galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - PBF 46 - nabór

Beez - Sob 15 Lut, 2014
Temat postu: PBF 46 - nabór
OK. Chciałbym poprowadzić kolejną grę.

Od razu mówię, że nie jestem najlepszym prowadzącym, a wręcz z tych najgorszych - dla osób które szukają przejrzystej rozgrywki w stylu Adama czy Sardo - to nie jest dla was.

Mam 3 propozycje.

1 - Feast For Crows (4 os)
2 - Dance with Dragons
3 - Feast for Crows jako nieoficjalny dodatek zrobiony przez publikę do 1 edycji (9 os)

Z wersja 3 potrzebowałbym małą pomoc z mapką.

Nabór - według mojego prywatnego widzimisię (pewnym osobom wiszę przysługe, prowadzący mają pierwszeństwo, oceniam wasze dotychczasowe gry, jak nic o was nie wiem to kolejność zgłoszeń poprzedzona pytaniem na priv o ewentualne openingi danym rodem - dla pewności że się nadacie)

Jak będą chętni to wystartujemy w okolicach wtorku ( przy wariancie 3 może to zająć ciut dłużej) i zlaguje jednorazowo w piątek.

Teraz tylko pytanie czy będą chętni

Rewolta - Sob 15 Lut, 2014

Daj linka do

3 - Feast for Crows jako nieoficjalny dodatek zrobiony przez publikę do 1 edycji (9 os)

Chciałbym zobaczyć mapkę, ten wariant był gdzieś już u nas grany na forum ?

Gog - Sob 15 Lut, 2014

Rewolta napisał/a:
Daj linka do

3 - Feast for Crows jako nieoficjalny dodatek zrobiony przez publikę do 1 edycji (9 os)

Chciałbym zobaczyć mapkę, ten wariant był gdzieś już u nas grany na forum ?


ja sie zglosze najwyzej mnie nie weźmiesz:D gra to powrót smoków prowadzona przez vickona i jedna przez mortyra poszukaj na 2 stronie;d

Beez - Sob 15 Lut, 2014

powrót smoków (PBF 7) - z tymże ja mam inne karty rodów i inne zdolności rodowe :)
Drukuję osobiście tą grę od pewnego czasu, grałem w nią raz i jestem ciekaw jak wyjdzie balans na forum

nie wiem czemu miałbym Cię nie brać :D
Nie wziąłbym Cię do podstawki ^^

Dredzilla - Sob 15 Lut, 2014

3 bardzo chetnie :)
Mieciu - Sob 15 Lut, 2014

Ja tez bardzo chętnie ,najlepiej w Ucztę dla Wron :)
Gram w jednej grze

Martin - Sob 15 Lut, 2014

Zgłaszam się :) Mam nadzieję, że uznasz mnie za wartościowego gracza i oszczędzisz prywatnej rozmowy kwalifikacyjnej (strasznie boję się tych pytań o openingi) ^^

Chętnie zagram w każdą z tych wersji gry, bo z żadną nie miałem jeszcze do czynienia. Moja preferowana kolejność to: 3>1>2, ale to nie znaczy że nie chcę grać w DwD ;)

Gog - Sob 15 Lut, 2014

Beez napisał/a:
powrót smoków (PBF 7) - z tymże ja mam inne karty rodów i inne zdolności rodowe :)
Drukuję osobiście tą grę od pewnego czasu, grałem w nią raz i jestem ciekaw jak wyjdzie balans na forum

nie wiem czemu miałbym Cię nie brać :D
Nie wziąłbym Cię do podstawki ^^


do podstawki to i ja nie chce:D:* ja zagram w co wybierzecie:D tzn jak masz nowe karty i zdolnosci;d to najchetniej 9 osob:D

Jazmatos - Sob 15 Lut, 2014

Ja bym się pisał na rozgrywkę, zwłaszcza jeśli miałby to być wariant dla 9 os. Ale w innym przypadku też chętnie zagram :) Gram w jednej grze, ale grywam głównie na żywo i mam sporo gier już na koncie, a troszkę trudno czasem się tutaj załapać na rozgrywkę. A odnośnie pytań o openingi to śmiało :D Dance with Dragons grałem już kilkanaście razy, pozostałe warianty nie miałem okazji jeszcze, ale obserwowałem obecne gry także spokojnie bym sobie poradził. Nie trzeba czekać na mnie z rozkazami. Byłbym bardzo wdzięczny za angaż :)
czarnylord23 - Sob 15 Lut, 2014

Zgłaszam się na 9-osobową! :) Grałem już w #14 Lannisterem i było śmiesznie przez to całe bycie wasalem, ale nawet do przedostatniej tury miałem teoretyczną szansę na wygraną. :D

@Martin ja openingów w ogóle nie znam i ba - nie chcę znać, by potem jeśli namówię kumpli w realu do gry (prawie dzisiaj sięnam udało, ale byłoby nas 4 tylko i odpuściliśmy) to więcej zabawy jest jak sam nie ogarniam aż tak bardzo. Dlatego gram głównie w różne dziwne wersje jak 9osobowa czy WoP. ;)

Mieciu - Sob 15 Lut, 2014

Jednak jestem za tą 9-osobówką ,fajnie byłoby zagrać w 9. :wink:
Sardo - Sob 15 Lut, 2014

dużo chętnych na 9-osobówkę, więc pewnie ona przejdzie :D

ja w razie czego zgłaszam się do uczty (1) i tańca

jeśli będzie 9-osobówka, to raczej odpuszczę i będę przyglądał się z zewnątrz

Beez - Sob 15 Lut, 2014

no wydaje się, że przejdzie wariant 9-os tylko od razu mówie że pbf 7/14 był podobny a nie identyczny. Zmiany będą w 1 poście.

Teraz jeszcze zebrać 9 os...

Nie wiem kiedy uda mi się mapkę zrobić bo będę musiał nauczyć się nieco głębszej obsługi Gimpa... Ale mam nadzieje ze pszyna mi pomoże :D

Martin - Sob 15 Lut, 2014

czarnylord23 napisał/a:
@Martin ja openingów w ogóle nie znam i ba - nie chcę znać, by potem jeśli namówię kumpli w realu do gry (prawie dzisiaj sięnam udało, ale byłoby nas 4 tylko i odpuściliśmy) to więcej zabawy jest jak sam nie ogarniam aż tak bardzo. Dlatego gram głównie w różne dziwne wersje jak 9osobowa czy WoP. ;)


Ja na forum nie grałem jeszcze ani nie prowadziłem standardowej 2 edycji ;) I jak na razie nie zanosi się na to. Na żywo trochę w nią grałem, więc te openingi mam chyba obcykane, ale jakby Beez zaczął mnie przepytywać z openingów w DwD albo FoC to bym oblał sromotnie :d

Beez - Sob 15 Lut, 2014

źle mnie zrozumieliście - nie chodizło by mi o jeden/dwa konkretny opening ale o przedstawienie wizji na gre i pokazowy ruch w 1 turze ktory ma sens...

Wszak każdy może mieć inna wizję gry byleby była sensowna.

I to nie miałoby wyselekcjonować najlepszych graczy tylko odrzucić beznadziejny szrot. I było to przeznaczone dla osób które grałyby na forum 1 grę - nikogo z was to nie dotyczy...

figol - Sob 15 Lut, 2014

Nie wiem ile jest już osób. Zgłaszam się do 9-osobówki, DwD też mi odpowiada :grin:

Edit. gram tylko w #40

Beez - Sob 15 Lut, 2014

Lista chętnych do gry 9-os
1-Martin
2-Czarnylord
3-Gog
4-Jazmatos
5-Figol
6-Mieciu
7-Dredzilla
8-
9-


jak kogoś pominąłem to niech mi zwróci uwagę

bumszakalaka - Sob 15 Lut, 2014

jestem chętny na 9 osób, zawsze musi być ten pierwszy raz.
Moze ktoś wrzucić albo dać linka jak ta plansza wygląda ?

Mieciu - Sob 15 Lut, 2014

Zobacz sobie PBF7 i PBF14 na 2 stronie
guzu - Sob 15 Lut, 2014

na 9 to i ja mógłbym spróbować :wink:
Rold - Sob 15 Lut, 2014

Chętny :)
Beez - Sob 15 Lut, 2014

Lista jest otwarta do jurta rano.

potem wybiore 9 osób na zasadzie.

1- Rold jako mój kumpel
2- Prowadzący
3- Osoby które znam dość dobrze z gry
4- Reszte po kolejności zgłoszeń / ilości gier w jakich biorą udział

Jazmatos - Sob 15 Lut, 2014

W takim razie oby już zbyt wiele osób się nie zgłosiło :P to może uda mi się załapać w końcu :)
guzu - Sob 15 Lut, 2014

ja rezygnuję
Germanus - Sob 15 Lut, 2014

nie będę innym zajmował miejsca, ale Beez pamiętaj o mnie jak next time odpalisz ucztę dla 9 osób ;)
rekceb - Sob 15 Lut, 2014

Jeśli będzie brakować chętnych to mogę zagrać
Beez - Sob 15 Lut, 2014

Jutro wieczorem będę miał instrukcje odnośnie działanie Photoshopa
(Podziękowania dla Sardo) - więc w poniedziałek będę robił mapkę i wylosuję rody.
Także we wtorek gra powinna wystartować.

