|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - Pomysł na 9-osobówkę
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014 Temat postu: Pomysł na 9-osobówkę Mam zamiar poprowadzić 9-osobówkę ,do której , wprowadziłbym kilka rzeczy. Jestem ciekawy ,co o tym myślicie. Mapką startową będzie mapka z pbf46 ,reszta zasad będzie bez zmian. Jeśli macie jakieś uwagi ,to piszcie.
Będzie ulepszona o kilka elementów:
1)W kontaktach pomiędzy graczami będą 4 rodzaje relacji:
-wojna (jeśli gracze walczą na swoich granicach)
-neutral (na początku każdej gry będą takie relacje między graczami)
-unia (pełna współpraca ,która wiązałaby się jednak ,z tym ,że dwie osoby liczą swoje zamki razem)
-małżeństwo
Za zerwanie unii zdrajca wyrzuca po 2 żetony za każdego członka ,który pozostał w sojuszu w chwilii zdrady. Unię zawiera się po Fazie Akcji. Atakowanie sojusznika i jakiekolwiek działania przeciwko niemu są zabronione. Na przyjęcie kogoś do unii musi się zgodzić większość jej członków. W przypadku remisu chętny ród się nie załapuje.
Sojusznik nie może wejść na Twoje ziemie ,chyba ,że zapłaci najpierw lub jego sojusznik się na to zgodzi. W chwili złamania sojuszu musi zapłacić. Zdrada może się przejawiać np:
-atakiem na ziemie
-spaleniem rozkazu
-wsparciem wroga ,które może ,ale nie musi Tobie udzielić
Można wykonać teoretycznie niekorzystne czynności ,ale musi być zgoda
sojusznika.
Przykład:
Arryn chciał dołączyć do unii ze Starkiem ,Lannisterem ,Tyrellem i Baratheonem ,ale nie zgodzili się Tyrell i Baratheon. Arryn nie został przyjęty ,ponieważ większość jej członków nie wyraziła na to zgody.
Każdy Ród jest tylko w jednym sojuszu. Zawsze może jednak knuć z kimś ,a w konsekwencji wystąpić ze starego sojuszu. Maksymalna liczba członków to 4 rody.
Przykład:
Jeśli przypuśćmy Tyrell jest ze Starkiem ,to Martell nie może być ze Starkiem ,ale przeciw Tyrellowi
Przykład:
Jeśli przed zawarciem unii Tyrell miał w niewoli Ellarię Sand ,po jej zawarciu jest zobowiązany ,aby ją wypuścić bez okupu.
Jeśli chodzi o warunki zwycięstwa:
-najpierw będę liczył ilość zamków posiadanych przez każdą koalicję lub samodzielnego gracza
-z najsilniejszej koalicji wygrywa gracz kontrolujący najwięcej zamków
-przed czasem zwycięży gracz lub koalicja ,która w dowolnej fazie gry przejmie 15 zamków
-reszta warunków zwycięstwa jest bez zmian
2)Możliwość ślubów
Wyglądałoby to tak ,że przedstawicielka jednego Rodu żeni się z przedstawicielem innego Rodu i w ten sposób oba Rody będą musiały do do końca gry być w sojuszu. Przedstawicielami byłyby oczywiście postacie z kart Rodów. Przed zawarciem małżeństwa trzeba będzie zawrzeć najpierw unię ,a za małżeństwo obaj gracze pod koniec Fazy Akcji płaciliby jednym wartym 2 żw umocnieniem władzy. Jeśli zamierzony małżonek dostanie się do niewoli ,nie można zawrzeć małżeństwa.
Ciekawie się będzie miała sprawa z braniem weselnych zakładników ,których będzie można nawet zabić i w ten sposób skończyć czyjeś małżeństwo.
Sojusze małżeńskie mają zawsze pierwszeństwo nad zwykłymi!
Przykład:
jeśli przykładowo Tyrell zawrze małżeństwo z Targaryenem i są jeszcze w sojuszu z Greyjoyem ,to jeśli Tyrell opuści sojusz ,to wtedy dalej jest z Targiem.
Tak samo wtedy Targ jest z Tyrellem ,ale już nie z Greyem.
Trójka nowożeńców dla każdego rodu:
Stark
2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz
Greyjoy
2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmiast zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
Lannister
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
Tyrell
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
Baratheon
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
Martell
1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
Arryn
2.Bronze Yohn Royce (4) - 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Lysa Arryn (2) - 2 x Wieża
5.Littlefinger (2) - Jeśli przegrasz tę bitwę otrzymujesz 3 żetony władzy
Targeryan
1.Khal Drogo (4) - 2 x Miecz
5-Daenrys Targeryan (2) - Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły oraz ikonę miecza
7-Daario Naharis (2) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
Tully
1.Edmure Tully (5) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
6.Marq Piper (2) - 1 x Miecz
7.Roslin Frey (1) - Jeśli wygrasz tę bitwę możesz zamienić swój znacznik ze znacznikiem swojego przeciwnika na torze królewskiego dworu
3)Zakładnicy
W wyniku bitwy można wziąć pokonanego dowódcę do niewoli za pomocą Mieczy z kart zamiast niszczenia jednostek. Wzięcie do niewoli będzie warte jeden Miecz. Jeśli dowódca nie będzie się miał ,gdzie wycofać albo będzie musiał złamać limity Zaopatrzenia ,automatycznie idzie do niewoli. Zwycięzca będzie musiał wypuścić dowódcę za okup warty 1,5 krotność jego wydrukowanej siły zaokrąglaną w górę ,za 0 płaci się 1żw ,ale w wypadku braku okupu może doprowadzić do egzekucji za zapłacenie potrojonej wartości wydrukowanej na karcie ,za 0 płaci się 2 żw. Wzięty do niewoli dowódca będzie podobnie jak ścięty niezdatny do użycia.
4)Faza Innowacji (wszystkie działania w tej fazie w kolejności Żelaznego Tronu):
1.Zawieranie unii
Przykład:
Tyrell napisze oficjalnie ,że chce wejść w sojusz z Arrynem. Arryn musi potwierdzić. Potem Lannister chce do nich dołączyć. Muszą potwierdzić i Tyrell i Arryn. Jeśli będzie chciał jeszcze np.Greyjoy ,to wtedy dwie osoby z tych trzech muszą potwierdzić.
