galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - PBF 52 - nabór

Martin - Wto 01 Kwi, 2014
Temat postu: PBF 52 - nabór
Mam przyjemność zaprosić was do nowej gry, którą nazwałem BALANSSSSSSSSSSSSS na cześć Goga (ponieważ to on zawsze najgłośniej krzyczy o balansie ;p). Wiem, że trwają właśnie 2 nabory, ale liczę na to, że docenicie innowacyjność mojego pomysłu i uda się zebrać 6 dobrych graczy, chętnych stanąć do pierwszej naprawdę sprawiedliwej i zbalansowanej walki, po której zakończeniu będzie można jasno powiedzieć, kto jest najlepszy :) Z góry proszę też o wybaczenie za kiepską jakoś mapki, bo moje zdolności graficzne pozostawiają wiele do życzenia. Jeśli ktoś chciałby się podjąć zrobienia takiej mapki w bardziej atrakcyjny sposób, to będę wniebowzięty :D
Zasady naboru są następujące: Gog jeśli zechce zagrać, ma miejsce zagwarantowane, pozostałych zaś graczy wybiorę spośród chętnych, których znam z innych gier i którzy moim subiektywnym zdaniem najbardziej angażują się w grę, a zatem nie tylko podają swoje ruchy, ale również omawiają na bieżąco sytuację, komentują ją i którzy najwięcej zawsze mówią o balansie :) Bo właśnie o balans tu chodzi
Do rzeczy, czyli opis gry:


MAPA DO GRY

1. Pozycje startowe
Wszystko jest widoczne na mapce. Jedyna różnica to: każdy na początku otrzymuje 19 żetonów władzy. Czemu? O tym za chwilę.

2. Położenie startowe na torach
Brak! Grę zaczynamy od licytacji torów. Dlatego właśnie (chociaż nie tylko) taka a nie inna ilość żetonów władzy na starcie. Zasady licytacji nie zmieniają się, z jednym wyjątkiem – w przypadku remisu na 1 miejscu (tylko na pierwszym, ponieważ o kolejnych zadecyduje już nowy posiadacz tronu), gracze którzy dali najwięcej żetonów mogą zdecydować między sobą o kolejności między nimi, jeśli jednak przynajmniej jeden z nich nie wyrazi na to zgody, przeprowadzają między sobą dodatkową licytację. Taka dodatkowa licytacja może mieć miejsce kilka razy, ale za każdym razem biorą w niej udział tylko Ci gracze, którzy w ostatniej licytacji dali najwięcej żetonów. W skrajnej sytuacji, jeśli nie dojdzie do rozstrzygnięcia, a gracze licytujący tron nie będą już posiadać żetonów (skrajnie nieprawdopodobna sytuacja), o kolejności zdecyduje losowanie. W dalszej części gry, we wszystkich przypadkach remisów w licytacji o tory wpływów, decyduje tron.

3. Faza Westeros
A właściwie jej brak. Nowe zasady wyglądają następująco:
- Na koniec każdej tury przeprowadzamy kolejno wydarzenia Zaopatrzenie (wraz z ew. redukcją armii) oraz Gra o Tron.
- Na początku każdej tury, z wyjątkiem pierwszej, przeprowadzamy następujące wydarzenia:
1. Licytacja Mobilizacji: wszyscy gracze wysyłają mi na pw ilość żetonów, jaką przeznaczają na licytację wraz z informacją czy są ZA czy PRZECIW mobilizacji. Po ujawnieniu wyników licytacji obliczamy łączną sumę żetonów wydanych ZA mobilizacją oraz PRZECIW niej. Jeśli ta pierwsza jest większa przeprowadzamy wydarzenie Mobilizacja, jeśli większa jest druga nic się nie dzieje. W przypadku remisu, o wyniku decyduje posiadacz tronu.
2. Licytacja Starcia Królów: wydarzenie analogiczne do poprzedniego, z tym że licytujemy Starcie Królów, zamiast mobilizacji, a o remisie decyduje kruk.
3. Posiadacz miecza wybiera ograniczenie na najbliższą turę (każde może być użyte tylko raz):
    Brak marszy +1
    Brak marszy +1
    Brak obron
    Brak obron
    Brak wsparć
    Brak najazdów
    Brak umocnień władzy
    Brak ograniczeń
    Brak ograniczeń
    Brak ograniczeń

- Na początku pierwszej tury ma miejsce obowiązkowe Starcie Królów oraz dodatkowo draft Kart rodów ( o tym za chwilę). Nie ma za to mobilizacji.

4. Atak dzikich
Brak! Nie ma kart ani siły dzikich.

5. Karty Rodów
Na początku gry, po rozegraniu Starcia Królów, przeprowadzamy draft Kart Rodów spośród wszystkich kart z oryginalnej gry oraz dodatku Dance with Dragons, w następujący sposób:
- każdy z graczy ma docelowo mieć 7 kart, o nominalnej sile, takiej jak w standardowej grze, czyli jedna (4), jedna (3), dwie (2), dwie (1) oraz jedno (0).
- Na początku draftu przeprowadzamy licytację, której wyniki (o remisach decyduje tron) decydują o kolejności wybierania kart. Tzn. gracz, który dał najwięcej żetonów wybiera jako pierwszy dowolną kartę, potem gracz drugi w kolejności licytacji itp. Po tym jak swoją kartę wybierze szósty gracz, kolejność zostaje odwrócona. Wygląda ona więc następująco: 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6. Nie ma przymusu wybierania najpierw kart najwyższych, ale ostatecznie każdy musi mieć taki zestaw, jak zaznaczyłem w poprzednim podpunkcie.
- Karty ze specjalnymi zdolnościami odnoszącymi się do żetonu Dzikich (Jon Snow, Mance Rayder) oraz kart Westeros (Rodrick Czytacz) tracą swoje działanie.
- Karty Davos Seaworth (z 2 edycji) oraz Ramsay Bolton i Fetor (DwD) nie zmieniają swojego działania, ale jeśli ich posiadacz nie posiada również kart, do których się odnoszą (np. posiadacz Davosa nie posiada Stannisa) to tracą swoje działanie.
- Dublujące się karty z 2 edycji oraz DwD mogą jak najbardziej występować w grze, dostaną wtedy po prostu numerki, np. Stannis Baratheon (I) oraz Stannis Baratheon (II)

6. Warunki zwycięstwa
Takie same jak w podstawowej grze.
7. Inne zmiany
- Brak obszaru rodowego. Każdy zaczyna ze „stolicą”, na której leży zwykły żeton władzy (dlatego na starcie posiadacie 19, a nie 20 żetonów). Zostaje on zdjęty, kiedy obszar zostaje zdobyty, tak jak w przypadku wszystkich innych obszarów. Możliwe jest zatem całkowite wyeliminowanie gracza.
- Brak nazw obszarów! Pomyślałem, że tak będzie ciekawiej, no i zabrakło mi trochę inwencji ;) Opisując swój ruch posługujcie się zwrotami „piechur z….. idzie na obszar z beczką na północ” itp. Za każdym razie, kiedy któryś z graczy przesuwa jednostkę na obszar, na którym nikt wcześniej nie stał (lądowy lub morski) może nadać mu nazwę (jest to wskazane). Jeśli tego nie zrobi, będę sam nadawał wielce nieciekawe nazwy np. „bagna”, „zagajnik”, „pole” itp.