Niech już będzie, że ostateczna lista chętnych to:

1- Gog
2- Martin
3- Dredzilla
4- Rold
5- Czarnylord23
6- Jazmatos
7- Mieciu
8- Figol
9- Bumszakalaka

Rezerwowy:
10- Rekceb

Jak wam to różnice robi to mogę już teraz rody rozlosować, abyście się mogli mentalnie nastawić ^^

Jazmatos - Sob 15 Lut, 2014

Możesz rozlosować, będzie czas na ewentualne wymiany, czy wstępną dyplomację :)
czarnylord23 - Sob 15 Lut, 2014

Rozlosuj. :) A przy okazji mam pytanie - jest to dodatek do pierwszej edycji, a ja grałem tylko w drugą. Czy są jakieś większe różnice między edycjami?
Gog - Sob 15 Lut, 2014

hmm ale gramy zasady drugiej edycji roznica to fortyfikacje:d i rozszerzona dyplomacja
Beez - Sob 15 Lut, 2014

rozszerzona dyplomacja?

Ok za chwile rozlosuje

czarnylord23 - Sob 15 Lut, 2014

Gog napisał/a:
hmm ale gramy zasady drugiej edycji roznica to fortyfikacje:d i rozszerzona dyplomacja


Hm, ale mi się wydaje, że Beez zamierza prowadzić na pierwszym fanowskim projekcie, a Mortyr przekonwertował go na 2 edycję. ;)

Beez napisał/a:
3 - Feast for Crows jako nieoficjalny dodatek zrobiony przez publikę do 1 edycji (9 os)
->patrz ten cytat. :)
Jazmatos - Sob 15 Lut, 2014

Jeśli będą jakieś zmiany, to Beez przecież napisze co się zmieniło, choć odniosłem wrażenie, że wspominał o innych kartach i zdolnościach rodowych.
Beez - Sob 15 Lut, 2014

zamierzam łączyć elementy i z tego i z tego.

Z dodatku do 1 edycji:
Karty z CoK.
Dochodzą Fortyfikacje (zamiast pobierać żetony z położonej koronki możesz postawić fortyfikacje, koronka z * daje możliwość mobilizacji lub obu rzeczy wcześniej naraz. Fortyfikacja zwiększa obronę terenu o 1 i sprawia że atakujących rycerzy traktujemy jak piechurów)
Nie ma garnizonów na stolicach - w zamian tereny rodowe zwiększajace o 1 siłe

Z 2 edycji - reszta.

Jeszcze będą zdolności rodowe i to chyba tyle - wszystko będzie rozpisane w 1 poście

1- Gog - Stark
2- Martin - Greyjoy
3- Dredzilla - Targeryan
4- Rold - Arryn
5- Czarnylord23 - Martell
6- Jazmatos - Baratheon
7- Mieciu - Lannister
8- Figol - Tully
9- Bumszakalaka - Tyrell

Możecie się zamieniać :D

Martin - Sob 15 Lut, 2014

A ta cała rozszerzona dyplomacja i wasalizacja?

Możemy zamieniać się rodami? :)

Edit: ok, drugie już wiem:p

czarnylord23 - Sob 15 Lut, 2014

Beez napisał/a:
1- Gog - Stark
5- Czarnylord23 - Martell


Ech, a chciałem w tej grze dla odmiany mieć z Gogiem stosunki antagonistyczne. :(
Dobra, zaraz zmienię avatara, popatrzę na karty (karty z CoK'u - dla Targa, Arryna i Tully'ego? :D ) i pomyślę nad krukami i rozkazami.
Odnośnie zamiany to nie zwykłem się zamieniać - trzeba brać to co dał los. :) Ale dla beki mogę wymienić się za Greyjoya jak mnie będzie Martin bardzo mocno prosił. :D

Beez - Sob 15 Lut, 2014

bez wasalizacji.
uważam to za dziwne udziwnienie na siłe :D

http://i1120.photobucket....owania1Tura.jpg - jak coś tak wygląda mapka startowa. Zwróćcie uwagę na tereny rodowe. +tak jak pisałem nie uznaję garnzonów.... więc je wymażcie ze świadomości

Karty i zdolności rodowe wrzucę za 20 min jak je wszystkie spisze...

+ nie musicie się tak spieszyć bo zanim zrobie włąsnoręcznie mapkę to trochę potrwa...

Jazmatos - Sob 15 Lut, 2014

Ja jeśli byłaby możliwość i ktoś by chciał to chętnie się wymienię za każdego oprócz Starka i Greya. A jak chętnych nie będzie to postaram się Lorda Stannis poprowadzić z dumą :) Po prostu mam ostatnio szczęście/nieszczęście że gram dość często Baratheonem :)
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Karty:
Stark
1.Eddard Stark (5) – 2 x Wieża
2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
3.The Blackfish (4) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Jory Cassell (2) - 2 x Wieża
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz
7.Old Nan (0) – Natychmist wybierz odrzuconą Kartę Rodu któregokolwiek z przeciwników. Dla tej bitwy Old Nan ma SPECJALNĄ ZDOLNOŚĆ tej karty.

Greyjoy
1.Balon Greyjoy (5) - 1 x Miecz
2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
4.Gorold Goodbrother (2) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmiast zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
6.Dagmar Claftjaw (2) – Dodaj dodatkowe +1 do swojej siły bojowej za każdy Twój statek, który znajduje się w rejonie sąsiednim do ogarniętego bitwą. (Również za jednostkę rozbitą)
7.The Reader (0) – Natychmiast otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.

Lannister
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
2.Ser Gregor Clegane (4) – 3 x Miecz
3.The Hound (4) – 1 x Miecz
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.
7.Tywin Lannister (X) – Wydaj “X” Żetonów Władzy. Siła karty wynosi tyle ile żetonów wydałeś.

Tyrell
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
2.Paxter Redwyne (4) – 1 x Wieża
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
5.Queen of Thorns (1) - Zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
7.Willas Tyrell (0) – Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmiast użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na karcie Willas'a.

Baratheon
1.Stannis Baratheon (4) – Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły.
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
3.Ser Davos Seaworth (3) – 2 x Wieża
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
5.Brienne of Tarth (3) – 2 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
7.Patchface (0) – Natychmiast wybierz odrzuconą Kartę Rodu Twojego przeciwnika. Dla tej bitwy Patchface ma siłę, ikony i specjalną zdolność tej karty.

Martell
1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
2.Areo Hotah (5) – 2 x Miecz
3.Obara Sand (3) – 1 x Miecz
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
5.Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
7.Doran Martell (-1) – Natychmist wybierz inną Kartę Rodu z ręki (jeśli możesz). Dodaj jej siłę i zdolność do karty Doran'a. Po bitwie obie karty są odrzucane.

Arryn
1.Jon Arryn (5) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
2.Bronze Yohn Royce (4) - 2 x Miecz, 1 x Wieża
3.Sir Vardis Egen (3) - Jeżeli atakujesz bądź bronisz EYRIE otrzymujesz bonus +3 do siły
4.Lysa Arryn (2) - 2 x Wieża
5.Littlefinger (2) - Jeśli przegrasz tę bitwę otrzymujesz 3 żetony władzy
6.Maester Coleman (0) - Jeśli wygrasz tę bitwę możesz przywrócić na rękę jedną kartę rodów
7.Robert Arryn (-2) - Natychmiast wybierz inną kartę ze stosu kart odrzuconych bądź z ręki i dodaj jej siłę, tekst i ikony do Roberta Arryna. Obie karty zostają odrzucone

Targeryan
1.Khal Drogo (4) - 2 x Miecz
2.Szary Robak (4) - Jeśli wygrasz bitwę zniszcz wszystkich piechurów przeciwnika.
3.Barristan Selmy (3) - 2 x Miecz
4.Sir Jorah Mormont (3) - 2 x Wieża
5-Daenrys Targeryan (2) - Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły oraz ikonę miecza
6-Rhakaro (2) - 1 x Miecz
7-Daario Naharis (2) - 1 x Miecz, 1 x Wieża

Tully
1.Edmure Tully (5) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
2.Czarny Walder (4) - 2 x Miecz
3.Walder Frey (3) - Zignoruj tekst karty przeciwnika
4.Lord Jason Malister (3) - Jeśli atakujesz bądź bronisz Seagardu otrzymujesz bonus +3 do siły
5.Karyl Vance (2) - 1 x Wieża
6.Marq Piper (2) - 1 x Miecz
7.Roslin Frey (1) - Jeśli wygrasz tę bitwę możesz zamienić swój znacznik ze znacznikiem swojego przeciwnika na torze królewskiego dworu

Gog - Nie 16 Lut, 2014

wlasnie chcialem zagrac starkiem ;d
Beez - Nie 16 Lut, 2014

ogólnie chcę sprawdzić balans jeśli chodzi o karty zanim je wydrukuje - mapkę już wydrukowałem więc jak uważacie, że jakiś ród ma karty op/beznadziejne to wołać i argumentować - Po paru turach pójdę do drukarni i już nie będę mógł zmienić :)
Za chwile zdolności rodowe

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

Hmm to w kwestii kart rodu są zaiste spore zmiany. Chwilka i tak na szybko policzę i zobaczę czy kogoś pożegnamy w 2 turach :P Nie no żart :)
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Jazmatos napisał/a:
Hmm to w kwestii kart rodu są zaiste spore zmiany.


karty do podstawowych 6 rodów pochodzą z oficjalnego dodatku do 1 edycji :)
Tylko pozostałe 3 są wymyślone.