2.Dawanie okupu za zakładników
3.Ścinanie zakładników
Chętni:
1.Beez-Tully
2.Gog-Baratheon
3.Jazmatos-Stark
4.Shutt-Martell
5.Martin-Arryn
6.Germanus-Greyjoy
7.Figol-Tyrell
8.Kamo-Lannister
9.Guzu-Targaryen
guzu - Pon 21 Kwi, 2014
łoo pomysł niezwykle fajny, niektóre rozwiązania widziałem już gdzieś w jakimś dodatku,
jestem bardzo ciekawy jak by to wyglądało na forum,
nie wiem też czy nie wypływasz od razu na zbyt głęboką wodę z tymi propozycjami na 9-osób, warto sprawdzić by to pierw na 6 osób
Czarny Jaszczur - Pon 21 Kwi, 2014
Podobnie jak Guzu uważam że tak rozbudowany pomysł lepiej za pierwszym razem rozegrać w 6 osób - łatwiej wszystko ogarnąć. Chociaż na plus 9-os przemawia fakt że im więcej rodów tym więcej krwawych godów i innych
Rozumiem że wszelkie relacje będą jawne? Interesujące byłoby gdyby np o sojuszu między Bara-Stark wiedzieli tylko oni, jest wtedy więcej spekulacji [w PLiO Frey czy Bolton walczyli przeciwko Lannisterom jako chorąży Starków i Tully'ch co wcale nie przeszkadzało im potajemnie zawiązać sojuszu i przypieczętować je małżeństwem Rose i Waldy ] Wcale nie jest w 100% wiadome kto jest z kim a kto kogo zwalcza.
"Zawsze należy dbać o to, by wrogowie byli zbici z tropu. Jeśli nie są pewni, kim jesteś czy czego chcesz, nie będą wiedzieli, co zrobisz za chwilę. Czasem najlepiej jest ich wprawić w zakłopotanie poprzez posunięcia pozbawione celu albo nawet takie, które wydają się sprzeczne z twoimi interesami." - Baelish
Z zakładnikami zastanowiłbym się nad ilością mieczy a braniem w niewolę. Jeden miecz jest moim zdaniem odpowiednio silny żeby pojmać te z siła 2max ale 3 i 4 powinny być droższe ze względu na siłę i rangę postaci. Nie chcemy przecież żeby w kilka tur wszystkie karty postaci leżały ścięte na oddzielnym stosie
Jeden symbol fortyfikacji wciąż niwelowałby jeden symbol miecza w przypadku próby brania w niewolę, tak?
Martin - Pon 21 Kwi, 2014
Ciekawy pomysł, choć dosyć skomplikowany Branie zakładników, wykupowanie ich i ścinanie było w dodatku Storm of Swords do 1 edycji.
Bardzo ciężko powiedzieć mi coś o stronie technicznej tego pomysłu i balansie, ze względu na dużą liczbę innowacji, to trzebaby po prostu wypróbować.
Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo?
Beez - Pon 21 Kwi, 2014
ciekawy pomysł. z chęcia wezmę udział w jego rozwinięciu.
Jakbyś mieciu mapy potrzebował to wołaj
Czarny Jaszczur - Pon 21 Kwi, 2014
Martin napisał/a: |
Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo? |
Zwykłą, starą i pomarszczoną wieśniaczkę z wielkim wojownikiem?
Ograniczyłbym możliwość małżeństw do postaci z rodu głównego i większych poddanych w kwiecie wieku i odrzucił takie pozbawione celu małżeństwa. Gdybyś wysunął do mnie taką propozycję małżeństwa to uznałbym to za potwarz i jechał na stolicę w celach łupieżczych [Z pewnością nie po to żeby zdobyć dość mocno zasuszoną i wątpliwą cnotę Niani która nie da potomstwa = nie ma owocu = nie ma przypieczętowania sojuszu]
Gog - Pon 21 Kwi, 2014
zagram
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014
guzu napisał/a: | nie wiem też czy nie wypływasz od razu na zbyt głęboką wodę z tymi propozycjami na 9-osób, warto sprawdzić by to pierw na 6 osób |
Chodzi mi głównie o jak największą liczbę sojuszy i zdrad
W 9 osób jest dużo łatwiej o intrygi.
Czarny Jaszczur napisał/a: | Rozumiem że wszelkie relacje będą jawne? Interesujące byłoby gdyby np o sojuszu między Bara-Stark wiedzieli tylko oni, jest wtedy więcej spekulacji [w PLiO Frey czy Bolton walczyli przeciwko Lannisterom jako chorąży Starków i Tully'ch co wcale nie przeszkadzało im potajemnie zawiązać sojuszu i przypieczętować je małżeństwem Rose i Waldy ] Wcale nie jest w 100% wiadome kto jest z kim a kto kogo zwalcza. |
Będzie można sojusznikowi w każdej chwili wbić nóż w plecy ,tylko trzeba będzie odrzucić 3 żetony władzy za każdego sojusznika. Atak na sojusznika oznacza wystąpienie z sojuszu. Oficjalne sojusze będą rozpisane
Martin napisał/a: | Zastanawiają mnie tylko te małżeństwa. Jeśli użyłbyś kart z 46, to możliwe byłoby np. ożenienie Old Nan z Khalem Drogo? |
Wypiszę po 3 przedstawicieli Rodów ,którzy będą mogli zawierać małżeństwa.
Czarny Jaszczur napisał/a: | Jeden symbol fortyfikacji wciąż niwelowałby jeden symbol miecza w przypadku próby brania w niewolę, tak? |
Oczywiście
Jazmatos - Pon 21 Kwi, 2014
Jako zwolennik rozbudowanej dyplomacji (spisków też) jestem bardzo chętny do przetestowania takiej wersji gry I proszę o Tyrellów, w końcu za Margaery dostanę wszystko
Shutt - Pon 21 Kwi, 2014
Z miłą chęcią zobaczę kogo mi się uda wżenić w kogo
Martin - Pon 21 Kwi, 2014
Ja też chętnie spróbuję Może być śmiesznie ;p
Gog - Pon 21 Kwi, 2014
ale pytanie czemu opłaca się byc w sojuszu?:D
Shutt - Pon 21 Kwi, 2014
Wtedy niby sojusznik nie moze cie zaatakowac bez wydania tokenow.
Korzystna sytuacja np po licytacji
Jazmatos - Pon 21 Kwi, 2014
A po drugie przecież istnieją osoby na tym forum, które dotrzymują słowa
Shutt - Pon 21 Kwi, 2014
Ku zgubie tej gry.