Karty rodów do draftu:
    Euron Wronie Oko [4] [miecz]
    Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1.
    Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0.
    Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Asha Greyjoy [1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
    Dagmer Rozcięta Gęba [1] [miecz][wieża]
    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś jeszcze posiadasz).
    Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy.
    Ser Gregor Clegane [3] [miecz][miecz][miecz]
    Ser Jaime Lannister [2] [miecz]
    Ogar [2] [wieża][wieża]
    Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
    Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1.
    Cersei Lannister [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.
    Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
    Ser Loras Tyrell [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
    Ser Garlan Tyrell [2] [miecz][miecz]
    Randyll Tarly [2] [miecz]
    Alester Florent [1] [wieża]
    Margaery Tyrell [1] [wieża]
    Królowa Cierni [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.
    Eddard Stark [4] [miecz][miecz]
    Robb Stark [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
    Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą).
    Greatjon Umber [2] [miecz]
    Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.
    Ser Rodrick Cassel [1] [wieża][wieża]
    Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu.
    Stannis Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycje na Żelaznym Tronie, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Renly Baratheon [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy.
    Brienne z Tarth [2] [miecz][wieża]
    Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Melisandre [1] [miecz]
    Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Baratheonów jednostek Statków spada do 0.
    Plama [0] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę.
    Czerwona Żmija [4] [miecz][miecz][wieża]
    Areo Hotah [3] [wieża]
    Ciemna Gwiazda [2] [miecz]
    Obara Sand [2] [miecz]
    Nymeria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza.
    Arianne Martell [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
    Doran Martell [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.
    Ser Jaime Lannister [4] [miecz][wieża]
    Ser Kevan Lannister [3] [wieża]
    Ser Ilyn Payne [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zniszczyć jedną jednostkę Piechurów przeciwnika z dowolnego obszaru na planszy (oprócz zadania normalnych strat). Jeśli ta jednostka jest ostatnią jednostką na swoim obszarze, usuń również spoczywający na tym obszarze żeton Rozkazu.
    Daven Lannister [2] [miecz]
    Cersei Lannister [1] [wieża]
    Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
    Qyburn [0] Możesz odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby wybrać kartę Rodu ze stosu kart odrzuconych dowolnego gracza. Qyburn otrzymuje wydrukowaną siłę tej karty oraz wydrukowane na niej symbole bitwy (ale ignoruje treść jej zdolności)
    Mace Tyrell [4] [miecz][wieża]
    Randyll Tarly [3] [miecz][miecz]
    Willas Tyrell [2] [wieża]
    Ser Jon Fossoway [2] [miecz]
    Paxter Redwyne [1] Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Tyrellów) zapewniają premię do siły +2, zamiast +1.
    Królowa Cierni [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
    Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.
    Euron Wronie Oko [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]
    Asha Greyjoy [2] [wieża]
    Rodrik Czytacz [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, przejrzyj dowolną talię Westeros i wybierz z niej jedną kartę. Pozostałe karty potasuj, a wybraną zakrytą kartę umieść na wierzchu odpowiedniej talii.
    Qarl Panienka [1] Jeśli to ty atakujesz i przegrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 żetony Władzy.
    Ser Harras Harlaw [1] [miecz]
    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.
    Roose Bolton [4] [miecz]
    Ramsay Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
    Walton Nagolennik [2] [wieża]
    Czarny Walder [2] [miecz]
    Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
    Damon Zatańcz ze Mną [1] [miecz]
    Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsay Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.
    Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
    Jon Snow [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć żeton Dzikich o jedno pole w dowolną stronę (do minimum 0 lub maksimum 10).
    Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.
    Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]
    Ser Davos Seaworth [1] [miecz][wieża]
    Ser Axell Florent [1] [miecz]
    Mance Rayder [0] Twoja ostateczna siła jest równa pozycji zajmowanej obecnie przez żeton Dzikich.
    Doran Martell [4] Za każdą kartę Rodu na twojej ręce, ta karta otrzymuje po 1 symbolu fortyfikacji i miecza i -1 do siły (do minimalnie 0).
    Areo Hotah [3] [wieża][wieża]
    Bękart z Bożejłaski [2] [wieża]
    Kolos [2] [miecz]
    Ser Gerris Drinkwater [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
    Quentyn Martell [1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Nymeria Sand [0] [miecz][wieża]

Gog - Wto 01 Kwi, 2014

zagram tylko :D sie troche zgubilem ile jest licytacji na na poczatku :d jedna to clash druga to wybor kart tak ?:d
Richtus - Wto 01 Kwi, 2014

Jak mnie nie wybiorą do Winds of Winter, to chętnie bym tu spróbował. Podoba mi się koncepcja, a przy okazji pomyślałem, że w startowej licytacji torów można w przypadku remisu na 1 miejscu tronu zamiast dodatkowej licytacji (albo zamiast losowania) przeprowadzić elekcję króla - czyli głosowanie graczy na PW. Głos gracza miałby siłę równą ilości żetonów jakie zalicytował na tron. To by było chyba bardziej zbalansowane niż losowanie ^^
Jazmatos - Wto 01 Kwi, 2014

To ja w takim razie zgłoszę swój akces :) Co prawda zgłosiłem się już do 2 gier, ale powinienem podołać :) Hmm trochę tych licytacji będzie, myśleliśmy kiedyś z znajomymi o trybie licytacji o wpływy na torach na samym początku rozgrywki, ale licytacja o to czy mobilizacja i starcie króli się odbędzie to już nie. Co prawda Gra o Tron jest co turę, ale czy nam nastarczy żetonów na te licytacje :P Też uważam, że głosowanie było by lepsze w przypadku remisu, albo ewentualnie dać tak jak było według standardowego rozstawienia, czyli np w mapie w wersji podstawki to byłby Baratheon w przypadku remisu. I jak rozumiem te karty zostają już na stałe? Czyli nie będzie można przeputać wszystkiego na licytacje, choć tych kart jest tyle, że każdy swój komplet zbierze, choć wiadomo, że niektóre są lepsze. Kształt mapki to tak rozumiem na prima aprilis jest idealna :P Ale nie ma balansu niektórzy mają beczkę niektórzy koronkę na swoim 2 piechurze, skandal :P Nie no żartuję :D Ale jest błąd bo u Lannistera jeden z piechurów powinien być w zamku. Oraz wydaje mi się trochę nie fair, że niektórzy mają łatwiejszy dostęp do tej wypasionej Twierdzy w środku. Bo niektórzy wchodzą tam w drugiej turze już nawet.
tamten - Wto 01 Kwi, 2014

Myślę, że północ powinna być symetryczna do południa, żeby mapka była jeszcze bardziej zbalansowana :grin:
Richtus - Wto 01 Kwi, 2014

Baratheon ma jako jedyny tylko jedną beczkę na start, może by przesunąć tego piechura z granicy ze Starkiem, na południową beczkę? Lannister ma statek w porcie prowincji której nie kontroluje żadną jednostką - jakiś bug tutaj.
Germanus - Wto 01 Kwi, 2014

Ja rozumiem, że ostatnio w książę pojawił się Aegon, ale to nie znaczy, ze zaraz całe westeros robi się jajem...
figol - Wto 01 Kwi, 2014

Zgłaszam się, dobry pomysł :wink:

Rodrick Czytacz - jak wygrasz to wybierasz wydarzenie po prostu? wybierasz czy będzie moblika czy nie, albo starcie, albo ograniczenie

Jon Snow, Mance Rayder - tutaj też można by stworzyć coś związanego z mechaniką lub Balansssem :grin:

Ciekawe jaki będzie first pick w drafcie :smile:

E: i jeszcze co z:
Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Baratheonów jednostek Statków spada do 0.

zamiast "Baratheonów" wpisać "Ciebie" ?

Rewolta - Wto 01 Kwi, 2014

Ja pierdyiele ale kumuuuulacja :D
Jak w totolotku, bardzo chętnie zagram, na żywo byłyby kosmicze emocje szczególnie z licytacjami, na forum może nam to troszkę czasu właściwie zajmować, ale jakoś pociągniemy, akurat kończy mi się PFB więc bardzo przyda mi się kolejna gra :D
A co do mapki rzeczywiście idealna na wielkanoc, hehe ;D

Beez - Wto 01 Kwi, 2014

:D z chęcia sprostam temu wyzwaniu bo faktycznie wydaje sie zbalansowana :D xD

Jestem ciekaw skąd ten pomysł :D

Btw w sytuacji przedstawionej na mapie - statek Lannistera od razu ginie. :D

Martin - Wto 01 Kwi, 2014

hehehe, mapka jest oczywiście primaaprilisowym żartem :p podobnie jak cała gra, ale chętnie ja poprowadze, jeśli zartami nie są też wasze zgłoszenia :D

Jeśli pojawiły się jakieś bugi na mapce to przepraszam i oczywiście powinna być całkiem symetryczna. Po prostu robiłem ja na szybko wczoraj wieczorem bo wpadł mi do głowy taki pomysł na 1go kwietnia. Ale nie wydaje mi się żeby ktoś był szczególnie uprzywilejowany w dostepie do środkowego zamku. Każdy powinien mieć tak taka sama drogę. Zwroccie uwagę ze to nie jest taka chamska symetria, tylko mamy tu 3 sąsiadujące pary ;) każdy ma 2 bezpośrednich sąsiadów - jednego bliskiego i jednego dalszego.