Ogólnie jest nastawienie na dużo większą ilość mieczy ze względu na tłok na planszy

Gog - Nie 16 Lut, 2014

nie moze miec lanni 2x statku ;x wtedy grey musi dac obronę i wsparcie inaczej traci morze nawet bez interwencji tullego ;x marsz +1 i jaime ;x
Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

Aha no to fakt, ja należę do tych graczy, którzy zaczynali od 2 edycji. Ja swojego 0 jak rozumiem korzystam za darmo? A nie jak np z Qyburna, że za 2 tokeny. I zdolność Stannisa w sumie fajna, choć bardzo zależna od licytacji w późniejszej fazie, to jak rozumiem zabezpieczenie żeby nie mieć przewagi na Targiem. Hmm a po co (5) Eddardowi dawać 2 wieże? Z reguły najwyższe karty dajemy ofensywnie z zamiarem zwycięstwa.
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Gog napisał/a:
nie moze miec lanni 2x statku ;x wtedy grey musi dac obronę i wsparcie inaczej traci morze nawet bez interwencji tullego ;x marsz +1 i jaime ;x


Ech bo to mapka Mortyra i są małe nieścisłości...
Tu pierwsze z nich - Greyjoy ma 2 statki na morzu od razu i 1 w porcie.
Wtedy nikt nie morze wjechać nikomu...
Ogólnie w tej wersji Greyjoy ma ciężkawo i dużo zależy od Tullego który powinine dbać o balans względem tej dwójki. :)
Na żywo jak grałem się sprawdziło

Beez - Nie 16 Lut, 2014

Jazmatos napisał/a:
Aha no to fakt, ja należę do tych graczy, którzy zaczynali od 2 edycji. Ja swojego 0 jak rozumiem korzystam za darmo? A nie jak np z Qyburna, że za 2 tokeny. I zdolność Stannisa w sumie fajna, choć bardzo zależna od licytacji w późniejszej fazie, to jak rozumiem zabezpieczenie żeby nie mieć przewagi na Targiem. Hmm a po co (5) Eddardowi dawać 2 wieże? Z reguły najwyższe karty dajemy ofensywnie z zamiarem zwycięstwa.


Nie pytaj mnie czemu FFG wymyśliło Eddardowi 2 wieże :D Też tego nie rozumiem.

Tak Plama jest za darmo.

czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

Hm, aż dziw mnie bierze że Greyjoy ma 0 wież, ale to pewnie jest to przetestowane. Nie wiem czy nie dodałbym drugiej wiezy Karylowi Vancowi, Tully ma ciężko w tej grze, a dostał tylko 2 wieże przy aż 4 Arryna. Do tego Targ jest dość mocny, same karty 2+.

A jakieś zdolności rodowe? Bo one też mogą zmienić mocno balans. ;)

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

A Szary robak to nie za bardzo op? Zniszczyć wszystkich piechurów przeciwnika? No chyba, że chodzi tylko o tych biorących udział w bitwie. W sumie na wstępie Targ jakby nie patrzeć ma 3x4 na Baratheona, no ale to się da przeżyć bo w sumie Melisandre może jakby zbić Deaneys.
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Jazmatos napisał/a:
A Szary robak to nie za bardzo op? Zniszczyć wszystkich piechurów przeciwnika? No chyba, że chodzi tylko o tych biorących udział w bitwie. W sumie na wstępie Targ jakby nie patrzeć ma 3x4 na Baratheona, no ale to się da przeżyć bo w sumie Melindre może jakby zbić Deaneys.


Tak oczywiście tych biorących udział w bitwie - zaraz zedytuje :D

A zdolności będą za chwilę - za dużo rzeczy naraz bo chcę wam odpowiadać na bieżąco

Beez - Nie 16 Lut, 2014

czarnylord23 napisał/a:
Hm, aż dziw mnie bierze że Greyjoy ma 0 wież, ale to pewnie jest to przetestowane. Nie wiem czy nie dodałbym drugiej wiezy Karylowi Vancowi, Tully ma ciężko w tej grze, a dostał tylko 2 wieże przy aż 4 Arryna. Do tego Targ jest dość mocny, same karty 2+.

A jakieś zdolności rodowe? Bo one też mogą zmienić mocno balans. ;)


Greyjoy jest od FFG - nic nie poradze.
Tully wcale nie ma tak cięzko - to GJ i Bara są najbardziej w plecy z doświadczenia.

Targ same 2+ ale nie ma 5. +wiele 0 jest lepszych niż 2/3 więc to wcale nie jakaś zaleta :d
+Targ graniczy z 3 rodami ^^

czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

Doprecyzujmy że biorących udział w bitwie == bez jednostek wspierających. ;)


Co do frontu Greyjoy - Lannister:
Cytat:
Ogólnie w tej wersji Greyjoy ma ciężkawo i dużo zależy od Tullego który powinine dbać o balans względem tej dwójki.
Zawsze Greyjoy może się sprzymierzyć z Lannisterem i łowić Pstrągi. :D
Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

Jeżeli Tully ma te zdolność z mobilizacją to nie ma się na co uskarżać, moja de facto służy tylko temu żeby przewidzieć kiedy Targ użyje swojej :D Jeżeli są bez zmiany. Targ graniczy z 3 rodami, ale wiemy kogo bierze na I ogień :P A bo mi umknęło, jaki warunek zwycięstwa mamy? 7 zamków czy epickie zwycięstwo?
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Zdolności:

Stark
Młody Wilk - Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Wskaż obszar, który kontrolujesz. Możesz natychmiast przemieścić dowolną liczbę swoich jednostek na ten obszar z obszarów, które z nim sąsiadują (nadal obowiązują limity Zaopatrzenia).

Greyjoy
Żelazna Flota - Użyj podczas wykonywania rozkazu Marszu w obszarze zawierającym twoje Statki. Możesz przemieścić te Statki do dowolnego obszaru morskiego. Jeśli znajdują się tam Statki innego Rodu, rozpocznie się bitwa według normalnych zasad (jeśli przegrasz wycofaj się do obszaru, z którego przybyłeś).

Lannister
Mistrzowska Dyplomacja - Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Zamiast tego możesz wykonać jeden z Rozkazów Marszu dowolnego gracza. Nie może być to marsz sąsiadujący z twoimi jednostkami oraz nie możesz wywołać tym marszem bitwy

Tyrell
Bogactwo Wysogrodu - użyj w dowolnym momencie gry. Możesz podejrzeć 3 najbliższe wydarzenia z wybranej talii oraz ustawić ich kolejność

Martell
Żądło Skorpiona - Użyj w dowolnym momencie (ale nie podczas bitwy). Wylosuj kartę Rodu z ręki wybranego gracza. Ta karta zostaje na stałe usunięta z gry.

Baratheon
Ogień R'hlorra - Użyj tuż przed ujawnieniem kart Rodu podczas bitwy, w której uczestniczysz. Odrzuć kartę Rodu przeciwnika, nie może on użyć żadnej karty w tej bitwie

Targeryan
Smoczy Ogień - Użyj tuż przed ujawnieniem kart Rodu podczas bitwy, w której uczestniczysz. Twoja karta Rodu otrzyma premię +3 do siły i trzy symbole miecza.

Arryn
Wezwanie Orła - Użyj na początku fazy akcji - W tej turze nikt nie może wejść na twoje terytorium rodowe.

Tully
Pełna Mobilizacja - Użyj podczas Fazy Westeros, po rozpatrzeniu wszystkich wydarzeń. Możesz natychmiast przeprowadzić pełną mobilizację (tak jakby wypadła karta Mobilizacja) na obszarach terytorium rodowego, które aktualnie kontrolujesz.

czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

@Jazmatos
W #14 Targaryen sprzymierzył się z Baratheonem oraz Tyrellem i na pierwszy ogień przeprowadził z Różami rozbiór Dorne. ;) A jak potem ja (Lannister) zaatakowałem Tyrella, Targaryen wykorzystał ten fakt i kolejny, którym był atak Greyjoya na mnie i w efekcie końcowym Smoki kontrolowały całe południe. :D
Dopiero potem celem Targaryena był Baratheon, ale to dlatego że Arryn zajął całą północ i chyba tylko szaleniec by go atakował. :D

Beez - Nie 16 Lut, 2014

Warunek zwycięstwa to 7 zamków.
Zmienione w porównaniu z Mortyrem są zdolności Arryna i Tyrella. (Takie dostałem instrukcje :D )

Tak Linia Greyjoy - Tully - Lannister jest najciekawsza w mojej opini :D

Cieszę się widząc taki entuzjazm :D

Beez - Nie 16 Lut, 2014

IV TALIA
Od 5 tury losujemy dodatkowo po jednej karcie z IV Talii Westeros. Znajdują się tam nowe, nieco mocniejsze wydarzenia.