Martin - Pon 21 Kwi, 2014
chyba bardziej chodzi o to że samotnie nie można właściwie wygrac ale kiedy już Twój sojusz wygra to musisz być w nim najsilniejszy żeby być prawdziwym zwycięzcą Ciekawa idea, ciekawe czy to się sprawdzi.
no i te tokeny za zerwanie sojuszu sa trochę dziwne. niby maja sens ale gdzie tu logika? czemu mam płacić komuś kogo zdradzam? :p
Jazmatos - Pon 21 Kwi, 2014
Shutt napisał/a: | Ku zgubie tej gry. |
A miałem Cię za taką osobę Dobrze żeś pokazał swoje prawdziwe oblicze Hmm no logiki trochę nie ma. Tu chyba chodzi o wprowadzenie jakieś gwarancji stałości sojuszu. 3 tokeny to czasem może być dużo, zwłaszcza jakby licytacja była często, a po drugie nie wszystkie rody są w tym względzie koksami. Znaczy ja jestem ciekawy czy to się rozwinie do np 3-4 dwójkowych sojuszy, czy 2 dużych obozach. Raczej sądzę, że pójdzie to w tym I kierunku. Jak rozumiem zdolności rodowe, 4 talia normalnie są. Także to już by była naprawdę rozbudowana rozgrywka. Aczkolwiek sądzę, że może nam zejść znacznie dłużej niż 46. Bo będzie trzeba wysyłać znacznie więcej kruków. Z jednej strony to fajnie, ale trzeba się liczyć że wydłuży się pewno nieco rozgrywka. Choć to oczywiście zależy, kto będzie grał.
Aha i takie pytanie czy te Unię mają być na zasadzie równorzędnych stosunków? Nie coś na zasadzie wasalizacji. Oraz okup przy 0> wynosi 0? Trochę takie średnie bo w końcu taki plama nic warty w rzeczywistości to jednak w grze sporo może namieszać I co to znaczy że dowódca będzie niezdatny do użycia? Co że wypada z decku na stałe? Jeśli tak to jak się ktoś na kimś uprze to będzie mógł pół decku mu wyrżnąć
Germanus - Pon 21 Kwi, 2014
ja chętnie zagram. Im więcej osób tym więcej okazji do zajmowania stolic, czyli to co tygryski lubią najbardziej
figol - Pon 21 Kwi, 2014
Zagram jak będzie 9 osobowa
6 rodów to za mało żeby sojusze robić, 9 to minimum.
Gog - Pon 21 Kwi, 2014
a moze 12 mape mamy:>
Rold - Pon 21 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | no i te tokeny za zerwanie sojuszu sa trochę dziwne. niby maja sens ale gdzie tu logika? czemu mam płacić komuś kogo zdradzam? :p |
A za tory płacisz? A za to żeby Cię dzicy nie najechali płacisz?
Tokeny to chyba nie do końca są pieniądze tylko coś raczej na kształt wpływów i reputacji (jak tak sobie to tłumacze to wszystko jest logiczniejsze).
Przy starciu królów osoba z największymi wpływami/reputacją (czyli ta która da najwięcej żetonów) określa najważniejsze rzeczy na które chce przeznaczyć swoją "reputacje". Czyli do czego dążył dany lord przez ostatnie tury.
Mianowicie:
Czy chce postawić na tronie swojego kandydata (tor Żelaznego Tronu)
Czy chce mieć poparcie wśród ludu i lenników (miecz)
Lub Czy chce obsadzić dwór swoimi ludźmi (tor królewskiego dworu)
Jak jesteś zdrajcą to twoja reputacja w oczach innych lordów spada. osądzają cię jako tego złego. Przeszkadzają Ci dążyć do uzyskiwania wpływów, osłabia to twoją reputacje.
Jeżeli jesteś tym który został zdradzony ludzie patrzą na Ciebie przychylniejszym okiem czyli "zarabiasz" reputacje/wpływy
W takiej interpretacji Umocnienie władzy to po prostu rozbudowa gospodarcza danego regionu. Można ją najechać i złupić etc.
...
W ten oto sposób zrobiłem z GoTa grę ekonomiczną :3 booyashaka!
Jazmatos - Pon 21 Kwi, 2014
Gog napisał/a: | a moze 12 mape mamy:> |
Jak by się ktoś podjął poprowadzenia rozgrywki na 12 osób, to ja bym chętnie zagrał. Rozgrywka by się nam strasznie w niej rozciągnęła no ale co tam
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014
Te 3 żw mają służyć jako takie zabezpieczenie. Im większa koalicja zostaje opuszczona przez gracza ,tym więcej płaci Będą wyrzucane do puli ,a nie przekazywane zdradzanemu. Jeśli nie będziecie chcieli ,zagramy bez tego ,ale tutaj chodzi o to ,żeby zdrajcy coś także tracili. Bolton i Frey zostali uznani po Krwawych Godach za najgorsze szumowiny Możemy zmniejszyć do 2 żetonów za każdy ród w opuszczanej koalicji.
Co do ścinania takiego np Patchface ,to chyba najlepiej będzie ,zeby ścięcie Zera kosztowało 2 żetony. Może zróbmy tak ,że ścięcie karty kosztuje trzykrotność jej siły wydrukowanej ,ścięcie 0 kosztuje 2 żetony. Wykup będzie kosztował 1,5 krotnosc siły wydrukowanej zaokrąglania w górę. Wykup 0 kosztuje 1żw. W przypadku wyrzucenia jednej karty dla wzięcia drugiej ,zawsze ta druga jest ewentualnie brana do niewoli.
Każdy Ród będzie miał trójkę ewentualnych nowożeńców:
Stark
2.Robb Stark (4) – Jeśli wygrasz bitwę jako atakujący możesz natychmiast wykonać MARSZ +1 z regiony, w którym właśnie skończyła się bitwa. (tylko rycerze mogą brać udział w tym marszu).
5.Roose Bolton (2) – 2 x Miecz
6.Arya Stark (1) – 1x Miecz
Greyjoy
2.Theon Greyjoy (4) – Dodaj dodatkowe +2 do Siły Bojowej oraz ikonę MIECZA, jeśli bronisz obszar na którym znajduję się Twierdza lub Miasto.