co do elekcji/losowania króla w 1 turze to ma to miejsce tylko w przypadku wielokrotnego remisu który nie opłaca się licytujacym bo tracą żetony potrzebne do dalszej licytacji wiec chyba się nie zdarzy. To tylko zasada na wszelki wypadek :)

Proszę o więcej uwag i potwierdzenie czy faktycznie chcecie w to grać ;) jeśli ktoś jest chętny ztuningowac mapkę to nie będę miał nic przeciwko (chodzi o szatę graficzna a nie o rozłożenie)

edit: tak tak, piechur lannistera stoi na złym polu :p

Jazmatos - Wto 01 Kwi, 2014

No wiadomo, że 1 kwietnia :P Więc pytanie brzmi teraz, czy faktycznie chcesz ten ''żart'' dalej ciągnąć i poprowadzić rozgrywkę, ja mogę zagrać, ale jak coś mogę tez komuś zwolnić miejsce :)
Beez - Wto 01 Kwi, 2014

szczerze mowiac ja jak to zobaczylem to bylem zachwycony pomyslem xD
i w zyciu nie pomyslalbym o tym jako o zarcie :D

Gog - Wto 01 Kwi, 2014

ja tez chetnie zagram;d
Martin - Wto 01 Kwi, 2014

przecież napisałem, że jeśli jesteście zainteresowani to chętnie to poprowadze :p
Rewolta - Wto 01 Kwi, 2014

ja też dalej jestem chętny :D
Richtus - Wto 01 Kwi, 2014

Ja tak jak pisałem - jeśli nie załapię się do pbf50, to zagram tutaj chętnie.
Mieciu - Wto 01 Kwi, 2014

Jestem chętny ,wszystkie gry ,w którch gram mam bliższe końca niż początku :D
Martin - Wto 01 Kwi, 2014

Naprawdę cieszę się, że ten niezbyt poważny pomysł wzbudził entuzjazm ;)

Czekam na ewentualne zgłoszenia jeszcze do jutra i nadal proszę o uwagi :D najlepiej takie, które poprawiają balans ;)


Kilka poprawek:

- piechur Baratheona powinien stać na polu z beczką na południe od stolicy
- piechur Lannistera z pola z koroną powinien stać na polu z zamkiem i portem
- zdecydowałem że usunę 3 pola w zakolach rzek, na których nic się nie znajduje, bo nic nie wnoszą i w sumie nie pamiętam, po co je tam zrobiłem ;p
- co do sytuacji remisu w 1 licytacji tronu, to zrobimy tak: jeśli gracze, którzy dali najwięcej nie będą w stanie ustalić ostatecznej kolejności między sobą zrobimy jawną elekcję, tak jak zaproponował Richtus (każdy ma tyle głosów ile żetonów dał w licytacji). W przypadku dalszego remisu w elekcji i skrajnego impasu (co raczej się nie zdarzy) będzie losowanie

Gog napisał/a:
zagram tylko :D sie troche zgubilem ile jest licytacji na na poczatku :d jedna to clash druga to wybor kart tak ?:d


Najpierw jest zwykły Clash (3 licytacje), a potem jedna licytacja - o kolejność draftu Kart Rodów. Co do samego draftu przyszło mi do głowy coś takiego: jako że 42 kolejek może potrwać dosyć długo (przy stole poszłoby w mig, ale to forum i rządzi się swoimi prawami), więc możecie mi wysyłać na priv preferowane przez was karty w dalszych kolejkach, w ten sposób jeśli nikt ich wcześniej nie wybierze, będę automatycznie mógł podać wasz wybór (nie jest to jednak obowiązek tylko możliwość)

Jazmatos napisał/a:
Oraz wydaje mi się trochę nie fair, że niektórzy mają łatwiejszy dostęp do tej wypasionej Twierdzy w środku. Bo niektórzy wchodzą tam w drugiej turze już nawet.


Po poprawieniu pozycji startowej Lannistera, nikt nie może wejść tam w 2 turze. Wszyscy mają takie same możliwości rozwoju ;)

tamten napisał/a:
Myślę, że północ powinna być symetryczna do południa, żeby mapka była jeszcze bardziej zbalansowana :grin:


Ale to nie jest mapa na 4 graczy, tylko na 6 i dlatego musi bardziej przypominać sześciokąt (mimo że jest jajem). Przyjrzyjcie się, że układ pól między Greyjoyem i Starkiem, Tyrellem i Lannisterem oraz między Martellem i Baratheonem jest taki sam. Adekwatnie, porównajcie układ pól między Starkiem i Baratheonem, Martellem i Tyrellem oraz między Lannisterem i Greyjoyem.

figol napisał/a:
Zgłaszam się, dobry pomysł :wink:

Rodrick Czytacz - jak wygrasz to wybierasz wydarzenie po prostu? wybierasz czy będzie moblika czy nie, albo starcie, albo ograniczenie

Jon Snow, Mance Rayder - tutaj też można by stworzyć coś związanego z mechaniką lub Balansssem :grin:

Ciekawe jaki będzie first pick w drafcie :smile:

E: i jeszcze co z:
Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Baratheonów jednostek Statków spada do 0.

zamiast "Baratheonów" wpisać "Ciebie" ?


Co do Salladhora (jak również Victariona) to jak najbardziej - nazwy rodów należy zastąpić przez "Ciebie" / "twoje". Z Rodrikiem, Mancem i Jonem to już za dużo kombinowania, a to i tak tylko 3 karty z 84, więc z czystym sercem można je pominąć.

Jazmatos - Wto 01 Kwi, 2014

Mnie wpiszcie na rezerwę, ale widzę jest wielu graczy to problemów mieć nie będziecie, a że dostałem się do 2 innych gier to w sumie nie będę innym zajmował miejsca, 3 gry mi starczą :)
Rewolta - Czw 03 Kwi, 2014

Rozpoczniemy po zakończeniu Twojej 47 ? :D
Martin - Czw 03 Kwi, 2014

Możemy zacząć nawet wcześniej, tylko nadal nie jestem pewien, kto wyrażał chęć gry na serio, a kto nie ;p

wydaje mi się, że mamy następujących chętnych (proszę o potwierdzenie):

Gog
Beez
Richtus (jesteś nadal chętny, mimo że załapałeś się do 50?)
figol
Rewolta
Mieciu

rezerwa: Jazmatos

Jeśli będzie 6-ciu to zagramy to całkiem na serio, już bez robienia jaj ;p

figol - Czw 03 Kwi, 2014

potwierdzam
Beez - Czw 03 Kwi, 2014

potwierdzam... I może fajnie byłoby jakiś termin znalezc. wejsc grupowo na skype/jakis chat i zdraftowac poczatek gry ?:)
Martin - Czw 03 Kwi, 2014

To brzmi jak całkiem dobry pomysł ;) najprościej chyba by było po prostu umówić się że w jeden wieczór wszyscy będą na forum np. przez godzinę i się zrobi

Ale najpierw poczekajmy aż inni potwierdzą

Mieciu - Czw 03 Kwi, 2014

Potwierdzam :)
Rewolta - Czw 03 Kwi, 2014

też potwierzam, co do terminu na tygodniu po 21 najlepiej
sobota niedziela różnie to u mnie bywa z czasem ;D
irc, skype jak najbardziej, jakieś gg też wchodzi w gre :D

Gog - Czw 03 Kwi, 2014

potwierdzam
Martin - Czw 03 Kwi, 2014

Rewolta napisał/a:
jakieś gg też wchodzi w gre :D


to ktoś jeszcze tego używa?? :P

Rewolta - Czw 03 Kwi, 2014

nie używam ale na lapku zainstalowane jest :]
Beez - Czw 03 Kwi, 2014

Martin napisał/a:
To brzmi jak całkiem dobry pomysł ;) najprościej chyba by było po prostu umówić się że w jeden wieczór wszyscy będą na forum np. przez godzinę i się zrobi

Ale najpierw poczekajmy aż inni potwierdzą


Jak chodzi o licytacje problemu by nie było, ale nie chce mi się wierzyć w draft kart bez bezpośredniego kontaktu że zamknie sie w 2h :D

Czarny Jaszczur - Pią 04 Kwi, 2014

Witam zacnych Lordów. Na forum jestem co prawda nowy ale w świecie Westeros tkwię już dłuższy czas i niejednokrotnie rozpoczynałem noce ze znajomymi od słów: "Nasz miłościwy król, Robert z rodu Baratheonów nie żyje"

Obserwowałem kilkanaście gier na tym forum i w końcu zapragnąłem stanąć z Wami do walki o Żelazny Tron, zagrać z nowymi osobami, miażdżyć lub zostać zmiażdżonym.