Atak Innych - Każdy gracz wybiera jedną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych i usuwa ją z gry na stałe. Jeśli gracz posiada wszystkie karty Rodu na ręce, to wydarzenie go nie dotyczy. Możesz wydać 5 żetonów Władzy, aby uniknąć efektów tego wydarzenia.

Bunt Chłopów - Każdy gracz w kolejności Żelaznego Tronu może zniszczyć jedną jednostkę innego gracza znajdującą się na jego obszarze domowym.

Nocna Straż Rośnie w Siłę - Wszystkie symbole Dzikich na kartach Westeros wylosowanych w tej turze są ignorowane. Dodatkowo karta "Atak Dzikich" nie powoduje żadnego efektu.

Burzliwe Morza - Statki wspierające bitwy w tej turze, mają siłę zmniejszoną o -1.

Susza - Wszystkie trzy rzeki na planszy są przekraczalne do końca tej tury, tak jakby obszary przedzielone rzeką normalnie ze sobą sąsiadowały.

Huragan - Każdy gracz traci połowę swoich Statków na morzu (zaokrąglając w górę). Statki w portach są odporne i nie liczą się do ogólnej ilości Statków.

Śmierć i Podatki - Każdy gracz musi wydać ilość żetonów Władzy równą swojej pozycji na torze Zaopatrzenia. Jeśli nie może tego zrobić to spada o jedną pozycję na torze Zaopatrzenia.

Wilcze Watahy - Każdy gracz musi zredukować 2 swoich Rycerzy do Piechurów. Jeśli gracz nie posiada odpowiedniej ilości Piechurów to Rycerze są usuwani z planszy.

Późne Żniwa - Każdy gracz natychmiast zyskuje jedną pozycję na torze Zaopatrzenia.

Morska Chandra - Transport morski jest niedostępny dla wszystkich gracza w tej turze. Jednostki lądowe nie mogą marszować, ani wycofywać się z użyciem Statków.

Niech żyje Król! - Gracze natychmiast zyskują ilość żetonów Władzy równą liczbie gwiazdek przy swojej pozycji na torze Królewskiego Dworu.

Klęska Głodu - Każdy gracz musi natychmiast zniszczyć jedną ze swoich jednostek należącą do jego największej armii.

Powrót Smoków - Gracze natychmiast przeprowadzają licytację. Gracz, który zaoferuje najwięcej żetonów Władzy, natychmiast odnawia zdolność specjalną swojego Rodu lub odzyskuje jedną kartę ze stosu kart odrzuconych.

Czerwona Kometa - Podczas tej tury bonus wynikający z toczenia bitwy wewnątrz własnego terytorium rodowego wynosi +2, zamiast +1.

czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

7 zamków? Gog liczę na Ciebie mocno, bo Arryn zdobywa Szczęki i praktycznie rzecz biorąc ma wygraną. ;)

Mimo wszystko ze zdolności Tyrella wywaliłbym te 3 ŻW. To krzywdzące, że tylko jego zdolność miałaby kosztować.

Beez - Nie 16 Lut, 2014

Ach no i gramy maksymalnie 14 tur zamiast 10 i jest nieco zwiększona pula jednostek.

3 talię po wydarzeniach z tury 9 tasujemy.

Beez - Nie 16 Lut, 2014

czarnylord23 napisał/a:
7 zamków? Gog liczę na Ciebie mocno, bo Arryn zdobywa Szczęki i praktycznie rzecz biorąc ma wygraną. ;)

Mimo wszystko ze zdolności Tyrella wywaliłbym te 3 ŻW. To krzywdzące, że tylko jego zdolność miałaby kosztować.


To że to kosztuje to moja autorska zmiana, ale chyba masz racje - już poprawiłem

Na Arryna wszyscy cisną bo ma dużo zamków koło siebie i Stark szybciej zdobywa Szczęki niż Arryn :)

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

No może jednak z 8 albo 9 zamków chociaż? Arryna czy ja wiem czy tak każdy ciśnie? No Stark głównie, a reszta zajęta na innych frontach :)
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Tully Twinsow nie odpuści, a jak jest zagrożenie to Stark bez problemu dogada się z Targiem i Targ "wpuści" Starka na Narrow. +Arryn ma najgorszą zdolność rodową więc spokojnie.
Jak Arryn wygra w 4/5 turze to da mi to do myślenia, ale w grze w którą grałem to się nie zdarzyło :)

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

Moja z kolei zdolność sprowadza się głównie do negacji zdolności Targa, no chyba że bardzo by mi zależało tak po prostu na wygraniu jednej większej bitwy (w której wiem, że przeciwnik da wysoką kartę). I co oznacza odrzuć? W sensie, że mu wraca na rękę czy ląduje w stosie kart odrzuconych?
Gog - Nie 16 Lut, 2014

Jazmatos napisał/a:
Moja z kolei zdolność sprowadza się głównie do negacji zdolności Targa, no chyba że bardzo by mi zależało tak po prostu na wygraniu jednej większej bitwy (w której wiem, że przeciwnik da wysoką kartę). I co oznacza odrzuć? W sensie, że mu wraca na rękę czy ląduje w stosie kart odrzuconych?


ze spada na kosz

Beez - Nie 16 Lut, 2014

ktoś wie jak Mortyr rozegrał zdolności Targ vs Bara?
Ja bym zrobił decyzje względem tronu ale nie jestem pewien

Martin - Nie 16 Lut, 2014

Niniejszym oświadczam, że wszelkie kruki co do sojuszy powysyłam jutro, bo dzisiaj absolutnie nie mam czasu ;) WARTO MIEĆ WE MNIE SOJUSZNIKA :P
Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

No ja czytałem, że moja neguje jego. Czyli on jakby sobie najpierw dodaje do karty te +3, a przecież moja odrzuca kartę, czyli te wzmocnioną. No, ale przewidzieć w którym momencie akurat jej użyje, wyczucie tej kluczowej dla przeciwnika bitwy jest istotne.
czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

Beez napisał/a:
Tully Twinsow nie odpuści, a jak jest zagrożenie to Stark bez problemu dogada się z Targiem i Targ "wpuści" Starka na Narrow. +Arryn ma najgorszą zdolność rodową więc spokojnie.
Jak Arryn wygra w 4/5 turze to da mi to do myślenia, ale w grze w którą grałem to się nie zdarzyło :)


Tully jak straci Seagard na rzecz Greyjoya to Twinsy na pewno odpuści, a jak Targ zaatakuje mnie czy Baratheona to będzie miał za mało Statków na Shipbreaker Bay żeby pomóc Starkowi. ;) No ale zobaczymy, może Gog i bez naszej pomocy będzie sobie dobrze radził.

Beez - Nie 16 Lut, 2014

tully raczej szybko Seagardu nie straci - chyba że popełni kardynalne błędy.
A Stark mobilizuje z White Harbor w 1 turze na szczęki i nie ma problemu... :)
Nie martwcie się - zagrajcie a potem komentujcie - tak lepiej niż na sucho

czarnylord23 - Nie 16 Lut, 2014

Już chciałem napisać że grałem w #14 i Arryn wjechał wtedy w Starka jak w masło ale... cóż, Stark nie dał wtedy UW* na WH. ;)
Gog - Nie 16 Lut, 2014

luzik wg mnie stark ma za duzo pustych pól i na moat coalin jednak poiwnien byc maly zameczek, ale coz gramy:) w obydwu grach stark konczyl bez zamku:( kingsroad trzeba zlikwidować bo nawet nie moge w pierwszej turze isc na farmienie serio;x
Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

No tak samo Dreadfort, na którym nie ma nic, a tylko blokuje dostęp do morza czy karholdu. Tak samo Barrowlands. Serio trochę lipnie żeby Stark miał 3 tereny wokół stolicy, które mu nic nie dają, s tylko utrudniają drogę.
bumszakalaka - Nie 16 Lut, 2014

ostra jazda się szykuje,
chciałem rzec , wielkie i chwalebne bitwy nas czekają i mniej godne spiski aczkolwiek równie ważne.

Dredzilla - Nie 16 Lut, 2014

Bara vs Targ to bylo tak ze nie dosc ze tracil targ karte to jeszcze skilla
Martin - Nie 16 Lut, 2014

Czy ta mapka ze strony 3 tematu jest ostatecznie obowiązująca, czy nie? Bo już się trochę pogubiłem ;p podobno mam 2 statki na morzu a ich nie widzę

Kilka pytań, co do kart:
Cytat:
7.The Reader (0) – Natychmiast otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.

