galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - Gra o Tron PBF #49 - Nabór

Sardo - Pią 21 Mar, 2014
Temat postu: Gra o Tron PBF #49 - Nabór
Do tej gry chciałbym zaprosić doświadczonych graczy, ale może o czym mowa. Po ogłoszeniu dodatku Uczta dla Wron, pomyślałem sobie, że fajnie byłoby pograć z celami na 6 graczy. Długo się do tego zabierałem, ale dopiero ostatnio poważniej do tego przysiadłem. Co prawda jest to wersja po pierwszych pomysłach, na pewno niezbalansowana i wymagająca poprawek. Mam nadzieję, że uda się ten fanowski dodatek doprowadzić do końca. Na zachętę dodam, że każdemu kto dołoży choć małą cegiełkę do dodatku, prześlę opracowany przeze mnie graficznie ten dodatek ;)

Zapraszam do gry wszystkich chętnych.

Nabór:
1. Gog
2. guzu
3. Rold
4. czyzyk29
5. Beez
6. tamten

Sardo - Pią 21 Mar, 2014

Szczegóły dodatku:
Nazwa: Wojna Pięciu Królów
Mapa startowa - http://i.imgur.com/8VmZNpm.jpg
+garnizony: Orle Gniazdo 6, Królewska Przystań 5, Koniec Burzy 4

I talia Westeros:
    Głód [dzicy] Każdy gracz spada o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia i następnie w kolejności rozgrywki, redukuje armie.
    Najazd Żelaznych Ludzi [dzicy] Każdy gracz, posiadający co najmniej 2 wykonane Cele w swojej strefie gry spada o 1 pozycję na torze Zwycięstwa.
    Mobilizacja [dzicy] Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
    Nowe Informacje [dzicy] W kolejności rozgrywki, każdy gracz losuje jedną kartę Celu. Następnie każdy gracz wybiera jeden Cel z ręki i odkłada na talię Celów, którą należy przetasować.
    Do Broni [dzicy] W kolejności rozgrywki, każdy gracz werbuje nowe jednostki na każdym obszarze zawierającym Zamek.
    Rozesłanie Wici [dzicy] W kolejności rozgrywki, każdy gracz werbuje nowe jednostki na każdym obszarze zawierającym Twierdze.
    Zmiana Planów [dzicy] Wszyscy gracze wybierają 1 kartę Celu i kładą je zakryte w tym samym miejscu. Przetasujcie zakryte karty i odkryjcie je. Następnie, w kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera jeden z tych Celów i bierze go na rękę.
    Zmiana Planów [dzicy] Wszyscy gracze wybierają 1 kartę Celu i kładą je zakryte w tym samym miejscu. Przetasujcie zakryte karty i odkryjcie je. Następnie, w kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera jeden z tych Celów i bierze go na rękę.
    Brzemię Władzy Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) przesuwa żeton Dzikich na pozycję "0", lub b) wszyscy werbują nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
    Brzemię Władzy Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) przesuwa żeton Dzikich na pozycję "0", lub b) wszyscy werbują nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.


Karta Dzikich (dodatkowa):
    WSPINACZKA NA MUR
      Zwycięstwo Dzikich
        Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zwycięstwa.
        Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycje na torze Zwycięstwa.
      Zwycięstwo Nocnej Straży
        Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 1 pozycję na torze Zwycięstwa


Cele Rodowe:
    Greyjoy - Musisz kontrolować Pyke oraz 3 lub więcej obszarów morskich.
    Lannister - Musisz kontrolować Lannisport oraz posiadać więcej dostępnych żetonów Władzy niż każdy z pozostałych Rodów.
    Tyrell - Musisz kontrolować Wysogród oraz zajmować pozycję 5 lub 6 na torze Zaopatrzenia.
    Stark - Musisz kontrolować Winterfell oraz wygrać wszystkie bitwy podczas tury.
    Baratheon - Musisz kontrolować Smoczą Skałę oraz Królewską Przystań i Koniec Burzy.
    Martell - Musisz kontrolować Słoneczną Włócznię oraz 3 lub więcej obszarów z Zamkiem.


Tory wpływów:
    Żelazny Tron: B T L M S G
    Lennicy: S G M T B L
    Królewski Dwór: L T M B S G


Karty Rodu:
    Greyjoy
      Victarion Greyjoy [4] [miecz]
      Asha Greyjoy [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, będziesz mógł zniszczyć wszystkie Statki w wybranym porcie należącym do pokonanego przeciwnika.
      Balon Greyjoy [2] Siła twojej karty Rodu jest równa wydrukowanej sile karty Rodu twojego przeciwnika. Siła karty Rodu twojego przeciwnika jest równa wydrukowanej sile twojej karty Rodu.
      Theon Greyjoy [2] [miecz]
      Dagmer Rozcięta Gęba [1] [miecz][wieża]
      Bluetooth [1] [wieża]
      Aeron Mokra Czupryna [0] eśli wygrasz tę bitwę, zamień jedną z jednostek pokonanego przeciwnika na własną (zanim przeprowadzi on odwrót). Nie możesz tego zrobić, jeśli zostałby przekroczony limit Zaopatrzenia.