3.Asha Greyjoy (4) – 2 x Miecz
5.Aeron Damphair (2) – Jeśli wygrasz bitwę możesz natychmiast zwerbować jednostki na tym obszarze (zgodnie z zasadami werbunku i zaopatrzenia).
Lannister
1.Ser Jaime Lannister (5) – Twój przeciwnik nie może użyć znacznika miecza z valyrianskiej stali podczas tej bitwy.
4.Joffrey Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
5.Cersei Lannister (2) – 1x Miecz, 1 x Wieża
Tyrell
1.Ser Loras Tyrell (5) – 1 x Miecz
4.Ser Garlan Tyrell (3) – 2 x Miecz
6.Alerie Tyrell (0) – 2 x Wieża
Baratheon
2.Melisandre of Asshai (4) - Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika.
4.Allester Florent (3) – 1 x Miecz
6.Selyse Baratheon (1) – 1 x Wieża
Martell
1.The Red Viper (5) – 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Nymeria Sand (2) – 1 x Miecz
6.Arianne Martell (0) – 1 x Wieża
Arryn
2.Bronze Yohn Royce (4) - 2 x Miecz, 1 x Wieża
4.Lysa Arryn (2) - 2 x Wieża
5.Littlefinger (2) - Jeśli przegrasz tę bitwę otrzymujesz 3 żetony władzy
Targeryan
1.Khal Drogo (4) - 2 x Miecz
5-Daenrys Targeryan (2) - Jeśli walczysz z przeciwnikiem, który jest wyżej na Torze Żelaznego Tronu to dodajesz dodatkowe +2 do siły oraz ikonę miecza
7-Daario Naharis (2) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
Tully
1.Edmure Tully (5) - 1 x Miecz, 1 x Wieża
6.Marq Piper (2) - 1 x Miecz
7.Roslin Frey (1) - Jeśli wygrasz tę bitwę możesz zamienić swój znacznik ze znacznikiem swojego przeciwnika na torze królewskiego dworu
Zgadzacie się z takimi osobami?
Gog - Pon 21 Kwi, 2014
jednak rodów mających wpływ na westeros jest jednak wiecej niz 9 :p zrobilbym stark/bolton/frey/arryn/lannister/greyjoy/tully/kings landing/bractwobez chorągwi/tyrell/martell/baratheon cos takiego i wtedy rozgrywka o westeros ma sens:d
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014
Prowadzić taką grę jest ciężko
Zobaczymy po tym teście.
Unie będą pomiędzy równorzędnymi partnerami.
Jeśli przypuśćmy Tyrell jest ze Starkiem ,to Martell nie może być ze Starkiem ,ale przeciw Tyrellowi
Unia i koalicja to jest to samo ,niepotrzebnie uzywałem dwóch nazw.
W pierwszym poście wypiszę chętnych.
Shutt - Pon 21 Kwi, 2014
Co wy na to zeby zezwolic na przekazywanie tokenow?
Np za wsparcie, atak na kogos itp.
Jazmatos - Pon 21 Kwi, 2014
Taka mapa np na 12.
http://www.forum.galakta....9dd2df3a0878555
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014
Dzięki za mapkę ,ale nie skorzystam na razie
Jeśli chodzi o przekazywanie tokenów ,to ja się zgadzam ,tylko nie będzie żadnych umów. Gracz musi oficjalnie napisać ,że przekazuje komuś żetony
Myślałem nawet o przekazywaniu Zaopatrzenia:
-Tyrell ma 5 beczek
-Stark ma 2 beczki
-Tyrell daje Starkowi jedną i jest wtedy stosunek 4:3
-Utrzymuje się do następnego Zaopatrzenia
Ale to już chyba przesada
Gog - Pon 21 Kwi, 2014
http://boardgamegeek.com/article/8823696#8823696 raczej taka i usunac co nie chcemy + jestem za przekazywaniem zaopatrzenia jesli rody graniczą ze soba bo to ma sens mozna komus przekaz jedzenie na statkach np
Martin - Pon 21 Kwi, 2014
Czy można żenić tylko mężczyznę z kobietą? Uważam ze to najważniejsze pytanie - czy dopuscimy GENDER do tej gry?
no i co do płacenia za wyjście z koalicji to dajmy na to powstaje unia 4 graczy. Każdy z nich musiałby za ewentualna zdradę zapłacić 12 tokenow czyli jest to sojusz praktycznie nierozrywalny.
ostatnie pytanie: czy relacja bycia w koalicji jest przechodnia?
Mieciu - Pon 21 Kwi, 2014
Tylko związki heteroseksualne
Jeśli w koalicji jest 4 osoby ,po wyjściu jednej zostaje 3 osoby i w ten sposób płaci się 9 żetonów. Po zmianie powiedzmy ,że 6
W jakim sensie przechodnia?
Martin - Pon 21 Kwi, 2014
Przechodnia czyli jeśli ja jestem w Unii z x a on jest w Unii z y, to znaczy ze ja też jestem w Unii z y? Przepraszam za brutalne określenia matematyczne :p chodzi o to czy można mieć sojusz z dwoma graczami którzy miedzy sobą sojuszu nie maja?
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Zalozenie chyba jest, ze jedna unia.
Bedziesz mial sojusz ze wszystkimi to nikt Cie nie najedzie i bedziesz tylko tokenki trzepal i beczki zbieral?
Kamo - Wto 22 Kwi, 2014
Również byłbym chętny na taką partię, ciekawie wygląda ona.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Shutt napisał/a: | Zalozenie chyba jest, ze jedna unia.
Bedziesz mial sojusz ze wszystkimi to nikt Cie nie najedzie i bedziesz tylko tokenki trzepal i beczki zbieral? |
Załóżmy że gram np starkiem i mam sojusz z greyjoyem i arrynem wiec nie możemy najezdzac swoich ziem. Po 3 turze prawdopodobnie zostane już zamknięty na swoim obszarze rodowym i nie będę mógł nic zrobić, nigdzie się ruszyc nie zrywajac sojuszu
Germanus - Wto 22 Kwi, 2014
ser Davos oraz Stannis mają żony więc znajdź innych kandydatów (np. zabójcę olbrzyma)
Jazmatos - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | Shutt napisał/a: | Zalozenie chyba jest, ze jedna unia.