Tradycyjne pytanie: również jednostek wspierających?
Cytat:
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.

DOWOLNY rozkaz, czy tylko przeciwnika z którym walczy?
Cytat:
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.

Czyli Loras pod inną nazwą, tak? Nie ma tu mowy o przesuwaniu rozkazu na zajęty obszar, ale tak to rozumiem.

I co tu robi Khal Drogo? :roll:


edit: jeszcze jedno pytanie - na początku gry nie kontrolujemy terytoriów rodowych, na których nie mamy jednostek, right?

edit2: w Storm's End jest port? Wygląda inaczej niż wszystkie inne

Beez - Nie 16 Lut, 2014

Martin napisał/a:
Czy ta mapka ze strony 3 tematu jest ostatecznie obowiązująca, czy nie? Bo już się trochę pogubiłem ;p podobno mam 2 statki na morzu a ich nie widzę

Kilka pytań, co do kart:
Cytat:
7.The Reader (0) – Natychmiast otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.

Tradycyjne pytanie: również jednostek wspierających?
Cytat:
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.

DOWOLNY rozkaz, czy tylko przeciwnika z którym walczy?
Cytat:
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.

Czyli Loras pod inną nazwą, tak? Nie ma tu mowy o przesuwaniu rozkazu na zajęty obszar, ale tak to rozumiem.

I co tu robi Khal Drogo? :roll:


edit: jeszcze jedno pytanie - na początku gry nie kontrolujemy terytoriów rodowych, na których nie mamy jednostek, right?

edit2: w Storm's End jest port? Wygląda inaczej niż wszystkie inne


Mapka nie jest ostateczna, bo Mortyr zmienił ją przeinaczając ją bardziej na 2 edycję (głównie karty), ale zmiany będą znikome. O ile nie jest to jedyna...

Siła bojowa jednostek jest podliczana ze wsparciem - przynajmniej ja tak to rozumiem.
(nie licza się bonusy +1 )

Tyrion - jakiekolwiek wsparcie - wszak Lannisterzy to ród dyplomacji

Mace Tyrell = Loras.

Khal Drogo - mnie bardziej szokuje Jon Arryn - ale powtórze to nie jest moja gra - tylko zapożyczona - ja ją tylko drukuje, ewentualnie mogę karty neico zmienić

Nie kontrolujemy od razu obszarów rodowych, poza stolicą ofc.

W storm's end portu nie ma póki co. To również jest efekt pracy Mortyra.
Edit: Port jednak będzie po przeliczeniu sobie wszystkiego i przypomnieniu gry na żywo

Ogólnie zmian na mapie raczej nie przewiduje bo mapę już mam wydrukowaną...

Rold - Nie 16 Lut, 2014

To że teren jest naszym terenem rodowym oznacza że tak jakby posiadamy na nim token władzy, tak?

Czy odnosi się to tylko do zdolności rodowych i dodatkowej siły?

Gog - Nie 16 Lut, 2014

Beez napisał/a:
Martin napisał/a:
Czy ta mapka ze strony 3 tematu jest ostatecznie obowiązująca, czy nie? Bo już się trochę pogubiłem ;p podobno mam 2 statki na morzu a ich nie widzę

Kilka pytań, co do kart:
Cytat:
7.The Reader (0) – Natychmiast otrzymaj tyle Żetonów Władzy ile wynosi podstawowa siła bojowa jednostek Twojego przeciwnika.

Tradycyjne pytanie: również jednostek wspierających?
Cytat:
6.Tyrion Lannister (1) – Zredukuj siłę wsparcia Twojego przeciwnika do 0 (również innych graczy). Możesz natychmiast usunąć jeden rozkaz wsparcia lub obrony z całej planszy.

DOWOLNY rozkaz, czy tylko przeciwnika z którym walczy?
Cytat:
3.Mace Tyrell (3) – Jeśli wygrasz tę bitwę jako atakujący to nie usuwaj Twojego obecnego rozkazu Marszu. Zostaje on w grze i możesz użyć go jeszcze raz.

Czyli Loras pod inną nazwą, tak? Nie ma tu mowy o przesuwaniu rozkazu na zajęty obszar, ale tak to rozumiem.

I co tu robi Khal Drogo? :roll:


edit: jeszcze jedno pytanie - na początku gry nie kontrolujemy terytoriów rodowych, na których nie mamy jednostek, right?

edit2: w Storm's End jest port? Wygląda inaczej niż wszystkie inne


Mapka nie jest ostateczna, bo Mortyr zmienił ją przeinaczając ją bardziej na 2 edycję (głównie karty), ale zmiany będą znikome. O ile nie jest to jedyna...

Siła bojowa jednostek jest podliczana ze wsparciem - przynajmniej ja tak to rozumiem.
(nie licza się bonusy +1 )

Tyrion - jakiekolwiek wsparcie - wszak Lannisterzy to ród dyplomacji

Mace Tyrell = Loras.

Khal Drogo - mnie bardziej szokuje Jon Arryn - ale powtórze to nie jest moja gra - tylko zapożyczona - ja ją tylko drukuje, ewentualnie mogę karty neico zmienić

Nie kontrolujemy od razu obszarów rodowych, poza stolicą ofc.

W storm's end portu nie ma póki co. To również jest efekt pracy Mortyra.
Edit: Port jednak będzie po przeliczeniu sobie wszystkiego i przypomnieniu gry na żywo

Ogólnie zmian na mapie raczej nie przewiduje bo mapę już mam wydrukowaną...


bojowa to chyba bez wsparcia akurat:)(z medykiem tak gralismy), eh no trudno stawiam 100 zł, że skoncze bez zamku :D zeby ni bylo ze jestem stroniczy ale chociaz to kingsroad usunąć proszę bo nic nie moge robic statku na mam na górze musze robic statek na bite, sami wiecie po co, i nie moge nawet isc na farme, wiec jesli nikt nie ma nic przeciwko prosze o zmiane ;x

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

Ja nie mam nic przeciwko. Też uważam, że Starkowi strasznie utrudnili z tymi pustymi terenami. Dobrze, że jednak port będzie w SE, może się przydać :)
Beez - Nie 16 Lut, 2014

Rold napisał/a:
To że teren jest naszym terenem rodowym oznacza że tak jakby posiadamy na nim token władzy, tak?

Czy odnosi się to tylko do zdolności rodowych i dodatkowej siły?


Tylko do dodatkowej siły i dla niektórych zdolności rodowyc... :)

Wciąz póki nie mamy jednostek/żetonu na polu to nie kontrolujemy tego obszaru...

Zakład bym przyjął, ale byś go sabotował i specjalnie przegrał :)
Ehh mam zgoła odmienne zdanie o tym Kingsroad z powodu że raz grałem w tą wersję i to Stark wygrał... mimo takiej mapy... :) I rozumiem tą chęć opóźnienia... :D
Ale jak ktoś jeszcze poprze goga to mogę się na to zgodzić...
Aczkolwiek tak jak mówię zmian na mapie nei chce bo mam ją już wydrukowaną w takiej właśnie forime...

PS - Mapka właśnie się tworzy...

Medyk zna się lepiej ode mnei bo to właśnie u niego grałem - więc skoro u niego tak graliście to u mnie też tak będzie

Gog - Nie 16 Lut, 2014

Beez napisał/a:
Rold napisał/a:
To że teren jest naszym terenem rodowym oznacza że tak jakby posiadamy na nim token władzy, tak?

Czy odnosi się to tylko do zdolności rodowych i dodatkowej siły?


Tylko do dodatkowej siły i dla niektórych zdolności rodowyc... :)

Wciąz póki nie mamy jednostek/żetonu na polu to nie kontrolujemy tego obszaru...

Zakład bym przyjął, ale byś go sabotował i specjalnie przegrał :)
Ehh mam zgoła odmienne zdanie o tym Kingsroad z powodu że raz grałem w tą wersję i to Stark wygrał... mimo takiej mapy... :) I rozumiem tą chęć opóźnienia... :D
Ale jak ktoś jeszcze poprze goga to mogę się na to zgodzić...
Aczkolwiek tak jak mówię zmian na mapie nei chce bo mam ją już wydrukowaną w takiej właśnie forime...

PS - Mapka właśnie się tworzy...