Nie chciałbym się wpychać na siłę - jeśli będzie trzeba to cierpliwie zaczekam na inną okazję - ale widzę że lista to obecnego PBF #52 nie jest jeszcze zamknięta. Gdyby okazało się że jest jeszcze wolne miejsce to byłbym wdzięczny za danie mi szansy uczestnictwa w tej grze. Z aktywnością nie będzie problemu, bywam online kilka razy dziennie - taka praca ;)


Martin napisał/a:

wydaje mi się, że mamy następujących chętnych (proszę o potwierdzenie):

Gog
Beez
Richtus (jesteś nadal chętny, mimo że załapałeś się do 50?)
figol
Rewolta
Mieciu

rezerwa: Jazmatos


Martin - Pią 04 Kwi, 2014

mam nadzieje ze zwróciłes uwagę na alternatywnosc tej wersji i nie zraza cie ona? ;)

jeśli tak to mamy 6ciu, bo Richtus gra już w pbf50 wiec zgodnie z jego wcześniejszym wpisem tu już pewnie nie chce (zresztą trzeba dawać szansę nowym)

teraz dwie rzeczy: po pierwsze wprowadze jeszcze drobne poprawki na mapie, przesune stolice do morza i zredukuje liczbe pól bo jest ich trochę za dużo, najprawdopodobniej scalajac te zamki z portami z polami obok (porty dostaną stolice).

druga rzecz to wstepna licytacja i draft. jeśli chcemy to zrobić na szybko to proponuje niedziele wieczór (ok 20). Widzialbym to tak ze wszyscy wchodzimy wtedy na forum i po prostu siedzimy tylko w tym jednym temacie. Skype wydaje mi się średnim pomysłem bo i tak musicie mi na priv wysyłać licytacje

figol - Pią 04 Kwi, 2014

Dla mnie niedziela 20 ok
Mieciu - Pią 04 Kwi, 2014

Godzina pasuje ,ale wolałbym tak z godzinkę wcześniej :)
Rewolta - Pią 04 Kwi, 2014

przed 20 u mnie odpada :D
Martin - Pią 04 Kwi, 2014

a po?
Czarny Jaszczur - Pią 04 Kwi, 2014

Alternatywność tej wersji mnie nie tyle zraża co intryguje : ] Niedziela wieczorem jak najbardziej mi odpowiada. Godzina może niektórym koligować z premierowym odcinkiem czwartego sezonu ale jest to chyba najodpowiedniejszy dzień na przygotowanie i licytacje przed startem gry. Jeśli nie możecie to zadeklarujcie od razu inną godzinę, któraś w końcu będzie odpowiednia dla większości ;p

@ Dzięki Richtus, Rholl Ci to w dzieciach wynagrodzi ; ]

Richtus - Pią 04 Kwi, 2014

Skoro są chętni to ja zwalniam miejsce. Na horyzoncie pojawiła się właśnie chmara kolokwiów, więc to chyba nawet lepiej dla mnie :)
Gog - Pią 04 Kwi, 2014

20 NIE WCZESNIEJ pracuje do 19
Beez - Sob 05 Kwi, 2014

hmm u mnie im później tym lepiej... ale jakoś dam radę - najwyżej pszyna sie na mnie pogniewa :D
Martin - Sob 05 Kwi, 2014

Ok, widzę że 20 pasuje ;) dla pewności podkreślę że mówimy o najbliższej niedzieli ;p

Zrobimy to tutaj, w temacie z naborem, co by nie zaśmiecać tematu z grą, który równolegle utworzę. Przemyślcie wcześniej strategię, żeby odbyło się to w miarę sprawnie ;)

Rewolta - Sob 05 Kwi, 2014

to czekamy na rozlosowanie rodów ;d
Martin - Sob 05 Kwi, 2014

Proszę bardzo:

Baratheon - Mieciu
Lannister - Beez
Stark - Czarny Jaszczur
Martell - Gog
Greyjoy - figol
Tyrell - Rewolta

w zasadzie po prostu rozlosowałem wam kolory ;) możecie się zamieniać jeśli, ktoś np. ma taki fetysz że bardzo lubi pomarańczowy :D

Gog - Sob 05 Kwi, 2014

mam propozycje proponuje by osoba ktora wylicytowała najwiecej za draft kart decydowala ktora chce losować co wy na to ?:D ktos moze dac najwiecej i nie chcieć losować pierwszy ;) po 2 mozemy sobie nazwac swoje rody ?:d
Martin - Sob 05 Kwi, 2014

Ale co losować? Licytacja draftu służyć będzie do kolejności w której będziecie wybierać karty. Nie ma tam żadnego losowania :)

Zastanawiałem się tylko jak powinna wyglądać kolejność wybierania w dalszych turach, tzn. która z opcji jest lepsza:

1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6

czy:

1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6

I wydaje mi się że druga jest lepsza, bo nie daje aż takiej przewagi pierwszemu (mimo wszystko karty zostają na całą grę) ale pewną daje - przede wszystkim wybór pierwszej karty.
Podkreślam też, że nikt nie każe wam wybierać na początku 4-rek! Chodzi tylko o to, żeby każdy na koniec miał zestaw kart o wydrukowanej sile 4-3-2-2-1-1-0 ;)

A rody nazwać sobie możecie jak chcecie :D Najlepiej od razu nazwijcie też pola na których zaczynacie ;) Mapka jeszcze trochę się zmieni. ale każdy będzie miał na starcie 3 pola: stolicę z fortecą, beczką, koroną i portem, pole z zamkiem i koroną oraz pole z beczką.

Beez - Sob 05 Kwi, 2014

a może :
1 2 3 4 5 6 2 3 4 5 6 1 3 4 5 6 1 2 4 5 6 1 2 3 5 6 1 2 3 4 6 1 2 3 4 5 ?:D

Mój ród: Er'Prosp - jakby jakimś cudem była możliwość zmiany koloru na dowolny to widziałbym Er'Prospów na Fioletowo :D -a jak nie ma takiej opcji to pogodze sie z czerwonym...

Stolica: Beezowo
Pole z beczką: Wielka Baryła
pole z zamkiem i koroną: Szlak Er'Prospów

Martin - Sob 05 Kwi, 2014

w takim przypadku wydaje mi się ze lepiej być drugim :p a przecież nie o to chodzi
Gog - Sob 05 Kwi, 2014

boze martin zastap slowo losowac wybierac przeczytaj jeszcze raz i mi odpowiedZ:)
Martin - Nie 06 Kwi, 2014

wydaje mi się to ok- ten kto dał najwiecej (o remisach decyduje tron) Wybiera który chce być w kolejności draftu

pamiętajcie: dzisiaj 20!

Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

Odnośnie kolejności wyboru kart to opcja 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 itd wydaje mi się lepsza. Ten system sprawdza się np w Osadnikach z Catanu, pierwszy gracz ma największy wybór ale ostatni wybiera za to dwie karty [np jakąś współgrającą z inną] Pewnie i tak większość dobierze postacie pod względem własnej strategii lub upodobań, kwestia stworzenia talii która da nam szerokie pole do popisu :)

A co do możliwości zmiany nazwy rodu i prowincji startowych to zostanę przy lordach z północy
Stark
- stolica z twierdzą: Winterfell
- pole z zamkiem: Dreadfort
- pole ze beczułką: Korona Królowej

:)

Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

Mogę się spóźnić tak z 10 min także jak coś czekajcie nie uciekajcie ;d
Martin - Nie 06 Kwi, 2014

Ja już tu jestem, nie ruszam się od komputera przez najbliższe pare godzin (chociaż mam nadzieję że załatwimy to szybko ;) ) i czekam na wasze licytacje :D Zaraz napiszę jeszcze raz dokładnie w tym poście, co i w jakiej kolejności licytujemy. Możecie już wysyłać mi licytację tronu. Każdy ma 19 żetonów - dzięki temu jest mniejsze prawdopodobieństwo remisów.


edit:

Zasady licytacji:

- Każdy przystępuje do gry z 19 żetonami władzy. Pozostały 1 żeton leży na waszej stolicy. Tak duża ilość żetonów ma za zadanie zminimalizować prawdopodobieństwo remisów w pierwszej licytacji

- Wszystkie remisy rozstrzyga posiadacz tronu, z wyjątkiem pierwszej licytacji o tron.