    Lannister
      Tywin Lannister [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Królewskiego Dworu, ta karta otrzymuje +1 do siły.
      Jaime Lannister [3] [miecz][miecz]
      Sandor Clegane [2] [wieża]
      Bronn [2] [miecz][wieża]
      Tyrion Lannister [1] Otrzymujesz tyle żetonów Władzy, ile jednostek zawiera armia należąca do twojego przeciwnika.
      Joffrey Baratheon [1] [miecz]
      Cersei Lannister [0] Za każdą gwiazdkę obok twojej pozycji na torze Królewskiego Dworu, ta karta otrzymuje +1 do siły.


    Tyrell
      Renly Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Zaopatrzenia, ta karta otrzymuje +1 do siły.
      Loras Tyrell [3] [miecz][wieża]
      Mace Tyrell [2] Za każdy symbol Zaopatrzenia wydrukowany na obszarze ogarniętym bitwą, ta karta otrzymuje +1 do siły.
      Bryce Pomarańczowy [2] [miecz]
      Emmon Żółty [1] [miecz]
      Brienne Niebieska [1] [wieża]
      Margaery Tyrell [0] Po bitwie możesz podejrzeć losowy Cel z ręki twojego przeciwnika. Jeśli wygrasz tę bitwę możesz wymienić go z wybranym Celem z twojej ręki.


    Stark
      Robb Stark [4] [miecz][wieża][wieża]
      Blackfish [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wykonać swój marsz poza kolejnością.
      Smalljon Umber [2] [miecz][miecz]
      Dacey Mormont [2] Jeśli wygrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje +1 do siły. Jeśli przegrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje -1 do siły.
      Roose Bolton [1] Jeśli przegrasz tę bitwę, twoje wycofujące się jednostki nie zostaną rozbite.
      Olyvar Frey [1] [wieża]
      Catelyn Stark [0] Wybierz obszar lądowy, który należy do ciebie i sąsiaduje z obszarem ogarniętym bitwą. Na czas tej bitwy traktuj ten obszar tak jakby znajdował się tam twój Rozkaz Wsparcia.


    Baratheon
      Stannis Baratheon [4] Podczas tej bitwy, traktuj wszystkie twoje rozkazy tak, jakby były one rozkazami specjalnymi.
      Davos Seaworth [3] [miecz][wieża]
      Melisandre [2] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać ze tosu kart odrzuconych i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli stos kart odrzuconych przeciwnika jest pusty, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
      Axell Florent [2] [wieża]
      Maester Pylos [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wylosować jedną kartę Celu. Następnie wybierz jeden Cel z ręki i odkłóż na talię Celów, którą należy przetasować.
      Andrew Estermont [1] [miecz]
      Selyse Baratheon [0] Natychmiast usuń żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru ogarniętego bitwą.


    Martell
      Oberyn Martell [4] [miecz][wieża]
      Arianne Martell [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny.
      Nymeria Sand [2] [wieża]
      Obara Sand [2] [miecz]
      Sarella Sand [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć swoje jednostki z obszaru ogarniętego bitwą na wybrany sąsiadujący obszar lądowy, który kontrolujesz.
      Tyene Sand [1] Po bitwie możesz rozbić wybraną jednostkę należącą do przeciwnika.
      Doran Martell [0] Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby odrzucić Dorana Martella i wybrać ze stosu odrzuconych kart Rodu inną kartę Rodu (jeśli jakąś posiadasz).


Cele:
    Nie możesz rozegrać żadnej bitwy podczas tury.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz przegrać wszystkie bitwy podczas tury,
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować 4 lub więcej obszarów przyległych do rzeki.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 3
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 3

    Musisz kontrolować 4 lub więcej obszarów przyległych do tego samego obszaru morskiego.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 2
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz rozegrać bitwy z 3 różnymi przeciwnikami.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Na twoim obszarze rodzinnym, nie może znajdować się żadna jednostka.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać 2 żetony Dominacji.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać na planszy 8 swoich jednostek Piechurów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować 2 obszary połączone tym samym mostem.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 2
      Tyrell - 4
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 4

    Musisz posiadać na planszy 5 swoich jednostek Statków.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać na planszy 4 swoje jednostki Rycerzy.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować King's Landing.
      Greyjoy - 4
      Lannister - 2
      Tyrell - 2
      Stark - 3
      Baratheon - 1
      Martell - 3

    Musisz kontrolować więcej Zamków niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 2
      Lannister - 2
      Tyrell - 2
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować więcej Twierdz niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 3
      Baratheon - 2
      Martell - 2

    Musisz posiadać więcej Statków w Porcie niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać na ręce tylko 1 kartę Rodu.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować 4 lub więcej obszarów z wydrukowanym symbolem Władzy.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać żeton Żelaznego Tronu.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać żeton Kruka Posłańca.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz zajmować pozycję 5 lub 6 na torze Zaopatrzenia.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 2
      Martell - 1

    Musisz kontrolować więcej obszarów lądowych niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 2
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 2
      Martell - 1

    Musisz kontrolować obszar rodzinny innego Rodu.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Wszystkie pozostałe Rody muszą zajmować wyższe od ciebie pozycję na torze Zwycięstwa.
      Greyjoy - 2
      Lannister - 2
      Tyrell - 2
      Stark - 2
      Baratheon - 2
      Martell - 2

    Musisz posiadać więcej żetonów Władzy na planszy niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    1 Ród musi zajmować wyższe od ciebie pozycje na wszystkich torach Wpływów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać 1 jednostkę na obszarze lądowym i żadnej jednostki na obszarach z nim sąsiadujących.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz wygrać więcej walk od pozostałych rodów podczas tej tury.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz kontrolować Szlak Kości, Dornijskie Pogranicze i Przełęcz Księcia.
      Greyjoy - 4
      Lannister - 3
      Tyrell - 1
      Stark - 4
      Baratheon - 2
      Martell - 1