Medyk zna się lepiej ode mnei bo to właśnie u niego grałem - więc skoro u niego tak graliście to u mnie też tak będzie



gdzies byla bitwa chyba z tą kartą w grac medyka mozesz zerknac:) stark wygrał? arryn mial raka? czy gral z zamknietymi oczami?:D

Beez - Nie 16 Lut, 2014

ja grałem Arrynem ^^

Przy próbie ataku na Starka zostałem skarcony przez Targeryana i nie odzyskałem morza do końca gry ^^(Targ użył na mnie swoją umiejętność rodową)

Martin - Nie 16 Lut, 2014

Ba dum tsss :D

jak dla mnie możesz usunąć to Kingsroad

Jazmatos - Nie 16 Lut, 2014

No ale to spalił specjalnie na Ciebie swoją zdolność rodową, szans nie miałeś :P
Beez - Nie 16 Lut, 2014

no ale czemu w tej grze miałby tego nei powtórzyć ^^ :)
A na Starka raczej nikt nic nie użyje :D

Beez - Pon 17 Lut, 2014

Mapka prawie zrobiona - myślę, że jutro koło 13 -14 wystartuje pole gry. :)
Beez - Pon 17 Lut, 2014

Po analizowaniu 30 minutowym stwierdzam, że Kingsroad jest tam postawione specjalnie - a spowodowane jest tym, że jesteś od arryna wyżej na każdym torze (gwiazdki to samo) i ma to na celu danie Arrynowi 1 tury więcej na farmienie aby odwrócić losy na przyszłym starciu dlatego z tego pomysłu nie zrezygnuje dopóki nie zobacze jak to wyjdzie w praktyce...
Dodatkowo Ty nie masz tak naprawdę inncyh poważnych sąsiadów więc nigdzie ci się nie spieszy (GJ musi się martwić swoimi terenami)
A Arryn MUSI się martwić Targiem...

Przepraszam, ale nie zamierzam rezygnować z niczyich pomysłow przed przetestowaniem ich dokładnie zwłaszcza, że moje jednorazowe doświadczenie pokazało wygraną Starka :D

Jak wyjdzie to źle to w następnej grze to zmienie...

czarnylord23 - Pon 17 Lut, 2014

Wszystko jest pewnie odpowiednio zbalansowane, tylko po prostu gracze zawsze muszą grać tak, żeby balansu nie zniszczyć. Czyli Targaryen musi wspierać Starka przeciwko Arrynowi w tej grze (patrz #14, w której Targaryen w ogóle nie tknął Arryna), tak samo jak w podstawce Stark musi wspomóc Lannistera w wojnie z Greyjoyem (o co były na tym forum już długie dyskusje). :D
Gog - Pon 17 Lut, 2014

wg mnie targ nie ma interesu w pomocy mi;d skoro ma martella i bare na glowie;d
czarnylord23 - Pon 17 Lut, 2014

Targ ma interes taki, żeby Arryn nie wygrał. ;) Gramy do 7 zamków, więc zachowanie statusu quo powinno być w tej grze priorytetem dla wszystkich graczy.
Martin - Pon 17 Lut, 2014

Nikt tu nic nie musi i koniec kropka ;p możemy się nakłaniać nawzajem do określonych decyzji a nawet wzajemnie obrażać (mi to przynajmniej nie przeszkadza) kiedy są inne od oczekiwanych, ale nie ma żadnego przymusu. Zwłaszcza że jeszcze nie zaczęliśmy gry ;)
Gog - Pon 17 Lut, 2014

:d zobaczymy nie widze tego bo arryn bedzie mial wiecej statkow ;p
Beez - Pon 17 Lut, 2014

Gog napisał/a:
wg mnie targ nie ma interesu w pomocy mi;d skoro ma martella i bare na glowie;d


A co powiesz na zamiast pomoc tobie to korzystanie z okazji i wjechanie po prostu w Arryna :) Nikt mu nie broni, a i sporo zamków dzięki temu może zgarnąć :D
Tak czy siak ty się o to martwić nie musisz a Arryn już tak ^^

Beez - Pon 17 Lut, 2014

BTW zmiany względem mapki Mortyra.

Greyjoy z racji braku mobilizacji (i tak jest w dupie ^^) startuje z 3 statkami - 2 w zatoce i 1 w porcie (Lanni i tak się wyborni, ale to daje jakies pole GJ do popisu)


Tyrell startuje z 2 piechurami w DM
Martell startuje z 2 rycerzami w SUnspear zamiast rycerz + piechur - I tak samo Arryn w Eyrie. Nie pytajcie mnie czemu tak jest - tak po prostu każe instrukcja... ^^

Gog - Pon 17 Lut, 2014

Beez napisał/a:
BTW zmiany względem mapki Mortyra.

Greyjoy z racji braku mobilizacji (i tak jest w dupie ^^) startuje z 3 statkami - 2 w zatoce i 1 w porcie (Lanni i tak się wyborni, ale to daje jakies pole GJ do popisu)


Tyrell startuje z 2 piechurami w DM
Martell startuje z 2 rycerzami w SUnspear zamiast rycerz + piechur - I tak samo Arryn w Eyrie. Nie pytajcie mnie czemu tak jest - tak po prostu każe instrukcja... ^^


orginalna instrukcja? ale tam tez sa chyba smoki ;d jeszcze ma 2 konie są jeszcze jakies zle wiadomosci?:D

Beez - Pon 17 Lut, 2014

są smoki ^^ ale ich nie zrobie ;p
To już koniec złych wiadomości dla ciebie o ile nie będę miał "szczęśliwej" ręki do wydarzeń :D

Gog - Pon 17 Lut, 2014

jednak jest z młodego wilka nie mozna atakować ;x
czarnylord23 - Pon 17 Lut, 2014

Skąd info że nie można?
Gog - Pon 17 Lut, 2014

obszar ktory kontrolujesz;p
Jazmatos - Pon 17 Lut, 2014

E to wówczas taki hmm, jeno przegrupowanie to jest. A ja mam pytanie. W zamkach można robić fortyfikacje w ramach umocnienia władzy? Bo widzę, że garnizony zostały zdjęte z stolic :P Oraz czy jeżeli robimy ją podczas mobilizacji, to czy kosztuje nas ona 1 czy 2 punkty mobilizacyjne? W sumie chyba 1 powinna w końcu nie w każdym zamku mamy 2.
Dredzilla - Pon 17 Lut, 2014

A gramy na smoki ?:D
Beez - Pon 17 Lut, 2014

Jazmatos napisał/a:
E to wówczas taki hmm, jeno przegrupowanie to jest. A ja mam pytanie. W zamkach można robić fortyfikacje w ramach umocnienia władzy? Bo widzę, że garnizony zostały zdjęte z stolic :P Oraz czy jeżeli robimy ją podczas mobilizacji, to czy kosztuje nas ona 1 czy 2 punkty mobilizacyjne? W sumie chyba 1 powinna w końcu nie w każdym zamku mamy 2.


Ale to przegrupowanie i tak sporo daje mając tyle pustych terenów dookoła :)

wszędzie można robić fortyfikacje w ramach umocnienia władzy zamiast pobierania koronek.
Na zrobienie fortyfikacji w ramach mobilizacji poświęcamy całą pulę mobilizacyjną danego zamku/twierdzy

Gog - Pon 17 Lut, 2014

uw zamaist koron mozesz fortyfikacje, a uw * mozesz mobilka/korony + forty
Beez - Pon 17 Lut, 2014

Dredzilla napisał/a:
A gramy na smoki ?:D


żadnych smoków ! możesz pomyśleć że użycie smoka to twoja rodowa zdolność! (3 miecze i +3 to nawet pasuje)

Dredzilla - Wto 18 Lut, 2014

:(
My ostatnio gramy na smoki ale rzadko kiedy jestesmy w stanie je zmobilizowac- ale jak juz powstana to jest ciekawie :D

czarnylord23 - Wto 18 Lut, 2014

Cytat:
5.Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.

Dobrze rozumiem, że w przypadku użycia przez Targaryena zdolności rodowej:
Cytat:
Smoczy Ogień - Użyj tuż przed ujawnieniem kart Rodu podczas bitwy, w której uczestniczysz. Twoja karta Rodu otrzyma premię +3 do siły i trzy symbole miecza.
ignoruję również bonus +3 do siły karty rodu wynikający ze zdolności?
Martin - Wto 18 Lut, 2014

Powiedziałbym, że literalnie to interpretując, tak. Ale decyduje MG :)
Gog - Wto 18 Lut, 2014

ja juz zaczne płakac:d arryn jednym pole zajmuje to co ja musze 4ech ruchach :) super balans pomiedzy nami ;d rotfl
Beez - Sro 19 Lut, 2014

Gog napisał/a:
ja juz zaczne płakac:d arryn jednym pole zajmuje to co ja musze 4ech ruchach :) super balans pomiedzy nami ;d rotfl


Po prostu trafiłeś pechowe wydarzenia. Ty za to nie masz innych wrogów a Arryn ma.
Stark jest wolnym rodem i się w końcu odkuje - moim zdaniem nie pasuje za to zupełnie do twojego stylu gry :D

Co do Umiejętności Targeryana - to wygląda to tak targ podnosi kartę o 3 a potem i tak jest to niwelowane do 0 . :) Niweluje bonus +3 ale miecze zostaja tak jakby

czarnylord23 - Sro 19 Lut, 2014

Co do mieczy to oczywista oczywistość. :D
Podniosła mnie na duchu ta Elaria Sand, w tej sytuacji mam jakąś kontrę na Targaryena.