Bedziesz mial sojusz ze wszystkimi to nikt Cie nie najedzie i bedziesz tylko tokenki trzepal i beczki zbieral? |
Załóżmy że gram np starkiem i mam sojusz z greyjoyem i arrynem wiec nie możemy najezdzac swoich ziem. Po 3 turze prawdopodobnie zostane już zamknięty na swoim obszarze rodowym i nie będę mógł nic zrobić, nigdzie się ruszyc nie zrywajac sojuszu |
Tur jest 14, a sobie spokojnie Starkiem przetransportujesz wojska na farmę na północy, więc na zrywanie sojuszy kasa będzie + zabezpieczenie swojego morza. Kapitalna sytuacja do późniejszego atakowania Arryna
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | Przechodnia czyli jeśli ja jestem w Unii z x a on jest w Unii z y, to znaczy ze ja też jestem w Unii z y? Przepraszam za brutalne określenia matematyczne :p chodzi o to czy można mieć sojusz z dwoma graczami którzy miedzy sobą sojuszu nie maja? |
Nie ,chodzi o to ,żeby ta trójka była w sojuszu na równych prawach. W innym wypadku ciężko rozstrzygnąć warunki zwycięstwa. Możesz mieć sojusz grając Starkiem nawet z Martellem.
Jakby co unia ,koalicja ,sojusz to zamiennie przeze mnie używane nazwy dla opisania kilku rodów ,które ze sobą współpracują i liczą razem zamki.
Shutt napisał/a: | Zalozenie chyba jest, ze jedna unia.
Bedziesz mial sojusz ze wszystkimi to nikt Cie nie najedzie i bedziesz tylko tokenki trzepal i beczki zbieral? |
Oficjalnie jesteś w jednym sojuszu ,który nie powinien ,choć może przekroczyć 4 osoby. 15 zamków to warunek zwycięstwa przed czasem.
Germanus napisał/a: | ser Davos oraz Stannis mają żony więc znajdź innych kandydatów (np. zabójcę olbrzyma) |
Zmienię Davosa na Alestera i Stannisa na Meliskę.
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Mam już 9 osób i jutro albo dzisiaj zrobię pole gry
Rozpiszę także dokładnie wszystkie zasady ,które się trochę zmieniły.
Germanus - Wto 22 Kwi, 2014
jedna uwaga. Jeśli na początku gry wszyscy wejdziemy w jeden sojusz to znaczy, że wygraliśmy??
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Germanus napisał/a: | jedna uwaga. Jeśli na początku gry wszyscy wejdziemy w jeden sojusz to znaczy, że wygraliśmy?? |
Wszystko jest według Żelaznego Tronu
Jeśli w jakimś momencie gry ,może to być 1 runda ,jakiś sojusz zdobędzie 15 zamków ,kończymy grę.Jeśli by wam się udało ,że 9 ród w sojuszu wniesie 15 zamek ,to wygrywa ten ,który jest najsilniejszy z tej dziewiątki
Czarny Jaszczur - Wto 22 Kwi, 2014
Chętnie bym zagrał ale uczestniczę już w dwóch grach + zastępstwo więc dobrze zrobiłeś przesuwając mnie na pozycję #10 i dając jako dziewiątego gracza który rozgrywa mniej gier. Tak jak dawien dawno Richtus ustąpił miejsca mnie, tak ja dziś ustępuje innym. [Karma ]
Jeśli wszyscy wejdziecie w jeden sojusz to będzie to znak że nie potraficie równoważyć sił ;p
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Czarny Jaszczur napisał/a: | Chętnie bym zagrał ale uczestniczę już w dwóch grach + zastępstwo więc dobrze zrobiłeś przesuwając mnie na pozycję #10 i dając jako dziewiątego gracza który rozgrywa mniej gier. Tak jak dawien dawno Richtus ustąpił miejsca mnie, tak ja dziś ustępuje innym. [Karma ]
Jeśli wszyscy wejdziecie w jeden sojusz to będzie to znak że nie potraficie równoważyć sił ;p |
Dałem Cię na 10 pozycję ,bo nie potwierdziłeś udziału od razu
Czyli mamy 9 graczy
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
A jak dokładnie ma wyglądać wchodzenie w sojusz? Rozumiem, że ustalamy takie rzeczy na priv, ale takie ustalenia nie mogą mieć mocy prawnej. Rozumiem, że wszystkie strony wchodzące w sojusz (czyli np. w przypdku zawiązywania koalicji 4-sosobowe czterech graczy) muszą ogłosić "zawiązuję sojusz z X, Y i Z. Wyobrźmy sobie sytuację: trzech graczy po kolei robi to, po czym czwarty z nich, wbrew ustaleniom na priv, nie. Rozumiem, że sojusz nie został zawiązany? Czy może został, ale tylko między trójką, która wyraziła zgodę?
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Po Fazie Akcji w Fazie zawierania unii w kolejności Tronu np. Tyrell napisze ,że wchodzi w sojusz z Arrynem. Arryn musi potwierdzić. Potem Lannister chce do nich dołączyć. Muszą potwierdzić i Tyrell i Arryn. Jeśli będzie chciał jeszcze np.Greyjoy ,to wtedy dwie osoby z tych trzech muszą potwierdzić.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
I wtedy powiedzmy że Arryn i Tyrell potwierdzili a Lannister odmówił - mimo to Lannister jest od tego momentu w sojuszu z Greyjoyem?
pytam, bo nie chcę zostać zaskoczony kiedy nagle mój główny wróg stanie się wbrew mojej woli moim sojusznikiem ;p
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
1.Beez-Tully
2.Gog-Martell
3.Jazmatos-Stark
4.Shutt-Arryn
5.Martin-Baratheon
6.Germanus-Greyjoy
7.Figol-Tyrell
8.Kamo-Lannister
9.Guzu-Targaryen
Możecie się zamieniać.
W 1 poście dodam kilka zmian do zasad i postaram się wszystko uszczegółowić.
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | I wtedy powiedzmy że Arryn i Tyrell potwierdzili a Lannister odmówił - mimo to Lannister jest od tego momentu w sojuszu z Greyjoyem?
pytam, bo nie chcę zostać zaskoczony kiedy nagle mój główny wróg stanie się wbrew mojej woli moim sojusznikiem ;p |
Spoko
Wtedy jest razem z Greyjoyem w sojuszu
Mam 2 pytania:
-Chcecie możliwości przekazywania Zapatrzenia sąsiadowi?
-Chcecie możliwości przekazywania żetonów?
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Ejj żarty sobie robicie. Ktos sie wymieni za arryna?