    Musisz kontrolować Góry Księżycowe, Paluchy i Bliźniaki.
      Greyjoy - 2
      Lannister - 3
      Tyrell - 4
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 4

    Musisz kontrolować Orle Gniazdo
      Greyjoy - 3
      Lannister - 3
      Tyrell - 4
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 4

    Musisz kontrolować Harrenhal i Czarny Nurt
      Greyjoy - 2
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 3
      Baratheon - 1
      Martell - 3

    Musisz posiadać więcej dostępnych żetonów Władzy niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać armię o sile większej niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać jednostkę Machiny Oblężniczej na obszarze sąsiadującym z obszarem rodzinnym innego Rodu.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 2
      Baratheon - 1
      Martell - 1

    Musisz posiadać mniej jednostek Statków niż każdy z pozostałych Rodów.
      Greyjoy - 1
      Lannister - 1
      Tyrell - 1
      Stark - 1
      Baratheon - 1
      Martell - 1

Gog - Pią 21 Mar, 2014

zgłaszam sie do gry i do rozkminy:D brakuje chyba karty 4-5 pól z zetonami wladzy np?
Gog - Pią 21 Mar, 2014

brakuje chyba karty 4-5 pól z zetonami wladzy np?
Sardo - Pią 21 Mar, 2014

Gog napisał/a:
brakuje chyba karty 4-5 pól z zetonami wladzy np?


Masz na myśli Cel? Jest taki żeby posiadać najwięcej obszarów z żetonami władzy na planszy. Jeśli to będzie zbyt trudne, to można zrobić, że 4 takie obszary.

Ogólnie jest 36 Celów. Chciałbym by finalnie było tych celów 42, więc jest jeszcze miejsce na 6 :D

Gog - Pią 21 Mar, 2014

Sardo napisał/a:
Gog napisał/a:
brakuje chyba karty 4-5 pól z zetonami wladzy np?


Masz na myśli Cel? Jest taki żeby posiadać najwięcej obszarów z żetonami władzy na planszy. Jeśli to będzie zbyt trudne, to można zrobić, że 4 takie obszary.

Ogólnie jest 36 Celów. Chciałbym by finalnie było tych celów 42, więc jest jeszcze miejsce na 6 :D


racja sorki ;d zasugerowalem sie brakiem liczby hehe ;) wydaje mi ze stark ma za mocne karty ;x roose + catlyn to sa karty za 1 i 0, ale robia miazge straszną cel ze statkami jest powtórzony, zrobilbym cel odwrotny miej najmniej statkow na planszy, najwiecej obszarów morskich? najwiecej obszarów ladowych? 1 karta na rece? o albo to fajne posiadaj na rece karte o sile ktorej nie posiada w tym momencie zaden rod?

Sardo - Pią 21 Mar, 2014

Gog napisał/a:
wydaje mi ze stark ma za mocne karty ;x roose + catlyn to sa karty za 1 i 0, ale robia miazge straszną cel ze statkami jest powtórzony, zrobilbym cel odwrotny miej najmniej statkow na planszy, najwiecej obszarów morskich? najwiecej obszarów ladowych? 1 karta na rece? o albo to fajne posiadaj na rece karte o sile ktorej nie posiada w tym momencie zaden rod?


Hmm... No w sumie ... Łatwo byłoby odbijać to obszary. To zmienię może na jeśli przegrasz, to twoje jednostki nie są rozbite/
Ok, spoko cel z najmniej statków. To jest 37.
Najwięcej morskich to naprawdę dość ciężki, bo przy 6 rodach jest ciasno na morzach.
Najwięcej lądowych i 1 karta na ręce jest.
To z inną siły karty Rodu ciekawe, tylko czy wykonalne? :D

A i tory wpływów :D
Żelazny Tron: B T L M S G
Lennicy: S G M T B L
Królewski Dwór: L T M B S G

guzu - Pią 21 Mar, 2014

do sardo to i ja się piszę :) czy doświadczony? pewnie nie... ale aktywny na forum na pewno ;)
Gog - Sob 22 Mar, 2014

Sardo napisał/a:
Gog napisał/a:
wydaje mi ze stark ma za mocne karty ;x roose + catlyn to sa karty za 1 i 0, ale robia miazge straszną cel ze statkami jest powtórzony, zrobilbym cel odwrotny miej najmniej statkow na planszy, najwiecej obszarów morskich? najwiecej obszarów ladowych? 1 karta na rece? o albo to fajne posiadaj na rece karte o sile ktorej nie posiada w tym momencie zaden rod?