Gog - Sro 19 Lut, 2014

to juz wiadomo czemu targ wjechał w arryna jedyny nie ma kontry ;D
Jazmatos - Sro 19 Lut, 2014

Hmm, a tutaj? 2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. To się sprowadza tylko do tekstu czy do tych zdolności rodowej Targa też? Bo nie wiem bo zignoruj tekst jest osobno pisane na kartach.
Beez - Sro 19 Lut, 2014

chodzi o zdolnosc karty - zdolnosc rodowa nie jest zdolnoscia karty:)
Dredzilla - Sro 19 Lut, 2014

Jak dla mnie to troche bezsensu wyglada zdolnosc karty Martella, logicznym dla mnie jest ze moja karta ma 0, ale bonus ze zdolnosci to bonus, a nie wydrukowana siła Karty, w takim razie zdolnosc Targaryena jest bezuzyteczna i na bare i na martella, jesli oni we dwoch sie dogadają na targa, to on moze skonczyc gre bardzo szybko, o ile kumam zdolnosc bary, tak tej interetacji zupełnie nie

Poza tym najpierw sa rozpatrywane są słowa zignoruj , bonus sie dodaje pozniej- jak dla mnie to logiczne

Martin - Sro 19 Lut, 2014

Cytat:
5.Ellaria Sand (1) – Jeśli się bronisz to zignoruj siłę Karty Rodu Twojego przeciwnika.


Tyle że tu nie ma słowa "wydrukowana". Po prostu siła karty rodu. Poza tym to działa tylko w obronie ;)

czarnylord23 - Sro 19 Lut, 2014

@Dredzilla
A gdybyś ty dogadał się z Tyrellem to ja miałbym jeszcze mniejsze szanse... A wolę nie myśleć co by się stało, gdyby Greyjoy się dogadał z Lannisterem na Tullych. ;) To już jest taka gra, że jak się dwóch graczy zmówi na kogoś to ta osoba ma po grze. Tylko reszta graczy powinna starać się do tego nie dopuścić (Tyrell powinien atakować mnie, Tully Baratheona, a Arryn wspierać Cię na morzu) żeby nikt nie osiągnął zbyt dużej przewagi (w końcu gramy tylko do 7 zamków). :)

Cytat:
Poza tym najpierw sa rozpatrywane są słowa zignoruj , bonus sie dodaje pozniej- jak dla mnie to logiczne

Ok, to najpierw zignorujmy siłę karty rodu, a potem do tej ignorowanej siły karty rodu dodajmy +3 siły... Efekt taki sam. :D

Dredzilla - Sro 19 Lut, 2014

Jak dla mnie to duzy błąd, to sa karty z pierwszej edycji a my posiłkujemy sie glownie zasadami z drugiej, wiem ze do drugie jedycji wyszedl faq w ktorym to pieknie ffg wytlumaczylo graczom dzialanie i kolejnosc rozpatrywania kart- nie wiem czy byl taki problem w pierwszej edycji, po prostu w kartach w edycji drugiej jest jasno napisane "zignoruj wydrukowana siłe karty" i tak samo powinnismy wpisac to tutaj, po prostu jest to jak dla mnie ewidentny bład edycji pierwszej z ktorym pozniej juz sobie poradzono
Gog - Sro 19 Lut, 2014

juz w grze na 12stu mowilem, zeby bonus targa dzialal jako siła twojej armii wynosi 3, a karta otrzymuje 3 miecze i problem z glowy
Jazmatos - Sro 19 Lut, 2014

Hmm to w takim razie jaka jest różnica pomiędzy zignoruj zdolność karty a zignoruj tekst karty? Jeżeli żadna to po co wprowadzać 2 określenia?
Dredzilla - Sro 19 Lut, 2014

Dokładnie, zeby wliczylo sie w bazową siłe jednostek
Gog - Sro 19 Lut, 2014

Dredzilla napisał/a:
Dokładnie, zeby wliczylo sie w bazową siłe jednostek


mowilem to od 1szej grey na 12 to mnie zjechali ze nie trzeba ;x

Gog - Wto 25 Mar, 2014

do zmiany albo ilosc fortyfikacji alboz eby wracały i na 100% nie mozna ihc brac z mobilki bo to chore dziekuje za uwage
czarnylord23 - Wto 25 Mar, 2014

No, to że można je brać z mobilki obniża zbyt mocno znaczenie zaopatrzenia. A teraz one nie wracają?
Gog - Wto 25 Mar, 2014

czarnylord23 napisał/a:
No, to że można je brać z mobilki obniża zbyt mocno znaczenie zaopatrzenia. A teraz one nie wracają?
są usuwane z planszy i tyle :)
Martin - Sro 26 Mar, 2014

Czyli w jaki sposób mają wracać? ;p btw. co się dzieje z fortyfikacją jeśli opuszczę pole na którym ją zbudowałem nie zostawiając tam tokena?
Gog - Sro 26 Mar, 2014

Martin napisał/a:
Czyli w jaki sposób mają wracać? ;p btw. co się dzieje z fortyfikacją jeśli opuszczę pole na którym ją zbudowałem nie zostawiając tam tokena?
zostaje i kto może ją przejać jak na moat coalin
Beez - Sro 26 Mar, 2014

ja zawsze grałem, ze wracałem. Po prostu jednoczesnie na planszy moze ich byc 10...

A nad ta mobilka faktycznie sie zastanowie

Gog - Sro 26 Mar, 2014

Beez napisał/a:
ja zawsze grałem, ze wracałem. Po prostu jednoczesnie na planszy moze ich byc 10...

A nad ta mobilka faktycznie sie zastanowie
czyli gramy, ze wracaja ?:D
Beez - Sro 26 Mar, 2014

tak. Po prostu jednoczesnie moze ich byc 10 na planszy.
Jak ktoras padnie to jest znowu dostepna

Jazmatos - Sro 26 Mar, 2014

Też mi się wydaje, że robienie garnizonów w ramach mobilizacja jest bez sensu. Bo wówczas deprecjonuje to ową dodatkową funkcję umocnienia władzy (garnizony poszły wszystkie, tylko ja użyłem umocnienie władzy w tym celu), a jednak to dodaje znaczenia dla niego w miejscach gdzie nie ma koron. Po drugie gdy limity zaopatrzenia nas ograniczają tak jak teraz i ludzie nie mogą się mobilizować, to wszyscy robią garnizony gdzie popadnie, nawet jeśli w ogóle ich nie potrzebują bo raczej na pewno w danym zamku się bitwa nie odbędzie, ale innym a bardziej kluczowych miejscach zabierają. A to że wracać powinny wracać to wiadomo. Czyli traktowanie garnizonów funkcjonalnie, czyli chcesz zrobić ok, poświęć turę i zrób, a nie nie mam co zrobić to zrobię i zabiorę komuś bo to bez sensu.
Gog - Pon 31 Mar, 2014

czarnylord23 napisał/a:
#40 od miesiąca niestety straciła tempo prawie całkowicie. ;) A z graczy agitujących do ataku na najlepszego jest tylko Gog. A tutaj jestem jeszcze ja i Jazmatos i dzielnie broniący się (:D) przed naszymi atakami słownymi Rold. :D No ale tak serio to proponuję się przerzucić do wątku z naborem, bo ten jest strasznie zaśmiecony i współczuję Beezowi przeglądać całość w celu sprawdzenia czy na pewni gdzieś nie dano jakiegoś marszu.

PS Mój marsz za chwilę, muszę trochę wszystko przemyśleć.


do ataku ?:d no dzieki, wypraszam sobie, ja tylko stwierdzam fakty :D

czarnylord23 - Pon 31 Mar, 2014

A co ja poradzę, że fakty przemawiają za atakiem na Arryna? :D
Gog - Pon 31 Mar, 2014

czarnylord23 napisał/a:
A co ja poradzę, że fakty przemawiają za atakiem na Arryna? :D
chodzi ze mowisz ze w 40sci tylko ja jestem atakującym graczy słownie :D
czarnylord23 - Pon 31 Mar, 2014

Hm, no w sumie może tam nie ma takiego ataku. Ale w pamięć zapadł mi post, w którym piszesz do Dzikiego że jeśli będzie wspierał Arryna a nie Ciebie na Szczękach to nie zrobisz nic żeby zatrzymać Glovera. :D
czarnylord23 - Nie 25 Maj, 2014

Panowie, zacny burdel nam się robi w polu gry. :D Ktoś mi wytłumaczy, dlaczego atak Starka statkiem na Szczęki byłby błędem?
figol - Nie 25 Maj, 2014

Beez napisał/a:
Po 1 prośba... jeżeli macie tak dyskutować to róbcie to w naborze bo średnio na 15 postów - 1 jest mój 7 to spam i dyskusja a 7 ruchów...
A jak mam potem przebijać się przez te zwały tekstu to:
a)nie chce mi się i odkładam to na potem cały czas
b)łatwo mi o popełnienie błędu
c)wy sami nie wiecie co dokładnie się dzieje bo mimo iż od ostatniej aktualizacji mineły 4-5 ruchów i 2 bitwy to post z rozpiska marszy jest 4 strony wcześniej... Tymbardziej jest to uciążliwe dla tych którzy już mają mało jednostek i wchodza rzadziej żeby tylko ruchy zrobić i nic nie widzą w tym "tłoku"