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Ja. Nie chce grać Baratheonem po raz trzeci
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Ja zawsze na tej mapie mam Arryna.
Gramy ze zdolnosciami?
Zetony tak, z zaopatrzeniem bym sie wstrzymal i przetestowal same zetony na razie
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Tak ,wszystkie inne zasady takie jak fortyfikacje ,4 talia się nie zmieniają.
Jeszcze jedna ważna uwaga:musicie mądrze dobierać sojusze ,bo jeśli jakiś sojuszniczy ród zostanie ogołocony ze wszystkich zamków ,to dużo na tym tracicie. Tak samo trzeba ciągle uważać ,żeby Twój sojusznik nie był za silny ,bo w przypadku Waszego zwycięstwa ,to on zasiądzie na Tronie.
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Targ dalej ma te OP zdolnosc, na ktora Bara musi wykorzystac swoja w 1szej rundzie?
Chodzi mi o +3 do sily i 3 miecze.
Dawno w to nie gralem, wiec jakby ktos mogl wrzucic te zdolnosci i mapke startowa to bylbym wdzieczny. Nie wiem po prostu czy zmienialiscie cos.
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Shutt napisał/a: | Targ dalej ma te OP zdolnosc, na ktora Bara musi wykorzystac swoja w 1szej rundzie? |
Nie zastanawiałem sie nad tym.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
w 46 targ dzięki swojej zdolności nic nie zyskał
bierzesz Bare?
guzu - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | w 46 targnic dzięki swojej zdolności nic nie zyskał
bierzesz Bare? |
no właśnie widzę że go na mapie nie ma z tym OP ;]
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Dajcie mapke poczatkowa. Pewnie wezme, ale wole zajrzec
Moje marzenie to Tully ale ten ród nikt by nie wymienil
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Mapka początkowa jest w pbf46
Pole gry stworzę jak dostanę mapke do gimpa
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
Tam jest biezaca mapka.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
http://i.imgur.com/OH80MwQ.jpg
tu masz mapkę startową z rozkazami z 46
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
http://i1120.photobucket....owania1Tura.jpg
Tu macie mapkę startową
Jazmatos - Wto 22 Kwi, 2014
Hmm to ja widzę Starkiem jestem. Ktoś się wymieni? A jak nie to od razu proponuję sojusz Arrynowi
Kamo - Wto 22 Kwi, 2014
Mi pasuje, Mieciu jak wszystko uaktualnisz w pierwszym poście to daj znać, trzeba będzie jeszcze raz się z tym zapoznać i można grać
Jazmatos - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | w 46 targ dzięki swojej zdolności nic nie zyskał
bierzesz Bare? |
Bo nie miał takiej możliwości nawet
Gog - Wto 22 Kwi, 2014
oddam martella bo juz nim gralem
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
To bierz Bare a ja Martella bo shutt sie nie może zdecydować, najwyżej zostanie z arrynem
Shutt - Wto 22 Kwi, 2014
To moze sie w trojke wymienimy?
Ja moge martell, ty arryna, a gog baratheona.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Mi obojętne, jeśli Gog się zgadza to może być
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Do jutra wymieniajcie się Rodami.
Mam nadzieję ,że dzisiaj dostanę od Beeza mapkę startową do gimpa ,która jest jbc taka sama ,jak ta podana przeze mnie. Kto już jest pewny swego Rodu ,może wysyłać rozkazy.
Uaktualniłem i uszczegółowiłem 1 post. Jeśli o czymś zapomniałem albo czegoś nie wiecie ,to piszcie.
Zrezygnujemy chyba w tej grze z pomysłu przekazywania żetonów.
Mapka startowa:
http://i1120.photobucket....owania1Tura.jpg
figol - Wto 22 Kwi, 2014
Dla mnie tyrell ok.
Kilka pytań:
Ile może być maksymalnie rodów w koalicji?
Mam jednego czy dwóch piechurów na dornish?
WSS styka się z Searoad Marches?
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
figol napisał/a: | Dla mnie tyrell ok.
Kilka pytań:
Ile może być maksymalnie rodów w koalicji?
Mam jednego czy dwóch piechurów na dornish?
WSS styka się z Searoad Marches? |
1.Powiedzmy ,że maksymalnie 4 rody ,ale nie rozpędzajcie się z przyjmowaniem ,lepiej ,żeby było ze 3 ,4 mniejsze koalicje.
2.Zależy ,jaką mapkę dostanę od Beeza.
3.Nie wiem Strzelam ,że nie.
Jazmatos - Wto 22 Kwi, 2014
To kto gra ostatecznie Arrynem?
Gog - Wto 22 Kwi, 2014
ja wezme wszystko oprocz wiec moge barą
guzu - Wto 22 Kwi, 2014
2) jakie są plusy brania małżeństwa w grze?
aha i jeszcze może by odpowiedzialność zbiorowa unii byłaby gdyby ktoś z unii tracił wojsko?
po 1 żw każdy by płacił za jednostkę? wtedy gracze w uni musieliby patrzeć nie tylko na siebie ale i ubezpieczać\wspierać sojuszników - taka luźna myśl
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Można weselicho urządzić
tak więc wygląda na to że Arrynem jestem ja, bo zgadzam się na propozycję shutta, podobnie jak Gog
Gog - Wto 22 Kwi, 2014
guzu napisał/a: | 2) jakie są plusy brania małżeństwa w grze? | ze rody sa połączone forever
guzu - Wto 22 Kwi, 2014
i nie można zdradzać? czy zdradza się za free?
nie no serio pytam, bo tam nie ma plusów oprócz minusu tego że trzeba za wesele zapłacić
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
guzu napisał/a: |
aha i jeszcze może by odpowiedzialność zbiorowa unii byłaby gdyby ktoś z unii tracił wojsko?
po 1 żw każdy by płacił za jednostkę? wtedy gracze w uni musieliby patrzeć nie tylko na siebie ale i ubezpieczać\wspierać sojuszników - taka luźna myśl |
bez przesady z tym płaceniem za wszystko ;p i tak niektórzy mają ciężko z gromadzeniem żetonów
poza tym jak już rody są wylosowane, to nie należy nic zmieniać
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | guzu napisał/a: |
aha i jeszcze może by odpowiedzialność zbiorowa unii byłaby gdyby ktoś z unii tracił wojsko?
po 1 żw każdy by płacił za jednostkę? wtedy gracze w uni musieliby patrzeć nie tylko na siebie ale i ubezpieczać\wspierać sojuszników - taka luźna myśl |
bez przesady z tym płaceniem za wszystko ;p i tak niektórzy mają ciężko z gromadzeniem żetonów
poza tym jak już rody są wylosowane, to nie należy nic zmieniać |
Też tak uważam. Bez przesady ,mam nadzieję ,że nikt się nie będzie specjalnie podkładał
Co do małzeństw ,to jeśli z kimś zawrzesz małżeństwo ,to wtedy on musi być z Tobą w sojuszu ,chyba ,że dojdzie do Krwawych Godów
Jeszcze jedna uwaga:jeśli przykładowo Tyrell zawrze małżeństwo z Targaryenem i są jeszcze w sojuszu z Greyjoyem ,to jeśli Tyrell opuści sojusz ,to wtedy dalej jest z Targiem.
