komentuję wygląd mapy a nie uwagi w twoim kolejnym poście
czarnylord23 - Sob 18 Sty, 2014
E tam pół godzinki i takie parę kresek można machnąć. Chociaż pomogło mi że wcześniej już się trochę bawiłem w gimpie z mapkami i miałem gotowe zamki, porty, koronki i beczki.
Ale do poziomu Sarda mi jeszcze wiele brakuje.
Pewnie garnizony są nietrafione, ale ja jako wieczny niepoprawny klimaciarz nie mogłem nie dać takiego pomysłu.
Granica na morzu jest zależna od granicy Deepwood. Moim zdaniem jeśli Deepwood miałoby zostać jak teraz to powinniśmy połączyc Zatokę Błyszczącej Wody i Lodową Zatokę. Jeśli nie, to można Deepwood dać dostęp do Lodowej Zatoki - zależnie od sojuszy Glover mógłby mieć i łatwiej i trudniej. Tylko w 1 turze nie zdobywałby wtedy Winterfell, tylko dawał UW*.
W sumie ta moja zmiana nie jest aż tak duża. Można zrobić tą zmianę na morzach, połączyć nowy dar z czarnym zamkiem, podzielić góry północne, dać beczkę na wschodnią strażnicę i koronkę gdzieś na górze (i ew. jakieś pole nad wieżą cieni). Tylko klimacik inny jak Dzicy nie zaczynają mając mur w posiadaniu.
czarnylord23 - Sob 05 Kwi, 2014
Ktoś chętny na przejęcie Arryna na ostatnią turę i jedno UW* z przedostatniej tury?
czarnylord23 - Sob 05 Kwi, 2014
Podbijam pytanie, ktoś chętny?
Shutt - Sob 05 Kwi, 2014
Na prosbe Goga moge skonczyc.
Gog - Sob 05 Kwi, 2014
mobilizujesz shutt;d
|
|