- W przypadku remisu w licytacji o tron gracze, którzy dali najwięcej mają możliwość ustalenia między sobą, kto go weźmie. Jeśli nie są w stanie się dogadać, odbędzie się elekcja - wszyscy pozostali gracze głosują, kto powinien dostać tron, przy czym każdy ma tyle głosów, ile żetonów dał w licytacji

- W każdym momencie możecie się ze sobą komunikować prywatnie przez pw/skype'a/telefon/telepatycznie itp. Ważne jest tylko, żeby nie trwało to zbyt długo. Nie ustalam wam limitów, ale postarajcie się zmieścić każdą poszczególną licytację: miecz/kruk/draft w 15 minutach. Z tronem czekam po prostu aż wszyscy zalicytują - to będzie dla mnie znak że wszyscy już są przy kompach ;)

Zarówno kolejność torów po licytacji, jak i listę kart Rodów w drafcie umieszczam w następnym poście i będę je na bieżąco aktualizował.

Kolejność licytacji:

    - Żelazny Tron
    - Ostrze z Valyriańskiej Stali
    - Krok Posłaniec
    - draft Kart Rodów


Zasady draftu:


Po licytacji draftu, posiadacz tronu rozstrzyga remisy - w ten sposób otrzymujemy kolejność, w której gracze wybierają swój numer w drafcie (1 - 6). Draftujemy w następującej kolejności:

1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6

Gracz, na którego przypada właśnie kolej w drafcie wybiera dowolną z jeszcze dostępnych kart z listy. Jedyną zasadą jest to, że na koniec draftu musi mieć karty o wydrukowanej sile 4-3-2-2-1-1-0, czyli tak jak w standardowej grze.

Do dzieła!

Gog - Nie 06 Kwi, 2014

pytanie czy to co mi zostanie mam na starcie czy na starcie tak czy siak 5?:d ród lubie placki
Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

jestem jestem już na mieszkaniu za 10 min wyślę pierwszą licytacje, tylko się rozpakuje i wgl... :d
Martin - Nie 06 Kwi, 2014

Gog napisał/a:
pytanie czy to co mi zostanie mam na starcie czy na starcie tak czy siak 5?:d ród lubie placki


Na starcie będziesz miał to co ci zostanie ;)

Martin - Nie 06 Kwi, 2014

Żetony władzy:

    Lannister: 2
    Tyrell: 17
    Greyjoy: 6
    Stark: 10
    Baratheon: 9
    Lubię Placki: 9


Tory wpływów:


Żelazny tron:

    1. Baratheon
    2. Lannister
    3. Greyjoy
    4. Tyrell
    5. Stark
    6. Lubię Placki


Lennicy:

    1. Stark
    2. Greyjoy
    3. Lubię Placki
    4. Lannister
    5. Baratheon
    6. Tyrell


Królewski Dwór:

    1. Lannister
    2. Greyjoy
    3. Lubię Placki
    4. Stark
    5. Baratheon
    6. Tyrell



Draft:

    1. Lubię Placki
    2. Tyrell
    3. Baratheon
    4. Greyjoy
    5. Lannister
    6. Stark


Lubię Placki:
    Stannis Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycje na Żelaznym Tronie, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Renly Baratheon [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy.
    Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą).
    Ser Jaime Lannister [2] [miecz]
    Arianne Martell [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
    Królowa Cierni [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
    Doran Martell [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.


Tyrell:
    Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
    Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Twoich Statków) zapewniają premię do siły +2, a nie +1.
    Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.
    Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1.
    Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
    Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.


Baratheon:
    Eddard Stark [4] [miecz][miecz]
    Ser Gregor Clegane [3] [miecz][miecz][miecz]
    Brienne z Tarth [2] [miecz][wieża]
    Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0.
    Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
    Ser Davos Seaworth [1] [miecz][wieża]
    Qyburn [0] Możesz odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby wybrać kartę Rodu ze stosu kart odrzuconych dowolnego gracza. Qyburn otrzymuje wydrukowaną siłę tej karty oraz wydrukowane na niej symbole bitwy (ale ignoruje treść jej zdolności)


Greyjoy:
    Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
    Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]
    Ser Ilyn Payne [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zniszczyć jedną jednostkę Piechurów przeciwnika z dowolnego obszaru na planszy (oprócz zadania normalnych strat). Jeśli ta jednostka jest ostatnią jednostką na swoim obszarze, usuń również spoczywający na tym obszarze żeton Rozkazu.
    Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Paxter Redwyne [1] Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Statków (w tym wspierające jednostki twoich Statków) zapewniają premię do siły +2, zamiast +1.
    Ser Rodrick Cassel [1] [wieża][wieża]
    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.


Lannister:
    Ser Jaime Lannister [4] [miecz][wieża]
    Ser Loras Tyrell [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
    Ser Garlan Tyrell [2] [miecz][miecz]
    Ogar [2] [wieża][wieża]
    Quentyn Martell [1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Ciebie jednostek Statków spada do 0.
    Plama [0] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę.


Stark:
    Czerwona Żmija [4] [miecz][miecz][wieża]
    Ramsay Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
    Walton Nagolennik [2] [wieża]
    Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]
    Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.
    Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
    Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsay Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.


Karty rodów:
(Karty Rodrick Czytacz, Jon Snow i Mance Rayder tracą swoje działanie - dodałem im [wieża] żeby nie były bez niczego, reszta kart bez zmian)

    Euron Wronie Oko [4] [miecz]
    Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Twoich Statków) zapewniają premię do siły +2, a nie +1.
    Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0.
    Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Asha Greyjoy [1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
    Dagmer Rozcięta Gęba [1] [miecz][wieża]
    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś jeszcze posiadasz).

    Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy.
    Ser Gregor Clegane [3] [miecz][miecz][miecz]
    Ser Jaime Lannister [2] [miecz]
    Ogar [2] [wieża][wieża]
    Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
    Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1.
    Cersei Lannister [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.

    Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
    Ser Loras Tyrell [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
    Ser Garlan Tyrell [2] [miecz][miecz]
    Randyll Tarly [2] [miecz]
    Alester Florent [1] [wieża]
    Margaery Tyrell [1] [wieża]
    Królowa Cierni [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.

    Eddard Stark [4] [miecz][miecz]
    Robb Stark [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
    Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą).
    Greatjon Umber [2] [miecz]
    Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.
    Ser Rodrick Cassel [1] [wieża][wieża]
    Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu.

    Stannis Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycje na Żelaznym Tronie, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Renly Baratheon [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy.
    Brienne z Tarth [2] [miecz][wieża]
    Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Melisandre [1] [miecz]
    Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Ciebie jednostek Statków spada do 0.
    Plama [0] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę.

    Czerwona Żmija [4] [miecz][miecz][wieża]
    Areo Hotah [3] [wieża]
    Ciemna Gwiazda [2] [miecz]
    Obara Sand [2] [miecz]
    Nymeria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza.
    Arianne Martell [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
    Doran Martell [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.

    Ser Jaime Lannister [4] [miecz][wieża]
    Ser Kevan Lannister [3] [wieża]
    Ser Ilyn Payne [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zniszczyć jedną jednostkę Piechurów przeciwnika z dowolnego obszaru na planszy (oprócz zadania normalnych strat). Jeśli ta jednostka jest ostatnią jednostką na swoim obszarze, usuń również spoczywający na tym obszarze żeton Rozkazu.
    Daven Lannister [2] [miecz]
    Cersei Lannister [1] [wieża]
    Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
    Qyburn [0] Możesz odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby wybrać kartę Rodu ze stosu kart odrzuconych dowolnego gracza. Qyburn otrzymuje wydrukowaną siłę tej karty oraz wydrukowane na niej symbole bitwy (ale ignoruje treść jej zdolności)

    Mace Tyrell [4] [miecz][wieża]
    Randyll Tarly [3] [miecz][miecz]
    Willas Tyrell [2] [wieża]
    Ser Jon Fossoway [2] [miecz]
    Paxter Redwyne [1] Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Statków (w tym wspierające jednostki twoich Statków) zapewniają premię do siły +2, zamiast +1.
    Królowa Cierni [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
    Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.