Tak samo wtedy Targ jest z Tyrellem ,ale już nie z Greyem. Dlatego proponuję ,że albo zawieracie sojusz bez małżeństw albo w miarę możliwości wżeniacie wszystkich jej członków.
Kamo - Wto 22 Kwi, 2014
Co w przypadku pozostawionych żetonów władzy na mapie? przepadają jak normalnie jak sojusznik wejdzie na nasze ziemie, czy jako że to sojusznik wraca do nas?
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
guzu napisał/a: | i nie można zdradzać? czy zdradza się za free?
nie no serio pytam, bo tam nie ma plusów oprócz minusu tego że trzeba za wesele zapłacić |
Plus jest taki ,że jeśli chcesz kogoś na siłę przyszpilić do siebie ,to wystarczy ,że się z Tobą ożeni. Nie będziemy się bawili w żadne zabijanie małżonków.
Jeśli chcecie zmienić coś w formule małżeństw ,to piszcie. Jeśli chcecie się ich pozbyć ,to też piszcie.
Radzę też przeczytać dokładnie pierwszy post ,bo jest dość dużo zmian w porównaniu z podstawką.
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Kamo napisał/a: | Co w przypadku pozostawionych żetonów władzy na mapie? przepadają jak normalnie jak sojusznik wejdzie na nasze ziemie, czy jako że to sojusznik wraca do nas? |
Sojusznik nie może wejść na Twoje ziemie ,chyba ,że zapłaci najpierw. Nie może wykonywać
żadnych czynności przeciw Tobie. W chwilii złamania sojuszu musi zapłacić. Zdrada może się przejawiać np:
-atakiem na ziemie
-spaleniem rozkazu
-wsparciem wroga ,które może ,ale nie musi Tobie udzielić
guzu - Wto 22 Kwi, 2014
Mieciu napisał/a: | Zdrada może się przejawiać np:
-wsparciem wroga ,które może ,ale nie musi Tobie udzielić |
nie no jak może a nie pomaga sojusznikowi to też coś nie tak
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Ostatnie pytanie: jeśli nie mam wystarczająco dużo żetonów, żeby zapłacić za zerwanie sojuszu to nie mogę tego w ogóle zrobić, czy tracę po prostu wszystko co mam, ale zrywam?
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | Ostatnie pytanie: jeśli nie mam wystarczająco dużo żetonów, żeby zapłacić za zerwanie sojuszu to nie mogę tego w ogóle zrobić, czy tracę po prostu wszystko co mam, ale zrywam? |
Nie możesz zerwać wtedy. Wiem ,że to trochę chamskie ,ale w takim wypadku każdy by ciagle zmieniał stronę ,a to moim zdaniem bez sensu.
Mam pytanie co do Rodowych Baratheona i Targaryena:kolejność ich wykonywania jest według
Żelaznego Tronu ,czy najpierw Targ ,a potem Bara?
Kamo - Wto 22 Kwi, 2014
No okej, tylko czasami wspólna decyzja jest przykładowo taka, że oddam sojusznikowi daną ziemię na której mam żeton władzy bo wolę gdy tam będą stacjonowały jednostki niż ma być pusta. Co w takiej sytuacji? tutaj nie ma ataku tylko realizacja jakiś celów sojuszu
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Kamo napisał/a: | No okej, tylko czasami wspólna decyzja jest przykładowo taka, że oddam sojusznikowi daną ziemię na której mam żeton władzy bo wolę gdy tam będą stacjonowały jednostki niż ma być pusta. Co w takiej sytuacji? tutaj nie ma ataku tylko realizacja jakiś celów sojuszu |
W przypadku zgody sojusznika można coś takiego zrobić
Powiedzmy ,że można wykonać inne teoretycznie niekorzystne czynności ,ale musi być zgoda
sojusznika.
Martin - Wto 22 Kwi, 2014
Mieciu napisał/a: |
Mam pytanie co do Rodowych Baratheona i Targaryena:kolejność ich wykonywania jest według
Żelaznego Tronu ,czy najpierw Targ ,a potem Bara? |
Kolejność nie ma znaczenia. Zawsze jest na korzyść Bary, jeśli obaj wykorzystają je w tej samej bitwie. Działa to tak: albo Targ najpierw zwiększa siłę karty o 3, ale potem Bara mu ją odrzuca albo Bara odrzuca kartę Targa, a następnie on zwiększa siłę tej odrzuconej (bo przecież nie może wybrać innej) o 3. Tak czy siak, zdolność Targa nie działa, jeśli Bara użył swojej
Germanus - Wto 22 Kwi, 2014
gdzie mapka i pbf, bo chciałbym kruczki powysyłać
Mieciu - Wto 22 Kwi, 2014
Czekam na Beeza z mapką
Beez - Sro 23 Kwi, 2014
mapke wysle wieczorem jak z uczelni wroce
Beez - Sro 23 Kwi, 2014
ach zastanowiłem się nad jedną reguła i wprowadze ja od nastepnego pbf-a i tobie też radze tą zmiane dać.
Fortyfikacji nie można stawiać w ramach mobilki z kart...
Jedynie jako koronki.
Bo wtedy sens zaopatrzenia jest bardzo ograniczony a fortyfikacje sluza jako zapychaczki
Mieciu - Sro 23 Kwi, 2014
Mam jeszcze pytanie ,czy WSS graniczy z SM?