Hmm... No w sumie ... Łatwo byłoby odbijać to obszary. To zmienię może na jeśli przegrasz, to twoje jednostki nie są rozbite/
Ok, spoko cel z najmniej statków. To jest 37.
Najwięcej morskich to naprawdę dość ciężki, bo przy 6 rodach jest ciasno na morzach.
Najwięcej lądowych i 1 karta na ręce jest.
To z inną siły karty Rodu ciekawe, tylko czy wykonalne? :D

A i tory wpływów :D
Żelazny Tron: B T L M S G
Lennicy: S G M T B L
Królewski Dwór: L T M B S G


nie wiem sardo rzucam pomysly, co ci sie spodoba to weż :d z tą kartą bym dał za 2-3 dla wszystkich, bo to ciezki cel ;) ogólnie wszystko wygląda super, robiles symulacje 1-2 rund ? a jak stark nie rozegra bitwy rozumiem, że nie wykona rodowego?:D

MAT23 - Sob 22 Mar, 2014

Zagrałbym :mrgreen: Obecnie nie gram w żadną grę na forum, więc chciałbym coś pograć
Sardo - Sob 22 Mar, 2014

a na mapce jeszcze garnizonów neutralnych nie ma
garnizony: Orle Gniazdo 6, Królewska Przystań 5, Koniec Burzy 4

ciężko tutaj zasymulować, bo wiele zależy od tego jakie cele gracze dostaną
a sprawdzić wyważenie chciałbym próbnymi rozgrywkami

na pewno ułożyłem to wszytko tak, aby każdy ród miał teoretyczne szanse na wykonanie rodowego celu w 1 turze

Gog - Sob 22 Mar, 2014

Sardo napisał/a:
a na mapce jeszcze garnizonów neutralnych nie ma
garnizony: Orle Gniazdo 6, Królewska Przystań 5, Koniec Burzy 4

ciężko tutaj zasymulować, bo wiele zależy od tego jakie cele gracze dostaną
a sprawdzić wyważenie chciałbym próbnymi rozgrywkami

na pewno ułożyłem to wszytko tak, aby każdy ród miał teoretyczne szanse na wykonanie rodowego celu w 1 turze


oto mi chodziło :d Gj :d problem z celem miej 1 jednostke na polu ladowym 0 dookoła co z arbor? pyke i DS? troche latwo te rody maja z tym celem;p

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

MAT23 napisał/a:
Zagrałbym :mrgreen: Obecnie nie gram w żadną grę na forum, więc chciałbym coś pograć


Szybko zerknąłem na Twój 1 post i napisałeś, że niedawno natrafiłeś na grę. Nie obraź się, ale chciałbym wypróbować pomysł, a bardzo różne doświadczenie i poziom graczy może wpłynąć na to jak się gra potoczy, a chciałbym wysnuć jak najwięcej wniosków.

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Gog napisał/a:
oto mi chodziło :d Gj :d problem z celem miej 1 jednostke na polu ladowym 0 dookoła co z arbor? pyke i DS? troche latwo te rody maja z tym celem;p


A tam problem :D
Dodaje się zasadę zawartą w instrukcji (bo taką przewiduję), że nie można tego użyć na wyspach :D
Tak samo jak z żetonami Tronu, Ostrza, Kruka - odpowiednio Baratheon, Stark i Lannister mogą ten cel wykonać dopiero po 1 licytacji.

Pytałeś o Starka, tak, musi rozegrać co najmniej 1 bitwę.

Gog - Sob 22 Mar, 2014

Sardo napisał/a:
Gog napisał/a:
oto mi chodziło :d Gj :d problem z celem miej 1 jednostke na polu ladowym 0 dookoła co z arbor? pyke i DS? troche latwo te rody maja z tym celem;p


A tam problem :D
Dodaje się zasadę zawartą w instrukcji (bo taką przewiduję), że nie można tego użyć na wyspach :D
Tak samo jak z żetonami Tronu, Ostrza, Kruka - odpowiednio Baratheon, Stark i Lannister mogą ten cel wykonać dopiero po 1 licytacji.

Pytałeś o Starka, tak, musi rozegrać co najmniej 1 bitwę.


cel z cracklaw i 0 jednostek w kl moga realnie wykonać wszystkie rody(wiadomo greynajtrudniej) ale reszta jak najbardziej :)

Gog - Sob 22 Mar, 2014

Sardo napisał/a:
Gog napisał/a:
oto mi chodziło :d Gj :d problem z celem miej 1 jednostke na polu ladowym 0 dookoła co z arbor? pyke i DS? troche latwo te rody maja z tym celem;p


A tam problem :D
Dodaje się zasadę zawartą w instrukcji (bo taką przewiduję), że nie można tego użyć na wyspach :D
Tak samo jak z żetonami Tronu, Ostrza, Kruka - odpowiednio Baratheon, Stark i Lannister mogą ten cel wykonać dopiero po 1 licytacji.

Pytałeś o Starka, tak, musi rozegrać co najmniej 1 bitwę.


cel z cracklaw i 0 jednostek w kl moga realnie wykonać wszystkie rody(wiadomo greynajtrudniej) ale reszta jak najbardziej


Musisz posiadać jednostkę Machiny Oblężniczej na obszarze sąsiadującym z obszarem rodzinnym innego Rodu.

Greyjoy - 1
Lannister - 1
Tyrell - 1
Stark - 1
Baratheon - 1
Martell - 1

starkowi to za 2 lub 3:D zauwaz ze grniczy z greyem pyke i baratheon DS wiec musi stac na riverrun wieża zeby to zrobic :)

Rold - Sob 22 Mar, 2014

Bylbym chetny.
Tylko 46 na forum gram, ale regularnie gram z beezem w realu :) (w uczte na 4 tez kilka razy zagralem)
Jezeli zostaloby jakies miejsce to bardzo chetnie.