    Euron Wronie Oko [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]
    Asha Greyjoy [2] [wieża]
    Rodrik Czytacz [2] [wieża]
    Qarl Panienka [1] Jeśli to ty atakujesz i przegrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 żetony Władzy.
    Ser Harras Harlaw [1] [miecz]
    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.

    Roose Bolton [4] [miecz]
    Ramsay Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
    Walton Nagolennik [2] [wieża]
    Czarny Walder [2] [miecz]
    Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
    Damon Zatańcz ze Mną [1] [miecz]
    Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsay Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.

    Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
    Jon Snow [3] [wieża]
    Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.
    Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]
    Ser Davos Seaworth [1] [miecz][wieża]
    Ser Axell Florent [1] [miecz]
    Mance Rayder [0] [wieża]

    Doran Martell [4] Za każdą kartę Rodu na twojej ręce, ta karta otrzymuje po 1 symbolu fortyfikacji i miecza i -1 do siły (do minimalnie 0).
    Areo Hotah [3] [wieża][wieża]
    Bękart z Bożejłaski [2] [wieża]
    Kolos [2] [miecz]
    Ser Gerris Drinkwater [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
    Quentyn Martell [1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły.
    Nymeria Sand [0] [miecz][wieża]

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Też już jestem, czyli te 19 mamy rozgospodarować na licytację tronu, miecz, kruka, potem na kolejność w drafcie kart i to co zostanie mamy na początku gry?
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    figol napisał/a:
    Też już jestem, czyli te 19 mamy rozgospodarować na licytację tronu, miecz, kruka, potem na kolejność w drafcie kart i to co zostanie mamy na początku gry?


    Dokładnie

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    Martin napisał/a:
    figol napisał/a:
    Też już jestem, czyli te 19 mamy rozgospodarować na licytację tronu, miecz, kruka, potem na kolejność w drafcie kart i to co zostanie mamy na początku gry?


    Dokładnie


    moge prosic spacje po kazdej 0rówce?

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Rozumiem, że masz na myśli enter? ;p

    edit:

    Nie wszyscy wcześniej zauważyli, ale takie rody dostaliście:


    Baratheon - Mieciu
    Lannister - Beez
    Stark - Czarny Jaszczur
    Martell - Gog
    Greyjoy - figol
    Tyrell - Rewolta

    zostańmy na razie przy tych nazwach, potem możecie sobie zmienić ;)


    edit2: jeszcze tylko Baratheon, Mieciu

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Cieżko przewidzieć ,ile kto da na tron przy 19 żetonach :)
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Licytacja Żelaznego Tronu :

      Stark: 0
      Lannister: 1
      Greyjoy: 1
      Martell: 0
      Baratheon: 5
      Tyrell: 0


    Pozostałe Żetony władzy:

      Lannister: 18
      Tyrell: 19
      Greyjoy: 18
      Stark: 19
      Baratheon: 14
      Martell: 19



    Baratheon ustala kolejność 2-3 oraz 4-6

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Chciałbym powiedzieć ,że o 20:12 w ostatniej chwilii zmieniłem na 1 przed twoim napisaniem o
    20:13

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Mieciu napisał/a:
    Chciałbym powiedzieć ,że o 20:12 w ostatniej chwilii zmieniłem na 1 przed twoim napisaniem o
    20:13


    trudno sie mówi :D
    jeszcze nie jedna licytacja sie odbędzie :D
    ustaw try i lecimy dalej ;D

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Dostałem 5 i w tym momencie już nie patrzyłem czy coś zmieniasz tylko zacząłem wrzucać. Sorry, teraz nie mogę zmienić, poza tym aż tak źle nie wyszedłeś, bo masz tron ;)

    Proszę o ostateczną kolejność tronu, czekam na licytację miecza i wrzucę ją najwcześniej o 20.30. Tak więc macie chwilkę na zastanowienie, ale po 20.30 nie będę już patrzył, czy ktoś coś zmienia!

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Nie jest to moim zdaniem wogóle sprawiedliwe ,bo byłem pierwszy ,zmieniłem prawdopodbnie w chwilii wysłania :)
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Nie mamy wideo weryfikacji staramy się załatwić jak najszybciej wg mnie powinno zostać :D
    Martin nie będzie sprawdzał po 20 razy czy ktoś czasami nie zmienił :D

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Gdybym zobaczył, że zmieniłeś, to bym zmienił, ale byłeś ostatni i już nie patrzyłem... Przepraszam, ale niesprawiedliwe wobec innych to by było gdybym teraz pozwolił ci zmienić. W końcu doszło do mnie twoje 5, więc musiałeś nacisnąć "wyślij" po wpisaniu 5 ;p To przychodzi natychmiast

    edit: teraz już piszę wam do której możecie się spokojnie zastanawiać. Po tej godzinie nie poganiam, ale nie gwarantuję już że zauważę wasze zmiany "po czasie"

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Baratheon
    Lannister
    Greyjoy
    Tyrell
    Stark
    Martell

    Trudno się mówi :)

    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    jak w takim tempie bedziemy to robic to do 12 sie nie wyrobimy...
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    jak to nie? jeszcze 3 licytacje po 15 minut więc o 21.15 powinnino być po licytacjach, a draft juz powinien pójśc szybko :) Nie ma co zbytnio pośpieszać, bo może ktoś chce prowadzić zakulisowe rozmowy? ;p

    został jeszcze tylko Tyrell- Rewolta

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    sorki myślałem iż wysłałem ale widocznie odświeżyłem i nie poszło juz wysyłam
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    myślę iż 5 min na zastanowienie max :D
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Licytacja Ostrza z Valyriańskiej Stali:

      Stark: 4
      Lannister: 1
      Greyjoy: 2
      Martell: 2
      Baratheon: 0
      Tyrell: 0


    Pozostałe Żetony władzy:

      Lannister: 17
      Tyrell: 19
      Greyjoy: 16
      Stark: 15
      Baratheon: 14
      Martell: 17



    Ostrze zdobywa Stark. Baratheon ustala kolejność 2-3 oraz 5-6. Czekam na licytację kruka do ok. 20.45

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Oj posypią się teraz grube kwoty coś mi się wydaje ;p
    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Stark
    Greyjoy
    Martell
    Lannister
    Baratheon
    Tyrell

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    mniejszą przerwe zrób między ostatnią licytacją ;D
    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    martin jak cos zla nazwa ale licytacja ok ;d
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Jesteś Martellem :PPPP Lannister to Beez
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Licytacja Kruka Posłańca:

      Stark: 4
      Lannister: 15
      Greyjoy: 9
      Martell: 5
      Baratheon: 3
      Tyrell: 0


    Pozostałe Żetony władzy:

      Lannister: 2
      Tyrell: 19
      Greyjoy: 7
      Stark: 11
      Baratheon: 11
      Martell: 12



    Brak remisów więc Baratheon nie ma roboty. Czekam na licytację draftu do 21. Kruka dostaje Lannister - BEEZ

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Czekam na Goga, jak zalicytuje wrzucę tu wyniki

    edit:

    Licytacja draftu:

      Stark: 1
      Lannister: 0
      Greyjoy: 1
      Martell: 3
      Baratheon: 5
      Tyrell: 2


    Pozostałe Żetony władzy:

      Lannister: 2
      Tyrell: 17
      Greyjoy: 6
      Stark: 10
      Baratheon: 9
      Martell: 9


    Proszę Baratheona o ustalenie kolejności 4-5. Następnie po kolei wybierajcie numerki w drafcie, zaczyna Baratheon

    edit2: przypominam kolejność kolejność draftu:

    1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Greyjoy przed Starkiem :)
    a powiedzmy numer 3 :)

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    wybierz numerek w drafcie ;d
    byle nie 6 :D

    edit
    Gog kopsaj numerek :D

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    To teraz po kolei wybierają:

    Martell - Gog
    Tyrell - Rewolta
    Greyjoy - figol
    Stark - Czarny Jaszczur
    Lannister - Beez

    edit: na wszelki wypadek, gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości kim gra, to dopisałem ;)

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    biorę 2 w takim razie :D
    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    biore 1 :D i po proszę roose bolton
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Greyjoy - figol
    Stark - Czarny Jaszczur
    Lannister - Beez

    zostały pozycje 4 5 i 6

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Gog napisał/a:
    biore 1 :D i po proszę roose bolton


    Standardowy Roose czy z DwD? Najlepiej przeklejajcie tekst karty

    Teraz numerek wybiera Greyjoy, potem Stark i Lannister

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    chcę 4
    Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

    Starkowie wybierają 6
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Na pewno podstawka, też miałem go wybrać jako pierwszego... ;D
    No to trudno zostaje mi wziąć

    Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1.