Beez - Sro 23 Kwi, 2014
tak
Mieciu - Sro 23 Kwi, 2014
Ok ,nie było dokładnie widać
Na 100% dobra mapka w linku:
http://i.imgur.com/TfT1qc1.jpg
Radzę w miarę dokładnie przeczytać zasady w 1 poście
Jeśli chodzi o fortyfikacje ,to zagramy ,że można je robić tylko w ramach umocnień władzy
Pole gry zrobię później ,bo teraz mi się nie chce i muszę zadania robić
Jazmatos - Sro 23 Kwi, 2014
Oby tylko CoK nie wypadł w II turze. Bo nie chcę mieć do kart takie szczęście jak GoG w 46
Mieciu - Sro 23 Kwi, 2014
Pole gry zrobione
Pytanie dotyczące Fosy Calin:
Garnizon ,który tam jest ,zostaje tam bez względu na właściciela?
Czy po zdobyciu tego terenu przez inne wojska ,jest usuwany?
Beez - Czw 24 Kwi, 2014
1 właścicel ma darmową fortyfikację.
Jednak gdy 2 właściciel odbija to pole garnizon ulega zniszczeniu
Martin - Czw 24 Kwi, 2014
ja bym jeszcze ustalił jak to jest z tym wykupoywanien jeńców - za ile i kiedy?
edit: nvm, właśnie zauważyłem że już wszystko Mieciu opisał
guzu - Czw 24 Kwi, 2014
czy w pbf jest dobra mapka?
ustawienie Martella się różni od tego co wcześniej wklejałeś
http://i1120.photobucket....owania1Tura.jpg
Jazmatos - Czw 24 Kwi, 2014
W sumie to taka uwaga ogólna bardziej. Ale ten pomysł, który miał Guzu i który realizujemy w pbf 50 by się tu sprawdził. Odnośnie tego, że statki można tylko budować na terenach z portami i tylko na morzu doń przylegającym. bo to najlepiej widać na przykładzie relacji Arryn-Stark jakie są możliwości mobilizacyjne statków, ale nie tylko.
Shutt - Czw 24 Kwi, 2014
Wlasnie sie zdziwilem, ze nie mam dostepu do Starfall O.o
Martin - Czw 24 Kwi, 2014
Jazmatos napisał/a: | W sumie to taka uwaga ogólna bardziej. Ale ten pomysł, który miał Guzu i który realizujemy w pbf 50 by się tu sprawdził. Odnośnie tego, że statki można tylko budować na terenach z portami i tylko na morzu doń przylegającym. bo to najlepiej widać na przykładzie relacji Arryn-Stark jakie są możliwości mobilizacyjne statków, ale nie tylko. |
a ja powtórzę jeszcze raz: nie zmieniajmy zasad po przydzieleniu rodów!
Mieciu - Czw 24 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | W sumie to taka uwaga ogólna bardziej. Ale ten pomysł, który miał Guzu i który realizujemy w pbf 50 by się tu sprawdził. Odnośnie tego, że statki można tylko budować na terenach z portami i tylko na morzu doń przylegającym. bo to najlepiej widać na przykładzie relacji Arryn-Stark jakie są możliwości mobilizacyjne statków, ale nie tylko. |
a ja powtórzę jeszcze raz: nie zmieniajmy zasad po przydzieleniu rodów! |
Być może ,by to zrównoważyło grę ,ale już nie zmnieniajmy
Mapka ,którą podałem w polu gry jest tą ostateczną
3 osoby mi wysłały rozkazy
Shutt - Czw 24 Kwi, 2014
Ale jak to mozliwe, ze Martell nie ma dostepu do Starfall? O.o
Jazmatos - Czw 24 Kwi, 2014
Jeszcze ten Eddard z 2 wieżami, 4 puste tereny wokół stolicy.... no nic może będę miał większe szczęście niż GoG i nie wypadnie licytacja w 2 turze, a wypadnie mobilizacja.
Mieciu - Pią 25 Kwi, 2014
Nie mam jeszcze rozkazów od trzech graczy.
Shutt - Pią 25 Kwi, 2014
Z jutra rana beda. Wybaczcie
guzu - Pią 25 Kwi, 2014
tylko shutta brakuje?
Mieciu - Pią 25 Kwi, 2014
Brakuje Goga ,Shutta i Germanusa
Martin - Pią 25 Kwi, 2014
A Germanus pisał, że nie będzie go do poniedziałku..... ja rozumiem, że trzeba się zastanowić, ale rozkazy na pierwszą turę wiele zastanowienia raczej nie wymagają
guzu - Pią 25 Kwi, 2014
Mieciu napisał/a: | Brakuje Goga ,Shutta i Germanusa |
oficjalny sojusz?
Mieciu - Pią 25 Kwi, 2014
Spokojnie
Ta gra będzie miała raczej ciągle wolne tempo
Przede wszystkim wyślijcie kruki i obgadajcie sprawę sojuszy
Jazmatos - Pią 25 Kwi, 2014
Taa jeśli Shutt nie będzie w sojuszu z GoGiem to będzie mój ostatni PBF
Gog - Pią 25 Kwi, 2014
Jazmatos napisał/a: | Taa jeśli Shutt nie będzie w sojuszu z GoGiem to będzie mój ostatni PBF | jesli nie bedzie?
Jazmatos - Pią 25 Kwi, 2014
Gog napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | Taa jeśli Shutt nie będzie w sojuszu z GoGiem to będzie mój ostatni PBF | jesli nie bedzie? |
No jeśli nie będziecie w sojuszu to się mocno zdziwię po prostu Zwłaszcza, że gracie Martellem i Barą. To pewno Targ będzie pod ostrzałem mocnym A 4 PBF jak coś mi wystarczą, jeśli przyjdzie mi dotrzymać deklaracji po raz I w tej grze
Shutt - Sob 26 Kwi, 2014
Nie wiem z kim w sojuszu bede.
Nie ukrywam, ze jestem w chujowej pozycji jako Martell bez dostepu do Starfall (kto to wymyślił!?), a Targ wymaga bicia ze swoja zdolnoscia, ale tym juz Bara powinien sie zajac.
Jakby Gog gral arrynem to pewnie tez lament by byl =.=
Germanus - Pon 28 Kwi, 2014
Martin napisał/a: | A Germanus pisał, że nie będzie go do poniedziałku..... ja rozumiem, że trzeba się zastanowić, ale rozkazy na pierwszą turę wiele zastanowienia raczej nie wymagają |
byłem przez dwa dni o dwa województwa od swojej kwatery. Trudno tak wydawać rozkazy
|
|