Aczkolwiek rozumiem idee 6 znanych Ci graczy z innych gier :) wiec szczerze watpie ze mnie przyjmiesz. Probowac zawsze warto :)

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Gog napisał/a:
cel z cracklaw i 0 jednostek w kl moga realnie wykonać wszystkie rody(wiadomo greynajtrudniej) ale reszta jak najbardziej

Ten cel ogólnie trochę średnio mi się podoba, jeśli nie będzie nic lepszego, to go dorzucę by był komplet.

Gog napisał/a:
Musisz posiadać jednostkę Machiny Oblężniczej na obszarze sąsiadującym z obszarem rodzinnym innego Rodu.

Greyjoy - 1
Lannister - 1
Tyrell - 1
Stark - 1
Baratheon - 1
Martell - 1

starkowi to za 2 lub 3:D zauwaz ze grniczy z greyem pyke i baratheon DS wiec musi stac na riverrun wieża zeby to zrobic :)

Jeśli już to 2, bo w sumie nie ma aż tak łatwo. No ale musi tam tylko dopchnąć machinę, potem może ją sobie stracić :D
Jeszcze ma Alternatywę na Searoad Marches, ale w sumie Grey mu statkami blokuje.
Dobra, Stark dostaje 2 w tym celu.

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Rold napisał/a:
Bylbym chetny.
Tylko 46 na forum gram, ale regularnie gram z beezem w realu :) (w uczte na 4 tez kilka razy zagralem)
Jezeli zostaloby jakies miejsce to bardzo chetnie.

Aczkolwiek rozumiem idee 6 znanych Ci graczy z innych gier :) wiec szczerze watpie ze mnie przyjmiesz. Probowac zawsze warto :)


Nie muszą być znani mi. Chcę by to byli dobrzy gracze, by byli w stanie rywalizować na równym poziomie. To, że grasz z Beezem, to chyba wystarczy, by ocenić Twój poziom. Także witam w gronie testujących.

czyzyk29 - Sob 22 Mar, 2014

Hej, zgłosiłbym się.
Beez - Sob 22 Mar, 2014

Już na skypie - gg czy czymśtam innym podobał mi się ten pomysł... :)
Wiec się zgłosze i mam nadzieje ze pomoge w rozwinieciu go (jak podeślesz mi mape to z checia bym go wystartował jak 46 przejdzie w okres zmulenia i wolnych tur)

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Beez napisał/a:
(jak podeślesz mi mape to z checia bym go wystartował jak 46 przejdzie w okres zmulenia i wolnych tur)


Mapkę możesz wykorzystać tą do prowadzenia gier w podstawową wersję :P
Trzeba tylko zniknąć karty rodu i westeros i zrobione ;)



To jeszcze 1 osoba i można startować :P

tamten - Sob 22 Mar, 2014

Chętnie bym zagra ł, jeśli jest jeszcze miejsce
Sardo - Sob 22 Mar, 2014

ok zamykam zapisy

zaraz stworzę temat, wylosuje rody
jak potwierdzicie, wyślę 5 celów z których wybierzecie 3
pamiętajcie, że gramy na zasadach dodatku Uczta dla Wron, z lekko zmienioną talią Westeros (karta - Rozesłanie Wici), dodatkową kartą Dzikich

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Gog - Lannister - potwierdzony
guzu - Martell - potwierdzony
Rold - Baratheon - potwierdzony
czyzyk29 - Stark - potwierdzony
Beez - Tyrell
tamten - Greyjoy

Scenariusz jest nowy, więc nie wiem czy jest sens się zamieniać, ale może kogoś ciekawi jakiś ród, to zamieniajcie się i potwierdzajcie. Im szybciej to zrobicie, tym szybciej zaczniemy ;)

czyzyk29 - Sob 22 Mar, 2014

potwierdzam Starka
Rold - Sob 22 Mar, 2014

Znajomość Beeza = Autorytet na forum :)

Potwierdzam Baratheona.

Rewolta - Sob 22 Mar, 2014

Jak dla mnie to cel;

1 Ród musi zajmować wyższe od ciebie pozycje na wszystkich torach Wpływów.
Greyjoy - 1
Lannister - 1
Tyrell - 1
Stark - 1
Baratheon - 1
Martell - 1

Jest dość dziwny, nie wiem jak go do końca zrozumieć :P

Podczas testowania najlepiej byłoby gdyby 2 gry ruszyły na raz, wiadomo każdy gra inaczej, będzie miał inne cele, można łatwiej ocenić balans :D
Ale pewnie nie będzie miał kto prowadzić :D

Rold - Sob 22 Mar, 2014

nie wiem co z tym celem nie tak. jest dość logiczny :)

po prostu musisz być niżej na wszystkich torach od jakiegoś określonego rodu. praktycznie parafrazując twoją wypowiedź :)

W pierwszej turze morze go wykonać Greyjoy powiedzmy :P

guzu - Sob 22 Mar, 2014

potwierdzam Martella
czyzyk29 - Sob 22 Mar, 2014

Kilka pytań:
Do ilu punktów zwycięstwa? 7?
Ile tur?

Karta:
Dacey Mormont [2] Jeśli wygrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje +1 do siły. Jeśli przegrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje -1 do siły.
Działa w w czasie tury, czy np: jak przegram w 2 turze to w 3 turze nadal efekt obowiązuje?