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0.
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Rewolta napisał/a:
    Na pewno podstawka, też miałem go wybrać jako pierwszego... ;D


    też tak myślę, ale pytam dla pewności ;) na stronie 4, uaktualniam na bieżąco listę, wybierajcie po kolei

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    Quentyn Martell (Dwd) - karty rodu
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    jakbym lagował to pw poproszę
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    teraz dwa razy Stark
    Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

    Ramsay Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.

    oraz

    Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsay Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.


    Roose już zdradził, drugiego takiego chorążego ze świecą szukać :P

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Nie powiem dobra zagrywka :D
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Teraz:

    Lannister - Beez
    Greyjoy - figol
    Baratheon - Mieciu
    Tyrell - Rewolta
    Martell - Gog

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Jestem lekko głodny i będę poganiał ;D
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    sir loras Tyrell - podstawka.
    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    Rewolta napisał/a:
    Beez
    Figol
    Mieciu
    Rewolta
    2x Gog

    Jestem lekko głodny i będę poganiał ;D


    idz jedz na zdazylem 1 plansze w sc II przejsc:D

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Beez napisał/a:
    sir loras Tyrell - podstawka.


    Miałem go brać :)
    Gregor Clegane

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.
    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    queen of thorns DwD arianne martell
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Baratheon - Mieciu
    Greyjoy - figol
    Lannister - Beez
    Stark - Czerny Jaszczur

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Qyburn
    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Paxter Redwyne
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    garlan tyrell (2 miecze) - podstawka
    Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

    Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy.

    oraz

    Czerwona Żmija [4] [miecz][miecz][wieża]

    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    jeszcze sekunda - nie moge sie zdecydowac
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    Ogar (2x wieża) - podstawka
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Figol
    Mieciu
    Rewolta
    Gog x2

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Ser Rodrick Cassel [1] [wieża][wieża]
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Eddard
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Sorki za klejenie dowódcy przed Mieciem ;D

    Gog dajesz :D
    już wiem jak następnym razem ogarnąć licytacje i wybór kart :D
    ogólnie bardzo dobry pomysł jeszcze raz napiszę ;D

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    sekundka;d stannis i plama
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza


    go go go skończmy to do 22;30

    Mieciu
    Figol
    Beez
    jaszczur 2x

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Brienne
    Spokojnie Rewolta :)

    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    przepraszam;d zle popatrzylem nie plama a doran jak ktos chce zmienic to prosze
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Gog napisał/a:
    przepraszam;d zle popatrzylem nie plama a doran jak ktos chce zmienic to prosze


    Nikt nie mógłby wziąć Plamy bo reszta już ma 0, poza Beezem, do którego nie doszła jeszcze kolejka więc ok, zmienię ci ;)

    edit: gratuluję figolowi, który specjalnie bądź przypadkiem zwrócił mi uwagę na coś, czego nie sprecyzowałem - do którego Stannisa powinien się odnosić Davos :) literalna wykładnia prawa jaka obowiązuje w Polsce każe jednak stwierdzić, że to nie ma znaczenia i powinien działaś zarówno ze zwykłym, jak i tym z DwD

    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    Majac za sąsiadów Tyrella i GJ ktorzy wzieli paxtera i vica zmuszony jestem dkonac wyboru ktorego w ogole nie bralem pod uwage - Salador Saan
    Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

    Walton Nagolennik [2] [wieża]

    oraz

    Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.

    Stracić Saan'a turę wcześniej : /

    @ Mogąc wybrać dwie karty na raz też się zastanawiałem nad Stannisem i kartami które z nim współgrają - będziemy wiedzieć na przyszłość

    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    plama
    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Ser Ilyn Payne
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Mieciu ma już 2 x 2-jki więc ja wybiera od razu

    Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.


    Gog ma też 2 x 1 - ki więc wybiera

    Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.

    Czym kończe dobór kart dzięki za spotkanie, wybaczcie że przyśpieszałem ale lekko mi się śpieszy

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Ale Mieciu może jeszcze wziąć Marbranda...
    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    W sumie Marbrand lepszy :)
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    No to Rewolta, musisz trochę zmienić decyzję ;)
    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Marbrand jest zwyczajnie lepszy
    Ja mam pytanie ,czy będziesz zmieniał mapkę?

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    wiem zepsułem wróciłem wybaczcie biore ta podana przeze mnie 2 ke

    poszedłem ale się zorientowałem iż źle zrobiłem biorę

    Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1.

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    została sama kupa niestety ;d wiec w renlego wezme
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Mieciu napisał/a:
    Marbrand jest zwyczajnie lepszy
    Ja mam pytanie ,czy będziesz zmieniał mapkę?


    Tak, napisałem już wcześniej, jak będzie wyglądać:

    - usunę obszary bez niczego w zakolu rzek
    - przesunę stolice do morza i dam im porty
    - połączę zamki które macie z obszarami z gwiazdką obok, ale zabiorę im porty

    Po prostu przeliczyłem że obszarów jest za dużo, no i obszary nadmorskie miały trochę za małe znaczenie

    Zrobię to dzisiaj wieczorem i stworzę pole gry, ale pewnie dosyć późno, więc już mnie nie poganiajcie ;p Będziecie mieli sporo czasu na wysłanie pierwszych rozkazów, bo wracam z roboty jutro o 18.

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Gog napisał/a:
    została sama kupa niestety ;d wiec w renlego wezme


    Jeszcze jednego ;)

    Czarny Jaszczur - Nie 06 Kwi, 2014

    Wybór kart zamknę jednym z bękartów

    Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]

    Jeśli ten będzie zajęty to biorę drugiego z wieżą ;)

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    albo jaime z podstawki ;d
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    nikt już nie może brać 4 więc biore Jaime Lannister (4 - miecz/wieża)
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Został jeszcze Baratheon - Mieciu, który musi wybrać 1-ke i Greyjoy - figol 3-kę ;)
    figol - Nie 06 Kwi, 2014

    Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]

    Przyda się chociaż jeden greyjoy :grin:

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    davos seaworth DwD
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    W takim razie to wszystko :) Dziękuję za uwagę i jak już wcześniej napisałem, zrobię niedługo (dzisiaj w nocy) ostateczną mapkę i pole gry. Wtedy będziecie mogli wysyłać mi rozkazy - mapkę z rozkazami będę w stanie wrzucić jutro ok. 18. Gramy bez losów bitew (nie dlatego że zaburzają balansssssss, ale po prostu zwalniają rozgrywkę ;p )

    To były bardzo ciekawe licytacje i draft. Okazuje się, że karty Lannistera z podstawki wcale nie są takie złe ;p

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    sa :d ale lepiej miec kevana niz jedynke z mieczem np ;d ogólnie zawalilem nie popatrzylem ze prawie wszyscy maja 4rke juz ;d i wziac meliske i bym wracam dorana i roosem i melisandre nic bym nie robil prawie ale wkurwiałbym ludzi niemiłosiernie ;d
    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    wystarczy ,że masz boltona + królową cierni gdzie u mnie każda karta posiada zdolność :D
    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Ostatnia rzecz: Ponazywajcie swoje rody i terytoria! Tym, którzy tego nie zrobią nazwę sam i nie będą to przyjemne nazwy ;) A tak przynajmniej będzie śmiesznie.

    Gog, dopiero teraz widzę w ilu grach grasz i stwierdzam że jesteś GoTowym nałogowcem ;)

    Mieciu - Nie 06 Kwi, 2014

    Nazwę jutro ,dzisiaj już mi sie nie chce :)
    Beez - Nie 06 Kwi, 2014

    Martin napisał/a:
    Ostatnia rzecz: Ponazywajcie swoje rody i terytoria! Tym, którzy tego nie zrobią nazwę sam i nie będą to przyjemne nazwy ;) A tak przynajmniej będzie śmiesznie.