Zgadzam się z tym co napisał Beez, wielokrotnie w tej grze miałem problem, żeby ogarnąć w ogóle czy jest teraz mój ruch. Przenosimy dyskusje tutaj?? Może gracze powinni rozpisywać bitwy?? żeby odciążyć GMa, bo widać, że nie ma na tyle czasu. Chyba, że gra się zaraz kończy bo nie wiem :grin:

Martin - Nie 25 Maj, 2014

Ja w ogóle nie zauważyłem że mieciu chciał ściągnąć mi marsz którego nie było ;p
czarnylord23 - Pon 26 Maj, 2014

To ktoś mi wyjaśni czemu Stark nie atakował Arryna i czemu było to dobre? :D

Panowie dobra wiadomość. Wg moich wyliczeń Arryn ma tylko ~20% szans na natychmiastową wygraną w następnej turze. ;)

Jazmatos - Pon 26 Maj, 2014

Jak 20%? Przecież jeśli nie było ataku na morzu to ma dalej 5 na ręce z 3 wieżami to jest w sumie minimum 17 + coś z rozkazów gdzie się niby Stark przed tym wybroni? Chyba tylko licytacja może powstrzymać Arryna, pod warunkiem że jebnę większość na tron.... No chyba że ja czegoś nie widzę.
czarnylord23 - Pon 26 Maj, 2014

No oczywiście, że zakładam twoje poświęcenie podczas licytacji. :D
Jazmatos - Pon 26 Maj, 2014

czarnylord23 napisał/a:
No oczywiście, że zakładam twoje poświęcenie podczas licytacji. :D


Ale przecież na licytację nie ma 80% :P 2/7 jest szansa na licytację, nie wiem czy cokolwiek innego jest nam w stanie skórę uratować :P

czarnylord23 - Pon 26 Maj, 2014

Gra o Tron ratuje bo Old Nan -> Tywin i Gog wydaje swoje żetony. :D
czarnylord23 - Pon 26 Maj, 2014

Chyba jednak źle gadam. Przegrywa wtedy o 1 i tak. Zakładałem brak [5] u Arryna myśląc że Stark spróbuje odbić Szczęki. Ktoś mi wytłumaczy jeszcze raz czemu Stark tego nie zrobił? Bo podejrzewam że nie widzę czegoś oczywistego. :D
Jazmatos - Pon 26 Maj, 2014

czarnylord23 napisał/a:
Chyba jednak źle gadam. Przegrywa wtedy o 1 i tak. Zakładałem brak [5] u Arryna myśląc że Stark spróbuje odbić Szczęki. Ktoś mi wytłumaczy jeszcze raz czemu Stark tego nie zrobił? Bo podejrzewam że nie widzę czegoś oczywistego. :D


No dla mnie też wydawało się oczywistym że Stark musi na morzu zaatakować celem pozbycia się 5 z ręki Arryna, albo przynajmniej próbę odbicja Szczęk. W najgorszym wypadku użyjesz za karę swojej zdolności rodowej :P

Rold - Sro 28 Maj, 2014

Moje spostrzeżenia co do balansu :)

Brak fortyfikacji przy mobilce!

Arryn nie jest OP sam w sobie, tylko jego pozycja pozwalająca zdobyć 7 zamków przy dwóch morzach jest OP :) Poza tym nie jest to aż tak kolosalna przewaga, która uniemożliwia grę innym.
Można by pomyśleć nad odcięciem Maidenpool od morza. (tak wiem portowego miasta). Ale nagle wygrana Arrynem stanie się tak samo trudna jak innym rodem + brak twierdz w okolicy, co prawie że uniemożliwia wygraną w 14 turze :P

Greyjoy'a Martin wykorzystał w 100%. Chwała mu za to, ale bez żadnej wieży po prostu nie idzie wygrać ;/ W momencie w którym zaczyna wygrywać można po prostu zacząć mu ubijać jednostki. Ostatecznie Grey skończył z 3 jednostkami lądowymi przy moich 8. Ja nie straciłem ani jednej przez całą gre. Greyjoy 4 albo 5

Baratheon-Targ Problemem jest zdolność rodowa.

Skrót moich uwag.
1. Odciąć Maidepool od morza (albo coś podobnego)
2. Dać greyjoyowi na jednej karcie 1 bądź 2 wieże
3. Niech Zdolność Baratheona nie neguje zdolności Targa.
4. Tylko UW daje fortyfikacje :P

Rold - Sro 28 Maj, 2014

Jeszcze jedno. Moim zdaniem Stark nie jest słaby. Po prostu miałem farta na wydarzeniach co pozwoliło mi osiągnąć przewagę, nawet pomimo świetnej gry Goga :) Gdy ktoś kiedyś będzie chciał poprowadzić jeszcze te 9 osobówkę to zgłaszam się na chętnego na Starka :P
Jazmatos - Sro 28 Maj, 2014

Rold napisał/a:
Jeszcze jedno. Moim zdaniem Stark nie jest słaby. Po prostu miałem farta na wydarzeniach co pozwoliło mi osiągnąć przewagę, nawet pomimo świetnej gry Goga :) Gdy ktoś kiedyś będzie chciał poprowadzić jeszcze te 9 osobówkę to zgłaszam się na chętnego na Starka :P


Życzę Ci wówczas takich wydarzeń jakie miał GoG, albo ja w 55 :P

Martin - Sro 28 Maj, 2014

Cytat:

Greyjoy'a Martin wykorzystał w 100%. Chwała mu za to, ale bez żadnej wieży po prostu nie idzie wygrać ;/ W momencie w którym zaczyna wygrywać można po prostu zacząć mu ubijać jednostki. Ostatecznie Grey skończył z 3 jednostkami lądowymi przy moich 8. Ja nie straciłem ani jednej przez całą gre. Greyjoy 4 albo 5


Mam wrażenie, że brak wież u Greya jest jak najbardziej zamierzony i przez to że naprawdę boli, ma na celu zmusić go do określonej gry - dawania dużo na tron i atakowania, dużej mobilności zamiast pasywnej obrony. I tak chciałem od początku grać, ale wykonanie pozostawiało trochę do życzenia ;p Chyba brakło mi konsekwencji - jak raz uparłem się na Tully'ego i wschód, to trzeba się było tego trzymać, ale od początku założyłem sobie, że chcę uzyskać całkowite panownie nad morzem na zachodzie ;p To był błąd. Ale najgorszą masakrą dla mnie był huragan, no co za ch*jowa karta ;p

czarnylord23 - Czw 29 Maj, 2014

Wcześniej chciałem napisać coś więcej, ale ograniczę się do paru zdań. ;)

Nie wypowiem się na temat zmian zdolnóści rodowych Targaryena czy Baratheona, bo jak dla mnie są całkowicie zbędnym dodatkiem. Chociaż ta Greyjoya pozwala na dwie dość śmieszne akcje. :D
Jeśli chodzi o linie Baratheon - Targaryen to trzeba wziąć poprawkę na to, że (oczywiście tak jest tylko moim zdaniem) Martell prawie zawsze będzie wchodził w sojusz z Targaryenem, bo to najrozsądniejsza dla niego opcja. Po pierwsze jeśli wesprze Baratheona, to Targaryen na pewno padnie a Baratheon będzie niebezpiecznie blisko wygranej. Po drugie brak Targaryena sprawi, że nie będzie komu w razie czego przyhamować Arryna. Po trzecie o wiele łatwiej będzie Martellowi utrzymać Koniec Burzy jeżeli na mapie zostanie i Targaryen i Baratheon (albo sam Targaryen) niż jakby został sam Baratheon.
Osobiście uważam, że Martell nie wesprze Targaryena tylko wtedy, kiedy sam będzie chciał go zaatakować na morzu. ;)
Niestety Dredzilla wbijając bez sensu na moje morze w 1 turze sam spowodował, że nie mogłem go wesprzeć. A gdyby nie padł tak od razu, to zmobilizowałby więcej wojsk i kto wie co by się wydarzyło.

Drugą kwestią jest brak dostępu na Starfall z morza dla Martella. Mi osobiście to nie przeszkodziło specjalnie, uważam że ma to uzasadnienie, bo teraz Martell ma dostęp do Twierdzy a nie Zamku w Końcu Burzy (czyli +1pkt do mobilizacji), za to Tyrell ma dalej do Królewskiej Przystani, co rekompensuje mu właśnie większa szansa na zajęcie Starfall. Jednak Terytorium rodowe Martella sprawia, że nie jest to aż takie bardzo łatwe. :)

Inne rzeczy mnie niezbyt dotyczyły, więc nie wypowiem się na ich temat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group