Gog - Sob 22 Mar, 2014

potwierdzam lanniego;d beez jak cos to sie zglaszam do testów juz w innej grze:D
Rewolta - Sob 22 Mar, 2014

No bo mi się dziwny wydał, w każdym musisz coś osiągnąć, zdobyć itd. a w nim wystarczy ,że będziesz niżej od dowolnego rodu, gdzie taka sytuacja jest dość częsta wg mnie :P
Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Rold napisał/a:
nie wiem co z tym celem nie tak. jest dość logiczny :)

po prostu musisz być niżej na wszystkich torach od jakiegoś określonego rodu. praktycznie parafrazując twoją wypowiedź :)

W pierwszej turze morze go wykonać Greyjoy powiedzmy :P


Ok, to odnośnie tego celu mała notka - Greyjoy może go wykonać dopiero po pierwszej licytacji na torach wpływów.
Wszystkie takie "ale" wypiszę niedługo w jednym miejscu.

czyzyk29 napisał/a:
Kilka pytań:
Do ilu punktów zwycięstwa? 7?
Ile tur?

Karta:
Dacey Mormont [2] Jeśli wygrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje +1 do siły. Jeśli przegrałeś poprzednią bitwę, ta karta otrzymuje -1 do siły.
Działa w w czasie tury, czy np: jak przegram w 2 turze to w 3 turze nadal efekt obowiązuje?

Tak jak w scenariuszu Uczta dla Wron, do 7 punktów zwycięstwa. Choć zastanawiam się nad większą ilością, ale nie chcę tutaj przedłużać niepotrzebnie rozgrywki. Jak pójdzie za szybko, to wtedy zostanie zwiększona ta liczba.
Jeśli nikt nie osiągnie 7 punktów zwycięstwa, to do 10 tur.

Tak, ta karta ma siłę 2, tylko podczas pierwszej bitwy Starka.

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Umieściłem wyjaśnienia do kart, w temacie z grą, drugi post pod postem głównym. Jeśli będziecie zadawać pytania, będę tam umieszczał odpowiedzi.

Pisząc odpowiedzi, wpadł mi do głowy kolejny cel, który dołączę jeszcze do tej partii.

Łączna siła twoich jednostek jest większa od wszystkich pozostałych Rodów.

Sardo - Sob 22 Mar, 2014

Ok. Myślę, że Beez ani tamten nie będą już cudować, więc rozsyłam wylosowane cele. Proszę o wybranie 3. Razem z wybranymi celami możecie wysyłać już rozkazy ;)
tamten - Sob 22 Mar, 2014

potwierdzam, sory, że laguje ale od poniedziałku ruszam pełną parą;)
Gog - Nie 23 Mar, 2014

czy można juz zacząć wymyślac im nazwy?:D tzn celom?
Beez - Nie 23 Mar, 2014

czy tylko 2 karty bezposrednich mobilizacji nie sa za bardzo krzywdzace dla osob ktore nie posiadaja gwiazdek ... ?

Czy nie warto byłoby zrobić że osoba posiadajaca tron bedzie bez gwiazdki - co zwiekszy szanse padniecia mobilki ?

Gog - Nie 23 Mar, 2014

Beez napisał/a:
czy tylko 2 karty bezposrednich mobilizacji nie sa za bardzo krzywdzace dla osob ktore nie posiadaja gwiazdek ... ?

Czy nie warto byłoby zrobić że osoba posiadajaca tron bedzie bez gwiazdki - co zwiekszy szanse padniecia mobilki ?


a moze zamiast przesuwać dzikich( to dobre na 4rech graczy) to bylaby mobilka + cos z celami ?:D

Sardo - Nie 23 Mar, 2014

Beez napisał/a:
czy tylko 2 karty bezposrednich mobilizacji nie sa za bardzo krzywdzace dla osob ktore nie posiadaja gwiazdek ... ?

Czy nie warto byłoby zrobić że osoba posiadajaca tron bedzie bez gwiazdki - co zwiekszy szanse padniecia mobilki ?


Gog napisał/a:
a moze zamiast przesuwać dzikich( to dobre na 4rech graczy) to bylaby mobilka + cos z celami ?:D


Jest 1 moblika + 2 małe mobilki (twierdze lub zamki) i 2 do wyboru.
Karty wziąłem z Uczty dla Wron prawie bez zmian. Zobaczymy jak to wyjdzie. W końcu testujemy.
Ale rzeczywiście pomyślałbym nad tym, to Brzemię Władzy w sumie wydaje mi się od dawna takie dziwne. Ale w sumie dużo symboli Dzikich jest teraz. Można dać przy co najmniej 1 takiej karcie inny wybór, ale jaki to nie mam pomysłu.
A co myślicie by dać w III talii, zamiast jakiejś karty (ewentualnie oprócz), kartę z zablokowaniem wykonywania celów rodowych podczas tej tury w której zostanie odsłonięta?

Gog napisał/a:
czy można juz zacząć wymyślac im nazwy?:D tzn celom?

Już do części zacząłem wstępnie wymyślać. Część się powtórzy z Uczty dla Wron, więc pewnie odziedziczą nazwy.


Edit: Jak tak teraz patrzę, to trochę za delikatne są Karty Rodu z ikonami (oprócz Starkowych), to będzie na pewno do zmiany.

czyzyk29 - Nie 23 Mar, 2014

Proszę o uścielenie czy Stark czy Bolton, bo sam nie wiem kim już jestem :)
(chodzi o pierwszy post)

guzu - Nie 23 Mar, 2014

czyzyk29 napisał/a:
Proszę o uścielenie czy Stark czy Bolton, bo sam nie wiem kim już jestem :)
(chodzi o pierwszy post)


myślę że jesteś Starkiem :wink:

Sardo - Nie 23 Mar, 2014

jak najbardziej Starkiem ;)
kopiowane z innej gry były elementy posta, dlatego się ostała taka nieprawidłowość

Gog - Pon 24 Mar, 2014

moze w talii nr II zamiast ostatnich dni lata dac ze nie mozna rodowego?
Sardo - Pon 24 Mar, 2014

Gog napisał/a:
moze w talii nr II zamiast ostatnich dni lata dac ze nie mozna rodowego?