    Gog, dopiero teraz widzę w ilu grach grasz i stwierdzam że jesteś GoTowym nałogowcem ;)


    Ja jak i Czarny Jaszczur nazwaliśmy swoje obszary i ród na 4 stronie...
    Karty Lannistera w moim odczuciu sa słabsze w podstawce tylko od GJ...

    hehe dopiero teraz ogarnąłem że nie ma dzikich xD a to był powód mojej licytacji o kruka tak wysokiej :D

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    miasto z portem -> zaprawa murarska
    beczka -> pakernia
    stolica -> johnnego bravo

    Rewolta - Nie 06 Kwi, 2014

    Ród Kwiatuszek

    Stolica: Czarna Róża
    Pole z beczką: Zółty Krokus
    pole z zamkiem i koroną: Pomarańczowy Nagietek


    Już widzę moje cudne nazwy bitwa o Zółtego Krokusa ;D

    Dewiza; Jakie piękne kwiaty ;D

    Martin - Nie 06 Kwi, 2014

    Beez napisał/a:
    Martin napisał/a:
    Ostatnia rzecz: Ponazywajcie swoje rody i terytoria! Tym, którzy tego nie zrobią nazwę sam i nie będą to przyjemne nazwy ;) A tak przynajmniej będzie śmiesznie.

    Gog, dopiero teraz widzę w ilu grach grasz i stwierdzam że jesteś GoTowym nałogowcem ;)


    Ja jak i Czarny Jaszczur nazwaliśmy swoje obszary i ród na 4 stronie...
    Karty Lannistera w moim odczuciu sa słabsze w podstawce tylko od GJ...

    hehe dopiero teraz ogarnąłem że nie ma dzikich xD a to był powód mojej licytacji o kruka tak wysokiej :D


    Czarnego zauważyłem, a Ty zedytowałeś potem post, więc mi umknęło ;)

    edit: może być na fioletowo :D

    Gog - Nie 06 Kwi, 2014

    Ród Lubię Placki

    miasto z portem -> zaprawa murarska
    beczka -> pakernia
    stolica -> dom johnnego bravo

    zawołanie: Co tam maleńka?

    Martin - Pon 07 Kwi, 2014

    Pole gry gotowe. Zasady znacie, wszystkie zmiany są wypisane na początku tego tematu. Poza zmianami obowiązuje normalnie instrukcja :)

    Mieciu i figol muszą jeszcze nazwać swoje rody i obszary. Co do kolorów, to możecie je sobie zmienić i wprowadzę te zmiany w 1 poście, ale na zmiany na mapie będziecie musieli poczekać (CHYBA że ktoś kto chce zmiany koloru wyśle mi zestaw elementów do gry w takim kolorze ;) jednostki, znacznik zaopatrzenia i żeton władzy, ew. herb - ten możecie sobie zmienić na dowolny ;p)

    Za każdym razem, gdy ktoś wchodzi na nowy obszar powinien go nazwać! (to dotyczy również morza)

    Mała uwaga: port należy do stolicy. Nie przylega do bocznych obszarów. Te obszary (np. Pakernia i Zaprawa Murarska) nie graniczą ze sobą!

    Czekam na rozkazy ;)


    edit: zapomniałem zrobić tor zwycięstwa. Nie chce mi się już zmieniać - i tak aktualny będzie zawsze w 1 poście.

    Martin - Pon 07 Kwi, 2014

    I co tam? ;) myślałem, że już wrzucę mapkę, ale nie mam rozkazów od 3 graczy
    Gog - Pon 07 Kwi, 2014

    poszlo sorki czekalem na kruki ;d
    Martin - Pon 07 Kwi, 2014

    Jeszcze baratheon
    figol - Pon 07 Kwi, 2014

    Ród: Owoce Morza
    Stolica :Ośmiorniczka
    Zamek z koroną: Krewetka
    Beczka: Homar

    E: Owoce Morza zamiast Mięczaki :razz:

    Martin - Sro 21 Maj, 2014

    jeśli do jutra rano Jaszczur się nie pokaże to szukamy zastępstwa dla Starka :/
    Martin - Czw 22 Maj, 2014

    Szukamy zastępstwa dla Starka, damn you Jaszczur..... tak dobrze zapowiadający się gracz :/
    Rewolta - Pią 23 Maj, 2014

    Jak nigdy, masa chętnych :D
    figol - Pią 23 Maj, 2014

    To szukajmy zastępstwa, Stark w dobrej sytuacji. Chętny ktoś? :grin:
    guzu - Pią 23 Maj, 2014

    pewnie beez będzie chętny :razz:
    Jazmatos - Pią 23 Maj, 2014

    Ja bym był ale sesja się zbliża :)
    Martin - Pią 23 Maj, 2014

    guzu napisał/a:
    pewnie beez będzie chętny :razz:


    tego chyba jeszcze nie było żeby ktoś prowadził 2 rody ;p

    ta sesja skutecznie odbiera wszystkim energię i chęci..... mówię z własnego przykładu i z ogólnej obserwacji forum

    Gog - Pią 23 Maj, 2014

    nawet mnie nie wkurwiajcie, ze nie dokończmy najlepszej gry na forum ever:D
    Beez - Pią 23 Maj, 2014

    jak nikt sie nie zglosi to ewentualnei bede mogl pszyne poprosic bo już po maturach jest.
    ale to ostatecznosc.

    Martin - Sob 24 Maj, 2014

    Gog napisał/a:
    nawet mnie nie wkurwiajcie, ze nie dokończmy najlepszej gry na forum ever:D


    Czuję się mile połechtany :lol:

    No c'mon, ogłaszam promocję - kto weźmie Starka będzie mógł zmienić nazwę rodu i kolor na dowolny wybrany

    guzu - Sob 24 Maj, 2014

    to gra dla napaleńców/zapaleńców :) dlatego ciężko kogoś na zastępstwo znaleźć ;)
    Martin - Sob 24 Maj, 2014

    Ty zawsze wydawałeś mi się zapaleńcem ;)
    guzu - Sob 24 Maj, 2014

    Martin napisał/a:
    Ty zawsze wydawałeś mi się zapaleńcem ;)


    nie nie nie, nie aż takim, ta gra to dla mnie abstrakcja bez klimatu dla wymiataczy, gdzie mi do takich, nie dam rady wczuć się w nią :)

    bez urazy :mrgreen:

    Gog - Sob 24 Maj, 2014

    guzu napisał/a:
    Martin napisał/a:
    Ty zawsze wydawałeś mi się zapaleńcem ;)


    nie nie nie, nie aż takim, ta gra to dla mnie abstrakcja bez klimatu dla wymiataczy, gdzie mi do takich, nie dam rady wczuć się w nią :)

    bez urazy :mrgreen:
    za to FoC z eddardem grałes :d wiec prosze Cie ;d
    Martin - Sob 24 Maj, 2014

    Nie to nie, ale może ktoś inny się skusi :)
    Rold - Sob 24 Maj, 2014

    Stwierdziłem że nie będę się pchał już do gier poza 46, bo zajmuje to dużo czasu, ale w sumie ta wizja jest świetna... ;D

    Jeżeli Martin nie ma nic przeciwko to wcielę się w biały ród :) Ale jak ktoś się jeszcze zdecyduje to mogę swoje miejsce odstąpić :p

    Martin - Sob 24 Maj, 2014

    Jasne, że nie mam nic przeciwko ;p I c'mon nie ma co czekać na inne zgłoszenia, bo już pare dni czekamy na chętnego ;) Przejmujesz Starków

    Jeśli chodzi o obecną sytuację, to czekam na rozkazy tylko od Starków, reszta dawno wysłała. Wszystko inne, co mógłbyś chcieć wiedzieć, jest w 1 poście. Ale nie musisz się śpieszyć dzisiaj, bo właśnie wychodzę z domu i dopiero wieczorem będę mógł zrobić mapkę. Tak wiec powysyłaj kruki itp. :)

    edit: tak, jak obiecałem, możesz zmienić nazwę rodu i kolor ;p

    Rold - Sob 24 Maj, 2014

    Dopiero jutro późnym ranem jestem w stanie wysłać :)
    Martin - Sob 24 Maj, 2014

    spoko, czekamy już ponad tydzień, więc 1 dzień więcej różnicy nie robi
    Jazmatos - Nie 25 Maj, 2014

    Rold napisał/a:
    Dopiero jutro późnym ranem jestem w stanie wysłać :)


    Taki offtop :P Skoro zmienił nazwę na Arryna to alert! Arryn wygrywa :P Może udział w 52 Cię trochę rozproszy :D


    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group