Średnio mi się podoba takie rozwiązanie, ta karta nie pasuje do reszty kart z II talii. Na razie pomysły mam takie:
-11 kart westeros w talii III (wolałbym tego uniknąć)
-karta blokująca rodowy zamiast ataku dzikich + zmiana karty Brzemię Władzy (bez cofania dzikich, jest dużo ikon to ataki będą częstsze)
-blokada rodowych w talii I


Ogólnie co jest do zmiany:
-dodatkowe ikony na kartach rodu
-zwiększenie szans mobilki w I talii
-dodatkowa jednostka dla Greyjoya? - rekompeensatą za brak mobiliki, ewentualnie też dla Starka (tutaj może lepiej rycerz zamiast jednego z piechurów)
-oba powyższe można rozwiązać gmerając w I talii westeros
-4 cele do wymyślenia

Gog - Wto 25 Mar, 2014

co do greya wydaje mi sie ze 3 statki na start to dosc duzy boost ;x a stark ma miecz wiec tez nie potrzeba mu jednostek wiecej;p o ile zwiekszy sie szansa na mobilke ;p
tamten - Wto 25 Mar, 2014

Greyjoy nie ma mobiliki ani miecza, więc musi mieć jakiś atut, ale może być rycerz zamiast jedego piechura.

Z kolei Lannister, ma dwa obszary z koronką na wstępie, więc rodowy cel bardzo łatwy do wykonania już w pierwszej rundzie.

Baratheon i Stark mają najtrudniej

Shutt - Wto 25 Mar, 2014

Dla mnie bez sensu jest, że Stark ma miecz.
Greyjoy znajduje się na każdym torze za Starkiem i praktycznie automatycznie jest nastawiony na walkę z Lannisterem.

Ponadto cele rodowe Tyrella i Lannistera są okropnie łatwe do uzyskania już w 1szej turze.
Mało gier widziałem, w których Blackwater bylo miejscem konfliktu, z reguły odbijano je gdy leżał tam tylko token, a możliwość, ze wypadnie "Zaopatrzenie" było całkiem duże.

Wracając do Greyjoya - nie dość, że odebrano mu Miecz to jeszcze Balon zamienił się w kartę pułapkę.
To co Gog zrobił jest chyba ruchem-otwarciem, którym każdy Lannister powinien zaczynać.
Lanni nic nie traci, a Grey nie może sobie pozwolić na utratę tego morza, bo jeśli na Lannisporcie jest UW* to może się pożegnać z grą (o ile przegra bitwę).

Sardo - Wto 25 Mar, 2014

Shutt napisał/a:
Dla mnie bez sensu jest, że Stark ma miecz.
Greyjoy znajduje się na każdym torze za Starkiem i praktycznie automatycznie jest nastawiony na walkę z Lannisterem.

A dla mnie to ma sens, Stark musi być nastawiony na wygrywanie.
Zerknij sobie na tory wpływów podstawki Tyrell-Greyjoy, Tyrell jest na każdym torze za Greyjoyem, a nie oprócz mega boostującego go Królewskiego Dworu (5 pozycja, 0 gwiazdek!), no to rzeczywiście rekompensuje mu to wszystko.

Shutt napisał/a:
Ponadto cele rodowe Tyrella i Lannistera są okropnie łatwe do uzyskania już w 1szej turze.
Mało gier widziałem, w których Blackwater bylo miejscem konfliktu, z reguły odbijano je gdy leżał tam tylko token, a możliwość, ze wypadnie "Zaopatrzenie" było całkiem duże.

Cele mają być możliwe do uzyskania w 1 turze. Niektórzy mają trochę łatwiej, niektórzy trochę trudnej, trzeba to po prostu dopracować. Ok, Lannister oddaje Blackwater w 1 turze, ale już w kolejnej Tyrell kładzie najazd tam i Lannister ma lekko utrudnione zadanie.

Shutt napisał/a:
Wracając do Greyjoya - nie dość, że odebrano mu Miecz to jeszcze Balon zamienił się w kartę pułapkę.
To co Gog zrobił jest chyba ruchem-otwarciem, którym każdy Lannister powinien zaczynać.
Lanni nic nie traci, a Grey nie może sobie pozwolić na utratę tego morza, bo jeśli na Lannisporcie jest UW* to może się pożegnać z grą (o ile przegra bitwę).

Nie ma przymusu by Greyjoy był mega potęgą karcianą. Tak jak mówię, trzeba to dopracować. To są testy. Dlatego oprócz opinii "jest źle i do dupy", wolałbym jakieś rady jak to naprawić ;)


Do reszty ciężko mi się odnieść, bo macie sprzeczne opinie, a ja jeszcze nie wiem jak to będzie, chcę poczekać i zobaczyć.

Update gry za jakiś czas.

Shutt - Wto 25 Mar, 2014

Tyrell w normalnej grze ma czas na uciulanie tokenow zas greyjoy takiej opcji nie ma, dlatego tez ma miecz.
Ciezko mi sobie wyobrazic, ze w Twojej wersji Grey zbierze jakos duzo tokenow.

Powiedz mi tylko czemu Stark ma byc nastawiony na wygrywanie?
Bo jeżeli masz na mysli jego Cel Rodowy to tez bym go zmienil, moze cos z Palcem Flinta/Seagardem. Imho byloby to ciut latwiejsze od praktycznie niewykonalnego po 2giej rundzie Celu jaki ma teraz.

Proponuje zeby Tyrell zaczynal z konnica w HG, a Lanni z konnica na HH.
To urozmaiciloby gre wg mnie, bo Lanni nie ciepal by tak koronek, a Tyrell musialby poświęcić mobilizacje zeby zajac Blackwater.

Gog - Wto 25 Mar, 2014

sardo nie obraz sie ale od 17 wszystko zrobione czekmy na ciebie :d zamiast dywagowac z shuttem moze aku ?:d a co myslicie o zasadach 1szej edycji tu ? uw z * daje korony only i mam rozkazy jednorazowe? wtedy kazdy ma mobilke ;d
Sardo - Wto 25 Mar, 2014

ja się nie obrażam, co najwyżej Wy możecie być z tego powodu niezadowoleni,
niestety nie byłem w stanie (a wróciłem przed 19 do domu) i nie jestem dziś już zaktualizować tego
jutro rano to zrobię
i ogólnie mogę lekko zamulać z aktualizacjami do czwartkowego wieczora, za co przepraszam z góry ;)

Gog - Wto 25 Mar, 2014

a luzik ;d myslalem ze nie zauwazyles;d
Sardo - Sro 26 Mar, 2014

ok, zaktualizowane wszystko, piechur i statek pojawiły się z opóźnieniem, bo dopiero na mapce z fazą westeros, a nie w fazie punktacji i zaopatrzenia, ale to nie powinno robić problemu

dla Starka i tych co mają cel (jeśli tacy są) z bitwami, prowadzę statystykę przeprowadzonych bitew w 1 poście

Z tego co widzę, chętnie wykonywane są rodowe, a ciężej jest wykonać zwykłe, więc myślę nad wydarzeniem że za 2/3 wykonane cele wspina się o na torze Zwycięstwa i/albo cel że wykonaj 3 cele.

Sardo - Sro 02 Kwi, 2014

ok, widzę, że macie trochę uwag i sam to widzę, że trzeba jeszcze zmienić rozstawienia początkowe
ja to widzę tak:
Stark & Greyjoy - więcej jednostek (rekompensata za brak mobilki), gdy nie wejdzie szybko Starcie Królów to naprawdę jest po nich dla Greya może jakiś statek w Porcie i piechur na Pyke, a dla Starka zamiast piechura w Bliźniakach jakiś rycerz i ekstra piechur na Fosie Cailin (?)
Martell - rycerz w Yronwood zamiast Sunspear
Baratheon - tu mam zagwozdkę co zrobić ... bo w sumie nie może wykonać rodowego w 1 turze ... no chyba, że go ktoś wesprze, a już widzę jak to robią wszyscy :P machina zamiast rycerza?
Lannister - tu nie wiem czy zmieniać cokolwiek
Tyrell - wydaje mi się ok

karty rodu wymagają poprawki ikon

no i te karty westeros ... sam jeszcze nie wiem co z nimi :P

a jakie Wy macie odczucia po tych 2 turach?

Beez - Sro 02 Kwi, 2014

Lannister, Tyrell ok.
Może nawet Lannister ciut OP, bo nikt nie ma takich możliwości zbierania żetonów co on, które wynikaja z mapy... a do tego można dorzucić jeszcze karty które jeszcze ilość żetonów powiekszaja... Dodatkowa bycie w centrum ułatwia sporą część celów więc zastanowiłbym się...
GJ- ciut więcej jednostek - i tak miał szczęście, że COK padło... Tylko co po COK jak lannister ma więcej żetonów ^^
Stark - to samo co wyżej
Martell - tutaj nie jestem do końca przekonany bo gdybym był Martellem to odpuścibym cel w 1 turze na rzecz umocnienia swojej pozycji. Martell tego nie zrobił i teraz płaci cene...
Nie wiem jakby wypadło jakby się umocnił więc nie powiem
Baratheon - szczerze mówiąc dla mnie jak najbardziej jest ok - też wystarczy się umocnić i gra staje się prostsza co Bara zrobił :)

Co do ikon - to faktycznie jakoś mało tych mieczy...

Westeros - większa szansa na mobilke i tyle - nie widzę potrzeby kombinowania :)

guzu - Sro 02 Kwi, 2014

Beez napisał/a:

Martell - tutaj nie jestem do końca przekonany bo gdybym był Martellem to odpuścibym cel w 1 turze na rzecz umocnienia swojej pozycji. Martell tego nie zrobił i teraz płaci cene...


Plan był ambitny jednak się nie powiódł. Na drugi raz już będę wiedział :)

Martell-Bara dla mnie jest problem z wjazdem w I rundzie bary na ESS. I nie ma opcji tego powstrzymać.

Zamysłem sardo było by rodowe były ciężkie do wykonania. Moim zdaniem tak niestety nie jest do końca. Na pewno nie powinno być możliwości wykonania rodowego w I rundzie i to dla każdego. By rodowe były celem w dłuższej perspektywie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group